Jump to content
Alex.

Αλλαγή μπροστινού γραναζιου honda innova injection

Recommended Posts

Καλημέρα στο φόρουμ, ήθελα να ρωτήσω αν σε ένα ιννοβα ιντζεκσιον με μαμισια γραναζια 14-35 βάλω 13 μπροστά:

1. Θα διευκολύνει το μηχανάκι σε ανηφόρες και γενικότερα θα το ξεκουράζει λίγο ? (μοτερ , μπιελα κλπ).

2. Θα χρειαστεί να γίνει αλλαγή και στο πίσω γραναζι αν είναι 13-35 ?

Ευχαριστώ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Λίγο αργά απαντάω αλλα δεν πειράζει.

Εγω σε injection  ειμαι φουλ ικανοποιημένος εδω και 5 χρόνια με 13ρι μπροστά και 35 πίσω. Εχω μεχρι και σήμερα αλυσιδογραναζα  afam και είναι τοσο οσο χρειάζεται. Καλύτερο τράβηγμα, πιο ξεκούραστο σε ανηφόρες και δικαβαλα, δεν κρεμάει το ίδιο εύκολα και σαφώς είναι καλό για την μπιέλα και το μοτέρ ( εχω 72.600 χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να καίει λαδακι). Μετά απο τοσα χρόνια ήρθε η ώρα για αλλαγή και αφού δεν υπάρχουν  afam στην αγορά πηρα ενα σετακι της RK με 13 γρανάζι μπροστά πάλι.

Το μόνο που με προβλημάτισε, και θα παρατηρήσω αν συμβαίνει το ίδιο και με το νέο σετ, ειναι οτι στο μπροστά γρανάζι, επειδή είναι πιο μικρό σε διάμετρο απο το μαμά, βρίσκει η αλυσίδα στην ασφάλεια που πιάνει τις 2 βίδες του. Δεν ξέρω κατα πόσο μπορεί να προκαλέσει επιπλέον φθορά σε αλυσίδα - γρανάζι αυτό, η ασφάλεια σίγουρα έχει κάποια σημάδια εκει που ακουμπάει η αλυσίδα. Το σετ της afam άντεξε 5 χρόνια και 18.000 χλμ περίπου με αναβάτη 100+ κιλα, αρκετές φορές και με δικαβαλα.

Τώρα σε περίπτωση που αναρωτιέται κάποιος πόσο κοντό γίνεται. 

100χλμ κοντέρ είναι στα 90 ακριβώς  gps, και γενικά σε ολο το φάσμα χιλιομέτρων εχει μια απόκλιση 10% κοντερ με gps.

Στα 40χλμ είναι το ελάχιστο που μπορείς να χεις 4η με ελάχιστο φορτίο, στα 60 είναι μια άνετη σταθερή ταχύτητα για πόλη και 80 για μεγάλες λεωφόρους.

Τελική πιάνει πολύ εύκολα 100-110 κοντέρ και εχω δει 120 και κάτι ψιλά στο ανέβασμα Κηφισού. Σε κατηφόρα με τέρμα γκαζι για αρκετή ώρα δεν ξέρω αν θα γράψει παραπάνω αλλα δεν έχει νόημα να το κυνηγήσει κάποιος, είναι λιγο επικίνδυνο 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ολίγον τι άτοπο, αλλά αυτό που παρατηρώ είναι πως σε σχεδόν όλα τα Ιαπωνικά μοντέλα παπιών 125/130/135, η 4η πάντα είναι πιο μακρυά από όσο μπορεί να σηκώσει το μοτέρ.

Όσο να ναι, μικρά μοτεράκια 10-12 ίππων είναι...φαντάζομαι το κάνουν ως "overdrive", να κρεμάει δηλαδή η μηχανή και να βοηθάει όσο γίνεται στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Και στο Address, η 4η είναι αρκετά μεγάλη, σε σημείο που σε κατηφόρα (μια φορά μόνο το είδα αυτό), ο κόφτης βρίσκεται στα 125-130! Βάση κοντέρ δηλαδή...

Είχα δοκιμάσει 13-34 ήτανε μια χαρά, όχι τρελά πράματα, αλλά βοηθούσε. Το 15-34 δεν το σήκωνε εύκολα κάποτε...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το 13αρι εμπρος, ειναι μια λύση, αλλά ''κονταινει'' πολυ. Ανεβαινει αμεσως η καταναλωση, σκάει στα 100, και υπαρχει και το πρόβλημα με την ασφάλεια, όπου θελει λιγο ξετρυπημα για να ''ερθουν'' οι Μ6 και να βιδωσουν.

18 χρονια που κατεχω το innova, η καλυτερη λυση ηρθε απο το...Wave, που φορά τα ίδια σετ, όμως δίνει πισω γραναζι με 37 δόντια.

Και ακριβως εκει ειναι η χρυση τομή του λόγου μεταδοσης + τραβηγματος + καταναλωσης.

Κραταει το 14αρι μπροστα, ενω με το 37αρι πισω του δινει όσο χρειαζεται για να ζωντανεψει το παπί παντού, να επιταχυνει με 4η σε ελαφρια ανηφορα ΧΩΡΙΣ να κατεβασεις 3η, να μην χαζοσκορτσαρει η 2α με εναν αργο οδηγο εμπρος, κλπ.

Μεταμόρφωση ολικη.

https://www.motoracing.gr/index.php?act=viewProd&productId=13799&ref=bestprice.gr

 

Την 5/8/2022 at 11:31 ΠΜ, το μέλος Alex. έγραψε:

 Θα χρειαστεί να γίνει αλλαγή και στο πίσω γραναζι αν είναι 13-35 ?

Ευχαριστώ.

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 10 ώρες, το μέλος innova 04 έγραψε:

Το 13αρι εμπρος, ειναι μια λύση, αλλά ''κονταινει'' πολυ. Ανεβαινει αμεσως η καταναλωση, σκάει στα 100, και υπαρχει και το πρόβλημα με την ασφάλεια, όπου θελει λιγο ξετρυπημα για να ''ερθουν'' οι Μ6 και να βιδωσουν.

18 χρονια που κατεχω το innova, η καλυτερη λυση ηρθε απο το...Wave, που φορά τα ίδια σετ, όμως δίνει πισω γραναζι με 37 δόντια.

Και ακριβως εκει ειναι η χρυση τομή του λόγου μεταδοσης + τραβηγματος + καταναλωσης.

Κραταει το 14αρι μπροστα, ενω με το 37αρι πισω του δινει όσο χρειαζεται για να ζωντανεψει το παπί παντού, να επιταχυνει με 4η σε ελαφρια ανηφορα ΧΩΡΙΣ να κατεβασεις 3η, να μην χαζοσκορτσαρει η 2α με εναν αργο οδηγο εμπρος, κλπ.

Μεταμόρφωση ολικη.

https://www.motoracing.gr/index.php?act=viewProd&productId=13799&ref=bestprice.gr

 

 

Δύο ερωτήσεις , κατανάλωση γιατί ανεβαίνει άμα το κοντύνει ; Και το γρανάζωμα δεν έχει να κάνει και με το σασμάν στο κάθε μηχανάκι; ας πούμε το zx 130 έχει 14/42 μαμά γρανάζωμα και είναι εντάξει. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος vagoskonti έγραψε:

Δύο ερωτήσεις , κατανάλωση γιατί ανεβαίνει άμα το κοντύνει ; Και το γρανάζωμα δεν έχει να κάνει και με το σασμάν στο κάθε μηχανάκι; ας πούμε το zx 130 έχει 14/42 μαμά γρανάζωμα και είναι εντάξει. 

1. Με το κοντυμα 13αρι, αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας στα ΙΔΙΑ χλμ ταχύτητας = υπάρχει αυξηση καταναλωσης, πράγμα ευκολο να το δεις και απο τα συνολικα χλμ που βγαζει το τεπόζιτο. Στο Innova, μειωθηκε κατα 20 χλμ η αυτονομία (με κάλυψη ιδιων χλμ καθημερινα, και ιδιων συνθηκων οδηγησης)

2. Ναι, σωστα. Το κιβωτιο του Innova ομως, εχει θεόμακρες πρωτεύουσες σχέσεις μετάδοσης, και -εμπειρικά- του έκατσε καλυτερα το 14/37 (με οσα ανέφερα  στο ποστ ανωθεν)

Επίσης, λαβε υπόψην και την αλυσιδα όπου στο 13αρι σφιγγεις αρκετα τους ρεγουλατόρους για να'ρθει πίσω, ενω με το 14 + 37 ειναι μόλις στη 2η γραμμή (απο τις 5-6 που εχει στα σημάδια) = εχεις αρκετα περιθωρια να τεντωνεις τακτικα την αλυσιδα).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Τώρα δα, το μέλος innova 04 έγραψε:

1. Με το κοντυμα 13αρι, αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας στα ΙΔΙΑ χλμ ταχύτητας = υπάρχει αυξηση καταναλωσης, πράγμα ευκολο να το δεις και απο τα συνολικα χλμ που βγαζει το τεπόζιτο. Στο Innova, μειωθηκε κατα 20 χλμ η αυτονομία (με κάλυψη ιδιων χλμ καθημερινα, και ιδιων συνθηκων οδηγησης)

2. Ναι, σωστα. Το κιβωτιο του Innova ομως, εχει θεόμακρες πρωτεύουσες σχέσεις μετάδοσης, και -εμπειρικά- του έκατσε καλυτερα το 14/37 (με οσα ανέφερα  στο ποστ ανωθεν)

Επίσης, λαβε υπόψην και την αλυσιδα όπου στο 13αρι σφιγγεις αρκετα τους ρεγουλατόρους για να'ρθει πίσω, ενω με το 14 + 37 ειναι μόλις στη 2η γραμμή (απο τις 5-6 που εχει στα σημάδια) = εχεις αρκετα περιθωρια να τεντωνεις τακτικα την αλυσιδα).

Θα σου πω πως το σκέφτομαι και μου λες αν κάνω λάθος. Έχουμε έναν κινητήρα στο χέρι , όχι πάνω στο μηχανάκι. Τον βάζουμε μπροστά και ανοίγουμε γκάζι. Όσο παραπάνω γκάζι ανοίγεις - περνάει περισσότερη βενζίνη από το καρμπυρατέρ = αποτέλεσμα καις παραπάνω. Ωραία ως εδώ.
Τώρα το ίδιο μοτέρ το τοποθετείς πάνω στο όχημα. Βάζεις και ένα άλφα γρανάζωμα, δεν ισχύει πάλι το ίδιο; νομίζω πως ναι.
Τώρα οι στροφές του κινητήρα είναι μία παραπάνω(πολύ μικρή) καταπώνηση του κινητήρα αν βάλεις ένα βήτα κοντύτερο γρανάζωμα (ανάλογα και πόσο το κοντύνεις βέβαια), αλλά δεν πιστεύω ότι έχει να κάνει με το καύσιμο κάτι. Ίσα ίσα που εγώ στο δικό μου παπί έχω δει το αντίστροφο , ότι δηλαδή όταν το είχα πιο κοντό έκαιγα λιγότερο - διότι με λιγότερο γκάζι έπιανα πιο μπαμ τα χιλιόμετρα - λιγότερο γκάζι = μικρότερη κατανάλωση. 
Εκτός αν μιλάμε για ένα δυνατό μηχανάκι μοτερικά που με το που ανοίγεις λίγο το γκάζι ανεβάζει χιλιόμετρα με το μαμά γρανάζωμα(όπως θα έκανε και με ένα κοντύτερο) είτε είσαι δικάβαλο , είτε είσαι μονοκάβαλο. Αλλά σε παπί τουλάχιστον απείραχτο μου φένεται κάπως δύσκολο αυτό να συμβαίνει.
 edit Βέβαια δεν ξέρω μήπως λόγο injection αλλάζει κάτι ... Και τώρα που το ξανασκέφτομαι παίζει και αυτό να παίζει σημαντικό ρόλο... Γιατί άμα ανεβαίνουν οι στροφές και δίνει εντολή δώσε παραπάνω καύσιμο ...  Σωστός άστο μην απαντήσεις απάντησα μόνος - έφαγα φλασιά που λέν 😛 

Το εργοστασιακό γρανάζωμα του innova είναι πράγματι αρκετά μακρύ και θέλει άλλαγμα.
 

Τροποποιήθηκε από τον vagoskonti

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εδώ υπάρχει ένα παράδοξο (που δεν είναι παράδοξο, εννοείται!!!) 

Όταν σε ένα κινητήρα ανεβάζουμε στροφές, καίει περισσότερο καύσιμο. 

Όταν σε ένα κινητήρα αυξήσουμε το φορτίο σε ίδιες στροφές, καίει παραπάνω καύσιμο. 

Όταν κονταίνουμε το γραναζωμα, αυτό που καταφέρνουμε είναι για την ίδια ταχύτητα, να μειώνουμε το φορτίο (καίμε λιγότερο καύσιμο) και να αυξάνουμε τις στροφές (καίμε παραπάνω καύσιμο). 

Πάρε το αυγό και κουρευ'το... 

Γι' αυτό, το γραναζωμα το έχει επιλέξει ο κατασκευαστής που ξέρει που είναι η χρυσή τομή. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα (σχέσεις ταχυτήτων) αλλά και για την κλιμάκωση των σχέσεων της μηχανής. 

Τότε γιατί παίζουμε με το γραναζωμα; Γιατί στα παπιά, η ισχύς είναι αναιμική και ο κατασκευαστής προσπαθεί να βολέψει τον μέσο χρήστη (που έχει μέσο βάρος, κάνει μέσες διαδρομές, κτλ). Αλλά όλοι εμείς έχουμε τις ιδιαιτεροτητες μας πολλές φορές η μέση λύση δεν μας ταιριάζει. Τότε πειράζουμε το γραναζωμα γιατί είναι μια εύκολη και φτηνή και αξιόπιστη μέθοδος να προσαρμοσουμε μέχρι ένα σημείο το μηχανάκι στις ανάγκες μας. 

Σας μπέρδεψα; 

 

Υγ α) Συνήθως η πιο οικονομική λειτουργία ενός κινητήρα είναι κοντά στις ροπές του οπότε καλό είναι να προσαρμοζουμε το γραναζωμα ανάλογα (αν δεν μας καλύπτει το μαμά σεταρισμα) 

 

Υγ β) @vagoskonti έχεις απόλυτο δίκιο. Κάθε μηχανάκι έχει το δικό του λόγο σχέσεων οπότε το γραναζωμα δίνει διαφορετικους τελικούς λόγους. Άλλο είναι πχ 14/36 σε GLX και άλλο σε Crypton R. 

 

Τροποποιήθηκε από τον CRX

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 28 λεπτά, το μέλος CRX έγραψε:

Εδώ υπάρχει ένα παράδοξο (που δεν είναι παράδοξο, εννοείται!!!) 

Όταν σε ένα κινητήρα ανεβάζουμε στροφές, καίει περισσότερο καύσιμο. 

Όταν σε ένα κινητήρα αυξήσουμε το φορτίο σε ίδιες στροφές, καίει παραπάνω καύσιμο. 

Όταν κονταίνουμε το γραναζωμα, αυτό που καταφέρνουμε είναι για την ίδια ταχύτητα, να μειώνουμε το φορτίο (καίμε λιγότερο καύσιμο) και να αυξάνουμε τις στροφές (καίμε παραπάνω καύσιμο). 

Πάρε το αυγό και κουρευ'το... 

Γι' αυτό, το γραναζωμα το έχει επιλέξει ο κατασκευαστής που ξέρει που είναι η χρυσή τομή. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα (σχέσεις ταχυτήτων) αλλά και για την κλιμάκωση των σχέσεων της μηχανής. 

Τότε γιατί παίζουμε με το γραναζωμα; Γιατί στα παπιά, η ισχύς είναι αναιμική και ο κατασκευαστής προσπαθεί να βολέψει τον μέσο χρήστη (που έχει μέσο βάρος, κάνει μέσες διαδρομές, κτλ). Αλλά όλοι εμείς έχουμε τις ιδιαιτεροτητες μας πολλές φορές η μέση λύση δεν μας ταιριάζει. Τότε πειράζουμε το γραναζωμα γιατί είναι μια εύκολη και φτηνή και αξιόπιστη μέθοδος να προσαρμοσουμε μέχρι ένα σημείο το μηχανάκι στις ανάγκες μας. 

Σας μπέρδεψα; 

 

Υγ α) Συνήθως η πιο οικονομική λειτουργία ενός κινητήρα είναι κοντά στις ροπές του οπότε καλό είναι να προσαρμοζουμε το γραναζωμα ανάλογα (αν δεν μας καλύπτει το μαμά σεταρισμα) 

 

Υγ β) @vagoskonti έχεις απόλυτο δίκιο. Κάθε μηχανάκι έχει το δικό του λόγο σχέσεων οπότε το γραναζωμα δίνει διαφορετικους τελικούς λόγους. Άλλο είναι πχ 14/36 σε GLX και άλλο σε Crypton R. 

 

Είναι λογικό να καίει παραπάνω όταν αυξάνονται στροφές. Στο injection ειδικά το καταλαβαίνω που είναι ήδη ρυθμισμένο να ψεκάζει τάδε ποσότητα στις τόσες στροφές κτλ και γι αυτό να καίει περισσότερη βενζίνη. Αλλά σε ένα μηχανάκι παλαιού τύπου με καρμπυρατέρ,  πως γίνεται το καρμπυρατέρ να δώσει παραπάνω βενζίνη αν δεν πειράξεις τις ρυθμίσεις(μείγμα , ζιγκλεράκια , βελόνα), και να κάψεις παραπάνω απ ότι πριν ; Μπορεί να γίνει πιο φτωχό , αλλά θα κάψει το ίδιο αν δεν πειραχτούν οι ρυθμίσεις, η κάνω κάποιο λάθος ;

για το γρανάζωμα στο παπί ούτως η άλλος δεν μπορείς να κάνεις και μεγάλες αλλαγές.  Παίρνεις σημείο αναφοράς το εργοστασιακό του και απλά παίζεις όπως είπες και συ λίγο πάνω λίγο κάτω. Αν είναι πολύ φτιαγμένο εκεί παίρνει μεγαλύτερες αλλαγές.

Τροποποιήθηκε από τον vagoskonti

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 49 λεπτά, το μέλος vagoskonti έγραψε:

 Αλλά σε ένα μηχανάκι παλαιού τύπου με καρμπυρατέρ,  πως γίνεται το καρμπυρατέρ να δώσει παραπάνω βενζίνη αν δεν πειράξεις τις ρυθμίσεις(μείγμα , ζιγκλεράκια , βελόνα), και να κάψεις παραπάνω απ ότι πριν ; Μπορεί να γίνει πιο φτωχό , αλλά θα κάψει το ίδιο αν δεν πειραχτούν οι ρυθμίσεις, η κάνω κάποιο λάθος ;

Αυξανεται η περιστροφή του γκριπ γκαζιού (φυσιολογικα και ασυναισθητα) , διοτι ζητας να επιτυχεις την ιδια ταχυτητα (με κοντυτερη τελικη μεταδοση) = η βελόνα του ζιγκλέρ πάει ψηλοτερα = μεταβαινεις στον ιδιο χρόνο όπου πας.

ΑΝ υπήρχε τρόπος να ανοίγεις ΑΚΡΙΒΩΣ στο ιδιο σημειο το γκάζι, θα ειχες ιδια κατανάλωση, με ΛΙΓΟΤΕΡΑ χλμ ταχυτητας (λογω κοντυτερης τελικης μεταδοσης)  = αυξανεται ο χρόνος μεταβασης για την απόσταση που διανυεις.

Απλή Φυσική.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 10/10/2022 at 9:19 ΜΜ, το μέλος innova 04 έγραψε:

Το 13αρι εμπρος, ειναι μια λύση, αλλά ''κονταινει'' πολυ. Ανεβαινει αμεσως η καταναλωση, σκάει στα 100, και υπαρχει και το πρόβλημα με την ασφάλεια, όπου θελει λιγο ξετρυπημα για να ''ερθουν'' οι Μ6 και να βιδωσουν.

18 χρονια που κατεχω το innova, η καλυτερη λυση ηρθε απο το...Wave, που φορά τα ίδια σετ, όμως δίνει πισω γραναζι με 37 δόντια.

Και ακριβως εκει ειναι η χρυση τομή του λόγου μεταδοσης + τραβηγματος + καταναλωσης.

Κραταει το 14αρι μπροστα, ενω με το 37αρι πισω του δινει όσο χρειαζεται για να ζωντανεψει το παπί παντού, να επιταχυνει με 4η σε ελαφρια ανηφορα ΧΩΡΙΣ να κατεβασεις 3η, να μην χαζοσκορτσαρει η 2α με εναν αργο οδηγο εμπρος, κλπ.

Μεταμόρφωση ολικη.

https://www.motoracing.gr/index.php?act=viewProd&productId=13799&ref=bestprice.gr

 

 

Πολύ σωστά, να κάνω και μια επισήμανση, αν αλλάξουμε και πίσω λάστιχο απο το 80/90 που φοράει απ τη μάνα του με ένα 2.75, έχει και εδώ διαφορά, μακραίνει και άλλο το μηχανάκι.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος vagoskonti έγραψε:

Αλλά σε ένα μηχανάκι παλαιού τύπου με καρμπυρατέρ,  πως γίνεται το καρμπυρατέρ να δώσει παραπάνω βενζίνη αν δεν πειράξεις τις ρυθμίσεις(μείγμα , ζιγκλεράκια , βελόνα), και να κάψεις παραπάνω απ ότι πριν ; Μπορεί να γίνει πιο φτωχό , αλλά θα κάψει το ίδιο αν δεν πειραχτούν οι ρυθμίσεις, η κάνω κάποιο λάθος ;

Χωρίς να καταλαβαίνω ακριβώς την ερώτηση θα προσπαθήσω να απαντήσω. 

 

Ένας κινητήρας για να δουλέψει χρειάζεται αέρα και καύσιμο. Ο αέρας και το καύσιμο πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη αναλογία (αυτό είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του). Οι λόγοι που θα κάνουν έναν κινητήρα να αυξήσει την κατανάλωση του είναι είτε να αυξηθεί ο ρυθμός περιστροφής είτε να αυξηθεί το φορτίο του σε συγκεκριμένες στροφές. Τον πρώτο λόγο όλοι εύκολα τον καταλαβαίνουμε. Για να επιταχυνθεί ο κινητήρας χρειάζεται να κάψει παραπάνω. Αυτό που μπερδεύει τον κόσμο είναι τί γίνεται υπό φορτίο. Φορτίο του κινητήρα θεωρείται οποιαδήποτε αντίσταση εφαρμόζεται στο στρόφαλο. Αν εξαιρέσουμε τις απώλειες από τα μέρη του κινητήρα, της μετάδοσης και των λοιπών εξαρτημάτων, που είναι σχετικά αμετάβλητες (αλλά όχι απόλυτα) η κύρια πηγή αντίστασης (φορτίου) είναι η κίνηση του οχήματος. Τώρα, για δεδομένη και σταθερή ταχύτητα (σε ίδιες πάντα συνθήκες) για να κινηθεί το όχημα, ο κινητήρας πρέπει να περιστρεφεται με δεδομένες στροφές που τις καθορίζει ο λόγος συνολικής μετάδοσης (δηλαδή οι σχέσεις ταχυτήτων + το γρανάζωμα + η διάμετρος των κινητηριων τροχών). Αυτή η κίνηση ρίχνει δεδομένο φορτίο στον κινητήρα. Αν κάνουμε το γρανάζωμα πιο κοντό αυτό σημαίνει ότι το φορτίο του κινητήρα (η αντίσταση) μειώνεται (θυμηθείτε όταν οδηγείτε ποδήλατο με ταχύτητες). Εφόσον το φορτίο μειώνεται, μειώνεται και η κατανάλωση. Ομως, τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτή τη ζωή. Εφόσον το γρανάζωμα κονταινει, ο κινητήρας πρέπει να αυξήσει τις στροφές του για την ίδια δεδομένη ταχύτητα. Οπότε, πάλι ανεβαίνει η κατανάλωση. Γι'αυτό μίλησα πιο πάνω για χρυσή τομή. 

 

Το καρμπυρατέρ δίνει βενζίνη ανάλογα με τον αέρα που περνάει από μέσα. Όσο πιο πολύς αέρας περάσει, τόσο πιο πολύ βενζίνη θα ανεβάσει το ζιγκλερ. Όταν ανοίγουμε το γκάζι, αυτό που κάνουμε είναι να ανοίγουμε μια "κάνουλα" ώστε να αφήνουμε περισσότερο αέρα να μπει στον κύλινδρο. Αυτός ο παραπάνω αέρας "ρουφάει" και παραπάνω βενζίνη ώστε να είναι το μίγμα αυτό που πρέπει.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος CRX έγραψε:

Χωρίς να καταλαβαίνω ακριβώς την ερώτηση θα προσπαθήσω να απαντήσω. 

 

Ένας κινητήρας για να δουλέψει χρειάζεται αέρα και καύσιμο. Ο αέρας και το καύσιμο πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη αναλογία (αυτό είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του). Οι λόγοι που θα κάνουν έναν κινητήρα να αυξήσει την κατανάλωση του είναι είτε να αυξηθεί ο ρυθμός περιστροφής είτε να αυξηθεί το φορτίο του σε συγκεκριμένες στροφές. Τον πρώτο λόγο όλοι εύκολα τον καταλαβαίνουμε. Για να επιταχυνθεί ο κινητήρας χρειάζεται να κάψει παραπάνω. Αυτό που μπερδεύει τον κόσμο είναι τί γίνεται υπό φορτίο. Φορτίο του κινητήρα θεωρείται οποιαδήποτε αντίσταση εφαρμόζεται στο στρόφαλο. Αν εξαιρέσουμε τις απώλειες από τα μέρη του κινητήρα, της μετάδοσης και των λοιπών εξαρτημάτων, που είναι σχετικά αμετάβλητες (αλλά όχι απόλυτα) η κύρια πηγή αντίστασης (φορτίου) είναι η κίνηση του οχήματος. Τώρα, για δεδομένη και σταθερή ταχύτητα (σε ίδιες πάντα συνθήκες) για να κινηθεί το όχημα, ο κινητήρας πρέπει να περιστρεφεται με δεδομένες στροφές που τις καθορίζει ο λόγος συνολικής μετάδοσης (δηλαδή οι σχέσεις ταχυτήτων + το γρανάζωμα + η διάμετρος των κινητηριων τροχών). Αυτή η κίνηση ρίχνει δεδομένο φορτίο στον κινητήρα. Αν κάνουμε το γρανάζωμα πιο κοντό αυτό σημαίνει ότι το φορτίο του κινητήρα (η αντίσταση) μειώνεται (θυμηθείτε όταν οδηγείτε ποδήλατο με ταχύτητες). Εφόσον το φορτίο μειώνεται, μειώνεται και η κατανάλωση. Ομως, τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτή τη ζωή. Εφόσον το γρανάζωμα κονταινει, ο κινητήρας πρέπει να αυξήσει τις στροφές του για την ίδια δεδομένη ταχύτητα. Οπότε, πάλι ανεβαίνει η κατανάλωση. Γι'αυτό μίλησα πιο πάνω για χρυσή τομή. 

 

Το καρμπυρατέρ δίνει βενζίνη ανάλογα με τον αέρα που περνάει από μέσα. Όσο πιο πολύς αέρας περάσει, τόσο πιο πολύ βενζίνη θα ανεβάσει το ζιγκλερ. Όταν ανοίγουμε το γκάζι, αυτό που κάνουμε είναι να ανοίγουμε μια "κάνουλα" ώστε να αφήνουμε περισσότερο αέρα να μπει στον κύλινδρο. Αυτός ο παραπάνω αέρας "ρουφάει" και παραπάνω βενζίνη ώστε να είναι το μίγμα αυτό που πρέπει.

Ωραία θα προσπαθήσω να το εξηγήσω κάπως καλύτερα για να βγει το πόρισμα 😄

Ας πούμε έχουμε ένα μαμά astrea με μαμά γρανάζωμα. Χωρίζουμε το γκάζι που έχει σε 8 κομμάτια. Το 1ο είναι όταν ίσα ίσα ανοίγεις το γκάζι και το 8ο όταν το έχεις τέρμα . 

Πας λοιπόν να ανοίξεις το γκάζι στο 1/8 και βλέπεις ότι το μηχανάκι γκαζώνει (μαρσάρει) αλλά δεν προχωρά μπροστά. Οπότε συνεπώς για να προχωρήσει πρέπει να ανοίξεις το γκάζι στα 2/8...

Τώρα το ίδιο πάλι μηχανάκι χωρίς να πειράξεις ντίζες, καρμπυρατέρια και γενικά χωρίς να πειραχτεί τίποτα απολύτως  , πας και του βάζεις ένα 13 γρανάζι μπροστά στη θέση του μαμά που είχε(14 νούμερο) . Ε μετά με το 13 βλέπεις ότι με το 1/8 του γκαζιού το μηχανάκι δεν γκαζώνει απλώς όπως έκανε πριν με το μαμά , αλλά προχωράει μπροστά ...

Αυτό εννοώ ότι με λιγότερο γκάζι πας παραπάνω δύναμη /τράβηγμα με το κοντύτερο γρανάζωμα. Συνεπώς εφόσον με λιγότερο γκάζι προχωράς μπροστά ενω πριν απλά μάρσαρες, δεν κάνεις και οικονομία στο καύσιμο; Ειδικά με δικάβαλο που εκεί θα άνοιγες ακόμα περισσότερο...και ειδικά και σε ανηφορικό δρόμο...χώρια ότι γλυτώνεις κάποια ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων...

 

Οι στροφές ναι μεν με το κοντύτερο γρανάζωμα αυξάνουν, αλλά το γκάζι δεν χρειάζεται πλέον να ανοίξει το ίδιο με πριν . Οπότε πως γίνεται να τραβήξει παραπάνω καύσιμο από το καρμπυρατέρ σε σχέση με πριν με το μαμά γρανάζωμα αφού οι ρυθμίσεις παραμένουν οι ίδιες και το μόνο που πειράξαμε ήταν το εμπρός γρανάζι;

Τροποποιήθηκε από τον vagoskonti

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γιατί στο παράδειγμα σου, μεσολαβεί και ένας ημιαυτόματος συμπλέκτης σε μηχανάκι που είναι σε στάση. 

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις το γρανάζωμα. Σκέψου το αλλιώς: Σε ίδιες συνθήκες προσπάθησε με το 1/8 του γκαζιού να ξεκινήσεις το μηχανάκι με 1η ταχύτητα και με 2η. Με 1η το πιθανότερο είναι ότι θα ξεκινήσει ενώ με 2η απλά θα "μαρσάρει" όπως είπες. Βγες τώρα πορεία και πήγαινε πχ με 30-35χαω σταθερά. Με ποια ταχύτητα νομίζεις ότι θα καις λιγότερο: με 1η, με 2η, με 3η ή με 4η;

 

Μην μπερδεύεσαι. Όταν μιλάμε για κατανάλωση, μιλάμε πάντα σε σταθερές συνθήκες. Όταν μεταβάλλεται η ταχύτητα, μπαίνουν και άλλοι παράγοντες στο παιχνίδι. 

 

Επίσης, πληροφοριακά, να ξέρεις ότι την κατανάλωση δεν την ορίζει το ποσό ανοιχτό είναι το γκάζι. Είναι συνδυασμός παραγόντων και έχει να κάνει με το σχεδιασμό του κινητήρα. Πχ. με μισό ακριβώς γκάζι και 4000 στροφές έχεις την α κατανάλωση. Αν αυξηθεί το φορτίο του κινητήρα (κίνηση σε ανηφόρα ή επιλογή μεγαλύτερης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων) με το ίδιο ακριβώς γκάζι, οι στροφές θα πέσουν. Ο κινητήρας θα καίει λιγότερο καύσιμο γιατί θα μειωθεί ο ρυθμός που ρουφάει αέρα γιατί θα έχεις λιγότερους κύκλους ανά δεδομένη χρονική διάρκεια. Υπόψιν, όμως. Σε αυτή τη στιγμή, μετράμε την κατανάλωση ανά μονάδα χρόνου, δηλαδή τί καύσιμο καίει σε σχέση με το χρόνο που δουλεύει ο κινητήρας. Οπότε, δεν σημαίνει ότι η πραγματική κατανάλωση θα μειωθεί. Αυτό εξαρτάται από πολλά πράγματα, γι'αυτό μίλησα στα προηγούμενα ποστ για χρυσή τομή. 

Δες το και με τα αυτοκίνητα. Εχεις ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο λογικής ιπποδύναμης και πας στην εθνική σταθερά με 120χαω. Με ποια ταχύτητα θα καις λιγότερο, με 4η ή με 5η;

πριν 3 λεπτά, το μέλος CRX έγραψε:

Ο κινητήρας θα καίει λιγότερο καύσιμο γιατί θα μειωθεί ο ρυθμός που ρουφάει αέρα γιατί θα έχεις λιγότερους κύκλους ανά δεδομένη χρονική διάρκεια. Υπόψιν, όμως. Σε αυτή τη στιγμή, μετράμε την κατανάλωση ανά μονάδα χρόνου

* απλοποιημένο παράδειγμα. Υπό συνθήκες και για τεχνικούς λόγους η κατανάλωση υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί (έχει να κάνει με το σχεδιασμό της εισαγωγής του κινητήρα και του χαρακτήρα που θέλει ο κατασκευαστής να δώσει) αλλά αυτό είναι πολύ μεγάλη κουβέντα. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 10/10/2022 at 9:19 ΜΜ, το μέλος innova 04 έγραψε:

 

Και ακριβως εκει ειναι η χρυση τομή του λόγου μεταδοσης + τραβηγματος + καταναλωσης.

 

 

 

Η κατανάλωση με το γραναζωμα του wave σε τι επίπεδα κυμαίνεται σε σχέση με το 13-35? Εγω με 13-35 σχεδον πάντα είμαι στα 1.9 L/100 (υπολογισμένο από εφαρμογή με λίτρα που μπαίνουν στο ντεπόζιτο και χιλιόμετρα κοντέρ σε καθε γέμισμα). Συνήθως γεμίζω κάθε φορά με το που πέσει η ένδειξη στην μια γραμμή, και παίρνει μέσα 2.7-2.8 λίτρα έχοντας κάνει 140-145 χλμ απο το προηγούμενο γέμισμα 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος ChrisM έγραψε:

Η κατανάλωση με το γραναζωμα του wave σε τι επίπεδα κυμαίνεται σε σχέση με το 13-35? Εγω με 13-35 σχεδον πάντα είμαι στα 1.9 L/100 (υπολογισμένο από εφαρμογή με λίτρα που μπαίνουν στο ντεπόζιτο και χιλιόμετρα κοντέρ σε καθε γέμισμα). Συνήθως γεμίζω κάθε φορά με το που πέσει η ένδειξη στην μια γραμμή, και παίρνει μέσα 2.7-2.8 λίτρα έχοντας κάνει 140-145 χλμ απο το προηγούμενο γέμισμα 

130 χλμ με 14/37 γραναζωμα Wave. Οχι δικαβαλο, ουτε τελίκιασμα, ουτε εντονη ανηφορα/κατηφορα.

Με 13/35 που το ειχα πριν χρόνια, ουτε 100χλμ δεν εβγαζε.

Πολυ αισιοδοξα τα νουμερα που εχεις με 140χλμ αυτονομια και 2,8 λιτρα.

Πρακτικά εχεις ακομη 1 λιτρο μεσα (γεμιζει με 3.7 λιτρα) πραγμα που σημαινει οτι αν πας μεχρι τερμα να αδειασει, θα φτασει 170 χλμ αυτονομια.

ειναι injection or carb το παπί ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 7/2/2023 at 7:12 ΠΜ, το μέλος innova 04 έγραψε:

ειναι injection or carb το παπί ?

Έβαινε το Wave με καρμπ; 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 6 ώρες, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Έβαινε το Wave με καρμπ; 

innova εχουμε και οι 2. Χρησιμοποιουμε τα σετ αλυσιδας-γραναζιων απο Wave. Αν διαβασεις απο πιο πανω το θεμα, θα το δεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 3 ώρες, το μέλος innova 04 έγραψε:

innova εχουμε και οι 2. Χρησιμοποιουμε τα σετ αλυσιδας-γραναζιων απο Wave. Αν διαβασεις απο πιο πανω το θεμα, θα το δεις.

Ααα, δικό μου λάθος τότε.

Λέω και εγώ...ή έβγαινε σε καρμπ σκέφτηκα ή βρέθηκε και άλλος το ίδιο μουρλός με εμένα να το κάνει μετατροπή σε καρμπ 😂

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 7/2/2023 at 7:12 ΠΜ, το μέλος innova 04 έγραψε:

130 χλμ με 14/37 γραναζωμα Wave. Οχι δικαβαλο, ουτε τελίκιασμα, ουτε εντονη ανηφορα/κατηφορα.

Με 13/35 που το ειχα πριν χρόνια, ουτε 100χλμ δεν εβγαζε.

Πολυ αισιοδοξα τα νουμερα που εχεις με 140χλμ αυτονομια και 2,8 λιτρα.

Πρακτικά εχεις ακομη 1 λιτρο μεσα (γεμιζει με 3.7 λιτρα) πραγμα που σημαινει οτι αν πας μεχρι τερμα να αδειασει, θα φτασει 170 χλμ αυτονομια.

ειναι injection or carb το παπί ?

Injection είναι με 74κ χλμ. Ακόμα και με δικαβαλο δεν έχω δει πάνω απο 2.1 στα 100 κατανάλωση. Και 3 φορές που έχω κάνει 165 περίπου χιλιόμετρα πήρε κοντά 3.2-3.3 λίτρα.

Υπενθυμίζω οτι με το 13-35 γραναζωμα το κοντέρ έχει καμία 10% απόκλιση στην ταχύτητα που γράφει. Οπότε τα 160 χλμ κοντέρ ειναι περίπου 145 πραγματικα

 

Τροποποιήθηκε από τον ChrisM

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...