Jump to content
Sign in to follow this  
eftaxias

Μπαγκαζιέρα και ισορροπία μηχανής

Recommended Posts

Έχω την givi 42 λίτρα. Σήμερα παρατήρησα πως το τιμόνι τράβαγε λιγάκι αριστερά και με προβλημάτισε πολύ!

Σκέφτηκα να βγάλω τη μπαγκαζιερα να δω και πράγματι ολά καλά. Σημειωτέον η μπαγκαζιερα πράγματι είναι ασύμμετρα φορτωμένη, με 1,5-2 κιλά τοποθετημένα στα αριστερά της!!

Και ερωτω: είναι δυνατόν ενα τόσο μικρο βαρος να δημιουργεί ασύμμετριες στην οδήγηση;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Προφανως και ειναι! Γιατι η μπαγκαζιερα, ειναι αρκετα πισω απο το κεντρο βαρους, και αρκετα ψηλοτερα απο αυτο.. Οποτε, η παραμικρη δυναμη που ασκεις εκει (1.5-2 κιλα ειναι ικανοτατο βαρος) γινεται πολυ ευκολα ροπη, και ενοχλει την πορεια της μοτοσικλετας.

Ακομα και αν η Βαση της μπαγκαζιερας δεν ειναι συμμετρικα τοποθετημενη ως προς την σχαρα, και χανει ελαχιστα απο την μια πλευρα, παλι θα δεις διαφορα στην ισορροπια της..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Προφανως και ειναι! Γιατι η μπαγκαζιερα, ειναι αρκετα πισω απο το κεντρο βαρους, και αρκετα ψηλοτερα απο αυτο.. Οποτε, η παραμικρη δυναμη που ασκεις εκει (1.5-2 κιλα ειναι ικανοτατο βαρος) γινεται πολυ ευκολα ροπη, και ενοχλει την πορεια της μοτοσικλετας.

Ακομα και αν η Βαση της μπαγκαζιερας δεν ειναι συμμετρικα τοποθετημενη ως προς την σχαρα, και χανει ελαχιστα απο την μια πλευρα, παλι θα δεις διαφορα στην ισορροπια της..

Λογικό μου φαίνεται και μένα αλλά απο την άλλη έχω δει πολλούς να οδηγάνε με ένα σαμάρι, μόνο απο τη μία πλευρά. Αν 1,5 κιλό δημιουργεί τόσο θέμα αυτοί πώς την παλεύουν?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οι νομοι της φυσικης εχουν μεγαλο αντικτυπο στη μοτοσυκλετα και λογικα αυτο το βαρος ειναι ικανο να δημιουργησει αποκλιση. Ελπιζω να μην παιζουν αλλα θεματα και να ειναι μονο απο το ασσυμετρο φορτωμα της μπαγκαζιερας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Λογικό μου φαίνεται και μένα αλλά απο την άλλη έχω δει πολλούς να οδηγάνε με ένα σαμάρι, μόνο απο τη μία πλευρά. Αν 1,5 κιλό δημιουργεί τόσο θέμα αυτοί πώς την παλεύουν?

Επισης, Αγγελε εχω δει και ανθρωπους να οδηγουν με το κρανος ακουμπισμενο στο κεφαλι σαν περικεφαλαια... Και στα @@ τους!

Εγω οσες φορες το εχω κανει αυτο, με ποναει ο αυχενας μου, και φοβαμαι οτι θα πεσει! Αυτοι πως την παλευουν; :P :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Επισης, Αγγελε εχω δει και ανθρωπους να οδηγουν με το κρανος ακουμπισμενο στο κεφαλι σαν περικεφαλαια... Και στα @@ τους!

Εγω οσες φορες το εχω κανει αυτο, με ποναει ο αυχενας μου, και φοβαμαι οτι θα πεσει! Αυτοι πως την παλευουν; :P :P

Με τάπωσες :lipssealed:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οι νομοι της φυσικης εχουν μεγαλο αντικτυπο στη μοτοσυκλετα και λογικα αυτο το βαρος ειναι ικανο να δημιουργησει αποκλιση. Ελπιζω να μην παιζουν αλλα θεματα και να ειναι μονο απο το ασσυμετρο φορτωμα της μπαγκαζιερας.

Χωρίς μπαγκαζιερα δεν έχει πρόβλημα.. Απλα μου έκανε εντύπωση ποσο μικρο βαρος επηρεάζει την ισορροπία της.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παίζει ρόλο το βάρος της μπαγκαζιέρας, η απόσταση από το κέντρο βάρους της μηχανής, το ύψος τοποθέτησης της μπαγκαζιέρας...

Θυμάμαι πόσο αισθανόμουν την ουρά του ντούκου να "χαζεύει" σε στροφιλίκι τύπου Λεωνίδιου με την μπαγκαζιέρα μισογεμάτη, και έλεγα "τι στο διαλο.."

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Θεωρητικά η μπαγκαζιέρα επηρρεάζει την οδήγηση και το τιμόνι. Έχει συμβεί σε πολλούς και σε κάθε είδος μηχανής. Τα παραδείγματα δικών μας πολλά.

Προσωπικά σε όλες τις μηχανές είχα μπαγκαζιέρα και σε καμία δεν είχα θέμα μέχρι και την τελική τους. Ίσως να μην το παρατηρώ (δύσκολο μιας και είμαι ψείρας στο θέμα συμπεριφοράς της μηχανής), ίσως παίζει ρόλο το υψηλό φορτίο που δέχεται η μηχανή ή ίσως να παίζει ρόλο και η μπαγκαζιέρα που είναι φιρμάτη (kappa, givi κλπ) και όχι κάτω των 100 ευρώ.

Τροποποιήθηκε από τον gkourmoul1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παίζει ρόλο το βάρος της μπαγκαζιέρας, η απόσταση από το κέντρο βάρους της μηχανής, το ύψος τοποθέτησης της μπαγκαζιέρας...

ακριβως αυτο.

χρονια τωρα πριν απο καθε ταξιδι ζυγιζω τις πλαινες ωστε να μειωσω οποιες πιθανοτητες ανισοκατανομης βαρους.

μπορει 2 κιλα εν σταση να μην λενε τπτ αλλα με 120χ/ω κ σε καποια στροφη να πουν παρα πολλα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ειναι γνωστο οτι οποιοδηποτε βαρος ειναι εξω απο το νοητο τριγωνο κεφαλι του οδηγου και οι δυο αξονες απο τις ροδες του δικυκλου βλαπτει λιγο η πολυ την σταθεροτητα και την γεωμετρια της μηχανης .Χρησιμη η μπαγαζιερα αλλα καλυτερα να την αποφευγουμε λοιπον.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Θεωρητικά η μπαγκαζιέρα επηρρεάζει την οδήγηση και το τιμόνι. Έχει συμβεί σε πολλούς και σε κάθε είδος μηχανής. Τα παραδείγματα δικών μας πολλά.

Προσωπικά σε όλες τις μηχανές είχα μπαγκαζιέρα και σε καμία δεν είχα θέμα μέχρι και την τελική τους. Ίσως να μην το παρατηρώ (δύσκολο μιας και είμαι ψείρας στο θέμα συμπεριφοράς της μηχανής), ίσως παίζει ρόλο το υψηλό φορτίο που δέχεται η μηχανή ή ίσως να παίζει ρόλο και η μπαγκαζιέρα που είναι φιρμάτη (kappa, givi κλπ) και όχι κάτω των 100 ευρώ.

Αυτό το οποίο παρατηρώ σε όλες με top case, είναι πως όταν έχουν μέσα κάμποσα κιλάκια φορτίο (2-3 κιλά) κοπανάει κάπως η πίσω ανάρτηση.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αυτό το οποίο παρατηρώ σε όλες με top case, είναι πως όταν έχουν μέσα κάμποσα κιλάκια φορτίο (2-3 κιλά) κοπανάει κάπως η πίσω ανάρτηση.

η αναρτηση η' το περιεχομενο Ζορζ?μηπως σε μπερδευει?

επισης μπορει να ειναι κ το κενο μεταξυ μπαγκαζιερας κ βασης οπου πολλες φορες τα λαστιχακια/πατακια δεν αρκουν να αποσβεσουν τις λακουβες....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

η αναρτηση η' το περιεχομενο Ζορζ?μηπως σε μπερδευει?

επισης μπορει να ειναι κ το κενο μεταξυ μπαγκαζιερας κ βασης οπου πολλες φορες τα λαστιχακια/πατακια δεν αρκουν να αποσβεσουν τις λακουβες....

Η ανάρτηση είναι σίγουρα (πέρα από τους χτύπους από τη μπαγκαζιέρα) διότι και κοπανάει πιο πολύ στον πισινό....

Είναι παράξενο και δεν μπορώ να δώσω εξήγηση. Με δικάβαλο δεν χτυπάει τίποτα (είναι πάντα πιο μαλακό), και με γεμάτη μπαγκαζιέρα δεν κάνω ωραίο ταξίδι από το σχετικό κοπάνημα σε λακούβες και σαμαράκια.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ψαξε για τπτ μποσικα...καπου κατι δεν σου παταει καλα..

βαλε την μοτο σε 2πλο σταντ,φορτωσε το μπαγκαζι,βαλε καποιον στην θεση του οδηγου κ ξεκινα δοκιμες...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άψογα πατάει στο tdm η givi. Δεν έχει καθόλου μπόσικα. Ούτε και διπλό σταντ...

Στο ΤΑ είχε λίγο μπόσικα η kappa διότι την πολυφόρτωνα και δεν ήταν Α' ποιότητας.

Τροποποιήθηκε από τον gkourmoul1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ζορζ μποσικα σε αλλο πιθανο σημειο εννοουσα...ισως στο μοχλικο,η' εκει που πιανει η βαση της μπαγκαζιερας με την σχαρα...ακομα κ στην βαση του κωλοφαναρου μπορει να οφειλεται...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η μπαγκαζιέρα οσο να ναι επηρεάζει την μοτοσυκλέτα,την γεωμετρία και την συμπεριφορά της.

Το να έχεις κάποια κουνηματάκια περισσότερο ή να μην είναι τόσο σσταθερή είναι φυσικό,αλλά πρόβλημα στην οδηγηση δεν νομίζω να υπάρξει απο την μπαγκαζιέρα.

Εγώ που την χρησιμοποιώ καθημερινα και πετάω τα πράγματα όπως να ναι μέσα δεν έχω καταλάβει κάτι,ακόμα και σε ταξιδάκια που την έχω γεμάτη,την αισθάνεσαι αλλά δεν σου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.

Όπως και να χει πάντα θέλει σωστό φόρτωμα,ειδικά σε τριβάλιτσα και καλό δέσιμο των λοιπών πραγμάτων.!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ζορζ μποσικα σε αλλο πιθανο σημειο εννοουσα...ισως στο μοχλικο,η' εκει που πιανει η βαση της μπαγκαζιερας με την σχαρα...ακομα κ στην βαση του κωλοφαναρου μπορει να οφειλεται...

Αααα. Κατάλαβα :_thumbsup:

Τροποποιήθηκε από τον gkourmoul1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να σημειωθεί ότι σε όλες τις βαλίτσες που έχω δει, OEM και μη, υπάρχει προειδοποίηση ότι η μέγιστη ταχύτητα με τη βαλίτσα πρέπει να ειναι τα 110 χλμ/ώρα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να σημειωθεί ότι σε όλες τις βαλίτσες που έχω δει, OEM και μη, υπάρχει προειδοποίηση ότι η μέγιστη ταχύτητα με τη βαλίτσα πρέπει να ειναι τα 110 χλμ/ώρα.

Υπάρχουν και εξαιρέσεις Στέλιο! :_thumbsup:

Πχ στην GTR1400, δεν υπάρχει περιορισμός στην ταχύτητα (αναφέρομαι στις πλαϊνές της μαμάς που έρχονται με το μηχανάκι)

Στο θέμα μας.

Οι top case είναι μεγάλο πρόβλημα σε πολλές περιπτώσεις.

Υπάρχει κάποια περιοχή km/h (και μάλιστα σε καθημερινές ταχύτητες, ανάμεσα στα 60 και 100km/h) όπου εμφανίζεται συντονισμός με χαζοταλαντώσεις στο τιμόνι!!

Σε κάποιες μοτοσυκλέτες έχω πετύχει μέχρι και έναρξη tank slapping (δοκιμή με μοτοσυκλέτα, στην περιοχή των 80±km/h, χωρίς χέρια στο τιμόνι) που αν δε το σταματούσα, θα αγόραζα οικοπεδάκι!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μα πως μου ξέφυγε αυτό; Αυτά όμως δεν θα τα έλεγες ακριβώς βαλίτσες αλλά μέρος του fairing!

Υποθέτω πως τα πρόσθετα cases μια και δεν έχουν ιδιαίτερη αεροδυναμική σχεδίαση λειτουργούν ως αερόφρενο πιέζοντας κιόλας το πίσω μέρος ελαφρόνωντας το μπροστά...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ πάντως, έχω δοκιμάσει την V46 της Givi, με σκάρα σχεδιασμένη για το μηχανάκι, μέχρι τα........πάρα πάρα πολλά. :crazy:

Στο προηγούμενο μηχανάκι [στη 14άρα δε βάζω βαλίτσες, αρνούμαι πεισματικά (και έχω 3βάλιτσο με ΟΕΜ κεντρική σκάρα και περιφερειακές της Givi στις σακούλες τους, αχρησιμοποίητες)].

Θυμάμαι πως λόγω πίεσης του αέρα, λύγισαν τα μπράτσα και ακούμπησαν/έγλειψαν την ουρά υπό πίεση. :shock:

Και μετά επανήλθαν στη θέση τους. (μικρή απόσταση βέβαια)

Επειδή η βαλίτσα τότε ήταν τακτικότατα στη βάση της, η αντοχή της είχε δοκιμαστεί σε εκατοντάδες διαφορετικούς συνδυασμούς ταχύτητας, συνθηκών και φορτίων.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ερώτηση: επειδή μόλις πήρα μια μπαγκαζιέρα για medley 150, μου είπαν ότι είναι απαραίτητα για την ισορροπία κάτι σαν βαράκια εξισορρόπησης βάρους , τα οποία τοποθετούνται στο τιμόνι. Ισχύει; 

Τροποποιήθηκε από τον Efi Fou

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...