Jump to content
ShapeshifterGR98

Ερώτηση περί ιπποδύναμης

Recommended Posts

Γεια σας! 

Έχω μια μικρή ερώτηση σε σχέση με τα άλογα. Εμένα το Address στις προδιαγραφές του λέει 9.5 άλογα στις 5800RPM. Σε κάποια άλλα reviews λέει για 10 άλογα στις 8000RPM. Έστω οτι ξεχνάμε το γεγονός οτι φίλτρο και εξάτμιση τα έχω αλλάξει (που λογικά έστω και 1 άλογο το πολύ το έχει πάρει υποθέτω και όντως πηγαίνει καλύτερα απο πριν) και έστω οτι το είχα εντελώς μανίσιο το μηχανάκι. Άμα πχ κάνει η Suzuki λόγο για 9.5 άλογα στις 5800 όταν δηλαδή το μοτέρ φτάσει σε πιο υψηλές στροφές δηλαδή στις 8000 βγάζει και 0.5 άλογο παραπάνω άρα πάει στα 10; Τώρα σε πόσες βαράει κόφτη δεν γνωρίζω μιας και στροφόμετρο δεν έχω αλλά μια μαντεψιά μου λογικά μέχρι 9000κατι το κόβω να φτάνει (με βάση το Gear Commander στο οποίο κοιτάω γραναζώματα). 

Συνεπώς ποιο απο τα 2 ισχυεί όντως; Οτι βγάζει 9.5 μόνο ή οτι μπορεί να βγάλει 10 άλογα με δεδομένο οτι είναι εντελώς μαμά (χωρίς φίλτρα εξάτμιση κλπ). Ξέρω η διαφορά είναι μηδαμινή αλλά πάντα το είχα απορία αυτό εδω. :blink::wallbash:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μόνο με δυναμομέτρηση μπορείς να ξέρεις πραγματικά. Κάθε μηχανάκι είναι λίγο διαφορετικό και οι κατασκευαστές ουκ ολίγες φορές έχουν αποδειχθεί υπεραισιόδοξοι στα νούμερα που ανακοινώνουν. 

 

Αν το πας όντως για μέτρημα να σιγουρευτείτε πως έχει δεθεί καλά...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που κρύβονται πίσω από τους αριθμούς.

Θα ξεκινήσω με στρογγυλοποίηση στον αρχικό αριθμό στο 10 για λόγους ευκολίας.

Για να δούμε:

1. Έχεις διαβάσει για 10ps ή 10hp? Το ρεαλιστικό είναι το hp. Αλλά σε αριθμούς το ps είναι πιο εντυπωσιακό. Γιατί 10hp = 10.14ps

Άρα για λόγους εντυπωσιασμού θα γράψουν σε manual/πρπσπέκτους κλπ 10.14ps

Από την άλλη, 10hp = 7.46kw, αλλά δε θες να το μετράμε έτσι, ε?

 

2. Κάθε μοτέρ εκ κατασκευής μπορεί να έχει απόκλιση + ή - 5% από το δηλωθέν. Άρα στο εργαλείο που ο κατασκευαστής δηλώνει 10ps, μπορεί να πέσεις στο "τζούφιο" και να είναι 9.5ps ή στο "τούμπανο" κ να είναι 10.5ps. Δηλαδή είναι πιθανό να πάτε στο ίδιο μαγαζί με ένα φίλο σου, να πάρετε την ίδια μέρα, το ίδιο μοντέλο, που μπορεί να βγήκαν την ίδια μέρα από το εργοστάσιο της Suzuki, αλλά εσύ να πέσεις στο 10.5ps κ ο φίλος σου να τα τρώειβστη μάπα κάθε φορά Επειδή έπεσε στο 9.5άρι

 

3. Όλα τα νούμερα παραπάνω είναι ιπποδύναμη στο στρόφαλο. Με το μοτέρ στον πάγκο. Στην πράξη, στον τροχό, λόγω τριβών σε μετάδοση κ τροχό, η ιπποδύναμη που θα σε σπρώξει στο δρόμο θα είναι χοντρικά 10% κάτω. Τα 10ps του πρπσπέκτους δηλαδή, θα είναι χοντρικά 9 στον τροχό.

 

4. Υπολόγισε δε, πως όλα τα θεωρητικά νούμερα παραπάνω επηρεάζονται από αρκετούς παράγοντες. Περιβάλλον (θερμοκρασία, υγρασία), συντήρηση/κατάσταση μοτέρ (φίλτρο αέρα, μπουζί, ρεύμα, λάδια, αλυσίδα μετάδοσης, λάστιχα). Οπότε σε μια φθινοπωρινή μέρα θα δεις το εργαλείο να αρπάζει καλύτερα. Ομοίως με φρέσκα λαδάκια/μπουζί/καθαρό φίλτρο. Αντίστοιχα με ρυθμισμένα κ καλολαδωμένη αλυσίδα. Με σβηστά φώτα. Με πιο λεπτό πίσω λάστιχο (σε μικρές ιπποδυνάμεις) κοκ

 

5. Να θυμάσαι πως και ανάμεσα στα δυναμόμετρα θα δεις διαφορές. Τα fuchs πχ είναι συνήθως αυστηρότερα στα νούμερα που βγάζουν. Επίσης οι χειριστές μέσω πολλαπλασιαστών στο αποτέλεσμα (που υπάρχουν για καλιμπράρισμα λόγω συνθηκών πχ) μπορούν να σε φουσκώσουν ή σε φουσκώσουν αναλόγως της φάσης ή του στόχου τους.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Με φιλτρο και εξατμηση το πιο πιθανο ειναι να εχασε αλογα παρα να κερδισισε, η 20ετη μου εμπειρια-ενασχοληση με τα παπακια μου διδαξε οτι, αν δεν ριξεις ΠΟΛΛΑ λεφτα δεν προκειτε να δεις σημαντικες διαφορες στις εποδοσεις, ή παρε ενα αλλο μεγαλυτερο μοτο για να ξεκαυλωσεις ή παρε ενα GLX και βαλτου μοτερ Takegawa με 5Κ ευρω για να εχεις 20 αλογακια στο παπι σου.

Τροποποιήθηκε από τον Tasos Meli

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

@tasos polymeneas Θα το έχω υπόψην :Ρ

@pitapola Δυναμομέτρηση το σκέφτηκα και εγω η αλήθεια είναι αλλά δεν ξέρω αν αξίζει να δώσω λεφτά για κάτι τέτοιο.

@ksino1100 Το κακό είναι οτι δεν μπορώ ούτε να βρω αλλά ούτε και να θυμηθώ πόσα kW βγάζει. Νομίζω 6,κάτι. Το μόνο που κατάφερα να βρω είναι πόση ροπή βγάζει και αυτή είναι 0.93 kgm/7800RPM.  Άρα ουσιαστικά κοντά στα 9 με 9.5 άλογα είναι. Λογικά σε μερικά βάζουνε PS όντως η αλήθεια είναι. Αν όμως το ίδιο μοτέρ βγαίνει απο το ίδιο εργοστάσιο δεν θα έπρεπε όλα να είναι ίδια μεταξύ τους; Οχι ότι 9.5 με 10PS έχει τρελή διαφορά λογικά αλλά πως γίνεται να έχουνε αυτή την έστω μικρή απόκληση;

@Tasos Meli Κοίτα μια διαφορά την είδα η αλήθεια είναι. Ίσως είπα λάθος λέξη. Γενικά όμως το μοτέρ λειτουργεί πιο χαλάρα και μπορεί και τραβάει ευκολότερα η αλήθεια είναι όταν το δοκίμασα με δικάβαλο.

Τροποποιήθηκε από τον ShapeshifterGR98

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

9 αλογα βγαζει το παπι σου. συνηθως η δυναμη τους ειναι στα 2/3 των στροφων, αναλογα το μοτερ βεβαια.

δε κερζισες τιποτα με φιλτρο και εξατμιση που εβαλες. 

τα μοτερ αυτα για να παρουν αλογα και ροπη πρεπει να βαλεις πολυ βαθεια το χερι στην τσεπη, αν ηταν τοσο ευκολο θα ειχαμε γεμισει την αυλη μας με πυραυλακια εδαφους 125 κυβικων...:winking:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 7 ώρες, το μέλος noodles έγραψε:

9 αλογα βγαζει το παπι σου. συνηθως η δυναμη τους ειναι στα 2/3 των στροφων, αναλογα το μοτερ βεβαια.

δε κερζισες τιποτα με φιλτρο και εξατμιση που εβαλες. 

τα μοτερ αυτα για να παρουν αλογα και ροπη πρεπει να βαλεις πολυ βαθεια το χερι στην τσεπη, αν ηταν τοσο ευκολο θα ειχαμε γεμισει την αυλη μας με πυραυλακια εδαφους 125 κυβικων...:winking:

Δηλαδή θες να πεις ότι η ιπποδύναμη παρέμεινε στα 9 άλογα? 

 

 

 

 

 

 

 

 

(διάλογος επιπέδου "καλημέρα ζωή)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 53 λεπτά, το μέλος hayabusas έγραψε:

Δηλαδή θες να πεις ότι η υποδύναμη παρέμεινε στα 9 άλογα? 

διάλογος επιπέδου "καλημέρα ζωή)

φίξντ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 13 ώρες, το μέλος noodles έγραψε:

9 αλογα βγαζει το παπι σου. συνηθως η δυναμη τους ειναι στα 2/3 των στροφων, αναλογα το μοτερ βεβαια.

δε κερζισες τιποτα με φιλτρο και εξατμιση που εβαλες. 

τα μοτερ αυτα για να παρουν αλογα και ροπη πρεπει να βαλεις πολυ βαθεια το χερι στην τσεπη, αν ηταν τοσο ευκολο θα ειχαμε γεμισει την αυλη μας με πυραυλακια εδαφους 125 κυβικων...:winking:

Απο τότε που έβαλα φίλτρο και εξάτμιση (ειδικά το φίλτρο) εμένα πάει καλύτερα. Τραβάει πιο άνετα, τσιτώνει να το πω πιο γρήγορα το γκάζι κλπ. Και οχι φίλε noodles μπερδέματα και απότομα σβησίματα ούτε ένα :_rock-on: Με δεδομένο αυτό έστω και λίγο παραπάνω δεν έχει πάρει πχ 9.5 άλογα; Ξέρω δεν είναι τίποτα αλλά έστω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αμφιβαλω κατα ποσο ανθρωπος μπορει να αντιληφθει το μισο αλογο , ψυχολογικος ειναι ο παραγοντας πιο πολυ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 38 λεπτά, το μέλος nikolai έγραψε:

αμφιβαλω κατα ποσο ανθρωπος μπορει να αντιληφθει το μισο αλογο , ψυχολογικος ειναι ο παραγοντας πιο πολυ

Κοιτα στο δικαβαλο το καταλαβα εγω. Τραβαει πολυ πιο ευκολα τωρα. Τελικες παραμενουνε οι ιδιες. Γενικα ομως η εξατμιση και το φιλτρο το βοηθησε καπως. Τωρα αμα πηρε οντως εστω και μισο αλογο παραπανω δεν ξερω. Οπως επισης δεν ξερω αν βγαζει 9, 9.5 ή 10 ή 150 αλογα απο οτι φαινεται :_zeppelin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 5 ώρες, το μέλος nikolai έγραψε:

αμφιβαλω κατα ποσο ανθρωπος μπορει να αντιληφθει το μισο αλογο , ψυχολογικος ειναι ο παραγοντας πιο πολυ

δεν υπαρχουν παραπανω αλογα για να αντιληφθει, αλλα και να υπηρχαν δε θα εννιωθε διαφορα με 0.5 αλογα.

λιγο ο ηχος του αερα στο σωμα ψεκασμου, λιγο η εξατμιση, γουσταρει και νομιζει πως εχει κερδισει δυναμη... been there, done that :biggrin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος noodles έγραψε:

δεν υπαρχουν παραπανω αλογα για να αντιληφθει, αλλα και να υπηρχαν δε θα εννιωθε διαφορα με 0.5 αλογα.

λιγο ο ηχος του αερα στο σωμα ψεκασμου, λιγο η εξατμιση, γουσταρει και νομιζει πως εχει κερδισει δυναμη... been there, done that :biggrin:

το αυτοκολλητα που του εχω πανω μου δινουνε αλογα τουλαχιστον; :( xD

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν βγάλεις τελείως την εξάτμιση θα πάρει ακόμα 0,36 αλογάκια ακόμα. Δοκίμασε το. :laugh:

Σοβαρά τώρα. Αν κάνει περισσότερη φασαρία δεν σημαίνει πως πάει και γρηγορότερα. Placebo λέγεται. Ή αυθυποβολή στα Ελληνικά.

Άσε το κακόμοιρο το μηχανάκι στην ησυχία του. :yes:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 1 ώρα, το μέλος constantine 440 έγραψε:

Αν βγάλεις τελείως την εξάτμιση θα πάρει ακόμα 0,36 αλογάκια ακόμα. Δοκίμασε το. :laugh:

Σοβαρά τώρα. Αν κάνει περισσότερη φασαρία δεν σημαίνει πως πάει και γρηγορότερα. Placebo λέγεται. Ή αυθυποβολή στα Ελληνικά.

Άσε το κακόμοιρο το μηχανάκι στην ησυχία του. :yes:

Σαφώς θα πάρει 0,36 άλογα επειδή θα έχει φάει weight reduction λογικά. Όχι νταξ με σιγαστήρα την έχω τελικά γιατί κάνει πιο ωραίο ήχο απο άποψη ακουστικής μαζί με το φίλτρο. Δεν ξέρω εαν είναι placebo η οχι εμένα όντως μου φαίνεται οτι πάει λίγο καλύτερα απο πριν. Όχι τρελές αλλαγές αλλά κάτι τις σε βελτίωση μικρό το πήρε. Δεν θα το αφήσω ποτέ στην ησυχία του MUAHAHAHAHAHA :_devil: Οκ σοβαρά πέρα απο αυτά δεν έχω σκοπό να κάνω κάτι άλλο...τώρα θέλω να κοιτάξω καμιά λάμπα πιο δυνατή να του βάλω (οχι xenon αλλά τύπου xenon δηλαδή να έχει λευκό φως) και ίσως του βάλω και μια σέλα κάποια στιγμή με σχέδιο το σήμα της Suzuki πάνω του.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πρόσεξε με τις λάμπες.

Αν φοράει Η4 35w μη βάλεις 55w γιατί θα έχεις θέμα κυρίως με το κάτοπτρο (κάψιμο) αλλά και με το εξωτερικό κρύσταλλο. +θερμοκρασίες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 ώρες, το μέλος ksino1100 έγραψε:

Πρόσεξε με τις λάμπες.

Αν φοράει Η4 35w μη βάλεις 55w γιατί θα έχεις θέμα κυρίως με το κάτοπτρο (κάψιμο) αλλά και με το εξωτερικό κρύσταλλο. +θερμοκρασίες

Που μπορώ να ελέγξω τι τύπο και πόσα Watt φοράει ακριβώς;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εκτός από το να την βγάλεις και να κοιτάξεις στην βάση της λάμπας, το γράφει στο manual στα τεχνικά χαρακτηριστηκά.

Τα παπάκια συνήθως φοράνε λάμπες double filament (μία λάμπα και για τις δύο σκάλες, με 2 νήματα πυρακτώσεως) τύπου S2 35/35W

lampa-12v-double-filament-lamp-s2-35-35w

 

 

Ή και τέτοια

0-0-0.jpg?t1506513820258n1

 

Η βάση τους έχει δύο επαφές που δεν προεξέχουν.

 

 

Οι H4 λάμπες είναι κατά κανόνα 55/55W, αλλά υπάρχουν και 35/35W:

71bcDCsjz+L._SY450_.jpg

Η βάση των Η4 έχει 3 επαφές σαν ποδαράκια που χώνονται μέσα στο φις.

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βαζοντας φιλτρο και εξατμηση ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ αλογα, απλα μεταφερεις τη μεγιστη ιποδυμανη και ροπη σε αλλες στροφες, ειτε πιο χαμηλα ,ειτε πιο ψηλα, αυτη τη διαφορα κανεις και νομιζεις οτι το μηχανακι δυναμωσε, και φυσικα δουλευει λιγο πιο ανετα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

@Dimitrismaxrpm Σε ευχαριστώ! Θα το κοιτάξω άμα είναι.

@Tasos Meli Αμα το πάμε έτσι τότε ίσως βγάζει την δύναμη του λίγο πιο χαμηλά ή δεν ξέρω τι αλλά γενικά μπορεί και λειτουργεί πιο απελευθερωμένα να το πω το μοτέρ του.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η εξατμηση παιζει σημαντικο ρολο, δεν ειναι μια σοληνα που βαζουμε για τον σαματα, εχω κανει κατι μοντες στο τελικο απο το μηχανακι μου (xr) και το εφερα εκει που χρειαζομαι τη δυναμη, παπατζιδικα μεν, χωρις δυναμομετρο αλλα το εφερα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 2 λεπτά, το μέλος Tasos Meli έγραψε:

Η εξατμηση παιζει σημαντικο ρολο, δεν ειναι μια σοληνα που βαζουμε για τον σαματα, εχω κανει κατι μοντες στο τελικο απο το μηχανακι μου (xr) και το εφερα εκει που χρειαζομαι τη δυναμη, παπατζιδικα μεν, χωρις δυναμομετρο αλλα το εφερα.

Μόντες όπως; Εγω τώρα μια ΝΟΒ1 φοράω αλλά με σιγαστήρα γιατί εδω στον Βόλο η αστυνομία όποτε τους κ@υλωσει σε γράφουνε για εξάτμιση. Αν και απο τότε που έβαλα τον σιγαστήρα έχω χάσει σε τελικές.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

@Tasos Meli Καλά εσένα όμως το το ΧR έχει σίγουρα διαφορετικό μοτέρ απο το παπί μου. Εγω τώρα με μήκος δεν μπορώ να κάνω κάτι (εδω με το ζόρι εκανα 2 διαφορετικές πατέντες για να την κάνω σταθερή γιατί έχασα ένα εξάρτημα που την κρατούσε). Το μόνο που ίσως μπορώ να κάνω είναι να βγάλω την τάπα της.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...