Jump to content
Sign in to follow this  
pavlosR1

Ηλεκτρολογικά προβλήματα σε R1

Recommended Posts

Καλημέρα σύντροχοι.

Το ιστορικό του προβλήματος έχεις ως εξής. Το μηχανάκι γενικά τον τελευταίο καιρό μου έκανε νούμερα. δεν κράταγε σωστά ρελαντί, αν ήταν ζεστό ζοριζόταν να πάρει κλπ. Κάποια στιγμή μένω από μπαταρία. αλλάζω την μπαταρία με καινούργια varta.. εφησυχασμένος φεύγω για βόλτα και στην επιστροφή στην τελευταια ανηφορα πριν το σπιτι μένω. αφου με ειχε αφησει απο μπαταρια την προηγουμενη μερα και δεν ειχα τροπο για επισκευή.

τεσπα, μια έπερνε μπροστά μια όχι, αποσύνδεσα όλες τις ασφάλειες εκτός του "ingnition" μήπως βραχυκύκλωνε κάτι αλλά μάταιος κόπος. πήρε σε κάποια φάση, έβγαλα την ανηφόρα και μετά βουρ στον κατήφορο για σπίτι.

τι μπορεί να ευθύνεται για την ΜΗ-φόρτιση της μπαταρίας? το σβήσιμο του κινητήρα εν-κινήση? το σβήσιμο του κινητήρα με το που άναβα τα φώτα?

υποθέτω είναι κάποιο βραχυκύκλωμα, μπορεί να είναι μπουζί? πλεξούδα? ανορθωτής? η ακόμα χειρότερα πηνία? πως ελέγχω το κάθε τι από αυτά? να σημειωθεί πως το μηχανάκι μια δουλεύει μια δε δουλεύει και όσο περνάει ο καιρός πάμε όλο και περισσότερο προς τη "δε-δουλεύει" άποψη.

αν η ζημιά είναι πάνω απο 200€ θα φύγει για ανταλακτικά και πάμε για άλλο, ούτως η άλλως η αξία του πλέον δεν ξεπρνάει το χιλιάρικο και θέλει λάδια-λάστιχα (αν και εχω καβατζα ζευγαρι στην αποθηκη) και σε 5000κμ περίπου μπροστινά τακάκια.

αναμένω απόψεις, τι μπορεί να φταίει και πως μπορώ να ελέγξω το κάθε τι. μόλις φύγω από τη δουλειά πα να βάλω τα παλιά μπουζί πάνω (Τα τωρινά έχουν 7000km πάνω τους) μήπως είμαι τυχερός.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

συνηθως για την μη φορτιση της μπαταριας ευθυνονται τα πηνια,αλλα επειδη αυτα δεν μπορει να στα πει καποιος απο εδω πηγαινε σε καποιο συνεργειο για να σου πουν,εξαλου η διαγνωση δεν κοστιζει τιποτα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παρε (ή δανεισου) ενα πολυμετρο ( 5-10€) και μπες youtube, χαμος γινεται στα tutorials.

Παραδειγμα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ααα, εργαλεία έχω τα πάντα, λίγα μου λείπουν. τα συνεργεία είναι 80κμ πανε-ελα το πιο κοντινό και μου είναι εξαιρετκά δύσκολο να βρω μια μέρα για να λείψω

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τι μοντελο?

επισης πριν βιαστεις να πεις πηνια ειναι , μετρα την αντισταση τους κ συγγρινε με αυτη που επρεπε να εχει συμφωνα με το Service manual.

ΟΜΩΣ

μη κανεις τη μετρηση σε καποια οποιαδηποτε φυσα (για τα πηνεια μιλαω τωρα) αλλα στην πρωτη φισα που υπαρχει μετα τα πηνεια. ΕΙναι τεραστιο το ενδεχομενο καποια φισα να εχει παρει υγρασια κ να εχει καταστραφει εσωτερικα. Και κατι ακομα που να δεις ειναι αν ολα ειναι οπως επρεπε η καποιος μπορεινα εχει κανει καμια πατεντα με μονωτικη πουθενα κ να εχεις "διαρροη" . Τσεκαρε τα ολα.

Πρωτα κανε τη μετρηση που εχει στο βιντεο (ποσα βολτ στους κωλους τις μπαταριας σε σχεση με το μανουαλι) και μετα αν δεν ειναι ολα οκ αρχισε να ψαχουλευεις συνδεσεις κ πηνια ανορθωτες κ τετοια....

happy hunting!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τι μοντελο?

επισης πριν βιαστεις να πεις πηνια ειναι , μετρα την αντισταση τους κ συγγρινε με αυτη που επρεπε να εχει συμφωνα με το Service manual.

ΟΜΩΣ

μη κανεις τη μετρηση σε καποια οποιαδηποτε φυσα (για τα πηνεια μιλαω τωρα) αλλα στην πρωτη φισα που υπαρχει μετα τα πηνεια. ΕΙναι τεραστιο το ενδεχομενο καποια φισα να εχει παρει υγρασια κ να εχει καταστραφει εσωτερικα. Και κατι ακομα που να δεις ειναι αν ολα ειναι οπως επρεπε η καποιος μπορεινα εχει κανει καμια πατεντα με μονωτικη πουθενα κ να εχεις "διαρροη" . Τσεκαρε τα ολα.

Πρωτα κανε τη μετρηση που εχει στο βιντεο (ποσα βολτ στους κωλους τις μπαταριας σε σχεση με το μανουαλι) και μετα αν δεν ειναι ολα οκ αρχισε να ψαχουλευεις συνδεσεις κ πηνια ανορθωτες κ τετοια....

happy hunting!!

Έχει κάτι κωλάρες  η μπαταρία!!! :tooth:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

η πηνια η ανορθωτης.

καθαρισα καθε ειδους φυσα/ασφαλεια κλπ, εβαλα τα παλιά μπουζιά απάνω, φορτισα τη μπαταρία. έκανα κάποιες μετρήσεις, σωστες εν μέρη αλλά οχι ολόκληρες. θυμήθηκα πως έχω ξαδερφάκι ηλεκτρολόγο μηχανών και τον πήρα τηλέφωνο. κάποια από αυτα που μου είπε τα είχα κάνει αλλά όπως είπα όχι ολόκληρα.

καταγρφή του τι θα κάνω σε λιγο. απο τα πηνία βγαίνουν 3 φάσεις, τις μετράμε όλες αναμεταξύ τους και πρεπει όλες να δίνουν στις 5000σαλ μινιμουμ 80volt ac. αν αυτές ειναι οκ πάμε και μετράμε το κόκκινο του ανορθωτή με το μάυρο του ανορθωτή σε vdc. πρέπει να μας δίνει τόσο όσο και η μπαταρία. αν αποτύχω στα 80volt πάω για πηνία. αν αποτύχω στην τάση της μπαταριας κάποιο καλώδιο είναι κομμένο μεταξύ ανορθωτή και μπαταριας. αν επιτύχουν και τα 2 τεστ παω για ανορθωτή.

επίσης αυτό που έκανα, εβαλα μπροστά το μηχανάκι το αφησα στις 3000 να δουλεύει και είχα μόνιμα ενα πολυμετρο συνδεδεμενο στη μπαταρία. ξεκίνησε με 12.18v και αντι να αρχίσει να το φορτίζει άρχισε η ταση να πεφτε.. 12.17 -> 12.15 κλπ. αρα οντως δε φορτιζε (τη μπαταρια δε την ειχα φορτίσει στο τερμα για αυτο και τοσο χαμηλή η τάση)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πας για ανορθωτη. Με βραχυκυκλωμα στα πηνια, θα ειχες σοβαροτερο θεμα.

ανορθωτης ειναι τελικα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τον έλεγχο του ανορθωτή / ρυθμιστή (R/R) τάσης, η τάση φόρτισης πρέπει να είναι μεγαλύτερη από της μπαταρίας, και μικρότερη από το ανώτερο όριο που δίνει ο κατασκευαστής (π.χ. 15,5V) για το συγκεκριμένο... (Με ίση δεν είναι δυνατή η φόρτιση)

Κατά τις μετρήσεις αυτές, η μηχανή πρέπει να έχει έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, η μπαταρία πρέπει να είναι (σε καλή κατάσταση και) πλήρως φορτισμένη, η μεγάλη σκάλα αναμμένη, και η μηχανή στις 5.000 σ.α.λ.

Ο,τι περιγράφει στο service manual σου βασικά. Αν δεν το έχεις, βρες το... Αφού ασχολείσαι είναι απαραίτητο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η πικρή εμπειρία έχει δείξει ότι βραχυκυκλωμένος ανορθωτής συμπαρασύρει σχεδόν πάντα και τα πηνία. 

Σε βαρκαντέρο φίλου οι μετρήσεις όλες έδειχναν ότι τα πηνία είναι οκ, με εκτός τα φώτα. Με το που έβαζες τα φώτα (το βαρκαντέρο έχει μόνιμα δύο λάμπες ον) η τάση έπεφτε στα 12V. 

Ο παλιός ανορθωτής βραχυκυκλωμένος, αγορασμένος νέος βελτιωμένος και έκανε αυτά τα κόλπα που σου περιγράφω. Μόλις τυλίχθηκαν τα πηνία, τα οποία επαναλαμβάνω έμοιαζαν εντάξει και οι μετρήσεις ήσαντε εντός προδιαγραφών, έστρωσαν όλα. 

Όταν κουμπώσεις το νέο ανορθωτή, επανέλαβε τις μετρήσεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Επίσης ο R/R σου πρέπει να είναι SCR. Αν είναι δυνατό αντικατέστησε τον με MOSFET.

οριστε? μαρκες ειναι αυτες η κατηγορίες? τωρα παρήγγειλα έναν SUN. τον συστήνουν όλοι όσοι ρώτησα και η τιμή του ξεκίνησε απο 110€ αλλος τον ειχε 90 αλλος 80, εβαυ 80 και τελικα απο πάτρα μαζί με μεταφορικά 72€

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Στην καθομιλουμένη, θυρίστορ (SCR) & τρανζίστορ επίδρασης πεδίου (MOSFET) :D

Τα ηλεκτρονικά που χρησιμοποιούν για την κατασκευή τους...

Τα πρώτα είναι ψησταριές παλιάς τεχνολογίας, ενώ τα δεύτερα πιο σύγχρονα. Δεν ψήνονται όπως τα SCR (=μικρότερη φθορά), ενώ η απόδοση τους και η ποιότητα του ανορθωμένου ρεύματος καλύτερη...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Στην καθομιλουμένη, θυρίστορ (SCR) & τρανζίστορ επίδρασης πεδίου (MOSFET) :D

Τα ηλεκτρονικά που χρησιμοποιούν για την κατασκευή τους...

Τα πρώτα είναι ψησταριές παλιάς τεχνολογίας, ενώ τα δεύτερα πιο σύγχρονα. Δεν ψήνονται όπως τα SCR (=μικρότερη φθορά), ενώ η απόδοση τους και η ποιότητα του ανορθωμένου ρεύματος καλύτερη...

α ωραία, ουτε ξερω τι παρήγγειλα. μονο το Rectifier/Regulator γνωριζα τι ειναι :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...