Jump to content
DaytonaBoy

Αν το πειράξω θα χαλάσει; Η αιώνια ερώτηση

Recommended Posts

Συνεχώς βλέπω ανθρώπους να ρωτάνε, "αν πειράξω το μηχαναάκι θα χαλάσει;" αυτή λοιπόν η απορία με τρώει και εμένα. Καταρχήν για να εξηγούμαστε δεν πρόκειται να πειράξω τίποτα, υποθετικά μιλάω. Ας πάρουμε μια ακραία κατάσταση, ένα 50άρι GLX.. αν το κάνουμε 59χ56 από 49 κυβικά που ήταν θα γίνει πάνω-κάτω 153.. μιλάμε για φουλ πείραγμα έτσι; κυλινδροπίστονα, κεφαλή, εκκεντροφόρο, στρόφαλο++ Ως πειραγμένο κάποτε θα χαλάσει σωστά; Το ερώτημα είναι το σε πόσο καιρό και τι θα πάθει; απλά θα μας αφησεί και δεν θα ξαναπάρει μπρος; θα βαρέσει μπιέλα; θα ανατιναχθεί;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οτι "πειραζουμε" αργα και μεθοδικα,ας πουμε οτι δεν ανατιναζετε και μαζευουμε εμπειριες.

Σε ολα τα αλλα δεν υπαρχουνε απαντησεις.Πρεπει να παθεις για να μαθεις.

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συνεχώς βλέπω ανθρώπους να ρωτάνε, "αν πειράξω το μηχαναάκι θα χαλάσει;" αυτή λοιπόν η απορία με τρώει και εμένα. Καταρχήν για να εξηγούμαστε δεν πρόκειται να πειράξω τίποτα, υποθετικά μιλάω. Ας πάρουμε μια ακραία κατάσταση, ένα 50άρι GLX.. αν το κάνουμε 59χ56 από 49 κυβικά που ήταν θα γίνει πάνω-κάτω 153.. μιλάμε για φουλ πείραγμα έτσι; κυλινδροπίστονα, κεφαλή, εκκεντροφόρο, στρόφαλο++ Ως πειραγμένο κάποτε θα χαλάσει σωστά; Το ερώτημα είναι το σε πόσο καιρό και τι θα πάθει; απλά θα μας αφησεί και δεν θα ξαναπάρει μπρος; θα βαρέσει μπιέλα; θα ανατιναχθεί;

Όταν μπαίνουν τόσες παράμετροι στην εξίσωση τότε μόνο ο Poincaré μπορεί να επέμβει.

;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εξαρτάται το τι πειράζεις. Δεν θα ανατιναχτεί :Ρ αλλά σκέψου το εξής (κατά την δική μου γνώμη): ο κατασκευαστής έχει φτιάξει το μηχανάκι αυτό για τάδε κυβικά, να βγάζει τάδε ροπή και τόσα άλογα σε τόσες στροφές. Αν εσύ για παράδειγμα έχεις ένα 50αρακι και του πιεις το αίμα στα φτιαξίματα (κυλινδροπίστονα κλπ κλπ) και γενικά πειράζεις το μοτέρ αρκετά ουσιαστικά το κάνεις να λειτουργεί πιο πολύ από όσο έπρεπε. Δεν είναι σίγουρο οτι θα χαλάσει (έχω ένα φιλαράκι με 50αρακι Kymco Jetix που από το καλοκαίρι το έχει 72cc και λειτουργεί άψογα). Παίζει ρόλο και τη χρήση θα του κάνεις, άμα το ξεσκίσεις σε κόντρες κλπ κάποιο πρόβλημα θα στο βγάλει δεν υπάρχει περίπτωση. Βέβαια τα προηγούμενα είναι δική μου άποψη. Γενικά άμα ήμουνα ΟΚ με την απόδοση από το μηχανάκι για την χρήση που το κάνω δεν έχω λόγο να το πειράξω. Εκτός αν είχα σκοπό να το έχω για κόντρες μόνο. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εξαρτάται το τι πειράζεις. Δεν θα ανατιναχτεί :Ρ αλλά σκέψου το εξής (κατά την δική μου γνώμη): ο κατασκευαστής έχει φτιάξει το μηχανάκι αυτό για τάδε κυβικά, να βγάζει τάδε ροπή και τόσα άλογα σε τόσες στροφές. Αν εσύ για παράδειγμα έχεις ένα 50αρακι και του πιεις το αίμα στα φτιαξίματα (κυλινδροπίστονα κλπ κλπ) και γενικά πειράζεις το μοτέρ αρκετά ουσιαστικά το κάνεις να λειτουργεί πιο πολύ από όσο έπρεπε. Δεν είναι σίγουρο οτι θα χαλάσει (έχω ένα φιλαράκι με 50αρακι Kymco Jetix που από το καλοκαίρι το έχει 72cc και λειτουργεί άψογα). Παίζει ρόλο και τη χρήση θα του κάνεις, άμα το ξεσκίσεις σε κόντρες κλπ κάποιο πρόβλημα θα στο βγάλει δεν υπάρχει περίπτωση. Βέβαια τα προηγούμενα είναι δική μου άποψη. Γενικά άμα ήμουνα ΟΚ με την απόδοση από το μηχανάκι για την χρήση που το κάνω δεν έχω λόγο να το πειράξω. Εκτός αν είχα σκοπό να το έχω για κόντρες μόνο. 

Σαφώς και ο κατασκευαστής ξέρει καλύτερα, το ερώτημα μου όμως είναι άλλο, εάν πάρουμε όπως λες παραπάνω ένα μηχανάκι που είναι σχεδιασμένο να είναι 50άρι, δηλαδή να έχει 5 άλογα και να πηγαίνει με 50, και το κάνεις 150 και πηγαίνει με 100+ τι ζημιά μπορεί να πάθει?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Την ζημιά θα την πάθεις εσύ που όταν θα ψάχνεις φρένα και αναρτήσεις για τα 100+ δεν θα υπάρχουν γιατί -μάντεψε- το μηχανάκι είναι στημένο να πηγαίνει με 50.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οτι "πειραζουμε" αργα και μεθοδικα,ας πουμε οτι δεν ανατιναζετε και μαζευουμε εμπειριες.

Σε ολα τα αλλα δεν υπαρχουνε απαντησεις.Πρεπει να παθεις για να μαθεις.

 

Αυτό είναι αυτονόητο, δεν πρόκειται να κάνει μπούμ, φυσικά η ερώτηση μου απευθύνεται σε αυτούς που την έχουν πάθει από πειράγματα, απλά πριν από καμιά εβδομάδα που βγήκε ο κάγκουρας από μέσα μου και μου μπήκε στο μυαλό να μαζέψω λιλί για glx, θέλω να ξέρω τι παίζει πάνω-κάτω με τα πειράγματα πριν την πάθω και εγώ, αν και μετά από αυτά που έχω διαβάσει και ακούσει την τελευταία εβδομάδα δεν το βλέπω να κάνω πειράματα.. 700-800 για glx + καναδυο κατοστάρικα για συμμαζέματα + 500+++ για πειράγματα? ούτε καν δεν αξίζουν τα λεφτά, παίρνω cbr και μου μένουν και 1000 ευρώ για ένα pc που ήθελα από πέρυσι...

Την ζημιά θα την πάθεις εσύ που όταν θα ψάχνεις φρένα και αναρτήσεις για τα 100+ δεν θα υπάρχουν γιατί -μάντεψε- το μηχανάκι είναι στημένο να πηγαίνει με 50.

Το ξέρω αυτό, γιατί όπως είπαμε το μηχανάκι το έχει σχεδιασμένο ο κατασκευαστής για να είναι 50άρι αλλά δεν βοηθάει και πολύ (χωρίς παρεξήγηση) 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αναλογα τι του πειραξεις θα παθει.αμα κοψεις τα αυτια στο πιστονι ας πουμε θα το παρεις συντομα στο χερι.
Αν βαλεις πιστονι 60 χιλιοστα  στην 50αρα στροφαλομπιελα θα παρεις τη μπιελα στο χερι.
Αναλογα τι πειραζεις βγαινει και η ζημια,αν και μια ζημια μπορει να φερει και αλλη γιατι αν ας πουμε σπασει κομματι απο κατι και φυγει και παει ας πουμε στο σασμαν μπορει να σου κανει ζημια και εκει.Αυτο κανεις δεν μπορει να στο πει με σιγουρια( και αλλες ζημιες λογω υπερστροφιας υλικων-θερμοκρασιες).Επισης στο 50αρι glx με την 50αρα στροφαλομπιελα ακομα και 60χιλιοστα πιστονι να βαλεις(αμφιβαλλω αν μπαινει αλλα οκ παραδειγμα δινω) μη νομιζεις οτι θα πηγαινει,γιατι πολυ απλα η 50αρα στροφαλομπιελα παραμενει 50αρα.αρα θες αλλη στροφαλομπιελα,ναι μα μετα βαζεις αλλη στροφαλομπιελα θα αφησεις την καμπανα την 50αρα? οχι φυσικα αρα θες και αλλη καμπανα,ναι μα μετα θα χεις τριαρι σασμαν,αρα θες και αλλο σασμαν,και αλλο βολαν μπλα μπλα μπλα...και μετα θα χεις ενα μηχανακι που μοτερικα το μονο που θα εχει απο το 50αρι glx θα ειναι τα καπακια του μοτερ.
Που θες ομως να καταλληξεις δεν μπορω να καταλαβω.Αναλογα τι πειραξεις και ποσο θα το πειραξεις  και πως, θα παρεις και την αναλογη ζημια στο αναλογο χρονικο διαστημα αναλογα τη χρηση που θα κανεις τα υλικα που θα βαλεις και και και....
edit: Και εννοειται ολα αυτα υποθετωντας οτι τα κανει καποιος που ξερει να λυνει-δενει γιατι αν δεν ξερει εκει πας σε ζημια λογω ανιδεοτητας.Αν και σε ενα μαμα καρα μαμα μηχανακι ρυθμισεις πολυ κλειστα τις βαλβιδες πχ θα τις παρεις στο χερι και αυτες και το πιστονι.Αυτο λεγεται ζημια ανιδεοτητας.

Τροποποιήθηκε από τον vagoskonti

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αναλογα τι του πειραξεις θα παθει.αμα κοψεις τα αυτια στο πιστονι ας πουμε θα το παρεις συντομα στο χερι.
Αν βαλεις πιστονι 60 χιλιοστα  στην 50αρα στροφαλομπιελα θα παρεις τη μπιελα στο χερι.
Αναλογα τι πειραζεις βγαινει και η ζημια,αν και μια ζημια μπορει να φερει και αλλη γιατι αν ας πουμε σπασει κομματι απο κατι και φυγει και παει ας πουμε στο σασμαν μπορει να σου κανει ζημια και εκει.Αυτο κανεις δεν μπορει να στο πει με σιγουρια( και αλλες ζημιες λογω υπερστροφιας υλικων-θερμοκρασιες).Επισης στο 50αρι glx με την 50αρα στροφαλομπιελα ακομα και 60χιλιοστα πιστονι να βαλεις(αμφιβαλλω αν μπαινει αλλα οκ παραδειγμα δινω) μη νομιζεις οτι θα πηγαινει,γιατι πολυ απλα η 50αρα στροφαλομπιελα παραμενει 50αρα.αρα θες αλλη στροφαλομπιελα,ναι μα μετα βαζεις αλλη στροφαλομπιελα θα αφησεις την καμπανα την 50αρα? οχι φυσικα αρα θες και αλλη καμπανα,ναι μα μετα θα χεις τριαρι σασμαν,αρα θες και αλλο σασμαν,και αλλο βολαν μπλα μπλα μπλα...και μετα θα χεις ενα μηχανακι που μοτερικα το μονο που θα εχει απο το 50αρι glx θα ειναι τα καπακια του μοτερ.
Που θες ομως να καταλληξεις δεν μπορω να καταλαβω.Αναλογα τι πειραξεις και ποσο θα το πειραξεις  και πως, θα παρεις και την αναλογη ζημια στο αναλογο χρονικο διαστημα αναλογα τη χρηση που θα κανεις τα υλικα που θα βαλεις και και και....
edit: Και εννοειται ολα αυτα υποθετωντας οτι τα κανει καποιος που ξερει να λυνει-δενει γιατι αν δεν ξερει εκει πας σε ζημια λογω ανιδεοτητας.Αν και σε ενα μαμα καρα μαμα μηχανακι ρυθμισεις πολυ κλειστα τις βαλβιδες πχ θα τις παρεις στο χερι και αυτες και το πιστονι.Αυτο λεγεται ζημια ανιδεοτητας.

Με κάλυψες απόλυτα, ευχαριστώ. Δεν θέλω να καταλήξω πουθενά, απλά πολλοί αναρωτιούνται (+εγώ) αν θα χαλάσει ένα μηχανάκι αν το πειράξεις, απλά να μάθω τι θα γίνει, τίποτα άλλο.

Τροποποιήθηκε από τον DaytonaBoy

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γενικα αμα αρχιζεις και βαζεις χερια ειτε το μηχανακι ειναι 50αρι, ειτε 110 ή 125 ειναι ζητημα χρονου μεχρι να βγαλει ζημια γιατι οπως ειπε και ο vagos πανω το ενα προβλημα θα φερει και αλλο προβλημα και μετα παει αλυσιδα το ολο θεμα. Και αυτο ισχυει οχι μονο για μηχανακια αλλα και για μηχανες και για αμαξια μαζι. Ο κατασκευαστης εχει φτιαξει ολο το μηχανακι (μοτερ, φρενα, γραναζωμα κλπ) για να αποδιδει μονο τοσο και οχι παραπανω. Το να το πειραζεις για να πηγαινει καλυτερα ειναι σαν το κανεις να λειτουργει περα απο τις αντοχες του. Ενταξει σιγουρα το να βαλεις κατι απλο οπως φιλτρο ή εξατμιση δεν νομιζω να βγαλει προβλημα αλλα αμα αρχισεις και ανοιγεις μοτερ και ξεκινας δουλειες τοτε μην περιμενεις να σου κρατησει πολυ. Keep it stock.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

μα ολα θεμα χρονου ειναι...και το μαμα ακομα και τιποτα να μη πειραξεις θα παραδωσει καποια στιγμη.Απλα οσο περισσοτερο το πειραζεις τοσο πιο πολυ το αλλαζεις απο μαμα και τοσο πιο γρηγορα θα παραδωσει.Και φυσικα ειναι αλλο να πεις βαζω ενα νουμερο μεγαλυτερο καρμπυρατερ και τελος, και αλλο το ανεβαζω 10 χιλιοστα πανω απο τα μαμισια,θα του βαλω και ενα εκκεντροφορο και ενα καρμπυρατερ και μια ηλεκτρονικη και θα του κανω και ελαφρωματα μπλα μπλα μπλα.
 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

απο 50cc να το κανεις 72cc δεν θα εχεις κανενα απολυτως προβλημα , μεχρι 90cc νομιζω μπορεις να το κανεις...τωρα αυτο που λενε οτι το μηχανακι φτιαχτηκε για να ειναι 50cc δεν ξερω τι εννοουνε γιατι μεχρι 125cc ειναι ακριβως το ιδιο παπακι, μονο ο κινητηρας αλλαζει(daytona,sym)...απο 50cc που το εκανα 72cc εφτασα 80000χλμ...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βασικα παιζει το εξης. Οπως ειπε και ο shapeshifter, το αρχικο μηχανακι της υποθεσης που αναλυουμε ειναι στα 50cc. Αυτα που αναλογουν στα 50cc ειναι το κοψιμο και πιστευω αυτο που χρηζει σημασιας ειναι το βαρος και στην χρηση του ταδε αναβατη. Αν μιλαμε για κιτ βελτιωση τυπου καινουργια πραγματα απο μοτερ, εννοειτε αλλαζουν πολλα περισσοτερα απο απλως μοτερ. Εχοντας δυνατοτερο μηχανημα οσον αφορα δυναμη ροπη κ.α, τοτε τα κιλα τα οποια ειχε σχεδιαστει αρχικα, το πρωτο πραγμα που θα σου βγαλει πιθανοτατα ειναι δυσκολια στην οδηγηση. Βελιτωσεις στα παραπανω οπως αναρτησεις δεν γνωριζω αν θα το φερουν σε κατασταση που μπορει να χειριστει 125cc ποσο μαλλον 153 που αναφερεις εσυ. Αν απο την αλλη μιλας για το ιδιο μοτερ/τριψιμο/ανοιγμα νομιζω δεν θα φτασει ποτε στα ταδε χιλιοστα στα αναλογα κυβικα (153) μιας και θα εχει φαγωθει τοσο που απο τους σπινηρες/εκρηξεις παιζει να σου τρυπησει μεταλα. Ειμαι καινουργιος οσον αφορα τα θεματα αυτα, οποτε συγχωρεστε οποιαδηποτε λαθη μου. :laugh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βεβαια μπορει να κανει και το εξης καποιος (δεν ξερω αν εχω δικιο εδω ομως). Μερικα μηχανακια πχ το Daytona Sprinter ή το Kymco Jetix βγαινουνε σε 2 εκδοσεις συνηθως σε 50αρακια και σε 125αρια. Αμα παρεις λογικα τον κινητηρα απο το 125αρι και το βαλεις στο 50αρι δεν νομιζω να εχει θεμα. Γιατι στην ουσια δεν αλλαζεις το μοτερ του 50αριου ουτε καν το ανοιγεις. Και εξωτερικα κλπ (σχεδιασμος, αναρτησεις κοκ) δεν νομιζω να αλλαζει τιποτα (τουλαχιστον στο jetix που εχει ενας φιλος μου δεν εχει καμια απολυτως διαφορα με το 125αρι τωρα στα sprinter δεν ξερω ομως). Αλλα και παλι το καλο ειναι να μην πειραζεις ενα παπι. Τα βασικα βεβαια οπως μια εξατμιση αντε και κανα γραναζι ναι τα καταλαβαινω αλλα και παλι οσο πιο κλειστο και απειραχτο μενει ενα μοτερ τοσο το καλυτερο. :) 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...