Jump to content
ibar132

ρυθμιση αποσβεση επαναφορας βοηθεια..

Recommended Posts

σημερα καθησα να ασχολιθω λιγο με τις ρυθμισης

στο πισω αμορτισερ η αποσβεση επαναφορας ριθμιζετε με δαχτιλιδη κ εκει λοιπον μπλεχτικα

διαβαζοντας ενα μανιουαλ που εχω κατεβασει εγραφε οτι τα συνολικα κλικ ειναι 20

εγω ομος μετρισα τουλαχιστον 50 τι γινετε εδω?

ξερει καποιος να βοηθηση?

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Ετικέτες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

το εγχειρίδιο που βρήκες αναφέρετε συγκεκριμένα στο δικό σου μηχανάκι?? χρονολογικά εννοώ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

το εγχειρίδιο που βρήκες αναφέρετε συγκεκριμένα στο δικό σου μηχανάκι?? χρονολογικά εννοώ

αυτο δεν το ξερω αλλα τα παλιοτερα μοντελα(2006) δεν ειχαν δαχτιλιδη αλλα κατσαβιδοβιδα

το δικο μου ειναι του 2009

λογικα ειναι κοντα στο δικο μου

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δακτυλίδι(-α) υπάρχουν για την ρύθμιση προφόρτισης.

Ένα για την ρύθμιση και το δεύτερο για «κλείδωμα» (όπως τα διπλά παξιμάδια ουσιαστικά).

Δες τα δύο «παξιμάδια»/δακτυλίδια στην άκρη του ελατηρίου (αριστερά όπως βλέπουμε σε 1ο πλάνο)

img5.jpg

Οι ρυθμίσεις αποσβέσεων γίνονται με βίδα και είναι σαφώς λιγότερα τα κλικς τους.

Στα πιρούνια έχουμε απόσβεση συμπίεσης στην μπότα (χαμηλά) και επαναφοράς ψηλά, στις τάπες.

Στα αμορτισέρ συνήθως ανάποδα ((πάνω η συμπίεσης και κάτω η επαναφοράς).

Στο TDM (αν ρυθμίζεις το δικό σου) σχεδόν αποκλείω να έχει απόσβεση συμπίεσης.

Απόσβεση συμπίεσης σε πιρούνι

(η βίδα με τον δακτύλιο με τις 8 τρυπούλες, ανάμεσα στη δαγκάνα και τον άξονα του τροχού, ρυθμίζεται με ίδιο κατσαβίδι ή άλεν)

Suzuki_GSX-R_600_11.jpg

Απόσβεση επαναφοράς σε πιρούνι

(η βίδα στο κέντρο της τάπας, τέρμα ψηλά, με ίσιο κατσαβίδι)

w310h200_000003409C8B2997.jpg

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δακτυλίδι(-α) υπάρχουν για την ρύθμιση προφόρτισης.

Ένα για την ρύθμιση και το δεύτερο για «κλείδωμα» (όπως τα διπλά παξιμάδια ουσιαστικά).

Δες τα δύο «παξιμάδια»/δακτυλίδια στην άκρη του ελατηρίου (αριστερά όπως βλέπουμε σε 1ο πλάνο)

img5.jpg

Οι ρυθμίσεις αποσβέσεων γίνονται με βίδα και είναι σαφώς λιγότερα τα κλικς τους.

Στα πιρούνια έχουμε απόσβεση συμπίεσης στην μπότα (χαμηλά) και επαναφοράς ψηλά, στις τάπες.

Στα αμορτισέρ συνήθως ανάποδα ((πάνω η συμπίεσης και κάτω η επαναφοράς).

Στο TDM (αν ρυθμίζεις το δικό σου) σχεδόν αποκλείω να έχει απόσβεση συμπίεσης.

Απόσβεση συμπίεσης σε πιρούνι

(η βίδα με τον δακτύλιο με τις 8 τρυπούλες, ανάμεσα στη δαγκάνα και τον άξονα του τροχού, ρυθμίζεται με ίδιο κατσαβίδι ή άλεν)

Suzuki_GSX-R_600_11.jpg

Απόσβεση επαναφοράς σε πιρούνι

(η βίδα στο κέντρο της τάπας, τέρμα ψηλά, με ίσιο κατσαβίδι)

w310h200_000003409C8B2997.jpg

σωστα τα λες στο πισω αμορτισερ η ριθμιση επαναφορας ειναι η κατω απλα αντι για κατσαβιδη εχει ενα δαχτιλιδη η οπος αλιος θες πεστο

κ το κανεις με το χερι

τα κλικ ειναι 50 που λεω πιο πανω ισος κ περισοτερα

στο tdm εννοω

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ξέρω ακριβώς τι λες και την περασμένη εβδομάδα ρύθμισα ενός φίλου τον οποίο προσπαθώ να βρω στο τηλ αλλά είναι έξω μάλλον και δεν ακούει

.Δεν θυμάμαι τα κλικ.. Έχει του 2009 κι αυτός

Και αν έχει 50 εσύ τι πρόβλημα έχεις??

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Είναι μαμά το αμορτισέρ?

Σε τι μηχανάκι?

Μου φαίνονται υπερβολικά τα 50 κλικς!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ξέρω ακριβώς τι λες και την περασμένη εβδομάδα ρύθμισα ενός φίλου τον οποίο προσπαθώ να βρω στο τηλ αλλά είναι έξω μάλλον και δεν ακούει

.Δεν θυμάμαι τα κλικ.. Έχει του 2009 κι αυτός

Και αν έχει 50 εσύ τι πρόβλημα έχεις??

μπερδεμα πρεπει να κρατας συμιοματαριο μεχρι να βρεις τι θες...

ηδικα αν θες να το αλαζεις καθε τοσο απο μονος κ διπλος

αλλα κ η απορεια γιατι το μανιουαλ γραφει 20

κ μια ερωτιση

ξεβιδονοντας την κανεις πιο γριγορη ετσι?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φαντάσου να είναι μπροστά σου κάθετα το αμορτισέρ. Γυρνώντας το δαχτυλίδι αριστερόστροφα μαλακώνει η ανάρτηση.. δεξιόστροφα αποσβένει

Μην ξεχάσεις πως πριν αρχίσεις να παίζεις με κλικ.. σημείωσε τις ρυθμίσεις που έχεις τώρα σε ένα χαρτί..

Έπειτα το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ρυθμίσεις το sag και μετά παίζεις με τα κλικ...Αν δεν ξέρεις,μην το κάνεις καθόλου...

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν δεν έχεις αλλαξει λάδια στις αναρτήσεις από το 2009 που το αγόρασες μέχρι σήμερα ΜΗΝ πειράξεις τίποτα χαμένος κόπος..ΑΛΛΑΞΕ ΛΑΔΙΑ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φαντάσου να είναι μπροστά σου κάθετα το αμορτισέρ. Γυρνώντας το δαχτυλίδι αριστερόστροφα μαλακώνει η ανάρτηση.. δεξιόστροφα αποσβένει

οκ ε

Είναι μαμά το αμορτισέρ?

Σε τι μηχανάκι?

Μου φαίνονται υπερβολικά τα 50 κλικς!!

ναι μαμα ειναι

Φαντάσου να είναι μπροστά σου κάθετα το αμορτισέρ. Γυρνώντας το δαχτυλίδι αριστερόστροφα μαλακώνει η ανάρτηση.. δεξιόστροφα αποσβένει

Μην ξεχάσεις πως πριν αρχίσεις να παίζεις με κλικ.. σημείωσε τις ρυθμίσεις που έχεις τώρα σε ένα χαρτί..

Έπειτα το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ρυθμίσεις το sag και μετά παίζεις με τα κλικ...Αν δεν ξέρεις,μην το κάνεις καθόλου...

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν δεν έχεις αλλαξει λάδια στις αναρτήσεις από το 2009 που το αγόρασες μέχρι σήμερα ΜΗΝ πειράξεις τίποτα χαμένος κόπος..ΑΛΛΑΞΕ ΛΑΔΙΑ

οκ ευχαριστω

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φαντάσου να είναι μπροστά σου κάθετα το αμορτισέρ. Γυρνώντας το δαχτυλίδι αριστερόστροφα μαλακώνει η ανάρτηση.. δεξιόστροφα αποσβένει

Μην ξεχάσεις πως πριν αρχίσεις να παίζεις με κλικ.. σημείωσε τις ρυθμίσεις που έχεις τώρα σε ένα χαρτί..

Έπειτα το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ρυθμίσεις το sag και μετά παίζεις με τα κλικ...Αν δεν ξέρεις,μην το κάνεις καθόλου...

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν δεν έχεις αλλαξει λάδια στις αναρτήσεις από το 2009 που το αγόρασες μέχρι σήμερα ΜΗΝ πειράξεις τίποτα χαμένος κόπος..ΑΛΛΑΞΕ ΛΑΔΙΑ

Συμφωνώ με τον Νίκο!

Μικρότερη απόσβεση επαναφοράς σου δίνει την αίσθηση πως δουλεύει το ελατήριο χωρίς να το φρενάρει το αμορτισέρ.

Με απλά λόγια έχεις την αίσθηση «μαλακότερου» και επαναφορά μεγαλύτερης ταχύτητας.

Συμφωνώ απολύτως με το θέμα ρύθμισης του sag.

Πρώτα ξεκινάμε με αυτή τη ρύθμιση

(μέτρηση συνολικού μήκους διαδρομής, και κάνω δύο διαιρέσεις. Μια φορά με το 3 και μια με το 6. Η διαίρεση με το 6 πρέπει να μας δώσει περίπου την βύθιση στατικού sag, δηλαδή χωρίς αναβάτη. Η διαίρεση με το 3 πρέπει να μας δώσει τη βύθιση με αναβάτη.

Πχ έστω συνολική διαδρομή 390mm.

390/3=130mm, 390/6=65mm.

Άρα, το μηχανάκι που πατάει όρθιο στους τροχούς του και με δουλεμένη 2-3 φορές την ανάρτηση, πρέπει να βυθίζεται το πολύ 65mm.

Και με τον αναβάτη+ εξοπλισμό το πολύ 130mm.

Αν βυθίζεται περισσότερο αυξάνουμε προφόρτιση.

Αν τερματίσει η προφόρτιση και ακόμα δεν έχουμε φθάσει τα σωστά νούμερα, αλλάζουμε ελατήριο)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συμφωνώ με τον Νίκο!

Μικρότερη απόσβεση επαναφοράς σου δίνει την αίσθηση πως δουλεύει το ελατήριο χωρίς να το φρενάρει το αμορτισέρ.

Με απλά λόγια έχεις την αίσθηση «μαλακότερου» και επαναφορά μεγαλύτερης ταχύτητας.

Συμφωνώ απολύτως με το θέμα ρύθμισης του sag.

Πρώτα ξεκινάμε με αυτή τη ρύθμιση

(μέτρηση συνολικού μήκους διαδρομής, και κάνω δύο διαιρέσεις. Μια φορά με το 3 και μια με το 6. Η διαίρεση με το 6 πρέπει να μας δώσει περίπου την βύθιση στατικού sag, δηλαδή χωρίς αναβάτη. Η διαίρεση με το 3 πρέπει να μας δώσει τη βύθιση με αναβάτη.

Πχ έστω συνολική διαδρομή 390mm.

390/3=130mm, 390/6=65mm.

Άρα, το μηχανάκι που πατάει όρθιο στους τροχούς του και με δουλεμένη 2-3 φορές την ανάρτηση, πρέπει να βυθίζεται το πολύ 65mm.

Και με τον αναβάτη+ εξοπλισμό το πολύ 130mm.

Αν βυθίζεται περισσότερο αυξάνουμε προφόρτιση.

Αν τερματίσει η προφόρτιση και ακόμα δεν έχουμε φθάσει τα σωστά νούμερα, αλλάζουμε ελατήριο)

το μιχανακι το πηρα το 2010 εχει 18.000χμ κ δεν το σκιζω

στο αμορτισερ μονο λιγο το ελατιριο εχω σφηξει

κ ψαχνω την αποσβεση για να μην πηγενει βαρκα γυαλο οταν ειμαι δικαβαλος κ φορτομενος αλλα κ για να μαθω

δεν νομιζω να θελει ρυθμιση του sag

απλα μου φανηκαν υπερβολικα τα 50+κλικ...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν είσαι πάνω από 65 με 70 κιλά, θέλεις οπωσδήποτε ρύθμιση sag!

Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις σε Ιαπωνικά μηχανάκια γίνονται με αναβάτη 65-->70kg!!

Και κάτι σημαντικό.

Μη σφίξεις τέρμα τις αναρτήσεις.

Το μηχανάκι απλά θα είναι άθλιο μετά.....

Και κυρίως, επικίνδυνο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν είσαι πάνω από 65 με 70 κιλά, θέλεις οπωσδήποτε ρύθμιση sag!

Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις σε Ιαπωνικά μηχανάκια γίνονται με αναβάτη 65-->70kg!!

Και κάτι σημαντικό.

Μη σφίξεις τέρμα τις αναρτήσεις.

Το μηχανάκι απλά θα είναι άθλιο μετά.....

Και κυρίως, επικίνδυνο!

ειμαι 67 την προφορτιση την εσφηξα 2 κλικ

δεν κανω ακραια οδηγιση το εχω μονο για βολτες στην πολη εχω παπη

απλα την εσφηξα για να μην καθετε οταν το φοραω βαλιτσες κ μου αρεσε κ οταν ειμαι μονος κ το εχω αφισει ετσι

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άρα, το μηχανάκι που πατάει όρθιο στους τροχούς του και με δουλεμένη 2-3 φορές την ανάρτηση, πρέπει να βυθίζεται το πολύ 65mm.

Και με τον αναβάτη+ εξοπλισμό το πολύ 130mm.

Αν βυθίζεται περισσότερο αυξάνουμε προφόρτιση.

Αν τερματίσει η προφόρτιση και ακόμα δεν έχουμε φθάσει τα σωστά νούμερα, αλλάζουμε ελατήριο)

Πολύ ωραίο θέμα!!

Τι γίνεται όταν τερματίζοντας την προφόρτιση είναι τόσο μικρή η διαδρομή της ανάρτησης που δημιουργεί προβλήματα (όταν λέω προβλήματα εννοώ ότι τερματίζει εύκολα στους ελληνικούς δρόμους και είναι άβολη)? Το ιδανικό δεν θα ήταν να μην έχουμε προφορτίσει καθόλου το ελατήριο και να έκανε την δουλειά του μόνο με ρύθμιση στην απόσβεση?

Εγώ που φοράω το ίδιο αμορτισέρ από το '96 τι κάνω?? Έχω στη μέση την προφόρτιση και έχω ρυθμίσει την απόσβεση κάπως μαλακή ώστε τόσο να μην μου τερματίζει την ανάρτηση, όσο και να μην χοροπηδάει στα σαμαράκια. Το έχω ρυθμίσει σωστά για τα δεδομένα μου? Έχω δηλαδή περιθώριο μέχρι να μου τερματίσει εντελώς η προφόρτιση?

Τροποποιήθηκε από τον gkourmoul1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αυτές οι κουβέντες δεν γίνοντε μέσα από φόρουμ, αλλά εδώ πρέπει να πω ότι δεν έχει σημασία αν στέκεται η δεν στέκεται - μας αρέσει δεν μας αρέσει το μηχανάκι (σαν αίσθηση εννοώ) τα ΛΑΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ να τα αλλάζουμε κάθε δυο χρόνια...

Πολύ ωραίο θέμα!!

Τι γίνεται όταν τερματίζοντας την προφόρτιση είναι τόσο μικρή η διαδρομή της ανάρτησης που δημιουργεί προβλήματα (όταν λέω προβλήματα εννοώ ότι τερματίζει εύκολα στους ελληνικούς δρόμους και είναι άβολη)? Το ιδανικό δεν θα ήταν να μην έχουμε προφορτίσει καθόλου το ελατήριο και να έκανε την δουλειά του μόνο με ρύθμιση στην απόσβεση?

Εγώ που φοράω το ίδιο αμορτισέρ από το '96 τι κάνω?? Έχω στη μέση την προφόρτιση και έχω ρυθμίσει την απόσβεση κάπως μαλακή ώστε τόσο να μην μου τερματίζει την ανάρτηση, όσο και να μην χοροπηδάει στα σαμαράκια. Το έχω ρυθμίσει σωστά για τα δεδομένα μου? Έχω δηλαδή περιθώριο μέχρι να μου τερματίσει εντελώς η προφόρτιση?

Όσο και να τη σφίξεις δεν πρέπει να τερματίζει..αν το ελατήριο είναι οκ και προφορτίζοντας το η ανάρτηση τερματίζει, τότε δεν έχεις λάδια... έχεις νερό στις μπουκάλες μπρος και πίσω το ιδιο αντίστοιχα...

Από το '96 αμορτισέρ?????? Εσύ θες να ανοιχτούν οι αναρτήσεις και να μπουν νέα λάδια και ελατήρια (πολύ πιθανόν εμπρός και πίσω)..

Όταν χάνει το ιξώδες του το λάδι επιβαρύνετε πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο το ελατήριο και η απόδοση του ελαττώνετε δραματικά σε σύντομο χρονικό διάστημα..

Και δεν θέλω να αναφέρω καθόλου το άζωτο που έχουν πολλα αμορτισέρ.Θα πω μόνο ότι σε όσες μοτοσυκλέτες έχω κάνει σέρβις αναρτήσεων και είναι πάνω από 2 χρόνια δουλεμένη η ανάρτηση, λείπει σχεδόν όλο το αέριο από τον θάλαμο..

Αυτά τα ολίγα.... περισσότερα από κοντά...και μην ξεχνάτε να..ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΛΑΔΙΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τροποποιήθηκε από τον 888HAYABUSA

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το φοβόμουν ότι δεν έχω λάδια....

Βέβαια υποτίθεται ότι τα αμορτισέρ σε μοντέλα με telelever -paralever δεν χρειάζονται σέρβις για τα πρώτα 100000χμ.... (αν θυμάμαι καλά τόσα αναφέρεο manual)

Ποιο είναι το κόστος χονδρικά αποστολής της πίσω ανάρτησης στο k-shock, αλλαγής λαδιών εκεί, και μετά αποστολής πίσω? Aξίζει τον κόπο ή να ψαχτώ για μεταχειρισμένο αμορτισέρ? (για καινούργιο είναι πολύ υψηλό το κόστος)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αυτές οι κουβέντες δεν γίνοντε μέσα από φόρουμ, αλλά εδώ πρέπει να πω ότι δεν έχει σημασία αν στέκεται η δεν στέκεται - μας αρέσει δεν μας αρέσει το μηχανάκι (σαν αίσθηση εννοώ) τα ΛΑΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ να τα αλλάζουμε κάθε δυο χρόνια...

Όσο και να τη σφίξεις δεν πρέπει να τερματίζει..αν το ελατήριο είναι οκ και προφορτίζοντας το η ανάρτηση τερματίζει, τότε δεν έχεις λάδια... έχεις νερό στις μπουκάλες μπρος και πίσω το ιδιο αντίστοιχα...

Από το '96 αμορτισέρ?????? Εσύ θες να ανοιχτούν οι αναρτήσεις και να μπουν νέα λάδια και ελατήρια (πολύ πιθανόν εμπρός και πίσω)..

Όταν χάνει το ιξώδες του το λάδι επιβαρύνετε πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο το ελατήριο και η απόδοση του ελαττώνετε δραματικά σε σύντομο χρονικό διάστημα..

Και δεν θέλω να αναφέρω καθόλου το άζωτο που έχουν πολλα αμορτισέρ.Θα πω μόνο ότι σε όσες μοτοσυκλέτες έχω κάνει σέρβις αναρτήσεων και είναι πάνω από 2 χρόνια δουλεμένη η ανάρτηση, λείπει σχεδόν όλο το αέριο από τον θάλαμο..

Αυτά τα ολίγα.... περισσότερα από κοντά...και μην ξεχνάτε να..ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΛΑΔΙΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

εχεις συνεργειο?θα ηθελα να τα πουμε να μαθω καποια πραγματα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τι γίνεται όταν τερματίζοντας την προφόρτιση είναι τόσο μικρή η διαδρομή της ανάρτησης που δημιουργεί προβλήματα (όταν λέω προβλήματα εννοώ ότι τερματίζει εύκολα στους ελληνικούς δρόμους και είναι άβολη)? Το ιδανικό δεν θα ήταν να μην έχουμε προφορτίσει καθόλου το ελατήριο και να έκανε την δουλειά του μόνο με ρύθμιση στην απόσβεση?

Αν τερματίσει το δακτυλίδι της προφόρτισης και ανεβαίνεις στο μηχανάκι και «βυθίζεται» περισσότερο από το 30 με 35% της συνολικής διαδρομής, τότε απλά θέλεις νέο ελατήριο (είτε γιατί από την αρχή δεν είχε την κατάλληλη σκληρότητα, πχ πολλές σπείρες, μικρή διατομή κοκ, είτε γιατί με τα χρόνια έχει «πέσει», έχασε την αρχική του σκληρότητα).

Η ρύθμιση αναρτήσεων πάντα ξεκινά από το sag ώστε να αναγκάσουμε το αμορτισέρ να δουλέψει στο καλύτερό του εύρος (και όχι τεντωμένο ή έντονα συμπιεσμένο) και συνεπώς να «ακούει» ευκολότερα στις ρυθμίσεις αποσβέσεων και να αλλάζει σαφέστερα η συμπεριφορά με κάθε κλικ αλλαγών στις αποσβέσεις.

Να αναφέρω πως, τα ελατήρια είναι οι «αποθήκες ενέργειας» των κινήσεων των αναρτήσεων.

Τα ελατήρια «μαζεύουν» ενέργεια όσο απομακρύνονται από τη Θ.Ι (θέση ισορροπίας) του και αναλαμβάνουν μετά από κάθε συμπίεση να εκμεταλλευτούν την ενέργεια τους και να επαναφέρουν την ανάρτηση στην φυσική τους θέση (στο κέντρο, θέση ισορροπίας).

Τα αμορτισέρ είναι αυτά που απλά μεταβάλλουν τον ρυθμό επαναφοράς/κίνησης της ανάρτησης και κυρίως είναι αυτά που φροντίζουν ώστε η ανάρτηση να σταματήσει την ταλάντωση σε μικρό χρονικό διάστημα. Αν δηλαδή η ανάρτηση ήταν μόνο ελατήριο, θα πέφταμε σε γούβα και θα χοροπηδούσαμε για κανένα 2λεπτο. Βασικά, χωρίς πίσω αμορτισέρ, θα χοροπηδούσαμε από την πρώτη στιγμή μέχρι και να επιστρέψουμε σπίτι μας αφού οι γούβες στη διαδρομή θα φρόντιζαν πάντα να κερνούν το ελατήριο με επιπλέον ενέργεια για αέναη ταλάντωση.

Με το αμορτισέρ φρενάρουμε γρήγορα το ελατήριο.

Με την απόσβεση συμπίεσης μεταβάλλουμε το χρόνο βύθισης της ανάρτησης (αύξηση συμπίεσης σημαίνει αύξηση χρόνου συμπίεσης, αίσθηση πιο σκληρού).

Με την απόσβεση επαναφοράς μεταβάλλουμε το χρόνο έκτασης της ανάρτησης (αύξηση επαναφοράς σημαίνει επίσης αύξηση χρόνου επαναφοράς, αίσθηση πιο σκληρού)

Η ιδιαιτερότητα της μοτοσυκλέτας σου είναι πως έχεις αμορτισέρ εμπρός και πίσω, οπότε είναι παραπλήσια η διαδικασία επαναφοράς (και όπως αντιλαμβάνεσαι και ακριβότερη).

Και καλό είναι, αν κάνεις συντήρηση στα αμορτισέρ, να ελέγξεις και όλα τα silent blocks («σινεμπλόκ» κατά την μαστοράντζα) να δεις αν έχουν φάει τα ψωμιά τους και με περισσότερη προσοχή το ψαλίδι του συστήματος διεύθυνσης.

Εγώ που φοράω το ίδιο αμορτισέρ από το '96 τι κάνω?? Έχω στη μέση την προφόρτιση και έχω ρυθμίσει την απόσβεση κάπως μαλακή ώστε τόσο να μην μου τερματίζει την ανάρτηση, όσο και να μην χοροπηδάει στα σαμαράκια. Το έχω ρυθμίσει σωστά για τα δεδομένα μου? Έχω δηλαδή περιθώριο μέχρι να μου τερματίσει εντελώς η προφόρτιση?

Υπολόγισε κάπου στα 400€ την επισκευή εσωτερικά (revalving και νέα λάδια τσιμούχες) και νέο ελατήριο και για τα δύο αμορτισέρ. Χοντρικά.

Πάρε τηλέφωνο στην K-shock.

Πριν κάνεις οτιδήποτε, πάρε δύο φιλαράκια σου, φτιάξε καφεδάκι και πηγαίνετε να ρυθμίσετε την ανάρτησή σου.

Μετρήστε την ελεύθερη διαδρομή των αμορτισέρ σου (εύκολο αφού έχεις κεντρικό σταντ).

Διαίρεσε αυτή τη διαδρομή με το 3.

Αυτό που θα σου βγει ως αποτέλεσμα είναι η μέγιστη συμπίεση που πρέπει να κάνει η ανάρτησή σου όταν κάθεσαι πάνω της. Μπρος και πίσω.

Αν πχ η διαδρομή σου είναι 300mm, τότε 300/3=100mm.

Άρα, όταν κάτσεις στο μηχανάκι, πρέπει να μειωθεί η διαδρομή το πολύ 100mm.

Αν μειωθεί πχ 130mm, αυξάνουμε προφόρτιση μέχρι να πλησιάσουμε στα 100mm.

Καλό είναι, αφού μετρήσουμε την συνολική ελεύθερη διαδρομή (σηκώνοντας τον τροχό στον αέρα), όταν κάτσεις πάνω στο μηχανάκι για την νέα μέτρηση, να πιάσεις το τιμόνι και να κάνεις με πατημένο φρένο την γνωστή κίνηση που κάνουμε για έλεγχο σκληρότητας/διαδρομής ανάρτησης. Ταλάντωση πάνω κάτω του τιμονιού. Για να δουλέψει η ανάρτηση. Και μετά μετράς.

Όταν έρθει το sag στα σωστά του, ρυθμίζουμε τις αποσβέσεις.

Καλό είναι να βρεις την εργοστασιακή ρύθμιση και μετά να αρχίσεις (μία μία) τις αλλαγές για να φέρεις τις αποσβέσεις στα μέτρα σου.

Καλό είναι σε όλες τις φάσεις να έχεις χαρτί και μολύβι να σημειώνεις.

Και οι αλλαγές στις αποσβέσεις πάντα μία-μία.

Αν τις κάνεις όλες μαζί, θα χάσεις τ' αυγά και τα πασχάλια και τελικά δεν θα ξέρεις ποια ρύθμιση έφερε πιο κοντά ή πιο μακριά τον στόχο σου!

Φέρε το sag στα σωστά του και μετά συζητάμε για τα υπόλοιπα, Γιώργαρε!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άρα κάθομαι στην μηχανή και προσπαθώ να μειώσω την διαδρομή κατά το 1/3 της ρυθμίζοντας την προφόρτιση. Μόλις το ρυθμίσω, ξεκινώ και πειράζω την βιδούλα με την απόσβεση.....

Εάν πχ το προφορτίσω στην θέση 7 (τελευταία θέση) ώστε ναι μεν να βυθίζεται κατά το 1/3, αλλά η συνολική διαδρομή του αμορτισέρ να έχει μειωθεί τόσο ώστε να είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Δεν είναι επικίνδυνη για τους ελληνικούς δρόμους τόσο μικρή διαδρομή σε συνδυασμό με τόσο μεγάλα σαμαράκια και κακοτεχνίες?

(εφόσον έχω καταλάβει σωστά, η διαδρομή μεταβάλλεται όσο προφορτίζω το ελατήριο)

Τι είναι το sag?

Ευχαριστώ πολύ!!!!

Όπως πάντα, σχολαστικότατος και λεπτομερέστατος!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άρα κάθομαι στην μηχανή και προσπαθώ να μειώσω την διαδρομή κατά το 1/3 της ρυθμίζοντας την προφόρτιση. Μόλις το ρυθμίσω, ξεκινώ και πειράζω την βιδούλα με την απόσβεση.....

Φοραει το Τρανς αμμορτισερ με αποσβεση...............................?

Ειναι αφτερμαρκετ?

Μαμα με αποσβεση δεν παιζει,αφου ακομη και το Βαραντερο φοραει απλο αμμορτισερ με προφορτιση μονο..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...