Jump to content
Blergh

Ηλεκτρικό πρόβλημα.

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους.

Εχω ενα Varadero injection το οποίο παρουσιάζει ένα και μόνο θεματάκι. Μέσα σε 57κ km έχει αλλάξει 3 ανορθωτές.

Ο μαμήσιος παρέδωσε το πνεύματι στα 33κ km περίπου παίρνοντας μαζί του την μαμήσια και 2 άλλες (no name) μπαταρίες.

Ο 2ος τοποθετήθηκε το 2016 απο εμένα, και ήταν του sxelectronics. Με την αντικατάσταση μέτρησα το ρεύμα και πήρα 14,45.

Μέχρι το 2023 που τα έπαιξε και αυτός, η μηχανή είχε κάνει γύρω στα 22κ km. Η τοποθέτηση του 3ου ανορθωτή (και πάλι sxelectronics) έγινε απο το ηλεκτρολογείο. Μέχιστη παροχή ήταν στα 13,8 περίπου στο ρελαντι.

οταν ανέβαζε στροφές ο κινητήρας, τα volt έπεφταν στο 13,6 με 13,5 περίπου. Στις 5κ στροφές, έδινε ρεύμα 13,5 με 13,6. Τα πράγματα είναι οριακά για φόρτηση της μπαταρίας (motobat).

Η μηχανή είναι πρώτο χέρι, Μέχρι και την τοποθέτηση του 3ου ανορθωτή, δεν είχε τίποτα extra επάνω. Μόνο τα θερμαινόμενα grip που μπήκαν μέχρι να βγούν οι πινακίδες.

Ολα αυτά τα χρόνια, οι ανορθωτές που έχουν μπεί απάνω, στην κυριολεξία καίνε. Αν μπορούσα, θα έψηνα αυγό απάνω.

Πρίν μια εβδομάδα έβαλα φώτα led απάνω (μπρός/πισω) για να μειώσω το φορτίο του ανορθωτή.  Με τα παλιά φώτα, έπαιρνα maximum 13,8. Με τα led, Πήρα 13,9. Και με κλειστά τα φώτα, (αποσυνδεδεμένα απο την ασφάλεια) φτάνει 14V. Ο ανορθωτής κάπως πιο κρύος, αλλά το ερώτημα ειναι: Τι είναι αυτό που ταλαιπωρεί τους ανορθωτές τόσο πολύ?

Οσους και να ρώτησα, είπαν οτι τα χλμ που έχει, για τους ανορθωτές που έχει αλλάξει, είναι πολύ λιγα.

Πρίν την επίσκεψη στον ηλεκτρολόγο, μπορεί να δώσει κανείς καμία ιδέα για το τί μπορεί να φταίει? σημείωση οτι στον τρίτο ανορθωτή, μέτρησαν τα πηνία στο ηλεκτρολογείο και τα βρήκαν οκ μεν, οριακα δε.

 

Ευχαριστώ Προκαταβολικά.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Την δεκαετία του '90 και του '2000, δεν ξέρω τι την είχε πιάσει την Honda και έβαζε τους ανορθωτές της, βαθειά μέσα στην ουρά, όπου η ροή του αέρα για την ψύξη τους ήταν ελάχιστη.

Το πρόβλημα με τους καυτούς ανορθωτές το είχα κι εγώ το VFR750F μου. Λύθηκε με δυο παρεμβάσεις:

Πρώτον μετακόμιση του ανορθωτή σε σημείο που να δέχεται πολύ αέρα, συγκεκριμένα στο μπράτσο που συγκρατεί το μαρσπιέ συνεπιβάτη, μπήκε άλλο ένα μπράτσο από λαμαρίνα από μέσα, και εκεί μπήκε ο ανορθωτής.

Δεύτερον μπήκαν ΟΛΕΣ οι λάμπες LED, και δεν εννοώ μόνο τον φωτισμό του δρόμου, εννοώ και τον φωτισμό οργάνων και τις ενδείξεις, σε συνδυασμό με τοποθέτηση του ευρωπαικού χειριστηρίου που έχει διακόπτη για τα φώτα (το δικό μου ήταν Αμερικάνικο, και είχε τα φώτα ΜΟΝΙΜΑ ανοικτά, ακόμα και τα μπροστά φλας ως φώτα θέσεως).

Ο ανορθωτής τώρα (aftermarket SUN κανονικά για Africa Twin 750) , είναι ακόμα και το καλοκαίρι, ελαφρώς ζεστός. Τον αγγίζεις με το χέρι, και καταλαβαίνεις ότι δεν είναι θερμοκρασία περιβάλλοντος, είναι λίγο πιο ζεστός ΑΛΛΑ καψίματα, χλιαρότητες και τέτοια, ΔΕΝ ΕΧΕΙ.

 

Τώρα, ειδικά στο δικό σου, που έχει ψεκασμό, και ο ψεκασμός αυξάνει πολύ τις απαιτήσεις ρεύματος για να δουλεύει ο κινητήρας, ίσως θα πρέπει να μετρήσεις τα πηνία σου, δλδ την τριφασική γεννήτρια. Αν δεν βγάζει τα Volt που πρέπει, αν παρουσιάζει κάποια φάση αγωγιμότητα με το πλαίσιο, τότε ενδεχομένως η γεννήτρια να σου χαλάει τους ανορθωτές. Σε αυτό σε βάζει σε υποψία, αν δεις λιωμένα φις σύνδεσης πηνίων-ανόρθωσης ή ταλαιπωρημένη την σχετική καλωδίωση.

Επίσης από την περιγραφή σου, βλέπω λίγα χιλιόμετρα σε πολλά χρόνια και υποψιάζομαι ότι η μηχανή περνάει διαστήματα ακινησίας, στα οποία η μπαταρία εκφορτίζεται μερικώς, και μετά, όταν το βάζεις κάποια στιγμή μπροστά, το σύστημα έχει την αγγαρία να την ξαναφορτίζει. Αν όντως ισχύει αυτό, ετσι γερνάει πιο γρήγορα τον ανορθωτή και τα πηνία. Αν όντως το κάνεις αυτό, πάρε ένα φορτιστή - συντηρητή για την μπαταρία σου, ώστε το σύστημα της μοτοσυκλέτας, να μην χρειάζεται να την γεμίζει ξανά και ξανά μετά από ακινησίες.

 

Γενικά δεν υπάρχει άμεση και γρήγορη απάντηση στο ερώτημά σου, θέλει ψάξιμο να βρεις τι φταίει ακριβώς.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οσον αφορά την ακινησία, έχεις απόλυτο δίκιο. Το μεγαλύτερο διάστημα ήταν ακινητοποιημένη λόγω έλλειψης χρόνου, χρημάτων, και ότι για την αθήνα είχα ενα παπάκι για μετακίνηση.

Τον διακόπτη στα φώτα τον είχαν προτείνει και απο το ηλεκτρολογείο που είχε γίνει η αντικατάσταση, αλλά το θέμα δεν είναι τόσο απλό.

Οταν εμπλέκεται και η ασφάλεια στην οδήγηση, σηκώνει σκέψη. Τα φις τώρα, δεν έχουν προβλήματα με λιωμένα καλώδια ή αλοιωμένες επαφές.

Τουλάχιστον όχι στο σημείο που μπορώ εγώ να διακρίνω. Στο φισ του ανορθωτή με την μπαταρία και την γενήτρια είναι όλα εντάξει.

Στο ταμπλώ απο πίσω που έχει κάτι συνδέσεις, είναι και αυτές οκ. Αλλά πίσω απο την σέλα που έχει κάποιο ηλετρονικό εξάρτημα, εκεί δεν μπορώ να δώ.

Τα καλώδια δέν έχουν κόψε ράψε. Αν κάτι τέτοιο έγινε απο το κατάστημα για την τοποθέτηση του συναγερμού (meta) δεν γνωρίζω.

Η αν η εγκατάσταση στα θερμαινόμενα grip δέν έγινε σωστά και κάπου κάνει κάποιο σώμα. Η αντί γα θερμοσυστελούμενο, βάλανε μονωτική.

Η αλήθεια πάνως είναι οτι τα καλώδια για τα θερμαινόμενα είναι τσαπατσούλικα περασμένα.

Για το διάστημα που δεν κινείται η μηχανή, την μπαταρία την έχω απάνω στον συντηρητή οπότε και φορτίζεται κανονικά.

Αυτό που έχω κατά νου, είναι για έλεχγο στα πηνία και αν χρειαστεί, να γίνει περιέλιξη εκ νέου.

Θα αρχίσω με την ανίχευση νέας θέσης για τον ανορθωτή, και αν σηκώνει, να βάλω και κάποια επιλέον ψύκτρα.

Ισως να παίζει ρόλο το ότι ο τωρινός ανορθωτής δεν είναι Mosfet αλλά series. Ποιός ξέρει, ένα βήμα την φορά.

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...