innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 (τροποποιήθηκε) Όσοι/ες το’χουμε, ξέρουμε από πρώτο χέρι τι σκύλος είναι. Θέλει όμως και πίτα, δεν πάει να είναι ανέγγιχτη... Για να το’χουμε λοιπόν πολλά χρόνια, χρειάζεται πού και πού καμιά ματιά... Ξεκινώντας να πώ, ότι όλες οι εργασίες γίνονται με δική σας ευθύνη και απλά μοιράζομαι κάποιες γνώσεις μαζί σας. Πολλά βέβαια θα ισχύουν και για άλλα παπιά / μοτοσικλέτες. Φωτό, όπου μπορώ θα ανεβάζω, λόγω περιορισμένης σύνδεσης, έχω 5 GB/μήνα... Είναι ακριβό το ασύρματο.... Κατά διαστήματα και εφόσον θα έχω τον απαραίτητο χρόνο + καθαρό μυαλό, θα εμπλουτίζω το θέμα με διάφορα που χρειάζονται για την συντήρηση, από τα απλά έως και ‘’κουφά’’. Ελεύθερα διορθώστε, συμπληρώστε, σπαμάρετε, ρωτάτε, απαντάτε, αλλά μην πάμε σε αντιπαραθέσεις, δεν θα έχει νόημα κανένα. Και ξεκινάμε με.... Τι πιο κοινό από την ρύθμιση των βαλβίδων? 1. Εργαλεία α. 8αράκι πολύγωνο. β. Κατσαβίδι ίσιο 3,5-4 χλστ. γ. Φίλλερ 0,05 χλστ. δ. Καρύδι 17 + καστάνια ή Τ απλό. ε. Φακός στ. Μαρκαδόρος ζ. Παλιόρουχα όχι στουπί ! η. Χαρτόνι κάτω από την περιοχή της καρίνας θ. 10αράκι πολύγωνο. ι. 0.20 + 0.05 νόμισμα ευρώ... κ. Πένσα έχουμε προνοήσει να γίνει η δουλειά πρωί για να... 1. είναι κρύο το μοτέρ 2. Να έχει φώς 3. Να δουλέψουμε άνετα καθώς είμαστε ξεκούραστοι..αν είναι και Κυριακή, σούπερ! 4. Καφές, τσιγάρα, παρέα, ράδιο, τυρόπιτες, μίλκο, ότι γουστάρετε ! ι+κ = πάρτε 1 20αράκι του ευρώ + με την πένσα προσπαθήστε να λύσετε την μεγάλη τάπα στο πλάι απ’όπου έχουμε πρόσβαση στον στροφαλοφόρο άξονα. Ομοίως με το 5λεπτάκι την μικρή, όπου εντοπίζουμε Άνω Νεκρό Σημείο ( ΑΝΣ). Λύγισαν ε? Ακόμη κι αυτά ψεύτικα τα φτιάχνουν... Το κατσαβίδι είναι η προφανής λύση, όμως χρειάζεται ΤΕΡΑΣΤΙΟ κατσαβίδι + αρκετή δύναμη στρέψης με 99,9 % να φάμε τα χείλη της τάπας + μετά έχει σειρά το σφυρί + την επόμενη φορά αναγκαστικά σφυρί + μετά πάμε για τάπαααααα.... Η λύση είναι να φτιάξουμε δικό μας εργαλείο σαν μισοφέγγαρο για να χωράει εκεί χωρίς τζόγους και να λύνουμε σωστά. Τα πλακάκια από κομμένες/ παλιές αλυσίδες είναι ανθεκτικότατα και θα χρειαστεί ηλεκτροσυγκόλληση πάνω σε 1 βίδα ώστε να εξέχει + μετά θα το φάμε με τροχό ώσπου να ταιριάξει ακριβώς ! Κολλάμε και 1 παξιμάδι στην κεφαλή της βίδας, ώστε να έχουμε μοχλό + με 1 κατσαβίδι λύνουμε πλέον άνετα τις τάπες. Η μικρή παίρνει πλακάκι από 420 και η μεγάλη από 530 ή 16άρα βιομηχανική σίγουρα. Έλα, δουλειά, αμέσως να κάτσεις, για έλα’δώ ! Διπλό στάντ + τοποθετούμε το χαρτόνι ανάμεσα στον μπροστινό τροχό + καρίνα. θα χρειαστεί, διότι θα ξαπλώσουμε για την ρύθμιση εξαγωγής. Με τον μαρκαδόρο σημειώνουμε άνω + κάτω τάπα + πως κάθεται ! Φαίνεται ότι πάει σε μία θέση, αλλά ‘’εύκολα’’ μπερδεύεται. Εκτός αυτού καλό είναι να δεθούν κατόπιν στην ίδια θέση για να ‘’παίρνουν’’ τα λαστιχάκια τα ίδια ‘’πατήματα’’. Επίσης μαρκάρουμε με μια ίσια μολυβιά τα κεφάλια από τις 4 βίδες από τα καπάκια, συνεχίζοντας την μολυβιά, ώστε όταν δέσουμε να σφίξουμε ακριβώς και να μην κλωτσήσουμε κάνα σπείρωμα, είναι αλουμίνιο .... Λύνουμε τις στρόγγυλες τάπες από το πλάι + με το 17άρι περιστρέφουμε αριστερόστροφα έως ότου βρούμε ΑΝΣ. Είναι το γράμμα Τ (ΤΟΡ) και αν δεν το βλέπουμε υπάρχει ο φακός. Ευθυγραμμίζουμε το Τ με το σταθερό σημάδι στην τρύπα της τάπας. Η διαδικασία ίσως χρειαστεί να ξαναγίνει, απλά το κάνουμε τώρα διότι όταν ανοίξουμε τα καπάκια βαλβίδων, περιστρέφοντας τον στρόφαλο τότε, φέρνει λάδι και λερώνει τα πάντα... 1=σταθερό σημάδι 2= γράμμα Τ Με το πανί σκουπίζουμε τα καπάκια περιμετρικά + με το 8αράκι λύνουμε τις 4 βίδες. Τις ξεχωρίζουμε + αφαιρούμε τα καπάκια. Αν δεν ‘’ξεκολλάνε’’ ΔΕΝ χώνουμε κατσαβίδι ανάμεσα, αλλά χτυπάμε ελαφρά στο κέντρο τους με το πίσω μέρος του κατσαβιδιού. Μόλις βγουν, περνάμε τις βίδες αμέσως στην αντίστοιχη τρύπα + τα βάζουμε 1μ. μακριά μας... Πλέον έχουμε πρόσβαση στα κοκοράκια για την ρύθμιση. Το διάκενο είναι ίδιο και είναι 0.05 χλστ, τσιγαρόχαρτο... Κουνάμε με τα 3 δάχτυλα το κόντρα παξιμάδι για να διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τζόγος. Αν δεν υπάρχει και ΔΕΝ ΚΟΥΝΙΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ, τότε δεν είμαστε ΑΝΣ + πάμε πάλι στο πλάι περιστρέφοντας 1 πλήρη κύκλο πάλι αριστερόστροφα. όσοι/ες μπερδεύονται να έχουν στο μυαλό τους 1 ρολόι με δείκτες που γυρνάει ανάποδα όμως .....Θα κάνουν αυτόματα την κίνηση ! Βρίσκουμε ΑΝΣ και αφήνουμε την καστάνια ΠΑΝΩ όπως είναι. Ξανακουνάμε για να δούμε τον τζόγο....Υπάρχει ? Πλέον ναι, αν όχι περιστρέφουμε έως ότου σιγουρευτούμε ότι υπάρχει ελάχιστος τζόγος και το γράμμα Τ είναι ευθεία με το σημάδι. Μετράμε το υπάρχον διάκενο. Αν δεν μπαίνει το φίλλερ καθόλου, λύνουμε το κόντρα παξιμάδι + με το χέρι ξεβιδώνουμε το τετράγωνο κεφάλι του ρυθμιστή. Λίγο, 1/4 , 1/3 της στροφής και σφίγγουμε λίγο το 10ράκι χωρίς να μας ‘’παρασύρει’’ τον ρυθμιστή που τον κρατάμε με το χέρι, όλα σε μια κίνηση.... Μετράμε πάλι με το φίλλερ, όπου πρέπει να περνάει ‘’σφιχτά’’, αλλά να περνάει... Πόσο σφιχτά? Πειραματιστείτε από πριν με το φίλλερ ανά χείρας και 1 συνδετήρα ή 1 κρίκο από κλειδιά.... Αφαιρέστε το φίλλερ από τα αδερφάκια του και δουλέψτε μόνο με αυτό στο χέρι, βάζοντας το ανάμεσα στον ρυθμιστή και το κεφάλι της βαλβίδας, έως ότου περνάει σωστά. Αν δεν περάσει με την πρώτη, λύσιμο πάλι το 10αράκι, λασκάρισμα κι άλλο το τετράγωνο, σφίξιμο ελαφρύ και μέτρημα. Αν περάσει πολύ άνετα, λύσιμο και βίδωμα ελαφρύ το τετραγωνάκι. Ρύθμιση διάκενου, αυτό κάνουμε !! Ρίχνουμε μια ματιά στην καστάνια, να μην έχει κουνηθεί, και για σιγουριά πάμε με τον φακό και βλέπουμε το Τ. Είναι ακόμη ευθυγραμμισμένο? Κανονικά πρέπει σε όλη την διαδικασία να είναι ακίνητο, γι’αυτό αφήνουμε την καστάνια να κρέμεται, ώστε αν κάνει κίνηση ο στρόφαλος θα πέσει ή θα κουνηθεί. Καλό είναι να μην πολυκουνάμε όλη τη μοτό από την στιγμή που θα λύσουμε τα κόντρα-παξιμάδια έως ότου τα ξαναδέσουμε.... Λοιπόν, τι έγινε εντάξει η εισαγωγής? Ωραία, σφίγγουμε σωστά το 10αράκι + πάμε κάτω στην εξαγωγής. Σκουπίζουμε τυχόν λάδια και μπατάρουμε στο πλάι, με το μπράτσο μας, αποκτώντας θέα εκεί. Μετράμε πάλι, και αν τύχει και δεν θέλει ρύθμιση, την αφήνουμε.... ‘’Συνήθως’’ όμως οι εισαγωγής μένουν ‘’σωστές’’, οι εξαγωγής σχεδόν πάντα ζητάνε ρύθμιση....(Επικαθίσεις καυσαερίων, κλπ.) Πάντα όμως τις μετράμε σωστά και 2-3 φορές, έχοντας το νου μας στο ΑΝΣ... (Ξέρω, βαράει το buffer εγκεφάλου, αλλά μόλις το κάνετε 2-3 φορές μετά πάει auto) Ρυθμίσαμε λοιπόν ή έτσι νομίζουμε? έχοντας σφίξει τα 10ράκια, περιστρέφουμε τον στρόφαλο 5-6 φορές, φέρνουμε πάλι ΑΝΣ, και μετράμε. Πρέπει να είναι 0.05 + οι δύο + ‘’σφιχτά’’... Εντοπίζουμε στο 1μ. το καπάκι της εξαγωγής με τις βίδες του, και το τοποθετούμε σωστά με μπούσουλα την μαρκαδοριά. Ομοίως και τις βίδες, σφίγγουμε με το 8αράκι έως ότου η μολυβιά του κεφαλιού της έρθει να συμπίψει με την συνέχεια της πάνω στο καπάκι. Με το πανί σβήνουμε τις μαρκαδοριές... Ομοίως κάνουμε την εισαγωγής + τοποθετούμε και τις 2 στρογγυλές τάπες. Μαζεύουμε εργαλεία, χαρτόνι, σκουπίζουμε τυχόν λαδιές, και.... κατεβάζουμε μανιβέλα με το χέρι στο κλειδί. Αν έχει γίνει κάποιο λάθος σβήνουμε ακαριαία και επαναλαμβάνουμε από την αρχή. το πιο ‘’εύκολο’’ λάθος είναι να μας έχει φύγει το ΑΝΣ. Αν έχετε παρέα, βάλτε τον/την να βλέπει με το φακό το Τ και να κρατά σταθερά την καστάνια. Κάνουμε βόλτα να ζεσταθεί και διαπιστώνουμε ότι έχει ‘’ησυχάσει’’ + ανοίγει πιο σωστά.. Με την ίδια αρχή ρυθμίζονται όλα τα διάκενα σε όσους κινητήρες έχουν κοκοράκια, ΧΤ , DR παλιά, XL, scooters, αλλά πάντα μαθαίνουμε σωστά διάκενα και κινητήρα ζεστό ή κρύο (σπάνια, ισχύει για αυτοκίνητα). ίσως ακούσετε για πιο ανοιχτά διάκενα το καλοκαίρι, ώστε να μην την ‘’ακούνε’’ οι βαλβίδες εξαγωγής, αλλά αυτό είναι δική σας επιλογή, αν το νιώθετε ότι γουργουρίζει καλύτερα, ρυθμίστε τες πιο ανοιχτές.... Πόσο? 0.01-0.03 χλστ παραπάνω, αλλά θα ακούγονται έως ότου ζεσταθεί.... Αν το κάνετε πάντως τότε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα δώσετε σε όλες το ‘’κάτι παραπάνω’’. Όχι μόνο στης εξαγωγής ! Απαραίτητο είναι και το βιβλιαράκι αν υπάρχει. Οι βαλβίδες απορυθμίζονται από 1 κάρο αιτίες. Στυλ οδήγησης, ίσως το πιο σημαντικό, επικαθίσεις από την καύση πάνω στην έδρα, ποιότητα καυσίμου, ποιότητα + ιξώδες λιπαντικού, τυχόν φθηνό υλικό κατασκευής βαλβίδας ή ρυθμιστή ή ολισθητήρα (φωλιά) κα... οι ακουστικά εξοικειωμένοι κάτοχοι μοτοσικλετών, ξέρουν πότε να ρυθμίσουν... Ορθό πάντως είναι να ανοίγουμε στα προβλεπόμενα χλμ, για έλεγχο. Τροποποιήθηκε Οκτώβριος 20 , 2013 από τον innova 04 Προσθήκη ετικετών. 45 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
HLIAS 7.581 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραιος πολυ καλο ποστ.. να πω ομως κατι;; εγω γνωριω πως η βαλβιδα εξαγωγης πρεπει να εχει λιγο μεγαλυτερο διακενο λογο μεγαλυτερης θερμοκρασιας σε εκεινπ το σημειο απο τα καυσαερια.. ετσι δεν ειναι;; πχ στο modenas kriss 125 το διακενο εξαγωσης ειναι 0.07 ενω στην εισαγωγη 0.05 2 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραιος πολυ καλο ποστ.. να πω ομως κατι;; εγω γνωριω πως η βαλβιδα εξαγωγης πρεπει να εχει λιγο μεγαλυτερο διακενο λογο μεγαλυτερης θερμοκρασιας σε εκεινπ το σημειο απο τα καυσαερια.. ετσι δεν ειναι;; πχ στο modenas kriss 125 το διακενο εξαγωσης ειναι 0.07 ενω στην εισαγωγη 0.05 Ναί, η θερμοκρασία είναι υψηλότερη, αλλά το διάκενο ορίζεται απο τον κατασκευαστή. Αφού λοιπόν δίνει ίδιο και για τις 2, δεν το παραβαίνω ποτέ.... Η λογική όμως λέει ότι θα ''έπρεπε'' να ήταν μεγαλύτερο, αλλά η μηχανολογία και η μηχανουργία, δυστυχώς ή ευτυχώς, έχουν 1 απαράβατο κανόνα. ''Τα σίδερα ποτέ δεν λένε ψέματα'', οπότε ότι ταρζανιά κάνουμε ΕΚΤΟΣ προδιαγραφών, αργά ή γρήγορα θα την λουστούμε ! 4 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
HLIAS 7.581 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ναί, η θερμοκρασία είναι υψηλότερη, αλλά το διάκενο ορίζεται απο τον κατασκευαστή. Αφού λοιπόν δίνει ίδιο και για τις 2, δεν το παραβαίνω ποτέ.... Η λογική όμως λέει ότι θα ''έπρεπε'' να ήταν μεγαλύτερο, αλλά η μηχανολογία και η μηχανουργία, δυστυχώς ή ευτυχώς, έχουν 1 απαράβατο κανόνα. ''Τα σίδερα ποτέ δεν λένε ψέματα'', οπότε ότι ταρζανιά κάνουμε ΕΚΤΟΣ προδιαγραφών, αργά ή γρήγορα θα την λουστούμε ! σιγουρα δεν λενε ψεματα εχεις δικιο..αλλωστε δεν γνωριζα πως το πηγες βαση manual Υ.Γ. και σε μενα και τα δυο ειναι 0.05 τωρα το θυμηθικα με 0.08 βαρουσε παρα πολυ. στο δικο μου λεει 0.08 αλλα δεν ισχυει αυτο κατι πρεπει να εχουν γραψει λαθος...... γιατι λενε 0.08 και οως ειπα βαρανε οι βαλβιδες λογο μεγαλου διακενου 2 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BlackmanGR 528 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραιος Θαναση αλλα δεν νομιζω να του βαλω ακομα χερι... Θελω να το δω στην πραξη για να το καταλαβω καλα... Ποντακι! Στο ψεκαστο το διακενο ειναι 0.1mm και στις 2 βαλβιδες Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραιος Θαναση αλλα δεν νομιζω να του βαλω ακομα χερι... Θελω να το δω στην πραξη για να το καταλαβω καλα... Ποντακι! Στο ψεκαστο το διακενο ειναι 0.1mm και στις 2 βαλβιδες Κατανοητό, η πρώτη είναι δύσκολη, μετά παίρνεις το καλάι, όπως γίνεται βέβαια παντού ! πάντως είναι πιο εύκολο, απ'οτι να διαβάζεις το κατεβατό ! θέλει όμως στην πράξη... 1 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
cbk 37 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Μπράβο σου! Πολύ καλό! Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
tarantino 38 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Μπράβο φίλε, καλή προσπάθεια..! Έναν πόντο κι απο εμένα.. Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
nestro 317 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραίος +1 και απο εμένα Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
tarantino 38 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 13 , 2010 Ωραίος +1 και απο εμένα Ρε παιδιά, με τόσους πόντους που του βάλαμε θα πάρει και το Proficiency! Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Ρε παιδιά, με τόσους πόντους που του βάλαμε θα πάρει και το Proficiency! Για πάμε, έχει και συνέχεια.... Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
kalimera8764 1.984 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 (τροποποιήθηκε) Πολυ ωραιος! Αντε να μαθαινουμε και τιποτα οι αδαεις! Αλλο ενα ποντακι! Τροποποιήθηκε Μάιος 14 , 2010 από τον kalimera8764 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Μετάδοση κίνησης Για να δοθεί το έργο από το μοτέρ στον τροχό, χρειάζεται ένα σύστημα μετάδοσης. Αυτή την άχαρη και κοπιαστική εργασία έχουν αναλάβει οι οδοντωτοί τροχοί και η αλυσίδα κίνησης στο Innova. Μην σας φαίνεται περίεργο που δεν λέω γρανάζια, διότι δεν είναι..... Γρανάζια υπάρχουν στο κιβώτιο, όχι στον τροχό, αλλά πάμε να τα λέμε όπως έχει‘’επικρατήσει’’γιατί θα με βαράτε.... Φυσικά υπάρχει φθορά, και με τον καιρό, την χρήση, το φορτίο (σημαντικό), την συντήρηση ή όχι, έρχεται κάποια στιγμή όπου αρχικά η αλυσίδα κρεμάει, την σφίγγουμε, ξανακρεμάει, ξανασφίγγουμε – άλλοι κόβουν πείρο,κακό, γιατί τερμάτισε ο αποστάτης- και πάει λέγοντας.... Μαζί επέρχεται και μια μικρή μείωση ισχύος στον τροχό, λόγω αυτής της φθοράς, και γενικά η μοτό δεν ‘’νιώθει’’ τόσο καλά, ακούγεται κιόλας χρούτσου-χρούτσου.... Γρήγορος τρόπος για να δούμε αν θέλουμε αλλαγή, είναι να σηκώσουμε την αλυσίδα στο πίσω γρανάζι από το πίσω μέρος του όπου είναι τυλιγμένη... Αν σηκώνεται αρκετά και φαίνονται 1-2 δόντια του γραναζιού, είμαστε για αλλαγή.. Αν πάμε από την ελεύθερη πλευρά του, εμπρός και ακουμπήσουμε το δάχτυλο μας, θα ‘’καταλάβουμε’’ και την φθορά του γραναζιού, είναι κάπως κοφτερό.... Επιβάλλεται για λόγους ασφαλείας αρχικά, αλλά και οικονομικούς να κάνουμε αλλαγή όλο το σετ, 2 γρανάζια + αλυσίδα. Τυχόν καρμιριά θα έχει ως αποτέλεσμα, είτε σπασμένη αλυσίδα, είτε σπασμένο/α δόντια από το γρανάζι, αναλόγως την περίπτωση του τι αλλάξαμε.... Υπάρχει και χειρότερο ακόμη, να μην αλλάξουμε το μπροστινό, και να μας καταστρέψει το καρέ του άξονα κίνησης που βγαίνει από το μοτέρ.... Προμηθευόμαστε τα κατάλληλα ανταλλακτικά και ετοιμαζόμαστε για την αλλαγή. Η αλυσίδα μας είναι 104 κρίκοι, βήματος 420, το πίσω γρανάζι έχει 35 δόντια και το εμπρόσθιο 14. Βάσει της αλυσίδας παίρνουμε γρανάζια ή για να ξεμπερδεύουμε αγοράζουμε 1 σετ. Καλό είναι να αγοράζουμε και την ασφάλεια του εμπρόσθιου γραναζιού. Ποιότητες υπάρχουν μπόλικες, αλλά με τις έτσι κι αλλιώς χαμηλές τιμές αγοράς αναλώσιμων για παπί, τα γνήσια είναι η καλύτερη επιλογή. Τα της εργασίας έχουν ειπωθεί στο αρχικό πόστ και θα χρειαστούμε κάνα 2 έξτρα κλειδιά, θα τα δούμε στην πορεία.. Ελέγξτε κατά την αγορά να κουμπώνει το γρανάζι μέσα στην αλυσίδα, γιατί πολλά ‘’ξεφτέρια’’ δίνουν από την βιασύνη τους 428 γρανάζι και ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Διπλό στάντ, πάμε μπροστά και θα χρειαστούμε 8αράκι σωληνωτό + κατσαβίδι για μοχλό, είναι το πλαστικό κάλυμμα και λύνουμε, μετά παίρνουμε 10ράκι καρύδι και λασκάρουμε τις 2 βίδες, δεν τις αφαιρούμε όμως. Αν δεν λύνεται και γυρνάει ο τροχός, βάλτε κάποιον να πατάει πίσω φρένο, μην βάλετε ταχύτητα ή τέλος πάντων είναι η έσχατη λύση.... Λύσιμο προφυλακτήρων αλυσίδας με 10ράκι και είναι 2+2 βίδάκια Μ6. Προσοχή είναι ανόμοια τα μήκη τους, κοιτάξτε τι λύνετε + από πού το λύνετε. Μόλις τα βγάλετε, ρίχτε μια ματιά πως θηλυκώνει ο ένας προφυλακτήρας με τον άλλο... θα χρειαστεί μόλις το δένετε... Πάνε αυτά, πάνε προς καθαρισμό με βενζίνη + οδοντόβουρτσα παλιά + ξέπλυμα + στέγνωμα. Ομοίως πάμε πίσω και με 2 14άρια πολύγωνα λασκάρουμε τα παξιμάδια από μέσα... Γίνεται και ύστερα με την γραναζιέρα στο χέρι, αλλά αν είναι πολυκαιρισμένα/σκουριασμένα ίσως να μην λυθούν εύκολα....ενώ τώρα έχουμε την αλυσίδα και το πίσω φρένο σαν ‘’βοηθούς’’ Έχουμε πλέον μπροστά μας τα πάντα. Περιστρέφουμε αργά τον τροχό και με λίγη τύχη εντοπίζουμε την ασφάλεια. Είναι ελαφρώς πιο ‘’χοντρό’’ το σημείο της .... Με μια πένσα απασφαλίζουμε την ασφάλεια και πάλι με την πένσα τσιμπάμε το πλακάκι και πιέζουμε πλέον το υπόλοιπο προς τα μέσα... Μόλις βγει, τραβάμε την αλυσίδα και την αφαιρούμε. Επιστρέφουμε στην ασφάλεια του γραναζιού, αφαιρούμε με το χέρι τις βίδες, περιστρέφουμε λίγο και βγαίνει... Τραβάμε έξω το γρανάζι και καθαρίζουμε το καρέ. Δείτε λίγο την εσωτερική πλευρά του γραναζιού αν έχει καθόλου λάδι ή αν είναι κοκκινωπό...έτσι γίνονται από την μη συντήρηση.... Το καρέ δεν πρέπει να έχει καμία ακίδα ή προεξοχή που να ενοχλεί τα δάχτυλα μας όπως το ακουμπάμε. Γρασάρουμε ελαφρά αφού το καθαρίσουμε, όπως και όλη την περιοχή όπου φωλιάζει το γρανάζι + την ίδια δουλειά στο πλαστικό κάλυμμα. Πάει κι αυτό. Πάμε πίσω, λύνουμε τροχό με 19άρι πολύγωνο, αφαιρούμε παξιμάδι ντίζας φρένου, βγάζουμε τον τροχό, βλέπουμε ποιος αποστάτης πάει πού, και τον βάζουμε πάνω σε πάγκο για μεγαλύτερη ευκολία. Αν δεν υπάρχει τότε κάτω, αλλά βάλτε 1 χαρτόνι να μην τρίβεται το μέταλλο σε μπετό ή χώμα.... Πιάνουμε την γραναζιέρα και την αφαιρούμε, βάζουμε τα ντάμπερ μακριά από λάδια / γράσα, βασικά τα πάμε για ξέπλυμα με ήπιο απορρυπαντικό + στέγνωμα. Λύνουμε τις 4 βίδες και τα παξιμάδια, αφαιρούμε το παλιό γρανάζι + καθαρίζουμε σχολαστικά το σημείο όπου πατάει. Καθαρίζουμε εσωτερικά με βενζίνη τις φωλιές των ντάμπερ, το χώρο του ταμπούρου, και με 1 γυαλόχαρτο αγριεύουμε λίγο την κυκλική επιφάνεια όπου πατάνε οι σιαγόνες όταν φρενάρουμε...Η κίνηση με το γυαλόχαρτο, μέσα-έξω και κυκλικά... Ακόμη ελέγχουμε τις σιαγόνες αν έχουν γυαλίσει, και τις αγριεύουμε ελαφρώς, ίσα να φανεί φρέσκο υλικό τριβής... Ο τροχός που νιώθει μοναξιά τόση ώρα, καλό είναι να βάλουμε τον δείκτη μας ( το 2ο μας δάκτυλο.....) στην τρύπα του ρουλεμάν και να ‘’νιώσουμε’’ τον τζόγο.. Δεν πρέπει να υπάρχει υποψία κίνησης προς οποιαδήποτε κατεύθυνση κι αν κουνήσουμε, μόνο η περιστροφή που κι αυτή πρέπει να γίνεται ανεμπόδιστα, αν ‘’καταλαβαίνετε’’ σκάλωμα, οποιοδήποτε σκάλωμα, θέλει αλλαγή.... Ομοίως και από την άλλη πλευρά του τροχού, και ομοίως το 3ο ρουλεμάν μέσα στη γραναζιέρα. Αν είναι όλα οκ, παίρνουμε λίγο γράσο και τα λιπαίνουμε, αν και είναι κλειστά, κακό δεν κάνει στη γραναζιέρα όμως είναι ανοιχτό ! έχει και έναν αποστάτη εσωτερικά η γραναζιέρα, προσέξτε πως μπαίνει ! Τοποθετούμε το καινούργιο γρανάζι και περνάμε τις βίδες + σφίγγουμε ελαφρά. Βάζουμε τα στεγνά πλέον ντάμπερ και κουμπώνουμε την γραναζιέρα στον τροχό. Τα παίρνουμε όλα και περνάμε πάλι τον τροχό στο ψαλίδι. Σκουπίζουμε τυχόν γράσα, μόλις περάσει ο άξονας και δένουμε με το χέρι το 19άρι παξιμάδι. Δεν το σφίγγουμε και λασκάρουμε τους ρυθμιστές αλυσίδας αρκετά.... Πάμε μπροστά, περνάμε το καινούργιο γρανάζι, και βάζουμε την ασφάλεια. Βιδώνουμε τα 2 10ράκια με το χέρι.... Τώρα βγάζουμε την αλυσίδα από την συσκευασία της + την περνάμε όμορφα πάνω από το εμπρόσθιο, την ακουμπάμε και στο πίσω ώστε το κενό να είναι στη μέση του πίσω γραναζιού. Πρέπει να έχει αρκετή ‘’κοιλιά’’, γι αυτό χαλαρώσαμε πριν τους ρυθμιστές. Κρατάμε σφιχτά με το χέρι και περνάμε το αρσενικό πλακάκι να κουμπώσει σωστά, βάζουμε το θηλυκό – αν δεν μπαίνει, μην βάλετε πένσα, σπρώξτε μέσα το αρσενικό, πρέπει να περάσει με το χέρι- και με την πένσα βάζουμε την ασφάλεια. Η κλειστή της πλευρά να ‘’κοιτάει’’ μπροστά όταν θα γυρίζει η αλυσίδα....Αυτό γίνεται πάντα, για να μην ξεκουμπώσει κατά λάθος η ασφάλεια από την περιστροφή της αλυσίδας... Έτοιμοι? Έχουμε μια δεμένη αλυσίδα και αρκετά σφιγμένα με το χέρι.... Σφίγγουμε λοιπόν τα κάτωθι, κατά σειρά... 1. 2 10ράκια εμπρόσθιου γραναζιού, όχι τσίτα γιατί κλωτσάνε... 2. 4 14άρες οπίσθιου γραναζιού, αρκετά... 3. Φέρνουμε τους ρυθμιστές στο επιθυμητό μήκος και ευθυγραμμίζουμε τον τροχό. 4. την 19άρα του πίσω τροχού. 5. σφίγγουμε άλλο ¼ τους ρυθμιστές. 6. Βάζουμε το καπάκι μπροστά και τις 2 8άρες με το σωληνωτό Μετά το βήμα 3, αν θέλουμε βάζουμε 1 λεπτό κατσαβίδι στο πίσω γρανάζι μέσα στα δόντια και γυρνάμε απαλά τον τροχό να φτάσει από την άλλη μεριά... Μη φοβάστε δεν παθαίνει τίποτε, αλλά αυτή η κίνηση εξαλείφει τυχόν μικρά κενά που δεν πήραν οι ρυθμιστές, και πατάνε όλα σωστά. Μόλις τελειώσουμε το σφίξιμο, γυρνάμε ΑΝΑΠΟΔΑ τον τροχό και παίρνουμε το κατσαβίδι....Δεν το τραβάμε να βγει όπως είναι μπλεγμένο ! Το παίξιμο της αλυσίδας μας πρέπει να είναι 35 χλστ. Το γράφει και πάνω στον προφυλακτήρα της αλυσίδας. Εφόσον σφίξαμε, καβαλάμε και πάμε 1 βολτίτσα το τετράγωνο, ρυθμίζουμε το πίσω φρένο στην πορεία, και αν είναι όλα οκ, περνάμε και λάδι αλυσίδας, βάζουμε τους προφυλακτήρες, και είμαστε έτοιμοι. Τα παλιά γρανάζια + αλυσίδα τα πάμε στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης. Άντε, καλές βόλτες ! 15 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BlackmanGR 528 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Γενικο σερβις του κανει ρε ψηλε??? ποντακι Οσο για τα γραναζακια στην ιδια τιμη με το γνησιο honda παιζει το Tagekawa και στο 1/3 της τιμης το JT 1 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Γενικο σερβις του κανει ρε ψηλε??? ποντακι Οσο για τα γραναζακια στην ιδια τιμη με το γνησιο honda παιζει το Tagekawa και στο 1/3 της τιμης το JT μπά, απλά τα ανταλλακτικά πάντα τα φέρνω μαζί μου απο Αθήνα, γιατι αν πάς απο εδώ να ψωνίσεις, πληρώνεις και τα πετρέλαια του βαποριού που τα έφερε επι 5....Κλέφτες κοινώς... Για την συγγραφή, απλά έχω όλες τις κινήσεις στο μυαλό μου... Φωτό δεν έχω αρκετές, ψάχνω γιατί είναι και λίγο κουραστικό χωρίς αυτές να το κατανοήσεις εύκολα.... καλο αυτό για τα Takegawa, δεν το ήξερα, σίγουρα πάντως? Το σέτ που βλέπεις είχε 9/2009, 28 ε, και έχει γρανάζια Sunstar + RK αλυσίδα. 2 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BlackmanGR 528 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Eγω το 14αρι το ειχα παρει 10€ και 20€ το 36 την αλυσιδα RK 17€ χρυση/ενυσχημενη και κατι σαν o-ring (η τοπ της RK για παπιες) Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
cbk 37 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 14 , 2010 Μπάβο με πόντο γι'άλλη μια φορά! Το stage 1 :P για μεγαλύτερη τελική τί περιλαμβάνει; (από αλυσίδα-γρανάζια εννοώ) Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
cpt_kostas 2 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 15 , 2010 Πολύ χρήσιμα πράγματα φίλε μου, μπράβο! +10 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
nikosm1993 191 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 15 , 2010 Πολύ χρήσιμα πράγματα φίλε μου, μπράβο! +10 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 15 , 2010 (τροποποιήθηκε) Μπάβο με πόντο γι'άλλη μια φορά! Το stage 1 για μεγαλύτερη τελική τί περιλαμβάνει; (από αλυσίδα-γρανάζια εννοώ) ήδη με 14-35 είναι μακρύ...έχε υπόψην σου ότι και η κλιμάκωση του κιβωτίου μας έχει μακριές σχέσεις. Αν θελεις τωρα να το μακρύνεις κι άλλο... 1. Σκέψου το, διότι θα σέρνεται στην πρώτη ανηφόρα που θα πάς να ανέβεις δικάβαλος.. 2. Πόση παραπάνω τελική να βγάλει ? 135-140 ? είναι πολλά για το παπί....Δεν φρενάρεις απο εκεί με τίποτα.. 3. Αν επιμένεις πάντως, ξεκίνα απο το πίσω γρανάζι θα σου έλεγα. Βρες ένα με λιγότερα δόντια πχ. 33-32 Το μπροστινό δεν ξέρω αν πάς σε 15άρι ΑΝ ΘΑ χωράει στην φωλιά... 4. Βέβαια αν μένεις Περιστέρι και δουλεύεις Οινόφυτα είναι ενδεδειγμένη λύση...Για πές. Τροποποιήθηκε Μάιος 15 , 2010 από τον innova 04 1 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
cbk 37 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 16 , 2010 ήδη με 14-35 είναι μακρύ...έχε υπόψην σου ότι και η κλιμάκωση του κιβωτίου μας έχει μακριές σχέσεις. Αν θελεις τωρα να το μακρύνεις κι άλλο... 1. Σκέψου το, διότι θα σέρνεται στην πρώτη ανηφόρα που θα πάς να ανέβεις δικάβαλος.. 2. Πόση παραπάνω τελική να βγάλει ? 135-140 ? είναι πολλά για το παπί....Δεν φρενάρεις απο εκεί με τίποτα.. 3. Αν επιμένεις πάντως, ξεκίνα απο το πίσω γρανάζι θα σου έλεγα. Βρες ένα με λιγότερα δόντια πχ. 33-32 Το μπροστινό δεν ξέρω αν πάς σε 15άρι ΑΝ ΘΑ χωράει στην φωλιά... 4. Βέβαια αν μένεις Περιστέρι και δουλεύεις Οινόφυτα είναι ενδεδειγμένη λύση...Για πές. Φίλε Θανάση ευχαριστώ για την ολοκληρωμένη απάντησή σου!! Βασικά έχεις δίκιο, αλλά η περιέργεια σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος της δοκιμής με τσιγκλάνε... 1) Επειδή το 2ο άτομο ανεβαίνει σπάνια, λέω πως με 1η θα κουτσοπηγαίνει σε ανηφόρα (ή όχι?) 2) Δεν με νοιάζει η τελική αλλά να πηγαίνει με πιο λίγες στροφές έξω απ'την πόλη (και λιγότερη κατανάλωση, πού το πάς αυτό ? ) 3) Με 3 δόντια λιγότερα πετυχαίνω 3/35=8,57% μεγαλύτερη τελική, δηλ. θα ταξιδεύω με 86,9Km/h αντί με 80Km/h με τις ίδιες στροφές. 4) Κοντά έπεσες... (30άρι πίσω γρανάζι υπάρχει; Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 16 , 2010 (τροποποιήθηκε) Φίλε Θανάση ευχαριστώ για την ολοκληρωμένη απάντησή σου!! Βασικά έχεις δίκιο, αλλά η περιέργεια σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος της δοκιμής με τσιγκλάνε... 1) Επειδή το 2ο άτομο ανεβαίνει σπάνια, λέω πως με 1η θα κουτσοπηγαίνει σε ανηφόρα (ή όχι?) φυσικά θα πάει, αλλά θα κρεμάσει η 2α-ανάλογα την διάρκεια και την κλίση- πάντως δεν έχει θεμα, πάει. 2) Δεν με νοιάζει η τελική αλλά να πηγαίνει με πιο λίγες στροφές έξω απ'την πόλη (και λιγότερη κατανάλωση, πού το πάς αυτό ? ) Δεκτό το αίτημα . Η κατανάλωση θα πέσει ελάχιστα , αλλά θα πέσει. 3) Με 3 δόντια λιγότερα πετυχαίνω 3/35=8,57% μεγαλύτερη τελική, δηλ. θα ταξιδεύω με 86,9Km/h αντί με 80Km/h με τις ίδιες στροφές. για να υπολογίσεις ακριβή χλμ, χρειαζόμαστε σχέσεις γραναζιών κιβωτίου... Χοντρικά πάντως ο συντελεστής αυτην την στιγμή είναι 35/14=2.5 αν παμε σε 32/14=2.28 και αν πάμε 30/14=2.14 αυτά είναι ο λόγος γραναζιών. Το δικό μου το κόντυνα και είναι 35/13= 2.69 και το έχω μετρήσει με άλλο Innova, στα 60 αυτουνού εγω είχα 68.... 11-12% σφάλμα θετικό. Κλέβει το κοντέρ προς τα πάνω, είναι συνδεδεμένο στην έξοδο του κιβωτίου και βλέπει περιστροφή εμπρόσθιου γραναζιού. αν τώρα το μακρύνεις και πάς για 30 δόντια, ετοιμάσου για σφάλμα 20% και βάλε αρνητικό ! Πάντως ναι, θα ταξιδεύεις πιο άνετα, αλλά το κοντέρ σου θα πάει χοντρικά 80-85 και θα πηγαίνεις 100-104 ! Για να προσπεράσεις όμως θα πρέπει πλέον να έχεις κεκτημένη ορμή, οι ρεπρίζ θα σε προδίδουν, θα το καταλάβεις βέβαια αμέσως με την αλλαγή... 4) Κοντά έπεσες... (30άρι πίσω γρανάζι υπάρχει; Πάρα πολύ μακρύ θα έλεγα...άρχισε με 32. έχε υπόψην και την αλυσίδα. Θα πάρουν οι ρυθμιστές τα μπόσικα ή πάς για κόψιμο ? Το δικό μου με το 13άρι εμπρός , πήγαν στα 2/3 περίπου... Σε ολα αυτά συνυπολόγισε 2 καλά. επειδή το παπί έχει κινητήρα διαμάντι, έχει ροπή αρκετά καλή, η Κυρά-Honda κινήθηκε σε μακριές σχέσεις (ελέω και προδιαγραφών περιβαλλοντικών), και πάει μια χαρά το δημιούργημα της διότι το μοτέρ με την ροπή εξαλείφει τυχόν δυσκολία σε ανηφόρα, προσπέρασμα κλπ. Το άλλο είναι ότι προσθέτεις στην μακροζωία του κινητήρα σου με αυτη την κίνηση. .......+1 κακό. Θα ζητήσει δίσκους γρηγορότερα απο το σύνηθες, αλλά και πάλι είναι φθηνοί. Κάντηνε πάντως, είναι εύκολη μόντα, φθηνή και αντιστρέψιμη ανα πάσα στιγμή ! Τροποποιήθηκε Μάιος 16 , 2010 από τον innova 04 1 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
cbk 37 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 16 , 2010 Σ'ευχαριστώ παίδαρε!!! Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
innova 04 7.938 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 16 , 2010 Φρένα Προικισμένο με 1 δισκόφρενο 220 χλστ και δαγκάνα 2 εμβόλων της Nissin, δύσκολα θα βρεθεί κάποιο αντίστοιχο παπί με τέτοια ισχύ πέδησης, απροβλημάτιστο στη συνεχή χρήση και κυρίως προοδευτικό.... Αν θυμάμαι καλά, είναι το ίδιο ‘’σετάκι’’ που φόραγαν τα ΑΧ-1, και όλα τα XR... Όταν κάτι δουλεύει σωστά, δεν το αλλάζεις όσα χρόνια κι αν περάσουν. Πίσω, υπάρχει το κλασσικό ταμπούρο, και με μία σωστή ματιά τακτικά, συνεπικουρεί στην ακινητοποίηση του Innova. Επισημαίνω πριν ξεκινήσουμε, ότι οι εργασίες στα φρένα, απαιτούν πλήρη επίγνωση του τι κάνουμε...ότι λυθεί, θα δεθεί το ίδιο ! Αν δεν το'χουμε, καλύτερα να μην γίνει καθόλου, υπάρχουν και τα συνεργεία.... Καλό είναι να έχουμε πλύνει το παπί, από χθες. Τα γνωστά πλέον, προμηθευόμαστε τακάκια, σιαγώνες, και υγρό φρένων DOT 4 250 ml. Διπλό στάντ, + θέλουμε σκαμπό χαμηλό για ευκολότερη εργασία, και καθαρίζουμε με πανί την επιφάνεια γύρω από την δαγκάνα και τις βίδες για να μπουν εύκολα τα κλειδιά. Ομοίως καθαρίζουμε το δοχείο υγρών περιμετρικά από σκόνες κλπ. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν οι 2 σταυρωτές βιδούλες στο καπάκι του δοχείου, διότι πρέπει να κάτσει σωστά το κατσαβίδι. Λασκάρουμε λίγο με ένα 8αράκι τον πείρο συγκράτησης τακακιών. Λύνουμε την δαγκάνα αφού σημαδέψουμε + δεν μπερδέψουμε τις 2 13άρες, είναι πολύ πιθανό να βρείτε ελαφριά μπλε κόλλα σπειρωμάτων από το εργοστάσιο. Καθαρίστε την καλά. Με μια κίνηση προς τα πίσω αφαιρούμε την δαγκάνα, και από αυτό το σημείο δεν πρέπει για κανένα λόγο να πιέσουμε την μανέτα του φρένου... Με την δαγκάνα στο χέρι, λύνουμε τον πείρο, και βάζουμε 1 χοντρό κατσαβίδι ανάμεσα στα παλιά τακάκια και τα ‘’ανοίγουμε’’, πιέζουμε ουσιαστικά τα έμβολα πίσω.... Κοιτάμε το τζαμάκι υγρών ότι ανεβαίνει η στάθμη και όσοι είχατε προσθέσει υγρά κάποια στιγμή θα πρέπει τώρα να βάλετε 1 καθαρό πανί για να λειτουργήσει ως σφουγγάρι και να βγάλετε μια μικροποσότητα ώστε να μην υπερχειλίσει.. Οι υπόλοιποι συνεχίζουμε, και έχοντας πιέσει τα έμβολα πίσω, το κατσαβίδι έχει καταστρέψει τα τακάκια, αλλά έτσι κι αλλιώς για πέταμα πάνε. Τα αφαιρούμε προσεκτικά να μην στραβώσουμε διάφορα λαμάκια που υπάρχουν και πλέον έχουμε θέα στα έμβολα. Χρησιμοποιούμε 1 σπρέι καθαρισμού φρένων, και αυτοκινήτου κάνει ίδια είναι, και με πανί καθαρίζουμε σχολαστικά όληηηηηηηη τη μαυρίλα. Παντού ! Και τον πείρο συγκράτησης... Όπου δεν χωράει το δάχτυλο μας, χρησιμοποιούμε παλιά οδοντόβουρτσα ή μπατονέτες για αυτιά.... Δεν χώνουμε αιχμηρά εργαλεία, κατσαβίδια, συρματόβουρτσες, κλπ.... Ομοίως καθαρίζουμε και τον δίσκο, την περίμετρο του, και μετράμε (θέλει μικρόμετρο) το πάχος του, το όριο είναι 3,5 χλστ. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα και ανέξοδα σε 1 συνεργείο, ζητάτε μια χάρη να το μετρήσουν, διότι είναι λίγο ακριβό και εξειδικευμένο όργανο. Με 1 κομμάτι γυαλόχαρτο τρώμε γύρω-γύρω ελαφρά τα καινούργια τακάκια, διότι από το ψήσιμο και βάψιμο έχουν εξέχοντα σημεία τα οποία δεν τρώγονται με το φρενάρισμα και με ελαφρύ πάτημα φρένου, ακούγονται συρσίματα και απορούμε τι κάνει θόρυβο.... Φύσημα + τοποθέτηση σωστά, όπως βγάλαμε τα παλιά, και βιδώνουμε με το χέρι τον πείρο. Περνάμε την δαγκάνα στον δίσκο + σφίγγουμε τις βίδες στήριξης μέχρι να βρούμε τα σημάδια μας. Κόλλα ? Η Honda συμβουλεύει να βάζουμε πάντα. Προσωπικά βάζω 1 στάλα, και πολύ είναι... Σφίγγουμε και τον πείρο και περιστρέφουμε τον τροχό, πρέπει να γυρνάει απροβλημάτιστα. Πατάμε 2-3 φορές την μανέτα, φρενάρει ? ωραία... Ανοίγουμε τώρα το φρέσκο μπουκαλάκι υγρών φρένου. Πάμε πάνω + λύνουμε τις 2 σταυρόβιδες, προσοχή κλωτσάνε εύκολα και η πρώτη φορά που θα λυθούν απαιτεί αρκετή δύναμη... Αφαιρούμε το καπάκι, και τα πλαστικά από μέσα προσέχοντας να μην στάξει στάλα στα πλαστικά της μάσκας και τα πάμε προς καθαρισμό όλα με το σπρέι. Πάμε κάτω και βάζουμε 1 σωληνάκι Φ6 ή Φ8 στην τάπα εξαέρωσης ή φτιάχνουμε 1 τέτοιο μαραφέτι για ευκολία... Βέβαια και 1 μπουκάλι την ίδια δουλειά κάνει, αλλά τουμπάρουν εύκολα, αυτό όχι! Τοποθετούμε το 8αράκι στην βίδα εξαέρωσης και δεν λύνουμε. Πατάμε την μανέτα + λύνουμε. Την κρατάμε πατημένη, θα τερματίσει. Ξαναπατάμε και κοιτάμε την στάθμη που κατεβαίνει.... Δεν το αφήνουμε να αδειάσει και συμπληρώνουμε, ώσπου να αρχίσει να βγαίνει καθαρό υγρό από το σωληνάκι... Συμπληρώνουμε άλλη μία να πάει στο ΜΑΧ, την πάνω γραμμή στο τζαμάκι, και σφίγγουμε την βίδα εξαέρωσης. Αφαιρούμε το σωληνάκι, όχι τραβώντας απότομα, αλλά με μια κίνηση προς τα κάτω όπως κόβουμε 1 φύλλο από 1 μαρούλι, για να μην λερώσουμε τα πάντα με το περιεχόμενο του.... Κλείνουμε πάνω, μην παραγεμίσετε το δοχείο, διότι θα τα πετάξει όλα μόλις πάτε να κλείσετε, και σφίγγουμε τις 2 φρεζάτες βίδες. Περιστρέφουμε τον τροχό και πατάμε την μανέτα, φρενάρει? Λαμπρά ! Πάμε στο ταμπούρο. Λύσιμο βίδας φρένου, τροχού, όλα έξω, παίρνουμε την κιθάρα στο χέρι. Κουνήστε λίγο το μοχλό, να δείτε πως δουλεύει το σύστημα... Με μυτοτσίμπιδο μεγάλο, τραβάμε τα ελατήρια επαναφοράς + τα αφαιρούμε + τις σιαγώνες. Καθαρίζουμε τα πάντα με το σπρέι, και το ταμπούρο με 1 γυαλόχαρτο αγριεύουμε την επιφάνεια του. Φύσημα, στέγνωμα όλα, και με το γυαλόχαρτο ‘’στρογγυλεύουμε’’ γύρω-γύρω τις καινούργιες σιαγόνες και τρώμε ελαφρά λίγο υλικό τριβής από πάνω.... όσοι έχουν γράσο υψηλών θερμοκρασιών, είναι φθηνό, αλείφουμε μια ιδέα το τετράγωνο κινητό μέρος και το στρόγγυλο ακίνητο όπου κάθονται οι σιαγόνες... Τοποθετούμε τις σιαγόνες και περνάμε τα καινούργια ελατήρια, μη βάλετε τα παλιά. Βάζουμε την κιθάρα στο ταμπούρο, δένουμε τροχό και φέρνουμε την βίδα της ντίζας στο επιθυμητό σημείο, ίσα να μην βρίσκει όταν γυρνά ο τροχός. Πάμε βόλτα, δοκιμάζοντας σε χαμηλή ταχύτητα, αρχικά το εμπρός και μετά το πίσω. Ξαναρυθμίζουμε τη βίδα πίσω αν χρειαστεί. Τα πρώτα 100-150 χλμ δεν τα τηγανίζουμε τα φρένα, ήρεμα, απαλά φρεναρίσματα να πατήσουν σωστά. Αν χρειαστεί να κάνουμε εξαέρωση, λύνουμε το δοχείο, και πατώντας τη μανέτα λασκάρουμε το 8αράκι της βίδας εξαέρωσης, και ξανασφίγγουμε, δεν αφήνουμε τη μανέτα κι ας τερματίσει, ούτε τρομπάρουμε 2 φορές ! Πάτημα – λύσιμο ( βγάζει υγρό+αέρα αν έχει..) – σφίξιμο ... 1,2,3. Στο τέλος αν χρειαστεί συμπληρώνουμε έως το ΜΑΧ. Το μπουκαλάκι ότι περίσσεψε, χαρίστε το σε φίλο, θα είναι άχρηστο σε 1 μήνα, τα υγρά φρένων είναι υγρόφιλα και απορροφούν υγρασία, άπαξ και ανοίχτηκε το δοχείο ο χρόνος μετράει.... Επίσης όπου στάξει διαβρώνει το χρώμα, ξεπλένουμε άμεσα με πολύ νερό, ΠΟΛΥ !!! Λοιπόν, καλά endo όλοι ! 11 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
nikosm1993 191 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 16 , 2010 Λοιπόν, καλά endo όλοι ! Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες