Jump to content
VaggosGLX

HOW TO - Καρμπυρατερ, τι ειναι, τοποθετηση, ρυθμιση και συντηρηση

Recommended Posts

Με αρεσκει χωρις να το εχω διαβασει ολο αλλα δυο παρατηρησεις:

 

1. "Venturi ειναι το φαινομενο οπου η ταχυτητα ενος υγρου μειωνεται ωστε να περασει μεσα απο μια στενωση. Ταυτοχρονα εχουμε μειωση της ταχυτητας αλλα αυξηση της πιεσης."

Δεν τα εχεις καταλαβει πολυ καλα. Στο φαινομενο βεντουρι η ταχυτητα αυξανεται (λογικο, αφου η ιδια ποσοτητα αερα/υγρου πρεπει να περασει απο μικροτερης διαμετρου χωληνα) και η πιεση μειωνεται. Επισης λογικο, αν αυξανοταν αυτο θα ειχε ως συνεπεια οχι μονο να μην κατεβαζει βετζινες στο θαλαμο καυσης αλλα να σου φτυνει εξω μαζι με αερα.

 

2. Το κειμενο ειναι τεραστιο για ενα και μονο ποστ και σχεδον κανενας (προφανως κρινοντας εξ ιδιων) δεν προκειται να κατσει να το διαβασει. Νεξτ ταιμ λιγο-λιγο ετσι ωστε και ερωτησεις/απαντησεις να υπαρχουν (αρα βελτιωνεται ο οδηγος πυο εκατσες κι εφτιαξες) και ο αλλος να μην υποχρεουται να διαβασει λες και παει να δωσει εξετασεις. 

 

Φιλικα εννοειται και μπραβο και παλι για τον κοπο σου. :_thumbsup:

Τροποποιήθηκε από τον hayabusas

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

venturi4.gif

Ναι, εχει γραφτεί ανάποδα Haya.

Ο οδηγός είναι τεράστιος, αλλά εμπεριέχει οτιδήποτε θα μπορούσε να χρειαστει κάποιος που δεν εχει καν ιδέα τι εστι καρμπ

Pinned.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φτωχια παντου επεσε ως φαινεται, Θαναση.... :tooth:

 

Δεν αμφισβητω τη λεπτομερια, απλως πώς θα μπορουσε (κατα τη γνωμη μου βεβαιως-βεβαιως) να γινει πιο γιουζερ-φρεντλι. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φιλε hayabusas εχεις δικιο. Απο κεκτημενη ταχυτητα μαλλον θα μου ξεφυγε

Οσο για το σεντονι επειδη πρωτα τα γραφω στο Word και μετα τα περναω εδω σαν θεμα για αυτο εχει βγει τοσο μεγαλο

Στο επομενο θα το κανω οπως λες πιο γιουζερ-φρεντλι :biggrin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παιδία καλημέρα σε όλους.

Είμαι καινούργιος στο forum αλλά και στις «επισκευές/αναπαλαιώσεις» μηχανών μικρού κυβισμού.

Τελευταία μου μπήκε η ιδέα να πάρω ένα Honda CF50 – το γνωστό Chaly και να το φτιάξω σιγά σιγά όπως ήταν εργοστασιακό. Το λέτε «μαμά» εσείς αν δεν κάνω λάθος, J και ναι είμαι Κύπριος.

Βρήκα ένα επιτέλους επειδή πλέον είναι δυσεύρετα αυτά όσο πιο κοντά στην κατάσταση και στην λίστα με τα εξαρτήματα που ήθελα και το πήρα..

Όταν το πήρα σπίτι και βρήκα λίγη ώρα να ασχοληθώ μαζί του σιγά σιγά ανακάλυπτα τις φθορές που είχε.. Για να μην μακρηγορώ μία από αυτή ήταν το γεγονός ότι παρόλο που το μηχανάκι ξεκινούσε, όταν έκλεινα το τσόκ μου έσβηνε και η μηχανή. Στα πολλά κάποιος φίλες μου είπε ότι θα πρέπει να καθαρίσω το καρμπυρατέρ και εδώ ξεκινά η ιστορία με τον καθαρισμό του μετά από 3-4 φορές που το ξήλωσα εντελώς.

Αυτό που έχω μάθει είναι ότι το καρμπυρατέρ, τουλάχιστο αυτό στο δικό μου μηχανάκι αλλά και σε όλα πρέπει να καθαριστεί εξονυχιστικά. Δηλαδή να βγούνε όλα τα κομμάτια από μέσα και να περαστούν όλα πολύ καλά με ένα Carb Cleaner και μετά με πεπιεσμένο αέρα να καθαριστεί και να στεγνώσει. Στα καρμπυρατέρ υπάρχουν δίοδοι από τις οποίες περνά αέρας ή βενζίνη και οι οποίες δεν είναι ορατές με το μάτι και αυτές θα πρέπει να καθαριστούν πολύ καλά. Αν το καρμπυρατέρ έχει χρόνια να δουλέψει και έχει μέινει παλία βενζίνη μέσα τότε σίγουρα πρέπει να καθαριστεί πάρα πολυ καλά. Αν η κατάσταση του είναι τραγική τότε όπως διάβασα και στο συγκεκριμένο άρθρο καλό θα ήταν να μουλιάσει καλά μέσα σε ασετόν ωσότου να καθαρίσουν καλά και αυτές οι δίοδοι.

Εγώ είμαι στη φάση που αφού τα έχω βγάλει όλα και έχω καθαρίσει καλά κάθε τρύπα και δίοδο με Carb Cleaner και μετά με πεπιεσμένο αέρα, θα το δοκιμάσω σήμερα στο μηχανάκι μπάς και δουλέψει οκ. Αν πάλι σβήνει χωρίς το τσοκ  τότε θα το μουλιάσω σε ασετόν ή σε θίνερ και θα το δοκιμάσω ξανά.

Σας βάζω και μερικές φωτογραφίες σχετικά..

Πολύ βοηθητικό το άρθρο πραγματικά,

Ευχαριστώ….

 

 

 

 

Τροποποιήθηκε από τον Glafcos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τελικά ευτυχώς δούλεψε το μηχανάκι και στις χαμηλές στροφές.. Γλυτώσαμε την αγορά καινούργιου καρμπυρατέρ.

Carb cleaner, πεπιεσμένος αέρας και πολύ καλός καθαρισμός σε όλα τα κομμάτια αλλά και σε όλες τις διόδους του καρμπυρατέρ είναι το μυστικό της συνταγής..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τους χαιρετισμους απο Ελλαδα στην μαρτυρικη Μεγαλονησο!

Δοκιμασε να το δουλεψεις λιγα χιλιομετρα (περι τα 1000) και μετα ξανα λυσιμο και ξανα σχολαστικο καθαρισμα. Εν τω μεταξυ θα σου προτεινα ανα 2 μερες να τσεκαρεις το εργοστασιακο φιλτρακι του καρμπυρατερ (δεν θυμαμαι αν εχει να σου πω την αληθεια) γιατι οσο θα υπαρχει βενζινη στο μπολ του καρμπυρατερ θα βγαζει και κομματακια σκουπιδιων που ενδεχωμενως να μην εχουν ξεκολλησει με το πρωτο καθαρισμα....

Μεγαλη προσοχη στο βιδωμα/ξεβιδωμα της βιδας στο φιλτρακι. Εχει ψιλο (fine) σπειρωμα και μπορει με στραβοπιασμα να στα χαλασει χωρις πολλη δυσκολια...

Για ανταλλακτικα (κωδικους ή αγορα) μπορεις να βρεις εδω (https://www.cmsnl.com/search/index.php?spbmbrand=HO&spbmmodel=cf50&spbmvin=) με τα νουμερα απο το σκελετο και τον κινητηρα (τσεκαρε και ελενξε να δεις ποια εκδοση εχεις στα σιγουρα) οπως και σχεδιαγραμματα σε exploded view mode που θα σε βοηθησουν να επισκευασεις οτι χρειαζεσαι

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

 

Βαγγελη καλησπερα!

Αν σου ειναι ευκολο οταν εχεις χρονο μπορεις να μου εξηγησεις ξανα πως διαλλεγουμε καρμπυρατερ...στον τυπο που εχεις ως παραδειγμα πανω το 0.8 απο που προκυπτει;

Τροποποιήθηκε από τον giannis35(hawk)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
πριν 19 ώρες, το μέλος giannis35(hawk) έγραψε:

 

Βαγγελη καλησπερα!

Αν σου ειναι ευκολο οταν εχεις χρονο μπορεις να μου εξηγησεις ξανα πως διαλλεγουμε καρμπυρατερ...στον τυπο που εχεις ως παραδειγμα πανω το 0.8 απο που προκυπτει;

Το 0.8 προκυπτει απο το 80%. 80% ειναι ουσιαστικα 80/100 που μας βγαζει 0.8. Τα νουμερα ειναι εμπειρικα απο βιβλια που ειχα και διαβαζα. Δεν ειναι κατι σταταρ που χρησιμοποείται απο κατασκευαστες. Αν κοιταξεις λιγο παραπανω θα δεις οτι γραφω 80%-84% της διαμετρου της βαλβιδας εισαγωγης ειναι αυτο που θα καθορισει την καλυτερη καταναλωση και τις επιδοσεις (σχεση καταναλωση/επιδοσεις). Οσο πιο πολυ χερι βαζεις στο μοτερ τοσο αλλαζει το νουμερο. Πχ για ενα μοτερ με μεγαλυτερη διαδρομη απο το  μαμα όπως και με μεγαλυτερο πιστονι απο το μαμα εγω προσωπικα θα ξεκιναγα με το 90% στον τυπο δηλαδη με το 0.9. Οτιδηποτε μεγαλυτερο απο το 100% θα ειναι σαν να μπουκωνεις το μοτερ καθοτι η μονη διοδος καυσιμου/αερα προς τον κυλινδρο ειναι απο την βαλβιδα εισαγωγης. Αν ειναι μεγαλυτερο του 100% ειναι σαν να προσπαθεις να πιεις νερο απο μπουκαλι με μεγαλυτερη διαμετρο απο το στομα. Οσο και να θες να πιεις θα πνιγεσαι λογω πολυ μεγαλυτερης παροχης απο οτι μπορεις να καταναλωσεις...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

να σε καλα παλικαρη  μου σε ευχαριστω πολυ!και πανω απο ολα που μοιραζεσαι τις πληροφοριες σου!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Νάσαι καλά για το guide αδερφέ Βαγγέλη μια ερωτηση,στη ρύθμιση καρμπ λεΣ να επαναλάβετε τα βήματα ι) και ια) τουλάχιστον 2 φόρες και δεν καταλαβαίνω το λόγο και πως γινεταινία αυτό.ευχαριστω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 24/6/2019 at 1:40 ΜΜ, το μέλος apolimnosi έγραψε:

Νάσαι καλά για το guide αδερφέ Βαγγέλη μια ερωτηση,στη ρύθμιση καρμπ λεΣ να επαναλάβετε τα βήματα ι) και ια) τουλάχιστον 2 φόρες και δεν καταλαβαίνω το λόγο και πως γινεταινία αυτό.ευχαριστω.

Τα βηματα τα επαναλαμβανεις μεχρι να φτασεις στο καλυτερο δυνατο σημειο ωστε να εχεις μικρη καταναλωση και την μεγιστη αποδοση απο το καρμπ... Σε καποιους ισως να μην χρειαστει και καθολου (πχ σε μενα χρειαστηκε μια φορα να γινει).
Ειναι αναλογα με το ποσο ειναι εκτος ρυθμισης το καρμπ. Πχ ενα καλοσυντηρημενο παπακι οταν θα πας να κανεις την διαδικασια πιθανον να μην χρειαστεις δευτερη φορα να το κανεις. Αλλά οταν θα το λυσεις για καθαρισμα χωρις να κρατησεις σημειωσεις για τις ρυθμισεις (ποσες στροφες η καθε βιδα, ποια σκαλα στο σλαιντ κτλ) εκει σιγουρα θα το κανεις και δευτερη και τριτη φορα....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Την 28/6/2019 at 8:47 ΜΜ, το μέλος VaggosGLX έγραψε:

Τα βηματα τα επαναλαμβανεις μεχρι να φτασεις στο καλυτερο δυνατο σημειο ωστε να εχεις μικρη καταναλωση και την μεγιστη αποδοση απο το καρμπ... Σε καποιους ισως να μην χρειαστει και καθολου (πχ σε μενα χρειαστηκε μια φορα να γινει).
Ειναι αναλογα με το ποσο ειναι εκτος ρυθμισης το καρμπ. Πχ ενα καλοσυντηρημενο παπακι οταν θα πας να κανεις την διαδικασια πιθανον να μην χρειαστεις δευτερη φορα να το κανεις. Αλλά οταν θα το λυσεις για καθαρισμα χωρις να κρατησεις σημειωσεις για τις ρυθμισεις (ποσες στροφες η καθε βιδα, ποια σκαλα στο σλαιντ κτλ) εκει σιγουρα θα το κανεις και δευτερη και τριτη φορα....

Σε ευχαριστώ αδερφέ να ζησεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βαγγο!!!!!  Ευχαριστω!!!!!!!!!!!!

Μπραβο για την δουλεια που εκανες.....

Τροποποιήθηκε από τον Antons

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπορεί κάποιος να μου πει πως μετράμε πόσα χιλιοστά είναι ένα καρμπυρατερ. Για παράδειγμα μου λέει ο άλλος ότι είναι 22mm εγώ πως μπορώ να το επιβεβαιώσω. 

Ευχαριστώ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

 ευχαριστώ πολύ για αυτό το άρθρο.  Mπορείς σε παρακαλώ, όταν έχεις χρόνο να μου εξηγήσεις πώς διαλέγουμε καρμπυρατέρ σε ένα δίχρονο μηχανάκι? γιατι δεν το κατάλαβα .

Τροποποιήθηκε από τον Savvidis16

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...