Jump to content
IlliGoS

Σφίξιμο ρουλεμάν λαιμού. Διαπίστωσα ότι ο τιμόνι πέφτει αριστερά. Πρόβλημα;

Recommended Posts

Αν κάποιος βαριέται να διαβάσει το υπόλοιπο σεντόνι για το πρόβλημα μου το ρεζουμέ τις απορίας μου αν είναι πρόβλημα να πέφτει το τιμόνι προς συγκεκριμένη πλευρά όταν σηκώνουμε τον μπροστά τροχό και που μπορεί να οφείλεται αυτό.

Τον τελευταίο καιρό ένοιωθα μια αστάθεια, ειδικά όταν έκλεινα το γκάζι και το μηχανάκι επιβράδυνε. Στην αρχή το είχα αποδώσει στα καινούργια λάστιχα που είχα βάλει και τα οποία είχαν έντονη τριγωνική κορώνα(metzeler M3). Παρατήρησα όμως ότι με την πάροδο του χρόνου το φαινόμενο γινόταν ποιο έντονο. Αφού διάβασα κάπου ότι αυτό το φαινόμενο μπορεί και να οφείλεται στα ρουλεμάν της μάνας το έψαξα παραπάνω και βρήκα περισσότερες πληροφορίες με πολλούς να το αναφέρουν σαν deceleration wobble.

Τα service manual της suzuki αλλά και της haynes που έχω όπως τα είχα διαβάσει και καταλάβει ως τακτικό έλεγχο των ρουλεμάν αναφέρουν χειροκίνητο έλεγχο κινώντας τις μπουκάλες και προσέχοντας αν υπάρχει κίνηση ή χτύπημα.

Στο δικό μου μηχανάκι δεν υπήρχαν ούτε κίνηση ούτε χτυπήματα οπότε και δεν είχα προηγουμένως ασχοληθεί με αυτό.

Από την άλλη αναφέρουν μία διαδικασία την οποία την εφαρμόζεις αφού αλλάξεις τα ρουλεμάν ώστε να πετύχεις το σωστό σφίξιμο.

Έτσι αποφάσισα σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που είχα βρε online να δοκιμάσω αυτήν την διαδικασία χωρίς να αλλάξω τα ρουλεμάν μήπως και κάνει διαφορά.

Η διαδικασία περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:

-Σήκωμα του μπροστινού τροχού ώστε να μην πατάει στο έδαφος.

-Τοποθέτηση του τιμονιού στην ευθεία.

-Δέσιμο του τιμονιού με ζυγαριά γάντζο/ελατήριο στις 90ο και καταγραφή της δύναμης που χρειάζεται να ασκηθεί μέχρι να ξεκινήσει να κινείται το τιμόνι.

-Εφόσον η δύναμη είναι μεταξύ 200 και 500 γραμμάρια το σφίξιμο είναι καλό. Στην άλλη περίπτωση αλλαγή στο σφίξιμο και επανάληψη των παραπάνω.

Αφού βρήκα τέτοια ζυγαριά είπα και εγώ να δω σε τι τιμή αρχίζει να κινείται το δικό μου.

Το πρόβλημα είναι ότι μόλις σήκωσα τον τροχό το τιμόνι έπεσε από μόνο του στα αριστερά και κάθε φορά που το έφερα στην ευθεία θέση πάλι έπεφτε στα αριστερά. Η πρώτη μου σκέψη ήταν μήπως το σημείο που έκανα την δοκιμή δεν ήταν αρκετά ίσιο αν και ο χώρος γενικά είναι επίπεδος. Για να αποκλείσω μήπως υπάρχει έστω και μικρή κλίση στο πάτωμα που να επηρεάζει την μέτρηση σημείωσα το σημείο που πατούσε το κεντρικό σταντ και δοκίμασα ξανά με το μηχανάκι ανάποδα και το κεντρικό σταντ να πατάει στο ίδιο σημείο. Το αποτέλεσμα ήταν πάλι το ίδιο.

Μετρήσεις όπως τις περίμενα δεν κατάφερα να πάρω. Από την άλλη οι μετρήσεις που πήρα ήταν ότι για να μείνει το τιμόνι στη ευθεία θέση ασκείται δύναμη 100γρ και για να αρχίσει να κινείται προς τα δεξιά απαιτείται τελικά δύναμη 300γρ.

Όπως καταλαβαίνεται για να κινηθεί προς τα αριστερά δεν χρειάζεται καθόλου και πέφτει μόνο του.

Αυτήν την στιγμή τείνω στο να προχωρήσω με την διαδικασία και να προσπαθήσω να φέρω το σφίξιμο στο πάνω όριο των 500 γρ και να δω πως συμπεριφέρεται σε αυτήν την κατάσταση.

Τελικά αυτό το ότι πέφτει προς τα αριστερά μόνο του τιμόνι με προβλημάτισε και θα ήθελα την άποψη σας. Είναι πρόβλημα; Αν ναι, που μπορεί να οφείλεται;

Να πω επίσης ότι δεν έχω παρατηρήσει το μηχανάκι να τραβάει προς συγκεκριμένη πλευρά όταν κινούμαι με οποιαδήποτε ταχύτητα.

Ευχαριστώ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τεντωμένα καλώδια? Ντίζα συμπλέκτη? Σωληνάκι φρένου? Η διαδικασία που περιγράφεις θα ήταν σωστή αν δεν υπήρχε ΚΑΜΙΑ τέτοια παράμετρος να επηρεάζει το τιμόνι.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αν δεν ειχες διπλό δισκόφρενο θα σου έβρισκα μια δικαιολογία αλλα υποψιάζομαι στο οτι η μια μπουκάλα σου να εχει περισσότερο λάδι απο την άλλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τεντωμένα καλώδια? Ντίζα συμπλέκτη? Σωληνάκι φρένου? Η διαδικασία που περιγράφεις θα ήταν σωστή αν δεν υπήρχε ΚΑΜΙΑ τέτοια παράμετρος να επηρεάζει το τιμόνι.

Η διαδικασία όπως την αναφέρω περιέχεται στα manuals που ανέφερα, δεν την σκέφτηκα εγώ. Είναι καλή ιδέα πάντως μήπως έχω τίποτα το οποίο να είναι τεντωμένο. Θα το κοιτάξω.

αν δεν ειχες διπλό δισκόφρενο θα σου έβρισκα μια δικαιολογία αλλα υποψιάζομαι στο οτι η μια μπουκάλα σου να εχει περισσότερο λάδι απο την άλλη

Με αυτό εννοείς να έχει η μία μπουκάλα περισσότερο βάρος από την άλλη λόγω του λαδιού;

Οταν αφηνεις χερια απο το τιμονι εν κινησει παει ευθεια η τραβαει?

Αν σου πω ότι δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ θα με πιστέψεις?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Με αυτό εννοείς να έχει η μία μπουκάλα περισσότερο βάρος από την άλλη λόγω του λαδιού;

αυτο ακριβός

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ποσα χιλιομετρα εχει η μηχανη σου ;

Μήπως θελει αλλαγη το ρουλεμαν του τιμονιού

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ποσα χιλιομετρα εχει η μηχανη σου ;

Μήπως θελει αλλαγη το ρουλεμαν του τιμονιού

29 χιλιάδες. Βέβαια τον πρώτο χρόνο που την είχα η δουλειά μου ήταν σε βιομηχανική περιοχή με πάρα πολλές λακκούβες και κάκιστο οδόστρωμα και το σκεφτόμουν τι να είναι αυτό που θα χαλάσει πρώτο από όλη αυτή την διαδικασία. Από την άλλη αν είχαν χαλάσει θα περίμενα περισσότερο να κολλάει, σκαλώνει η και να χτυπάει. Τέτοια θέματα δεν έχω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν βγάλεις το βάρος απο το τιμόνι θα δεις αν σκαλωνει ευκολότερα , επειδη ειναι μπέρδεμα αυτή η διαδικασία δοκίμασε να δώσεις λιγο γκάζι και στην συνέχεια να τσιμπας λιγο το μπροστινό φρένο για να δεις αν κανει τα γνωστά συμπτώματα .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

δεν είναι ανάγκη να σου κάνει τέτοια για να θέλεις άλλα ρουλεμάν, αλλά με τα χλμ που ανέφερες ποιο πολύ μου πάει το μυαλό προς τις μπουκάλες παρά για ρουλεμάν

αναφέρομαι στο προηγούμενο ποστ αλλά με πρόλαβες

Τροποποιήθηκε από τον jpn_sakis

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν βγάλεις το βάρος απο το τιμόνι θα δεις αν σκαλωνει ευκολότερα , επειδη ειναι μπέρδεμα αυτή η διαδικασία δοκίμασε να δώσεις λιγο γκάζι και στην συνέχεια να τσιμπας λιγο το μπροστινό φρένο για να δεις αν κανει τα γνωστά συμπτώματα .

Τα γνωστά συμπτώματα? Εννοείς να χτυπάει, ή κάτι άλλο?

Τροποποιήθηκε από τον IlliGoS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μια ελαφριά μετατόπιση του τιμονιού προς τα εμπρός μόλις τσιμπας το φρένο !

Μπορει να μην ειναι το ρουλεμαν τιμονιού και να ειναι η μπουκάλες αλλα δεν χάνεις κατι να το δοκιμασεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

mixalhsCr σωστό αυτο που λες αλλα επειδή και έμενα θέλουν αλλαγή τα ρουλεμάν για να γίνει αυτή η ελαφριά μετατόπιση πρέπει να φρενάρω σαν να κάνω εντο και όχι με το τσίμπημα βεβαία καλά είπες πως δεν χάνει κάτι να το δοκιμάσει

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φίλε ίλλιγκε :D

έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με εσένα, και στην αρχή νόμιζα οτι φταίει κάποιο στραβωμένο δισκόφρενο για το wobble (στα ελληνικα;;) όταν φρενάριζα και ειδικά προς το τέλος του φρεναρίσματος που ασκούσα την περισσότερη δύναμη πλεον στο μπροστινό φρένο. Σε συνδιασμό όμως με το βαρύ τιμόνι που έχει αρχίσει να με κουράζει πλέον στις μανούβρες, την εντύπωση οτι κουνιέται η ρόδα όταν πλαγιάζω (μην φανταστείς αγκώνες και φρύδια, 4-5 μοίρες), και την αίσθηση της μετατόπισης στα έντονα φρένα (είναι να χέζεσαι εκει γιατί νομίζεις οτι θα γλιστρήσεις με την αίσθηση που σου δίνει), αποφάνθηκα οτι έιναι ρουλεμάν...

Επιστημονικά πράγματα :)

Σε διάφορα φόρουμ πάντως, λενε για αυτό με το τιμόνι που πέφτει οτι είναι σημάδι για ρουλεμάν. Όπως και να έχει, κάντο καμια βόλτα απο μηχανικό και εσύ να είσαι σίγουρος :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τελικά αυτό το ότι πέφτει προς τα αριστερά μόνο του τιμόνι με προβλημάτισε και θα ήθελα την άποψη σας. Είναι πρόβλημα; Αν ναι, που μπορεί να οφείλεται;

Να ρωτήσω κάτι χαζό εγώ τώρα χωρίς να το πάρεις σαν προσβολή;

Όταν σηκώνεις όπως λες τον τροχό στον αέρα, η μοτοσυκλέτα είναι κατακόρυφη, ναι; Δεν γέρνει προς τα αριστερά...

Γιατί αν είναι με κλίση προς τα αριστερά η μοτό, είναι απλά θέμα βαρύτητας να κλείσει αριστερά το τιμόνι, είναι όχι απλά φυσιολογικό αλλά και αναμενόμενο.

ΕΠΙΣΗΣ έχε υπόψη σου, χαλασμένα ρουλεμάν, συνήθως κολλάνε στην κεντρική θέση. Όχι αριστερά δεξιά. Όπως εδώ

Τροποποιήθηκε από τον FlyingInADream

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

δεν εχει τιποτα η μηχανη σου μην αγχωνεσαι εφοσον το τιμονι σου δεν κολαει πουθενα και δεν νοιωθεις μποσικα σε λακουβες δεν εχεις προβλημα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπορει να μην εχει πρόβλημα μπορει και να εχει ! Οταν η ρόδα πατάει στην άσφαλτο λόγω δυνάμεων δημιουργεί δυσκολία στην αποκάλυψη πιθανής ζημιάς του ρουλεμαν !

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να ρωτήσω κάτι χαζό εγώ τώρα χωρίς να το πάρεις σαν προσβολή;

Όταν σηκώνεις όπως λες τον τροχό στον αέρα, η μοτοσυκλέτα είναι κατακόρυφη, ναι; Δεν γέρνει προς τα αριστερά...

Γιατί αν είναι με κλίση προς τα αριστερά η μοτό, είναι απλά θέμα βαρύτητας να κλείσει αριστερά το τιμόνι, είναι όχι απλά φυσιολογικό αλλά και αναμενόμενο.

...

Όπως αναφέρω και στο πρώτο μου ποστ και εμένα πρώτα εκεί πήγε το μυαλό μου. Για να το επιβεβαιώσω δοκίμασα το παρακάτω. Το θεωρείς λάθος σαν τεχνική;

...

...Η πρώτη μου σκέψη ήταν μήπως το σημείο που έκανα την δοκιμή δεν ήταν αρκετά ίσιο αν και ο χώρος γενικά είναι επίπεδος. Για να αποκλείσω μήπως υπάρχει έστω και μικρή κλίση στο πάτωμα που να επηρεάζει την μέτρηση σημείωσα το σημείο που πατούσε το κεντρικό σταντ και δοκίμασα ξανά με το μηχανάκι ανάποδα και το κεντρικό σταντ να πατάει στο ίδιο σημείο. Το αποτέλεσμα ήταν πάλι το ίδιο.

...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...