Jump to content
innova 04

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Recommended Posts

Είναι πλέον εδω.

Μιλάμε για 100%  ηλεκτρικά ΙΧ, τα οποία εχουν μπει με φόρα και πολλοί κατασκευαστες οχηματων ήδη προσφέρουν μια ευρεία γκάμα οχηματων.

Με μια πρόχειρη αναζητηση, βλέπω ότι ειναι πανάκριβα, ταχύτατα, Θ-Ε-Οβαρα, αθόρυβα, τεράστιες διαστασεις τροχών. Π-Α-Ν-Ακριβα ελαστικά χαμηλού προφίλ, δεκάδες αισθητηρες και αυτοματισμοί, όλα με μια ταχύτητα μετάδοσης (δε υπάρχει κιβωτιο ταχυτητων), και άλλα πολλά.

Ειναι το μέλλον ή όχι ?

Θα προχωρησει η τεχνολογία στις μπαταρίες ωστε να πέσει το βάρος ?

Τι θα απογίνονται οι μπαταρίες όταν χρειάζονται πλέον αντικατάσταση ?

Γιατι τα Τεσλα, ειναι τόσο εξοργιστικά ακριβά ?

Τι παίζει με το πολυ κρύο, όντως κολώνουν ?

 

Αυτά και ότι άλλο γνωρίζετε θα ηθελα να συζητήσουμε στο τόπικ. Αν υπάρχει και κάτοχος οποιυδηποτε ηλεκτρικού ΙΧ, θα ηθελα καποιες απόψεις.

Δεν εχω οδηγησει κάποιο ακόμη, αλλά σύντομα θα πιάσω κάποιο στα χέρια μου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το μέλλον σίγουρα δεν είναι, είναι μια προσωρινή λύση ώστε να μεταφέρουμε ρύπους από τις πόλεις σε μέρη που είναι λιγότερο πυκνά κατοικημένα. 

Για καθημερινή μετακίνηση σε σταθερά σημεία, πχ σπίτι, δουλειά, σουπερμάρκετ κλπ και μικρές περιαστικές κινήσεις είναι ιδανικά. Για μακρινά ταξίδια, επαγγελματίες που δεν έχουν σταθερό τόπο εργασίας όποτε η πρόσβαση σε φορτιστή δεν είναι δεδομένη, σίγουρα δεν εξυπηρετούν. 

 

Τα ερωτήματα που υφίστανται ήδη είναι αν το λίθιο επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες, αν ανακυκλώνονται οι μπαταρίες και πιο είναι το κόστος για το περιβάλλον και σίγουρα αν το υφιστάμενο ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να αντέξει το φορτίο που θα καταναλώνουν όλα αυτά τα οχήματα κατά την φόρτιση.

 

Τα Tesla δεν είναι ακριβά, φαίνονται ακριβά σε εμάς γιατί είμαστε η μπανανία της Ευρώπης, για τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο θεωρούνται μεσαία αυτοκίνητα όσον αφορά το κόστος. Ποιοτικά έχουν αρκετά θέματα αλλά γίνονται βήματα βελτίωσης. 

 

Στο ακραίο κρύο του Καναδά που ξέρω από πρώτο χέρι, δεν παρουσιάζουν κάποια δυσλειτουργία. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Σαφως και ειναι το μελλον, ποιο να ειναι το μελλον τα σαξο με τις κομμενες εξατμισεις και οι ελληνες οι καγκουρες;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος nikoskallithea έγραψε:

Σαφως και ειναι το μελλον, ποιο να ειναι το μελλον τα σαξο με τις κομμενες εξατμισεις και οι ελληνες οι καγκουρες;

Ή το ένα ή το άλλο ε;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 22 ώρες, το μέλος ΓιωργοςΤΤ έγραψε:

Το μέλλον σίγουρα δεν είναι, είναι μια προσωρινή λύση ώστε να μεταφέρουμε ρύπους από τις πόλεις σε μέρη που είναι λιγότερο πυκνά κατοικημένα. 

Για καθημερινή μετακίνηση σε σταθερά σημεία, πχ σπίτι, δουλειά, σουπερμάρκετ κλπ και μικρές περιαστικές κινήσεις είναι ιδανικά. Για μακρινά ταξίδια, επαγγελματίες που δεν έχουν σταθερό τόπο εργασίας όποτε η πρόσβαση σε φορτιστή δεν είναι δεδομένη, σίγουρα δεν εξυπηρετούν.

Τα ερωτήματα που υφίστανται ήδη είναι αν το λίθιο επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες, αν ανακυκλώνονται οι μπαταρίες και πιο είναι το κόστος για το περιβάλλον και σίγουρα αν το υφιστάμενο ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να αντέξει το φορτίο που θα καταναλώνουν όλα αυτά τα οχήματα κατά την φόρτιση.

Τα Tesla δεν είναι ακριβά, φαίνονται ακριβά σε εμάς γιατί είμαστε η μπανανία της Ευρώπης, για τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο θεωρούνται μεσαία αυτοκίνητα όσον αφορά το κόστος. Ποιοτικά έχουν αρκετά θέματα αλλά γίνονται βήματα βελτίωσης.

Στο ακραίο κρύο του Καναδά που ξέρω από πρώτο χέρι, δεν παρουσιάζουν κάποια δυσλειτουργία. 

0 ρύποι και άλλες μπούρδες που ευαγγελίζονται οι εταιρείες, δεν υπαρχουν.

Η φόρτιση σε ταξιδι ειναι ακομη πρόβλημα, τόσο σε επάρκεια φορτιστων όσο και σε χρόνο φόρτισης.

Στην πόλη (οπως σωστα γραφεις) ειναι ιδανικά, το γνωριζω απο φίλο-κάτοχο όπου του ελυσε τα χερια. (Η απουσια θορύβου ΚΑΙ στο εσωτερικο της καμπίνας, συμβάλλει στην αποφόρτιση του οδηγού απο ''μια κακιά συνηθεια που όλοι εχουμε αποκτήσει'' και η απουσία της ΞΑΦΝΙΚΑ δείχνει το πρόβλημα του θορύβου). Επίσης επιδρά καταλυτικά και στην ηρεμία των παιδιών. 

Ναι, το λίθιο ειναι βασικό ορυκτό και το κυνηγάνε εδω και χρόνια οι εταιρείες. Μελλοντικά, τι θα απογίνουν οι εταιρειες με τα ορυκτα καυσιμα (πετρελαικες / ναυτιλιακες / εγχωρια διυλιστηρια / διανομη / πρατηρια ) ειναι μια αλυσιδα με την πιο χοντρη κονόμα, παγκόσμια. Θα στραφουν στην εξόρυξη λιθίου ή παραγωγης άλλων υλικών σχ. με την μπαταρία ?

ΑΝ γινει ετσι, τότε πέφτει αμεσως το βαρος στην παραγωγη πολλαπλάσιας ηλ. ενεργειας, αλλά και τεράστια μείωση ρύπων θερμικων κινητηρων, εργοστασιων ή οτιδήποτε καιει υγρά καύσιμα.

Κοίταγα τη Νορβηγία που φιγουράρει στην 1η θεση σημερα, με 70% ηλεκτρικων ΙΧ στους δρομους της. Η Ελλάδα εχει 7%. Το ποσοστό ειναι εξωφρενικό για μια  χωρα στον Βορρά της Ευρώπης, αλλά εξηγείται εύκολα.

Αρχικά  κόστος αγοράς εκει, ειναι το 1/3 σε σχεση με την Ελλάδα. πχ.Τα Τεσλα 3 εχουν 38Κ κι εδω κοστιζουν 100Κ. Τα φορτίζουν τσάμπα, αλλά πληρωνουν το παρκινγκ. Δεν εχουν τέλη, δεν πληρωνουν διόδια σε γεφυρες + τούνελ (ναι, εκει τα χρεωνουν αυτα). 

Βεβαια, δεν εχουν εφευρει την τσάμπα ηλ. ενέργεια, αλλά ειναι ενεργειακά ανεξάρτητοι, διότι την παράγουν όλη, απο υδροηλεκτρικά εδω και δεκαετίες. Εκτος αυτού, ειναι ο Νο1 ΕΞΑΓΩΓΕΑΣ ηλ. ενέργειας στην Ευρώπη, πουλά ρεύμα = δεν κολώνει να παρέχει τσάμπα ρευμα στα ΙΧ, και εχουν εκμεταλλευτει άριστα τις άφθονες πηγες υδροηλεκτρικης ενέργειας που τους παρέχει ο συνεχης κύκλος χειμωνα-καλοκαίρι.

Ειχαν ανακαλύψει και πετρέλαια στη θάλασσα το '60, κα γενικά εχουν άλλη αντίληψη για τον φυσικό πλούτο και την εκμετάλλευση του.

Μια χωρα βεβαια δε σωζει τον πλανητη, αλλά δείχνει το δρόμο. Αποδεικνύει οτι ειναι εφικτό, γινεται.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οι βόρειες χώρες έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι αραιά κατοικημένες, δεν υπάρχουν τα μεγάλα αστικά κέντρα του νότου και σίγουρα άναρχα δομημένες πόλεις όπως είναι η πλειοψηφία στην Ελλάδα. 

 

Το Τέσλα 3 είναι νομίζω το οικονομικό μοντέλο με κόστος περίπου 50.000€.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν εχω οδηγησει ποτε καποιο δυστυχως, δεν τα συμπαθω καθολου, αλλα θα ηθελα να εχω την εμπειρια

Πιστευω οτι ολο το θεμα ηλεκτρικης-πρασινης ενεργειας ειναι μια μεγαλη παπατζα που εξυπηρετει συμφεροντα μεγαλων

Μακαρι η ηλεκτρικη ενεργεια να ειχε χαμηλο αποτυπωμα στο περιβαλον αν και αποτι φαινεται συμβαινει ακριβως το αντιθετο

Μου την σπαει απιστευτα που μας σπρωχνουν προς τα εκει σε πολλους τομεις (επιδοτησεις σε ηλεκτρικα οχηματα τεραστιοι φοροι στα εσωτερικης καυσης, ανεμογεννητριες στα βουνα κτλ) δηθεν για την προστασια του περιβαλλοντος

Πιστευω οτι δεν θα εχει πολυ μεγαλο μελλον το θεμα, καποια στιγμη θα σκασει η φουσκα και θα στραφουμε αλλου. Εκτος βεβαια αν αλλαξει τοσο πολυ η τεχνολογια στις μπαταριες ωστε να μην ειναι τοσο "ρυπογονες" και στην παραγωγη ενεργειας επισης

Τα TESLA  δεν τα θεωρω τοσο ακριβα, διοτι ειναι μια μαρκα premium με καταιγιστικες επιδοσεις, αν λοιπον πας να παρεις ενα αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσης αντιστοιχης κατηγοριας και επιδοσεων τα λεφτα που εχει ενα TESLA τα φτανεις για πλακα

Καποια αλλα ηλεκτροκινητα που εχω δει ειναι αρκετα ακριβα, αλλα υποσχονται πολλα, ειναι νεα τεχνολογια και μοδα, οποτε καπου δικαιολογουν τα λεφτα τους

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να έχει χαμηλό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Το πρόβλημα είναι το πώς θα την περάσουμε στα αυτοκίνητα, από την στιγμή που εξαρτώνται και αυτά από ορυκτό (λίθιο).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 17 ώρες, το μέλος Gee έγραψε:

α) Δεν εχω οδηγησει ποτε καποιο δυστυχως, δεν τα συμπαθω καθολου, αλλα θα ηθελα να εχω την εμπειρια

β)Πιστευω οτι ολο το θεμα ηλεκτρικης-πρασινης ενεργειας ειναι μια μεγαλη παπατζα που εξυπηρετει συμφεροντα μεγαλων

α) Οταν μπεις σε κάποιο πιθανολογω οτι θα εθιστείς.

Με οσα μου μεταφεραν δια λόγου για FIAT 500 EV, η επιτάχυνση 0-50 αφήνει πισω σχεδον τα πάντα. Οι ρολλαριστες επιταχυνσεις επίσης ειναι σε επίπεδα πολυ πιο δυνατων οχηματων, και κάπου εκει κατάλαβα γιατι βάζουν κατι 17-20'' τροχούς. 

Διότι, η ροπή των ηλεκτροκινητηρων ειναι ακαριαία (οπως ηταν πάντα), και οτι εχουν όρια περιστροφής 15000 rpm. Δεν κρεμανε πουθενά, δεν υπάρχει λαγκ λογω αλλαγης σχέσης, το πας με το γκάζι.  Ψοφαω σου λεω να μπω σε ενα.

β) 1)Θα σου πω κατι σχετικό ,αλλά θα δεις τη συνδεση.

Εχεις μπει σε σπίτι με αντλία θερμότητας ? Η οποία δουλευει χειμωνα καλοκαιρι και πλέον εχουν εξελιχτει πολυ και καταφερνουν να κρατανε χαμηλα τον λογ/μο ρευματος.  Επίσης εχουν φθηνυνει (παλιά ηταν πολυ ακριβες και πιο ενεργοβορες και αναξιόπιστες , αλλα και πάλι αντισταθμιζαν την λειτουργια λέβητα ΚΑΙ κλιματισμού).

Ολες δουλευουν με ρευμα, και εχουν πλέον διπλάσιο κόστος αγοράς και εγκαταστασης  απο μία εγκατασταση φυσ.αερίου (με προυπάρχοντα σωματα θερμανσης και στις 2 περιπτώσεις ). Ομως με το φυσ. αεριο ΔΕΝ εχεις ψυξη το καλοκαίρι.

  2) Ηλεκτράμαξες ΟΣΕ. Παει το πετρέλαιο εδω και χρόνια, πάνε με ρευμα.

  Με λίγα λόγια,  η ηλεκτρικη ενεργεια θα συνεχισει και θα επωμιστει κι άλλο βάρος διοτι απλά δεν βγαινει πλέον στον πλανητη το πράμα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Υπάρχουν τρία σενάρια που δεν μου κάθονται καλά για το μέλλον της ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

1.Η αυτονομία της μπαταρίας για ένα επαρκές δρομολόγιο και η ταχύτητα φόρτισης.

ΟΚ Αυτό πιθανότατα θα λυθεί κάποια στιγμή όπως άλλες τεχνολογικές προκλήσεις στο παρελθόν (αυτονομία μικροτέρων συσκευών,ισχύς CPU κλπ)

2.Θέμα χωροταξίας.Ας υποθέσουμε ότι σε μια πολυκατοικία στην Αθήνα οι μισοί ένοικοι έχουν ηλεκτρικά και,φυσικά,θέλουν το βράδυ να τα φορτίσουν για την επόμενη.Πού θα χωρέσουν 20-30 σταθμοί φόρτισης σε ένα δρόμο? και αν χωρέσουν θα πιάνουν το χώρο της δίπλα πολυκατοικίας κ.ο.κ. Φέρτε το λιγο σαν εικόνα με τα εκατοντάδες αυτοκίνητα στριμωγμένα σε κάθε γειτονιά.

3.Ενεργειακό αποτύπωμα,το εργο που απαιτείται σε έναν σταθμό παραγωγής ρεύματος για να φορτίσει ένα αυτοκίνητο  υπερβαίνει το "κέρδος" σε ενέργεια,έχουμε δηλαδή έλλειμα ενέργειας και όχι πλεόνασμα.Πιο λιανά περισσότερο καυσαέριο θα βγάλει η γεννήτρια παρά το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Και κάτι επίπρόσθετα στο 3. Υποθέστε όλη η Ελλάδα να θέλει να φορτίσει το EV της το βράδυ για να είναι έτοιμο το πρωί (λογικό).Φανταστήτε λοιπόν τι τεράστιο φορτίο θα πρέπει να αποδώσει το δίκτυο διανομής ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και σε περιορισμένο χρόνο.Εδώ τα air condition ανάβουμε το καλοκαίρι και ανα πάσα στιγμή κινδυνεύει με μπλακ άουτ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το πιο απλό σκέψου:

Το καλοκαίρι, τις πολύ ζεστές μέρες, βάζουν όλοι τα κλιματιστικά σε λειτουργία. Και πέφτει το δίκτυο του ρεύματος.

Που τι είναι τα κλιματιστικά, ένα δέκατο, του να βάζαν όλοι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για φόρτιση.

Ποιά παντελώς ανύπαρκτη παραγωγή ρεύματος σήμερα, θα φτάσει τότε; Πόσα καινούρια εργοστάσια θα χρειαστούν; Πότε θα φτιαχτούν; Τι θα κοστίσουν; Τι θα ΚΑΙΝΕ; 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

To τελευταίο ζήτημα είναι τρελό το πόσο κουκουλώνεται, σαν να μην ενοχλείται κανείς από το ότι δεν υπάρχει δίκτυο ηλεκτροπαραγωγής να τα υποστηρίξει.

Εδώ Ελβετία υπάρχουν ήδη πολλά ηλεκτρ

ικά, αρκετοί συνάδελφοι έχουν Tesla model 3, Megane EV, Zoe και η ίδια η εταιρεία που δουλεύω είχε ως εταιρικό ένα i3, οπότε έχω περάσει μπόλικες ώρες σε αυτά τα οχήματα.

Η αρχική εντύπωση είναι αυτή η εντυπωσιακή ησυχία που αναφέρει ο Θανάσης, ειδικά όταν ξεκινάς που περιμένεις να συμβεί 'κάτι' σαν δονήσεις ή ήχος ρελαντί, αλλά απλά οι τροχοί ξεκινούν να ρολάρουν. Η επιτάχυνση είναι επίσης εντυπωσιακή, ακόμη και αν έρχεσαι από τον χώρο της μοτοσυκλέτας. Αν δεν είχες ποτέ εμπειρεία μοτό και το ταχύτερο που έχεις βιώσει είναι κανένα... σαξόραλο, τότε είναι τρομακτικό χάσμα.

Κάπου εδώ σταματούν τα θετικά δυστυχώς. Στην αραιοκατοικημένη Ελβετία (πλην τριών πόλεων) οι περισσότεροι μένουν σε μικρά κτίσματα που σημαίνει ότι μπορούν να εγκαταστήσουν έναν (πανάκριβο) οικιακό φορτιστή. Αλλά όταν χρειαστεί να φορτίσεις εκτός σπιτιού το πράγμα περιπλέκεται με πολλούς από τους εγκατεστημένους δημόσιους φορτιστές να έχουν μεγάλες αναμονές και ουρές και συχνά βλάβες. Ο σχεδιασμός διαδρομής γίνεται με βάση το δίκτυο φόρτισης, οπότε κυριακάτικες εκδρομές 500 χλμ... δεν. Με τα κρύα του χειμώνα (και την ανάγκη θέρμανσης της καμπίνας) η αυτονομία μειώνεται άλλο ένα 30%, γνωστός μου που μένει μακριά φοράει μπουφάν του σκι για να φτάσει στο σπίτι του χωρίς να χρειάζεται στάση για φόρτιση. Όχι και πολύ premium συναίσθημα θα έλεγα!

Οδηγικά, μόλις ξεφτίσει η εντύπωση της επιταχυνσης, είναι όλα κάπως... ίδια. Υποστροφή άπειρη λόγω μεγάληςμάζας, κιλά ροπής μόλις ισιώσουν οι τροχοί και ξανά το ίδιο. Σίγουρα όταν πέθαιναν τα 2Τ στα 90ies ο κόσμος θα κατηγορούσε τα 4Τ οτι δεν έχουν χαρακτήρα, αλλά τα ηλεκτρικά παραείναι...νερόβραστα.

Αααα και ένα τελευταίο: Η Τέσλα μόνο premium δεν είναι, τα εσωτερικά και η ποιότητα κατασκευής είναι επιπέδου Κορέας πριν 30 χρόνια, δίχως ειρωνεία το λέω. Από την άλλη, έχεις στην ευθεία επιδόσεις hypercar με ένα κλάσμα της τιμής του, κάπως σας τα muscle cars στο παρελθόν, ξεχειλώνοντας λίγο την αναλογία.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το οικολογικό αφήγημα λέει ότι στα μακρινά ταξίδια ή εκδρομές πρέπει να χρησιμοποιούνται ΜΜΜ. 

Εγώ φέρνοντας παραδείγματα από την προσωπική μου ζωή, γνωστούς κλπ συμπεραίνω ότι όσο βολεύει τους μισούς, άλλο τόσο είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει τους άλλους μισούς. 

 

Ο πατέρας μου για παράδειγμα με ιδιόκτητο μαγαζί και σπίτι, σχετικά μικρή απόσταση σπίτι - δουλειά κλπ μπορεί να δουλέψει με ένα ηλεκτρικό. 

Εγώ από την άλλη, χωρίς σταθερή κατοικία και χώρο εργασίας είμαι ο πλέον προβληματισμένος για το τί θα γίνει στο μέλλον που θέλουν να καταργήσουν εντελώς τις ΜΕΚ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μερικά σκόρπια, που βρισκω απο το διαδικτυο.

Αυξημενη φθορά στα ελαστικά. Θα ζησουμε μεγαλες πλάκες, στα γυαλόστρωτα δρομάκια της χωρας, ΟΤΑΝ αυξηθουν οι κατοχοι, και οταν βρέχει..

Επίσης τα χαμηλα προφιλ 50ρια - 45αρια, ισοδυναμουν με 600ρια ευρω ανα χρόνο..

Η θέρμανση καμπίνας τραβά ενεργεια, και σχεδον ολοι οι κατασκευαστες συστηνουν προγραμματισμό μεσω κινητού, ωστε να προ-θερμαινεται η καμπίνα ΟΣΟ ειναι κουμπωμενο στην φόρτιση, ωστε οταν μπει ο οδηγος να εχει 100% μπαταρία + ζεστη καμπίνα.

Υπάρχει ψυγείο. υπάρχουν 2-3 διαφορετικα ψυκτικά και τρόποι ψυξης στις εταιρείες. Για την απαγωγη θερμοτητας απο τις μπαταρίες, όπου μάλιστα την εκμεταλλεύονται ΚΑΙ για θερμανση καμπίνας τον χειμωνα. Υπάχουν και αερόψυκτα ηλεκτρικα (Nissan Leaf), ομως θεωρειται ''φτωχό'' σαν συστημα. Οι κεντρικες μοναδες ελεγχου ρεγουλαρουν την ψυξη αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια ωστε να μην την πληρωνει η μπαταρία απο τον εχθρό της, την υπερθέρμανση. 

Ολα ειναι μονωμενα και αδιάβροχα, και δεν δεινοπαθουν με βροχή ή ακόμη και εισροη νερου στον χωρο των μπαταριων

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 20 ώρες, το μέλος estebahn έγραψε:

Κάπου εδώ σταματούν τα θετικά δυστυχώς. Στην αραιοκατοικημένη Ελβετία (πλην τριών πόλεων) οι περισσότεροι μένουν σε μικρά κτίσματα που σημαίνει ότι μπορούν να εγκαταστήσουν έναν (πανάκριβο) οικιακό φορτιστή. Αλλά όταν χρειαστεί να φορτίσεις εκτός σπιτιού το πράγμα περιπλέκεται με πολλούς από τους εγκατεστημένους δημόσιους φορτιστές να έχουν μεγάλες αναμονές και ουρές και συχνά βλάβες. Ο σχεδιασμός διαδρομής γίνεται με βάση το δίκτυο φόρτισης, οπότε κυριακάτικες εκδρομές 500 χλμ... δεν.

Οι φορτιστες στην Ελλάδα επιδοτουνται κι αυτοι, με κόστος κανα 500ρι.

Με κόστος σημερινο ας πούμε 0,15-0,20e/kWh στο σπίτι, το FIAT των 42 KW φορτιζει φουλ με 9-10e με φορτιστη οικιακό στο γκαραζ  του.                                                                                                                                           3 φορές την εβδομάδα (αναμεταδιδω ολα τα λεγομενα φιλου κατοχου, που γραφει χλμ στην Αθηνα                                                                                                                                           ΟΜΩΣ πολλές φορές επιλέγει να φορτίζει εξω (λόγω χρόνου) σε ταχυφορτιστές ΔΕΗ το κόστος εκει ειναι 0.45e/kWh = 20e που και πάλι τον συμφέρει!

Δεν αναφερω αναλωσιμα λαδια/φιλτρα αερος-λαδιου/μπεκ/μπουζί/ DPF/ καταλύτη/ εξάτμιση/ τέλη κυκλοφοριας/ και άλλα διοτι θεωρειται αυτονόητο η απεμπλοκη απο όλα αυτα που αφορούν την συντηρηση ενος θερμικου κινητηρα.

Ο Στεφανος το ζεί, και ορθα γραφει για προγραμματισμό διαδρομής. Πράμα που το κάνουν τα ηλεκτρικά εύκολα, μεσω των συστηματων που κουβαλάνε. Στην Ελλαδα με 7% EV συνολικα σημερα, οσοι διεθεσαν το ποσο για αγορα EV, θα το εχουν υπόψιν τους και θα ρυθμιζουν τις δαδρομες με πρόγραμμα (υποθετω το ιδιο θα καναμε όλοι), διότι ειναι ΛΙΓΑ ακομη τα EV και δεν φαινεται το πρόβλημα. Ακόμη. 

Πριν 70 χρόνια τα πρωτα βενζιναδικα στην Ελλάδα αρχισαν να ξεφυτρώνουν, μαζι με το μεγαλο μπουμ της αυτοκίνησης. Και τότε υπήρε το άγχος της αυτονομίας, και κουβαλαγαν μαζι τους ντεπόζιτα / χωνιά μεχρι να βρουν αντλία να φορτώσουν. Η λύση (ισως) να ερθει απο τα πρατηρια υγρων καυσιμων, όπου θα βάλουν κι εκει φορτιστές ωστε να υπάρχουν παντού.

Το πρόβλημα της ευρεσης τεραστιων ποσων ηλ. ενεργειας εναι υπαρκτό για την Ελλάδα (οπως σωστα αναφερθηκε πιοπ ανω σχ. με τα A/C το καλοκαιρι), και θα χρειαστει να το επιλύσουν οι εταιρείες παραγωγης , όπως και το κράτος.

Το πρόβλημα της ανακύκλωσης μπαταριών (που δεν θα αργησει να φανει) ειναι ακόμη σοβαρότερο (τωρα επιτυγχάνουν 90% ανακυκλωση αλλά ΔΕΝ απαντανε τι διάολο γινεται το υπόλοιπο 10%) και ελπίζω να ερθει  απάντηση απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες και την εξελιξη της τεχνολογιας μπαταριων ΚΑΙ συστηματων διαχειρησης ενεργειας των EV. 

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...