Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/07/2022 in all areas

  1. 3 points
    Φτιαχνω τα εγκαταλειμμένα ούλου το χωρΓιού τώρα. Αυτό εδώ το έρμο, δέκα χρόνια στο χωράφι. Ο γωνιακός τροχός , απαραίτητο εργαλείο.
  2. 3 points
    Η κάθε σχολή θέλει να βγάζει ο κάθε μαθητης οσο πιο πολλά διπλώματα γίνεται. Αν μπορείς ακυρωσε τους και πήγαινε βγάλε Α, ασχετα με τι μηχανή θα πάρεις.
  3. 3 points
    Άννα99 είναι το καλλιτεχνικό μου. Στις πωλήσεις είμαι όχι στο σέρβις, εγώ σου πούλησα την υδροψυξη με καμμένη φλάντζα κεφαλής
  4. 3 points
    Αρχηγέ, έρχεσαι ειρηνικά ή να τρέξουμε στα καταφύγια;
  5. 2 points
    Κάτω από το τριγωνικό ραντάρ Κ14. Πλάκα σου έκανε, 50cc μηχανάκι τόσο πάει, αν πιάνει όντος 80 στο κοντέρ είναι πένα. Μην πειράξεις τίποτα, μόνο χειρότερο θα το κάνεις.
  6. 2 points
    Εχεις ένα καρμπυρατέρ που από την εικόνα και μόνο δείχνει λες και ήταν σε βόθρο για κανά δυο-τρια χρόνια, και αναρωτιέσαι τι κάνει το αξονάκι της αντλίας επιτάχυνσης. Σαν να έχεις ένα σπίτι καμένο όλο, καμμένα τα πράγματα, πεσμένη η στέγη, τρύπιοι οι τοίχοι, και εσύ να κοιτάς την ασφάλεια του θερμοσίφωνα. Το carb θέλει λύσιμο ΟΛΟ, να γίνει ΚΑΘΕ εξάρτημα σαν καινούριο Ή καινούριο, και να δεθεί από την αρχή. Δεν σου μαυρίζει τα μπουζί η αντλία επιτάχυνσης, ίσως παίζει κάποιο ρόλο μικρό σε αυτό, αλλά είναι ΟΛΟ το καρμπυρατέρ ένα τριμπούρδελο, ποιός ξέρει σε πόσα σημεία είναι εκτός προδιαγραφών, βουλωμένο, φθαρμένο κ.ο.κ. και ΑΥΤΟ φταίει που δεν δουλεύει καλά το όχημά σου. Σε καλό μηχανικό, να το κάνει overhaul ΟΛΟ.
  7. 2 points
    Αν είναι η περίπτωση που κατάλαβα από την περιγραφή σας, θα τα τραβήξει ο γιατρος και θα βγουν. Δεν προκαλεί πόνο γιατί είναι σε σημεία που δεν υπάρχουν νεύρα. Την στιγμή που θα τα τραβήξει, θα τρέξει λίγο αιματάκι, όχι κάτι σοβαρό, θα το κρατήσει ο γιατρός με ένα πανάκι, και αυτό ήταν όλο. Τα λαμάκια αυτά, μπαίνουν για να ''κλειδώνουν'' τον αρμό, να ΜΗΝ μπορεί να κινηθεί, μέχρι να κολλήσει εκεί που πρέπει. Σαν λουκέτο που κλειδώνει τον τροχό να μην γυρνάει ένα πράγμα. Μετά, αφού κολλήσει, απλά τα τραβάει ο γιατρός, και ο αρμός μπορεί και κινείται κανονικά. Λογικά θα σας κλείσει ραντεβού, να το ξαναδει μετά από ένα μήνα και μετά από δύο μήνες, και τότε το παιδί θα έχει επανέλθει πλήρως από το σπάσιμό της. Γενικά, κάνουμε ότι μας λέει ο γιατρός, αυτός σπούδασε 12 χρόνια για να φτάσει εκεί. Εμείς εδώ είμαστε φόρουμ για ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ, ανάθεμα κι αν ξέρουμε τι είναι το ριβόσωμα.
  8. 2 points
    1) μην πάρεις 125, θα είναι πιο επικίνδυνο ένα παράκι που μοιάζει με μηχανή από μια πραγματική μηχανή 300-400-500 κυβικά. 2) Βγάλε το απεριόριστο (Α) η σχολή θέλει να σε κάνει ξανά πελάτη, ούτως ή άλλως τα μαθηματα θα τα ξεκινήσεις με μικρότερη σε κυβικά και δύναμη μηχανή, η εξέταση θα είναι ίδια, απλά το 1000 λογικά θα είναι λίγο πιο βαρυ, θα το συνηθίσεις όμως μέχρι την εξέταση. (Αν έχουν 1000αρι, πιο πιθανό είναι κανένα Z750 ή hornet 600) 3) Για μηχανή…. Εγώ προτείνω να βγάλεις πρώτα το δίπλωμα σου και μετά το συζητάμε, μέχρι τότε θα έχεις καβαλήσει το μοτοσακό της σχολής και να αλλάξεις γούστα… το τετρακύλινδρο είναι εθιστικό..
  9. 2 points
    Ολα τα σημερινά Α2 400-500 κυβικά είναι για αρχάριους. (Ισως εξαιρούνται τα ΚΤΜ). Είχα κάνει test ride Rebel 500, όσο και να επέμενα στο γκάζι να αυτό εκεί, πήγαινε σα γαιδουράκι. Δε θα τρόμαζε ούτε τη γιαγιά σου. Μην πάρεις 125 θα το βαρεθείς σαν τις αμαρτίες σου, ειδικά που σου αρέσουν τα sport (γιατι όλα αυτά που γράφεις μόνο supersport δεν είναι. Ειναι καθημερινής χρήσης και λειτουργικότητας με λουκ που λίγο φέρνει σε sport )
  10. 2 points
    Θυμάμαι ένα επεισόδιο στο futurama που κάθεται ο bender να παραγγείλει κάτι σε εστιατόριο, και ζητάει κάτι του στυλ ''θέλω μια μπύρα με αλκοόλ αλλά να μην έχει αλκοόλ'' και το ρομπότ σερβιτόρος πετάει ένα ''this does not compute'' και στην συνέχεια ανατινάζεται. Μετά τα τελευταία ποστ, σαν να το νοιώθω αυτό το ρομπότ σερβιτόρο.
  11. 2 points
  12. 2 points
    37 λεπτά το παιδευε αλλά την κατάφερε την παράθεση τελικά, μπράβο.
  13. 2 points
    9.900 euros + China = Does Not Compute. Ποιος, που έχει έστω μια ιδέα απο μοτο, θα κάνει το πειραματόζωο; Για δέκα χιλιάρικα κιόλας, δεν είναι κανένα παπάκι του ενάμισυ χιλιάρικου.
  14. 2 points
    Εγώ δεν είδα να κάνει καμία πατέντα, bolt on το είδα, έβγαλε - έβαλε. Το αν κάποιος προσαρμόσει μια βάση για να μπει μια εξατμηση δεν είναι πατεντα, πατεντα είναι κάτι το οποίο δεν υπάρχει και το δημιουργεί ο νους κάποιου ανθρώπου από το μηδέν, χαρακτηρίζει κάτι το μοναδικό.
  15. 2 points
    Καλή πρόταση , την είχε ένας φίλος αλλά τον είδανε με το κίτρινο ελατήριο μπροστά , αναφώνησε "ω μοντιέ" μια content creator και έχασε τη δουλειά του , δε κατάλαβε γιατί
  16. 1 point
    Αν ο τροχός τα βρει σκούρα έχω πλάσμα κοπής, κάνει τη δουλειά πιο διασκεδαστική!
  17. 1 point
    Και το μπουζί προς τα κάτω, να μην μπαίνουν τα κοματάκια μέσα.
  18. 1 point
    Σε ένα κινέζικο που δούλευε σωστά στις υπόλοιπες στροφές.
  19. 1 point
    Ναι μπορείς ν αφήσεις μια πορδή και να δεις αν θα βαφτούν τ' αυγα. Ούτε πατέντες, ούτε τέντες. Βρες ένα κινέζικο που να μη τρέχει βενζίνες γιατί δε το βλέπω να βγάζεις άκρη μ αυτό.
  20. 1 point
    Στα καρμπυλατέρ, όλα έχουν να κάνουν με όλα. Ο φοβερός μάστορας που πήγες (ο Β μάστορας) δεν μπορεί, βαριέται ή δε βρίσκει το ανταλλακτικό διάφραγμα που χρειάζεται για να δουλέψει η αντλία επιτάχυνσης (που κινείται από το αξονάκι Β) Φταιάξε πρώτα αυτό και βάλε και το φιλτροκούτι (καλό είναι πάντα) και μετά αρχίζεις να ρυθμίζεις βελόνες , ζιγκλέρ, αέρα κλπ μέχρι να έρθει. Οπως καταλαβες, είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες
  21. 1 point
    Καλημέρα παιδια μόλις έφτιαξα κωδικό εδώ ως μέλος γενικά μπαίνω ανά καιρούς και προσπαθώ να βρω μια άκρη. Είμαι κάτοχος ενός μαύρου Kawasaki Zx130 του 2007 Μάλλον δεύτερο χέρι γιατί είμαι αυτός π το πέρασε το Πρότο του ΚΤΕΟ στα 35/36.000 χλμ αν δεν κάνω λάθος μου είπαν και οι ίδιοι ότι ήταν αρκετά προσεγμένο Άπτον προιγουμενο το Πείρα από ανθρώπο με συνεργείο ανταλλακτικά μέχρι και μοτό είχε και γενικά πολύ προσεγμένο "ΣΑΝ καινούργιο" με 33.500 χλμ εννοείτε αλλά μάλλον καλό στρωμένο γτ έχει οδιγικη συμπεριφορά σκουτερ τύπου beverly στο Γκάζι και όχι τόσο πάπιας μέχρι π σε ένα δύο συνέργεια με ρώτησαν αν είναι Injection το μαμά Keihin 24mm(που δεν είναι δυνατό ιδιαίτερα αλλά κάνει την δουλειά του. Το έχω στην κατοχή μ 8 μήνες παρά 5 μέρες (η μόνη χαζομάρα από μέρους μου είναι ότι σε αυτούς του μήνες του έχω βαΛει 3/4 φορές λάδια γιατί έλεγα ..έλα πόσο το βγάζω...) Γενικά κάνει από 10 έως 70 Μαξ χλμ την μέρα κάποιες μέρες δεν κάνει και καθόλου αλλά ένας μέσος όρος είναι 40 χλμ όταν θα βγει (σόρρυ για το τόσο αναλυτικό απλά να σας βάλω λίγο στο Κλήμα)έχει τύχει να κάθεται και 2 ημερο Afk να μην το χρησιμοποιο, τον τελευταίο καιρό(απτην τελευταία βόλτα που ήταν 120 χλμ πιγενε έλα κάπως το ζωρισα πριν 5 μέρες (ενώ είχα δει για λάδι)και όταν λέω το ζωρισα απτά 120χλμ απόστασης τα 100 τα έκανα τουλάχιστον με 100/110/120Klm ώρα, γιατί ήταν δικαβαλο πόσο να τραβήξει με το κλειστό μαμά φιλτροκουτι μόνο έως 130 χλμ βαριά.με αυτό το φιλτροκουτι από κείνη την βόλτα κάτι άρχισε να ψιλό βαράει εμένα Μ ακουγόταν σαν μπιέλα πως πάει να τα τοιναξει άλλοι μου είπαν οοοοχι μωρεε κάνα σολινακι θα ειναι(κάτι φίλοι λίγο παραπάνω γνωστές).και έτσι και έκανα πήγα σε ένα μαστορι δικό μου και είδε το σωληνάκι πίεσης/υποπίεσης βενζίνης (έτσι Μ το είπε)μισό κομμένο απο πολυκαιρια και Μ λέει αυτό βαράει το αλλάζουμε.κομπλε σταμάτησε ο θόρυβος.αλλα μετά άρχισε να Μ κάνει κάτι μπουκοματα στο γκαζι εν κινήσει εφωσον και αν ανοίξω λίγο πιο απότομα το γκάζι...η ροπή έχει πέση έτσι όπως το νιώθω σχεδόν το μισό και γενικά είναι σαν να είναι μπουκομενο (γκαζι είναι ότι θα σε αφήσει να κάνεις μπορεί και στις 2.5/3.5 χιλιάδες να μπουκονει κυριολεκτικά σαν να έχει βήχα είναι αυτό π προανέφερα και χαλαρά να ανεβάσεις γκαζι είναι ότι σε αφήνει να κάνεις αυτό) και ξανά πάω και Μ λέει, θέλει σέρβις το μοτέρ κυλινδροπιστονο τσιμουχες καδένα κ κατι αλλά, γιατί μάλλον καεί λαδι. από τι Μου πε ,το μοτέρ απτά 33.500 είναι στα 48.390 .από τι έχω γράψει βγάλατε εσυς κάποια άκρη? Θέλει πραγματικά σέρβις?γιατί Μ ζήτησε 200/250€ και Μ λέει θα το ξανά στρωσο αξίζει τόσο σε ένα 130cc θα με πιάσει κότσο? Ακόμα έτσι είναι το μοτο λειτουργή αλλά δεν κρατάει Πία ρελαντί και σβυνη και Μ πε να περιμένω έως αρχές Σεπτεμβρίου να πέσουν και οι τιμές στα ανταλλακτικά κλπ θα ήθελα να ξέρω,Λίγο μοιρασμένα τα ερωτήματα αλλά κάθε άποψη θανε χρήσιμη γιατί θα μπορουσα με μια "λίστα" ασ πούμε να τα βρω και μόνος Μ σε λογικές τιμές πιστεύω αλλά δεν ξέρω τι εννοεί σέρβις ο κυρ μηχανικός μας, ευχαριστώ για τον χρόνο σας!!!
  22. 1 point
    λοιπόν, ο γέρος σαλεύω και πάλι και ένα θα δηλώσω: αν ο Μαρκ κατορθώσει να επανέλθει θα πρέπει να προμηθευτώ σομπρέρο να του βγάλω γιατί το απλό δε θα φτάνει... γιατί από εκεί που βρέθηκε χρειάζεται @@ πρωταθλητή για να γυρίσεις και στο μυαλό και στο κορμί καθώς το τρένο που καβαλάνε οι υπόλοιποι δε σταματά και αν κατέβεις σου βγαίνει η γλώσσα να ξαναανέβεις, αν σωματικά το μπορείς είδωμεν
  23. 1 point
  24. 1 point
    Οποίο από τα μοντελα βγάζει πινακίδα κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, το αν έχει φωτα δεν παίζει κάποιο ρόλο.
  25. 1 point
    Μπράβο ρε τασούλη πολύ ωραία απάντηση έδωσες. Νόμιζα πριν μερικά χρόνια ότι αυτό που λες τώρα ήταν το σωστό από όταν άρχισα να παίρνω πολλά κυβικά κατάλαβα κάτι άλλο με τα πολλά κυβικά θέλοντας και μη θα πρέπει να το ανοίξεις να το ανοίγεις γιατί μπουκώνουν ενώ ένα μικρό 125 200άρι δυομισάρι και δεν ανοίγει πολύ και δεν έχει πρόβλημα,βέβαια είναι για πού το θες το κάθε εργαλείο αν το θες για την πόλη δεν κάνει 400 και 500 το πολύ 300.. παλαιότερα νόμιζα και κάτι άλλο πιο πολλά κυβικά? πας με 40 Με 80?θα έχεις πολύ καλύτερο σταμάτημα από ένα παπάκι και εκεί έπεσα έξω δεν τα αφήνουν το βάρος τους να σταματήσουνε γρήγορα γιατί πραγματικά έχουν βάρος τα μεγάλα... Αλλά όπως ξαναείπα όλα είναι σχετικά παίζει ρόλο το μηχανάκι τα ελαστικά τι μοντέλο είναι αν έχει ABS αν έχει traction control Όλα παίζουν το ρόλο τους για αυτό λέω όλα είναι πλέον σχετικά..
  26. 1 point
    Να σαι καλά Τάσο για την απάντησή σου την όμορφη και σωστή αλλά ο καθένας όπως καταλαβαίνεις έχει την άποψή του που για πολλούς πιστεύω δεν αλλάζει έχω τύχει και το ανάποδο yamaha f1 2001 καινούργιο το αγοράζει φίλος μου δεν το στρώνει αγοράζω και εγώ το ίδιο το στρώνω το δικό του πήγαινε καλύτερα άλλα ποιος ξέρει για πόσο καιρό? εμένα είχε 30.000 και ξεσκίζε, εκείνο βέβαια το κλέψανε πολύ νωρίτερα οπότε δεν θα μπορούσαμε να καταλάβουμε τι κάνουν τα χρόνια και το μη στρώσιμο. Το πιο σημαντικό στο δίχρονο ήταν το λάδι του ήταν όλη του η ζωή έβαζα το καλύτερο δεν έβγαζε από πίσω τίποτα ούτε καν μύριζε.. Τέλος πάντων πάρα πολλά παίζουνε το ρόλο τους να σαι καλά τασούλη
  27. 1 point
    Συνήθως όταν δεν υπάρχουν πολλά λεφτά, πάμε σε καινούργιο κινέζικο Η μεταχειρισμένο Ευρωπαϊκό/Ιαπωνικό. Εσύ τι έρωτα έχει πάθει με τη συγκεκριμένη κινεζιά που θα το παιρνες και μεταχείρω; από οτι κρίνω από τα γραφόμενά σου, καλύτερα να μην ασχοληθείς με τα supersport 400ρια των 90ς, είναι για συλλέκτες πια, με ότι αυτό συνεπάγεται.
  28. 1 point
    Ευχαριστώ για τις συμβουλές φιλαράκι, Αυτό έχω σκοπό να κάνω κ θα παραγγείλω κ τα ανταλλακτικά μιας κ δεν είναι ακριβά καδενες γλυστρες κ ένας τεντωτηρας κ θα πάω να τα αλλάξω όλα κ ελπίζω να φτιάξει. Πάντως πρώτη φορά δεν καταφέρνω να κάνω μια διάγνωση για το τι προκάλεσε αυτή την φθορά γιατί έχω μελετήσει αρκετά τον συγκεκριμένο κίνητρα κ αρχικά σκέφτηκα οτι ίσως πηδηξε δόντι το καδενακι αλλά αν το έκανε αυτό δεν θα γινόντουσαν όλα ρυζι μέσα? Με ξάφνιασε που πηρε αμέσως μπροστά κ με μιζα σαν να μην είχε γίνει τίποτα χαχαχα αλλά συμβαίνουν αυτά για να μαθαίνουμε.
  29. 1 point
  30. 1 point
    Να διαβασεις τους κανονες του φορουμ, όπου εγγραφηκες. Οι χαρακτηρισμοί προς και απο μελη, δεν επιτρέπονται. Υπάρχει κάποια εξήγηση για το γράμμα Μ ? Αν δεν σου βγαινει να το εξηγησεις δημοσια, δεχομαστε και ΠΜ/inbox. Aν τελικα δεν δώσεις κάποια εξηγηση, θα υποθεσω τα χειρότερα.
  31. 1 point
    Wannabe: Αν μοιάζει, είναι σαν να είναι.
  32. 1 point
    Οχι, αλλά μοιάζει σαν να έχει. Το ίδιο είναι.
  33. 1 point
    Από την Αλλαγή του 1981 έχουν οι μοτοσυκλέτες αισθητήρα στροφάλου.
  34. 1 point
    Την έπλυνες ε? καθάρισε το kill switch,μήπως έχει σκουριές και βραχυκυκλώνει. ή βγάλτο πρόχειρα από την φύσσα και δοκίμασε μπάς και είναι κάτι απλό τελικά
  35. 1 point
    6:45 και μετέπειτα. Πιστεύω πως εδώ είσαι. Και κάτι ακόμη... Αν δε βγάλεις άκρη... παίρνεις την VPR τηλέφωνο και ρωτάς: http://www.vprperformance.com/site/the-community.html Voila...
  36. 1 point
    Τα κίτρινο-κόκκινα αμορτισερ μού θυμίζουν κάτι ελατήρια που παίζαμε στο χέρι, με πολλές σπείρες, που υποτίθετο οτι ήταν αγχολυτικά.
  37. 1 point
    Το πέτυχα επιτέλους! Από κοντά δεν το πιανει το μάτι σου, εύκολα το μπερδεύεις με τα δικύλινδρα 250/300/650 μιας και από fairings είναι παρεμφερούς κοψιας. Το χταπόδι σε βάζει στο νόημα. Περίμενα λιγάκι, μήπως και το ακούσω, αλλά δυστυχώς δεν. Α ρε γαμωτο, ήταν ενδιαφέρουσα ιδέα, κρίμα που δεν ήρθε Ευρώπη, ακόμη πιο κρίμα που εμφανισιακά είναι τόσο φλύαρο.
  38. 1 point
    χαχαχαχα ευχαριστώ όλους σας
  39. 1 point
    Εγω επιμενω στην GTS300, βεβαια ειναι λιγο πιο πανω απο τα 5Κ αλλα καλυπτει ολα οσα εθεσες ως απαιτουμενα, συν την πολυ καλυτερη μεταπωληση απο οποιαδηποτε αλλη μηχανη, μην πας σε κινεζικα μηχανηματα…
  40. 1 point
    Εντερπρενερ. Ξέρεις τι είναι να φωνάξεις τον εντερπρενερ να σου στήσει δουλειά, και να σου σκάσει με καγκουροκαφασακι; Στραφι η δουλειά, μη σου τυχει
  41. 1 point
    @ShapeshifterGR98 , Ναι όντως εχεις δικαιο
  42. 1 point
    Γεια σας! Επέστρεψα μόλις χθες από τις διακοπές που έκανα στην Κατερίνη και γύρισα το νομό Πιερίας κλπ Σας στέλνω το φωτογραφικό υλικό που ανέβασα! https://postimg.cc/gallery/ZmVmrnp?fbclid=IwAR286PO-ZiMJhTaEu3WYyjoUWNhFOqugZt2g-aYCQHtdWRp-nU5sH1tvS4Q
  43. 1 point
    Καλησπέρα σε όλους!! Είμαι 24 χρόνων και λάτρης των classic/cafe racer/chopper έχοντας στην κατοχή μου ένα moto guzzi v7. Το πρόβλημα που έχω είναι οτι θα ήθελα πολύ να κανω ταξιδακια με ελεύθερο κάμπινγκ και να ζήσω περιπέτειες αλλά δεν έχω φίλους που να μοιράζονται το ιδιο πάθος. Σε λέσχες κλπ που έτυχε να γνωρίσω κόσμο όλοι ηταν αρκετά μεγαλύτεροι και είτε δεν ειχαν τον χρόνο είτε τη διάθεση είτε ήθελαν κομφορ (ξενοδοχεία κλπ) κάτι που εγω δεν έψαχνα. Αν υπάρχει κάποιος που αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα και ψάχνει άτομο/άτομα να μοιραστούν τέτοιες εμπειρίες θα ήθελα πολυ να γνωριστούμε!! Καλή συνέχεια και καλούς δρόμους σε όλους!!
  44. 1 point
    Το ypvs δεν δούλευε ζωηρά τελευταία στο άνοιγμα του διακόπτη. Από χτες το βράδι ξεκίνησε ως δια μαγείας να λειτουργεί σωστά. Μέτρησα το κύκλωμα φόρτισης και την μπαταρία για καλό και για κακό και όλα είναι εντάξει. Επίσης παρατήρησα ότι οι τσιμουχες και τα λαστιχακια που είχα αλλάξει προ μηνών, κάνουν δουλειά καθώς κάτι χαζές διαρροές ελαίου κιβώτιο ταχυτήτων σταμάτησαν. Κατά τα άλλα συνεχίζεται η περιπέτεια στο νησί, θα προσπαθήσω να ανεβάσω και άλλες φωτογραφίες με δίκυκλα.
  45. 1 point
    Επειδη εισαι 17 δε θα στο μαυρισουν.Ισως λιγο να στο γκριζαρουν.Αρα μην αγχωνεσαι φιλε,παρε το
  46. 1 point
  47. 1 point
    Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2022
  48. 1 point
    ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ Σε αυτο το θεμα θα αναπτυξω εναν εμπειρικο οδηγο για οποιο μελος (ή μη) επιθυμει να μαθει καποια βασικα πραγματα για το καρμπυρατερ, πως να επιλεξει με αρκετα καλη ακριβεια ενα καρμπυρατερ για την παπια του, πως να τοποθετηθει, πως να το ρυθμισει σωστα και πως να το συντηρησει ωστε να δουλευει αρτια καθε φορα. Θα προσπαθησω να ειμαι οσο το δυνατον πιο κατανοητος ωστε νεα (ή παλια) μελη που δεν ξερουν να μπορεσουν να καταλαβουν αρκετα πραγματα εστω και σε θεωρητικο επιπεδο. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο οδηγος βασιζεται σε ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ και οχι σε επαγγελματικες γνωσεις. Για περισσοτερες και πιο ακριβεις λεπτομεριες συμβουλευεστε ΠΑΝΤΑ το Service Manual του εκαστοτε κατασκευαστη για το συγκεκριμενο μοντελο μοτο. Απο δω και στο εξης το καρμπυρατερ (ή εξαερωτηρας στην ελληνικη) θα φαινεται σαν καρμπ ως συντμημενη λεξη ωστε να ειναι πιο ευαναγνωστο και να επειδη συνηθως ετσι αναφερεται στην «καθομηλουμενη» απο πολλα μελη Τι ειναι το καρμπυρατερ Πρωτα απο ολα να προφερεται σωστα. Ειναι καρμπυΡΑτερ και ουτε καρμπυΛΑτερ ουτε καρμυρατερ ουτε καρμυλατερ ουτε οτιδηποτε αλλο που εχω δει και με πονανε τα ματακια μου. Εαν δεν μπορει καποιος μπορει να το λεει και Εξαερωτηρα (που ειναι η ελληνικη λεξη) Το καρμπυρατερ ειναι η συσκευη ή ο μηχανισμος εκεινος οπου ο εισερχομενος αερας αναμειγνυεται με την καταλληλη ποσοτητα καυσιμου και οδηγειται στον κινητηρα προς καυση και παραγωγη ισχυος. Ειναι ο πιο απλος μηχανισμος αναμειξης αερα και καυσιμου με δυο λογια. Καρμπ της Del'Orto για Thriumph Ειδη καρμπ Στην αγορα υπαρχουν πολλα ειδη καρμπ. Βεβαια το πιο κοινο καρμπ που συνανταμε στα παπακια ειναι αυτα με σταθερο Venturi (θα εξηγησουμε τι ειναι παρακατω) τα οποια συνηθως διαφερουν στον τροπο τοποθετησης, στον τροπο που λειτουργει το choke ( θα εξηγησουμε τι ειναι και πως δουλευει παρακατω) και στον τροπο αναμειξης αερα καυσιμου. Τι ειναι το Venturi Venturi ειναι το φαινομενο οπου η ταχυτητα ενος υγρου μειωνεται ωστε να περασει μεσα απο μια στενωση. Ταυτοχρονα εχουμε μειωση της ταχυτητας αλλα αυξηση της πιεσης. Αυτο μας δινει την δυνατοτητα να δημιουργησουμε διαφορετικες πιεσης απο τις συνηθεις ατμοσφαιρικες με τα αναλογα αποτελεσματα. Δηλαδη οταν εχουμε αυξημενη πιεση απο την ατμοσφαιρικη δημιουργουμε μια ωθηση στο αντικειμενο που βρισκεται σε ατμοσφαιρικη πιεση (σκεφτειτε οταν φυσατε με το καλαμακι ενα υγρο). Οταν εχουμε μικροτερη πιεση απο την ατμοσφαιρικη τοτε εχουμε ελξη του αντικειμενου που βρισκεται σε συνθηκες ατμοσφαιρικης πιεσης (σκεφτειται οταν ρουφατε με το καλαμακι. Μειωνεται η πιεση αυξανεται η ταχυτητα και το υγρο τραβιεται προς τα πανω.) Στα καρμπ συνηθως χρησιμοποιηται για να πετυχουμε αναμειξη του αερα με το καυσιμο και να τραβηξουμε καυσιμο απο το μπολακι του καρμπ (θα εξηγησουμε παρακατω στα μερη τι ειναι) Το Venturi στα καρμπ πετυχενεται με την στενωση ειτε σε ολο το φασμα του σωματος του καρμπ ειτε σε καποιο ορισμενο σημειο. Συνηθως ειναι σε καποιο ορισμενο σημειο. Τα μερη ενος καρμπ Τα μερη που αποτελειται ενα καρμπ ειναι τα εξης: Το κυριως σωμα Το μπολακι του καρμπ Το κυριο ζιγκλερ (main jet) Το ζιγκλερ ρελαντι (idle jet) Το φλοτερ Την βελονα Το σλαιντ Το ελατηριο του σλαιντ Τις βιδες ρυθμισης μειγματος και ρελαντι Την βιδα υπερχειλησης Το choke (εαν υπαρχει) Τον διακοπτη παροχης καυσιμου (εαν υπαρχει) Και την αντλια επιταχυνσης (εαν υπαρχει) Εσωτερικα μερη ενος καρμπ της KEIHIN απο HONDA C90 Δεξια μερια καρμπ της KEIHIN απο HONDA C90 Αριστερη μερια καρμπ της KEIHIN απο HONDA C90 Εσωτερικη κατοψη απο το μπολακι του καρμπ της KEIHIN απο HONDA C90 Τροπος τοποθετησης Εδω τα πραγματα ειναι πολυ απλα. Δυο ειναι οι κατηγοριες που χωριζονται: στα οριζοντιας ροης και καθετης ροης. Δεν παιζει καποιο σπουδαιο ρολο ο εν λογω διαχωρισμος. Γινεται πιο πολυ για χωροταξικους λογους οπου ειναι αδυνατο λογω σχεδιασμου να μπει καρμπ διαφορετικης διαταξης. Κλασσικο παραδειγμα ειναι το Honda CHALLY. Απο το εργοστασιο εβγαινε με καθετου ροης καρμπ αλλα πολλοι ηταν αυτοι που οταν τα «πειραζανε» ή τοποθετουσαν αλλο καρμπ τοποθετουσαν οριζοντιας ροης καρμπ χωρις να υπαρχει προβλημα. Το ιδιο συνεβη και στα Honda C50 6V οπου αρχικα εβγαιναν με καθετου ροης γιατι το φιλτρο ηταν πανω απο το σκελετο και ο φιλτροσωληνας περνουσε μεσα απο το σασι ενω μετα που αλλαξε ο σχεδιασμος βαλανε απο το εργοστασιο οριζοντιας ροης ιδιας διαμετρου και ιδιας μαρκας καρμπ. Στις εικονες παρακατω φαινεται η διαφορα μεταξυ καθετου και οριζοντιας ροης Καθετου ροης καρμπ FCR της Keihin Οριζοντιας ροης καρμπ FCR της Keihin Λειτουργια του Choke Το choke (ή τσοκ) ή πιο σωστα ο διακοπτης ψυχρης εκκινησης δεν ειναι κατι αλλο απο εναν μηχανισμο ο οποιος μας βοηθαει να εκκινησουμε τον κινητηρα οταν αυτος ειναι κρυος ΚΑΙ οταν οι περιβαλλοντικες συνθηκες δεν ειναι ιδανικες. Και τι εννοω με αυτο. Ο κινητηρας εκκινει πιο ευκολα οταν ειναι ζεστος, εχει δηλαδη δουλεψει προηγουμενως για λιγο χρονικο διαστημα και εχει «ερθει» σε θερμοκρασια λειτουργιας και πιο δυσκολα οταν ειναι σε ψυχρη θερμοκρασια (<18οC) Σε αυτην την περιπτωση, οταν ειναι δηλαδη ψυχρος, χρειαζεται περισσοτερο καυσιμο για να εκκινησει. Με τις γνωσεις της Φυσικης (οσοι πηγατε λυκειο τα ξερετε οσοι ειναι ακομα στο νηπιαγωγειο συνεχιστε να διαβαζεται) οσο πεφτει η θερμοκρασια ο ατμοσφαιρικος αερας γινεται πιο πυκνος ενω οσο αυξανεται η θερμοκρασια ο ατμοσφαιρικος αερας αραιωνει. Παλι μεσω γνωσεων της Φυσικης χρειαζεται σε ιδανικες συνθηκες (αδυνατον να υπαρξουν στην πραγματικοτητα λογω πολλων μεταβλητων) 14,7 λιτρα αερα για να καει πληρως και χωρις καταλοιπα (οπως ειπαμε αδυνατον για τις πραγματικες συνθηκες) 1 λιτρο καυσιμου (στην προκειμενη περιπτωση καυσιμο = βενζινη) Προσοχη γιατι για αλλα καυσιμα χρειαζεται ειτε περισσοτερος ειτε λιγοτερος αερας. Δεν ειναι ολα τα καυσιμα ιδια. Ετσι το τσοκ οταν ειναι ο αερας κρυος μπλοκαρει μεσω ενος διαφραγματος την περισσια εισαγωγη αερα και ετσι το μειγμα αερα – καυσιμου πλησιαζει το ιδανικο και το κινητηρας μας εκκινει. Για να καταλαβετε καλυτερα φανταστειτε ενα μπουκαλι γεματο νερο. Οταν το γυρνατε τελειως καθετα το νερο κατεβαινει αποτομα και ατσουμπαλα. Οταν ομως το μπουκαλι ειναι περιπου παραλληλο με το εδαφος το νερο ρεει ομαλα και χωρις αναταραξεις. Την ιδια λειτουργια κανει το τσοκ. Ρυθμιζει ουσιαστικα την σωστη ροη ποσοτητας αερα κατα την εκκινηση προς τον κινητηρα. Το τσοκ πρεπει να απενεργοποιειται λιγα λεπτα μετα την εκκινηση ΚΑΙ ΠΡΙΝ ξεκινησουμε να κινουμαστε με το μηχανακι μας αλλιως το μηχανακι θα μπερδευει και ενδεχομενως να σβησει. Το τσοκ οταν ειναι ενεροποιημενο. Προσεξτε πως η πλακα του τσοκ (choke plate) κλεινει την ροη του αερα προς τον κινητηρα ωστε να μην υπαρχει παραπανω αερας κανοντας το μειγμα πλουσιοτερο σε καυσιμο Τροπος αναμειξης Εδω δεν υπαρχει κατι να επισημανουμε. Το μονο αξιο προσοχης εδω ειναι το καρμπ που βγαζει η Yoshimura. Το καρμπ με κωδικο μοντελου YOSHIMURA Keihin FCR-MJN28. Ουσιαστικα ειναι μια αντιγραφη του FCR28 της KEIHIN το οποιο ομως εχει την διαφορα οτι δεν χρησιμοποιει σταθερο Venturi στο σωμα του καρμπ ωστε να πετυχει αναμειξη αερα με το καυσιμο μας αλλα την θεση της βελονας παιρνει ειδικη βελονα με ειδικα σχεδιασμενες τρυπες ωστε να περνα με μια συγκεκριμενη ταχυτητα ο αερας απο αυτες και μεσω αυτης της ειδικης βελονας περνα και το καυσιμο ατμοποιοντας το και πετυχαινοντας πολυ καλυτερη ομογενοποιηση του μειγματος αερα – καυσιμου σε σχεση με οποιοδηποτε αλλο καρμπ. Η τιμη του ξεφευγει απο λογικα πλασια ενος μεσου αγοραστη και κυμαινεται γυρω στα 550 – 650 ευρω. Μπορει να δουλεψει σαν ενα 18αρι εως ενα 39αρι και απο 115cc μεχρι 250cc αναλογως τις ρυθμισεις που θα κανει ο εκαστοτε ιδιοκτητης του. Πολυ ακριβο αλλα και τα ανταλλακτικα του σε περιπτωση που χαλασει κατι ειναι δυσευρετα χωρις να μπορουν να ταιριαξουν απο το KEIHIN FCR28 και ας ειναι αντιγραφη του. Το Keihin FCR-MJN28 της YOSHIMURA Η ειδικη βελονα του Μια κοντινη ληψη στην ειδικη βελονα οπου διακρινονται οι διαφορετικων διαμετρων τρυπες με τις οποιες ομογενοποιει το μειγμα Πως διαλεγω τι καρμπ να διαλεξω για την παπια μου? Η πιο σωστη ερωτηση θα ηταν εαν το καρμπ που θα διαλεξω θα δουλεψει σωστα αλλα αρχικα παμε να διαλεξουμε το καρμπ Τρια (03) ειναι τα πραγματα που πρεπει να γνωριζουμε εδω α) Την διαμετρο του τωρινου καρμπ (εαν υπαρχει) β) Τον τυπου του κινητηρα, διχρονο ή τετραχρονο γ) Την διαμετρο της βαλβιδας εισαγωγης (για τετραχρονα) Την διαμετρο του τωρινου καρμπ την χρειαζομαστε για να ξερουμε πιο ειναι το ελαχιστο οριο που μπορουμε να επιλεξουμε. Η λογικη του βαζω μικροτερο καρμπ απο το εργοστασιακο για να καιω λιγοτερο δεν παιζει εδω. Αυτη ειναι λογικη τρελου και εαν ισχυει θα ισχυει σε περιπτωσεις πραγμα που δεν καλυπτει την γενικοτητα του θεματος. Τον τυπο του κινητηρα τον χρειαζομαστε γιατι υπαρχουν ειδικα καρμπ που ειναι σχεδιασμενα να λειτουργουν με συγκεκριμενου ειδους κινητηρες ή παρεχουν καποια αλλη λειτουργια που ειναι αχρηστη για το αλλο ειδος κινητηρα. ΠΧ ενα καρμπ που ειναι σχεδιασμενο για διχρονο κινητηρα ενδεχομενως να εχει και μια εξτρα λειτουργια οπου θα μπορει να αναδευει το λαδι μαζι με την βενζινη και ολο αυτο το μειγμα με τον εισερχομενο αερα. Κατι τετοιο ειναι απαραιτητο σε ενα διχρονο κινητηρα, η προσθηκη λαδιου αναμειξης στην βενζινη δηλαδη, ενω σε ενα τετραχρονο οχι. Τελος η διαμετρος της βαλβιδας εισαγωγης θα μας καθορισει κατα 80% τη βελτιστη διαμετρο του νεου μας καρμπ ωστε να πετυχαινουμε σωστη λειτουργια του κινητηρα με μια σωστη καταναλωση και παραπανω επιδοσεις. Κατα κυριο λογο ξεκιναμε σαν διαμετρο με το 80 – 84% της διαμετρου της βαλβιδας εισαγωγης και ανεβαινουμε σε διαμετρο. Εαν ειναι πειραγμενο ξεκιναμε με το 90 – 94% της διαμετρου της βαλβιδας εισαγωγης και ανεβαινουμε. Εδω ενα παραδειγμα για να το καταλαβουμε Στο παραδειγμα μας θα χρησιμοποιησουμε το HONDA ASTREA Grand Οποτε εχουμε α) το εργοστασιακο καρμπ εχει διαμετρο 16mm β) Ειναι τετραχρονο γ) Η διαμετρος της βαλβιδας εισαγωγης ειναι 23mm Κανοντας απλα μαθηματικα εχουμε και επειδη ολα ειναι σε χιλιοστα (διαμετρος βαλβιδας αλλα και διαμετρος καρμπ) εχουμε την εξης απλη εξισωση: Διαμετρο νεου καρμπ (Δνc) = 0.8 x Διαμετρο βαλβιδας εισαγωγης Δνc = 0,8 x 23mm Δνc = 18.4mm που με στρογγυλοποιηση γινεται Δνc = 18mm Κανοντας και με το 84% βγαζουμε 19,32 και επειδη 19,32 δεν υπαρχει σαν τυποποιημενη διαμετρος με στρογγυλοποιηση γινεται 20mm Δηλαδη εχουμε δυο διαφορετικες διαμετρους 18mm και 20mm αντιστοιχα που μπορουμε να χρησιμοποιησουμε ως αντικατασταση του παλιου μας καρμπ! Μεγαλη προσοχη θα ηθελα επισης να τονισω ειναι να δωθει στην μαρκα του καρμπ. Στην αγορα κυκλοφορουν πολλες μαρκες. Καλο θα ειναι να «μεινετε» με καλες μαρκες οπως Keihin, Mikuni, Del’Orto, Weber, Holley κτλ. Θα το πληρωσετε λιγο ακριβα σαν καινουργια αλλα θα δουλευει αξιοπιστα και οπως πρεπει. Αποφυγεται μαρκες τυπου SHARK, SHENG WAY, DAIKIN και αλλες παρομοιες καθως θα πληρωσετε φθηνα σαν αγορα αλλα για να το κανετε να δουλεψει σωστα (και αν δουλεψει) την διπλασια και την τριπλασια οσο δωσατε για να το αγορασετε. Ειναι ακομα προτιμοτερο να παρετε καποιο μεταχειρισμενο ΓΝΗΣΙΟ καρμπ πχ ενα Del’Orto και να δωσετε λεφτα να το φερετε (εαν δεν ειναι) σε σωτση λειτουργικη κατασταση παρα να αγορασετε καινουργιο μουφα.. Δικαιολογιες του τυπο « εγω εχω Shark και δουλευει ρολοι και σαν το γνησιο» δεν τα βαζω σαν επιχειρηματα γιατι μπορει να τυχει να δουλεψε δεν σημαινει οτι θα δουλεψει ετσι και για ολους τους αλλους και αποτελουν κατ’εμε η εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα... Παμε να δουμε την διαδικασια αλλαγης και τοποθετησης του καρμπ μας. Στο παραδειγμα μας θα χρησιμοποιησουμε ενα HONDA C90 12V αλλα η διαδικασια ειναι πανω κατω η ιδια σε ολα τα παπακια με καρμπ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΡΜΠ Υλικα που θα χρειαστουμε: Μια (01) πενσα Ενα (01) μανταλακι ρουχων Ενα (01) αδειο μπουκαλακι νερου ή καποιο μπολακι Ενα (01) κατσαβιδι ισιο Ενα (01) ξυραφακι ASTOR Ενα (01) ροποκλειδο Διαφορα σετ εργαλειων αναλογως το μηχανακι μας Δυο (02) σετ φλαντζες καταλληλες για το καινουργιο μας καρμπ Φλαντζοκολλα (ενδεικτικα δεν ειναι απαραιτητη) Λαιμο καρμπ καταλληλο για το νεο μας καρμπ Το καινουργιο μας καρμπ Γαντια μιας χρησεως και γυαλια προστασιας ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αρχικα αφαιρουμε την ποδια (εαν εχουμε) ωστε να εχουμε προσβαση στο καρμπ. Με ενα ισιο κατσαβιδι λυνουμε τον σφιχτηρα που συγκρατει τον φιλτροσωληνα (ή την χοανη) και αφαιρουμε τον(/την) αφαιρουμε απο το σωμα του καρμπ. Αφαιρουμε το συρματοσχοινο του τσοκ με το χερι. Εαν δεν μπορουμε χρησιμοποιουμε ενα πενσα χωρις ωστοσο να την τσακισουμε. Με το χερι μας ή με την βοηθεια μιας πενσας ξεβιδωνουμε το καπακι του σλαιντ. Σε καποια καρμπ το καπακι του σλαιντ κρατιεται με βιδες (πχ PWK) Εκει χρησιμοποιουμε το καταλληλο κατσαβιδι. Με το χερι μας συμπιεζουμε το ελατηριο του σλαιντ και το κραταμε μαζι με το καπακι του σλαιντ. Με το αλλο μας χερι αφαιρουμε την ντιζα απο την ειδικη υποδοχη του σλαιντ σπρωχνοντας προς τα κατω αρχικα και προς τα εξω ωστε να την βγαλουμε. Αφαιρουμε τελειως το καπακι του σλαιντ απο την ντιζα και μαζι με το σλαιντ και το ελατηριο τα τοποθετουμε παλι πισω στο παλιο μας καρμπ. Το σλαιντ μπαινει σε συγκεκριμενη θεση με την βοηθεια της εγκοπης που εχει. Η μεγαλη εγκοπη θα πρεπει να ευθυγραμμιζεται με την εγκοπη που βρισκεται μεσα στο καρμπ. Θα πρεπει να τερματισει τελειως κατω αλλιως δεν θα μπορεσεται να βιδωσεται το καπακι του. Αφου τοποθετησουμε το σλαιντ βαζουμε και το ελατηριο και βιδωνουμε το καπακι παλι στην θεση του με το χερι. Κλεινουμε τον διακοπτη παροχης καυσιμου. Εαν δεν εχει με μια πενσα στην οποια εχουμε βαλει λιγη μονωτικη εσωτερικα παταμε το σωληνακι 5cm μακρια απο το καρμπ και το τραβαμε. Προσοχη γιατι θα πεταχτουν βενζινες απο το σωληνακι! Διπλωνουμε το σωληνακι 2-3 φορες και με το μανταλακι κραταμε τις διπλωσεις ωστε να μην τρεχει βενζινη. Εναλλακτικα μπορουμε να χρησιμοποιησουμε καποιο σταυροκατσαβιδο ή καποια μακρια βιδα. Ανοιγουμε την βιδα υπερχειλησης και αδειαζουμε το μπολακι στο αδειο μπουκαλακι νερου. Κλεινουμε καλα την βιδα υπερχειλησης προσεχοντας να μην την χαλασουμε. Με ενα κλειδι (συνηθως ή 8αρακι ή 10αρακι) λυνουμε τις δυο βιδες που κρατουν τον λαιμο του καρμπ στην κεφαλη και αφαιρουμε το καρμπ. Εαν αλλαζουμε το καρμπ με αλλο νεο ιδιας διαμετρου αφαιρουμε τις βιδες απου συγκρατουν το καρμπ με το λαιμο (αυτονοητο...) Παμε να βαλουμε το καινουργιο μας καρμπ Με ενα ξυραφακι ASTOR και προσεκτικα αφαιρουμε τις παλιες φλαντζες που ειναι κολλημενες και καθαριζουμε την επιφανεια με ασετον ή καθαρη βενζινη. Μεχρι να στεγνωσει παιρνουμε τις νεες φλαντζες μας και προσθετουμε μια αναμεσα στον λαιμο και το καρμπ. Περναμε τις βιδες απο το παλιο (καλα ειναι να παρουμε καινουργιες) και σφιγγουμε στην σωστη ροπη. Εαν θελετε μπορειτε να βαλετε φλαντζοκολλα για περισσοτερη σιγουρια αλλα εγω δεν βαζω. Ξεβιδωνουμε το καπακι του σλαιντ και αφαιρουμε το σλαιντ και το ελατηριο. Παταμε την βελονα πανω σε να ξυλινο αντικειμενο ωστε να την αφαιρεσουμε. Προσοχη θα βγει μαζι με μια ασφαλεια τυπου «Σ». Στην φωτο διακρινεται στην πρωτη σειρα στο τελοος η ασφαλεια τυπου Σ Ελεγχουμε σε ποια εγκοπη ειναι. Συνηθως θα πρεπει να ειναι στην τριτη εγκοπη (μετροντας απο πανω). Εαν δεν ειναι παταμε την ασφαλεια στο ξυλινο αντικειμενο μας να βγει και την βαζουμε στην τριτη εγκοπη ξαναπατωντας την στο ξυλινο αντικειμενο μας. Ετσι ρυθμιζουμε καπως γενικα το καρμπ. Ουτε πολυ καυσιμο ουτε πολυ λιγο καυσιμο. Μια μεση ρυθμιση. Την ριχνουμε μεσα στο σλαιντ παλι και βαζουμε την ασφαλεια «Σ» παλι μεσα ωστε να ειναι παραλληλη με τον πατο του σλαιντ. Εδω βοηθαει να χρησιμοποιησουμε ενα καρυδακι 8mm για να την πατησουμε μεχρι μεσα να κατσει σωστα. Περναμε την ντιζα μεσα απο το καπακι του σλαιντ και μετα μεσα απο το ελατηριο. Με το ενα μας χερι συμπιεζουμε το ελατηριο και το κραταμε μαζι με το καπακι του σλαιντ και περναμε την ντιζα στην ειδικη υποδοχη του σλαιντ. Αφηνουμε το ελατηριο να τεντωθει μεσα στο σλαιντ και τοποθετουμε το σλαιντ ευθυγραμμιζοντας το στην ειδικη εγκοπη που εχει εσωτερικα το καρμπ. Μεγαλη προσοχη μην στραβωσεται την βελονα στην προσπαθεια σας να βαλεται το σλαιντ! Βιδωνουμε το καπακι με το χερι μας σφιχτα. Βαζουμε την δευτερη φλαντζα επανω στην κεφαλη και τοποθετουμε τον λαιμο μαζι με το καρμπ βιδωνοντας τον σφιχτα επανω στην κεφαλη. Μεγαλη προσοχη εδω οσοι δεν εχετε ροποκλειδο καθως πολλοι χαλανε τα πασα απο τις θεσεις που μπαινουν οι βιδες στην κεφαλη ή κοβουν τις βιδες στην κεφαλη. Μην το παρακανετε με το σφιξιμο! Περναμε το καλωδιο του τσοκ στο μοχλο του τσοκ στο καρμπ (εαν εχει) και βαζουμε το λαστιχακι παροχης καυσιμου στην ειδικη υποδοχη και ανοιγουμε τον διακοπτη παροχης καυσιμου (εαν υπαρχει). Λυνουμε λιγο την βιδα υπερχειλησης ωστε να αρχισει να τρεχει βενζινη και την ξανακλεινουμε ωστε να γεμισει το μπολακι του καρμπ. Βαζουμε την ποδια επανω (εαν εχουμε) και ειμαστε ετοιμοι! Τωρα μπορει να διαλεξαμε το καρμπ και να το βαλαμε αλλα να μην δουλευει σωστα με την εννοια οτι στις χαμηλες στροφες δουλευει ρολοι αλλα στις υψηλες στροφες να κανει κοψιματα. Εδω ερχεται η μικρορυθμιση ή το λεγομενο Fine Tuning. Το εργοστασιο δεν μπορει να βγαζει καθε φορα καρμπ αναλογα με το μηχανακι του καθε αγοραστη. Τα βγαζει με σκοπο να μπουν επανω να εκκινησει ο κινητηρας και μετα να προβει ο αγοραστης ή ο μηχανικος στο Fine Tuning του ωστε να δουλευει αριστα Εδω οσοι εχουν οργανο μετρησης αναλογιας λ (αναλογια αερα – καυσιμου) δεν θα δυσκολευτουν καθολου. Οσοι δεν εχουν ξεκιναει η ρυθμιση του μειγματος με υπομονη και εαν δεν εχουμε το επιθυμητο αποτελεσμα ξεκιναμε με πειραματισμους trial and error (δοκιμης και ελεγχου) στα ζιγκλερ αυξανοντας λιγο το κοστος (δεν ειναι ακριβα γυρω στο 1 ευρω κανουν τα ζιγκλερ σαν τεμαχιο ισως και λιγοτερο εαν βρειτε σετακι). Βεβαια θα σας δωσω καποιες κατευθυνσεις ωστε να κινηθειτε προς την σωστη κατευθυνση και να μειωσετε οσο το δυνατον περισσοτερο το κοστος. ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΡΜΠ Υλικα που θα χρειαστουμε: Ενα λεπτο μικρο σε πλατος κατσαβιδι Διαφορα ζιγκλερ (σε περιπτωση αλλαγης) Διαφορα σετ εργαλειων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΙΓΜΑΤΟΣ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ α) Αρχικα ξεκιναμε βιδωνοντας την βιδα ρυθμισης μειγματος στοτερμα. β Ξεβιδωνουμε την βιδα ρυθμισης μειγματος δυο (02) ακριβως στροφες απο το τερμα. γ) Βαζουμε μπροστα το μηχανακι. Εαν δεν παιρνει ξεβιδωνουμε αλλο ενα τεταρτο την βιδα. δ) Κραταμε το γκαζι σε ενα σταθερο σημειο αλλα σε χαμηλες στροφες. Ιδανικα ειναι να ειμαστε λιγο πανω απο ρελαντι ωστε να μην μας σβηνει αλλα και να ζεσταθει. ε) μολις ζεσταθει (πιαστε τα καπακια για να δειτε αν ζεσταθηκε) αρχιστε να βιδωνεται την βιδα ρυθμισης του ρελαντι. Σκοπος μας ειναι να μπορει το μηχανακι πλεον μονο του να κραταει ρελαντι και να μην σβηνει. Η βιδα ρυθμισης του ρελαντι ουσιαστικα «σπρωχνει» το σλαιντ λιγο λιγο επανω και ανεβαζει τις στροφες του ρελαντι οσο βιδωνουμε ενω οσο ξεβιδωνουμε πεφτουν οι στροφες. ζ) Βιδωστε την βιδα ρυθμισης του μειγματος στο τερμα. Λογικα το μηχανακι θα πρεπει να σβησει. Ετσι βεβαιωνομαστε οτι δεν παιρνει απο καπου αερα. Εαν δεν σβηνει αλλα ανεβοκατεβαζει το ρελαντι σημαινει οτι απο καπου σας παιρνει αερα. Για να το βρειτε απλα με λιγο αντισκουριακο ψεκαστε γυρω γυρω απο τις φλαντζες. Εκει που δεν κανει καλη ενωση το αντισκουριακο θα ρουφηχτει μεσα και αυτοματως μαθατε απο που σας παιρνει αερα! Σε αυτο το σημειο θα πρεπει να προσθεσετε φλαντζοκολλα και να ξαναβαλετε την φλαντζα ή να σφιξετε προσεκτικα λιγο τις βιδες (1/8 της περιστροφης) η) Αφου σβησει ξεβιδωστε την βιδα ρυθμισης του μειγματος δυο (02) πληρης στροφες στ) Επαναλαμβανουμε το βημα (γ) ι) Ξεκιναμε να (ξε)βιδωνουμε την βιδα ρυθμισης μειγματος σιγα σιγα. Λογικα οι στροφες του κινητηρα θα πρεπει να ανεβαινουν που ειναι και το ζητουμενο. ια) Καποια στιγμη θα φτασουμε σε ενα σημειο οπου (ξε)βιδωνοντας αρχιζουν να πεφτουν οι στροφες του κινητηρα. Εκει σταματαμε και ξεβιδωνουμε την βιδα ρυθμισης ρελαντι ωστε το μηχανακι να εχει ενα λογικο ρελαντι (ουτε πολυ υψηλες στροφες ουτε πολυ χαμηλες να κοντευει να σβησει) ιβ) Ξαναεπαναλαμβανουμε τα βηματα (ι) και (ια) τουλαχιστον δυο (02) φορες ιγ) Αφου τελειωσουμε βιδωνουμε την βιδα ρυθμισης μειγματος ¼ της περιστροφης. Τον χειμωνα ισως χρειαστει να βιδωσουμε ακομα 1/8 της περιστροφης τοσο την βιδα ρυθμισης μειγματος αλλα και την βιδα ρυθμισης ρελαντι Πλεον εχουμε ρυθμισει το μειγμα αερα – καυσιμου και ειμαστε ετοιμοι για βολτες! Εαν διαπιστωσουμε οτι στις υψηλες στροφες το μηχανακι κοβει λες και εχει λοξυγγα ή στα χαμηλα μπουκωνει και παει να σβησει δοκιμαστε να αλλαξετε την εγκοπη πηγαινοντας μια θεση κατω ή πανω αντιστοιχως. Εαν δεν διορθωνεται με τιποτα χρειαζομαστε νεα ζιγκλερ. Γενικα ισχυει ο κανονας οτι το ζιγκλερ ρελαντι ειναι για χαμηλες στροφες προς μεσαιες, η βελονα απο μεσαιες στροφες προς υψηλες ενω το κυριο ζιγκλερ ειναι για υψηλες στροφες μεχρι τερμα γκαζι. Διαγραμμα που δειχνει σε καθε στιγμη που κινειται το γκαζι απο τι επιρρεαζεται το μειγμα Παντα ξεκιναμε την ρυθμιση του καρμπ με τα ζιγκλερ αναποδα. Δηλαδη πρωτα ρυθμιζουμε το τερμα γκαζι μεσω του κυριου ζιγκλερ, μετα την βελονα και μετα το ζιγκλερ ρελαντι, Εαν το μηχανακι μας ΚΡΥΟ τραβαει καλα στα ψηλα ενω οταν ειναι ΖΕΣΤΟ κανει λες και εχει λοξυγγα τοτε εχουμε πολυ μεγαλο κυριο ζιγκλερ (main jet). Τα ζιγκλερ εχουν επανω τον αριθμο τους. Αναλογως διαλεγουμε πιο μικρο και ξαναδοκιμαζουμε. Ζιγκλερ Νο. #112 και #115 της Keihin ζιγκλερ Νο. #68S της Keihin για Xr Ε αν ισχυει το αντιθετο διαλεγουμε μεγαλυτερο κυριο ζιγκλερ (main jet) Εαν ειναι ενταξει στις υψηλες στροφες αλλα χαλια στα χαμηλα και μεσαιες στροφες πειραματιζομαστε με την βελονα. Εαν το μηχανακι μας ΚΡΥΟ τραβαει σωστα αλλα ΖΕΣΤΟ βαριεται να παρει τα ποδια του τοτε εχουμε πλουσιο σε καυσιμο μειγμα. Εκει παμε μια εγκοπη πιο πανω στην βελονα. Εαν ισχυει το αντιθετο μετακινουμε την ασφαλεια μια εγκοπη πιο κατω. Τωρα εαν στα χαμηλα και στο ρελαντι εχουμε κοψιματα οταν ειναι ΚΡΥΟ ενω οταν ειναι ΖΕΣΤΟ δουελευει σωστα τοτε εχουμε μεγαλο ζιγκλερ ρελαντι (idle jet). Ομοιως με το κυριο ζιγκλερ και αυτο εχει αριθμους επανω. Αναλογως διαλεγουμε πιο μικρο και ξαναδοκιμαζουμε. Εαν ισχυει το αντιθετο διαλεγουμε μεγαλυτερο ζιγκλερ ρελαντι (idle jet) Οσοι εχουν οργανο μετρησης αναλογιας λ θα πρεπει να κυμαινονται σε αυτες τις τιμες: Ρελαντι: 11.5 εως 12.5 Μεσαιες στροφες (μισο γκαζι): 13.0 εως 14.0 Υψηλες στροφες (τερμα γκαζι): 12.5 εως 12.8 Οργανο μετρησης λ της Innovate Υπαρχει και η περιπτωση αφου εχουμε κανει ολα αυτα τα βηματα να μην μπορουμε να ρυθμισουμε το καρμπ μας. Ειναι σπανια περιπτωση αλλα συμβαινει. Ισως το φλοτερ μας να μην ειναι σωστα ρυθμισμενο. Εκει χρειαζομαστε ειτε νεο φλοτερ ειτε με το ειδικο εργαλειο να τσεκαρουμε και να ρυθμισουμε το φλοτερ μας να ειναι στην σωστη θεση. Εκει καλα ειναι να απευθυνθειτε σε καποιο αξιοπιστο συνεργειο. Μετρηση με ειδικο εργαλειο το μεγιστο επιπεδο σταθμης καυσιμου και του υψους του φλοτερ Αφου περιγραψαμε την διαδικασια ρυθμισης τωρα θα δουμε πως μπορουμε να το συντηρησουμε ωστε να δουλευει απροβληματιστα και να μας κρατησει οσο το δυνατον περισσοτερα χρονια. Παμε να δουμε τι υλικα θα χρειαστουμε και τι διαδικασια θα ακολουθησουμε Υλικα που χρειαζομαστε Ενα (01) ζευγαρι γαντια μιας χρησης και προστατευτικα γυαλια Διαφορα σετ εργαλειων Ενα (01) λεπτο κατσαβιδι Μια (01) παλια οδοντοβουρτσα μεσαιας σκληροτητας Ενα (01) καινουργιο φιλτρο καυσιμου Λιγο γρασσο Ενα (01) σπρευ καθαρισμου καρμπυρατερ ή εισαγωγων ψεκασμου ή ασετον Μια (01) πενσα Ενα (01) σταυροκατσαβιδο Ενα (01) παλιο κουβα ή μπολακι Ενα (01) σπρευ πεπιεσμενου αερα ή συμπιεστη αερα με πιστολι αερος με μακρια μυτη Μια (01) καινουργια φλαντζα καρμπ Ενα (01) χαρτι και ενα (01) μολυβι ή στυλο Μπολικο χαρτι κουζινας ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ Αφαιρουμε την ποδια (εαν εχουμε) ωστε να εχουμε προσβαση στο καρμπ. Με ενα ισιο κατσαβιδι λυνουμε την βιδα που συγκρατει τον σφιχτηρα του φιλτροσωληνα ή της χοανης και τον(/την) αφαιρουμε απο το σωμα του καρμπ. Σε ενα χαρτι και με ενα μολυβι ή στυλο θα σημειωσουμε τις ρυθμισεις που εχουμε ωστε να μην επαναλαμβανουμε την διαδικασια ρυθμισης ξανα και ξανα. Βιδωνουμε την βιδα ρυθμισης μειγματος στο τερμα μετρωντας ποσες πληρης στροφες εκανε και το σημειωνουμε στο χαρτι. Το ιδιο κανουμε για την βιδα ρυθμισης του ρελαντι. Αφαιρουμε το λαστιχακι παροχης καυσιμου και το διπλωνουμε 2-3 φορες ωστε να μην σταζει βενζινη και το πιανουμε με ενα tie-wrap ή μανταλακι ή σφινονουμε μια μεγαλη βιδα ή ενα σταυροκατσαβιδο μεσα. Με ενα κλειδι αφαιρουμε το καρμπ απο τον λαιμο λυνοντας τις δυο (02) βιδες που το συγκρατουν. Αφαιρουμε την παλια φλαντζα και τα καταλοιπα που μπορει να εχουν μεινει. Λυνουμε το καπακι του σλαιντ και αφαιρουμε το σλαιντ οπως ειναι. Σε ενα μπολακι λυνουμε και αφαιρουμε τις βιδες ρυθμισης μειγματος και ρελαντι. Προσοχη μην χασουμε τιποτα! Λυνουμε την βιδα υπερχειλησης τελειως και αδειαζουμε το μπολακι του καρμπ. Λυνουμε τις δυο (02) βιδες ωστε να χωρισουμε το μπολακι του καρμπ απο το υπολοιπο σωμα. Πεντακαθαρο! Αφαιρουμε τον πειρο του φλοτερ και προσεκτικα το πυραυλακι του φλοτερ και το φλοτερ. Αφαιρουμε προσεκτικα και τα δυο ζιγκλερ (κυριο και ρελαντι) οπως και το O-ring που εχει το μπολακι. Το O-ring δεν το ριχνουμε τιποτα εκτος απο σπρευ καθαρισμου καρμπ. Οιδηποτε αλλο θα το καταστρεψει. Εαν δεν θελουμε να το καθαρισουμε μπορουμε να το αντικαταστησουμε φθηνο ειναι. Μεγαλη προσοχη σε ολα τα εξαρτηματα. Τα περισσοτερα ειναι απο μαλακο χαλκο που σημαινει οτι τα καθαριζουμε ειτε με πεπιεσμενο αερα ειτε με κατι πιο μαλακο (οπως η οδοντοβουρτσα). ΜΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΜΕ ΣΥΡΜΑΤΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ! Εαν κατι επιμενει και δεν καθαριζει μπορουμε να το αφησουμε να μουλιασει καλα μεσα σε ασετον (εκτος απο τα πλαστικα μερη οπως το φλοτερ) και να δοκιμασουμε με την οδοντοβουρτσα ή με πεπιεσμενο αερα παλι. Προσοχη μην χασετε τιποτα οσο τα καθαριζεται! Καθαριζουμε το μπολακι σχολαστικα ωστε να φυγουν τυχον κατακαθια. Καθαριζουμε το σλαιντ με λιγο σπρευ και χαρτι κουζινας οπως και την βελονα Ελεγχουμε τα ζιγκλερ. Το κυριο ζιγκλερ (main jet) θα πρεπει να βλεπουμε δια μεσου αυτου. Στο ζιγκλερ ρελαντι θα πρεπει να εχουμε καθαρες ολες τις τρυπες που εχει. Ριχνουμε σε καθε τρυπα μπολικο σπρευ καθαρισμου καρμπ και φυσαμε τα παντα και παντου με πεπιεσμενο αερα. Οσοι εχουν μηχανημα υπερηχων για να καθαριζουν κοσμηματα μπορουν να το χρησιμοποιησουν για να καθαρισουν τελειως και ευκολα το καρμπ τους. Προσοχη μην το μαθει μονο η κυρα σας! Ξεκιναμε να το συναρμολογουμε παλι. Βιδωνουμε το ζιγκλερ ρελαντι και το κυριο ζιγκλερ ακολουθως. Περναμε το πυραυλακι του φλοτερ στην ειδικη θεστη του φλοτερ και μαζι με το φλοτερ το τοποθετουμε στην φωλια του περνοντας τον πειρο και σταθεροποιωντας το φλοτερ στην θεση του. Βαζουμε λιγο γρασο στον δεικτη και τον αντιχειρα μας και περναμε το O-ring ενα χερακι λιγο γρασσο. Θα μας βοηθησει να σφραγισει σωστα τα δυο μερη και θα μας αποτρεψει τυχον διαρροες. Προσοχη μην κλεισετε με γρασσο την τρυπα παροχης καυσιμου. Τοποθετουμε το μπολακι στην θεση του και βιδωνουμε τις δυο (02) βιδες που το σταθεροποιουν στην θεση του πανω στο σωμα του καρμπ. Τοποθετουμε και το σλαιντ μεσα στο καρμπ προσεχοντας να ειναι ευθυγραμμισμενο με την ειδικη εγκοπη που υπαρχει και βιδνουμε το καπακι με το χερι στο τερμα. Βαζουμε την φλαντζα στον λαιμο του καρμπ (προαιρετικα με λιγη φλαντζοκολλα) και βιδωνουμε το καρμπ επανω στο λαιμο. Αφου στεγνωσει η φλαντζοκολλα μπορειτε με το χερι να αφιαρεσετε οτι περισσευει γυρω απο τον λαιμο. Σε αυτο το σημειο μπορειτε να τοποθετησετε εαν θελετε ενα κανουλακι και ενα φιλτρο βενζινης για να μην πανε σκουπιδια απο το ντεποζιτο στο καρμπ αλλα και να μπορειτε να κοβετε την παροχη καυσιμου στο μελλον (για προληψη να μην σας το βαλουν μπροστα και φυγουν) οταν θα ξαναχρειαστει να το καθαρισετε παλι. Ευκολα τοποθετουνται. Απλως κοβεται σε ενα σημειο το λαστιχακι και περνατε τα 2 ακρα στο καθε εξαρτημα. Βιδωνεται την βιδα υπερχειλησης στο τερμα με προσοχη να μην την καταστρεψετε και συνδεεται την παροχη καυσιμου στο καρμπ. Ξεβιδωνετε λιγο την βιδα υπερχειλησης ωστε να τρεξει λιγη βενζινη και την ξαναβιδωνετε στο τερμα και να γεμισει το μπολακι του καρμπ. Απο τις σημειωσεις σας επαναφερετε τις βιδες ρυθμισης μειγματος και ρελαντι εκει που ηταν και πριν το καθαρισμα του. Βαζετε μπροστα ωστε να μπορεσει το καρμπ να κατεβασει λιγη βενζινη και να ειναι ετοιμο προς χρηση. Πριν και μετα Πλεον το καρμπ ειναι καθαρισμενο και ετοιμο προς χρηση! Ελπιζω αυτος ο οδηγος να βοηθησει και αλλα μελη (και μη) με το θεμα της τροφοδοσιας καυσιμου. Καλη επιτυχια σε οποιον προσπαθησει κατι απο τα παραπανω και καλες και ασφαλεις βολτες να εχετε!
  49. 1 point
  50. 1 point
    Φίλε αν ήθελα να περάσω την ώρα μου με βλακείες δεν θα έμπαινα στον κόπο να γραφτώ και να ρωτήσω. Μην απαντήσεις ξανά εκτός αν έχεις κάτι ουσιώδες να πεις.
×
×
  • Create New...