Jump to content
IlliGoS

Θερμοκρασία κινητήρα / λειτουργία βεντιλατέρ. Πρόβλημα?

Recommended Posts

Κατά τις περιπλανήσεις μου στο φόρουμ σε πολλές περιπτώσεις έχω δει να αναφέρεται ή να εννοείται ότι η χρήση μηχανών σε συνθήκες που ζεσταίνεται καλά ο κινητήρας(πχ πόλη) και δουλεύει το βεντιλατερ έχει αρνητικές συνέπειες για το μηχανάκι, ότι "ταλαιπωρείται".

Θα μου επιτρέψετε να το θέσω σαν θέμα συζήτησης ώστε εκφράσω την άποψη μου και να ζητήσω τις δικές σας απόψεις.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι η άποψη μου είναι προσωπική και αναφέρομαι στα υδρόψυκτα μοντέλα και διαμορφώθηκε μελετώντας το σύστημα ψύξης του bandit.

Εγώ πιστεύω ότι το μηχανάκι δεν πρέπει να έχει πρόβλημα με αυτό και εξηγούμαι.

Μελετώντας τα στοιχεία από το σύστημα ψύξης θα διαπιστώσει ότι ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος να δουλεύει σε ένα μικρό εύρος θερμοκρασίας. Ακόμη ο σχεδιαστής έχει τοποθετήσει εξαρτήματα στο μηχανάκι ώστε να φτάσει η θερμοκρασία λειτουργίας το ταχύτερο δυνατό σε αυτήν την θερμοκρασία όπως ο θερμοστάτης και το δεύτερο μικρό κύκλωμα.

Το σύστημα αποτελείται από τρία υπό-κυκλώματα.

-Το εσωτερικού του κινητήρα. Αυτό ξεκινάει από το ψυγείο στα αριστερά με το μεγάλο σωλήνα, περνάει από την αντλία νερού, μπαίνει μπροστά από τους κυλίνδρους, περνάει από την κεφαλή και βγαίνει πίσω από την κεφαλή δεξιά και αριστερά και καταλήγει στον συλλέκτη του θερμοστάτη.

-Το μικρό. Αυτό πηγαίνει από τον συλλέκτη πριν τον θερμοστάτη με ένα μικρό σωλήνα στα αριστερά πάνω στο ψυγείο.

-Το μεγάλο. Αυτό ξεκινάει από τον συλλέκτη μετά τον θερμοστάτη και μπαίνει πάνω δεξιά στο ψυγείο και μέσα από αυτό ενώνεται με τον εσωτερικό κύκλωμα.

Όταν η μηχανή είναι κρύα το νερό κάνει κύκλο μέσω του εσωτερικού και του μικρού κυκλώματος. Όταν η θερμοκρασία του νερού στο μικρό κύκλωμα φτάσει τους 82oC τότε αρχίζει σταδιακά να ανοίγει ο θερμοστάτης στέλνοντας ζεστό νερό στο μεγάλο κύκλωμα. Ο θερμοστάτης συνεχίζει να ανοίγει σταδιακά μέχρι η θερμοκρασία φτάσει τους 95οC όπου και ανοίγει πλήρως. Αν πέσει η θερμοκρασία κάτω από τους 95oC o θερμοστάτης θα αρχίσει να περιορίζει την ροή του ψυκτικού στο μεγάλο κύκλωμα μέχρι να ισορροπήσει ξανά. Εδώ πλέον ο κινητήρας έχει φτάσει στο κάτω όριο του εύρους θερμοκρασία λειτουργίας του στη συνέχεια αν η θερμοκρασία συνεχίσει να ανεβαίνει και όταν φτάσει στους 105οC θα αρχίσει να λειτουργεί το βεντιλατέρ το οποίο θα σταματήσει ξανά όταν η θερμοκρασία πέσει στους 100oC.

Σύμφωνα με τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι ο κινητήρας προσπαθεί να διατηρήσει την θερμοκρασία του μεταξύ 95 και 105 βαθμών ένα εύρος δηλαδή των 10oC.

Συμπερασματικά βλέπουμε ότι οι σχεδιαστές έκαναν προσπάθειες ώστε να ανέβει η θερμοκρασία του μοτέρ το ταχύτερο δυνατόν άρα πρέπει να είναι καλό αυτό για τον κινητήρα. Ακόμη βλέπουμε ότι το βεντιλατέρ ενεργοποιήται σε θερμοκρασία η οποία θα μπορούσε να είναι η οποιαδήποτε αλλά βλέπουμε οι σχεδιαστές να έχουν επιλέξει την συγκεκριμένη.

Κλείνοντας θα ήθελα να πώ ότι υποψιάζομαι ότι αυτή η παραδοχή ότι η θερμοκρασία είναι πρόβλημα προέρχεται από παλαιότερα αερόψυκτα μοντέλα όπου ο κινητήρας δεν έχει την δυνατότητα να ελέγξει με τόση ακρίβεια την θερμοκρασία του.

Πιστεύετε ότι κάνω κάπου λάθος ή παραλείπω κάτι σημαντικό στο σκεπτικό μου;

Όλες οι απόψεις προφανώς είναι ευπρόσδεκτες! :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ο κινητήρας πρεπει να λειτουργεί γυρω απο την θερμοκρασία των 90 βαθμών, οι σύγχρονοι κινητήρες κρατούν αυτην την θερμοκρασία μόνιμα σε αυτο το επίπεδο, και βέβαια δεν παθαίνει τίποτα ο κινητήρας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

To μόνο λάθος που κάνεις, είναι ότι αυτό με το μικρό κύκλωμα/μεγάλο κύκλωμα, εφαρμόζεται ΚΥΡΙΩΣ στους κινητήρες των αυτοκινήτων.

Στις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ μοτό, όταν κλείνει ο θερμοστάτης, απλά αφήνει μια μικρή τρυπούλα να περνάει το νερό, αλλά πάλι ΕΝΑ κύκλωμα ισχύει, δεν στέλνει το νερό να πάει κάπου αλλού.

Επίσης να συμπληρώσω, ότι είναι σημαντικό να συμβαδίζει η θερμοκρασία λαδιού και ψυκτικού. Αυτό γιατί αν ο κινητήρας ψύχεται από το ψυκτικό, τα πιστόνια ειδικά, ψύχονται από το νέφος λαδιού από κάτω τους. Κάποιες μοτό έχουν και μπεκ που ψεκάζουν λάδι κάτω από τα πιστόνια. Αν η ψύξη του ψυκτικού γίνει υπερβολική ή παραπάνω από όσο έχει προβλέψει ο κατασκευαστής, π.χ. γιατί βάλαμε πιο μεγάλα ψυγεία ή γιατί πειράξαμε τους θερμοστάτες, τότε ενδέχεται να έχουμε δροσερούς κυλίνδρους, καυτά πιστόνια... Πράγμα όχι καλό για την μακροζωία του μοτέρ.

Το να συμβαδίζει η ψύξη ψυκτικού και η ψύξη λαδιού, το εξασφαλίζει το υδρόψυκτο ψυγείο λαδιού, στις πιο σύχρονες μοτό.

Τροποποιήθηκε από τον FlyingInADream

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φίλε μου, δεν είναι πρόβλημα όταν ο κινητήρας λειτουργεί μέσα στα όριά του.

Το κάτω όριο, είναι πανεύκολο να το ελέγξεις. Για το πάνω όμως, η έσχατη λύση είναι αυτή του βεντιλατέρ. Που σε ορισμένες συνθήκες μπορεί να μην επαρκεί για να φέρει στα επιθυμητά όρια την θερμοκρασία του κινητήρα. Και αυτό γίνεται αντιληπτό, όταν έχεις πήξει μέσα στην κίνηση, και το βεντιλατέρ δουλεύει υπερωρίες.

Μπορεί όντως να μην πάθει απολύτως τίποτα η μηχανή, αλλά σίγουρα η μακροζωϊα της μειώνεται.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καταρχήν μου αρέσει το θέμα σου, είναι ενδιαφέρον και το παρουσίασες πολύ ωραία.

Συμφωνώ μαζί σου πώς ο κάθε σοβαρός κατασκευαστής που φτιάχνει ένα μοτέρ έχει προβλέψει ένα τεράστιο εύρος λειτουργίας του μοτέρ έτσι ώστε αυτό να δουλευει αξιοπιστα και απρόσκοπτα σε βάθος χρόνου. Βέβαια να τονίσουμε πως μιλάμε πάντα για ΄΄πολιτικά΄΄ μοτέρ και ας μην μπλέξουμε καλύτερα με enduro, MX ¨η άλλες ειδικές κατασκευές.

Ο κύριος λόγος που γίνεται θέμα πως το ίδιο το μηχανάκι όταν έχει ζέστη και το βάζεις στην κίνηση ταλαιπωριέται και το σκίζειςτο καημένο κλπ κλπ προέρχεται κυρίως κατα την γνώμη μου απο την ταλαιπωρία του ίδιου του αναβάτη ο οποίος νιώθοντας άθλια τρώγοντας όλη αυτή τη ζέστη απο τα βεντιλατέρ νιώθει ένα ράκος και υποθέτει πως και η μηχανή ταλαιπωριέται εξίσου.

Η αλήθεια κατα τη γνώμη μου είναι κάπου στη μέση. Ο κατασκευαστής προτείνει όταν το μοτέρ λειτουργεί σε ακραίες συνθήκες (το να κυκλοφορείς με ένα ZX10 στο κέντρο όλο το καλοκαίρι με το βεντιλατέρ συνέχεια αναμμένο είναι προφανώς κάτι πέρα απο τις συνήθεις συνθήκες) να τηρείται διαφορετικό πρόγραμμα συντήρησης.

Εν ολίγοις, έχεις το μηχανάκι και βράζει συνέχεια, τα λάδια ταλαιπωριούνται, τα παραφλού ταλαιπωριούνται, το μοτέρ δουλευει συνέχεια ψηλά..

Τα λάδια ειδικά χάνουν πιο γρήγορα τις ιδιοτητες τους σε τέτοια καταπόνηση και αυτό δημιουργεί ενδεχομένως μεγαλύτερες φθορές σε βαθος χρόνου.

Αν ο αναβάτης με την εμπειρία του αναγνωρίζει όλα αυτά και φροντίζει π.χ. να αλλα΄ζει πιο σύντομα λάδια-παραφλου και να φροντίζει το μοτέρ του να είναι καλοσυντηρημένο (μια κλειστή βαλβίδα π.χ. μπορεί να κάνει χειρότερη ζημια΄απο 5 καλοκαίρια κέντρο κάθε μέρα) τότε δεν ε΄χει τίποτα να φοβηθεί και το μοτέρ θα είναι υγιέστατο σε βάθος χρόνου.

Ο.Κ., μοντέλα ΄΄πουσαρισμένα΄΄ απο το εργοστάσιο όπως SS με υψηλές αποδόσεις ίππων/λίτρο έχουν ακόμα μεγαλύττερη ανάγκη τον σεβασμό μαςστη χρήση γιατί όσο καλύτερα μέταλλα και σχεδιασμο να έχουν πρώτιστα έχουν σχεδιαστεί για να προσ΄φερουν απόλαυση και δευτερευοντος για αξιοπιστία πράγμα που σημαίνει πως η καθημερινή χρήση πόλης ίσως δεν ήταν πρώτο στη λίστα ε τις προτεραιότητες του εργοστασίου οπότε ας μην προκαλούμε την τύχη μας!!

Μοντέλα όμως commuter όπως Bandit αλοίμονο αν δεν είναι φτιαγμένα να λειτουργούν καθημερινά σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

....

αλλά σίγουρα η μακροζωϊα της μειώνεται.

....

Εδώ μάλλον είναι η κεντρική μου απορία. Το γεγονός ότι δουλεύει ο κινητήρας κατά 10-15 βαθμούς παραπάνω είναι όντως πρόβλημα για την μακροζωία του κινητήρα? Και εφόσον το υποστηρίζεις ότι αυτή η διαφορά στην θερμοκρασία μειώνει την μακροζωία, γιατί συμβαίνει αυτό? Αν υπήρχε θέμα ο σχεδιαστής του κινητήρα δεν θα είχε βάλει να ξεκινάει το βεντιλατερ σε χαμηλότερη θερμοκρασία?

To μόνο λάθος που κάνεις, είναι ότι αυτό με το μικρό κύκλωμα/μεγάλο κύκλωμα, εφαρμόζεται ΚΥΡΙΩΣ στους κινητήρες των αυτοκινήτων.

Στις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ μοτό, όταν κλείνει ο θερμοστάτης, απλά αφήνει μια μικρή τρυπούλα να περνάει το νερό, αλλά πάλι ΕΝΑ κύκλωμα ισχύει, δεν στέλνει το νερό να πάει κάπου αλλού.

....

Να διευκρινίσω ότι μιλάω για το bandit-μάλλον είναι η εξαίρεση στον κανόνα- στο οποίο όντως υπάρχουν δύο κυκλώματα(με βεβαιότητα 98%). Αυτό που πάει από δεξιά με τον σωλήνα μεγάλου διαμετρήματος στο ψυγείο ο οποίος είναι μετά τον θερμοστάτη και αυτό που πάει από αριστερά με τον μικρότερο σωλήνα στο αριστερό άκρο του ψυγείου το οποίο είναι πριν τον θερμοστάτη. Ουσιαστικά έτσι παρακάμπτεται το ψυγείο.

Τροποποιήθηκε από τον IlliGoS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κατά τις περιπλανήσεις μου στο φόρουμ σε πολλές περιπτώσεις έχω δει να αναφέρεται ή να εννοείται ότι η χρήση μηχανών σε συνθήκες που ζεσταίνεται καλά ο κινητήρας(πχ πόλη) και δουλεύει το βεντιλατερ έχει αρνητικές συνέπειες για το μηχανάκι, ότι "ταλαιπωρείται".

Θα μου επιτρέψετε να το θέσω σαν θέμα συζήτησης ώστε εκφράσω την άποψη μου και να ζητήσω τις δικές σας απόψεις.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι η άποψη μου είναι προσωπική και αναφέρομαι στα υδρόψυκτα μοντέλα και διαμορφώθηκε μελετώντας το σύστημα ψύξης του bandit.

Εγώ πιστεύω ότι το μηχανάκι δεν πρέπει να έχει πρόβλημα με αυτό και εξηγούμαι.

και σωστά πιστεύεις.

σε συνθήκες πόλης, το μόνο που "ζορίζεται" είναι το σύστημα ψύξης, όχι το λάδι...δεν υπερθερμαίνεται ο κινητήρας αλλά το σύστημα ψύξης που δυσκολεύεται να αποβάλλει θερμότητα λόγω μειωμένης ροής αέρα

Ο κινητήρας πρεπει να λειτουργεί γυρω απο την θερμοκρασία των 90 βαθμών, οι σύγχρονοι κινητήρες κρατούν αυτην την θερμοκρασία μόνιμα σε αυτο το επίπεδο, και βέβαια δεν παθαίνει τίποτα ο κινητήρας.

μη μπερδεύεις τη θερμοκρασία νερού και λαδιού. Σε θερμοκρασία λειτουργίας (όχι commuting, στην πόλη δλδ) το λάδι ξεπερνά τους 100

Καταρχήν μου αρέσει το θέμα σου, είναι ενδιαφέρον και το παρουσίασες πολύ ωραία.

Συμφωνώ μαζί σου πώς ο κάθε σοβαρός κατασκευαστής που φτιάχνει ένα μοτέρ έχει προβλέψει ένα τεράστιο εύρος λειτουργίας του μοτέρ έτσι ώστε αυτό να δουλευει αξιοπιστα και απρόσκοπτα σε βάθος χρόνου. Βέβαια να τονίσουμε πως μιλάμε πάντα για ΄΄πολιτικά΄΄ μοτέρ και ας μην μπλέξουμε καλύτερα με enduro, MX ¨η άλλες ειδικές κατασκευές.

Ο κύριος λόγος που γίνεται θέμα πως το ίδιο το μηχανάκι όταν έχει ζέστη και το βάζεις στην κίνηση ταλαιπωριέται και το σκίζειςτο καημένο κλπ κλπ προέρχεται κυρίως κατα την γνώμη μου απο την ταλαιπωρία του ίδιου του αναβάτη ο οποίος νιώθοντας άθλια τρώγοντας όλη αυτή τη ζέστη απο τα βεντιλατέρ νιώθει ένα ράκος και υποθέτει πως και η μηχανή ταλαιπωριέται εξίσου.

Η αλήθεια κατα τη γνώμη μου είναι κάπου στη μέση. Ο κατασκευαστής προτείνει όταν το μοτέρ λειτουργεί σε ακραίες συνθήκες (το να κυκλοφορείς με ένα ZX10 στο κέντρο όλο το καλοκαίρι με το βεντιλατέρ συνέχεια αναμμένο είναι προφανώς κάτι πέρα απο τις συνήθεις συνθήκες) να τηρείται διαφορετικό πρόγραμμα συντήρησης.

Εν ολίγοις, έχεις το μηχανάκι και βράζει συνέχεια, τα λάδια ταλαιπωριούνται, τα παραφλού ταλαιπωριούνται, το μοτέρ δουλευει συνέχεια ψηλά..

Τα λάδια ειδικά χάνουν πιο γρήγορα τις ιδιοτητες τους σε τέτοια καταπόνηση και αυτό δημιουργεί ενδεχομένως μεγαλύτερες φθορές σε βαθος χρόνου.

Αν ο αναβάτης με την εμπειρία του αναγνωρίζει όλα αυτά και φροντίζει π.χ. να αλλα΄ζει πιο σύντομα λάδια-παραφλου και να φροντίζει το μοτέρ του να είναι καλοσυντηρημένο (μια κλειστή βαλβίδα π.χ. μπορεί να κάνει χειρότερη ζημια΄απο 5 καλοκαίρια κέντρο κάθε μέρα) τότε δεν ε΄χει τίποτα να φοβηθεί και το μοτέρ θα είναι υγιέστατο σε βάθος χρόνου.

Ο.Κ., μοντέλα ΄΄πουσαρισμένα΄΄ απο το εργοστάσιο όπως SS με υψηλές αποδόσεις ίππων/λίτρο έχουν ακόμα μεγαλύττερη ανάγκη τον σεβασμό μαςστη χρήση γιατί όσο καλύτερα μέταλλα και σχεδιασμο να έχουν πρώτιστα έχουν σχεδιαστεί για να προσ΄φερουν απόλαυση και δευτερευοντος για αξιοπιστία πράγμα που σημαίνει πως η καθημερινή χρήση πόλης ίσως δεν ήταν πρώτο στη λίστα ε τις προτεραιότητες του εργοστασίου οπότε ας μην προκαλούμε την τύχη μας!!

Μοντέλα όμως commuter όπως Bandit αλοίμονο αν δεν είναι φτιαγμένα να λειτουργούν καθημερινά σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

βαγγέλη δεν είναι έτσι. στην πόλη δεν ταλαιπωρείται ο κινητήρας...μπορεί να "βράζει" το νερό αλλά όχι το λάδι...

δλδ είτε zx10 είτε bandit είναι το ίδιο και το αυτό όσο για την ταλαιπωρία του κινητήρα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το σκεφτομουνα και εγώ και ανησυχούσα για το 1000 λεω 94 βαθμοι δεν ειναι πολύ ρε γαμώτο αλλα από οτι διαβάζω τωρα και οτι μου εχει πει ο πατέρας μου βλεπω οτι συμφωνούνε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

....

Το να συμβαδίζει η ψύξη ψυκτικού και η ψύξη λαδιού, το εξασφαλίζει το υδρόψυκτο ψυγείο λαδιού, στις πιο σύχρονες μοτό.

Αυτό είναι ένα ενδιαφέρον ζήτημα το οποίο δεν το είχα σκεφτεί. Το λάδι δεν ψύχεται άμεσα από το ψυκτικό υγρό. Εξαιρούνται οι μηχανές που έχουν υδρόψυκτο ψυγείο λαδιού. -Το 1250 έχει τέτοιο ψυγείο αλλά το 650 δεν έχει-. Έτσι εδώ θα μπορούσαμε να έχουμε το λάδι να ανεβαίνει σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και να ζεσταίνει τα εξαρτήματα που δεν ψύχονται άμεσα από το ψυκτικό υγρό.

Από την άλλη όμως το λάδι ψύχεται έμμεσα από το ψυκτικό υγρό. πχ από το λάδι που περνάει από τα κανάλια των κυλίνδρων και αυτό που λιπαίνει την κεφαλή όπως επίσης και από το λάδι που έρχεται σε επαφή με τα τοιχώματα των κυλίνδρων όταν ανεβαίνουν τα πιστόνια.

Αν αυτός ο ρυθμός έμμεσης ψύξης είναι μικρότερος από τον ρυθμό που θερμαίνεται το λάδι τότε θα μπορούσε να υπάρχει πρόβλημα. :think:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συγνώμη αλλά το ψυκτικό αναλαμβάνει να απορροφά την θερμότητα από τον κινητήρα. Όταν δεν μπορεί πλέον να το κάνει αυτό (αφού το ίδιο πλέον έχει φτάσει σε μεγάλες θερμοκρασίες), σίγουρα τότε ο κινητήρας ξεφεύγει από τα επιτρεπτά του όρια συμπαρασύροντας εννοείται και το λάδι σε μεγάλες θερμοκρασίες. Συνεπώς φθορές υπάρχουν παντού.

@IlliGoS

Το γιατί να πειράζει την μακροζωϊα του η παραπάνω θερμοκρασία είναι απλό. Οτιδήποτε υπάρχει σε αυτό το κόσμο, λειτουργεί σωστά και αξιόπιστα ανάμεσα σε συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας. Πάρε για παράδειγμα τον εαυτό σου. Φαντάσου να έχεις συνέχεια 37.5 βαθμούς πυρετό. Σίγουρα τέτοιος χαμηλός πυρετός δεν σε σκοτώνει, αλλά από την άλλη φαντάσου πόσο ταλαιπωρεί τον οργανισμό σου αυτή η παρατεταμένη διάρκεια ή αν θες επαναληψιμότητα. Στο θέμα μας τώρα με τους κινητήρες, σκέψου ότι όπως σωστά αναφέρθηκε, η πολύ υψηλή θερμοκρασία μπορεί να φέρνει το λάδι του σε τέτοια κατάσταση που στην ουσία να μην κάνει τίποτα ή να μην αποδίδει τόσο καλά όσο θα πρέπει. Άρα έχεις φθορές μικρές ή μεγάλες.

Για να το καταλάβεις ακόμα πιο εύκολα, αντί για 10-15 βαθμούς παραπάνω θερμοκρασία, βάλε 50-60 ή και περισσότερα. Διόγκωσε δηλαδή το πρόβλημα που δημιουργεί η θερμότητα ώστε να είναι πιο εμφανής.

Φέτος το καλοκαίρι, στο αμάξι του θείου μου, χτύπησαν οι βαλβίδες του 3ου κυλίνδρου πάνω στο πιστόνι, απο αύξηση της θερμοκρασίας λόγω περιορισμένου ψυκτικού στο κύκλωμα.

Τροποποιήθηκε από τον sorath

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συγνώμη αλλά το ψυκτικό αναλαμβάνει να απορροφά την θερμότητα από τον κινητήρα. Όταν δεν μπορεί πλέον να το κάνει αυτό (αφού το ίδιο πλέον έχει φτάσει σε μεγάλες θερμοκρασίες), σίγουρα τότε ο κινητήρας ξεφεύγει από τα επιτρεπτά του όρια συμπαρασύροντας εννοείται και το λάδι σε μεγάλες θερμοκρασίες. Συνεπώς φθορές υπάρχουν παντού.

όσο το νερό είναι σταθερό, ο κινητήρας δεν ξεφεύγει, θα αρχίσει να ξεφεύγει όταν το νερό γίνει "κόκκινο"

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι αυτό λέω όταν γράφω για μεγάλη θερμοκρασία ψυκτικού. Να έχει ξεπεράσει το όριο (κόκκινη ένδειξη στο καντράν). Για πριν, ναι δεν υπάρχει κάποιο θέμα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συγνώμη αλλά το ψυκτικό αναλαμβάνει να απορροφά την θερμότητα από τον κινητήρα. Όταν δεν μπορεί πλέον να το κάνει αυτό (αφού το ίδιο πλέον έχει φτάσει σε μεγάλες θερμοκρασίες), σίγουρα τότε ο κινητήρας ξεφεύγει από τα επιτρεπτά του όρια συμπαρασύροντας εννοείται και το λάδι σε μεγάλες θερμοκρασίες. Συνεπώς φθορές υπάρχουν παντού.

@IlliGoS

Το γιατί να πειράζει την μακροζωϊα του η παραπάνω θερμοκρασία είναι απλό. Οτιδήποτε υπάρχει σε αυτό το κόσμο, λειτουργεί σωστά και αξιόπιστα ανάμεσα σε συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας. Πάρε για παράδειγμα τον εαυτό σου. Φαντάσου να έχεις συνέχεια 37.5 βαθμούς πυρετό. Σίγουρα τέτοιος χαμηλός πυρετός δεν σε σκοτώνει, αλλά από την άλλη φαντάσου πόσο ταλαιπωρεί τον οργανισμό σου αυτή η παρατεταμένη διάρκεια ή αν θες επαναληψιμότητα. Στο θέμα μας τώρα με τους κινητήρες, σκέψου ότι όπως σωστά αναφέρθηκε, η πολύ υψηλή θερμοκρασία μπορεί να φέρνει το λάδι του σε τέτοια κατάσταση που στην ουσία να μην κάνει τίποτα ή να μην αποδίδει τόσο καλά όσο θα πρέπει. Άρα έχεις φθορές μικρές ή μεγάλες.

Για να το καταλάβεις ακόμα πιο εύκολα, αντί για 10-15 βαθμούς παραπάνω θερμοκρασία, βάλε 50-60 ή και περισσότερα. Διόγκωσε δηλαδή το πρόβλημα που δημιουργεί η θερμότητα ώστε να είναι πιο εμφανής.

Φέτος το καλοκαίρι, στο αμάξι του θείου μου, χτύπησαν οι βαλβίδες του 3ου κυλίνδρου πάνω στο πιστόνι, απο αύξηση της θερμοκρασίας λόγω περιορισμένου ψυκτικού στο κύκλωμα.

Το ερώτημα μου δεν αναφέρεται σε περίπτωση βλάβης όπου σίγουρα η θερμοκρασία θα ξεφύγει και θα ανάψουν λαμπάκια κτλπ.

Εγώ διερωτώμαι αν υπάρχει πρόβλημα όταν δουλεύουμε το μηχανάκι σε συνθήκες οι οποίες το βάζουν να λειτουργεί στο 'πάνω όριο' της θερμοκρασίας στην περίπτωση του bandit 105oC.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κοκκινη ενδειξη στο καντραν στη δικη μου τουλαχιστον μηχανη αναβει οταν παει το ψυκτικο 122 βαθμους...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κοκκινη ενδειξη στο καντραν στη δικη μου τουλαχιστον μηχανη αναβει οταν παει το ψυκτικο 122 βαθμους...

Αν ανάψει καμια δυο φορες ακομα παει ο κινητηρας σου.

Αληθεια τωρα σου εχει αναψει ποτε λαμπακι ή ετσι το λες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

βαγγέλη δεν είναι έτσι. στην πόλη δεν ταλαιπωρείται ο κινητήρας...μπορεί να "βράζει" το νερό αλλά όχι το λάδι...

δλδ είτε zx10 είτε bandit είναι το ίδιο και το αυτό όσο για την ταλαιπωρία του κινητήρα...

Δεν είπα οτι θα ΄΄βράσει΄΄ το λάδι. Απο μόνο του το λάδι έχει πολύ υψηλότερο σημείο βρασμού απο το νερό-παραφλού.

Το λάδι΄ομως θα ακολουθήσει την ανοδική πορεία θερμοκρασιών ανάλογα με το παραφλού.

Και όσο πιο ψηλή θερμοκρασία έχει το λάδι τόσο χάνει τις ιδιοτητες του πιο σύντομα και μειώνεται η λιπαντική του ιδιοτητα.

Τα συνθετικά πρόσθετα στα σύγχρονα λάδια βοηθάνε στο να μην αλλοιώνεται σύντομα και εύκολα το λάδι αλλα και πάλι έχουμε φθορά. Και όσο η συντήρηση είναι πλημμελής τόσο αυξάνουν τα προβλήματα σε βάθος χρόνου.

Σε ένα καλό και αξιοπιστο μοτερ μπορεί ποτέ να μην διαπιστωθεί θεμα αλλά σε ένα πιο ΄΄ευαίσθητο΄΄ ή πουσσαρισμένο μοτέρ τέτοιες λεπτομέρειες μπορεί να κάνουν τη διαφορα.

Τροποποιήθηκε από τον TC-drift

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι αλλά και εγώ όμως άλλο λέω...στην πόλη το λάδι δεν θα πιάσει ποτέ την θερμοκρασία του νερού και μη σου πω δεν θα περάσει ποτέ τους 100.

Εκτός αν από φανάρι σε φανάρι πας τάπα ή κάνεις κόντρες...

Στην εθνική όμως για παράδειγμα που πας με 150, το νερό σου μπορεί να είναι στους 70, το λάδι σου όμως μπορεί να είναί στους 120!

Σε ποια από τις 2 περιπτώσεις, το λάδι τραβάει περισσότερο ζόρι;

Στην πόλη που δεν περνά τους 100 αλλά τα βεντιλατέρια βαράνε κόκκινο ή στην εθνική με το νερό στους 70;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Λοιπόν, να πω κι εγώ τη δική μου εξήγηση.

Οι σύγχρονοι κινητήρες μοτοσυκλετών (Euro 3) είναι σχεδιασμένοι να διατηρούν ψηλά τη θερμοκρασία. Είτε μας αρέσει είτε όχι.

Όταν είχα πάρει το δικό μου μηχανάκι, HONDA TRANSALP 700 (που είναι Euro 3) με είχε προβληματίσει το γεγονός ότι ανέβαζε θερμοκρασία για πλάκα και γενικώς λειτουργούσε βγάζοντας μπόλικη ζέστη. Και δεν είναι να πεις ότι έχει καμιά τρελή απόδοση ούτε είναι κανένα κ@υλόγκαζο .

Το μηχανάκι λοιπόν, που σημειωτέον έχει δείκτη θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού, φτάνει για πλάκα τους 95 - 100 βαθμούς κελσίου (εντός πόλης μιλάμε και με σταματήματα, κίνηση κλπ.) και στους 101 ανάβει το βεντιλατέρ για καμιά 30αριά δευτερόλεπτα, οπότε και πέφτει η θερμοκρασία κάτω από τους 100. Φυσικά, όταν ανοίξει ο δρόμος και πέσει αέρας στα ψυγεία, η θερμοκρασία πέφτει αρκετά και στον ανοιχτό δρόμο ή στο ταξίδι είναι γύρω στους 85 - 87 βαθμούς (μιλάω για καλοκαίρι).

Από όσο το έψαξτα και διάβασα, ΕΤΣΙ είναι φτιαγμένο το μηχανάκι και έτσι ΠΡΕΠΕΙ να δουλεύει. Είναι μεν λίγο ενοχλητικό στην καλοκαιρινή αστική κίνηση αλλά προφανώς έτσι γίνεται η καλύτερη καύση και έτσι πληρούνται οι προδιαγραφές Euro 3.

Δε βλέπω λοιπόν κανένα πρόβλημα (όσον αφορά το μηχανάκι) στη λειτουργία ενός κινητήρα Euro 3 σε ψηλές θερμοκρασίες ούτε στο συχνό δούλεμα του βεντιλατέρ.

Σημείωση: Το σημείο βρασμού του ψυκτικού υγρού στο Transalp 700 είναι είναι στους 120 βαθμούς (θυμίζω ότι δεν είναι "νερό" αλλά ψυκτικό υγρό, γι' αυτό και δε λέμε "υδρόψυκτο" αλλά "υγρόψυκτο"). Οπότε, το γεγονός ότι η ένδειξη στο ψηφιακό θερμόμετρο φτάνει συχνά στους 101 έως 103 βαθμούς δεν αποτελεί πρόβλημα, όπως ξεκάθαρα αναφέρει το owner's manual της μοτοσυκλέτας.

Τροποποιήθηκε από τον Αιγαιοπλόος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν ανάψει καμια δυο φορες ακομα παει ο κινητηρας σου.

Αληθεια τωρα σου εχει αναψει ποτε λαμπακι ή ετσι το λες

Απλα λεω που ειναι το κοκκινο γιατι αναφερθηκε κατι για κοκκινα λαμπακια. Δεν εχει φτασει ποτε εκει. Αλλα μιλαμε για θερμοκρασια νερου. Επισης αυτο το οτι το λαδι μεσα στην πολη θα ειναι χαμηλοτερα απο τη θερμοκρασια νερου δν νομιζω να ισχυει...

Το συστημα ψυξης ειναι εκει για να να αποβαλει θερμοτητα απο τον κινητηρα. Μεσα στην πολη πχ οταν βλεπεις 105 βαθμους στο καντραν σημαινει οτι κατι πηγε το νερο στους 105 βαθμους? Αρα ο κινητηρας κ το λαδι ειναι πιο πανω απο αυτη τη θερμοκρασια κ το νερο προσπαθει να την αποβαλει. Αλλιως τι θα παει τη θερμοκρασια του νερου στους 105? Για να φτασει η θερμοκρασια του νερου εκει σημαινει οτι υπαρχει κατι εκει περα με μεγαλυτερη θερμοκρασια. Αλλιως θα δουλευε σαν συστημα θερμανσης...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Απλα λεω που ειναι το κοκκινο γιατι αναφερθηκε κατι για κοκκινα λαμπακια. Δεν εχει φτασει ποτε εκει. Αλλα μιλαμε για θερμοκρασια νερου. Επισης αυτο το οτι το λαδι μεσα στην πολη θα ειναι χαμηλοτερα απο τη θερμοκρασια νερου δν νομιζω να ισχυει...

Το συστημα ψυξης ειναι εκει για να να αποβαλει θερμοτητα απο τον κινητηρα. Μεσα στην πολη πχ οταν βλεπεις 105 βαθμους στο καντραν σημαινει οτι κατι πηγε το νερο στους 105 βαθμους? Αρα ο κινητηρας κ το λαδι ειναι πιο πανω απο αυτη τη θερμοκρασια κ το νερο προσπαθει να την αποβαλει. Αλλιως τι θα παει τη θερμοκρασια του νερου στους 105? Για να φτασει η θερμοκρασια του νερου εκει σημαινει οτι υπαρχει κατι εκει περα με μεγαλυτερη θερμοκρασια. Αλλιως θα δουλευε σαν συστημα θερμανσης...

Βεβαιως και ισχύει ότι στην πόλη η θερμοκρασία του λαδιού είναι πιο κάτω από το νερό (παραφλού τελος παντων)

η μειωμένη ροή αέρα πήγε το νερό στους 105, όχι η υπερβολική θερμοκρασία του κινητήρα.

αν είχες και ένα θερμόμετρο λαδιού θα μπορούσες να το δεις αυτό.

Και επαναλαμβάνω, το ότι ανεβαίνει η θερμοκρασία του νερού (στην πόλη μέσα), δεν είναι πρόβλημα του κινητήρα αλλά του συστήματος ψύξης...

Και για να αντιπαραθέσω, στην πίστα μέσα όταν το νερό (λόγω αυξημένης ροής αέρα) πχ δεν ξεπερνά τους 90, τι σημαίνει για το λάδι; ότι τρέχει στους 80-85;;

To λάδι στην πίστα μπορεί να φτάσει και 150 βαθμούς!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βεβαιως και ισχύει ότι στην πόλη η θερμοκρασία του λαδιού είναι πιο κάτω από το νερό (παραφλού τελος παντων)

η μειωμένη ροή αέρα πήγε το νερό στους 105, όχι η υπερβολική θερμοκρασία του κινητήρα.

αν είχες και ένα θερμόμετρο λαδιού θα μπορούσες να το δεις αυτό.

Και επαναλαμβάνω, το ότι ανεβαίνει η θερμοκρασία του νερού (στην πόλη μέσα), δεν είναι πρόβλημα του κινητήρα αλλά του συστήματος ψύξης...

Και για να αντιπαραθέσω, στην πίστα μέσα όταν το νερό (λόγω αυξημένης ροής αέρα) πχ δεν ξεπερνά τους 90, τι σημαίνει για το λάδι; ότι τρέχει στους 80-85;;

To λάδι στην πίστα μπορεί να φτάσει και 150 βαθμούς!!

Ωραια μεσα στην πολη βλεπεις πχ το νερο στους 110. Ποια θερμοκρασια επεδρασε στο νερο ωστε να παει 110? Για να παει το νερο στους 110 σημαινει οτι καποια θερμοκρασια μεγαλυτερη απο αυτη του νερου το ζεσταινει. Τι ειναι πιο ζεστο απο το νερο κ το παει στους 110? Αν πχ το μοτερ κ το λαδι ηταν πιο χαμηλα απο 110 τοτε το νερο πως πηγε 110?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

πηγα με ενα vfr 800 στην πρεβεζα το καλοκαιρι,ακουστε τι εγινε

καποια στιγμη οταν εμπλεξα στην κινηση το οργανο εδειξε 116 βαθμους με αναμενο το βεντιλατερ.

κατω απο 101-102 δεν πηγε ποτε εκτος απο την κινηση του στην εθνικη ή σε ανοιχτους δρομους

και ρωτω, δεν ειναι αρκετα υψηλες αυτες οι θερμοκρασιες?? το μηχανακι δουλευε σε μεγαλες θερμοκρασιες για παρα πολυ ωρα μη μπορωντας να την ριξει σε χαμηλα επιπεδα,να σας πω ομως οτι αυτο το πραγμα εχει 2 ψυγεια στο πλαι κατι το οποιο ποτε δεν καταλαβα πως μπορει να αεριστουν σωστα εκει,αρα? εχουμε λαθος απο τους σχιστοματηδες?? οι 2 κυλινδροι οπου ειναι πισω δεν δουλευουν ποτε σε κανονικη θερμοκρασια?? τι γινεται?

Τροποποιήθηκε από τον tuning

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΟΚ άσε το παράδειγμα με τη μόνωση. Είμαι στη δουλειά και δεν έχω χρόνο να εξηγώ.

Τεσπα το θέμα με τις θερμοκρασίες. Η πηγή θερμότητος η οποία ανεβάζει την θερμοκρασία του νερού που λες είναι η φωτιά. Το μείγμα καυσίμου που αναφλέγεται. Το λύσαμε το θέμα με την πηγή θερμότητος; (όχι θερμοκρασίας, άλλο το ένα άλλο το άλλο)

Η φωτιά λοιπόν ανεβάζει την θερμοκρασία στο νερό. Όχι το λάδι.

(πάντα μιλάω για οδήγηση πόλης, χαμηλές στροφές και μικρή ροή αέρα)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...