Jump to content
jimis92

οδήγηση στους μεγάλους δρόμους της αθήνας

Recommended Posts

Γεια σας παιδιά,

Είμαι νέος οδηγός και εχω ερθει πρόσφατα σχετικά στην Αθήνα, οπότε δν είμαι και ιδιαίτερος γνώστης της πόλης. Εχω πάρει ένα σκουτεράκι sym symphony 200 για τις μετακινήσεις μου και θέλω βασικά να ρωτήσω το εξής, αν μπορεί κάποιος να καταλάβει και να με βοηθήσει.

Χρειάζεται, δυστυχώς, να κινούμαι συχνά στη Συγγρού (από σύνταγμα) και αυτός ο δρόμος με δυσκολεύει αρκετά. κάτι οι μεγάλες ταχύτητες, κάτι που δν νιώθω εμπιστοσύνη κλπ..

τις προάλλες που κινούμουν στη συγγρού από σύνταγμα, έγινε η εξής μαλακία: είχε ουρά μεγάλη των αυτοκινήτων και πήγα στην αριστερή λωρίδα για να περάσω η οποία ήταν ελεύθερη. Καθώς προχωρούσα, βλέπω ότι έχει φανάρι που επιτρέπει στροφή προς αριστερά (για βουλιαγμένης),  ενώ εγώ ήθελα να συνεχίσω ευθεία που είχε κόκκινο, οπότε ξαφνιάστηκα λίγο (γτ ως ηλίθιος δν το είχα κατάλαβει....), οπότε φρενάρω, όχι πολύ απότομα, και σταματάω στο δεξί άκρο της αριστερής λωρίδας, κολλητά στα αμάξια που περίμεναν να ανάψει πράσινο για να συνεχίσουν ευθεία. δν κινούμουν με μεγάλη ταχύτητα, γύρω στα 50 ούτε φρέναρα απότομα πολύ.

όταν φρέναρα, κοίταξα πίσω μου και με΄τα από λίγα δευτερόλεπτα είδα έναν τύπο με μοτοσικλέτα να μου λέει αγανακτισμένος " τι πήγες και έκανες ρε φίλε"...

τα ερωτήματα μου: η μαλακία που έκανα ήταν ότι χρησιμοποίησα την αριστερή λωρίδα για να προσπεράσω ενώ δεν έστριβα για βουλιαγμένης; γενικά μπορεί να τη χρησιμοποιήσει κανείς για να περάσει τα αυτοκίνητα που έχουν σταματήσει στο κόκκινο και να βρεθεί μπροστά τους ώστε να συνεχίσει ευθεία στη συγγρού;

από τα λίγα και ασαφή που σας λεω, μήπως υποψιάζεστε κάποια άλλη μαλακία που μπορεί να έκανα; ρωτάω γιατί διέρχομαι συχνά απο εκεί και λόγω κίνησης κλπ και νιώθω ανασφάλεια στο τι πρέπει να προσέχω.

γενικά, αν θελετε, να μου πείτε συμβουλές για οδήγηση σε μεγάλους δρόμους της αθήνας και για τυχον πράγματα που θέλουν ειδικής προσοχής.

 

σας ευχαριστώ πολύ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 4 ώρες, το μέλος jimis92 έγραψε:

τα ερωτήματα μου: η μαλακία που έκανα ήταν ότι χρησιμοποίησα την αριστερή λωρίδα για να προσπεράσω ενώ δεν έστριβα για βουλιαγμένης; γενικά μπορεί να τη χρησιμοποιήσει κανείς για να περάσει τα αυτοκίνητα που έχουν σταματήσει στο κόκκινο και να βρεθεί μπροστά τους ώστε να συνεχίσει ευθεία στη συγγρού;

από τα λίγα και ασαφή που σας λεω, μήπως υποψιάζεστε κάποια άλλη μαλακία που μπορεί να έκανα; ρωτάω γιατί διέρχομαι συχνά απο εκεί και λόγω κίνησης κλπ και νιώθω ανασφάλεια στο τι πρέπει να προσέχω.

Οι απαντήσεις βρίσκονται στον ΚΟΚ, και στην θεωρητικη και πρακτικη εξασκηση όπου εξετάστηκες, για να λάβεις άδεια οδήγησης.

Προσπάθησε να τα ξαναδιαβασεις ωστε να τα εχεις φρέσκα.

Υπάρχουν βέβαια και άλλες παράμετροι στο τρελοκομειο των ελληνικων δρόμων, και όλοι μας τις μάθαμε πάνω στην γυαλιστερή άσφαλτο. Αρκετές φορές θα χρειαστει να επιστρατεύσεις την λογική και το ένστικτο σου, απλά για να επιβιώσεις και να επιστρέψεις σώος σπίτι σου. Προσπάθησε να ''μάθεις'' κάποιες κεντρικες αρτηρίες της Αθήνας μεσω Google Maps, απο την άνεση του σπιτιού σου.                                            Η εικόνα που αποτυπώνεις βλέποντας τη σε μια οθόνη, έχει μεγαλες πιθανότητες να σε οδηγήσει στην σωστη κίνηση ΠΑΝΩ στο οδόστρωμα.

Φυσικά θα διαπιστώσεις οτι στην πραγματικότητα, η σήμανση ειναι ελλιπής, οι διαγραμμίσεις άφαντες, τα βέλη διεύθυνσης των λωρίδων αχνά, κλπ.

καλως ηρθες στο mybike.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 3 ώρες, το μέλος innova 04 έγραψε:

Οι απαντήσεις βρίσκονται στον ΚΟΚ, και στην θεωρητικη και πρακτικη εξασκηση όπου εξετάστηκες, για να λάβεις άδεια οδήγησης.

Προσπάθησε να τα ξαναδιαβασεις ωστε να τα εχεις φρέσκα.

Υπάρχουν βέβαια και άλλες παράμετροι στο τρελοκομειο των ελληνικων δρόμων, και όλοι μας τις μάθαμε πάνω στην γυαλιστερή άσφαλτο. Αρκετές φορές θα χρειαστει να επιστρατεύσεις την λογική και το ένστικτο σου, απλά για να επιβιώσεις και να επιστρέψεις σώος σπίτι σου. Προσπάθησε να ''μάθεις'' κάποιες κεντρικες αρτηρίες της Αθήνας μεσω Google Maps, απο την άνεση του σπιτιού σου.                                            Η εικόνα που αποτυπώνεις βλέποντας τη σε μια οθόνη, έχει μεγαλες πιθανότητες να σε οδηγήσει στην σωστη κίνηση ΠΑΝΩ στο οδόστρωμα.

Φυσικά θα διαπιστώσεις οτι στην πραγματικότητα, η σήμανση ειναι ελλιπής, οι διαγραμμίσεις άφαντες, τα βέλη διεύθυνσης των λωρίδων αχνά, κλπ.

καλως ηρθες στο mybike.

Στα κόκκινα διαφωνώ λίγο με τον κύριο Συντονιστή. Η δική μου άποψη είναι πως η εκπαίδευση για την απόκτηση διπλώματος αλλά και η ίδια η πρακτική εξέταση, είναι ένα ΑΝΕΚΔΟΤΟ που επουδενεί δε σε προετοιμάζει για τις συνθήκες της οδήγησης στο δρόμο (και αυτό ισχύει και για το αυτοκίνητο).

Τώρα, στα πρακτικά. Συμφωνώ με το να δουλέψεις πολύ το street view του Google Maps. Επειδή δε μιλάμε απλώς για οδήγηση σε δρόμο 2-3 λωρίδων, αλλά συγκεκριμένα για "αστικές λεωφόρους" σε μια πόλη όπως η Αθήνα που έχει και μεγάλη κυκλοφορία αλλά επικρατεί και ένα κυκλοφοριακό χάος (τόσο από άποψη συμπεριφοράς των χρηστών αλλά σε πολύ σημαντικό βαθμό λόγω της ελλιπούς υποδομής και της αστείας οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης όπως σωστά λέει ο innova) νομίζω το να προετοιμάζεις λίγο στο μυαλό σου και με τη χρήση εικόνων τη διαδρομή που θα ακολουθήσεις θα σε βοηθήσει.

Ένα άλλο σημείο είναι ίσως να κάνεις κάποιο σχολείο μοτοσυκλέτας (που εδώ μέσα θα βρεις πληροφορίες σχετικά) ώστε να αποκτήσεις και μια καλύτερη επαφή με το όχημά σου και καλύτερη δυνατότητα χειρισμού συνολικά.

In the meantime, ψάχνω να βρω ένα ωραίο εγχειρίδιο για ασφαλή οδήγηση μοτοσυκλέτας που είχε εκδόσει η Αττ. Οδός αλλά δεν το βρίσκω online, οπότε τσίμπα το (dropbox link) και διάβασε το, έχει ενδιαφέροντα πράγματα.

Τέλος, σε σχέση με τον μοτοσυκλετιστή που δυσανασχέτησε, θα έλεγα να μην το παίρνεις πολύ τις μετροιτής, αρκετός κόσμος είναι κάπως.....βιαστικός και κάπως.....εγωπαθής, για να το πούμε έτσι στρογυλά

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να αποφεύγεις τις ΞΑΦΝΙΚΕΣ αλλαγές που μπορεί να μην περιμένει κάποιος που οδηγάει κοντά σε εσένα.

Από αυτό που περιγράφεις, υποψιάζομαι ότι κάτι τέτοιο παίχτηκε. Κάποιος λογάριαζε ότι θα στρίψεις προς Βουλιαγμένης και τελευταία στιγμή έστριψες να συνεχίσεις προς Συγγρού. Ή κάπως έτσι, υποθέσεις κάνω από την περιγραφή σου.

Μην κάνεις απότομα πράγματα, δίνε χρόνο στους άλλους να αντιδράσουν. Κοίτα καθρέπτες και προσπάθησε σιγά-σιγά να έχεις αντίληψη τι γίνεται γύρω σου, όχι μόνο μπροστά, αλλά και δεξιά-αριστερά-πίσω σου. Δεν είναι κάτι που καταφέρνεις με την μια, αλλά σιγά σιγά το κάνεις κτήμα.

 

Μερικοί βασικοί κανόνες που διδάσκει και το Riding School του Χούνδρα στο CIty Safety. O κανόνας ''200.5''

200.5=180+20+0.5. Τι σημαίνουν όλα αυτά τα νούμερα;

180 σημαίνει ότι δεν περνάς αν δεν είσαι σίγουρος ότι σε εύρος 180 μοίρες μπροστά σου, είναι καθαρός από αντικείμενα ο δρόμος. Παράδειγμα: Έχεις σταματήσει στο φανάρι και περιμένεις να ξεκινήσεις. Στα δεξιά σου είναι σταματημένο και περιμένει να ξεκινήσει κι αυτό λεωφορείο που σου κρύβει τι γίνεται ακόμα πιο δεξιά από αυτό. Πράσινο, ξεκινάς και ...μπαμ! Ένας πεζός που πέρναγε τρέχοντας τελευταία στιγμή να προλάβει, και στον ΕΚΡΥΒΕ το λεωφορείο, πέφτει πάνω σου, και χτυπάτε και οι δύο. Ο κανόνας σου λέει ότι εφόσον δεν έβλεπες καθαρά 180 μοίρες πεδίο, δεν έπρεπε να ξεκινήσεις.  Το παράδειγμα του λεωφορείου είναι το πιο συχνό, και συχνά όταν ένα λεωφορείο έχει σταματήσει, έχουν κατέβει άνθρωποι και ΙΣΩΣ κάποιος ετοιμάζεται να περάσει πεζός μπροστά του, και θα χτυπήσει εσένα που περνάς δίπλα. ΔΕΝ βλέπεις 180; ΔΕΝ περνάς. Τέλος.

20, σημαίνει ότι ανάμεσα στα αυτοκίνητα, δεν πας ποτέ με πάνω από +20 χλμ/ω από ότι πάνε αυτά. Είναι ακίνητα σε μποτιλιάρισμα τα αμάξια; Το πολύ με 20 εσύ. Πάνε με 30 τα αμάξια; Το πολύ με 50 εσύ ανάμεσα.

0.5 σημαίνει ''μισό''. Πάντα προσπαθείς να είσαι ΣΤΟ ΜΙΣΟ της απόστασης από πλαινά εμπόδια όταν περνάς-κινείσαι. Εϊναι ένα αμάξι στην λωρίδα 1 και ένα αμάξι στην λωρίδα 3; Εσύ θα τα περάσεις στο μέσο της απόστασης, στην λωρίδα 2. Ούτε πιο κοντά στο 1, ούτε πιο κοντά στο 3.

Τηρώντας πάντα μερικούς βασικούς κανόνες, και χρησιμοποιώντας λογική ΚΑΙ φαντασία θα αυξήσεις κατά πολύ τις πιθανότητες να μην έχεις κάποιο ατύχημα. Φαντασία=να κάνεις συνέχεια σενάρια με το μυαλό σου, ΤΙ μπορεί να πάει στραβά και πως θα το γλυτώσεις; π.χ. μπας και από το φορτηγό που πάει μπροστά μου, πέσει κάποιο από τα κουτιά που μεταφέρει; Ας μείνω απόσταση ή ας το περάσω. Μπας και ο πεζός που περιμένει εκεί, είναι αφηρημένος και δεν με βλέπει που έρχομαι και τελευταία στιγμή πεταχτεί μπροστά μου; Ας μειώσω ταχύτητα να είμαι έτοιμος αν χρειαστεί. Μπας και το αμάξι στην άκρη του δρόμου, που είναι κάποιος μέσα, ανοίξει πόρτα να βγει την ώρα που περνάω; Ας κρατήσω ασφαλή απόσταση από το άνοιγμα της πόρτας. Μπας και ο οδηγός που έρχεται από το ΣΤΟΠ, δεν το έχει δει και περάσει αέρα και με κοπανήσει; Ας μην περάσω κι εγώ αέρα κι ας έχω προτεραιότητα. Μπας και κάποιος οδηγός αλλάξει απότομα λωρίδα την ώρα που περνάω δίπλα του; Ας ''διαβάζω'' τα σημάδια του μπροστινού τροχού του ε και να μην περνάω ''αεροπορία'' καλού κακού.

Μην βασίζεσαι και πολύ στο ότι θα σε σώσουν οι άλλοι. 99% θα σώσουν οι άλλοι ένα λάθος σου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να βασίζεσαι σε αυτό. Αφενός για το 1% που ΔΕΝ θα σε σώσουν οι άλλοι, και αφετέρου για ότι κι εσύ με την σειρά σου σώζεις λάθη άλλων.

Θα σου έλεγα να ψάξεις και τα βιντεάκια του Χούνδρα για την ασφαλή οδήγηση και να τα μελετήσεις. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν κατάλαβα καλά, θα σου πω τι μαλακία ( και μάλιστα τεράστια ) έκανες, όχι βάση ΚΟΚ αλλά λογικής και ροής του δρόμου. Όταν κάνουμε διήθηση, ειδικά με χαμηλές ταχύτητες, οφείλουμε να την ολοκληρώνουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αφενός κι αφετέρου φροντίζουμε να μην αφήνουμε "εκτεθειμένο" το δίκυκλο που μας ακολουθεί στη διήθηση. Μένοντας στη λωρίδα που λες με κομμάτι της μηχανής σου εκτός αυτής,αυτό που έκανες ουσιαστικά ήταν να του κλείσεις τον διάδρομο για διήθηση και να τον εγκλωβίσεις ανάμεσα σε εσένα,στο προπορευόμενο αμάξι και το αμάξι που ερχόταν αρχικά πίσω του και στη συνέχεια δίπλα του λόγω της συμπεριφοράς σου. Δεν ξέρω αν μπορείς να καταλάβεις τι θέλω να σου πω αλλά είναι κάτι που βλέπω συχνά στο δρόμο από άπειρους οδηγούς ή σταρχιδιστές και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το συγκεκριμένο σημείο με το φανάρι, το μισώ.

Καλύτερα να κάνω τον γύρο του κόσμου παρά να περάσω από εκεί με τον κάθε λογής Σουμάχερ του κώλου.

Τον πόνο είπα συνεχίστε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 λεπτό, το μέλος klab έγραψε:

Το συγκεκριμένο σημείο με το φανάρι, το μισώ.

Καλύτερα να κάνω τον γύρο του κόσμου παρά να περάσω από εκεί με τον κάθε λογής Σουμάχερ του κώλου.

Τον πόνο είπα συνεχίστε.

Αφου θέλει γραμμές το συγκεκριμένο σημείο, εμείς φταίμε ρε; 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

πραγματικά, η έλλειψη καλής σήμανσης στους δρόμους, και ειδικά στις λωρίδες, είναι τεράστιο πρόβλημα, και θα λυνόταν πολλά αν  υπήρχε έντονη σήμανση πάνω στο δρόμο..ειδικά το κόστος και ο χρόνος για να συμβεί αυτό ειναι μηδαμινό..

επιπλέον, και οι εξετάσεις για το δίπλωμα , αν ήταν πιο ουσιαστικές και όχι τοσο τυποποιημένες και στη θεωρία και στη πρακτική, θα υπήρχε πολλή μεγαλύτερη πρόοδος, αλλά τι να πρωτοπεί κανείς για αυτά.

ευχαριστώ, πάντως παιδιά για τις συμβούλες, ειδικα το βιβλιαράκι μου φαίνεται πολύ χρήσιμο

ενα τελευταιο ερωτήμα, αν και λίγο ασχετο με τη θεματική. για εξοπλισμό, πέρα από μπουφάν, κράνος, γάντια, χρησιμοποιείται καθημερινά σε αστικές μετακινήσεις τίποτα άλλο; σκέφτομαι για επιγονατίδες, αν και δν ξέρω πόσο πρακτικό είναι όταν πηγαινο-έρχεσαι σε σχολή, δουλειά κλπ.

Τροποποιήθηκε από τον jimis92

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν καταλαβαίνω καλά το σημείο που εννοείς είναι εκεί που τελειώνει η Αμαλίας και ξεκινά η Συγγρού (γιατί πουθενά αλλού η Συγγρού δεν επιτρέπει αριστερή στροφή).

Γενικά δύσκολο σημείο, 2 λωρίδες στρίβουν αριστερά, 2 δεξιά και σχεδόν πάντα κάποιος που είναι στις αριστερές θέλει να μπει δεξιά (επειδή έτσι τον έβγαλε η κίνηση) όταν παράλληλα στο τέρμα δεξί ρεύμα να υπάρχουν στάσεις από τουριστικά και άλλα για τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου. Εγώ συνήθως ξεκινάω από τέρμα αριστερά στη Πύλη του Αδριανού και μόλις πιάσει η ευθεία για το φανάρι μπαίνω δεξιά. Αλλά αυτό μετά από χρόνια οδήγησης στην Αθήνα και με πολλή προσοχή, αφού είσαι ακόμα άμαθος καλό είναι όσο μπορείς να κρατάς το ρεύμα σου και ας καθυστερήσεις λίγο παρά να χρησιμοποιείς τη διήθηση, ειδικά σε αυτό το σημείο.

Γενικά καλό είναι να οδηγείς αμυντικά, έτσι κι αλλιώς με τη μοτοσυκλέτα το πολύ να χάσεις μερικά λεπτά. Η Αθήνα είναι ζούγκλα και θέλει προσοχή. Επίσης όταν ανοίγει η Συγγρού μετά το τελευταίο φανάρι μην επαναπαύεσαι γιατί εκεί γίνονται τα θανατηφόρα.

Τροποποιήθηκε από τον Wolf1138

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...