o_xlapatsas 2.920 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 (τροποποιήθηκε) Μιας λοιπόν και εχθές ασχολήθηκα λίγο με τη μηχανή στην οποία έχω σημειώσει κάποια «γεριατρικά» ζητήματα –μην ξεχνάμε ότι είναι και 15 χρόνων με αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη της- σκέφτηκα να γράψω μια «λίστα» σχετικά με ζητήματα στα κάποιας ηλικίας οχήματα. Έτσι προς προστασία δηλαδή κάποιου υποψήφιου αγοραστή παλιότερης μοτοσυκλέτας, είτε λόγω μπάτζετ, είτε αν είστε νεκρόφιλος συλλέκτης ή λάτρης του πιο κλασικού, είτε ψάχνετε κάτι εξαιρετικά συγκεκριμένο κλπ κλπ και τέλος πάντων καταλήγουμε σε ένα σχετικά παλιό μοντέλο. Υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία μπορούν εύκολα να μετατρέψουν το «κελεπούρι» και την ευκαιρία σε… σιχτιρίσματα και άδεια τσέπη. Έχουμε και λέμε λοιπόν. • Δίσκοι φρένων: Ακόμα και σε μια πολύ προσεγμένη παλιά μηχανή ξέρουμε πολύ καλά ότι οι δίσκοι δεν είναι και από τα ανταλλακτικά που αλλάζονται και όσο το όχημα μαζεύει χιλιόμετρα, η φθορά αυξάνεται και φτάνουμε κάποια στιγμή στο όριο. ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΙ σε γενικές γραμμές –με κόστος πολύ συχνά δυσανάλογο της μηχανής-, ίσως και δυσεύρετοι ανάλογα το μοντέλο, είναι κάτι που θέλει οπωσδήποτε έλεγχο πριν την αγορά της μοτό και, κατά την γνώμη μου, άμεση διαπραγμάτευση της τιμής αγοράς της μοτό με τον πωλητή, αν χρειάζονται αλλαγή. Παθών από πρώτο χέρι. • Αναρτήσεις-κατάστασή αυτών: Ειδικά για την πίσω, το θέμα είναι φλέγον, αλλά και σε ένα πηρούνι μπορεί να έχουμε σοβαρά θέματα. Πες, μια αλλαγή λαδιών-τσιμουχών την αντέχεις, αλλά αν τα καλάμια τζογάρουν π.χ. ή έχουν χτυπήματα, το κόστος πάει αλλού. Όσο για το αμορτισέρ, σε περίπτωση κακής λειτουργίας ακόμα και χωρίς να υπάρχει βλάβη (αλήθεια ποιο αμορτισέρ λειτουργεί καλά μετά από 15 χρόνια χωρίς σέρβις;) μιλάμε για μπόλικο φράγκο για την επισκευή και ακόμα πιο πολύ για την αντικατάσταση. Άλλο ένα σημείο, στο οποίο απαιτείται άμεσα παζάρεμα με τον πωλητή. Στα ίδια μήκη κύματος και ο προσεκτικός έλεγχος του μοχλικού, το οποίο μπορεί να τα έχει παίξει ακόμη και τελείως και η ανάρτηση να κάνει...ότι να ναι, χωρίς να μπορούμε μάλιστα να καταλάβουμε γιατί. • Κατάσταση κλειδιών-κλειδαριάς: Νομίζω δεν είμαστε πολλοί αυτοί που, αγοράζοντας μεταχειρισμένη μοτό, σταθήκαμε στο αν τα κλειδιά είναι σε καλή κατάσταση ή αν ο γενικός διακόπτης την παλεύει. Και μιλάμε για ένα θέμα που μπορεί να μας μπλέξει πολύ αλλά και να μας ακινητοποιήσει. Προσεκτική εξέταση σε εκείνο το σημείο. Είναι τα κλειδιά στραβωμένα ή συστραμμένα; Το επισημαίνουμε. Βλέπουμε κάτι ύποπτο στην λειτουργία του γενικού διακόπτη; Καλύτερα ας κοιτάξουμε αλλού. (Δεν θέλω να σκεφτώ τα έξοδα, αν –ο μη γένοιτο- χαλάσει ο διακόπτης στο CBR μου…) • Τζόγοι σε κρίσιμα σημεία εδράσεων (π.χ. ψαλίδι, τιμόνι). Και καλά πες τα ρουλεμάν τιμονιού, κάποιοι φροντίζουν να τα αλλάξουν σύντομα. Τα ρουλεμάν… ψαλιδιού όμως ποιος τα ξέρει ότι υπάρχουν ασχολείται μαζί τους; Δεν χρειάζεται να επισημανθεί νομίζω το πόσο σοβαρό θα ήταν το ψαλίδι να έχει μπόσικα στην σύνδεσή του με το πλαίσιο. Όσο για τα ρουλεμάν τιμονιού, σε παλιότερες μοτοσυκλέτες δεν αλλάζονται πάντα –για να μην πω κατά κύριο λόγο- και είναι μια εργασία που μπορεί να στοιχίσει αρκετά, κυρίως στα εργατικά της παρά στο ανταλλακτικό το ίδιο. • Ρουλεμάν τροχών: Άλλο ένα ζήτημα που περνά πολλές φορές απαρατήρητο, ειδικά αν η φθορά είναι στις αρχές της αλλά μπορεί να εξελιχθεί σε ένα ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ πρόβλημα (έχετε οδηγήσει μηχανή με χτυπημένα ρουλεμάν εμπρός τροχού; Εγώ ναι. Δεν θα θέλατε.) Ο έλεγχος είναι σχετικά απλός, το κόστος για την αντικατάσταση εξαιρετικά μικρό σε σχέση με τις ζημιές που μπορεί να προκαλέσει αν συμβεί η «στραβή». • Ντίζες: Εδώ δεν είναι τόσο θέμα κόστους ανταλλακτικού, όσο παλαιότητας-διαθεσιμότητας αλλά και κόστος εργασίας, αν φυσικά δεν ασχοληθείτε εσείς με την αλλαγή. Στα παλιότερα μηχανάκια λοιπόν που είχαν ντίζες για γκάζι και συμπλέκτη, πρέπει να ελέγξουμε την κατάσταση και την λειτουργία τους και αν υποψιαζόμαστε ότι χρειάζεται αλλαγή, να προβούμε έγκαιρα σε προμήθεια ανταλλακτικών, μη φτάσουμε στο σημείο να μας κοπεί το σύρμα στο δρόμο και χρειάζεται κανα μήνα να έρθει το ανταλλακτικό… • Πλάστιξ: Το αφήνω για το τέλος γιατί δεν είναι απαραίτητα –κατά την γνώμη μου- κάποιο κρίσιμο σημείο άξιο προσοχής, για την λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Έχει όμως σημασία αν κάποιος θέλει να αναπαλαιώσει ή να διατηρήσει την μοτοσυκλέτα σε καλή κατάσταση και εμφανισιακά –και τα πλαστικά κοστίζουν πολύ. Πριν λοιπόν στην θέση να καταριέστε την ώρα και την στιγμή που αγοράσατε μια μοτοσυκλέτα-ευκαιρία και σας βγήκε «μάπα το καρπούζι», ρίξτε μια ματιά στην παραπάνω λίστα. Ευπρόσδεκτες οι όποιες προσθήκες. Τροποποιήθηκε Οκτώβριος 4 , 2017 από τον o_xlapatsas 6 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
FlyingInADream 10.335 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 H κλειδαριά στο δικό σου, πάντως, και σε όλα τα Honda γενικά, είναι εύκολη αν κάποιος ξέρει τι κάνει, και στην επισκευή (αν παίρνει), και στην αντικατάσταση με νέα (δεν είναι εξάρτημα ασφαλείας, και με την κινέζικη ρέπλικα των 40 ευρώ, την κάνεις μια χαρά την δουλειά σου), και στον επαναπρογραμματισμό ώστε να δουλεύει με το υπάρχον κλειδί και να μην κουβαλάς δύο. Πάρε ιδέες εδώ http://forcev4.blogspot.gr/2017/09/honda-90.html , η δικιά σου είναι ελαφρά διαφορετική από αυτήν του άρθρου, αλλά οι ίδιες αρχές ισχύουν. Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
nikolai 409 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 Τον ιδιοκτητη και τον τυπο της μηχανης οτι προδιαθετει καγκουρια και ελειψη συντηρησης ειναι μειον πχ παιζει στο cb1 να μου εχει γινει μονο μια φορα ρυθμιση βαλβιδων και αν, αποτελεσμα μολις μου ελεγξε βαλβιδες ο μαστορας βρηκε 2 με διακενο 0,03 ενω το φυσιολογικο ειναι 15 ακομη τρεμω στην ιδεα πως εχει γινη ζημια στην εδρα με οτι συνεπαγετε Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
o_xlapatsas 2.920 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 πριν 5 λεπτά, το μέλος nikolai έγραψε: Τον ιδιοκτητη και τον τυπο της μηχανης οτι προδιαθετει καγκουρια και ελειψη συντηρησης ειναι μειον πχ παιζει στο cb1 να μου εχει γινει μονο μια φορα ρυθμιση βαλβιδων και αν, αποτελεσμα μολις μου ελεγξε βαλβιδες ο μαστορας βρηκε 2 με διακενο 0,03 ενω το φυσιολογικο ειναι 15 ακομη τρεμω στην ιδεα πως εχει γινη ζημια στην εδρα με οτι συνεπαγετε Σημαντικό αυτό που λες αλλά και δυστυχώς, λαχείο. Μη ρεαλιστικό το να μπορέσεις να ελέγξεις βαλβίδες πριν αγοράσεις,ειδικά αν μιλάμε για μοτέρ με καπελότα. Εκεί δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν πολλά έως και τίποτα. Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
nikolai 409 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 πριν 2 λεπτά, το μέλος o_xlapatsas έγραψε: Σημαντικό αυτό που λες αλλά και δυστυχώς, λαχείο. Μη ρεαλιστικό το να μπορέσεις να ελέγξεις βαλβίδες πριν αγοράσεις,ειδικά αν μιλάμε για μοτέρ με καπελότα. Εκεί δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν πολλά έως και τίποτα. Το να τα ελεγξεις ειναι ωντος μη ρεαλιστικο αλλα δεν θα ξαναπαιρνα πλεον παλια μηχανη χωρις να ξερο οσο το δυνατον καλυτερα το ιστορικο της 1 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
FlyingInADream 10.335 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2017 πριν 57 λεπτά, το μέλος nikolai έγραψε: Τον ιδιοκτητη και τον τυπο της μηχανης οτι προδιαθετει καγκουρια και ελειψη συντηρησης ειναι μειον πχ παιζει στο cb1 να μου εχει γινει μονο μια φορα ρυθμιση βαλβιδων και αν, αποτελεσμα μολις μου ελεγξε βαλβιδες ο μαστορας βρηκε 2 με διακενο 0,03 ενω το φυσιολογικο ειναι 15 ακομη τρεμω στην ιδεα πως εχει γινη ζημια στην εδρα με οτι συνεπαγετε Θα βάλετε 0.15-0.03=0.08 λεπτότερο καπελότο, και θα τελειώσει η δουλειά. Μην τρελαίνεσαι. Ακόμα και καμένη βαλβίδα να έχεις, και να μην φτάνει το μικρότερο νούμερο σε καπελότο, το να βγει η κεφαλή στο δικό σου (δεν χρειάζεται να κατέβει μοτέρ), από την στιγμή που έχετε φτάσει καπελότα, είναι ΑΣΤΕΙΑ υπόθεση. Πάει σε μηχανουργείο, αλλάζει μια έδρα+βαλβίδα, καινούρια φλάντζα, δέσιμο, έτοιμο. Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο σε όλους τους κινητήρες Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
exppii 302 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2017 Κανόνας πρώτος, πάντα 2 μάτια για να δούνε μηχανάκι προς αγορά. Ο υποψήφιος αγοραστής πολλές φορές λόγω ενθουσιασμού/άγχους κτλ κολλάει και δεν βλέπει τα προφανή. Παθών κι εγώ, το πιο πρόσφατο ήταν μηχανάκι με διαλυμένα ρουλεμάν λαιμού, δεν το παρατήρησα στη βόλτα γιατί το μέρος ήταν τίγκα στη λακούβα και το μηχανάκι τακουνάτο. Μόνος δεν μπορούσα να το σηκώσω να ελέγξω, οπότε την πατήσαμε. Μικρό το κακό. Δεύτερον, το φτηνό βγαίνει ακριβό 99% των περιπτώσεων. Ευκαιρίες υπάρχουν, αλλά λίγες. Ότι αγγελία υπάρχει που αξίζει εξαφανίζεται σε χρόνο dt. Ότι μένει, μένει για κάποιο λόγο. Καλύτερα στεγνώστε το σκ@το σας λίγο καιρό ακόμα και πάρτε κάτι σωστό. Εξαίρεση αποτελεί το να το πάρεις σκοτωμένο και να πεις, οκ, συν τόσο να το συνεφέρω. Πάντως θα γίνει χαμός στην αγορά μεταχειρισμένων πλην των παπιοσκούτερ. Άμα το καλοσκεφτείτε, τα τελευταία καινούρια ακριβά μηχανάκια είναι πλέον κοντά δεκαετίας Τα ρημάδια παραμένουν στις ίδιες τιμές, τα αξιόλογα σταθερά ή και ανεβαίνουν... 2 Παράθεση Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες