Jump to content
Sign in to follow this  
Vito Varadero

Η ισορροπία της μοτοσυκλέτας

Recommended Posts

post-46-1138434853.jpg

Οδηγείτε την αγαπημένη σας μοτοσικλέτα γρήγορα και στον ορίζοντα διακρίνετε μία στροφή. Δεν πτοείστε, πρόκειται για το αγαπημένο σας σπορ, οπότε φρενάρετε όσο χρειάζεται, "βγάζετε" το σώμα σας, πλαγιάζετε και βρίσκεστε ήδη με μία εντυπωσιακή κλίση, διαγράφοντας τη στροφή με ακρίβεια, ισορροπώντας αριστουργηματικά πάνω στα καινούργια σας sport ελαστικά. Η παραπάνω διαδικασία φαίνεται τόσο φυσιολογική που ποτέ δεν έχετε μπει στο κόπο να ανακαλύψετε τι ακριβώς... κάνετε ή μάλλον τι ακριβώς γίνεται, εκείνη τη στιγμή. "Rewind" λοιπόν και στη συνέχεια "Slow", για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει:

Εχουμε επιστρέψει στη στιγμή που ο οδηγός έχει ελευθερώσει τα φρένα και ετοιμάζεται να γείρει. Σπρώχνει λοιπόν ελαφρά το τιμόνι προς την... αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που θέλει να στρίψει! Η παραπάνω κίνηση γίνεται τελείως υποσυνείδητα από ένα μέσο οδηγό, αλλά και συνειδητά από οδηγούς αγώνων, με μεγαλύτερη ένταση βέβαια απ΄αυτούς, ώστε να "πέσει" η μοτοσικλέτα πιο γρήγορα στη στροφή (countersteering). Σπρώχνοντας το τιμόνι στην αντίθετη κατεύθυνση, η φυγόκεντρος που αναπτύσσεται στιγμιαία τη σπρώχνει να γείρει στην αντίθετη πλευρά, δηλαδή εκεί που πρέπει να στρίψει. Καθώς γέρνει η μοτοσικλέτα προς το εσωτερικό της στροφής, ο εμπρός της τροχός κλίνει προς τα μέσα λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου (βλ. προηγούμενο τεύχος) και αρχίζει να στρίβει.

Εδώ εμφανίζεται και πάλι η φυγόκεντρος, αυτή τη φορά από την αντίθετη κατεύθυνση (τη... σωστή) και συγκρατεί τη μοτοσικλέτα από... βέβαιη πτώση. Γιατί όμως θα έπεφτε; Από τη στιγμή που η μοτοσικλέτα πήρε κλίση, το βάρος της έχει δύο διαφορετικές ενέργειες: 1ον συμπιέζει τις αναρτήσεις με μία δύναμη κατακόρυφη σε αυτές (ας την πούμε F) και 2ον προσπαθεί να τη ρίξει κάτω με μία δύναμη που έχει κατεύθυνση προς το εσωτερικό της στροφής, η οποία ονομάζεται κεντρομόλος. Είναι αυτό που λέμε (σαν... γραμματιζούμενοι) ότι "το βάρος αναλύεται σε δύο συνιστώσες". Η κεντρομόλος είναι ανάλογη της κλίσης, ενώ η φυγόκεντρος είναι ανάλογη της ταχύτητας. Η κλίση της μοτοσικλέτας εντός της στροφής είναι τέτοια, ώστε η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος να γίνονται ίσες, οπότε να αλληλοεξουδετερώνονται και η μοτοσικλέτα να παραμένει με σταθερή κλίση, διαγράφοντας τη στροφή. Οπως προκύπτει, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερη και η κλίση, ενώ για δεδομένη ταχύτητα και μάζα μοτοσικλέτας, υπάρχει μόνο μία σωστή κλίση που αντισταθμίζει τη φυγόκεντρο. Οπότε, σε τι ωφελεί το "κρέμασμα" του σώματος του οδηγού; Κλίση ή "γωνία κλίσης" σωστότερα, είναι η γωνία που σχηματίζει η ευθεία που συνδέει το κέντρο βάρους και το σημείο επαφής του ελαστικού στο οδόστρωμα, με την οριζόντιο. Αυτή η γωνία είναι μία για κάθε ταχύτητα, αλλά δεν είναι η ίδια με τη γωνία "κλίσης" της μοτοσικλέτας! Για να ακριβολογούμε, είναι ίδια μόνο όταν το κέντρο βάρους του συνόλου μοτοσικλέτα-αναβάτης βρίσκεται στον άξονα συμμετρίας της μοτοσικλέτας, κάτι το οποίο συμβαίνει όταν ο αναβάτης κάθεται "κανονικά" στη σέλα.

Επειδή όμως τα όρια κλίσης μιας μοτοσικλέτας δεν είναι απεριόριστα, αλλά ορίζονται από το πλάτος των ελαστικών, την απόσταση των μεταλλικών μερών από το έδαφος και από την πρόσφυση του οδοστρώματος, ο αναβάτης αναγκάζεται να "κρεμάσει" το σώμα του στο εσωτερικό, ώστε να κερδίσει μερικές πολυπόθητες μοίρες κλίσης. Κλίσης της μοτοσικλέτας, σε αυτήν την περίπτωση. Με τη μετακίνηση του σώματος "προς τα μέσα" μετακινείται και το κέντρο βάρους προς τα εκεί. Επειδή η γωνία κέντρου βάρους - ελαστικού - εδάφους είναι σταθερή για δεδομένη ταχύτητα, η μοτοσικλέτα "σηκώνεται", δηλαδή μειώνει την κλίση της (της μοτοσικλέτας αυτή η κλίση), κερδίζοντας μοίρες ασφαλείας. Το κάθε πράγμα έχει την εξήγησή του λοιπόν και η στροφή είναι μία λεπτεπίλεπτη ισορροπία δυνάμεων, συχνά εύθραυστη...

πηγή: www.mototriti.gr

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γενικώς καλά τα λέει το μοτοτρίτη για εισαγωγή στο θέμα, αλλά αυτό

Η κεντρομόλος είναι ανάλογη της κλίσης, ενώ η φυγόκεντρος είναι ανάλογη της ταχύτητας

είναι λάθος, αφού η κεντρομόλος δίνεται από τον τύπο

m*v*v/r

όπου

m=μάζα μηχανής+αναβάτη

v=ταχύτητα της μοτο

r=ακτίνα της στροφής

και βέβαια κεντρομόλος και φυγόκεντρος έχουν ίδιο μέτρο.

Ωστόσο το ρόλο της κεντρομόλου τον παίζει η τριβή, η οποία είναι ανάλογη του ημιτόνου της (πραγματικής) κλίσης. Επειδή όμως ως κλίση στο άρθρο ορίζεται η γωνία με το έδαφος, μεγάλη κλίση σημαίνει σχεδόν όρθια μηχανή.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΜΑ ΔΙΑΣΩΘΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ " ΣΟΥΠΑ " ΝΑ ΜΗΝ ΖΥΤΗΣΩ ΓΙΑΤΡΟ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ.

ΣΥΓΧΩΡΗΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΣΤΡΙΨΕΣ ΠΡΙΝ ΜΕ Χ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ Χ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΡΟΝΤΗΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΦΙΣΗΣ

ΦΙΛΙΚΑ

ZAPALDO

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΟΤΑΝ Ο ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΣΟΥ ΠΛΕΝΕΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ LADA ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ, ΚΑΙ ΟΙ ΣΑΠΟΥΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ, ΚΑΙ EINSTAIN ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΕΦΤΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ !

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΑΓΑΠΗΤΕ gdevelek. ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΝΑ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΕΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΧΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ, ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΟΥ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ. ΛΑΤΡΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΣ "ΒΙΑΣΤΙΚΗΣ" ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ ΚΑΙ ΟΓΚΟΥ. ΙΣΩΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΓΛΥΣΤΡΑΩ ΣΤΙΣ ΣΑΠΟΥΝΑΔΕΣ ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ, ΣΤΑ ΛΑΔΙΑ, ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΕ ΔΙΤΡΟΧΟΥ, ΠΟΥ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΩ. ΣΥΝΕΙΔΟΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ "ΑΓΝΟΙΑ" ΜΟΥ, ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ, ΚΑΙ ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ ΜΟΤΟ ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΓΧΩΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΓΓΕΝΕΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΜΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΝΑ ΣΥΝΔΙΑΣΩ ΤΟ ΩΦΕΛΕΙΜΟ ΜΕ ΤΟ ΤΕΡΠΝΟΝ ΤΟΤΕ ΟΙ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟΠΟ.

ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΘΥΜΟΣ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΠΟ ΕΜΠΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΩΝ 2 ΤΡΟΧΩΝ.

ZAPALDO.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΠΡΟΣ gdevelk. ΕΚΤΙΜΩ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑ ΟΤΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΟΥ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, ΕΙΧΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙ. ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΤΟ ΣΟΥ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΗΣ "ΟΔΗΓΗΣΗΣ" ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΛΕΟΝ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

...αν,με οδηγο και μονο,τις απλες αρχες φυσικης, μπορουσαν να λυνονται τετοιου ειδους προβληματα,να'στε σιγουροι, οτι, θα'χαν "αυτοματο πιλοτο" στα οχηματα!!(γενικως!)

...επειδη ομως,καθε φορα!,πρεπει να συνεκτιμουνται και οι οποιοι, εκτακτοι παραγοντες, προκυπτουν,γι'αυτο και ο οδηγος ειναι αυτος που εχει,ως "ελλογο ον", τον τελευταιο λογο(αφου εχει-αν εχει!-την ικανοτητα να εκτιμαει τη μεταβολη) των συνθηκων!

οποτε...καλη και η φυσικη,καλη και η τριγωνομετρια...αλλα η εμπειρια ειναι αυτη που εχει τον τελευταιο λογο!...(αυτο,ως ωδη, στο ανθρωπινο πνευμα και μεγαλωσυνη..)

(....'η μηπως, οι πρωταθλητες,στα wrc 'η SB, εχουν πτυχια της ..NASA?? :grin: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
...αν,με οδηγο και μονο,τις απλες αρχες φυσικης, μπορουσαν να λυνονται τετοιου ειδους προβληματα,να'στε σιγουροι, οτι, θα'χαν "αυτοματο πιλοτο" στα οχηματα!!(γενικως!)

...επειδη ομως,καθε φορα!,πρεπει να συνεκτιμουνται και οι οποιοι, εκτακτοι παραγοντες, προκυπτουν,γι'αυτο και ο οδηγος ειναι αυτος που εχει,ως "ελλογο ον", τον τελευταιο λογο(αφου εχει-αν εχει!-την ικανοτητα να εκτιμαει τη μεταβολη) των συνθηκων!

οποτε...καλη και η φυσικη,καλη και η τριγωνομετρια...αλλα η εμπειρια ειναι αυτη που εχει τον τελευταιο λογο!...(αυτο,ως ωδη, στο ανθρωπινο πνευμα και μεγαλωσυνη..)

(....'η μηπως, οι πρωταθλητες,στα wrc 'η SB, εχουν πτυχια της ..NASA?? :grin: )

<{POST_SNAPBACK}>

σωστός ο hawk

και να προσθέσω..

τα άρθρα τέτοιου περιεχομένου ειναι πολύ καλά γιατι διαβάζοντας τα κάποιος μπορεί να πάρει μερικές γνώσεις που απαραίτητα όμως πρέπει να τις δοκιμάσει και να τις κάνει κτήμα του επι του πρακτέου..

δεν πρόκειται αύριο το πρωί να πάμε για καμιά εξεταστική και χρειάζεται να φτιάξουμε case studies..

και να προσθέσω κάτι ακόμα..

αυτο το "ρίχνω" τη μηχανή το κάνετε συχνά σε κατάσταση καθημερινής οδήγησης?

εγω το φοβάμαι και το λέω ξεκάθαρα οτι αν δεν βλέπω ολη τη στροφή αν δεν έχω σωστή γνώση ολων τνω παραγόνταν θα κινηθώ στο δημόσιο δρόμο με σιγουριά και ηρεμία αργά αργά..

τώρα αν βρίσκεσαι σε πιστα φυσικά και θα ξαπλώσεις ..αλλα εκεί ειναι αλλιώς...εισαι σίγουρος οτι δεν έρχεται καμιά νταλίκα απο απέναντι....

ρίχνω πχ σε δημόσιο δρόμο τη μηχανή και το φχαριστιέμαι στη παρατεταμένη στροφη απο κηφισίας πρός ολυμπιακό σταδιο..

αν ειναι μέρα και βλέπω οσο καλύτερα μπορώ..

αλλά οχι στη κατεχάκη που ειναι κολόδρομος..

αττικη οδός ειναι η καλυτερη πίστα δοκιμών

αλλά οχι η πατησίων..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κανείς δεν είπε πως οι στροφές παίρνονται με μοιρογνωμόνιο και κομπιουτεράκι.

Ωστόσο στο αρχικό ποστ μπήκαν τέτοια θέματα και θεώρησα σκόπιμο να συνεισφέρω κάτι.

Και προς όσους διαβάζουν διαγώνια: Νωρίτερα έγραψα ότι η Φυσική θα σε ΒΟΗΘΗΣΕΙ να μην πέσεις, ότι ότι θα σου ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ πως δεν θα πέσεις. :winking:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

γιά όλους τους φίλους που συμμετείχαν με τις γνώμες τους ή που θα διαβάσουν και ίσως συμμετάσχουν αργότερα. οι απόψεις που υποστηρίχτηκαν στην αρχή της συζήτησης και στηρίζονται στις αρχές της φυσικής και αναλύωνται με μαθηματικά θεωρώ ότι είναι σωστές και με τα προηγούμενα σχόλια μου δεν είχα πρόθεση να τις μειώσω. όμως έχοντας βρεθεί για σειρά ετών κοντά στο sport από την πλευρά των τετράτροχων και μάλιστα με ενεργή συμμετοχή στο στήσιμο-συντήριση-υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων θα σας πω το εξής. όλοι οι τιμημένοι με Nobel φυσικής και μαθηματικών θα έσκιζαν τα πτυχία τους ή θα τα χρησιμοποιούσαν σαν χαρτί τουαλέτας αν έκαναν μια χωματινη ειδική με τον Timo Salonen ή ακόμα πιο απλά μερικους γύρους με ένα Sierra 500 στην πίστα των Μεγάρων με τον παππούλη (Sting Blomqvist) - ναι έχει συμβεί και αυτό για όσους θυμούνται τις συμμετοχές του Lucifer στο Ελληνικό πρωτάθλημα ταχύτητος στις αρχές της χρήσης της πίστας των Μεγάρων- να έχει βάλει 4η στο κιβώτιο του θηρίου και να γυρνάει την πίστα χωρίς περιττές ενέργειες και ξιφομαχίες με τον λεβιέ την ώρα που εμείς στα pits ετοιμαζόμασταν να στείλουμε τα ακριβά μας HAUER για έλεγχο στον Βήχο. εκεί που το δευτερόλεπτο μετάει σαν αιώνας οι εμπλεκόμενοι χρησημοποιούν μέσα που για να στηθούν χρειάστηκαν φυσικοί και μαθηματικοί επιστήμονες -τις δυνατότητες των οποίων δεν αμφισβήτησε κανένας team manager ή chief development engineer- πλην όμως οι τελικές ρυθμίσεις γίνονται στα μέτρα του κάθε οδηγού, και το συνηθέστερο διαφορετικές ρυθμίσεις πάνω στο ίδιο αντικέιμενο για δύο ισάξιους οδηγούς που με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας καλούνται να κινηθούν στην ίδια διαδρομή με στόχο τους κορυφαίους χρόνους αλλά με τον τρόπο του ο καθένας. το στοίχημα για κάθε καλό team mananger είναι να δώσει ένα όχημα κατάλληλο στον οδηγό του, για την διάθεση που εκείνος έχει εκείνη την στιγμή και να του εμπνεύσει εμπιστοσύνη για το όχημα και τις δυνατότητες του. προσωπική εμπειρία : πολυπρωταθλητής οδηγός σε Ακρόπολις παραπονιέται από τις πρώτες ειδικές οτι το αυτοκίνητο του δεν στρίβει, η κατανομή φρένων είναι λάθος, και τα ελαστικά (κυρίως σκελετός) στέλνουν λάθος μυνήματα κατά την διάρκεια του ντριφτ. σοφός team manager μας δίνει οδηγίες να πέσουμε στό αυτοκίνητο να κάνουμε πως δουλεύμε πάνω στα αναφερθέντα προβλήματα αλλά στην πραγματικότητα η μόνη αλλαγή να είναι η προγραμματισμένη έτσι και αλλιώς αλλαγή ελαστικών με φρέσκα του ίδιου τυπου. στο επόμενο service ο οδηγός που είχαι κάνει καταπληκτικό χρόνο στην τελευταία etap μας αγκάλιαζε έναν-έναν και μας έδινε συγχαρητήρια για την έγκαιρη και θαυματουργή επέμβαση μας. είχαμε τουλάχιστον κερδίσει τον οδηγό, και εκείνος την εμπιστοσύνη προς το αυτοκίνητο. είμαι περίεργος να μάθω αν του ανέφερε κάποιος το περιστατικό τώρα που έχει αποσυρθεί χρόνια από τους αγώνες.

zapaldo

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Κανείς δεν είπε πως οι στροφές παίρνονται με μοιρογνωμόνιο και κομπιουτεράκι.

Ωστόσο στο αρχικό ποστ μπήκαν τέτοια θέματα και θεώρησα σκόπιμο να συνεισφέρω κάτι.

Και προς όσους διαβάζουν διαγώνια: Νωρίτερα έγραψα ότι η Φυσική θα σε ΒΟΗΘΗΣΕΙ να μην πέσεις, ότι ότι θα σου ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ πως δεν θα πέσεις. :winking:

Υπαρχουν κατι μικρα μυστικα που σε βοηθουν πανω στην στροφη να μην πεσεις.Ειναι καποια που μερικοι τα βρισκουν μονοι τους γιατι η φυσικη ειναι μεσα στο μυαλο τους,αλλοι τα μαθαινουν απ αυτους κι αλλοι απο δασκαλους του αντικειμενου.

Το θεμα ειναι ποσοι μπορουν να τα εφαρμοσουν σωστα στην πραξη?

Τους περισσοτερους που ξερω και τους εχω δει να πεφτουν απο lowsiding σε μια στροφη ολοι μα ολοι εχουν κανει το ιδιο λαθος.Μπροστινο φρενο μεσα στην στροφη την ωρα που δεν πρεπει,ή κρατανε τα φρενα τους περισσοτερη ωρα απ οσο πρεπει,ειτε απο πανικο οτι δεν θα καταφερουν να στριψουν ειτε απο ασχετοσυνη (με την καλη εννοια το λεω)

Συγκεκριμενα σε μια βολτα που ειχαμε παει μια δοση με τον Sam46 απο δω μεσα και με κατι φιλους του,ειδαμε δυο πτωσεις απο παιδια αλλης παρεας.

Ενα Ζ750 και παρακατω ενα CBR 600RR.

Kι οι δυο ειχαν πεσει σε αριστερη στροφη απο lowsiding.

Κι οι δυο στην ερωτηση μας απαντησαν οτι γλυστραει πολυ ο δρομος.

Το παραξενο δεν ηταν αυτο.Το παραξενο ηταν οτι εγω σε ολο το στριφτερο κομματι της Επιδαυρου με τις συνεχομενες στροφες κι ενω πηγαινα...καπως,ενιωθα το μηχανακι να παταει υπεροχα.Ουτε κουνηματα,ουτε γλυστριματακια,ουτε καν υποψια γλυστρηματος απο την πληροφορηση του μπροστινου.

Συνεπως ο δρομος δεν γλυστρουσε αλλα οι δυο αναβατες ειχαν κανει το ιδιο λαθος.Αυτο που κανουν οι περισσοτεροι.Φρενα μεχρι βαθια στην στροφη μεχρι εκει που δεν πρεπει (κι ιδιως μπροστινο)

Αλλο αν δεν το παραδεχονταν.Αλλωστε κανεις δεν παραδεχεται οτι δεν ξερει να στριψει.Το θεωρει υποτιμητικο να το πει και συνηθως φταινε τα παντα εκτος απο αυτον και το μηχανακι του. :whistling:

Και δεν ειναι οι μοναδικες περιπτωσεις που εχω δει.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...