Jump to content
Τάλως

Ψυγείο λαδιού παπί.

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

Θα έλεγα καλώς σαν βρήκα, αλλά ήμουν παλιά μέλος, έκανα κάποια χρόνια να ξαναμπώ, τα έχασα όλα, και έκανα νέο. Καλώς σας ξαναβρήκα λοιπόν. Ανδρέας εδώ, korakas παλιά.

Λοιπόν, έχω στο παπί το Monster 140 (πρέπει να είναι μεταονομασία του YX140) και το χρησιμοποιώ καθημερινά. Σχετικά μακρύ, 14-36 να μην ζορίζεται σε ευθείες, αλλά τώρα στις διακοπές σκέφτομαι να το χρησιμοποιώ για καμια θάλασσα, ίσως να το κατεβάσω κρήτη για δυο βδομάδες. Θα πάει δικάβαλο, σχετικά χαλαρά με 6000 στροφές και 80χμ/ώρα. Στην κεφαλή έχει υποδοχή για ψυγείο λαδιού και bypass, ένα πι. Υπάρχει κάτι που θα πρέπει να προσέξω, υπάρχει λόγος να ΜΗΝ βάλω ψυγείο πάνω, να είναι πιο άνετα σε καμιά πιο μεγάλη βόλτα;

YINXIANG-YX140-140CC-Engine-Assy-Oil-Coo

Ο μάστορας μου είπε ότι "μπορεί να μην κατεβάσει το λάδι κάποια στιγμή και να κολλήσει", πιο πολύ θα κινδυνεύει αν βάλω δηλαδή; Ίσως δεν είναι απαραίτητο, αλλά αν κάνει καλό γιατί όχι; Το πήγα 50+50χμ προχθές και το πόνεσα, άναψε.

Να πάρω μεγαλύτερη μηχανή, δύσκολα. Τελείωνω σε λίγους μήνες το διδακτορικό και φεύγω μακριά, δεν έχει νόημα.

Τροποποιήθηκε από τον Τάλως

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το ψυγείο θα κάνει δουλειά.

Ομως, η προσθήκη του πάνω στη γραμμή δημιουργεί πτώση πίεσης του λαδιού = ξεμένει απο λάδι ο εκκεντροφόρος και σιγά-σιγα ''ανάβει''.

Οπότε, δεν εχει νόημα να μπεί.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 7 λεπτά, το μέλος innova 04 έγραψε:

Το ψυγείο θα κάνει δουλειά.

Ομως, η προσθήκη του πάνω στη γραμμή δημιουργεί πτώση πίεσης του λαδιού = ξεμένει απο λάδι ο εκκεντροφόρος και σιγά-σιγα ''ανάβει''.

Οπότε, δεν εχει νόημα να μπεί.

Η πτώση πίεσης πως προκύπτει? 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 7 ώρες, το μέλος Tasos Meli έγραψε:

Η πτώση πίεσης πως προκύπτει? 

απο την αλλαγή διαμέτρου αυλού των σωληνώσεων του ψυγείου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 11 ώρες, το μέλος innova 04 έγραψε:

Το ψυγείο θα κάνει δουλειά.

Ομως, η προσθήκη του πάνω στη γραμμή δημιουργεί πτώση πίεσης του λαδιού = ξεμένει απο λάδι ο εκκεντροφόρος και σιγά-σιγα ''ανάβει''.

Οπότε, δεν εχει νόημα να μπεί.

Σε ευχαριστω, κάτι τέτοιο περίμενα να ακουσω. Άρα δεν «αξίζει» να μπει;

Εχω ακούσει για άτομα που κάνουν βόλτες μακρινές με παπί, όπως και εδώ έναν τύπο που έχει κάνει το 125αρι του παπί «τουρινγκ» με βαλίτσες. Θεωρητικά μπορώ κρατώντας το σε 5-6 χιλιάδες στροφές από τις 10 που πάει, να δουλεύει για ώρες με ασφάλεια;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αερόψυκτο μοτέρ, όσο κινείται φυσιολογικά δεν ανεβάζει θερμοκρασία.

Είναι πολύ πιο αξιόπιστο και ανθεκτικό από όσο νομίζεις. Λάδι να έχει καλό, στην σωστή ποσότητα και να κινείσαι με στροφές κάτω από τον κόφτη. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γενικά, είμαι της άποψης οτι αν υπήρχε ανάγκη για ψυγείο τότε θα το έκαναν οι κατασκευαστές απο μόνοι τους. Δεν τους είναι δύσκολο να σχεδιάσουν ένα μικρό ψυγείο λαδιού για έναν παπίσιο κινητήρα.

Εγω πάντως, 5 χρόνια που έχω τον πάπιο (Address 125) και μετά απο ΠΟΛΥ λιώσιμο σε βόλτες όλο τον χρόνο, κυρίως σε βουνό, δεν είχα ποτέ θέμα με το αερόψυκτο.

Αρκεί, φυσικά να έχεις λάδια. Όσο βρίσκεσαι εν κινήσει και το χτυπάει αέρας δεν έχεις θέμα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Γενικά, είμαι της άποψης οτι αν υπήρχε ανάγκη για ψυγείο τότε θα το έκαναν οι κατασκευαστές απο μόνοι τους. Δεν τους είναι δύσκολο να σχεδιάσουν ένα μικρό ψυγείο λαδιού για έναν παπίσιο κινητήρα.

Εγω πάντως, 5 χρόνια που έχω τον πάπιο (Address 125) και μετά απο ΠΟΛΥ λιώσιμο σε βόλτες όλο τον χρόνο, κυρίως σε βουνό, δεν είχα ποτέ θέμα με το αερόψυκτο.

Αρκεί, φυσικά να έχεις λάδια. Όσο βρίσκεσαι εν κινήσει και το χτυπάει αέρας δεν έχεις θέμα.

Έχει υποδοχή και στο εξωτερικό βάζουν ψυγείο/έρχεται έτοιμο. Εδώ μάλλον για να το πουλήσουν φθηνότερα το έχουν χωρίς, και έχουν το μπαιπας.

Μάλλον θα βάλω, σήμερα το πήγα 40 και 40 χιλιόμετρα 5000-6000 στροφές, και ένιωθα στο τέλος τα λάδια να έχουν γίνει νερό, από την αίσθηση στις ταχύτητες...

Τα λαδακια φυσικά καινουρια, συνθετικά, με 120χμ (200 μετα την βόλτα).

Αν έχει να προτείνει κανένας κάποιο απο το car.gr θα το εκτιμούσα (ή και απο κάπου αλλού).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 6 ώρες, το μέλος Τάλως έγραψε:

Έχει υποδοχή και στο εξωτερικό βάζουν ψυγείο/έρχεται έτοιμο. Εδώ μάλλον για να το πουλήσουν φθηνότερα το έχουν χωρίς, και έχουν το μπαιπας.

Μάλλον θα βάλω, σήμερα το πήγα 40 και 40 χιλιόμετρα 5000-6000 στροφές, και ένιωθα στο τέλος τα λάδια να έχουν γίνει νερό, από την αίσθηση στις ταχύτητες...

Τα λαδακια φυσικά καινουρια, συνθετικά, με 120χμ (200 μετα την βόλτα).

Αν έχει να προτείνει κανένας κάποιο απο το car.gr θα το εκτιμούσα (ή και απο κάπου αλλού).

αν ηδη ερχεται με ψυγειο, τοτε καλο ειναι να αναζητησεις το δικό του. Κανα λινκ εχεις, να το δουμε ετοιμο με ψυγειο ?

Τα λάδια ''γινονται νερο'' διοτι, αυτη ειναι η ..δουλειά τους. Στους 100° C ερχονται στην κανονικη τιμή ιξώδους που τα χαρακτηριζει πχ 10w40= πιάνουν το ευρος λειτουργίας του δείκτη 40. Η αισθηση που εχεις, ειναι σωστή αλλά ΔΕΝ συντρέχει κάποιος λόγος ανησυχίας.

Η υπερθερμανση και τα πατατόλαδα, ανήκουν στο παρελθόν όπου η τεχνολογια των λιπαντικών υστερουσε.

Ποιό λάδι χρησιμοποιεις ? Μαρκα, ιξωδες ?

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 4 λεπτά, το μέλος innova 04 έγραψε:

αν ηδη ερχεται με ψυγειο, τοτε καλο ειναι να αναζητησεις το δικό του. Κανα λινκ εχεις, να το δουμε ετοιμο με ψυγειο ?

Τα λάδια ''γινονται νερο'' διοτι, αυτη ειναι η ..δουλειά τους. Στους 100° C ερχονται στην κανονικη τιμή ιξώδους που τα χαρακτηριζει πχ 10w40= πιάνουν το ευρος λειτουργίας του δείκτη 40. Η αισθηση που εχεις, ειναι σωστή αλλά ΔΕΝ συντρέχει κάποιος λόγος ανησυχίας.

Η υπερθερμανση και τα πατατόλαδα, ανήκουν στο παρελθόν όπου η τεχνολογια των λιπαντικών υστερουσε.

Ποιό λάδι χρησιμοποιεις ? Μαρκα, ιξωδες ?

 

https://www.oilparts.gr/ladia-motosukletas/424-repsol-moto-sport-4t-10w40-1l.html

Για κάποιο λόγο θυμάμαι τελευταία φορά φουλ συνθετικό, δεν βρίσκω το τελευταίο κουτάκι, άρα μπορεί να είναι και ημι συνθετικό. 

Αναφορές για ψυγείο λαδιού στο εξωτερικό https://www.planetminis.com/threads/yx140-oil-cooler-yay-nay.176754/, αλλά και γενικά όπου το πουλάνε γράφουν θέλει ψυγείο ή oil bypass.

Προδιαγραφές το λάδι γράφει ΜΑ2 αντί για ΜΑ που έχει στο λινκ, τα άλλα ίδια.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Θα σου πρότεινα να πας σε ποιοτικότερο λιπαντικο. Ta Repsol, δεν ξερω....

Silkolene, bel Ray, Agip, ειναι μια χαρά λάδια.

Επίσης, εχε υπόψην σου οτι το λιπαντικό αποβάλλει το 40% της θερμότητας ενος κινητήρα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι για το 40% το διάβασα και εγώ, για αυτό σκέφτηκα για το ψυγείο. Το Repsol είναι της Honda απο ότι κατάλαβα, το πρότεινε ο μηχανικός.

Χρόνια είχα στο μοτέρ "αστρεα" που είχα κάνει απο στοκ 50άρι, Castrol τα κόκκινα, 5 ευρώ το λίτρο και το μοτέρ κράτησε πολλές δεκάδες χιλιάδες χμ (ακόμα δουλεύει δηλαδή).

Για το ζήτημα του ψυγείου, https://assassindirtbikes.com.au/yx-140cc-yx140-r-race-big-bore-engine-motor-dirt-bike-assassin-dhz-thumpstar-atomik-z50.html

Λέει οτι μπορεί να τρέξει και με και χωρίς ψυγειάκι. Αλλά θεωρητικά το μοτέρ είναι για "αγώνες" που αλλάζουν λάδια ανά 20-30 ώρες πχ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Απο λάδια πάντα Repsol 10W-40 βάζω στο μοτέρ, ποτέ δεν είχα θέματα.

Έβαζα και 15-50 για κάμποσες αλλαγές. Πάλι δεν είχε θέμα, αλλά με το 10W-40 (που το προτείνει και η Suzuki στο manual) το μοτέρ δουλεύει πιο στρωτά σε σχέση με πριν.

Γενικά τα Repsol είναι πολύ καλά. Αυτά και τα Bel Ray κατά την γνώμη μου.

Επίσης άκυρο αλλά, αν βάλεις ψυγείο λαδιού δεν θα θέλει και παραπάνω λάδια σε κάθε αλλαγή; Πχ αντί για 800ml να βάλεις 900;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 44 λεπτά, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Απο λάδια πάντα Repsol 10W-40 βάζω στο μοτέρ, ποτέ δεν είχα θέματα.

Έβαζα και 15-50 για κάμποσες αλλαγές. Πάλι δεν είχε θέμα, αλλά με το 10W-40 (που το προτείνει και η Suzuki στο manual) το μοτέρ δουλεύει πιο στρωτά σε σχέση με πριν.

Γενικά τα Repsol είναι πολύ καλά. Αυτά και τα Bel Ray κατά την γνώμη μου.

Επίσης άκυρο αλλά, αν βάλεις ψυγείο λαδιού δεν θα θέλει και παραπάνω λάδια σε κάθε αλλαγή; Πχ αντί για 800ml να βάλεις 900;

Ναι, στην τοποθέτηση θα γεμίσει το ψυγείο και θα πάρει κανα 50-100ml λογικά. Στις αλλαγές όμως δεν ξερω κατά ποσο θα στραγγίζει και αυτό άρα θα αλλάζω πάλι 900ml και απλα θα έχει περισσότερα παλιά μέσα (ποτε δεν αδειάζει εξολοκλήρου το μοτέρ ετσι και αλλιώς. Θα δείξει η βελόνα/μετρητής.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος Τάλως έγραψε:

Ναι, στην τοποθέτηση θα γεμίσει το ψυγείο και θα πάρει κανα 50-100ml λογικά. Στις αλλαγές όμως δεν ξερω κατά ποσο θα στραγγίζει και αυτό άρα θα αλλάζω πάλι 900ml και απλα θα έχει περισσότερα παλιά μέσα (ποτε δεν αδειάζει εξολοκλήρου το μοτέρ ετσι και αλλιώς. Θα δείξει η βελόνα/μετρητής.

Και 1 ώρα να το αφήσεις στο side stand ποτέ δεν φεύγει όλο το λάδι. Στα παπιά έχει την τάση να "κάθεται" κάμποσο λάδι στο σασμάν, κυρίως λόγο του υγρού κάρτερ που έχουν. Έχω την εντύπωση οτι στα Honda πάντως που έχουν την τάπα απο κάτω παίζει να αδειάζει καλύτερα. Εμένα πχ την έχει στα αριστερά του κάρτερ, κάτω απο το καπάκι του βολάν.

Σε μοτέρ με ξηρό κάρτερ δεν γνωρίζω αν συμβαίνει το ίδιο. Πάντως συμφοιτητής μου που έχει το FX125 (το οποιο έβγαινε έτοιμο με ψυγείο απο το εργοστάσιο) αν θυμάμαι καλά 100ml "παίρνει" το ψυγείο του. Φαντάζομαι κάπου τόσο και αυτό που θα βάλεις. Ρώτα και τον μάστορα να σου πει δοσολογίες.

Τροποποιήθηκε από τον ShapeshifterGR98

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 47 λεπτά, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Και 1 ώρα να το αφήσεις στο side stand ποτέ δεν φεύγει όλο το λάδι. Στα παπιά έχει την τάση να "κάθεται" κάμποσο λάδι στο σασμάν, κυρίως λόγο του υγρού κάρτερ που έχουν. Έχω την εντύπωση οτι στα Honda πάντως που έχουν την τάπα απο κάτω παίζει να αδειάζει καλύτερα. Εμένα πχ την έχει στα αριστερά του κάρτερ, κάτω απο το καπάκι του βολάν.

Σε μοτέρ με ξηρό κάρτερ δεν γνωρίζω αν συμβαίνει το ίδιο. Πάντως συμφοιτητής μου που έχει το FX125 (το οποιο έβγαινε έτοιμο με ψυγείο απο το εργοστάσιο) αν θυμάμαι καλά 100ml "παίρνει" το ψυγείο του. Φαντάζομαι κάπου τόσο και αυτό που θα βάλεις. Ρώτα και τον μάστορα να σου πει δοσολογίες.

Ευτυχώς κρατάω τα λαδάκια που μένουν απο τις αλλαγές και έχω κάπου 300ml φρέσκο λάδι, να βάλω όσο πάρει 🙂

Τώρα το θέμα είναι που θα μπει, γιατί το jetix έχει πλαστικά σαν Crypton X και δεν έχει χώρο 😛

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

δεν εχει νοημα το ψυγειο σε τετοιο μοτερ.

πως καταλαβαινεις οτι το ταλαιπωρεις και οτι αναψε?

αεροψυκτα μοτερ ειναι, οσο ειναι πανω σε πλαισιο και ρολαρεις δεν εχουν θεμα.

αν το ειχες στατικο και ολη μερα με 4η στις 9κ τοτε θα σε ελεγα οκ, εχεις θεμα...

 

σε τι πλαισιο εχεις βαλει αυτο το μοτερ? 

φρενο εχεις καλο στο παπι? απο εκει ξεκινα πρωτα 😉

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπήκε το ψυγείο, ζεσταίνεται και από τις δυο μεριές άρα μάλλον κυκλοφορεί το λάδι μέσα κανονικά.

663-A1785-8-DF7-4098-84-CA-A9-E71293-FCD
 

Το σασί είναι Kymco Jetix, από φρένα κτλ άψογο.

Τα λάδια εβρασαν, όσο και αν το πίστευα αδύνατον. Αλλιώς νιώθεις το λάδι το κρύο σαν μελι, το σωστή θερμοκρασία που είναι γλυκό και αλλάζεις ταχύτητες σχεδόν με την σκέψη μονάχα, και το «βραστό» που αλλάζεις ταχύτητες και είναι σαν να μην υπάρχει. Ένιωθα μέταλλο με μέταλλο που λένε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν είναι κινέζικο το ψυγείο πρόσεχε μη δεις διαρροή, το έχω ακούσει αυτό. Καλά έκανες και το έβαλες, είναι μοτέρ ανεβασμένης απόδοσης (και χαμηλωμένης αξιοπιστίας λογικά) και θα δουλεύει καλύτερα έτσι. Μόνο πρόσεξε το χειμώνα μήπως και δε φτάνει ποτέ σε θερμοκρασία λειτουργίας, γιατί το βλέπω και μεγαλούτσικο.

Τροποποιήθηκε από τον costikos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 10 ώρες, το μέλος costikos έγραψε:

Αν είναι κινέζικο το ψυγείο πρόσεχε μη δεις διαρροή, το έχω ακούσει αυτό. Καλά έκανες και το έβαλες, είναι μοτέρ ανεβασμένης απόδοσης (και χαμηλωμένης αξιοπιστίας λογικά) και θα δουλεύει καλύτερα έτσι. Μόνο πρόσεξε το χειμώνα μήπως και δε φτάνει ποτέ σε θερμοκρασία λειτουργίας, γιατί το βλέπω και μεγαλούτσικο.

Καλημέρα,

ναι το κοιτάω κάθε φορά στις ενώσεις αν έχει λάδι, αλλά και κάτω αν έχει στάξει. Για λίγες μέρες θα έχω τον νου μου. Το χειμώνα λογικά θα το καλύπτω να μην ψύχει το λάδι.

Τελευταια μλκια που λέω να πάρω σε αυτή την ιστορία, βλέπω κάτι αναλογικά θερμόμετρα λαδιού, κυλινδρικά, από Κίνα με κανα 10-12 ευρώ. Αξίζει να βάλω ένα να βλέπω ποτε είναι έτοιμο (σχετικά ζεστό) και ποτε έχει ζεσταθεί πολύ; Έχει βάλει κανεις σας;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 44 λεπτά, το μέλος Τάλως έγραψε:

 

Τελευταια μλκια που λέω να πάρω σε αυτή την ιστορία, βλέπω κάτι αναλογικά θερμόμετρα λαδιού, κυλινδρικά, από Κίνα με κανα 10-12 ευρώ. Αξίζει να βάλω ένα να βλέπω ποτε είναι έτοιμο (σχετικά ζεστό) και ποτε έχει ζεσταθεί πολύ; Έχει βάλει κανεις σας;

Εσύ έκανες όλη αυτή την ιστορία επειδή αισθανεσαι τις θερμοκρασίες των λαδιών μόνος σου, τι τους θες τους δείκτες;; 😛

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος Τάλως έγραψε:

Καλημέρα,

ναι το κοιτάω κάθε φορά στις ενώσεις αν έχει λάδι, αλλά και κάτω αν έχει στάξει. Για λίγες μέρες θα έχω τον νου μου. Το χειμώνα λογικά θα το καλύπτω να μην ψύχει το λάδι.

Τελευταια μλκια που λέω να πάρω σε αυτή την ιστορία, βλέπω κάτι αναλογικά θερμόμετρα λαδιού, κυλινδρικά, από Κίνα με κανα 10-12 ευρώ. Αξίζει να βάλω ένα να βλέπω ποτε είναι έτοιμο (σχετικά ζεστό) και ποτε έχει ζεσταθεί πολύ; Έχει βάλει κανεις σας;

Εγώ θα έβαζα μετρητη για τη θερμοκρασία λαδιού, ίσως βοηθήσει στη μακροζωία του μοτέρ σου, όταν ανεβαίνει πάνω από ένα όριο να ρίχνεις λίγο στροφές και να το κρυώνεις, ειδικά αν το μηχανάκι σου πρόκριτε να κάνει μεγάλες αποστάσεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...