Jump to content
Denzo

15w-50 vs 10w-60 full synthetic ποιο και γιατι ?

Recommended Posts

Καλησπέρα στην ομάδα και χρόνια πολλά. Eνας φιλος μου αγόρασε προσφατα ενα bergo fs 650 του 2007 και είχε απορία για την χρήση λιπαντικών στο συγκεκριμενο μηχάνημα .Δεν έχει το ανάλογο εγχειρήδιο όμως με μία ψακτική που έκανα βρήκα οτι το εγχειρήδιο του 2005 αναφέρει χρήση 10w-50 στις ζέστες και 5w-40 στα πιο ψυχρά κλίματα. (motorex full synthetic) . O μηχανικός του όμως του είπε για χρήση 10w-60  και λόγος που ανέφερε ήταν οι πιέσεις λαδιού όσο η θερμοκρασίες ανεβαινουν (μεγαλυτερη θερμοκρασία =λεπτοτερο λάδι) αλλά και αλλαγή στις 5 ωρες . Δεδομένου οτι τωρα το πήρε σιγουρα δεν ειναι ετοιμος για ανοιγμα σε μοτερ ακόμα. Ο προηγουμενος κάτοχος δούλευε με silkolene pro 4 15-50 ,στις αλλαγές ο μαγνητης στο καρτερ βγαινει καθαρός και θέλουμε να συνεχίσει ετσι . 

Η χρήση είναι γυρω στις 4 ώρες ανα 1-2 εβδομάδες .

Ερώτηση 1:Ποιος είναι σωστός ?

Ερώτηση 2: επειδή δεν βρήκαμε πληθωρα επιλογών στην αγορά προτείνεται  ενα λιπαντικό  με bar minimum το VI (viscosity index ) πάνω από το 175 και  σίγουρα να έχει ανεβασμένο cst

Edit :εδώ το manual 

https://www.dropbox.com/sh/210via458x7exce/L28ZN5o1bi/2004-2008 - FC FX FE FS 450 550 650/2005-2008 Repair Manual - Husaberg - should be same to 2008.pdf

Τροποποιήθηκε από τον Denzo

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

εχει FCR !  @Smias calling :mB_kalo_e:

On topic, το μανιουαλ δίνει 50ρι λάδι (και μόνο full synthetic) και η διαφορά με κάποιο 60ρι μπορει να ειναι μικρη, αλλά μπορει να ειναι και μεγάλη.

Οτιδήποτε κοντα στα 22 cst χαρακτηριζεται ως το ανώτατο ιξώδες για 50ρι και παράλληλα ειναι το κατώφλι για 60ρι (το οποίο φθανει μεχρι τα 26 cst τελικα)

SAE%20Viscosity.JPG

 

Το προτεινόμενο Motorex 10/50, πάει με 17.5 cst ενω το 10/60 με 23.8 cst . Και τα 2 λιπαντικά κινούνται στην αρχή του εύρους προδιαγραφών, και το μόνο που μπορει να πεί κάποιος (με μια γρηγορη ματιά) ειναι ο δείκτης ιξώδους VI (Viscosity Index).

To 50ρι εχει 168, ενω το 60ρι 181 = όσο πιο ψηλά ειναι αυτο το νουμερο, τόσο πιο ποιοτικό ειναι το λάδι συνολικά.*

Το Silcolene 15/50 που ηδη φορά το μοτερ, πάει με 18.8 cst και εχει VI = 158  Μια χαρα ειναι και αυτό, αλλά εχει πιο χαμηλή τιμή δείκτη. Παρατηρήστε το 10w/50 δίπλα (όπου ειναι ίδιο ιξωδες, αλλά 10W = επιτυγχάνει υψηλότερο δείκτη 171) Αν ειχε κάποιος να διαλέξει σε αυτα τα 2, ειναι ΠΟΛΥ προτιμότερο το 10W, διότι ''κερδίζει'' σε ποιότητα λιπαντικού. Βέβαια, μπορει να ειναι λίγο ακριβότερο, αλλα θα ειναι μικρη η διαφορά.

Τι θα'κανα ? Θα ''γύρναγα'' σε Motorex 50ρι.                                                                                                                                                                                                                                                                   Σε αυτη την κατηγορία λιπαντικών ειναι όλα συνθετικά + ακριβά εξ'ορισμού. Δύσκολα θα βρεί κάποιος μάπα λάδι ή μαιμου ή ακατάλληλο. Το (αιώνιο) ερώτημα ειναι, ποιό ''ταιριάζει'' πιο καλά σε αυτο ν τον πύραυλο και πιο θα δουλέψει σωστα με το κιβώτιο. 1 λίτρο παίρνει μεσα, και απ'οτι βλέπω οι αλλαγές πάνε με ωρες = θελει ευλαβικη συντηρηση.

 

*πχ. Mobil 1 0w/40, ενα λάδι αυτοκινητου βγαζει μια χαρά VI 185. Το ίδιο και το Shell

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε τι γινεται με αυτα τα snake oils . :laugh:

Οκ αρα εχουμε σιγουρο το οτι θελουμε 10w στο πρωτο ψηφιο, γιατί  ο μηχανικός ενω είπε 10w στο πρώτο, υπέδειξε για 60αρι στο 2ο ? Ποια κριτιρια καθοριζουν οτι θελουμε 60αρι?  

Και κατι ακόμα , βρηκαμε μια προσφορα για Denicol Thumperlube τα εχει χρησημοποιήσει κάποιος ? Αν ναι για πειτε καμια εντύπωση. (ηχος μοτερ ,σασμαν κλπ)

Τροποποιήθηκε από τον Denzo

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 22 ώρες, το μέλος Denzo έγραψε:

Οκ αρα εχουμε σιγουρο το οτι θελουμε 10w στο πρωτο ψηφιο, γιατί  ο μηχανικός ενω είπε 10w στο πρώτο, υπέδειξε για 60αρι στο 2ο ? Ποια κριτιρια καθοριζουν οτι θελουμε 60αρι? 

Το πρωτο νουμερο, ορίζει πόσο αντέχει το λάδι σε παγωνιές. W=Winter. Τα πρόσθετα που περιέχει, το κρατούν ρευστό σε αρνητικές θερμοκρασίες.  Ενα λάδι 0W/40 την παλεύει εως -45°C, ενω ενα 10W πάει εως -20°C πριν αρχίσει να γίνεται ημίρευστο και τελικά στερεοποιηθεί. Εχουν γινει γερά σκηνικά -πριν 25 με 30 χρόνια- στην Αμερική, όπου αφηναν οχηματα στα παρκινγκ αεροδρομίων, και οταν επιστρέφαν και εβαζαν μπρος, η αντλία ρούφαγε λάδι, αλλά δεν μπορούσε να το κυκλοφορήσει στις παγωμένες διόδους = καταστροφή μοτέρ. 

b1fa00ed.gif

Σχετικα με το 60ρι, εγραψα πιο πάνω.  Για να προταθεί απο κάποιον, σιγουρα θα το εχει δοκιμασει ή θα εχει λύσει τετοια μοτερ. Η εξωτερικη θερμοκρασία παίζει κάποιο ρόλο, αλλά το βασικότερο ειναι η δημιουργία φίλμ που θα επιτύχει το 60ρι. Αν ειναι μεγάλο (παχύ) το φίλμ, πρεσαρει πολυ τις διόδους/αυλούς/ εκκεντροφόρο/ρουλεμάν πράγμα που δεν ειναι επιθυμητό. Επίσης, χάνει σε ευστροφία.

Κάτοχοι, υπάρχουν ? Τι βάζουν μέσα ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...