Jump to content

Recommended Posts

Η Ρυθμιση των αναρτησεων βημα προς βημα.

Εχετε ρυθμισμενες σωστα τις αναρτησεις σας?Το ξερετε οτι ρυθμιζουν? :-)) Εδω θα βρειτε καποια στοιχεια που θα σας βοηθησουν να ρυθμισετε οσο το δυνατον καλυτερα τις αναρτησεις σας για την μεγαλυτερη ασφαλεια σας στον δρομο.

img5904l.jpg

STATIC SAG & RIDER SAG

Ξεκινατε με το μανουαλ της μοτοσυκλετας και βρισκετε το μηκος της διαδρομης του αμορτισερ σας.(αν δεν εχετε μανουαλ ψαχτε στο ιντερνετ και θα το βρειτε σιγουρα το μηκος της διαδρομης του)

Ας υποθεσουμε πως εχετε ον οφ μηχανακι γιατι ολα τα εγχειριδια που βρηκα με ρυθμισεις αναρτησεων κατα καιρους,μιλανε ολα για SS μοτοσυκλετες που η διαδρομες των αναρτησεων τους ειναι maximum τα 120χιλ.

Για παραδειγμα θα πουμε πως το αμορτισερ σας εχει ολικο μηκος διαδρομης 190χιλ.Με ενα κομπιουτερακι το διαιρεις δια του 3 και παιρνεις ενα αποτελεσμα 63,3χιλ

Στην συνεχεια....αν εχεις κεντρικο σταντ,στηνεις την μοτοσυκλετα με αυτο και παιρνεις ενα σταθερο σημειο στην ουρα της μοτοσυκλετας (κατα προτιμηση να περναει απο την νοητη καθετο που περναει απο τον αξονα του πισω τροχου) και μετρας την αποσταση μεταξυ αυτου του σημειου και του αξονα του τροχου.

Βλεπε εικονα>

post-46-1127322040.jpg

Αν δεν εχεις κεντρικο,χρειαζεσαι εναν φιλο σου να σου ανασηκωσει την μοτο στο πλαινο σταντ ωστε να εκταθει στο μεγιστο η αναρτηση (να μην παταει κατω η ροδα τελος παντων)

Ας πουμε πως βλεπεις στην μεζουρα σου 465χιλ.Σημειωνεις την μετρηση αυτη.

Μετα κατεβαζεις την μοτο απο το κεντρικο σταντ (ή την αφηνει κατω ο φιλος σου να μην κουραζεται το παλικαρι tongue.gif

Την κρατας (χωρις να εχεις ανεβει πανω) εντελως ορθια και ο φιλος σου ή και μονος σου αν την εχεις κοντα σε καναν τοιχο και μπορεις να ακουμπας εκει το τιμονι της ωστε να ειναι εντελως ορθια) πιεζεις μερικες φορες την ουρα της μοτοσυκλετας ωστε να μην εχεις τιποτα κολληματα της αναρτησης και την αφηνεις ελευθερη μετα να επιστρεψει στο υψος που αυτη θελει.

Μετρας εκ νεου απο το σταθερο σημειο που ειχες παρει και την πρωτη μετρηση μεχρι τον αξονα τοτυ τροχου και βλεπεις ενα νουμερο 435.Το σημειωνεις κι αυτο σ εναν χαρτι.

Μετα....ανεβαινεις πανω στην μοτοσυκλετα την οποια κραταει ενας φιλος σου σε ενετλως ορθια θεση,ή ακουμπας σε εναν τοιχο για να μην πεσεις,ανεβαζεις τα ποδια στα μαρσπιε και πιεζεις πανω κατω την αναρτηση μερικες φορες.Στην συνεχεια καθεσαι στην κανονικη σταση οδηγησης σου και ο φιλος σου μετραει εκ νεου την αποσταστη απο τα δυο σημεια που μετρησαμε και πριν.

Βλεπεις ενα νουμερο 390χιλ.

(Καλο θα ηταν οταν ρυθμιζεις τις αναρτησεις,να τις ρυθμιζεις με βαση του οπως σε ενδιαφερει να ειναι η μοτοσυκλετα τις περισσοτερες φορες ή οπως οταν κανεις ταξιδι/βολτες)

Τι εννοω με αυτο?

Εγω ρυθμιζω to SAG για τις βολτες μου.Δηλαδη,χωρις βαλιτσα κεντρικη (ενω καθημερινα την εχω πανω στο μηχανακι) και με φορεμενα τα δερματινα μου (μπουφαν παντελονι μποτες) και το κρανος μου,ωστε να εχω το ιδιο βαρος με οταν θα παω βολτα κι οχι πλασματικο)

Συνεχιζοντας λοιπον με τις μετρησεις,πρεπει τωρα να κανετε παλι υπολογισμους.

Αφαιρειτε λοιπον απο το 465 το 390 και παιρνετε ενα αποτελεσμα 75χιλ

Αυτο ειναι το Rider SAG το οποιο ομως ειναι πολυ.

Το πως καταλαβαινεις οτι ειναι πολυ ειναι απλο αφου επρεπε να εχεις τουλαχιστον 63,3χιλ που ειχαμε βρει πριν οταν διαιρεσαμε δια του 3 την ολικη διαδρομη (και πραγματικη) του αμορτισερ σας.

Αρα σφιγκουμε το ελατηριο (την προφορτιση) και ξανακανουμε απο την αρχη τις μετρησεις για το rider sag.Δηλαδη την μετρηση με εμας πανω στην μοτοσυκλετα,μεχρι να σφιξουμε αρκετα το ελατηριο ωστε να μας δωσει τα χιλιοστα που θελουμε και λιγο ακομα παραπανω θα ελεγα εγω.Δηλαδη να εχουμε μετρηση 60χιλ.

Αν ομως τερματισουμε την προφορτιση του ελατηριου και δεν εχουμε φτασει την επιθυμητη μετρηση,παει να πει πως το ελατηριο δεν καλυπτει το δικο μας βαρος,ή γενικως ειναι πεσμενο και χρειαζομαστε ενα σκληροτερο.

Αυτο μπορουμε να το δουμε ευκολα βρισκοντας το static sag (χωρις εμας πανω) το οποιο θα μας δειξει εαν οντως το ελατηριο τα εχει "παιξει"

Αν δηλαδη αφαιρεσουμε απο το 465 το 435 θα βρουμε 30χιλ αποτελεσμα.

Ως στατικο SAG ομως θελουμε το 21,1 τουλαχιστον το οποιο ειναι το πηλικο της διαιρεσης του 63,3 δια του 3 και παλι.

Αν λοιπον εχουμε σφιξει τελειως το ελατηριο και δεν εχουμε φτασει στα 21,1 χιλιοστα τοτε παει να πει πως το ελατηριο ειναι πεσμενο και χρηζει αλλαγης.

Αν τα πιανει τα 21,1 χιλιοστα ακομα κι αν δεν εχουμε σφιξει τερμα την προφορτιση,παει να πει πως το ελατηριο ειναι μια χαρα αλλα εμεις ειμαστε αρκετα βαριοι για το συγκεκριμενο ελατηριο.(σε ολες τις μοτο πλην των BMW το βαρος ενος μεσου ανθρωπου υπολογιζεται στα 75 κιλα.H BMW υπολογιζει 85 κιλα.

Αν λοιπον εσεις με ολο τον εξοπλισμο σας ειστε 100 κιλα...τι να κανει το ελατηριακι? :baby:

Ας υποθεσουμε ομως οτι ολα πανε καλα και οι μετρησεις που θελαμε μας εχουν βγει.

Τοτε εχουμε ρυθμισει την προφορτιση του ελατηριου του αμορτισερ μας σωστα.

Το ιδιο κανουμε και για το μπροστινο μας.(οσοι εχουν δυνατοτητα προφορτισης) απλα εκει αντι για σταθερο σημειο,δενουμε ενα δεματικο (αυτο που δενουμε καλωδια) στην μια μπουκαλα (οχι πολυ σφιχτα ωστε να κινειται οταν το σπρωξει η τσιμουχα του καλαμιου,και κανουμε μια βολτα προσπαθωντας να πιεσουμε αρκετα το μπροστινο μας (σε φρεναρισμα δυνατο ας πουμε)

Γυρναμε σπιτι και σηκωνουμε το μπροστινο της μοτο στον αερα (να μην παταει η ροδα κατω) και μετραμε την αποσταση απο την τσιμουχα του καλαμιου εως το δεματικο.

Αφου εχουμε μαθει και την ολικη διαδρομη της αναρτηση μας απο το μανουαλ,κανουμε τις πραξεις μας οπως και πριν.

Rider sag το ενα τριτο της διαδρομης και static SAG το ενα τριτο του ενα τριτου που βρηκαμε στην προηγουμενη διαιρεση της συνολικης διαδρομης που μας δινει το μανουαλ.

Η ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ

Η αποσβεση επαναφορας δεν εχει κατι στανταρ οπως ειναι το SAG.Η αποσβεση (οπως και η αποσβεση συμπιεσης) ειναι κατι το τελειως προσωπικο.Αυτο το εχω καταλαβει προσωπικα,οταν και ρυθμισα την αποσβεση οπως μου ελεγε καποιο μανουαλ αναρτησεων που ειχα βρει παλιοτερα.

Ομως η αισθηση που ειχα στον δρομο,δεν ηταν αυτη που ειχα συνηθισει και μου κακοφαινοταν.Ειχα αναπηδησεις του τροχου σε μικροανωμαλιες του οδοστρωματος οι οποιες σε μεγαλυτερες ταχυτητες και μεσα στην στροφη ισως ηταν καταστροφικες.

Κι ετσι αρχισα να πειραζω την αποσβεση ανα στροφη της βιδας και να κανω συνεχως μια γνωστη διαδρομη (παντα την ιδια) μεχρι να βρω το σημειο που με εκανε να νιωθω ασφαλεια,χωρις αναπηδησεις ή γλυστριματα.

Ετσι πετυχα μια ρυθμιση σωστη (ετσι πιστευω τουλαχιστον)

Μετα εκανα καποιους υπολογισμους για να δω αν συμπιπτει σε ποσοστο η προφορτιση με την αποσβεση και δειτε τι βρηκα.

Το αμορτισερ μου εχει πενηντα "κλικ" και η βιδα της αποσβεσης 10 πληρεις στροφες.

Η προφορτιση ρυθμιστηκε (τοτε) στα 35 "κλικ" (απο το εντελως μαλακο) και εφερε το SAG στην σωστη ρυθμιση.

Η αποσβεση επαναφορας μου δουλεψε σωστα στις 7 πληρης στροφες της βιδας.

Εκανα λοιπον μια διαιρεση το 50 με το 35 και πηρα αποτελεσμα 1,43.

Διαιρεσα και το 10 με το 7 και πηρα και παλι ενα αποτελεσμα 1,43.

Να ηταν τυχαιο?...ισως.Ισως ομως και οχι.

Τελος παντων....το οτι συνεπεσαν τα αποτελεσματα των διαιρεσεων ισως να μην λεει κατι,αλλα αυτο που εμενα μου εμεινε απ ολη αυτη την ιστορια,ηταν μια καλορυθμισμενη αναρτηση :grin:

Επισης πολυ σημαντικο ειναι να ρυθμισουμε το Balance των αναρτησεων.

Αυτο το πετυχαινουμε με την αποσβεση επαναφορας και συμπιεσεως οταν ηδη εχουμε ρυθμισει σωστα το SAG.

Aν η αναρτηση σας δεν εχει δυνατοτητα ρυθμισης αποσβεσεων,ή εχει μονο την αποσβεση επαναφορας,παιζεις μονο με αυτη.

Συνηθως τα ον-οφ δεν εχουν αυτες τις ρυθμισεις,αλλα εχουν μονο αποσβεση επαναφορας κι αυτο επι το πλειστον μονο στο πισω αμορτισερ.Στην εμπρος αναρτηση ισως δεν εχουν καμμια ρυθμιση (ουτε καν προφορτιση ελατηριου!

Αν λοιπον υπαρχει εστω η αποσβεση επαναφορας του αμορτισερ σας και παιρνωντας σαν δεδομενη την αποσβεση της μπροστινης αναρτησης,(αφου δεν υπαρχει δυνατοτητα ρυθμισης της),ακολουθουμε την εξης διαδικασια.

Κραταμε την μοτοσυκλετα σε ορθια εντελως σταση χωρις να ειμαστε επανω.

Παταμε με το ενα ποδι δυνατα στο μαρσπιε του οδηγου ωστε να αναγκασουμε τις αναρτησεις της μοτοσυκλετας να βυθιστουν αρκετα.

Αυτο που πρεπει να προσεξουμε,εμεις ή καποιος φιλος,ειναι το αν με το πατημα του μαρσπιε,βυθιστηκαν οι αναρτησεις ταυτοχρονα και στο ιδιο υψος.(αυτο ειναι και το ζητουμενο.Δηλαδη να υπαρχει μια ισοροπια κατα την βυθιση και μια ισοροπια κατα την αναδυση tongue.gif των αναρτησεων)

Αν εχουμε την δυνατοτητα ρυθμισης της συμπιεσης,ρυθμιζουμε αναλογα και ξαναδοκιμαζουμε ουτως ωστε κατα την βυθιση της μοτοσυκλετας οταν παταμε δυνατα το μαρσπιε,το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας να βυθιζονται ταυτοχρονα κι οχι πρωτα η ουρα ας πουμε και μετα το ρυγχος,ή το αντιθετο.

Με τον ιδιο τροπο ρυθμιζουμε και την ισοροπια της επαναφορας της συμπιεσης,προσεχοντας αν μετα το δυνατο πατημα στο μαρσπιε η το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας επανερχονται ταυτοχρονα στην αρχικη τους θεση χωρις τραμπαλισμους.

Αν οχι...ρυθμιζουμε την αποσβεση της πισω παντα αναρτησης μεχρι να το πετυχουμε.

Εδω ισως καποιος πει..."μα ετσι μπορει να χαλασουμε την σωστη ρυθμιση της αποσβεσης που ειχαμε κανει πριν απο λιγο".

Σ αυτη την περιπτωση εγω θα προτεινα να μην πειραξετε την αποσβεση και χαλασετε την αισθηση που σας εδινε πριν,ακομα κι αν υπαρχει μια μικροδιαφορα στην επαναφορα των αναρτησεων.

Αν και οταν εχουν ρυθμιστει ολα σωστα (τα SAG εμπρος και πισω) ειναι πολυ πιθανον οι ρυθμισεις που εχετε κανει στην αποσβεση επαναφορας και συμπιεσης να μην χρειαστουν αλλαγες.

Επισης πρεπει να ξερετε πως,αν για οποιονδηποτε λογο δεν σας ικανοποιει η μπροστινη σας αναρτηση και αφου ισως δεν επιδεχεται καμμια ρυθμιση,μπορειτε να αλλαξετε ελατηρια και λαδια ή μονο λαδια και να την φερετε στα μετρα σας.

Τα μανουαλ συνηθως λενε τι λαδι χρησιμοποιηται στα καλαμια της μπροστινης αναρτησης.Ενα ποιο χοντρο λαδι ή η μιξη του υπαρχων με ενα ποσοστο ποιο παχυρευστου λαδιου θα αλλαξει την συμπεριφορα του μπροστινου σας συστηματος αναρτησης σκληραινοντας το.

Μια χρονοβορα διαδικασια βεβαια αλλα αξιζει τον κοπο αν η αναρτηση σας δεν σας ικανοποιει.

Ελπιζω να ηταν κατανοητα αυτα που ειπα.

  • Like 6

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Απλα να προσθεσω οτι η ρυθμιση αναρτησεων ειναι μια δουλεια που δεν ΠΡΕΠΕΙ να γινεται ποτέ στο περιπου...Για να υπαρχει καλυτερο αποτελεσμα "στα μετρα μας" πρεπει να ξερουμε τι κανουμε και οχι απλα να αρχισουμε να γυριζουμε τις "βιδουλες"...διοτι στο τελος θα χαλασουμε απλα τις ρυθμισεις και θα νομιζουμε οτι "κατι καναμε"...Οπότε καλυτερα εργοστασιακες ρυθμισεις αν δεν ειμσατε σιγουροι τι προκειται να κανουμε :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Η Ρυθμιση των αναρτησεων βημα προς βημα.

Εχετε ρυθμισμενες σωστα τις αναρτησεις σας?Το ξερετε οτι ρυθμιζουν? :-)) Εδω θα βρειτε καποια στοιχεια που θα σας βοηθησουν να ρυθμισετε οσο το δυνατον καλυτερα τις αναρτησεις σας για την μεγαλυτερη ασφαλεια σας στον δρομο.

[13-recipe]SAG.JPG

STATIC SAG & RIDER SAG

Ξεκινατε με το μανουαλ της μοτοσυκλετας και βρισκετε το μηκος της διαδρομης του αμορτισερ σας.(αν δεν εχετε μανουαλ ψαχτε στο ιντερνετ και θα το βρειτε σιγουρα το μηκος της διαδρομης του)

Ας υποθεσουμε πως εχετε ον οφ μηχανακι γιατι ολα τα εγχειριδια που βρηκα με ρυθμισεις αναρτησεων κατα καιρους,μιλανε ολα για SS μοτοσυκλετες που η διαδρομες των αναρτησεων τους ειναι maximum τα 120χιλ.

Για παραδειγμα θα πουμε πως το αμορτισερ σας εχει ολικο μηκος διαδρομης 190χιλ.Με ενα κομπιουτερακι το διαιρεις δια του 3 και παιρνεις ενα αποτελεσμα 63,3χιλ

Στην συνεχεια....αν εχεις κεντρικο σταντ,στηνεις την μοτοσυκλετα με αυτο και παιρνεις ενα σταθερο σημειο στην ουρα της μοτοσυκλετας (κατα προτιμηση να περναει απο την νοητη καθετο που περναει απο τον αξονα του πισω τροχου) και μετρας την αποσταση μεταξυ αυτου του σημειου και του αξονα του τροχου.

Βλεπε εικονα>

post-46-1127322040.jpg

Αν δεν εχεις κεντρικο,χρειαζεσαι εναν φιλο σου να σου ανασηκωσει την μοτο στο πλαινο σταντ ωστε να εκταθει στο μεγιστο η αναρτηση (να μην παταει κατω η ροδα τελος παντων)

Ας πουμε πως βλεπεις στην μεζουρα σου 465χιλ.Σημειωνεις την μετρηση αυτη.

Μετα κατεβαζεις την μοτο απο το κεντρικο σταντ (ή την αφηνει κατω ο φιλος σου να μην κουραζεται το παλικαρι :P

Την κρατας (χωρις να εχεις ανεβει πανω) εντελως ορθια και ο φιλος σου ή και μονος σου αν την εχεις κοντα σε καναν τοιχο και μπορεις να ακουμπας εκει το τιμονι της ωστε να ειναι εντελως ορθια) πιεζεις μερικες φορες την ουρα της μοτοσυκλετας ωστε να μην εχεις τιποτα κολληματα της αναρτησης και την αφηνεις ελευθερη μετα να επιστρεψει στο υψος που αυτη θελει.

Μετρας εκ νεου απο το σταθερο σημειο που ειχες παρει και την πρωτη μετρηση μεχρι τον αξονα τοτυ τροχου και βλεπεις ενα νουμερο 435.Το σημειωνεις κι αυτο σ εναν χαρτι.

Μετα....ανεβαινεις πανω στην μοτοσυκλετα την οποια κραταει ενας φιλος σου σε ενετλως ορθια θεση,ή ακουμπας σε εναν τοιχο για να μην πεσεις,ανεβαζεις τα ποδια στα μαρσπιε και πιεζεις πανω κατω την αναρτηση μερικες φορες.Στην συνεχεια καθεσαι στην κανονικη σταση οδηγησης σου και ο φιλος σου μετραει εκ νεου την αποσταστη απο τα δυο σημεια που μετρησαμε και πριν.

Βλεπεις ενα νουμερο 390χιλ.

(Καλο θα ηταν οταν ρυθμιζεις τις αναρτησεις,να τις ρυθμιζεις με βαση του οπως σε ενδιαφερει να ειναι η μοτοσυκλετα τις περισσοτερες φορες ή οπως οταν κανεις ταξιδι/βολτες)

Τι εννοω με αυτο?

Εγω ρυθμιζω to SAG για τις βολτες μου.Δηλαδη,χωρις βαλιτσα κεντρικη (ενω καθημερινα την εχω πανω στο μηχανακι) και με φορεμενα τα δερματινα μου (μπουφαν παντελονι μποτες) και το κρανος μου,ωστε να εχω το ιδιο βαρος με οταν θα παω βολτα κι οχι πλασματικο)

Συνεχιζοντας λοιπον με τις μετρησεις,πρεπει τωρα να κανετε παλι υπολογισμους.

Αφαιρειτε λοιπον απο το 465 το 390 και παιρνετε ενα αποτελεσμα 75χιλ

Αυτο ειναι το Rider SAG το οποιο ομως ειναι πολυ.

Το πως καταλαβαινεις οτι ειναι πολυ ειναι απλο αφου επρεπε να εχεις τουλαχιστον 63,3χιλ που ειχαμε βρει πριν οταν διαιρεσαμε δια του 3 την ολικη διαδρομη (και πραγματικη) του αμορτισερ σας.

Αρα σφιγκουμε το ελατηριο (την προφορτιση) και ξανακανουμε απο την αρχη τις μετρησεις για το rider sag.Δηλαδη την μετρηση με εμας πανω στην μοτοσυκλετα,μεχρι να σφιξουμε αρκετα το ελατηριο ωστε να μας δωσει τα χιλιοστα που θελουμε και λιγο ακομα παραπανω θα ελεγα εγω.Δηλαδη να εχουμε μετρηση 60χιλ.

Αν ομως τερματισουμε την προφορτιση του ελατηριου και δεν εχουμε φτασει την επιθυμητη μετρηση,παει να πει πως το ελατηριο δεν καλυπτει το δικο μας βαρος,ή γενικως ειναι πεσμενο και χρειαζομαστε ενα σκληροτερο.

Αυτο μπορουμε να το δουμε ευκολα βρισκοντας το static sag (χωρις εμας πανω) το οποιο θα μας δειξει εαν οντως το ελατηριο τα εχει "παιξει"

Αν δηλαδη αφαιρεσουμε απο το 465 το 435 θα βρουμε 30χιλ αποτελεσμα.

Ως στατικο SAG ομως θελουμε το 21,1 τουλαχιστον το οποιο ειναι το πηλικο της διαιρεσης του 63,3 δια του 3 και παλι.

Αν λοιπον εχουμε σφιξει τελειως το ελατηριο και δεν εχουμε φτασει στα 21,1 χιλιοστα τοτε παει να πει πως το ελατηριο ειναι πεσμενο και χρηζει αλλαγης.

Αν τα πιανει τα 21,1 χιλιοστα ακομα κι αν δεν εχουμε σφιξει τερμα την προφορτιση,παει να πει πως το ελατηριο ειναι μια χαρα αλλα εμεις ειμαστε αρκετα βαριοι για το συγκεκριμενο ελατηριο.(σε ολες τις μοτο πλην των BMW το βαρος ενος μεσου ανθρωπου υπολογιζεται στα 75 κιλα.H BMW υπολογιζει 85 κιλα.

Αν λοιπον εσεις με ολο τον εξοπλισμο σας ειστε 100 κιλα...τι να κανει το ελατηριακι? :baby:

Ας υποθεσουμε ομως οτι ολα πανε καλα και οι μετρησεις που θελαμε μας εχουν βγει.

Τοτε εχουμε ρυθμισει την προφορτιση του ελατηριου του αμορτισερ μας σωστα.

Το ιδιο κανουμε και για το μπροστινο μας.(οσοι εχουν δυνατοτητα προφορτισης) απλα εκει αντι για σταθερο σημειο,δενουμε ενα δεματικο (αυτο που δενουμε καλωδια) στην μια μπουκαλα (οχι πολυ σφιχτα ωστε να κινειται οταν το σπρωξει η τσιμουχα του καλαμιου,και κανουμε μια βολτα προσπαθωντας να πιεσουμε αρκετα το μπροστινο μας (σε φρεναρισμα δυνατο ας πουμε)

Γυρναμε σπιτι και σηκωνουμε το μπροστινο της μοτο στον αερα (να μην παταει η ροδα κατω) και μετραμε την αποσταση απο την τσιμουχα του καλαμιου εως το δεματικο.

Αφου εχουμε μαθει και την ολικη διαδρομη της αναρτηση μας απο το μανουαλ,κανουμε τις πραξεις μας οπως και πριν.

Rider sag το ενα τριτο της διαδρομης και static SAG το ενα τριτο του ενα τριτου που βρηκαμε στην προηγουμενη διαιρεση της συνολικης διαδρομης που μας δινει το μανουαλ.

Η ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ

Η αποσβεση επαναφορας δεν εχει κατι στανταρ οπως ειναι το SAG.Η αποσβεση (οπως και η αποσβεση συμπιεσης) ειναι κατι το τελειως προσωπικο.Αυτο το εχω καταλαβει προσωπικα,οταν και ρυθμισα την αποσβεση οπως μου ελεγε καποιο μανουαλ αναρτησεων που ειχα βρει παλιοτερα.

Ομως η αισθηση που ειχα στον δρομο,δεν ηταν αυτη που ειχα συνηθισει και μου κακοφαινοταν.Ειχα αναπηδησεις του τροχου σε μικροανωμαλιες του οδοστρωματος οι οποιες σε μεγαλυτερες ταχυτητες και μεσα στην στροφη ισως ηταν καταστροφικες.

Κι ετσι αρχισα να πειραζω την αποσβεση ανα στροφη της βιδας και να κανω συνεχως μια γνωστη διαδρομη (παντα την ιδια) μεχρι να βρω το σημειο που με εκανε να νιωθω ασφαλεια,χωρις αναπηδησεις ή γλυστριματα.

Ετσι πετυχα μια ρυθμιση σωστη (ετσι πιστευω τουλαχιστον)

Μετα εκανα καποιους υπολογισμους για να δω αν συμπιπτει σε ποσοστο η προφορτιση με την αποσβεση και δειτε τι βρηκα.

Το αμορτισερ μου εχει πενηντα "κλικ" και η βιδα της αποσβεσης 10 πληρεις στροφες.

Η προφορτιση ρυθμιστηκε (τοτε) στα 35 "κλικ" (απο το εντελως μαλακο) και εφερε το SAG στην σωστη ρυθμιση.

Η αποσβεση επαναφορας μου δουλεψε σωστα στις 7 πληρης στροφες της βιδας.

Εκανα λοιπον μια διαιρεση το 50 με το 35 και πηρα αποτελεσμα 1,43.

Διαιρεσα και το 10 με το 7 και πηρα και παλι ενα αποτελεσμα 1,43.

Να ηταν τυχαιο?...ισως.Ισως ομως και οχι.

Τελος παντων....το οτι συνεπεσαν τα αποτελεσματα των διαιρεσεων ισως να μην λεει κατι,αλλα αυτο που εμενα μου εμεινε απ ολη αυτη την ιστορια,ηταν μια καλορυθμισμενη αναρτηση :grin:

Επισης πολυ σημαντικο ειναι να ρυθμισουμε το Balance των αναρτησεων.

Αυτο το πετυχαινουμε με την αποσβεση επαναφορας και συμπιεσεως οταν ηδη εχουμε ρυθμισει σωστα το SAG.

Aν η αναρτηση σας δεν εχει δυνατοτητα ρυθμισης αποσβεσεων,ή εχει μονο την αποσβεση επαναφορας,παιζεις μονο με αυτη.

Συνηθως τα ον-οφ δεν εχουν αυτες τις ρυθμισεις,αλλα εχουν μονο αποσβεση επαναφορας κι αυτο επι το πλειστον μονο στο πισω αμορτισερ.Στην εμπρος αναρτηση ισως δεν εχουν καμμια ρυθμιση (ουτε καν προφορτιση ελατηριου!

Αν λοιπον υπαρχει εστω η αποσβεση επαναφορας του αμορτισερ σας και παιρνωντας σαν δεδομενη την αποσβεση της μπροστινης αναρτησης,(αφου δεν υπαρχει δυνατοτητα ρυθμισης της),ακολουθουμε την εξης διαδικασια.

Κραταμε την μοτοσυκλετα σε ορθια εντελως σταση χωρις να ειμαστε επανω.

Παταμε με το ενα ποδι δυνατα στο μαρσπιε του οδηγου ωστε να αναγκασουμε τις αναρτησεις της μοτοσυκλετας να βυθιστουν αρκετα.

Αυτο που πρεπει να προσεξουμε,εμεις ή καποιος φιλος,ειναι το αν με το πατημα του μαρσπιε,βυθιστηκαν οι αναρτησεις ταυτοχρονα και στο ιδιο υψος.(αυτο ειναι και το ζητουμενο.Δηλαδη να υπαρχει μια ισοροπια κατα την βυθιση και μια ισοροπια κατα την αναδυση :P των αναρτησεων)

Αν εχουμε την δυνατοτητα ρυθμισης της συμπιεσης,ρυθμιζουμε αναλογα και ξαναδοκιμαζουμε ουτως ωστε κατα την βυθιση της μοτοσυκλετας οταν παταμε δυνατα το μαρσπιε,το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας να βυθιζονται ταυτοχρονα κι οχι πρωτα η ουρα ας πουμε και μετα το ρυγχος,ή το αντιθετο.

Με τον ιδιο τροπο ρυθμιζουμε και την ισοροπια της επαναφορας της συμπιεσης,προσεχοντας αν μετα το δυνατο πατημα στο μαρσπιε η το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας επανερχονται ταυτοχρονα στην αρχικη τους θεση χωρις τραμπαλισμους.

Αν οχι...ρυθμιζουμε την αποσβεση της πισω παντα αναρτησης μεχρι να το πετυχουμε.

Εδω ισως καποιος πει..."μα ετσι μπορει να χαλασουμε την σωστη ρυθμιση της αποσβεσης που ειχαμε κανει πριν απο λιγο".

Σ αυτη την περιπτωση εγω θα προτεινα να μην πειραξετε την αποσβεση και χαλασετε την αισθηση που σας εδινε πριν,ακομα κι αν υπαρχει μια μικροδιαφορα στην επαναφορα των αναρτησεων.

Αν και οταν εχουν ρυθμιστει ολα σωστα (τα SAG εμπρος και πισω) ειναι πολυ πιθανον οι ρυθμισεις που εχετε κανει στην αποσβεση επαναφορας και συμπιεσης να μην χρειαστουν αλλαγες.

Επισης πρεπει να ξερετε πως,αν για οποιονδηποτε λογο δεν σας ικανοποιει η μπροστινη σας αναρτηση και αφου ισως δεν επιδεχεται καμμια ρυθμιση,μπορειτε να αλλαξετε ελατηρια και λαδια ή μονο λαδια και να την φερετε στα μετρα σας.

Τα μανουαλ συνηθως λενε τι λαδι χρησιμοποιηται στα καλαμια της μπροστινης αναρτησης.Ενα ποιο χοντρο λαδι ή η μιξη του υπαρχων με ενα ποσοστο ποιο παχυρευστου λαδιου θα αλλαξει την συμπεριφορα του μπροστινου σας συστηματος αναρτησης σκληραινοντας το.

Μια χρονοβορα διαδικασια βεβαια αλλα αξιζει τον κοπο αν η αναρτηση σας δεν σας ικανοποιει.

Ελπιζω να ηταν κατανοητα αυτα που ειπα.

:respekt:

:_innocent: Eγω τα βαριεμε ολα αυτα τα υπολογιστηκα,οποτε βαζω στο μηχανακι τις εργοστασιακες ρυθμησεις και αφου κανω μια βολτα οπως οδηγω συνηθως,βλεπω που θελει σφυξημο και που χαλαρωμα.Πιστευω πως ο καθενας μας ,πρεπει να το στηνει αναλογα με τον τροπο οδηγησης του,το φορτιο,τον αερα στα λαστιχα,τις ταχυτητες με τις οποιες ταξιδευει,τους δρομους στους οποιους θα κινηθεις κ.α. :_thumbsup:

:_rock-on: Παντα πετυχενω αυτο που θελω μετα απο λιγη σκεψη και καμμια δεκαρια βολτες,εχω επιτελους αυτο που θελω. :_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

"Τα μανουαλ συνηθως λενε τι λαδι χρησιμοποιηται στα καλαμια της μπροστινης αναρτησης.Ενα ποιο χοντρο λαδι ή η μιξη του υπαρχων με ενα ποσοστο ποιο παχυρευστου λαδιου θα αλλαξει την συμπεριφορα του μπροστινου σας συστηματος αναρτησης σκληραινοντας το.

Μια χρονοβορα διαδικασια βεβαια αλλα αξιζει τον κοπο αν η αναρτηση σας δεν σας ικανοποιει."

Με αφορμη αυτο_Με διαφορα 2 μηνων ταφτυσαν οι τσιμουχες των καλαμιων (δεν ξερω ποσο λαδι εφυγε) Στο συνεργειο δεν συμπληρωθηκαν λαδια. Ειναι λογικο αυτο? Και κατα δευτερον, τα λαδια αυτα(470ml) δεν θα αλλαχθουν ποτε? τα manuals δεν λενε, τα συνεργεια δεν λενε. Αν ξερεις κατι (αφου εχουμε τον ιδιο τυπο αναρτησης) σε ευχαριστω προκαταβολικα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το μάνουαλ λέει ότι αλλάζονται ΚΑΙ αυτά τα λάδια, αν και δεν παίζουν τον ρόλο της ανάρτησης. Αλλάζονται κάθε 2 χρόνια.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για να μαθαινουμε_ μολις γυρισα απο συνεργειο για service στο μπροστινο συστημα. Αλλαχτηκαν: τσιμουχες πιρουνιων, μπιλια telelever και με παροτρυνση δικη μου λαδια πιρουνιων. 1η εκπληξη: μαυρα και λιγοτερα λαδια! 2η εκπληξη: μετα την αλλαγη υπαρχει αισθητη διαφορα στο μπροστινο! Και μια διαπιστωση: μεσα σε 1 χρονο που ασχολουμε σοβαρα με τη μοτο μου καταλαβα οτι τα "επισημα" συνεργεια δεν κρατουν καποια σειρα στις αλλαγες πχ φιλτρα κτλ. Υποτιθεται οτι σε αυτα πηγαινεις και καθαρισες μεχρι την επομενη φορα. Σε τρεις περιπτωσεις διαπιστωσα οτι αυτο δεν ισχυει (και παω στον καλυτερο του ειδους συνεργειο). Λαδια, μπουζι, φιλτρα και αντε γεια! Τερμα για μενα τα "επισημα". Τουλαχιστον οι "αλλοι" ειναι συζητησιμοι και μαθαινεις και κατι.

ευχαριστω ALX για την πληροφορια

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Kοίτα...η BMW λέει πως δεν χρειάζεται να αλλάζεις λάδια στο μπροστινό,όμως καλό είναι να το κάνεις μια φορά στο τόσο (στα δύο-τρία χρόνια) Λάδι είναι κι αυτό κι όσο δουλεύεται χαλάει. Η ανάρτησή μας δεν έχει να κάνει σχεδόν καθόλου με τα καλάμια. Το λάδι υπάρχει εκεί μόνο και μόνο για να μην κοπανάνε τα καλάμια στις λακούβες.

post-46-1207725548_thumb.jpg

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ALX πραγματικα εισαι βοηθεια μεγαλη... :_thumbsup:

ακομα και αν δεν ξερει καποιος του τα μεταδιδεις λιτα...δασκαλος.

αλλα για να τα κανω εγω ολα αυτα απο μονος μου θα πρεπει να ειναι καποιος μπροστα εμπειρος γιατι αλλιως τη μηχανη προβλεπεται να την κανω τσιρκο....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Kαι γι αυτό έχω την λύση. Παίρνεις την μοτό κι έρχεσαι σπίτι μου μια μέρα και καθόμαστε μαζί και την ρυθμίζουμε. ;)

Το μόνο που θέλω να μάθεις είναι πόση είναι η διαδρομή της κάθε ανάρτησής σου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kαι γι αυτό έχω την λύση. Παίρνεις την μοτό κι έρχεσαι σπίτι μου μια μέρα και καθόμαστε μαζί και την ρυθμίζουμε. ;)

Το μόνο που θέλω να μάθεις είναι πόση είναι η διαδρομή της κάθε ανάρτησής σου.

θα το κανω φιλος γιατι τετοια θεματα πρεπει να τα ξερεις. ;)

ευχαριστω.θα το συζητησουμε και αυριο αν ερθεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Η Ρυθμιση των αναρτησεων βημα προς βημα.

Εχετε ρυθμισμενες σωστα τις αναρτησεις σας?Το ξερετε οτι ρυθμιζουν? :-)) Εδω θα βρειτε καποια στοιχεια που θα σας βοηθησουν να ρυθμισετε οσο το δυνατον καλυτερα τις αναρτησεις σας για την μεγαλυτερη ασφαλεια σας στον δρομο.

[13-recipe]SAG.JPG

STATIC SAG & RIDER SAG

Ξεκινατε με το μανουαλ της μοτοσυκλετας και βρισκετε το μηκος της διαδρομης του αμορτισερ σας.(αν δεν εχετε μανουαλ ψαχτε στο ιντερνετ και θα το βρειτε σιγουρα το μηκος της διαδρομης του)

Ας υποθεσουμε πως εχετε ον οφ μηχανακι γιατι ολα τα εγχειριδια που βρηκα με ρυθμισεις αναρτησεων κατα καιρους,μιλανε ολα για SS μοτοσυκλετες που η διαδρομες των αναρτησεων τους ειναι maximum τα 120χιλ.

Για παραδειγμα θα πουμε πως το αμορτισερ σας εχει ολικο μηκος διαδρομης 190χιλ.Με ενα κομπιουτερακι το διαιρεις δια του 3 και παιρνεις ενα αποτελεσμα 63,3χιλ

Στην συνεχεια....αν εχεις κεντρικο σταντ,στηνεις την μοτοσυκλετα με αυτο και παιρνεις ενα σταθερο σημειο στην ουρα της μοτοσυκλετας (κατα προτιμηση να περναει απο την νοητη καθετο που περναει απο τον αξονα του πισω τροχου) και μετρας την αποσταση μεταξυ αυτου του σημειου και του αξονα του τροχου.

Βλεπε εικονα>

post-46-1127322040.jpg

Αν δεν εχεις κεντρικο,χρειαζεσαι εναν φιλο σου να σου ανασηκωσει την μοτο στο πλαινο σταντ ωστε να εκταθει στο μεγιστο η αναρτηση (να μην παταει κατω η ροδα τελος παντων)

Ας πουμε πως βλεπεις στην μεζουρα σου 465χιλ.Σημειωνεις την μετρηση αυτη.

Μετα κατεβαζεις την μοτο απο το κεντρικο σταντ (ή την αφηνει κατω ο φιλος σου να μην κουραζεται το παλικαρι :P

Την κρατας (χωρις να εχεις ανεβει πανω) εντελως ορθια και ο φιλος σου ή και μονος σου αν την εχεις κοντα σε καναν τοιχο και μπορεις να ακουμπας εκει το τιμονι της ωστε να ειναι εντελως ορθια) πιεζεις μερικες φορες την ουρα της μοτοσυκλετας ωστε να μην εχεις τιποτα κολληματα της αναρτησης και την αφηνεις ελευθερη μετα να επιστρεψει στο υψος που αυτη θελει.

Μετρας εκ νεου απο το σταθερο σημειο που ειχες παρει και την πρωτη μετρηση μεχρι τον αξονα τοτυ τροχου και βλεπεις ενα νουμερο 435.Το σημειωνεις κι αυτο σ εναν χαρτι.

Μετα....ανεβαινεις πανω στην μοτοσυκλετα την οποια κραταει ενας φιλος σου σε ενετλως ορθια θεση,ή ακουμπας σε εναν τοιχο για να μην πεσεις,ανεβαζεις τα ποδια στα μαρσπιε και πιεζεις πανω κατω την αναρτηση μερικες φορες.Στην συνεχεια καθεσαι στην κανονικη σταση οδηγησης σου και ο φιλος σου μετραει εκ νεου την αποσταστη απο τα δυο σημεια που μετρησαμε και πριν.

Βλεπεις ενα νουμερο 390χιλ.

(Καλο θα ηταν οταν ρυθμιζεις τις αναρτησεις,να τις ρυθμιζεις με βαση του οπως σε ενδιαφερει να ειναι η μοτοσυκλετα τις περισσοτερες φορες ή οπως οταν κανεις ταξιδι/βολτες)

Τι εννοω με αυτο?

Εγω ρυθμιζω to SAG για τις βολτες μου.Δηλαδη,χωρις βαλιτσα κεντρικη (ενω καθημερινα την εχω πανω στο μηχανακι) και με φορεμενα τα δερματινα μου (μπουφαν παντελονι μποτες) και το κρανος μου,ωστε να εχω το ιδιο βαρος με οταν θα παω βολτα κι οχι πλασματικο)

Συνεχιζοντας λοιπον με τις μετρησεις,πρεπει τωρα να κανετε παλι υπολογισμους.

Αφαιρειτε λοιπον απο το 465 το 390 και παιρνετε ενα αποτελεσμα 75χιλ

Αυτο ειναι το Rider SAG το οποιο ομως ειναι πολυ.

Το πως καταλαβαινεις οτι ειναι πολυ ειναι απλο αφου επρεπε να εχεις τουλαχιστον 63,3χιλ που ειχαμε βρει πριν οταν διαιρεσαμε δια του 3 την ολικη διαδρομη (και πραγματικη) του αμορτισερ σας.

Αρα σφιγκουμε το ελατηριο (την προφορτιση) και ξανακανουμε απο την αρχη τις μετρησεις για το rider sag.Δηλαδη την μετρηση με εμας πανω στην μοτοσυκλετα,μεχρι να σφιξουμε αρκετα το ελατηριο ωστε να μας δωσει τα χιλιοστα που θελουμε και λιγο ακομα παραπανω θα ελεγα εγω.Δηλαδη να εχουμε μετρηση 60χιλ.

Αν ομως τερματισουμε την προφορτιση του ελατηριου και δεν εχουμε φτασει την επιθυμητη μετρηση,παει να πει πως το ελατηριο δεν καλυπτει το δικο μας βαρος,ή γενικως ειναι πεσμενο και χρειαζομαστε ενα σκληροτερο.

Αυτο μπορουμε να το δουμε ευκολα βρισκοντας το static sag (χωρις εμας πανω) το οποιο θα μας δειξει εαν οντως το ελατηριο τα εχει "παιξει"

Αν δηλαδη αφαιρεσουμε απο το 465 το 435 θα βρουμε 30χιλ αποτελεσμα.

Ως στατικο SAG ομως θελουμε το 21,1 τουλαχιστον το οποιο ειναι το πηλικο της διαιρεσης του 63,3 δια του 3 και παλι.

Αν λοιπον εχουμε σφιξει τελειως το ελατηριο και δεν εχουμε φτασει στα 21,1 χιλιοστα τοτε παει να πει πως το ελατηριο ειναι πεσμενο και χρηζει αλλαγης.

Αν τα πιανει τα 21,1 χιλιοστα ακομα κι αν δεν εχουμε σφιξει τερμα την προφορτιση,παει να πει πως το ελατηριο ειναι μια χαρα αλλα εμεις ειμαστε αρκετα βαριοι για το συγκεκριμενο ελατηριο.(σε ολες τις μοτο πλην των BMW το βαρος ενος μεσου ανθρωπου υπολογιζεται στα 75 κιλα.H BMW υπολογιζει 85 κιλα.

Αν λοιπον εσεις με ολο τον εξοπλισμο σας ειστε 100 κιλα...τι να κανει το ελατηριακι? :baby:

Ας υποθεσουμε ομως οτι ολα πανε καλα και οι μετρησεις που θελαμε μας εχουν βγει.

Τοτε εχουμε ρυθμισει την προφορτιση του ελατηριου του αμορτισερ μας σωστα.

Το ιδιο κανουμε και για το μπροστινο μας.(οσοι εχουν δυνατοτητα προφορτισης) απλα εκει αντι για σταθερο σημειο,δενουμε ενα δεματικο (αυτο που δενουμε καλωδια) στην μια μπουκαλα (οχι πολυ σφιχτα ωστε να κινειται οταν το σπρωξει η τσιμουχα του καλαμιου,και κανουμε μια βολτα προσπαθωντας να πιεσουμε αρκετα το μπροστινο μας (σε φρεναρισμα δυνατο ας πουμε)

Γυρναμε σπιτι και σηκωνουμε το μπροστινο της μοτο στον αερα (να μην παταει η ροδα κατω) και μετραμε την αποσταση απο την τσιμουχα του καλαμιου εως το δεματικο.

Αφου εχουμε μαθει και την ολικη διαδρομη της αναρτηση μας απο το μανουαλ,κανουμε τις πραξεις μας οπως και πριν.

Rider sag το ενα τριτο της διαδρομης και static SAG το ενα τριτο του ενα τριτου που βρηκαμε στην προηγουμενη διαιρεση της συνολικης διαδρομης που μας δινει το μανουαλ.

Η ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ

Η αποσβεση επαναφορας δεν εχει κατι στανταρ οπως ειναι το SAG.Η αποσβεση (οπως και η αποσβεση συμπιεσης) ειναι κατι το τελειως προσωπικο.Αυτο το εχω καταλαβει προσωπικα,οταν και ρυθμισα την αποσβεση οπως μου ελεγε καποιο μανουαλ αναρτησεων που ειχα βρει παλιοτερα.

Ομως η αισθηση που ειχα στον δρομο,δεν ηταν αυτη που ειχα συνηθισει και μου κακοφαινοταν.Ειχα αναπηδησεις του τροχου σε μικροανωμαλιες του οδοστρωματος οι οποιες σε μεγαλυτερες ταχυτητες και μεσα στην στροφη ισως ηταν καταστροφικες.

Κι ετσι αρχισα να πειραζω την αποσβεση ανα στροφη της βιδας και να κανω συνεχως μια γνωστη διαδρομη (παντα την ιδια) μεχρι να βρω το σημειο που με εκανε να νιωθω ασφαλεια,χωρις αναπηδησεις ή γλυστριματα.

Ετσι πετυχα μια ρυθμιση σωστη (ετσι πιστευω τουλαχιστον)

Μετα εκανα καποιους υπολογισμους για να δω αν συμπιπτει σε ποσοστο η προφορτιση με την αποσβεση και δειτε τι βρηκα.

Το αμορτισερ μου εχει πενηντα "κλικ" και η βιδα της αποσβεσης 10 πληρεις στροφες.

Η προφορτιση ρυθμιστηκε (τοτε) στα 35 "κλικ" (απο το εντελως μαλακο) και εφερε το SAG στην σωστη ρυθμιση.

Η αποσβεση επαναφορας μου δουλεψε σωστα στις 7 πληρης στροφες της βιδας.

Εκανα λοιπον μια διαιρεση το 50 με το 35 και πηρα αποτελεσμα 1,43.

Διαιρεσα και το 10 με το 7 και πηρα και παλι ενα αποτελεσμα 1,43.

Να ηταν τυχαιο?...ισως.Ισως ομως και οχι.

Τελος παντων....το οτι συνεπεσαν τα αποτελεσματα των διαιρεσεων ισως να μην λεει κατι,αλλα αυτο που εμενα μου εμεινε απ ολη αυτη την ιστορια,ηταν μια καλορυθμισμενη αναρτηση :grin:

Επισης πολυ σημαντικο ειναι να ρυθμισουμε το Balance των αναρτησεων.

Αυτο το πετυχαινουμε με την αποσβεση επαναφορας και συμπιεσεως οταν ηδη εχουμε ρυθμισει σωστα το SAG.

Aν η αναρτηση σας δεν εχει δυνατοτητα ρυθμισης αποσβεσεων,ή εχει μονο την αποσβεση επαναφορας,παιζεις μονο με αυτη.

Συνηθως τα ον-οφ δεν εχουν αυτες τις ρυθμισεις,αλλα εχουν μονο αποσβεση επαναφορας κι αυτο επι το πλειστον μονο στο πισω αμορτισερ.Στην εμπρος αναρτηση ισως δεν εχουν καμμια ρυθμιση (ουτε καν προφορτιση ελατηριου!

Αν λοιπον υπαρχει εστω η αποσβεση επαναφορας του αμορτισερ σας και παιρνωντας σαν δεδομενη την αποσβεση της μπροστινης αναρτησης,(αφου δεν υπαρχει δυνατοτητα ρυθμισης της),ακολουθουμε την εξης διαδικασια.

Κραταμε την μοτοσυκλετα σε ορθια εντελως σταση χωρις να ειμαστε επανω.

Παταμε με το ενα ποδι δυνατα στο μαρσπιε του οδηγου ωστε να αναγκασουμε τις αναρτησεις της μοτοσυκλετας να βυθιστουν αρκετα.

Αυτο που πρεπει να προσεξουμε,εμεις ή καποιος φιλος,ειναι το αν με το πατημα του μαρσπιε,βυθιστηκαν οι αναρτησεις ταυτοχρονα και στο ιδιο υψος.(αυτο ειναι και το ζητουμενο.Δηλαδη να υπαρχει μια ισοροπια κατα την βυθιση και μια ισοροπια κατα την αναδυση :P των αναρτησεων)

Αν εχουμε την δυνατοτητα ρυθμισης της συμπιεσης,ρυθμιζουμε αναλογα και ξαναδοκιμαζουμε ουτως ωστε κατα την βυθιση της μοτοσυκλετας οταν παταμε δυνατα το μαρσπιε,το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας να βυθιζονται ταυτοχρονα κι οχι πρωτα η ουρα ας πουμε και μετα το ρυγχος,ή το αντιθετο.

Με τον ιδιο τροπο ρυθμιζουμε και την ισοροπια της επαναφορας της συμπιεσης,προσεχοντας αν μετα το δυνατο πατημα στο μαρσπιε η το ρυγχος και η ουρα της μοτοσυκλετας επανερχονται ταυτοχρονα στην αρχικη τους θεση χωρις τραμπαλισμους.

Αν οχι...ρυθμιζουμε την αποσβεση της πισω παντα αναρτησης μεχρι να το πετυχουμε.

Εδω ισως καποιος πει..."μα ετσι μπορει να χαλασουμε την σωστη ρυθμιση της αποσβεσης που ειχαμε κανει πριν απο λιγο".

Σ αυτη την περιπτωση εγω θα προτεινα να μην πειραξετε την αποσβεση και χαλασετε την αισθηση που σας εδινε πριν,ακομα κι αν υπαρχει μια μικροδιαφορα στην επαναφορα των αναρτησεων.

Αν και οταν εχουν ρυθμιστει ολα σωστα (τα SAG εμπρος και πισω) ειναι πολυ πιθανον οι ρυθμισεις που εχετε κανει στην αποσβεση επαναφορας και συμπιεσης να μην χρειαστουν αλλαγες.

Επισης πρεπει να ξερετε πως,αν για οποιονδηποτε λογο δεν σας ικανοποιει η μπροστινη σας αναρτηση και αφου ισως δεν επιδεχεται καμμια ρυθμιση,μπορειτε να αλλαξετε ελατηρια και λαδια ή μονο λαδια και να την φερετε στα μετρα σας.

Τα μανουαλ συνηθως λενε τι λαδι χρησιμοποιηται στα καλαμια της μπροστινης αναρτησης.Ενα ποιο χοντρο λαδι ή η μιξη του υπαρχων με ενα ποσοστο ποιο παχυρευστου λαδιου θα αλλαξει την συμπεριφορα του μπροστινου σας συστηματος αναρτησης σκληραινοντας το.

Μια χρονοβορα διαδικασια βεβαια αλλα αξιζει τον κοπο αν η αναρτηση σας δεν σας ικανοποιει.

Ελπιζω να ηταν κατανοητα αυτα που ειπα.

Για να γινει πιο απλο,αρα και πιο κατανοητο(απο τους πολλους) εχουμε και λεμε:Η διαδρομη που καταναλωνει μονη της η μηχανη στην αναρτηση ονομαζεται στατικο SAG.Η διαδρομη που καταναλωνει η μηχανη μαζι με τον αναβατη ονομαζεται δυναμικο SAG.To 1/3 της ολικης διαδρομης της αναρτησης πρεπει να ειναι το δυναμικο SAG και το 1/3 του δυναμικου SAG πρεπει να ειναι το στατικο SAG σε καθε περιπτωση.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το θεμα των αναρτησεων ειναι κατι το οποιο με προβληματιζει αρκετα. Θελω να μαθω περισσοτερα για την ρυθμιση τους, με φοβιζει ομως η πληρη αγνοια γυρο απο το θεμα. Δεν ξερω αν κατι που θα κανω θα ειναι σωστο... Ειναι τοσες η ρυθμισεις και παραγοντες που πρεπει να λαβει κανεις υποψιν, που προσωπικα για εμενα το κανει να ειναι 'βουνο' και κατι πολυ δυσκολο. Ας ελπισουμε να βγαλω καποια μερα ακρη.

Εχω βρει παρολα αυτα ενα βιντεο που ισως βοηθησει λιγακι. Το κακο στο βιντεο ειναι οτι μιλαει με ιντσες και καποια πραγματα προσωπικα δεν τα καταλαβα και τοσο. αξιζει ομως να το δειτε.

http://www.onthethrottle.com/content/view/73/40/

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

alx πολυ ενδοιαφερων το ποστ σου θα ηθελα να σε ρωτησω κατι πανω σε αυτο το θεμα που ειχες αναφερει σχετικα με τις ρυθμισεις αποσβεσης και συμπιεσης του μπροστινου τμηματος της μηχανης..

υπαρχει περιπτωση με αντιθετες ρυθμισεις να εχω ξαφνικους κραδασμους στο τιμονι χωρις ανομαλια στην ασφαλτο?

η μηχανη που εχω ειναι GSX-R 1000

Τροποποιήθηκε από τον pantzo

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

alx πολυ ενδοιαφερων το ποστ σου θα ηθελα να σε ρωτησω κατι πανω σε αυτο το θεμα που ειχες αναφερει σχετικα με τις ρυθμισεις αποσβεσης και συμπιεσης του μπροστινου τμηματος της μηχανης..

υπαρχει περιπτωση με αντιθετες ρυθμισεις να εχω ξαφνικους κραδασμους στο τιμονι χωρις ανομαλια στην ασφαλτο?

η μηχανη που εχω ειναι GSX-R 1000

Τι εννοείς αντίθετες ρυθμίσεις?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αλλες ρυθμισεις στο αριστερο και αλλες στο δεξι με αντιστοιχο πειραγμα και των ρυθμιστων πανω και κατω.

υπ'οψην οτι εχω ρεγουλατορους και πανω στα καλαμια και διπλα απο τις δαγκανες!!!

και σε ρωταω για το εχεις ψαξει το θεμα περι suspension

ειναι κ9

Τροποποιήθηκε από τον pantzo

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Koίτα... κάνας ειδήμονας δεν είμαι, αλλά έχω ασχοληθεί αρκετά.

Το θέμα είναι να κάνεις ότι κάνεις και στις δύο μπουκάλες του μπροστινού. Ίδιες ρυθμίσεις δηλαδή και στις δύο.

Από κει και πέρα, οι βασικές αρχές ισχύουν για όλες τις μοτό ώστε να ρυθμίσεις το rider sag και το static sag και γίνεται όπως το περιγράφω στο αρχικό ποστ.

Από κει και πέρα, παίζεις με αυτές τις ρυθμίσεις αναλόγως του τι ζητάς, του βάρους σου και του τρόπου οδήγησής σου. Ο τελευταίος επίσης, αλλιώς θα είναι όταν κινείσαι σε δημόσιους δρόμους κι αλλιώς αν μπαίνεις πίστα. Βασικά θέλει ψάξιμο και πειραματισμούς ώστε να βρεις τις καλύτερες ρυθμίσεις για σένα.

Τα SS μηχανάκια ευτυχώς σου δίνουν πολλές δυνατότητες ρυθμίσεων, αφού ρυθμίζουν προφόρτιση, απόσβεση συμπίεσης και απόσβεση επαναφοράς. Κάτι που στα περισσότερα άλλα μηχανάκια, δεν παίζουν.

Βρες λοιπόν τα σωστά sag εμπρός και πίσω και κάνε δοκιμαστικές διαδρομές για να δεις τι παίζει. Αν δεν την νιώθεις σωστά τη μοτοσυκλέτα, παίξε με τις ρυθμίσεις, λίγο λίγο κάθε φορά και όχι όλες μαζί. Δηλαδή πείραξε ας πούμε την προφόρτιση για αρχή. Δεν σου αρέσει? Επανέφερέ την πάλι εκεί που ήταν και πείραξε απόσβεση επαναφοράς κοκ.

Καλό είναι να σημειώνεις τις ρυθμίσεις που κάνεις ώστε να θυμάσαι τι και πόσο το πείραξες.

Αυτό που λένε πάντως οι ειδήμονες, είναι πως αν φέρεις το static sag και το rider sag στην σωστή θέση, η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη τόσο σωστά, ώστε να την εκμεταλλεύεσαι πλήρως. Από κει και πέρα, λίγο πιο σκληρή, λίγο πιο μαλακή, θα εξαρτηθεί από σένα και το τι ζητάς από το μηχανάκι σου.

Έχε όμως υπόψιν σου, πως η προφόρτιση του ελατηρίου έχει άμεση σχέση και επίδραση και με τις αποσβέσεις επαναφοράς και συμπίεσης. Δηλαδή... αν σφίξεις πολύ την προφόρτιση και δεν πειράξεις απόσβεση επαναφοράς ας πούμε, η επαναφορά της ανάρτησης μετά από μια λακούβα θα είναι πιο απότομη και γρήγορη. Θέλει γενικώς ψάξιμο αλλά χωρίς να φύγεις πολύ από τις σωστές ρυθμίσεις των sag

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

καλως σε ευχαριστω για τον πολυτιμο χρονο σου και για τις οδηγιες σου...να σαι καλα και παντα ορθιος!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

×
×
  • Create New...