Jump to content
A-nik-i

Υψηλότερες τιμές --> Παρακμή της μοτοσυκλέτας;

Recommended Posts

Μετά από ευρύτατη λαϊκή απαίτηση (ή και μετά από αφόρητη πίεση/εξαναγκασμό από άτομο πολύ βαθιά χωμένο στη διοίκηση του φόρουμ /s) ανοίγω νέο θέμα, ελπίζω φλέγον.

Νομίζω είναι γεγονός πως τα τελευταία 10-12 χρόνια οι τιμές των μοτοσυκλετών έχουν δει σημαντική άνοδο. Και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σαν μέτρο σύγκρισης το "600άρι γυμνό" (εντελώς σχηματικά). Όλοι οι κατασκευαστές έχουν ένα και είχαν και πριν 20 χρόνια. Ή όποια άλλη κατηγορία θέλετε τέλος πάντων (το 1000άρι SS, το μεγάλο ADV, οτιδήποτε), που μπορούμε να πούμε οτι είχε μια συνέχεια στο χρόνο και δεν έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Είναι κάτι που όποτε o efkola γράφει μια πληροφορία για μια τιμή νέου μοντέλου, θα σχολιαστεί. Το παρατηρούμε. Μόνο οι πιο σχετικοί με το αντικείμενο μπορούν να μας πουν αν αυτό έχει να κάνει απλά με τον πληθωρισμό και ανταποκρίνεται σε αυτό (αν και νομίζω η Ευρώπη έχει αποπληθωριστική τάση εδώ και κάποια χρόνια) ή με αυξήσεις γενικότερες στο κόστος υλικών, κάτι που εμείς όλοι δεν μορούμε να ξέρουμε, μόνο αν είσαι στο χώρο ξέρεις κάτι τέτοιο. Ειδάλλως, μπορούμε να μιλήσουμε για εμπορική πολιτική των κατασκευαστών.

Κατά τη δική μου γνώμη, μια τέτοια εμπορική πολιτική μακροπρόθεσμα θα ζημιώσει τον χώρο. Παραθέτω από άλλο thread:

Είναι μεγάλο θέμα (ίσως αξίζει να ανοιχτεί ξεχωριστό thread για να καταθέσουν και οι παλαιότεροι -σε καμία περίπτωση βετερανοι- τη γνώμη τους από το δικό τους ξεκίνημα) το πως κατ'εμέ η μοτοσυκλέτα ΚΑΙ από αυτό, πεθαίνει. Δεν ξέρω αν είναι ελληνικό πρόβλημα μόνο. Ή δεν ξέρω αν η αφετηρία της σκέψης μου είναι εντελώς λάθος. ΑΛΛΑ. Η μοτοσυκλέτα ήταν πάντα νεανική, επαναστατική, αντισυμβατική και αυτό επειδή ήταν οικονομική. Ερχόταν ο οικονομικός της χαρακτήρας και κούμπωνε τσακ με αυτό που ζητούσε ο νέος. Και ο νέος μεγάλωνε κι έπαιρνε κι άλλη μοτοσυκλέτα, κι άλλη μετά και μετά άλλη μία, ώσπου κάποια στιγμή έπαιρνε την τελευταία του....



Και νομίζω είμαστε σε ένα σημείο που πάμε κατά εκεί. Οι μοτοσυκλετιστές που μπήκαν στον κόσμο τη δεκαετία του 70 και του 80, αργά ή γρήγορα θα αγοράσουν την τελευταία τους μοτοσυκλέτα. Και θα ακολουθήσουν όσοι μπήκαν στα 90s και στα 00s. Και οι σημερινοί 20ρηδες, θα έχουν μοτοσυκλέτα σε 10 χρόνια; Ή μήπως το να μπουν στο χώρο έγινε πολύ ακριβό; Δεν ξέρω τί έγινε πρώτα. Οι νέοι έστριψαν την πλάτη στη μοτοσυκλέτα (και ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές αύξησαν τις τιμές για να διατηρήσουν μέρος του τζίρου τους; ) ή οι κατασκευαστές αύξησαν τις τιμές στοχεύοντας στην "υπερκατανάλωση" από πιο "άνετους" αναβάτες με αποτέλεσμα να γίνει δύσκολη η αγορά από νέους; Δεν ξέρω ποιά ήταν η αρχή, αλλά θεωρώ όσο παραμένει δύσκολη η εισαγωγή κάποιου στο χώρο, ο κλάδος θα ζημιωθεί τελικά



Το επιχείρημα μου συνοψίζεται στο εξής: Όσα χρήματα και να σου δώσουν οι -έχοντες πιο υψηλή αγοραστική δύναμη- παλαιότεροι μοτοσυκλετιστές κάποια στιγμή θα σταματήσουν αναγκαστικά να αγοράζουν. Και θα πρέπει να έχεις ήδη "αναθρέψει" την επόμενη γενιά που θα αγοράσει τις μεγαλύτερες/ακριβότερες μοτοσυκλέτες αφού έχει μπει κάποια χρόνια στο χώρο ενώ παράλληλα να παρατηρείς και μια μεθεπόμενη γενιά που ετοιμάζεται να αγοράσει την πρώτη της μοτοσυκλέτα. Και εκεί είναι κάπως το κλειδί για μένα, η πρώτη μηχανή που θα σε βάλει μέσα.

Είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο; Μετρήσαμε τα κουκιά και βγήκαν λίγα, μόνο εμείς εδώ στην Ελλάδα της επιπεδότητας μετά από μεγάλη κρίση; Οι τιμές ανταποκρίνονται στην αγοραστική δύναμη των άλλων οικονομιών, ή μόνο σε ένα μέρος του πληθυσμού που έχει ήδη στρώσει τη ζωή του και μπορεί να δώσει και παραπάνω χρήματα;

Τί πιστεύετε; Bonus ερώτηση, ποιά ήταν η πρώτη σας μοτοσυκλέτα που σας έκανε μοτοσυκλετιστή και μπορεί να βρεθεί κάτι τέτοιο στη σημερινή αγορά και αν να, είναι πλέον "ακριβότερη";

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν καταλαβαίνω το νοημα του θεματος, πρώτον οι μοτοσυκλετες του τότε δεν εχουν καμία σχέση με τις σημερινές, και δεύτερον οι τιμες δεν έχουν καμία σχέση με την αγοραστική δύναμη του κάθε κράτους.

Οι εργοστασιακες τιμες ειναι σχεδον ιδιες σε ολα τα κράτη, προ φόρων και τελών

Εξ αλλου αν δεν μπορει καποιος μπορει να παρει κάποια φτηνή.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 38 λεπτά, το μέλος nikoskallithea έγραψε:

Δεν καταλαβαίνω το νοημα του θεματος, πρώτον οι μοτοσυκλετες του τότε δεν εχουν καμία σχέση με τις σημερινές, και δεύτερον οι τιμες δεν έχουν καμία σχέση με την αγοραστική δύναμη του κάθε κράτους.

Οι εργοστασιακες τιμες ειναι σχεδον ιδιες σε ολα τα κράτη, προ φόρων και τελών

Εξ αλλου αν δεν μπορει καποιος μπορει να παρει κάποια φτηνή.

1) Πώς διαφέρουν κατά τη γνώμη σου οι σημερινές μοτοσυκλέτες με του τότε; Ναι, αν εννούμε κυριολεκτικά, πράγματι δεν είναι ΟΙ ΙΔΙΕΣ μοτοσυκλέτες, είναι άλλες, αλλά εσύ τί εννοείς;

2) Δεν εννοώ οτι έρχονται με άλλη τιμή στην Ελλάδα απ'ότι στη Γερμανία, λέω οτι στην Ελλάδα μας φαίνονται ακριβές ή έχουν γενικά ανέβει οι τιμές. Για το αν οι τιμές διαμορφώνονται από την αγοραστική δύναμη των αγορών (και άρα των πολιτών των κρατών) στις οποίες απευθύνεσαι, θα διαφωνήσω με αυτό που λες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

1) αν κατέβεις από ένα σύχρονο π.χ. cbr600rr και ανέβεις να οδηγήσεις ένα μοτό δεκαετίας '80 θα καταλάβεις σε τι διαφέρουν. Κατεμέ, δεν πρέπει καν να τα λέμε με τον ίδιο όρο, οι σημερινές μοτό, διαφέρουν τόσο πολύ, που θα έπρεπε να τις λέμε με άλλο, καινούριο όρο.

Κατά τα άλλα , πολύ εύκολα μπορεί κανείς να κάνει σύγκριση. Καταρχήν για ποιά χώρα μιλάμε. Για πια εποχή συγκρίνουμε. Πόσο ήταν ο μισθός τότε, πόσους μισθούς είχε μια μοτοσυκλέτα. Πόσο είναι ο μισθός σήμερα, πόσους μισθούς έχει μια ''αντίστοιχη'' μοτό σήμερα. Τα νούμερα λένε όλη την αλήθεια σε αυτήν την περίπτωση, και οι φιλοσοφίες του καθενός είναι παντελώς περιττές.

Στην σημερινή Ελλάδα του ''πάρε νέε 600 ευρώ το μήνα και ΖΗΣΕ με αυτά'' ακόμα και τα κινέζικα παπάκια, ακριβά είναι. Βλέπω όμως νέες μοτοσυκλέτες, όπως και νέα αυτοκίνητα των 20+.000 ευρώ, με νεαρούς-νεαρές να τα οδηγάνε.  Άρα ή δεν είναι τελικά τόσο κοινή κατάσταση ο μισθός μιζέριας ή ο κόσμος έχει λεφτά στην άκρη-άλλα εισοδήματα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καλησπέρα, μια ακόμη παραμετρος που πρέπει να δουμε είναι ότι πλέον οι καταναλωτές στρέφονται σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού και κύρους, δίνουν επίσης πολλά χρήματα για αξεσουάρ που κάποτε ήταν σχεδόν άγνωστο.  Προσωπική εμπειρία, ο μπάρμπας μου ήταν παντα με μηχανή, από παπι μέχρι κάτι περιεργα 600αρια της δεκαετίας του 80 και 90, ποτε του όμως δεν είχε κράνος των 300 ευρώ (100.000 δραχμές, 120 ήταν ο μισθός του) αλλά ένα της σειράς. Βαλίτσες ουτε για πλακα, προβολακια ή φλας ουτε για πλακα ... Γυρισε όλη την Ελλάδα βγήκε και Βαλκάνια με σακβουαγιάζ. Είχα την τιμή και την χαρά σε ένα ταξίδι να είμαι και εγώ με το Άφρικα μου και αυτός με το Τρανσαλπ 600... δυο μηχανές παρομοιου κόστους πλεον αλλά... Εγώ έχω GPS  , αλλαγμένη ζελατίνα, σέλα με τζελ, βαλίτσες, φλας λενττττ αλυσίδα   x ring... Αυτός έχει 250.000 +... 

Προσωπικά πιστευω οτι οι μηχανές παντα ακριβές ήταν για όσους τις θεωρούσαν δευτερεύων ανάγκη. Αν προτεραιότητα σου είναι το αυτοκίνητο ή το μεγάλο σπίτι ή το ακριβό ντυσιμο ή πινεις κάθε μέρα 2 καφέδες απο μεγάλη αλυσίδα καφέ και παίρνεις 600 700 800  ε ναι, τα 7000 € για μια μηχανή είναι πολλα. Αν όμως γουστάρεις τη μηχανή τα 7-8 θα τα δώσεις Α Ν Ε Τ Α. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

 

Οι μοτοσυκλέτες έχουν υψηλότερη τιμή γτ τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα είχαν κάποια δισ κόστος έρευνας και ανάπτυξης που πρέπει να αποσβεστουν (και η απαίτηση για προδιαγραφές euro κοστιζει)..Για μένα εκεί πηγαίνει το μεγαλύτερο ποσοστό του επιπλεον ποσού που ζητάνε και όχι τόσο σε εξέλιξη κινητήρα -επιδισεων ..Τώρα σαν καταναλωτή φυσικά δεν αρέσει μιας και πριν 10-12 έτη έπαιρνες 1000ss στην ίδια τιμή που θες τώρα για 600 και αν συνυπολογιστεί ότι ζούμε σε μια χώρα με πολύ χαμηλούς μισθούς τότε καταλαβαίνουμε ότι για τ πλειοψηφία από μας οση αγάπη και αν έχουμε για τα δίτροχα η αγορά μιας ολοκαίνουργιας μεσαίας η μεγάλης μηχανής αποτελεί όνειρο μεν απατηλό δε

Τροποποιήθηκε από τον Antreasss

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τα μηχανακια σημερα εχουν πραγματι υψηλές ονομαστικες τιμες, πραγμα που δικαιολογειται, γιατι τα παντα ειναι πολυ ακριβοτερα. Σημερα ας πουμε ενας καφες εχει 4-4,5 ευρω (1500 δρχ περιπου ενω σε καμια περιπτωση δεν ξεπερνουσε το 500αρικο πριν 30 χρονια)   

Ομως  ειναι πολυ ευκολοτερο να αποκτησεις το μηχανακι που σου αρεσει σε σχεση με 30 χρονια πριν. Με 200 ευρω το μηνα (οσο κοστιζουν ο καφες και τα τσιγαρα σου) μπορεις να παρεις ενα μηχανακι των 15 χιλιαδων και να χαρεις και το χομπι σου αλλα και να κανεις την δουλεια σου. Ακομη λοιπον και ενας νεαρος 18 - 20 χρονων  που παιρνει 500 - 600 ευρω το μηνα μπορει να κανει το ονειρο του πραγματικοτητα. Πριν τριαντα χρονια ηταν πραγματι ονειρο απατηλο, και πιο πισω, αφήστε το γιατι θα κλαψουμε με μαυρο δακρυ.

Ειναι θεμα προτεραιοτήτων και τιποτε αλλο. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να πω την αληθεια τωρα που τα εψαξα δεν βλεπω και καμια τρελη διαφορα απο πριν 15 χρονια, εγω ειχα τοτε παρει το hornet ~9000 ευρω και τα 900αρια και σημερα καπου εκει ειναι

https://www.car.gr/classifieds/bikes/?category=226&sort=pra&engine_size-to=<1000&fs=1&offer_type=sale&engine_size-from=>900&condition=new

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τα μηχανακια ειναι σαφως πιο ακριβα σε σχεση με πριν το 2008, κατι που οφειλεται σε διαφορους λογους που εχουν να κανουν και με τις εταιρειες αλλα και με τον φορο αγορας στην Ελλαδα. Φευγει πολυ μικρο μηχανακι (σκουτερ κλπ) στην Ελλαδα, τα μεγαλα δεν εχουν τον ογκο πωλησεων που ειχαν παλιοτερα, οποτε λογικο να ανεβαινουν και οι τιμες - λιγοτερες πωλησεις, ακριβοτερη τιμη. Ενω η αυξηση τιμης δεν ειναι τρελλη, υπαρχει αγοραστικη ενδεια (μικροι μισθοι, ελαχιστα καταναλωτικα δανεια), αλλα και μειωμενη ζητηση, καθως το μηχανακι θεωρειται δευτερευον μεσο μετακινησης μετα το αμαξι, δεν πουλαει τοσο στις γκομενες οπως παλιοτερα (εχει συνδυαστει και με τα πολλα θανατηφορα τροχαια στη χωρα μας ως οχημα). Οι εποχες του 2000-2008 που ερρεε το χρημα απο τις τραπεζες καργα (επαιρνες για πλακα εως και 50 χιλιαρικα καταναλωτικα, ο προσωπικος δανεισμος εκτοξευτηκε απο τα 10δισ στα 110δισ! σε αυτα τα χρονια) περασαν ανεπιστρεπτι. Αυτη τη στιγμη οδηγω ενα Tracer 900 του 2005 που το παιρνεις μεταχειρω γυρω στα 7500-8000, και πολλα παιδια στα 20-30 χρονια τους το κοιτανε εν κινησει ή παρκαρισμενο και το λιγουρευονται (αντι να το χαιρονται, δυστυχως). Το αλλο κακο ειναι οτι εκτος απο την αυξηση της τιμης, μετα το 2008 επεσε σχετικα και η ποιοτητα στα μηχανακια, για λογους κοστους διαφορα τμηματα της μηχανης ανατιθενται σε τριτους κατασκευαστες, με αποτελεσμα να βγαζουν περισσοτερα θεματα σε σχεση με παλιοτερα... Το χειροτερο ειναι οτι η κατασταση στην Ελλαδα δεν αλλαζει, δεν υπαρχει παραγωγικο μοντελο, η χωρα στο μελλον θα ειναι μονο για δημοσιους υπαλληλους, συνταξιουχους, και ελευθερους επαγγελματιες που κλεβουν την εφορια. Ολοι οι αλλοι ειτε θα ερχονται μονο για διακοπες, ειτε θα δουλευουν με μικρες αμοιβες για να πληρωνονται αυτοι. Μακαρι να αλλαξει η κατασταση προς το καλυτερο...

Τροποποιήθηκε από τον furious99

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 19 λεπτά, το μέλος furious99 έγραψε:

λιγοτερες πωλησεις, ακριβοτερη τιμη.

Το αντίθετο ισχύει, όταν η ζήτηση είμαι μικρή, πέφτει η τιμή για να σπρώξουμε τις πωλήσεις (θυμήσου CB1000R ή ακόμα και το φρέσκο GSX250R).

Όταν ένα μηχανάκι έχει ζήτηση και μοσχοπουλάει, αυξάνεται η τιμή του (Tracer 900, CB500X).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 50 λεπτά, το μέλος furious99 έγραψε:

Αυτη τη στιγμη οδηγω ενα Tracer 900 του 2005 που το παιρνεις μεταχειρω γυρω στα 7500-8000,

2015 μήπως;

Στην Ελλάδα οι τιμές φαίνονται ακριβές λόγω της κατάστασης που όλοι λίγο πολύ ξέρουμε. Εγώ που ζω Σκωτία εδώ και 30 χρόνια θεωρώ ότι αναλογικά με μισθούς κλπ έχουν πέσει και μάλιστα πολύ. Επίσης όπως αναφέρθηκε παραπάνω, λόγω leasing έχει γεμίσει ο τόπος με μοντέρνες μηχανές μεγάλου κυβισμού. Σπάνια πλέον βλέπεις δίκυκλα κάτω των 500 κυβικών. Τελικά είναι όλα σχετικά. 
Το παράξενο στην Ελλάδα είναι πόσο ακριβά είναι τα μεταχειρισμένα. Τρελές τιμές. Εδώ Tracer 900 του 17 με 17κ χλμ γύρω στα €6500 χωρίς ψάξιμο. 

Τροποποιήθηκε από τον Osprio

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

2015 ναι... Καθόλου παράξενες οι τιμές στα μεταχειρισμένα εδώ, λίγοι έχουν την οικονομική δυνατότητα για καινούρια, οι υπόλοιποι παίζουν με μεταχειρισμενα...

Α... ένας άλλος λόγος που διώχνει κόσμο από τις μεγάλες μηχανές είναι το δάγκωμα που πέφτει από τα συνεργεία για τα service, οι μ@λακίες που συχνα κάνουν, καθώς και το αυξημένο κόστος συντήρησης σε σχέση με τα αυτοκινητα που ούτως ή άλλως υπάρχει. Καλό είναι να ξέρεις 5 πράγματα, και κάποια να τα κάνεις και μόνος, για να μη σε πιανουν κότσο...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

10 βηματα μπροστα οι αλλοι, 10 βηματα πισω η Ελλαδα.

πωλησεις δε γινονται, αυξανουν τους φορους οι αντιπροσωποι και το κρατος.

μειωνονται οι μισθοι, αυξανουν τα εργατικα οι μηχανικοι γιατι εχουν μονοπωλειο.

 

οι μοτοσυκλετες (οπως και πολλα αλλα) εχουν φτασει σε απιστευτο επιπεδο εξελιξης, λογικο να κοστιζουν περισσοτερο σε σχεση με 10-20 χρονια (αν και αναλογικα, δεν εχουν χαοτικη διαφορα).

το θεμα ειναι πως εμεις δε κανουμε καμια προσπαθεια να ακολουθησουμε το επιπεδο, εστω και λιγο...

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...