Jump to content
Sign in to follow this  
A-nik-i

Εναλλακτικά καύσιμα (+ηλεκτρικά αυτοκίνητα)

Recommended Posts

Σήμερα επισκέφθηκα την έκθεση αυτοκινήτου, όχι για να πάρω αυτοκίνητο, έτσι για το χάζι. Εκεί λοιπόν, υπήρχε ένα περίπτερο της FISIKON (θυγατρική της ΔΕΠΑ) καθώς και 3-4 μοντέλα CNG (Compressed Natural Gas), 2 VW θυμάμαι, καθώς και το Nissan Leaf που είναι πλήρως ηλεκτρικό. Παράλληλα, σε ένα άλλο φόρουμ παρακολουθώ μια αρκετά ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα ηλεκτρικά και αν είναι φούσκα, αν όχι, αν θα πιάσει κλπ. 

Αν θέλουμε να κάνουμε μια ολιστική προσέγγιση της κατάστασης αυτή τη στιγμή, για τις επιλογές που υπάρχουν στην αγορά αλλά και με το μάτι στο μέλλον, πού βρισκόμαστε; Βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο, LNG (Liquiefied Natural Gas), CNG (Compressed Natural Gas), ηλεκτροκίνηση, τί άλλο; Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα αυτών των εναλλακτικών μορφών καυσίμων;

Νομίζω πολλοί θα παραδεχτούμε την ανωτερότητα της βενζίνης από μεριάς χρηστικότητας, αλλά μας γονατίζει το κόστος. Ποιά από τις νέες τεχνολογίες προσφέρει συμπεριφορά και ευκολία πιο κοντά στη βενζίνη; Η ηλεκτροκίνηση έχει μεγάλη προβολή (κυρίως πιστεύω λόγω του cult of personality γύρω από τον Elon Musk) αλλά έχει προφανέστατα μειονεκτήματα (αυτονομία+ανεφοδιασμός), σχετικά υψηλό κόστος κτήσης, καθώς και μια θολή εικόνα γύρω από το τί γίνεται σε 5-6 χρόνια που οι μπαταρίες θέλουν αλλαγή. 

Discuss. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για την δεδομένη χρονική στιγμή, εφόσον στο μέρος που κατοικεί κάποιος υπάρχει πρατήριο cng, είναι με διαφορά η καλύτερη λύση αν συνδυάσουμε κόστος-απόδοση-ρύπους.

Τα ηλεκτρικά είναι καλή λύση αλλά ακόμα υστερούμε σε υποδομές (φορτιστές-σέρβις). Τα υβριδικά είναι μια δοκιμασμένη και πετυχημένη λύση αλλά στην Ελλάδα τα έθαψε η νοοτροπία φτηνό ντιζελάκι να μην καίει, με αποτέλεσμα να έχουμε γεμίσω με το κατακάθι της Γερμανίας στον τομέα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Φυσικά κανένα σχεδόν ντίζελ δεν είναι όπως πρέπει. Βούλωσε το dpf, το καταργούμε, χάλασε ο καταλύτης, κόψιμο, βγάζει μαύρη κάπνα, έλα μωρέ το πετρέλαιο φταίει (φταίει αλλά όχι πάντα). 

Αν μπορούσα σήμερα να αγοράσω αυτοκίνητο, θα έπαιρνα cng. Και ας μην έχω στην πόλη μου πρατήριο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω παλι θα επερνα ειτε υγραεριο ειτε με φυσικο αεριο. 

Αυτο που δε ξερω με τα ηλεκτρικα ειναι: 

Α) ποση ωρα θελει να φορτισει

Β) αντοχη μπαταριας και κοστος αντικαταστασης

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αναρωτιέμαι αν τα τα ηλεκτρικά δεν είναι το μέλλον, μεγάλες εταιρειες όπως η Nissan   θα δαπανούσαν χιλιάδες ευρώ ώστε να κατασκευάσουν πλήρως  ηλεκτρικά αυτοκίνητα? Επίσης όπως διαβάζω αν ισχύουν, η παραγωγή των diesel στα ιχ θα σταματήσει σε 1 με 2 χρόνια και θα εκτοπιστούν και από τα κέντρα των μεγάλων πόλεων.Οπότε τι μένει?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Έχοντας cng εδώ και 4 χρόνια δεν μπορώ να με φανταστώ με όχημα διαφορετικού καυσίμου. Το κόστος μετακίνησης πλέον είναι ελάχιστο. Φαντάσου με την μηχανή πλέον μου κακοφαινετε. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τα ηλεκτρικά για μένα έχουν χαβαλέ μόνο να βλέπεις κανένα "Ludicrous Mode" στο YouTube. Θέλω να πω, στην πραγματική ζωή, για τους πραγματικούς ανθρώπους είναι δύσκολη η χρήση του. Είδα εκεί στην έκθεση το Nissan Leaf. Αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 32.000€? Κάπου τόσο. Χρόνος φόρτισης σε "ταχυφορτιστή" 40-60 λεπτά. Και αυτονομία πόσο; Στο google τα πρώτα αποτελέσματα μου γράφουν για κάτω από 200km. Αστείο.

Για να πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όχι μόνο θα πρέπει να σταματήσεις 1-2 φορές για κανένα 40λεπτο, θα πρέπει να περιμένεις και όλους τους υπόλοιπους που θέλουν να φορτίσουν πριν από σένα. Όταν οι μπαταρίες χρειαστούν αλλαγή; Τότε για τί κόστος μιλάμε; Και έπειτα, οι απόρριψη των μπαταριών θεωρώ θα είναι και μια μεγάλη περιβαλλοντική πρόκληση.

Για το cng που λέτε. @koukou το αυτοκίνητό σου είναι εργοστασιακά cng ή από μετατροπή; Και αν αφήσουμε την οικονομία/km στην άκρη, τί άλλα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έχει σε σχέση με τη βενζίνη; Στην καθημερινή ζωή, στο ταξίδι (με πράγματα και σοβαρό φόρτωμα) αλλά και μελλοντικά στη συντήρηση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Επίσης, γνωρίζετε, πώς λειτουργεί το σύστημα διπλού καυσίμου CNG-Βενζίνη που λένε; Και, cng ή lng;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν είναι για να πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη τα ηλεκτρικά τύπου leaf. Είναι για να ξυπνήσεις το πρωί, να πας στην δουλειά σου στην πόλη σου χωρίς να κάνεις καυσαέριο καθόλου, να γυρίσεις το απόγευμα, να πας και στις κινήσεις σου το απόγευμα-βράδυ, και αργά που θα πέσεις για ύπνο, να το βάλεις να φορτίσει και Goto 1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γαμανε τα ηλεκτρικά αν και θέλουν δουλειά ακόμα. Δεν υπάρχει καταλληλότερο όχημα για το μέσο χρήστη(το 90% όσων κινούνται στους δρόμους δηλαδή). 

Ροπή παντού χωρίς κιβώτιο, δε γεμίζει καυσαέριο και θόρυβο τους δρόμους της πόλης, μηδενικό κοστος μετακινήσεων, δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών πηγών ενέργειας για τη φόρτιση του (ειδικά με τον ήλιο και τον αέρα της Ελλάδας ειναι και γαμω αυτό) και αφού τελειώσεις τις δουλειές σου το βάζεις να φορτίσει το βράδυ και όλα καλά. 

Λίγο τα περιβαλλοντολογικα θεματα γύρω από την κατασκευή τους να λύσουμε και κομπλέ. Οι μπαταρίες γινονται όλο και καλύτερες και είναι θέμα χρόνου να εφαρμοστούν καινούργιες τεχνολογίες που θα τις απογειώσουν πιστεύω(όπως και τα ηλιακά panels).

Για πρακτικές εφαρμογές μιλάμε πάντα. Για fun σαν τη βενζίνη με χειροκίνητο κιβωτιο δεν έχει, οοοσο πιο γρήγορα και αν κάνουν τα ηλεκτρικα. 

Ακόμα και τα τηλεκατευθυνόμενα να δει κάποιος, έχεις πλέον παντού lipo μπαταρία με brushless motor που είναι τόσο δυνατά που θέλει προσοχή το γκάζι για να μην κάνεις όχι σουζα... αλλά backflip.. Πάλι όμως όταν πάρει μπροστά η nitro διχρονιλα όλοι αρρωσταινουν. Παντα θα εχουμε μια διαφορετική, πρωτόγονη σύνδεση, με το μηχανημα που φωνάζει, αναπνέει και καίει οξυγονο όπως εμείς. 

 

Τροποποιήθηκε από τον CptAngel

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

30τόσα χιλιάρικα για να πάω στη δουλειά μου στην πόλη, δεν τα δίνω και νομίζω κανείς δε θα το κάνει. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 λεπτά, το μέλος A-nik-i έγραψε:

30τόσα χιλιάρικα για να πάω στη δουλειά μου στην πόλη, δεν τα δίνω και νομίζω κανείς δε θα το κάνει. 

Προφανως. Ολως και κάποτε δε θα έδινες τα χιλιάρικα που έκανε μια μεγάλη lcd τηλεόραση. Είναι πολύ καινούργια τεχνολογία οι τιμές θα αρχίσουν να κατεβαινουν στο σύντομο μέλλον.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 5 λεπτά, το μέλος CptAngel έγραψε:

Προφανως. Ολως και κάποτε δε θα έδινες τα χιλιάρικα που έκανε μια μεγάλη lcd τηλεόραση. Είναι πολύ καινούργια τεχνολογία οι τιμές θα αρχίσουν να κατεβαινουν στο σύντομο μέλλον.

Ίσως και καθόλου λεφτά δε θα έδινα για κάτι που μου κάνει τις μισές δουλειές. Δηλαδή, δε θα έπαιρνα 3 lcd τηλεοράσεις. Θέλω μία να τα κάνει όλα. Πόσο δηλαδή θα πρέπει να κοστίζει ένα ηλεκτρικό ώστε να έχω συμφέρον (σε βάθος 7ετίας-10ετίας) να το έχω μόνο για πίρι-πίρι γύρω στην Αθήνα, και να έχω ένα δεύτερο αυτοκίνητο για τα υπόλοιπα;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν θα έχεις δεύτερο αυτοκίνητο. Θεσσαλονίκη πήγαινε με τραίνο-αεροπλάνο. Αυτή είναι η λογική.

Εδώ δίνουν 30.000 και παίρνουν Α-Χ-Ρ-Η-Σ-Τ-Α SUV για να πηγαινοέρχονται στην δουλειά, πλάκα κάνετε;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

2 τενεκέδες λάδι, 1 αρνί τεμαχισμένο σε ψυγείο και τη βαλίτσα μου, θα τα πάρω με το τρένο; 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πάρτα εκεί που θα πας. Γιατί να κουβαλάς πράγματα που βρίσκεις κι εκεί, για να αυξάνεις ΚΙΑΛΛΟ τα έξοδα σε παραπανίσια κατανάλωση;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μέχρι να γίνουν αρκετά φθηνά ώστε να αξίζουν, θα έχουν και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία. Ήδη κάποια Tesla βγάζουν καμία 500αρια χιλιόμετρα και πρόσφατα μια τύπισσα έκανε το γύρο της Αυστραλίας με ένα.

Τροποποιήθηκε από τον CptAngel

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος A-nik-i έγραψε:

30τόσα χιλιάρικα για να πάω στη δουλειά μου στην πόλη, δεν τα δίνω και νομίζω κανείς δε θα το κάνει. 

Οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολλά προκειμένου να κάνουν οικονομία :laugh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος FlyingInADream έγραψε:

Πάρτα εκεί που θα πας. Γιατί να κουβαλάς πράγματα που βρίσκεις κι εκεί, για να αυξάνεις ΚΙΑΛΛΟ τα έξοδα σε παραπανίσια κατανάλωση;

Όντως τώρα? Δεν είναι κακό να παραδεχόμαστε καμιά φορά ότι είπαμε κοτσάνα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 7 λεπτά, το μέλος kpapageo έγραψε:

Όντως τώρα? Δεν είναι κακό να παραδεχόμαστε καμιά φορά ότι είπαμε κοτσάνα.

Να το αφησεις να εννοηθει αυτο το comment. Γιατι σπαταλας ηλεκτρονικο μελανι και πιανεις χωρο στο server?
Να τωρα τραβηξες και εμενα μεσα. Τι αλλο θα κανεις? Θα αγορασεις κανα αχρηστο SUV μηπως? :detective:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οντως του όντως, τώρα, κρίνουμε την πορεία της αυτοκίνησης, με το αν παίρνει το μελλοντικό ηλεκτρικό όχημα να πάει τενεκέδες με λάδι και αρνί, στην Θεσσαλονίκη;

Κι εγώ όπου πάω, μαρέσει να παίρνω μαζί μου το πιάνο μου με ουρά, και χρειάζομαι ημιφορτηγό 3500 κιλών, μήπως και αυτό τα βγάζει άχρηστα τα ηλεκτρικά;

πριν 2 λεπτά, το μέλος CptAngel έγραψε:

 Θα αγορασεις κανα αχρηστο SUV μηπως? :detective:

Εδώ εσύ δεν ήσουν που έγραφες σεντόνια να πιάνουν χώρο στο σέρβερ, πόσο χρήσιμα είναι τα SUV και τι έξυπνη ιδέα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 λεπτά, το μέλος FlyingInADream έγραψε:

Εδώ εσύ δεν ήσουν που έγραφες σεντόνια να πιάνουν χώρο στο σέρβερ, πόσο χρήσιμα είναι τα SUV και τι έξυπνη ιδέα...

Ναι και δεν επιασαν και τοπο απ' οτι φαινεται.
Στην κρεμαλα και 'γω :knife:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δυστυχώς πιάνουν τόπο σε άλλους, και έχουν γεμίσει οι δρόμοι με δαύτα. Δε βαριέσαι, τα έχουμε ξαναπει τι είναι ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ και με το θέμα του GS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε @FlyingInADream αφού είσαι έξυπνος άνθρωπος, γιατί πρέπει ώρες ώρες να κάνεις τον έξυπνο?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η μαζα κανει ο,τι κανει για τους λογους της.
Αλλα το οτι κατι επιλεγεται απο τη μαζα δε σημαινει αυτοματα οτι δεν ειναι καλο.
Ουτε οτι οι λογοι της μαζας ειναι ακυροι επειδη δεν ταυτιζονται με τις αναγκες/γουστα καποιου σαν εσενα ή εμενα.
Ουτε οτι αυτο που επιλεγεται απο τη μαζα δεν εχει αντικειμενικες αρετες να προσφερει σε καποιον πιο ψαγμενο που το επιλεγει για δικους του λογους.

Παραδειγματα πολλα και διαφορα. Και offtopic :tongue:

Τροποποιήθηκε από τον CptAngel

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 6 ώρες, το μέλος A-nik-i έγραψε:

Τα ηλεκτρικά για μένα έχουν χαβαλέ μόνο να βλέπεις κανένα "Ludicrous Mode" στο YouTube. Θέλω να πω, στην πραγματική ζωή, για τους πραγματικούς ανθρώπους είναι δύσκολη η χρήση του. Είδα εκεί στην έκθεση το Nissan Leaf. Αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 32.000€? Κάπου τόσο. Χρόνος φόρτισης σε "ταχυφορτιστή" 40-60 λεπτά. Και αυτονομία πόσο; Στο google τα πρώτα αποτελέσματα μου γράφουν για κάτω από 200km. Αστείο.

Για να πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όχι μόνο θα πρέπει να σταματήσεις 1-2 φορές για κανένα 40λεπτο, θα πρέπει να περιμένεις και όλους τους υπόλοιπους που θέλουν να φορτίσουν πριν από σένα. Όταν οι μπαταρίες χρειαστούν αλλαγή; Τότε για τί κόστος μιλάμε; Και έπειτα, οι απόρριψη των μπαταριών θεωρώ θα είναι και μια μεγάλη περιβαλλοντική πρόκληση.

Για το cng που λέτε. @koukou το αυτοκίνητό σου είναι εργοστασιακά cng ή από μετατροπή; Και αν αφήσουμε την οικονομία/km στην άκρη, τί άλλα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έχει σε σχέση με τη βενζίνη; Στην καθημερινή ζωή, στο ταξίδι (με πράγματα και σοβαρό φόρτωμα) αλλά και μελλοντικά στη συντήρηση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Επίσης, γνωρίζετε, πώς λειτουργεί το σύστημα διπλού καυσίμου CNG-Βενζίνη που λένε; Και, cng ή lng;

Cng vw up εργοστασιακό. Ξεκινάει με cng και μένει με αυτο μέχρι να τελειώσει. Σαν βενζίνη είναι. 

Με 11 κιλά κάνεις από 250 μέχρι 360 χλμ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω κοιταω για εργοστασιακο lpg .με εχει βολεψει παααρα πολυ το υγραεριο σε σημειο που το αλλο αμαξι κυκλοφορει μονο για να μην μεινει απο μπαταρια. Με 30 ευρω 500 χλμ δεν το λες και ασχημο

Τι αλλα μοντελα υπαρχουν με εργοστασιακο φυσικο αεριο?

Τροποποιήθηκε από τον spiros!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...