Jump to content
ShapeshifterGR98

Υποτετράγωνα,Υπερτετράγωνα - Απορίες

Recommended Posts

Γεια παιδιά

Το παρακάτω είναι κυρίως κάποιες απορίες που έχω σχετικά με τους τύπους 4τ μοτέρ.

Για αρχή απο όσο ξέρω ένα τετράγωνο μοτέρ (54 x 54 πχ) έχει μια τέρμα γραμμική παροχή δύναμης.

Τα υποτετράγωνα με τα υπερτετράγωνα όμως στα ίδια κυβικά έχουν τραγικές διαφορές μεταξύ τους; 

Τα υποτετράγωνα είναι πιο αργόστροφα αλλά έχουν και τον κόφτη σε πιο χαμηλές στροφές πχ στις 8000 σε σχέση με 10.000 ας πούμε;

Γενικά τι διαφορές έχουν πέρα απο διάμετρο επί διαδρομή

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

https://www.mybike.gr/topic/83336-diesel-vs-βενζίνη-τί-ισχύει-και-τί-πιστεύετε/?do=findComment&comment=2124932

 

Διάβασε αυτό και το επόμενο ποστ και ότι ερωτήσεις έχεις τις συζητάμε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Υπάρχει και αυτό το thread με σχετικές τοποθετήσεις: https://www.mybike.gr/topic/85640-διαδρομη-vs-διαμετρος/

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άρα τα υποτετράγωνα φτάνουν λιγότερες στροφές (κόφτης σε πιο χαμηλές στροφές) μιας και λόγο μεγαλύτερης διαδρομής η αδράνεια του πιστονιού μπορεί να σπάσει το μοτέρ. 

Τώρα απορώ με το εξής: με βάση όλα αυτά ένας υποτετράγωνος κινητήρας αποδίδει καλύτερη ροπή σε χαμηλες στροφές. Το Address μου είναι υποτετράγωνο με διάμετρο 53.5mm και διαδρομή 55.2mm. Η ροπή υπάρχει σχετικά στις χαμηλές αλλά το μοτέρ θα δείξει τον καλύτερο του εαυτό στις μεσσαίες και λίγο πιο πάνω κάπου στις 7000κατι με 8000RPM περίπου (στις 8000RPM είναι η μέγιστη ιπποδύναμη). Αν πχ έχω 2α με 65 στο κοντέρ και ανοίξω το γκάζι το μηχανάκι πάει δυνατά. 

Στα Innova αντίθετα που έχουν 52.4 διάμετρο και 57.8 διαδρομή η ροπή βγαίνει απο πολύ πιο χαμηλά.

Μήπως επειδή το δικό μου με 53.5 x 55.2 πλησιάζει και λίγο προς τετράγωνο; Είναι λίγο πιο πολύστροφο δηλαδή; 

Παίζει ρόλο και η χαρτογράφηση, ο εκκεντροφόρος κλπ;

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 23/1/2021 at 11:39 ΜΜ, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Μήπως επειδή το δικό μου με 53.5 x 55.2 πλησιάζει και λίγο προς τετράγωνο; Είναι λίγο πιο πολύστροφο δηλαδή; 

Παίζει ρόλο και η χαρτογράφηση, ο εκκεντροφόρος κλπ;

Ποιο πολυ ρολο παιζει το μηχανακι. Ενα σουπερ σπορτ 4κυλινδρο ας πουμε, δεν θα ειναι ποτε υποτετραγωνο ή τετραγωνο. Θα ειναι μακραν υπερτετραγωνο για να ανεβαζει πολλες στροφες, να κραταει τη γραμμικη ταχυτητα πιστονιου χαμηλα και να εκμεταλευεται στο επακρο την ιπποδυναμη. Στο αλλο ακρο, φαντασου ενα V-twin Harley Davidson με διαδρομη παντα μεγαλυτερη απο την διαμετρο, αυτο εχει χαρη την ροπη του που την βγαζει χαμηλα, νιωθεις τις πιστονιες που λενε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τάσο, δεν είναι μόνο αυτό.. Και εμένα υπο είναι αλλά τα βγάζει πολύ ψηλά τα άλογα. Τη ροπή μεσαία.. Θα περίμενε πιο χαμηλές στροφές κάποιος αν έβλεπε μόνο Δ*δ. Είναι το πόσο άγριο εκκεντροφόρο έχει, τι πρόγραμμα έχει γίνει, το μήκος της μπιέλας, η διάμετρος και το πλήθος των βαλβιδών, βολάν συμπλέκτης...

Τα παπιά μας είτε τετράγωνα είτε δεν ξέρω και γω τι, όπου και να έχουν τη ροπή πρέπει συνεχεια να το έχεις τέρμα για να σε δει ο θεος ??

Και η διαδρομή στο innova ειναι 57,9.

Ενα τετράγωνο είναι λιγότερο πολύστροφο από ένα υπερτετράγωνο. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Tα Harley έχουν πολύ ροπή στα χαμηλά, αυτό το ξέρω και αν δεν κάνω λάθος νομίζω μέχρι 6000RPM ανεβάζουν.

Αχιλλέα μην ξενχάς οτι εσένα είναι και 56mm με εκκεντροφόρο και ρυθμιστή καυσίμου. Λογικό να αποδίδει διαφορετικά. Σε καρμπυρατεράτο Innova που είχα οδηγήσει μια φορά θυμάμαι απο χαμηλά τραβούσε καλά.

Εμένα δουλεύει κυρίως στις μεσσαίες στροφές το Address. Το οτι πρέπει γενικά να μαστιγώνεις το μοτέρ σε παπί για να πάει βήμα αυτό είναι γενικός κανόνας εδω και χρόνια ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 20 λεπτά, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Tα Harley έχουν πολύ ροπή στα χαμηλά, αυτό το ξέρω και αν δεν κάνω λάθος νομίζω μέχρι 6000RPM ανεβάζουν.

Αχιλλέα μην ξενχάς οτι εσένα είναι και 56mm με εκκεντροφόρο και ρυθμιστή καυσίμου. Λογικό να αποδίδει διαφορετικά. Σε καρμπυρατεράτο Innova που είχα οδηγήσει μια φορά θυμάμαι απο χαμηλά τραβούσε καλά.

Εμένα δουλεύει κυρίως στις μεσσαίες στροφές το Address. Το οτι πρέπει γενικά να μαστιγώνεις το μοτέρ σε παπί για να πάει βήμα αυτό είναι γενικός κανόνας εδω και χρόνια ?

Ε καλά ρε δε θυμάσαι το δικό μου πως ήταν.. για μαμα σου λεω .  Τώρα έχει δύναμη το δικό μου από χαμηλά και γενικά γέμισε σε όλο το φάσμα. Αλλα ναι μόνο με σφαλιάρες πάνε γενικα χαχαχαχ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 41 λεπτά, το μέλος achilleasv έγραψε:

Τώρα έχει δύναμη το δικό μου από χαμηλά και γενικά γέμισε σε όλο το φάσμα.

νοιάζομε ?

Θα ήθελα πάντως κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι να ψάξω για ρυθμιστή που λέγαμε μεταχειρισμένο. Αν καταφέρουμε να βρούμε την σωστή καλωδίωση θα είναι μια χαρά.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

νοιάζομε ?

Θα ήθελα πάντως κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι να ψάξω για ρυθμιστή που λέγαμε μεταχειρισμένο. Αν καταφέρουμε να βρούμε την σωστή καλωδίωση θα είναι μια χαρά.

Βρες τον εσυ, τον κουμπώνω εγώ. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Όπως και να έχει κάποια στιγμή θα κοιτάξω για ρυθμιστή μείγματος. Απλά του Address κοστίζει 250€, ενώ μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένο για Innova/Crypton-X πιο φθηνά και να βρεις τα σωστά χρώματα στα καλώδια μόνο.

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Όπως και να έχει κάποια στιγμή θα κοιτάξω για ρυθμιστή μείγματος. Απλά του Address κοστίζει 250€, ενώ μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένο για Innova/Crypton-X πιο φθηνά και να βρεις τα σωστά χρώματα στα καλώδια μόνο.

 

Αν δεν ανεβάσεις κυβικά μην ασχοληθείς με τίποτα, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις σε ένα παπί είναι ο υπερκυβισμος και παράλληλα το μείγμα, από μόνο του δεν θα αποδόσει.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κι όμως αξιζει! Και εγώ όταν το είχα μαμα είδα διαφορά. Μπορεί να βάλει μόνο εκκεντροφόρο μετα και να έχει το  κατι παρπάνω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 3 ώρες, το μέλος ShapeshifterGR98 έγραψε:

Όπως και να έχει κάποια στιγμή θα κοιτάξω για ρυθμιστή μείγματος.

Εσυ δε μάζευες λεφτά για μηχανή;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι αλλά, 1) δουλειά πλέον γιοκ λόγο σχολής (πλησιάζω στο πτυχίο) και 2) τον Μάϊο κλείνω τα 23 και σε έναν χρόνο μπορώ να βγάλω το Α.

Γιατί να μην πάρω μηχανή τότε που θα μπορώ να έχω το απεριόριστο δίπλωμα και την οικονομική άνεση να τα βγάζω πέρα;

 

Για την εν λόγο βελτίωση βλέπω ανάλογα. Δεν καίγομαι και να γίνει, αμα λάχει και βρεθεί κάνας ρυθμιστής φθηνός μεταχειρισμένος οκ μέσα.

Τροποποιήθηκε από τον ShapeshifterGR98

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...