Jump to content

BurningBeard

Μέλη
  • Δημοσιεύσεις

    1.056
  • Εγγράφηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    1

BurningBeard last won the day on Απρίλιος 12 2013

BurningBeard had the most liked content!

Πόντοι

1.361 Excellent

Σχετικά με το μέλος BurningBeard

  • Κλάση
    Έξω για βόλτα

Άλλα Στοιχεία

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Τόπος
    Θεσσαλονίκη

Η Μοτοσικλέτα μου

  • myBike: Κατασκ/ής
    Honda
  • myBike: Μοντέλο
    FMX 650

Πρόσφατοι επισκέπτες στο προφίλ

1.852 προβολές προφίλ
  1. Όπως σου είπαν ήδη και καταλαβαίνεις και μόνος σου, το θέμα δεν είναι τόσο τα κυβικά από μόνα τους, αλλά ένας συνδιασμός παραγόντων. Εγώ πρώτη μηχανή πήρα το γαϊδουράκι μου πριν 4 χρόνια από σπόντα (το "σκότωνε" ένας φίλος που έφευγε εξωτερικό). Είναι 650 αλλά είναι μονοκύλινδρο (λιγότερα άλογα) και λίγο ψόφιο, γιατί το μοτέρ είναι κατεβασμένο από το εργοστάσιο λόγω προδιαγραφών ρύπων. Σε καμία περίπτωση δε νομίζω ότι μπορεί κανείς να το πει επικίνδυνο ή δύσκολο μηχανάκι, λίγα άλογα, ροπή από χαμηλές στροφές, καλά φρένα, ωραία οδική συμπεριφορά, ευέλικτο αλλά και προοδευτικό στην αλλαγή κλίσης, κλπ. Παρόλα αυτά, από φανάρι σε φανάρι πιάνεις άνετα 60-80 μέσα στην πόλη και παραέξω δε θα ζοριστεί να πιάσει τα 150. Και κάπως έτσι, όταν η εμπειρία είναι ελάχιστη θα βρεθείς σε καταστάσεις που κάθεσαι και σκέφτεσαι "ωχ, τι κάνουμε τώρα" ακόμα κι αν δεν το κυνηγάς και έχεις τα μυαλά στο κεφάλι (ναι, το έχω πάθει). Για να το μάθεις όμως πρέπει και να πιέζεσαι λίγο για να βελτιωθείς, κι εκεί έρχεται το πρόβλημα. Ας πούμε ότι αξιολογώ μια κατάσταση ότι έχει 30% δυσκολία και κάνω κάτι για να την ανεβάσω στο 50% (πχ μπαίνω στη στροφή με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα). Αυτό είναι απόλυτα λογικό και είναι ο τρόπος που βελτιωνόμασε. Το θέμα είναι ότι με την έλλειψη εμπειρίας μπορεί να κάνω λάθος στην αρχική μου εκτίμηση. Αν αυτό που νομίζω 30% δυσκολία είναι στην πραγματικότητα 60% και πιέσω άλλα 20%, τοτε αμέσως αμέσως βρίσκομαι σε μια κατάσταση με 80% δυσκολία. Και η διαφορά εκεί είναι ότι ένα μηχανάκι πιο μικρό και πιο ελαφρύ που έχει μαζέψει λιγότερα χιλιόμετρα, θα καταφέρω να το μαζέψω κι εγώ πιο εύκολα. Αυτό που έχω καταλάβει μετά απο 4 χρόνια είναι ότι επειδή είχα μηδενική εμπειρία, ακόμα κι αυτό μου έπεσε πολύ. Το μηχανάκι το μαθαίνεις όταν το "μαστιγώνεις" και λίγο και το ζορίζεις να βρεις τα όριά του. Οπότε, καλό είναι σαν πρώτο μηχανάκι να έχεις κάτι που να μπορείς να το κάνεις αυτό στις συνθήκες δρόμου που κυκλοφορείς. Εμένα πχ ενώ το γκάζι του από τις αρχές μου φαινόταν εύκολο και διαχειρίσιμο, ο συνδιασμός βάρους και ψηλού κέντρου βάρους μαζί με τη γεωμετρία του με προβλημάτισαν στην αρχή. Και ενώ στην ευθεία μετά από μόλις 6 μήνες μου φαινόταν ότι ήθελα κάτι που να αρπάζει και να φρενάρει πιο δυνατά, στις στροφές δεν είχα μάθει ακόμα τίποτα γιατί δεν είχα το θάρρος να το πιέσω όπως έπρεπε. Αν είχα ένα 250 motard που πέφτει κάτω, δεν παθαίνει τίποτα, το σηκώνεις και φεύγεις, σίγουρα θα το είχα ρίξει 20 φορές μέχρι τώρα αλλά θα το είχα κάνει με μικρές ταχύτητες και παίζει να είχα μάθει να μπαίνω στις στροφές γλιστρώντας. Με ένα μεγαλύτερο, για να πιεστεί το μηχανάκι και να φτάσει στο σημείο που σου μαθαίνει πράγματα πρέπει να μαζέψεις περισσότερα χιλιόμετρα, να φρενάρεις πιο δυνατά και πιο μέσα στη στροφή, να πλαγιάσεις παραπάνω, να κουμαντάρεις περισσότερο βάρος, κλπ, κλπ. Επισης, ακόμα και μια ανώδυνη σωματικά πτώση κοστίζει παραπάνω σε χρήμα, οπότε το σκέφτεσαι διπλά πριν αρχίσεις τις εξυπνάδες. Αν είχα την οικονομική δυνατότητα να αλλάζω μηχανάκια κάθε 1-1μιση χρόνο θα είχα ξεκινήσει κι εγώ από μικρότερο. Η άλλη επιλογή είναι αυτό που έκανα, παίρνεις ένα μεσαίο που όμως να μην αρπάζει πολύ, αλλά αναγκαστικά το κρατάς περισσότερο καιρό γιατί θα αργήσεις πιο πολύ να το μάθεις και να το "τερματίσεις". Στη θέση σου θα κοιτούσα κάτι σαν αυτά που σου είπαν τα παιδιά, είτε κάποιο πιο "αδύναμο" 4κύλινδο street/naked για να μάθεις τα τερτίπια της κατηγορίας, είτε γενικά κάποιο μηχανάκι κοντά στα 70 άλογα που να έχει προοδευτικό γκάζι και καλό στήσιμο/φρένα. Τέλος, μην υποτιμάς τη διασκέδαση και τις αναμνήσεις που θα σου δώσει ένα μηχανάκι, συνολικά σαν εμπειρία και όχι μόνο σαν οδήγηση ή εμφάνιση, και το πώς αυτό μπορεί να σε επηρεάσει στην πορεία. Μπορεί πχ να πάρεις ένα versys ή ένα naked, να σε βολέψει σε τόσα πολλά πράγματα και να κάνεις εκδρομές και ταξίδια, που από εκεί που ήθελες ss να αποφασίσεις ότι τελικά δεν θέλεις. Εγώ στα 20 ήθελα ένα τσοπεράκι, στα 31 κατέληξα από σπόντα με motard και μου άρεσε τόσο που σκέφτομαι ότι όταν έρθει με το καλό η ώρα, και το επόμενο θα είναι κάτι ψηλό και σχετικά ελαφρύ, αν όχι ξεκάθαρα motard. Το μηχανάκι όσο το ζεις μαθαίνεις τα καλά και τα στραβά του και πολλές φορές μπορεί να βρεις ότι σου δίνει πράγματα που δεν πίστευες ότι τα είχε. Ότι και να πάρεις μετά από το παπί, το πρώτο εξάμηνο θα πάθεις τέτοιο έρωτα που δε θα σε νοιάζει καν τι μηχανάκι είναι
  2. Γνήσια απορία χωρίς να το παίζω έξυπνος. Γιατί θεωρείς τόσο δύσκολες τις 17άρες; Όλα τα street τέτοιες διαστάσεις δεν φοράνε; Δηλ. εννοώ ότι όποιος ξεκίνησε με οποιοδήποτε μηχανάκι που δεν είναι enduro με κάτι τέτοιο θα ξεκίνησε. Επειδή είναι πιο γρήγορη η αλλαγή κατεύθυνσης; Άσε που το κράτημα ενός ελαστικού 17" στην άσφαλτο παίζει να είναι πολύ καλύτερο από ενός 19" έστω και ασφάλτινου, γιατί το 17άρι έχει διαφορετικό προφίλ που δίνει αρκετά πιο φαρδύ πέλμα και περισσότερη επιφάνεια τριβής.
  3. Εφόσον το κάνει και σταματημένο, όπως είπε και κάποιος πιο πάνω, πες να σου ελέγξουν τις βάσεις του κινητήρα και τη στήριξή του πάνω στον σκελετό. Μπορεί πχ να είχες καμιά ταλαιπωρημένη/σκουριασμένη βίδα που κόπηκε, ή απλά να είχε χαλαρώσει κάποια με τον καιρό και με την πτώση επιδεινώθηκε. Δεν είναι ντε και καλά αυτό, απλά είναι από τα πρώτα που θα σκεφτεί κανείς και είναι λίγο επικίνδυνο, οπότε απόκλεισε το πριν δεις άλλες πιθανότητες.
  4. Να πω την αλήθεια, και γω δεν κατάλαβα γιατί το έπαθε. Το μηχανάκι κυκλοφορεί 99% μέσα στην πόλη, που και να θες δεν μπορείς να το ανοίγεις και να το σπας. Μόνο στην ευθεία της Λαγκαδά μια στο τόσο το άνοιγα μια δευτέρα μέχρι τα κόκκινα αν έβρισκα άδειο δρόμο, κι αυτό καθαρά για ξεμπούκωμα. Όσο για τα service ήταν πάντα στην ώρα τους, είναι μεν συχνά αλλά δεν είναι ακριβά για να πρέπει να το βάλεις στο πρόγραμμα και να πεις ότι θα τα καθυστερήσεις. Λάδια/φίλτρο να δώσω κανα 30άρι σκέψου, αν θέλει και έλεγχο βαλβίδων άντε να πάει στο 50άρικο. Σκέφτομαι ότι ίσως ξεκίνησε από μικρό πρόβλημα (πχ κανένα τσιμουχάκι βαλβίδας) και επειδή δεν το πήρα χαμπάρι εγκαίρως, έτυχε μερικές φορές να δουλέψει χωρίς σχεδόν καθόλου λάδι μέσα και μεγάλωσε η ζημιά (τα μετρούσα και λάθος στην αρχή). Όσο για το στρώσιμο, πιο πολύ ήθελα να κάνω τα 50-60 πρώτα χιλιόμετρα που λένε ότι είναι κρίσιμα για να πάρουν σωστή φόρμα τα ελατήρια. Από εδώ και πέρα θα πάει χαλαρά η δουλειά, για να μη ζορίζω τα μέταλλα με απότομες διαστολές/συστολές.
  5. Δεν εννοώ διαφορά σε σχέση με το στρώσιμο, έτσι κι αλλιώς αυτή ήταν η πρώτη βόλτα. Εννοούσα διαφορά προ και μετά αλλαγής πιστονιού στην επισκευή, ίσως το παλιό δουλεύοντας χωρίς επαρκή λίπανση να έφαγε τα πλαϊνά του σε βαθμό που έχανε και συμπίεση. Το κράτησα σουβενίρ πάντως το παλιό πιστόνι, λέω να το καθαρίσω και να το κάνω τασάκι :)
  6. BurningBeard

    XTZ660 Tenere, μαζευω γνωμες..!

    Πάντα μου άρεσε αυτό το Tenere, βγάζει μια χρηστικότητα και μόνο που το κοιτάς. Δεν έχω να πω κάτι απο προσωπική εμπειρία, απλά "πιάστηκα" από το παραπάνω σημείο του αρχικού post. Αν όντως ψάχνεσαι για κάτι σε πιο παλιό KTM, υπάρχει. Μπορεί να μην υπάρχει εργοστασιακό 690, αλλά υπάρχει 640 adventure. Τώρα βέβαια δε ξέρω αν θες να ψαχτείς με κάτι τέτοιο και αν θα βρεις κάποιο με high flow κεφαλή που έλυνε τα προβλήματα εκείνου του μοτέρ, συν ότι θα είναι και πιο δυσεύρετο γενικά σαν μοντέλο, αλλά νομίζω ότι επειδή απευθύνεται σε άλλο κοινό δεν θα πάσχει τόσο από το κλασσικό πρόβλημα των 640sm του τύπου "παίρνω μηχανάκι 3ο-4ο χέρι από μια σειρά καγκουραίων που δεν ξέρω πόσο το έσκιζαν και πώς το συντηρούσαν και κάνω το σταυρό μου να μη γεννήσει" Αν υπήρχε κασέρι κι εγώ 690 θα έπαιρνα με το adventure kit, αλλά μόνο το κιτ κάνει περίπου 2000. Νομίζω ότι σαν έτοιμη εργοστασιακή λύση, το Tenere είναι το τελευταίο εργοστασιακό thumper σε αυτή την κατηγορία των μονοκύλινδρων μεσαίου κυβισμού και παίζει να είναι πολύ καλό value for money μακροπρόθεσμα. Καλορίζικο από τώρα.
  7. Το έβγαλα σήμερα να κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο για να γίνει σωστά η δουλειά, και να μπορώ να ανεβοκατεβάζω στροφές όπως είπατε παραπάνω. Η διαφορά πάντως είναι εμφανής μετά την επισκευή. Με τον καιρό όσο επιδεινωνόταν σιγά σιγά το πρόβλημα δεν το είχα παρατηρήσει, γιατί νόμιζα ότι απλά είχα συνηθίσει το μηχανάκι και μου φαινόταν ότι δεν αρπάζε όπως όταν το είχα πρωτοπάρει. Σήμερα βγήκα χαλαρά από Θεσσαλονίκη στο δρόμο προς Σέρρες και αφού του έδωσα 10-15χλμ να ζεσταθεί σωστά, άρχισα να κάνω προοδευτικά ανοιγματάκια με 4η και 5η για να πιάσω όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς όμως να το σπάω μέχρι κόφτη. Στην επιστροφή πήγαινα σε πιο χαλαρό ρυθμό για να προλάβει να κρυώσει προοδευτικά πριν φτάσω σπίτι και το σβήσω. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι ενώ πριν η 5η μου στα 90-100 φαινόταν να ψιλοσκορτσάρει, τώρα τραβάει στην ανηφόρα από τα 80. Ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις, καλό μας στρώσιμο και άλλο ρεκτιφιέ να μη μας βρει :)
  8. Οκ, ερώτηση τεχνικής φύσεως με απόψεις που διίστανται: Στρώσιμο κινητήρα μετά από μερική ανακατασκευή. Επειδή το μηχανάκι (FMX 650) είχε αρχίσει να τσιμπάει λάδια πριν 7000-8000 χλμ το είχα βάλει στο πρόγραμμα να κοιτάξω τσιμουχάκια βαλβίδων και ελατήρια πιστονιού. Για να μη τα πολυλογώ, λόγω υποχρεώσεων και αφηρημάδας (είναι το καθημερινό μου εργαλείο) καναδυό φορές δούλεψε με πολύ λίγο λάδι μέσα, με αποτέλεσμα να κάνει γρατζουνιές και σε πιστόνι/χιτώνιο. Έφτασε να θέλει μισό και κάτι λίτρο το μήνα συμπλήρωμα (2μιση παίρνει όλα κι όλα), ενώ υπήρχε αντιληπτή μυρωδιά λαδιού και στην εξάτμιση, αλλά και ενίοτε συννεφάκια καπνού αν έκανε κανένα σκάσιμο στα κατεβάσματα, οπότε αποφασίστηκε να ανοιχτεί μοτέρ για να διορθωθεί. Σήμερα το πήρα από μερική ανακατασκευή (top end rebuild) κατά την οποία εκτός από τσιμουχάκια/ελατήρια αλλάχτηκαν γλίστρα καδένας εκκεντροφόρου και πιστόνι, ενώ έγινε και ρεκτιφιέ στον κύλινδρο. Άρα μιλάμε για στρώσιμο. Να πω εδώ ότι από τον μάστορά μου δεν έχω γενικά κανένα παράπονο. Πάντα κάνει καλή δουλειά, αν σου πει ότι κάτι θέλει αλλαγη θα σου δείξει και το κομμάτι που έβγαλε και τη συσκευασία του καινούριου που έβαλε στη θέση του, κλπ κλπ. Τους ρώτησα στο συνεργείο για το λεγόμενο hard break in (ζέσταμα και μετά ανοιχτό δρόμο, σταδιακά ανοίγματα 2α-3η-4η, κλείσιμο γκαζιού και κατεβάσματα, όπως λέει εδώ: http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm) και με αποτρέψανε. Το παλικάρι μάλιστα που δουλεύει εκεί μου είπε ότι καλό θα είναι να μην ανοίγω το γκάζι πάνω από τη μέση, απλά να ανεβάζω σταδιακά στροφές (roll on the throttle που λένε) και να αλλάζω τις ταχύτητες εκεί πάνω που αρχίζει και πιάνει τη ροπή του. Υπάρχει κάποιος περιορισμός επειδή είναι από ανακατασκευή και όχι καινούριο; Γιατί γενικά τα τελευταία χρόνια βλέπω όλο και περισσότερο κόσμο να λέει ότι αν βγεις και το ανοίξεις λίγο, τα ελατήρια θα πατήσουν καλύτερα στον κύλινδρο και έτσι εξασφαλίζεις ότι δε θα ξαναέχεις πρόβλημα με κάψιμο λαδιού, συν επιπλέον οφέλη (δεν περνάει καυσαέριο και εναποθέσεις άνθρακα κάτω στο λάδι, καλύτερο "σφράγισμα" του θαλάμου καύσης που δίνει και λίγη δύναμη παραπάνω κλπ). Προσοχή, δε μιλάμε για σκίσιμο με κρύο μοτέρ. Απλά 2-3 βόλτες στο τετράγωνο για να πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας εν κινήσει (όχι ρελαντί, να έχει φορτίο ο κινητήρας) και μετα να το ανεβοκατεβάζεις λίγο σε στροφές. Επιταχύνσεις με σχετικό γέμισμα των σχέσων για να πατήσουν τα ελατήρια και μετά επιβραδύνσεις με μηχανόφρενο και κατεβάσματα, ώστε με τη διαφορά πίεσης τυχόν ρινίσματα να τραβιούνται πάνω και να φεύγουν με τα καυσαέρια, αντί να κατεβαίνουν μέσα στο λάδι. Δε μιλάμε για κόφτες προφανώς, υποθέτω κάτι κοντά στο 70% των στροφών με το αυτί, να καταλαβαίνεις ότι το μηχανάκι αρχίζει να γεμίζει και να αλλάζεις σχέση αφού αρχίσει να "τραβάει" λίγο.Παίζει να ακούσω τελείως διαφορετικές γνώμες αλλά με καίει λίγο, γιατί λέγεται ότι αν πας για τέτοιο στρώσιμο τα πρώτα 30-40 χλμ είναι τα πιο κρίσιμα για να πατήσουν σωστά τα ελατήρια και να βρουν τη φόρμα τους, μετά από 2-3 κύκλους θέρμανσης/ψύξης σκληραίνουν και δεν είναι τόσο "εύπλαστα". Να πω επίσης ότι δεν κυνηγάω επιδόσεις και τελειότητα. Απλά είναι το καθημερινό μου εργαλείο και θα ξενερώσω αν μετά από 6-10 μήνες δω να ξανατσιμπάει λάδια μετά από όλη αυτή τη διαδικασία και τα έξοδα. Θέλω απλά να το κάνω σωστά για να μου κρατήσει, δεν είμαστε για να κατεβάζουμε μοτέρ μια φορά το χρόνο :D Για πείτε...
  9. Αν πάρεις ελαστικό από οποιαδήποτε σοβαρή εταιρία, η ποιότητα κατασκευής θα είναι σε υψηλά επίπεδα έτσι κι αλλιώς. Οκ, μπορεί πχ να τύχει κάποιο κατασκευαστικό σφάλμα σε κάποια παρτίδα, αλλά γενικά αυτά μαθαίνονται. Σε κάθε περίπτωση, αν αγοράζεις δοκιμασμένα πράγματα (πχ μοντέλα ελαστικών που είναι 1-2 χρόνια σε κυκλοφορία και όχι το καινούριο μοντέλο που βγήκε προχθές) θα έχεις και αρκετό υλικό να διαβάσεις. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι πιο σημαντικό είναι να συνδιάσεις τα χαρακτηριστικά του ελαστικού με αυτά της μοτοσυκλέτας σου, αλλά και με την οδήγηση που κάνεις και τις συνθήκες στις οποίες την κάνεις. Να σου πω για παράδειγμα πώς επέλεξα εγώ λάστιχο, το κράτησα 3 χρόνια και όταν πλέον άρχισαν να γλυστράνε σχετικά εύκολα γιατί είχαν ξεραθεί, ήμουν τόσο ευχαριστημένος που ξαναέβαλα τα ίδια ακριβώς. Το μηχανάκι το πήρα πριν 4 χρόνια νομίζω τον Απρίλιο.Λάστιχα ακόμα με αρκετό πέλμα, αλλά σχετικά τετραγωνισμένα και ξερά, που γλυστρούσαν εύκολα στη βροχή.Τα κρατάω και το καλοκαίρι και τον επόμενο Νοέμβρη πάω και βάζω Dunlop Mutant. Γιατί; Τι ήξερα πριν την αγορά: Λάστιχο που κατασκευάστηκε για μηχανάκια motard εξαρχής. Κυκλοφορώ όλο τον χρόνο με μηχανή, οπότε πρέπει να μπορώ να πατάω βροχή. ΠΟΛΥ βροχή και νερολακκούβες (κέντρο Θεσσαλονίκης). Τα mutant έχουν πολύ περισσότερη χάραξη από τα περισσότερα street λάστιχα, που διώχνει το νερό. Μετά από κάποιυς μήνες χρήσης είδα ότι αν πας σε καλή βροχή με 40-50 διώχνει τόσο νερό που σου φτάνει στα γόνατα σε ψηλόφτερο μηχανάκι. Σε βόλτα με βροχή επίσης έχω πέσει σε κομμάτι δρόμου με ύπουλη λακούβα (δεν ήταν τρύπα, ήταν καμιά 100 μέτρα που βάθαινε σταδιακά και γινόταν λίμνη) με καμιά 10αριά πόντους νερό και καταλαβαίνω ότι κάνω θαλάσσιο σκι και πλέω χωρίς καμία πρόσφυση. Άνοιξα γκάζι, έδιωξε το νερό, βρήκε άσφαλτο να πατήσει και όλα καλά. Είναι μαλακά λάστιχα αλλά έχουν και κάποια διάρκεια ζωής. Στη μέση έχουν πιο σκληρή γόμα για να μη τρώγεται τόσο εύκολα. Στο πλάι έχουν πιο μαλακή γόμα για καλύτερο κράτημα στις στροφές. Μάλιστα, πριν αλλάξω το προηγούμενο ζευγάρι, είχα δει ότι παρόλο που κινούμαι κυρίως εντός πόλης τα πλαϊνά ήταν πιο χαμηλά και πιο φαγωμένα από το κέντρο. Το μεσαίο είχε ξεραθεί και δεν τρωγότανε (γι'αυτό και γλιστρούσαν πλέον), αλλά τα πλαϊνά ήταν ακόμα οκ. Αν είναι καινούρια ζεσταίνονται πολύ γρήγορα, στα 3 φανάρια δρόμο μπορώ να τα χρησιμοποιήσω κανονικά, μετά από 10 χλμ μπορείς να πας επιθετικά. Δεν είναι λάστιχο πίστας και θα σου βάλει πιο νωρίς τα όρια σε κλίση ή/και στο πόσο απότομα αλλάζεις κατεύθυνση, αλλά είναι ένα υπερβολικά καλό all around λάστιχο. Δεν πήγαινα track days, καθημερινή χρήση ήθελα και καμιά εκδρομή, οπότε με βόλευε. Αυτά που ήθελα τα είχε, αυτά που δεν είχε δεν τα χρειαζόμουν. Τι έμαθα όσο τα είχα πανω στο μηχανάκι: Ταιριάζουν στο μηχανάκι μου και στη χρήση που κάνω. Σε άλλους δεν ταιριάζουν τόσο. Το δικό μου δεν έχει πολλά άλογα, είναι 170 κιλά και εγώ παίζω από 75-80 και συνήθως πάω μονός. Μου έβγαλαν 3 χρόνια και τα άλλαξα όχι γιατί φαγώθηκαν, αλλά γιατί ξεράθηκαν (πρέπει να είχαν καμιά 12000χλμ). Μαλακό λάστιχο και μικρές, συχνές διαδρομές σημαίνει πολλούς κύκλους ζεστάμα/κρύωμα και αυτό τα ξεραίνει. Αν είχα βάλει πιο σκληρό λάστιχο θα κρατούσε κι άλλο γιατί θα έκανε λιγότερους "φουλ κύκλους", αλλά έτσι κι αλλιώς δε θα είχα καλό κράτημα εκεί που το θέλω: να μπορώ να κάνω φρενάρισμα πανικού στα πρώτα 100 μέτρα με κατακλυσμό, χωρίς να αγχώνομαι αν θα με πετάξει κάτω. Με τα mutant έχω κατέβει κέντρο σχετικά πατημένος με νεροποντή (διαδρομή 20-25 λεπτών σε 15) και κρατούσαν στο βρεγμένο καλύτερα από ότι τα προηγούμενα στο στεγνό. Επίσης, έχω σώσει φρενάρισμα στην Εγνατία που μου πετάχτηκε βανάκι από στοπ και έριχνε χιονόνερο. Οκ το πίσω γλίστρησε μια ιδέα, αλλά μιλάμε για θερμοκρασίες από -5 ως 0 βαθμούς ένα βράδυ του Δεκέμβρη. Κάποιοι άλλοι δεν θα είναι τόσο ευχαριστημένοι. Αν το μηχανάκι έχει 60 άλογα τροχό και πας track days θα τα μασήσει γρήγορα και δε θα είναι και τόσο καλά όσο άλλα λάστιχα μέσα στην πίστα. Σε μηχανάκι παρόμοιο με το δικό μου πάλι μπορεί να μη βολέψουν, ανάλογα τη χρήση. Τα είχε βάλει ο Πέτρος ο φούρναρης κανά μηνα μετά από μένα, και μέσα στο χρόνο με πήρε τηλέφωνο να με ρωτήσει αν μου κρατάνε ακόμα και παραξενεύτηκα. Το δικό του το πίσω πέταξε λινά στις 6000 χλμ μου είχε πει και είχα μείνει κάγκελο. Βέβαια ήταν λογικό, γιατί ο Πέτρος είχε XTX (8 άλογα παραπάνω και καμιά 20 κιλά βαρύτερο), ήταν λίγο πιο βαρύς από μένα και έπαιρνε συχνά δικάβαλο γιατί έκανε εκδρομές με τη γυναίκα του και πλαϊνά βαλιτσάκια. Ανακεφαλαίωση: -Όσο πιο σκληρή η γόμα, τόσο πιο αργό το ζέσταμα. Και κρύο δεν κρατάει το άτιμο. -Όσο πιο μαλακή η γόμα, τόσο πιο εύκολα ζεσταίνεται, τρώγεται αλλά κρατάει κιόλαςθα ξεραθούν σε χρήση τύπου "μικρές βόλτες" και "κάνω τις δουλειές μου"θα φαγωθούν σε χρήση κανονική εως σπορ, τύπου "μεγαλύτερες βόλτες" και ταξίδια ή πίστες-Όσο πιο βαρύ και δυνατό το μηχανάκι, τόσο πιο ικανό να ζεστάνει μια πιο σκληρή γόμα. Ένα λάστιχο που για R6 είναι μαστίχα, το δικό μου μηχανάκι δε θα καταφέρει να το φέρει ποτέ στη σωστή θερμοκρασία για να δουλέψει όπως πρέπει. Όχι ότι μπαίνουν οι διαστάσεις αυτές στη ζάντα, σαν παράδειγμα το λέω. Σε παράδειγμα με παρόμοιας κατηγορίας μηχανάκια το KTM 690 το motard που έχει 65 άλογα, αν το πάρεις καινούριο φοράει από τη μάνα του continental. Στο δικό μου που βγάζει 38 θα είναι βάρκα γυαλό αν τα φορέσω γιατί είναι σχετικά σκληρότερα. Αν πάλι το ΚΤΜ βάλει τα δικά μου, μπορεί στα 5000χλμ να τα φάει και να θέλουν αλλαγή. -Βαρύ ή δυνατό μηχανάκι + μαλακό λάστιχο = πολύ ωραία κρατήματα αλλά μικρότερη διάρκεια ζωής. Όπως βλέπεις είναι πολλές παράμετροι. Επίσης, κοίτα και τους δείκτες ταχύτητας των ελαστικών, γιατί στις κατηγορίες που ενδιαφέρεσαι παίζει να υπάρχουν λάστιχα που ταιριάζουν σαν διαστάσεις αλλά είναι για πιο αργά μηχανάκια. Δεν είμαι 100% σίγουρος γι'αυτό (ας με διορθώσει κάποιος), αλλά πχ μπορεί να υπάρχει περίπτωση να ταιριάζει σε supersport μηχανάκι λάστιχο που μπαίνει και σε κάποια naked, με τη διαφορά ότι πχ δεν είναι πιστοποιημένο ούτε ασφαλές να πάει πάνω από 250. Δε θυμάμαι τα ακριβή νούμερα, αλλά google is your friend. Για την ημερομηνία παρασκευής, οι περισσότεροι λένε ότι καλό είναι το λάστιχο να μην είναι και τελείως φρέσκο, αλλά να έχει μείνει μερικές εβδομάδες σε αποθήκευση ώστε να προλάβει να "δέσει" η σύστασή του. Έτσι κι αλλιώς, σε σωστά λαστιχάδικα τα έχουν σε χώρο με ελεγχόμενη θερμοκρασία και υγρασία όταν τα αποθηκεύουν, γι'αυτό και έχουν εκείνα τα πόστερ της Michelin που μας εξηγούν ότι "1 χρόνος στην αποθήκη = 1 μήνας στο δρόμο" ή κάτι αντίστοιχο. Αν θες να ξέρεις πότε φτιάχτηκαν, αυτό που κοιτάμε είναι οι αριθμοί DOT στο πλάι του ελαστικού. Θα δεις να γράφει κάτι του στυλ DOT 1016, το οποίο σημαίνει ότι το λάστιχο κατασκευάστηκε τη 10η εβδομάδα του 2016. Οπότε, αν θες φρέσκο λάστιχο κοιτάς να είναι κατασκευασμένο 3-6 μήνες πριν τη μέρα που πας να το φορέσεις και είσαι οκ. Τέλος, αφού αλλάξεις μην τους πιεις το αίμα με το καλημέρα. Εκτός από τη ζυγοστάθμιση που θα σου κάνουν εκεί, σε μηχανάκια με ακτίνες καλό είναι να ελέγχονται και αυτές για πιθανή ανάγκη ακτινολόγησης. Γενικά, οποιοδήποτε πιθανό πρόβλημα διεύθυνσης, κατανομής βάρους ή "πατήματος" (πχ στραβωμένη ζάντα) καλό είναι να το λύσεις πριν αλλάξεις λάστιχα. Στα πρώτα 10-20 χλμ τρώγεται αυτό το ανεπαίσθητο φιλμ που έχουν για να τα βγάζουν από τα καλούπια τους και έχει κανονική πρόσφυση. Επίσης, στα πρώτα 100 χλμ περίπου (χοντρικά μιλάμε πάντα) ο σκελετός του ελαστικού παίρνει τη "φόρμα" του. Αν έχεις πρόβλημα με στραβά πηρούνια, ζάντες που κάνουν οχταράκια κλπ, θα "κάτσει" στραβά το καινούριο λάστιχο και ακόμα κι αν λύσεις το αρχικό πρόβλημα, μπορεί μετά να σου κάνει νούμερα. Το θέμα αυτό το είχα στην πρώτη αλλαγή και επειδή μεσολαβούσε ΣΚ και έλειπε ο τεχνικός της ακτινολόγησης, μου είπαν να μην κάνω πάνω από 100χλμ μέχρι να τους το ξαναπάω Δευτέρα, για να μην πατήσει στραβά. Αν όλα είναι οκ με το μηχανάκι σου, κάνεις μια βόλτα γύρω στα 100 χλμ απόσταση σε χαλαρούς ρυθμούς με τα καινούρια σου λάστιχα, παίζεις μερικά εσάκια για να πατήσουν λίγο και τα πλαϊνά και μεγειά σου, είναι στρωμένα και έτοιμα να τους πιεις το αίμα.
  10. Μπα, και το δικό μου έχει που είναι αερόψυκτο και καρμπ.
  11. Αυτό με την αποζημίωση είναι το βασικό πρόβλημα. Το σωστό θα ήταν να υπάρχουν ποδηλατόδρομοι για να κινούνται σε δική τους λωρίδα και αν πάει κανείς και παρκάρει μηχανοκίνητο εκεί πάνω, κόψτου τον κώλο στα πρόστιμα. Από τη στιγμή που δεν έχουμε τέτοια πράγματα οκ, πρέπει να παίζει και μια αμοιβαία ανοχή. Και γω σε 2 ρόδες είμαι και ξέρω πώς είναι να σου χώνονται τα αμάξια με ύφος "αν δε θες μη κόβεις, εσύ θα σκοτώθείς", οπότε τους προσέχω. Αντίστοιχα κι αυτοί πρέπει να καταλαβαίνουν ότι οι υπόλοιποι δεν οδηγάμε κάτι που ζυγίζει 10-15 κιλά και κινείται με 40-50 για να σταματάει με τη σκέψη, οπότε αν δε θέλουν να σακατευτούν δε μπορούν να πετάγονται όπως να'ναι, τόσο απλά. Όπως έλεγα για το ίδιο ακριβώς θέμα σε κάποιο φίλο χθες, το κόκκινο δεν το συγχωρώ σε κανέναν κ@&^%λη, ότι και να οδηγάει. Είναι απόπειρα πρόκλησης ατυχήματος, απλά και ξεκάθαρα. Και δε λέω για σκηνικά του τύπου φτάνω πάνω στο φανάρι και εκείνη την ώρα αλλάζει, οπότε γκαζώνω και το "πνίγω" γιατί αν πω να σταματήσω θα το καταφέρω στη μέση της διασταύρωσης (γι'αυτό δεν ανάβει και απευθείας πράσινο για τους άλλους όταν εμείς έχουμε κόκκινο). Λέω για το κλασσικό που βλέπεις να κάνουν από ποδήλατα μέχρι αυτοκίνητα, που το φανάρι είναι κόκκινο εδώ και ώρα και ο άλλος ρολλάρει σιγά σιγά και περνάει. Αν σκάσει από τη στροφή όμως κανένας με όχι πολλά, καμιά 50 που είναι εντός ορίου, και τον πάρει παραμάζωμα και τον σμπαραλιάσει, θα λέει "με σκότωσε ο αλήτης". Όχι καραγκιοζάκο, μόνος σου σκοτώθηκες και έμπλεξες και τον άλλο που δεν έφταιγε σε τίποτα. Καλά έκαναν και του έκοψαν κλήση.
  12. Κανονικά θα συμφωνούσα, αλλά επειδή την έχω πατήσει ακριβώς έτσι θα κάνω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου. Δικάβαλος σε βόλτα με καμιά 10αριά μηχανάκια στα βουνά της Χαλκιδικής πάω χαλαρός και τελευταίος, μέχρι 40 στις στροφές, άντε το πολύ 60 στις ευθείες ανάμεσα, έγκαιρα φρένα, μικρές κλίσεις κλπ. Φτάνω σε ανηφορική αριστερή φουρκέτα και επειδή ήθελα να έχω λίγο ορατότητα παραπάνω μήπως έρχεται κανένα αγροτικό καταμεσής της διαχωριστικής, μπαίνω λίγο πιο μέσα πριν πλαγιάσω (οπότε θέλει και λίγο παραπάνω κλίση για να πάρεις τη στροφή). Και εκεί που λες ότι θα δεις έξοδο, η στροφή κλείνει λίγο ακόμα. Και κάνεις αυτό που λένε όλοι, σταθερό ή ανοιγόμενο γκάζι και επιπλέον κλίση. Και βλέπεις ότι ούτε αυτό επαρκεί, γιατί έχεις φτάσει να ξύνεις μποτάκι δικάβαλος και σκέφτεσαι ότι έχεις ήδη πέσει, απλά πρέπει να μετριάσεις τις συνέπειες. Σημάδεψα ένα μεγάλο κενό ανάμεσα στα δέντρα, τσαρούχωσα τα φρένα για να φύγω φέτα εκεί στα χόρτα, έβαλα και τον αγκώνα κάτω για να προστατέψω τον συνεπιβάτη μου και τη γλύτωσα με 2 ράματα και κάτι σπασμένα πλάστικά (εννοείται ότι φορούσαμε κράνη/μπουφάν και μποτάκια). Αλλά αυτό που κατάλαβα είναι ότι όσο και να προσέχεις, όσο και να μη πας γυρεύοντας, υπάρχουν και περιπτώσεις που δε θα μπορέσεις να προβλέψεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν και θέμα έλλειψης πείρας, γιατί δεν είχα την άνεση να διορθώσω την τροχιά μου μέσα στη στροφή. Αν το έκανα τώρα, θα ήξερα ότι με παίρνει να πατήσω λίγο πίσω φρένο, ή ακόμα και να το σηκώσω, να φρενάρω και να ξαναμπώ. Αλλά είναι λίγο κύκλος όλο αυτό. Η εμπειρία έρχεται γράφοντας χιλιόμετρα, αλλά μεχρι να την αποκτήσεις κάθε χιλιόμετρο που γράφεις έχει αυξημένο ρίσκο να κάνεις κάτι χαζό. Όχι επειδή ήθελες ή πήγαινες γυρεύοντας, απλά και μόνο επειδή ακόμα δεν είχες την εμπειρία.
  13. Ενδιαφέρον, δεν ήξερα ακριβώς γιατί σκάνε οι aftermarket εξατμίσεις σε τόσα πολλά μηχανάκια. Μέχρι και το δικό μου έχει σύστημα παροχής αέρα που είναι καρμπ αερόψυκτο με μοτέρ τεχνολογίας 90s. Εννοείται ότι έχω και τις τάπες στις remus, αλλά τώρα το καλοκαίρι που δεν ζεσταίνω πολύ ώρα με το τσοκ και το ξεκινάω σχετικά κρύο, στην επιτάχυνση μετά από κάθε σχετικά καλό "γέμισμα" ή ακόμα και στις αλλαγές ανάμεσα στις ταχύτητες γίνεται λίγο πανηγύρι, σκάει ένα μπαμ σε κάθε κλείσιμο γκαζιού. Σε επιβράδυνση, πχ ευθεία που πας για φανάρι και κάνεις κατεβασιές, κάνει κάτι μπουμπουνητά παρατεταμένα όταν κλείνεις το γκάζι. Προσωπικά μ'αρέσει και λίγο, οπότε εφόσον λειτουργεί το μοτέρ σωστά δεν το πολυψάχνω
  14. BurningBeard

    KTM Orange Days 2015

    Είναι ιδέα μου ή λείπει το 690 το SMC απο τη λίστα με τα διαθέσιμα μηχανάκια;
×
×
  • Create New...