Jump to content
zoo

Απορίες που δεν μου καλύπτει το Service Manual. (Λάδι εμπρός ανάρτησης & Σώματα Ψεκασμού)

Recommended Posts

Θα γράψω σεντονάκι για να σας προλάβω. Οι απορίες μου θα φανούν εύκολες στην απάντηση αλλά πιστέψτε με δεν προέρχονται από άσχετο, ούτε από άνθρωπο που δεν το έψαξε. Πιστεύω πως πραγματικά απαιτούν γνώση και σκέψη.

Στο θέμα μας. Τη μοτοσικλέτα μου την ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά. Το Service Manual επίσης το ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά. Συχνά πυκνά της κάνω εγώ συντήρηση, εκτός αν απαιτείται κλειστός χώρος για τις εργασίες. Έχει κοντά 43.000 χλμ, είναι μοντέλο 2008 και λειτουργεί απροβλημάτιστα.

Οι απορίες μου έχουν ως εξής...

Στο Service Manual δεν καλύπτονται καθόλου δύο θέματα. Το πρώτο θέμα είναι η περιοδική συντήρηση της μπροστά ανάρτησης. Αναφέρει τα πάντα για το λύσε - δέσε αλλά δεν λέει πουθενά κάθε πότε θέλει αλλαγή λαδιού στις μπροστά μπουκάλες. Το δεύτερο θέμα είναι ο συγχρονισμός των σωμάτων ψεκασμού για τον οποίο δεν αναφέρει τίποτε απολύτως. Ούτε πώς γίνεται, ούτε κάθε πότε γίνεται, ούτε τίποτε. Υπενθυμίζω ότι ο κινητήρας είναι V2 ίδιος με του τωρινού Transalp με διαφορές σε λίγα σημεία και σε ρυθμίσεις.

Ο μηχανικός στον οποίο πάω είναι της απολύτου εμπιστοσύνης μου. Μου έχει φερθεί τίμια σε κάθε μας συναλλαγή, συμβουλεύεται το service manual πάντα, είναι γνώστης, έχει πληθώρα εργαλείων (εξειδικευμένων και μη) τα οποία χρησιμοποιεί, γενικά είναι τυπικός και σωστός και έχουμε και πολύ καλή "χημεία" στη συντήρηση της μοτοσικλέτας (κάτι που θεωρώ επίσης βασικό).

Η άποψη του μηχανικού για το πρώτο θέμα είναι ότι δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιού περιοδικά, "το service manual θα το έλεγε", κι αφού δεν το λέει θεωρεί ο μηχανικός ότι το αφήνει στην κρίση του αναβάτη. Άρα αλλαγή εάν ο αναβάτης πιστεύει ότι η ανάρτησή του έχει αρχίσει να γίνεται βρακί ή εάν επέλθει βλάβη (π.χ. διαρροή τσιμούχας). Συνεπώς, μου είπε "Αν νιώθεις ότι χρειάζεται, τότε να τα αλλάξουμε, αλλιώς άστα στη θέση τους". Σημειώστε ότι αλλάχθηκαν (δεξιά - αριστερά) στις 17.500 χλμ (περίπου) μαζί με τις τσιμούχες φυσικά λόγω διαρροής στη δεξιά μπουκάλα. Εγώ δεν νιώθω την ανάρτηση βρακί (πάντα μαλακή ήταν, αλλά βρακί όχι) αλλά επειδή η μεταβολή γίνεται σταδιακά, φοβάμαι ότι ίσως έχω προσαρμοστεί και δεν το καταλαβαίνω, οπότε συνεχίζει να με τρώει η απορία... Πιστεύω ότι κάποτε θα πρέπει να τα απαλλάξω τα λάδια από τα καθήκοντά τους... πότε όμως;...

Για το δεύτερο θέμα, η άποψή του είναι ότι "δεν γίνεται συγχρονισμός σωμάτων ψεκασμού στον συγκεκριμένο κινητήρα". Μου είπε μάλιστα ότι οι βίδες στα σώματα ψεκασμού είναι βαμένες με άσπρες τελείες που δείχνουν την εργοστασιακή τους θέση και ότι όλες αυτές οι βίδες με άσπρες τελείες σε κινητήρες Honda δεν πρέπει να πειράζονται χωρίς να υπάρχει δυσλειτουργία. Σε αυτό ήταν κάθετος. Δεν γίνεται, δεν τα πειράζουμε και γι' αυτό δεν αναφέρεται τίποτε στο Service Manual. Από την άλλη, συνεχώς διαβάζω για διάφορες μοτοσικλέτες, διαφόρων κινητήρων, που χρειάζονται συγχρονισμό των σωμάτων ψεκασμού... Η δικιά μου τόσο τέλεια κατασκευάστηκε ή κατούρησε στο πηγάδι;....

Αρχικά έχω δεχθεί τις απαντήσεις του μηχανικού μου και για τα δύο. Από τη στιγμή που το Service Manual λέει άλλα κι άλλα να κάνεις και να αλλάξεις που δεν γίνονται στην πράξη, ειδικά στη χώρα μας, γιατί θεωρούνται "υπερβολή" (π.χ. αλλαγή σωληνώσεων καυσίμου, φρένων και αέρος ανά 4ετία...). Μου κάνει εντύπωση, ενώ πάει να προλάβει καταστάσεις με ένα κάρο προληπτικές αλλαγές, να μην λέει τίποτε για αλλαγή λαδιού στις μπουκάλες (σε μία τόσο βαριά τουριστική μοτοσικλέτα) και για (έστω) έλεγχο του συγχρονισμού των σωμάτων ψεκασμού. Θεωρώ ότι αν χρειαζόταν θα τα ανέφερε και αυτά.

"Τι θες και τα σκαλίζεις;..." Τα σκαλίζω γιατί μου αρέσει να έχω την χωριάτα μου σωστά συντηρημένη. Από την άλλη, δεν μου περισσεύει κανένα ευρώ και δεν θέλω να κάνω πράγματα που δεν χρειάζονται. Ρωτάω, λοιπόν, εδώ γιατί ξέρω ότι έχουμε ψαγμένα και διαβασμένα μέλη και ελπίζω σε τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Να σκαλίσω τα δύο παραπάνω θέματα στη μοτοσικλέτα, παρόλο που η Honda (κι ο μηχανικός μου) προτρέπουν να μην το κάνω, ναι ή όχι; (και γιατί παρακαλώ...) :online2long:

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Ετικέτες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τον συγχρονισμό των πεταλούδων στον ψεκασμό δεν ξέρω τι να σου πω, αν και πρέπει να μπορεί να ρυθμιστεί με κάποιον τρόπο.

Για το πιρούνι έχεις απόλυτο δίκιο. Οι αλλαγές γίνονται σιγά σιγά και τις συνηθίζεις. Θα έλεγα πως -ανάλογα τη χρήση- μια αλλαγή λαδιών κάπου ανάμεσα σε 10 και 20 χιλιάδες χιλιόμετρα θα ήταν μια καλή επιλογή.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τον συγχρονισμό των πεταλούδων στον ψεκασμό δεν ξέρω τι να σου πω, αν και πρέπει να μπορεί να ρυθμιστεί με κάποιον τρόπο.

Για το πιρούνι έχεις απόλυτο δίκιο. Οι αλλαγές γίνονται σιγά σιγά και τις συνηθίζεις. Θα έλεγα πως -ανάλογα τη χρήση- μια αλλαγή λαδιών κάπου ανάμεσα σε 10 και 20 χιλιάδες χιλιόμετρα θα ήταν μια καλή επιλογή.

Συμφωνω απολυτα με τον φυσικο. Το λαδι χανει τις ιδιοτητες του σιγα σιγα, και δεν το παιρνεις ευκολα χαμπαρι, μεχρι που εχουν γινει πολυ χαλια τα πραγματα.

Θεωρητικα παντα, καθε δυο χρονια, ή 20.000 χιλιομετρα ειναι καλο να τις αλλαζουμε.. Οσες φορες αλλαξα παντως, ειδα αλλο μηχανακι.

Οποτε φανταζομαι μετα απο 25+ χιλιαδες χιλιομετρα, καλο ειναι να αλλαξεις τα λαδακια του πιρουνιου... Θα δεις διαφορα.

Αν απο την αλλη, ειναι ενα εξοδο που ειναι βαρυ για την συγκεκριμενη περιοδο, και αν το καθυστερησεις δεν τρεχει κατι, ειδικα απο την στιγμη που εσυ εισαι ικανοποιημενος απο την τωρινη αποδωση της μπροστινης σου αναρτησης.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τα λαδια στο πηρουνι αμα θες τα αλλαζεις,Αν εισαι ικανοποιημενος με το μπροστινο και δεν την πιεζεις την χωριατα αστα...

Τωρα για τις πεταλουδες ειχα ρωτησει σε δυο εξουσιοδοτημενα Honda συνεργεια και οι δυο μηχανικοι με κοιταξαν σαν εξωγηινο!!

Ειναι ρυθμισμενες απο το εργοστασιο και δεν τις πηραζουμε αν δεν υπαρχει προβλημα.Τελος

Ουτε ψιλορυθμιζονται ουτε χανουν σε συχρονισμο με την παροδο του χρονου.Αυτην την απαντηση πηρα.

Στο vfr που εχει 4 πεταλουδες και 125.000 χλμ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τον συγχρονισμό των πεταλούδων στον ψεκασμό δεν ξέρω τι να σου πω, αν και πρέπει να μπορεί να ρυθμιστεί με κάποιον τρόπο.

Για το πιρούνι έχεις απόλυτο δίκιο. Οι αλλαγές γίνονται σιγά σιγά και τις συνηθίζεις. Θα έλεγα πως -ανάλογα τη χρήση- μια αλλαγή λαδιών κάπου ανάμεσα σε 10 και 20 χιλιάδες χιλιόμετρα θα ήταν μια καλή επιλογή.

το αυτο με μονη επισημανση την αλλαγη λαδιων καθε 20000-25000χιλ,νωριτερα σε στρεετ μεκανακι ειναι υπερβολη κατ'εμε παντα....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Περιοδικότητα για αλλαγή σε λάδι ανάρτησης,δύσκολα να αναγράφεται σε εγχειρίδιο.

Είναι από τα τμήματα,που συστήνεται παρέμβαση μόνο όταν υπάρξει ανάγκη-εμφανής δυσλειτουργεία, και μόνο μετά από έλεγχο.

Είναι σαν να θέλουμε π.χ στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας,να αναγράφει περιοδικότητα για αλλαγή αμορτισέρ.....

Για το δευτερο θέμα δεν θα επιμείνω,αλλά στο Blacbird που είχα, έκανα ρύθμιση-συγχρονισμό στα σώματα ψεκασμού στα 43000 περίπου,επειδή είχα αντιληφθεί ''αγρίεμα'' στην λειτουργεία του σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών,και όντως είχε γίνει κουκουρούκου ο συγχρονισμός.

Επίσης φρονώ,ότι δεν μπορεί να συστήνεται περιοδικότητα για αυτό.Είναι πολλοί οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ'όψιν,και όχι μόνο τα χιλιόμετρα ή τα χρόνια .

Στο δικό μου service manual,δεν υπήρχαν οι παραπάνω εργασίες,παρά μόνο στα τελευταία κεφάλαια με τα malfunctions και τις προτεινόμενες ενέργειες προς λύση.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τον ψεκασμό δεν ξέρω αλλά στο ΤΑ700 που είχα πριν και στου οποίου άλλαξα τα λάδια πιρουνιού στα 2 χρόνια, είδα άλλο μπροστινό. Μέχρι κι ο μηχανικός μου εντυπωσιάστηκε!

Έτσι κι εγώ κάθε 2 χρόνια το έχω βάλει στην τακτική συντήρηση της μηχανής να της αλλάζω τα λάδια στο μπροστινό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Έχεις απόλυτο δίκιο δεν γράφει το εγχειρίδιο τίποτα απολύτως για περιοδικότητα αλλαγής λαδιών μπροστινού οι δε απόψεις των τεχνιτών διίστανται και εντοπίζονται στο ανάλογα με τη χρήση και συγκεκριμένα ανάλογα από 20 έως και 50.000 χλμ.

Ψεκασμό δεν είχα σε μεγάλα μοτόρια παλιότερα αλλά τούτο το μονοκύλινδρο μούδειξε ο μηχανικός ότι έχουν σφραγισμένες τις βίδες και στο εγχειρίδιο μου γράφει ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΚΑΝ σε ελεύθερη μετάφραση.

39.700 χλμ ακόμα δεν έχω αλλάξει λάδια και προηγηθείσης μιας υπερβάσεως κρασπέδου που σπάσανε οι ζάντες ακόμα δεν μου φαίνεται σώβρακο.

Στις χοντρές πάντως παλαιότερα άλλαζα κάθε 20-25.000 χλμ αλλά μπαίνανε η Άφρικα και σε χώμα οπότε υπήρχε παραπάνω ταλαιπωρία όσο νάναι, τώρα διαφορές? Ε εγώ δεν καταλάβαινα και πολλά πράγματα και με τα καινούργια......που λένε οι άλλοι φίλοι για μεταμόρφωση κλπ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για το θέμα της ανάρτησης, αν μας παίρνει οικονομικά, και κάθε χρόνο να γίνεται η δουλειά καλό κάνει. Το λάδι της ανάρτησης (υδραυλικό και με πολύ μικρό ιξώδες) καταπονείται απίστευτα και γίνεται τελείως νερό. Αν δε μας παίρνει οικονομικά, κάθε δυο χρόνια θεωρώ ότι επιβάλλεται η αλλαγή. (είναι μια δουλειά που κάνω μόνος μου, οπότε δεν έχω θέμα να γίνεται κάθε χρόνο)

Στο θέμα του συγχρονισμού των σωμάτων ψεκασμού τώρα Αλέξανδρε, το σέρβις μάνιουαλ στο μπούσα έγραφε ότι η δουλειά πρέπει να γίνεται κάθε 10.000χλμ. Στο παρόν μηχανάκι η αλήθεια είναι ότι ούτε εγώ έχω βρει να αναφέρεται πουθενά στο μανιουαλ καθε ποτε πρέπει να τα ρυθμίζεις, ΌΜΩΣ έχω δει ότι αναφέρει κάτι ότι γίνεται η δουλειά κάπως αυτοματοποιημένα με τη σύνδεση στο διαγνωστικό μηχάνημα ή κάτι τέτοιο. (το είχα περάσει στα πεταχτά, θα επανέλθω) Έχει έναν αισθητήρα σε κάθε σώμα που πιθανόν (???) μετράει τη γωνία (???) και διορθώνει μόνο του, όταν συνδεθεί σοτ διαγνωστικό. (μήπως θέλει την ίδια δουλειά και σε σένα? ο μάστοράς σου έχει διαγνωστικό μηχάνημα?)

Ψεκασμό δεν είχα σε μεγάλα μοτόρια παλιότερα αλλά τούτο το μονοκύλινδρο μούδειξε ο μηχανικός ότι έχουν σφραγισμένες τις βίδες και στο εγχειρίδιο μου γράφει ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΚΑΝ σε ελεύθερη μετάφραση.

Η ρύθμιση επιβάλλεται περισσότερο σε καρμπυρατεράτα μηχανάκια, όπου εκεί επηρεάζεται όχι μόνο ο αέρας αλλά και η ποσότητα του καυσίμου που εισρέει στον κύλινδρο. :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

test....test

Τροποποιήθηκε από τον icelover

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για το δεύτερο θέμα, η άποψή του είναι ότι "δεν γίνεται συγχρονισμός σωμάτων ψεκασμού στον συγκεκριμένο κινητήρα". Μου είπε μάλιστα ότι οι βίδες στα σώματα ψεκασμού είναι βαμένες με άσπρες τελείες που δείχνουν την εργοστασιακή τους θέση και ότι όλες αυτές οι βίδες με άσπρες τελείες σε κινητήρες Honda δεν πρέπει να πειράζονται χωρίς να υπάρχει δυσλειτουργία. Σε αυτό ήταν κάθετος. Δεν γίνεται, δεν τα πειράζουμε και γι' αυτό δεν αναφέρεται τίποτε στο Service Manual. Από την άλλη, συνεχώς διαβάζω για διάφορες μοτοσικλέτες, διαφόρων κινητήρων, που χρειάζονται συγχρονισμό των σωμάτων ψεκασμού... Η δικιά μου τόσο τέλεια κατασκευάστηκε ή κατούρησε στο πηγάδι;....

Eπειδή έχουμε ωραίο θέμα Αλέξανδρε,και επειδή και εγώ είμαι τρελλός..........κάθησα και ξαναμελέτησα την ενότητα PGM-FI στο μανουάλι......

Με λίγα λόγια,όντως τις white painted βίδες ΔΕΝ τις ακουμπάμε γιατί είναι preset από το εργοστάσιο........αλλά στην διαδικασία συγχρονισμού, ΔΕΝ εμπλέκεται καμία ''λευκή'' βίδα......... :shades:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Και τι βρώμα είναι αυτή βρε παιδιά στα λάδια της αναρτήσεως?

Σαν ψοφίμι βρωμάνε λέμε....πω πω πω .....

Να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία αν ξέρετε.

Άμα είναι να τα αλλάξουμε και δούμε ότι οι φλάντζες δεν έχουν θέμα ούτε οι γλύστρες, είναι ανάγκη να τα λύνουμε εις τα εξ ων συνετέθησαν ή απλά ξεταπώνουμε βγάζουμε ελατήρια, πλένουμε με καθαρή βενζίνη καλά να βγούν -καθαριστούν τα πάντα όλα και βάζουμε φρέσκο λαδάκι και κλείνουμε?

Τι λέτε?

Στο εγχειρίδιο σέρβις έτσι λέει - δείχνει πάντως.

Στα πολυκύλινδρα για το άλλο θέμα του συγχρονισμού δεν ξέρω αλλά στο αμάξι τα κάνω με το VAG COM και κάνω ρύθμιση πεταλούδων κλπ μια χαρά χωρίς να ακουμπήσω τίποτα μηχανικά εκτός αν έχουμε να κάνουμε καθαρισμό σώματος αλλά και εκεί ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να ακουμπήσεις έστω πεταλούδα με το χέρι.

Είναι καλή επένδυση αν σκοπεύει κάποιος να κρατήσει μηχανή για πολλά χρόνια νάχει και το διαγνωστικό και το καλώδιο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γι' αυτό το έκανα το θέμα εδώ, έχουμε διαβασμένα και σοβαρά μέλη και μας χαίρομαι! :_thumbsup:

Για το θέμα της ανάρτησης, αν μας παίρνει οικονομικά, και κάθε χρόνο να γίνεται η δουλειά καλό κάνει. Το λάδι της ανάρτησης (υδραυλικό και με πολύ μικρό ιξώδες) καταπονείται απίστευτα και γίνεται τελείως νερό. Αν δε μας παίρνει οικονομικά, κάθε δυο χρόνια θεωρώ ότι επιβάλλεται η αλλαγή. (είναι μια δουλειά που κάνω μόνος μου, οπότε δεν έχω θέμα να γίνεται κάθε χρόνο)

Στο θέμα του συγχρονισμού των σωμάτων ψεκασμού τώρα Αλέξανδρε, το σέρβις μάνιουαλ στο μπούσα έγραφε ότι η δουλειά πρέπει να γίνεται κάθε 10.000χλμ. Στο παρόν μηχανάκι η αλήθεια είναι ότι ούτε εγώ έχω βρει να αναφέρεται πουθενά στο μανιουαλ καθε ποτε πρέπει να τα ρυθμίζεις, ΌΜΩΣ έχω δει ότι αναφέρει κάτι ότι γίνεται η δουλειά κάπως αυτοματοποιημένα με τη σύνδεση στο διαγνωστικό μηχάνημα ή κάτι τέτοιο. (το είχα περάσει στα πεταχτά, θα επανέλθω) Έχει έναν αισθητήρα σε κάθε σώμα που πιθανόν (???) μετράει τη γωνία (???) και διορθώνει μόνο του, όταν συνδεθεί σοτ διαγνωστικό. (μήπως θέλει την ίδια δουλειά και σε σένα? ο μάστοράς σου έχει διαγνωστικό μηχάνημα?)

Το λάδι της ανάρτησης με βλέπω να το αλλάζω... Με "έκοψε" όταν μου είπε "Λυπήσου το έξοδο. Μπορεί να τα αλλάξεις και σε 10.000 χλμ να τρέξει μια τσιμούχα και να τα αλλάξεις πάλι... Περίμενε καμία διαρροή αν δεν έχεις πρόβλημα με τη συμπεριφορά της." (Είπαμε είναι ειλικρινής και τίμιος)

Ο μάστορας έχει διαγνωστικό το οποίο περιοδικά συνδέει, έτσι απλά για έλεγχο. Δεν μου έχει αναφέρει τίποτε περί ανάλογου "αυτοματισμού" αλλά τώρα που έμαθα ότι υπάρχει θα τον ρωτήσω. Βέβαια, δεν το νομίζω διότι η εικόνα στα σώματα ψεκασμού είναι απολύτως "μηχανική" (ντίζες, βραχίονες και ελατήρια), δεν δείχνει να έχει κανένα "μπλιμπλίκι" εκεί και η χωριάτα μου είναι υπόδειγμα παρωχημένης τεχνολογίας (ήταν κι ένας από τους λόγους που την επέλεξα), οπότε αρχικά αμφιβάλλω. Θα επανέλθω όμως! :shades:

Eπειδή έχουμε ωραίο θέμα Αλέξανδρε,και επειδή και εγώ είμαι τρελλός..........κάθησα και ξαναμελέτησα την ενότητα PGM-FI στο μανουάλι......

Με λίγα λόγια,όντως τις white painted βίδες ΔΕΝ τις ακουμπάμε γιατί είναι preset από το εργοστάσιο........αλλά στην διαδικασία συγχρονισμού, ΔΕΝ εμπλέκεται καμία ''λευκή'' βίδα......... :shades:

Μου έδειξε τις βίδες ρύθμισης και ήταν όντως βαμμένες άσπρες. Για να είμαι ειλικρινής δεν το διπλο-τσέκαρα με το μανουάλι αλλά θα το δω και θα επανέλθω (αν και δεν αναφέρει τίποτε για τη ρύθμιση, θα συγκρίνω ποιες βίδες φαίνονται ότι πιθανώς συμμετέχουν στη ρύθμιση και ποιες μου έδειξε και θα επανέλθω και για αυτό).

ΥΓ - Μου αρέσει που δεν είμαι ο μόνος "ψείρας", "τρελός", "ψυχάκιας" κλπ κλπ :mB_kalo_e: ...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Και τι βρώμα είναι αυτή βρε παιδιά στα λάδια της αναρτήσεως?

Σαν ψοφίμι βρωμάνε λέμε....πω πω πω .....

Να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία αν ξέρετε.

Άμα είναι να τα αλλάξουμε και δούμε ότι οι φλάντζες δεν έχουν θέμα ούτε οι γλύστρες, είναι ανάγκη να τα λύνουμε εις τα εξ ων συνετέθησαν ή απλά ξεταπώνουμε βγάζουμε ελατήρια, πλένουμε με καθαρή βενζίνη καλά να βγούν -καθαριστούν τα πάντα όλα και βάζουμε φρέσκο λαδάκι και κλείνουμε?

Αν θελουμε να ειμαστε εντελως συμφωνοι με το σερβις μανιουαλ, λυσιμο-πλυσιμο τσιμουχες-ξυστρες καινουργιες καθε φορα. Αν τη δουλεια την κανεις μονος σου και μετα απο 5-10.000χλμ εχεις διαρροη, πετας το λαδι μονο και την εργασια σου. Δλδ 15€ περιπου. Μικρο το κακο...

Αν τωρα το πας σε μαστορα, οπου βγαζει σχεδον 10% απο τα ανταλλακτικα, στα λεφτα που θα σε χρεωσει το μεγαλυτερο μερος των χρηματων ειναι εργασια. Οποτε, θα πρεπει να πληρωσεις εκ νεου ολη την εργασια συν ξυστρες-τσιμουχες-λαδια. Ε δε λεει....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Και τι βρώμα είναι αυτή βρε παιδιά στα λάδια της αναρτήσεως?

Σαν ψοφίμι βρωμάνε λέμε....πω πω πω .....

Ενωση ψευδάργυρου, σε ποσοστό % μεσα στο λάδι.

Ειναι μεχρι ν'ανοιξεις το 1 πηρουνι, μετα συνηθίζεις.... :afro:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

οσο αφορα το μπροστινο παντως,εγω αλλαξα λαδια στα 33000χλμ και ειδα ελαχιστη διαφορα.

Αρα φανταζομαι φταιει και το πως εχει δουλεψει,τι πιρουνι ειναι κτλ.

Τα 20000χλμ υπερβολη τα βλεπω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν θελουμε να ειμαστε εντελως συμφωνοι με το σερβις μανιουαλ, λυσιμο-πλυσιμο τσιμουχες-ξυστρες καινουργιες καθε φορα. Αν τη δουλεια την κανεις μονος σου και μετα απο 5-10.000χλμ εχεις διαρροη, πετας το λαδι μονο και την εργασια σου. Δλδ 15€ περιπου. Μικρο το κακο...

Αν τωρα το πας σε μαστορα, οπου βγαζει σχεδον 10% απο τα ανταλλακτικα, στα λεφτα που θα σε χρεωσει το μεγαλυτερο μερος των χρηματων ειναι εργασια. Οποτε, θα πρεπει να πληρωσεις εκ νεου ολη την εργασια συν ξυστρες-τσιμουχες-λαδια. Ε δε λεει....

Ευχαριστώ για την απάντηση φίλε μου.

Το τρομερό είναι ότι το εγχειρίδιο σέρβις περιγράφει την αλλαγή λαδιών μόνο με άνοιγμα τάπας, ασφάλειας κλπ για να βγεί μόνο το ελατήριο και μετά επεξηγεί όλο το άνοιγμα για αλλαγή τσιμουχών - γλυστρών γιαυτό το ρώτησα μου φάνηκε λίγο παράξενο αλλά όχι και τόσο.

Θα το κάνω μόνος μου αφού δεν έχω πουθενά διαρροή και βλέπουμε.

Στις τσιμούχες ψαρώνω μόνο στο βάλσιμο.

οσο αφορα το μπροστινο παντως,εγω αλλαξα λαδια στα 33000χλμ και ειδα ελαχιστη διαφορα.

Αρα φανταζομαι φταιει και το πως εχει δουλεψει,τι πιρουνι ειναι κτλ.

Τα 20000χλμ υπερβολη τα βλεπω.

Αυτό λέω και γω βρε Γιώργη και διαβάζω άλλους φίλους που μιλάνε για τρομερή διαφορά και έχω χάσει τη μπάλα...λέω καλά τόσο γκάου εγώ να μην παίρνω χαμπάρι τόση διαφορά?

Λίγα πράματα .....άμα δεν αλλάξεις ελατήριο ή ιξώδες λαδιού.

Ενωση ψευδάργυρου, σε ποσοστό % μεσα στο λάδι.

Ειναι μεχρι ν'ανοιξεις το 1 πηρουνι, μετα συνηθίζεις.... :afro:

Ψευδάργυρος ε?

Χμμμ έτσι εξηγείται, εντάξει συνηθίζεις αλλά ...σκέτο ψοφίμι λέμε ..πλάκα έχει ! :tooth:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Στις τσιμούχες ψαρώνω μόνο στο βάλσιμο.

Αν θες φιλε μου να εισαι ντιπ τυπικος, υπαρχει ειδικο εργαλειο το οποιο ομως κανει μονο για μηχανακια με αυτη τη διαμετρο καλαμιου. Αλλη διαμετρος καλαμιου, αλλο εργαλειο. Μην τρελαινεσαι ομως, μπορεις πολυ ευκολα να αγορασεις ενα κομματι σωληνα pvc 10cm, να το σκισεις στη μεση κατα μηκος στη μια πλευρα, το περνας στο καλαμι και μετα χτυπας με ενα σφυρακι περιμετρικα τη σωληνα η οποια με τη σειρα της ζμπρωχνει την τσιμουχα. Πολυ-πολυ προσοχη στη φορά που θα βαλεις τη μονο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τα σώματα θα σου έλεγα να τα κοιτάξεις.Από το εργοστάσιο μπορεί να λένε ότι είναι ρυθμισμένα αλλά δεν κάνει κακό να τα κοιτάξεις.Και δεν ειναι και δύσκολο αρκει να έχεις το εργαλείο.Εγώ έχω αυτο και είμαι υπέρ ευχαριστημένος

http://www.carbtune.co.uk/index.html

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν θες φιλε μου να εισαι ντιπ τυπικος, υπαρχει ειδικο εργαλειο το οποιο ομως κανει μονο για μηχανακια με αυτη τη διαμετρο καλαμιου. Αλλη διαμετρος καλαμιου, αλλο εργαλειο. Μην τρελαινεσαι ομως, μπορεις πολυ ευκολα να αγορασεις ενα κομματι σωληνα pvc 10cm, να το σκισεις στη μεση κατα μηκος στη μια πλευρα, το περνας στο καλαμι και μετα χτυπας με ενα σφυρακι περιμετρικα τη σωληνα η οποια με τη σειρα της ζμπρωχνει την τσιμουχα. Πολυ-πολυ προσοχη στη φορά που θα βαλεις τη μονο.

Ναι έτσι σκόπευα να το κάνω, να αγοράσω το εργαλείο αποκλείεται......α πα πα πα πα μια φορά ρώτησα και γλύτωσα το εγκεφαλικό στο τσάκ....!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Περί συχρονισμού:

Αφού είναι τόσο σίγουρος ο μάστορας ότι δεν τα πειράζουμε, ας βάλει στους αυλούς το διαγνωστικό των υποπιέσεων, να μετρήσει αν είναι ίσα οι υποπιέσεις στους δύο κυλίνδρους.

Προσοχή, όχι να πειράξει κάτι, απλά να βάλει πάνω το μηχάνημα και να μετρήσει.

Αν η θεωρία ''δεν τα πειράζουμε, αυτορυθμίζονται κ.ο.κ.'' είναι σωστή, θα δείξει το ίδιο και στους δύο κυλίνδρους.

Αν δεν δείξει το ίδιο, καιρός να αλλάξεις μάστορα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Θα γράψω σεντονάκι για να σας προλάβω. Οι απορίες μου θα φανούν εύκολες στην απάντηση αλλά πιστέψτε με δεν προέρχονται από άσχετο, ούτε από άνθρωπο που δεν το έψαξε. Πιστεύω πως πραγματικά απαιτούν γνώση και σκέψη.

Στο θέμα μας. Τη μοτοσικλέτα μου την ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά. Το Service Manual επίσης το ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά. Συχνά πυκνά της κάνω εγώ συντήρηση, εκτός αν απαιτείται κλειστός χώρος για τις εργασίες. Έχει κοντά 43.000 χλμ, είναι μοντέλο 2008 και λειτουργεί απροβλημάτιστα.

Οι απορίες μου έχουν ως εξής...

Στο Service Manual δεν καλύπτονται καθόλου δύο θέματα. Το πρώτο θέμα είναι η περιοδική συντήρηση της μπροστά ανάρτησης. Αναφέρει τα πάντα για το λύσε - δέσε αλλά δεν λέει πουθενά κάθε πότε θέλει αλλαγή λαδιού στις μπροστά μπουκάλες. Το δεύτερο θέμα είναι ο συγχρονισμός των σωμάτων ψεκασμού για τον οποίο δεν αναφέρει τίποτε απολύτως. Ούτε πώς γίνεται, ούτε κάθε πότε γίνεται, ούτε τίποτε. Υπενθυμίζω ότι ο κινητήρας είναι V2 ίδιος με του τωρινού Transalp με διαφορές σε λίγα σημεία και σε ρυθμίσεις.

Ο μηχανικός στον οποίο πάω είναι της απολύτου εμπιστοσύνης μου. Μου έχει φερθεί τίμια σε κάθε μας συναλλαγή, συμβουλεύεται το service manual πάντα, είναι γνώστης, έχει πληθώρα εργαλείων (εξειδικευμένων και μη) τα οποία χρησιμοποιεί, γενικά είναι τυπικός και σωστός και έχουμε και πολύ καλή "χημεία" στη συντήρηση της μοτοσικλέτας (κάτι που θεωρώ επίσης βασικό).

Η άποψη του μηχανικού για το πρώτο θέμα είναι ότι δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιού περιοδικά, "το service manual θα το έλεγε", κι αφού δεν το λέει θεωρεί ο μηχανικός ότι το αφήνει στην κρίση του αναβάτη. Άρα αλλαγή εάν ο αναβάτης πιστεύει ότι η ανάρτησή του έχει αρχίσει να γίνεται βρακί ή εάν επέλθει βλάβη (π.χ. διαρροή τσιμούχας). Συνεπώς, μου είπε "Αν νιώθεις ότι χρειάζεται, τότε να τα αλλάξουμε, αλλιώς άστα στη θέση τους". Σημειώστε ότι αλλάχθηκαν (δεξιά - αριστερά) στις 17.500 χλμ (περίπου) μαζί με τις τσιμούχες φυσικά λόγω διαρροής στη δεξιά μπουκάλα. Εγώ δεν νιώθω την ανάρτηση βρακί (πάντα μαλακή ήταν, αλλά βρακί όχι) αλλά επειδή η μεταβολή γίνεται σταδιακά, φοβάμαι ότι ίσως έχω προσαρμοστεί και δεν το καταλαβαίνω, οπότε συνεχίζει να με τρώει η απορία... Πιστεύω ότι κάποτε θα πρέπει να τα απαλλάξω τα λάδια από τα καθήκοντά τους... πότε όμως;...

Για το δεύτερο θέμα, η άποψή του είναι ότι "δεν γίνεται συγχρονισμός σωμάτων ψεκασμού στον συγκεκριμένο κινητήρα". Μου είπε μάλιστα ότι οι βίδες στα σώματα ψεκασμού είναι βαμένες με άσπρες τελείες που δείχνουν την εργοστασιακή τους θέση και ότι όλες αυτές οι βίδες με άσπρες τελείες σε κινητήρες Honda δεν πρέπει να πειράζονται χωρίς να υπάρχει δυσλειτουργία. Σε αυτό ήταν κάθετος. Δεν γίνεται, δεν τα πειράζουμε και γι' αυτό δεν αναφέρεται τίποτε στο Service Manual. Από την άλλη, συνεχώς διαβάζω για διάφορες μοτοσικλέτες, διαφόρων κινητήρων, που χρειάζονται συγχρονισμό των σωμάτων ψεκασμού... Η δικιά μου τόσο τέλεια κατασκευάστηκε ή κατούρησε στο πηγάδι;....

Αρχικά έχω δεχθεί τις απαντήσεις του μηχανικού μου και για τα δύο. Από τη στιγμή που το Service Manual λέει άλλα κι άλλα να κάνεις και να αλλάξεις που δεν γίνονται στην πράξη, ειδικά στη χώρα μας, γιατί θεωρούνται "υπερβολή" (π.χ. αλλαγή σωληνώσεων καυσίμου, φρένων και αέρος ανά 4ετία...). Μου κάνει εντύπωση, ενώ πάει να προλάβει καταστάσεις με ένα κάρο προληπτικές αλλαγές, να μην λέει τίποτε για αλλαγή λαδιού στις μπουκάλες (σε μία τόσο βαριά τουριστική μοτοσικλέτα) και για (έστω) έλεγχο του συγχρονισμού των σωμάτων ψεκασμού. Θεωρώ ότι αν χρειαζόταν θα τα ανέφερε και αυτά.

"Τι θες και τα σκαλίζεις;..." Τα σκαλίζω γιατί μου αρέσει να έχω την χωριάτα μου σωστά συντηρημένη. Από την άλλη, δεν μου περισσεύει κανένα ευρώ και δεν θέλω να κάνω πράγματα που δεν χρειάζονται. Ρωτάω, λοιπόν, εδώ γιατί ξέρω ότι έχουμε ψαγμένα και διαβασμένα μέλη και ελπίζω σε τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Να σκαλίσω τα δύο παραπάνω θέματα στη μοτοσικλέτα, παρόλο που η Honda (κι ο μηχανικός μου) προτρέπουν να μην το κάνω, ναι ή όχι; (και γιατί παρακαλώ...) :online2long:

Ο συγχρονισμός των κυλίνδρων λάμβανε χώρα σε παλιότερα ψεκαστά όπως π.χ το βαραντερο μέχρι το 2006.

Ο συγχρονισμός των κυλίνδρων δεν έχει καμιά επίπτωση στην λειτουργία του κινητήρα παρά μόνον στο ρελαντί.

Από το 2007 και μετά όμως όλες οι μοτοσυκλέτες εφοδιάστηκαν με την βαλβίδα IACV (Inteligent Air Control Valve)η οποία ρυθμίζει αυτόματα το ρελαντί καί όλες τις παραμέτρους σχετικά με το πρωινό ξεκίνημα. γιαυτό και οι μοτοσυκλέτες κατασκευής μετα το 2007 στερούνται διακόπτη τσόκ, αφού η παραπάνω βαλβίδα σε συνεργασία με τον αισθητήρα εξωτερικής θερμοκρασίας κανονίζει τις στροφές ρελαντί οι οποίες είναι αυξημένες τα κρύα πρωινά.

¨οσο για τις μπουκάλες έχεις απόλυτο δίκιο, η χόντα δεν λέει πουθενά για την περίοδο αλλαγής των λαδιών σε αυτές όμως περιγράφει την διαδικασία αλλαγής των καθώς και τις σχετικές ποσότητες σε κάθε μπουκάλα.

Σαν γενικό κανόνα έχε στο νου σου αλλαγή κάθε 24000κμ χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και στις 34000 αν τα αλλάξεις θα έχει πρόβλημα.

Αν οι μπουκάλες είναι τύπου cartridge θα πρέπει να βγεί ολόκληρη η μπουκάλα από την μότο, να από συναρμολογηθεί και να αλλαχθεί το λάδι...αυτό πονάει οικονομικά.

Αν είναι απλού τύπου τότε δεν χρειάζεται τίποτε άλλο παρά ξεβίδωμα της τάπας επάνω, εξαγωγή του ελατηρίου κι αναρρόφηση των λαδιών με κατάλληλο απορροφητήρα. Μετά συμπληρώνεις λάδι χωρίς το ελατήριο, προσθέτεις το ελατήριο και την τάπα, σφίγγεις τις βίδες της πλάκας κι έτοιμος.

Υπολείμματα λαδιού ποσότητας ελάχιστων γραμμαρίων που παραμένουν στην μπουκάλα μετά την αναρρόφηση μην σε απασχολούν, σκέψου ότι στον κινητήρα σου μετά από κάθε αλλαγή 500γρ παλιού λαδιού παραμένουν μέσα του.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ο συγχρονισμός των κυλίνδρων...<<Φίλε μου μήπως εννοείς,συγχρονισμό πεταλούδων και όχι κυλίνδρων.?>>λάμβανε χώρα σε παλιότερα ψεκαστά όπως π.χ το βαραντερο μέχρι το 2006.

Ο συγχρονισμός των κυλίνδρων δεν έχει καμιά επίπτωση στην λειτουργία του κινητήρα παρά μόνον στο ρελαντί.<<Ο συγχρονισμός των πεταλούδων(αν εννοείς τις πεταλούδες) έχει επίπτωση στην αύξηση της κατανάλωσης και στην ομαλότητα (ησυχία-γραμμικότητα) λειτουργίας του μοτέρ.>>

Από το 2007 και μετά όμως όλες οι μοτοσυκλέτες εφοδιάστηκαν με την βαλβίδα IACV (Inteligent Air Control Valve)η οποία ρυθμίζει αυτόματα το ρελαντί καί όλες τις παραμέτρους σχετικά με το πρωινό ξεκίνημα.<<Σωστά,στα suzukia ονομάζεται ISC και βρίσκεται στο φιλτροκούτι>>

γιαυτό και οι μοτοσυκλέτες κατασκευής μετα το 2007 στερούνται διακόπτη τσόκ, αφού η παραπάνω βαλβίδα σε συνεργασία με τον αισθητήρα εξωτερικής θερμοκρασίας<< και με τον αισθητήρα θερμοκρασίας του μοτέρ>>κανονίζει τις στροφές ρελαντί οι οποίες είναι αυξημένες τα κρύα πρωινά.

:cheers:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...