Jump to content
Mi_ka

*ΕΠΕΙΓΟΝ* αφορά: DR650SE, XF650 FREEWIND, CCM 644, CCM R30

Recommended Posts

Για το πρόβλημα με την τσιμούχα στο γρανάζι κίνησης : Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα (εκτός από την περίπτωση κακής παρτίδας ανταλλακτικών) το πρόβλημα να δημιουργείται απο φράξιμο του αγωγου αέρα ψηλά στο κάρτερ. Αυτό σε συνδυασμό (ή και χωρίς) την ύπαρξη μεγαλύτερης ποσότητας λαδιού στο κάρτερ δημιουργεί μεγάλη πίεση που βρίσκει διαφυγή από την τσιμούχα του άξονα (ή από όποια άλλη τσιμούχα δεν είναι στερεωμένη με λάμες, φλατζόκολες και άλλες πατέντες...).Mi_ka αν πάς ακόμη χώμα τσέκαρε το.

Τροποποιήθηκε από τον snpl

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
....φράξιμο του αγωγου αέρα ψηλά στο κάρτερ...Mi_ka αν πάς ακόμη χώμα τσέκαρε το.

Καλά που το θύμισες αν και είναι απίθανο στην περίπτωση μου - θα ποστάρω όταν το δω.

Πάντως το παλιότερο DR και διάφορα άλλα αντίστοιχα Suzuki είχαν λαμάκι εκεί.

Αμερικάνος που μέτρησε την επιφάνεια επαφής τη βρήκε μικρή αν θυμάμαι καλά περί τα 4-5mm αν και η τσιμούχα είναι 7mm πλάτος. Οι ανταλλακτικάδες μου είπανε πως παλία η εδώ αντιπροσωπεία έκοψε λαμάκια από μόνη της αλλά σχεδόν δέκα χρόνια μετά από το σταματημα του μοντέλου είναι σχεδόν αρχαία ιστορία πια.

Τροποποιήθηκε από τον Mi_ka

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τι είπες τώρα ρε φίλε! Δεν έχω αυτό το μοτέρ αλλά 1000 μπράβο που μοιράζεσαι αυτή τη γνώση με τα μέλη του φόρουμ και ευχαριστώ που δείχνεις και αυτό το δρόμο της μακροχρόνιας συντήρησης/ενασχόλησης με ένα μοτέρ!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

μπράβο για το θέμα. Ένας φίλος μου έχει freewind και δεν μου έχει αναφέρει κάτι τέτοιο, οπότε θα πέσει άμεσα ενημέρωση

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καλά που το θύμισες αν και είναι απίθανο στην περίπτωση μου - θα ποστάρω όταν το δω.

Πάντως το παλιότερο DR και διάφορα άλλα αντίστοιχα Suzuki είχαν λαμάκι εκεί.

Αμερικάνος που μέτρησε την επιφάνεια επαφής τη βρήκε μικρή αν θυμάμαι καλά περί τα 4-5mm αν και η τσιμούχα είναι 7mm πλάτος. Οι ανταλλακτικάδες μου είπανε πως παλία η εδώ αντιπροσωπεία έκοψε λαμάκια από μόνη της αλλά σχεδόν δέκα χρόνια μετά από το σταματημα του μοντέλου είναι σχεδόν αρχαία ιστορία πια.

Κάποια στιγμή υπήρξε ένα θέμα με παρτίδα από τσιμούχες ή οποίες μάλλον είχαν ελαφρώς μικρότερη εξωτερική διάμετρο της τάξης του 0.5mm.

Μετά την πρώτη φορά που εμφανίστηκε το πρόβλημα αγόρασα 2 από την αντιπροσωπεία ελλάδα. Δεν τις είχα συγκρίνει με την παλιά τσιμούχα διότι αφενώς είχε καταστραφεί όταν βγήκε αλλα υπήρχε όμως χαρακτηριστική ευκολία εφαρμογής. Όταν μετά από πολυ λίγα χιλιόμετρα ξανάφυγε, τοποθέτησα την δεύτερη, την πρώτη φορά με φλατζόκολα και όταν ξαναξεκόλλησε πήγα στην αντιπροσωπία και πήρα και έβαλα το λαμάκι που φτίάχναν τότε για τα freewind.

Το πρόβλημα δεν λύθηκε εντελώς διότι η τσιμούχα ναι μεν δεν έφευγε απο την θέση της αλλά δάκρυζε συνεχώς. (Τι scottoiler και χαζομάρες! :grin: Αργότερα άρχισε να πετάει άλλες τσιμούχες. λευγέ ταχυτήτων, βάσης συμπλέκτη κλπ).

Όταν έλυσα το μοτέρ για να φτιάξω το σασμάν, παρατήρησα τον βουλωμένο αγωγό αναπνοής του μοτέρ που ανέφερα πιο πάνω. Το ζητούμενο όμως είναι τα ανταλλακτικά που παρήγγειλα (μεταξύ των οποίων και νέα τσιμούχα) τα είχα αγοράσει από αμερική (ενδεχομένως άλλη παρτίδα από αυτή που πήρα από την αντιπροσωπεία εδώ). Η νέα τσιμούχα λοιπόν δεν έμπαινε με με την ίδια ευκολία με την παλιά. Παρόλα αυτά την πλάκωσα πάλι με φλατζόκολα και λαμάκι για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. ΠΛέον όμως δεν δακρύζει.

Αυτό που εικάζω λοιπόν είναι ότι κάποια χρονιά παράχθηκαν ελλατωματικά ανταλλακτικά τα οποία κυκλοφόρησαν στην αγορά. Το θεμα με τον αγωγό αέρα, την πίεση του μοτέρ και την ποσότητα λαδιού πιστέυω πως παίζει ρόλο, δίοτι το πρόβλημα έχει εμφανιστεί σε περισσότερα freewind (δικιά μου αντίληψη από αναγνώσεις φόρουμ, κουβέντες με συν-κατόχους κλπ) από ότι σε άλλα μοτερ.

Υ.Γ.

Στα 115Κ που είσαι δεν κοιτάς και το γρανάζι της αντλίας λαδιού καλού κακού? :grin: :grin: Είναι πλαστικό και σε τόσα χλμ θα έχει στρογγυλέψει τα δόντια του!

Τροποποιήθηκε από τον snpl

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παντως βλεποντας αυτο καθως και το ψαξιμο με το δικο μου μοτερ βλεπω οτι η μαμα suzuki ναι μεν βγαζει ωραια μοτερακια αλλα απαξ και υπαρχει καποιο λαθος σχεδιαστικο η απο το εργοστασιο η διορθωση δεν ερχεται ποτε.

Δηλαδη μετα την απομακρυνση απο το ταμειο,παιρνεις του ταμια τα τρια.

και καμια φορα αντι να το διορθωνουν τα κανουν και χειροτερα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Η νέα τσιμούχα λοιπόν δεν έμπαινε με με την ίδια ευκολία με την παλιά. Παρόλα αυτά την πλάκωσα πάλι με φλατζόκολα και λαμάκι για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. ΠΛέον όμως δεν δακρύζει.

Αυτό που εικάζω λοιπόν είναι ότι κάποια χρονιά παράχθηκαν ελλατωματικά ανταλλακτικά τα οποία κυκλοφόρησαν στην αγορά. Το θεμα με τον αγωγό αέρα, την πίεση του μοτέρ και την ποσότητα λαδιού πιστέυω πως παίζει ρόλο, δίοτι το πρόβλημα έχει εμφανιστεί σε περισσότερα freewind (δικιά μου αντίληψη από αναγνώσεις φόρουμ, κουβέντες με συν-κατόχους κλπ) από ότι σε άλλα μοτερ.

Στα 115Κ που είσαι δεν κοιτάς και το γρανάζι της αντλίας λαδιού καλού κακού? :grin: :grin: Είναι πλαστικό και σε τόσα χλμ θα έχει στρογγυλέψει τα δόντια του!

'στω! Άααααμα το ξαναλύσω με τα πολύ λίγα χλμ που κάνω πλέον να θυμηθώ να το κοιτάξω μαζί με τις βίδες που κρατάνε τις λαμαρίνες από τη μεριά του συμπλέκτη.

Πάντως από στάθμη λαδιού ήμουν οκ και διαβάζω ότι στα DR παραγωγής '12 το λαμάκι είναι πλέον στάνταρ από όσο έχουν γράψει Αμερικάνοι.

Παντως βλεποντας αυτο καθως και το ψαξιμο με το δικο μου μοτερ βλεπω οτι η μαμα suzuki ναι μεν βγαζει ωραια μοτερακια αλλα απαξ και υπαρχει καποιο λαθος σχεδιαστικο η απο το εργοστασιο η διορθωση δεν ερχεται ποτε. Δηλαδη μετα την απομακρυνση απο το ταμειο,παιρνεις του ταμια τα τρια. και καμια φορα αντι να το διορθωνουν τα κανουν και χειροτερα...

Το ότι έκαναν μακακία κόβωντας πενταροδεκάρες πρέπει να το κατάλαβαν 6-7 χρόνια μετά που οι τσιμούχες άρχισαν να γερνάνε αλλά πλέον το μοντέλο πρέπει να θεωριόταν στα τελειώματα και φυσικά ούτε λόγος για ανάκληση γιατί αν ο Γιαπωνέζος παραδεχθεί ότι έκανε μακακία φλερτάρει με σεπούκου ένεκα τιμής οπότε κοιτάει από την άλλη και σφυρίζει αδιάφορα. Από όσο λέει όμως άλλος γνώστης αμερικάνος, πάνω που ψόφαγε το μοντέλο DR ξαφνικά πήρε τα πάνω του λίγο πριν την κρίση εκεί πέρα καθώς ξαναανακαλύφθηκε η ανάγκη για ένα βολικό φτηνό αξιόπιστο ψευδοεντούρο και δεν υπήρχε άλλο στην παραγωγή πλέον εκτός από το πιο χωμάτινο, άγριο και παλιότερο XR650L με τα διάφορα Ευρωπαϊκά να είναι ακριβά και αμφιβόλου αξιοπιστίας για σοβαρότερο "αντβέντσουρ" εκεί.

Έσκασε και η κρίση εκεί οπότε τα ευρωπαϊκά χάσανε και άλλο έδαφος και οι Γιαπωνέζοι διστάζουν να επενδύσουν σε νέα σχέδια, οι χώρες της Λατινικής Αμερικής άρχισαν να παίρνουν τα πάνω τους και το DR τους ήρθε κουτί για τις εκεί ανάγκες και τσέπη τους και κανένας από όλους αυτούς δεν έχει ηλίθια υπερβολικούς νόμους καυσαερίων στις μοτοσυκλέττες οπότε λέει οι πωλήσεις ανέβηκαν και οι Σουζουκαίοι τρίβουν τα μάτια τους οπότε κάναν την καρδιά τους πέτρα και βάλανε λαμάκι.

Πόσο θα ήθελα να του βάζανε ένα απλό αξιόπιστο ψεκασμό και ένα καταλυτάκι εύκολα αφαιρούμενο άντε και λίγο καλυτερη ανάρτηση και να το ξαναβγάζανε! Για μένα είναι η επιτομή του ψευδοεντούρο που χρειαζόμαστε εδώ.

Τροποποιήθηκε από τον Mi_ka

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Όσοι απορούν γιατί ασχολούμαστε ακόμη με μηχανάκια 10ετίας και βάλε:

Αν στέκονται μια χαρά δίπλα σε αποδεδειγμένα ζόρικα μηχανάκια με πολύ μεγαλύτερη απλότητα, εύκολη συμβίωση με χαμηλότερο κόστος, γιατί να κοιτάξουμε για κάτι νεώτερο για τις εικονιζόμενες χωματουργικές εργασίες?

Γιατί δεν βγαίνουνε ακόμα? Γιατί εις στας Βρυξέλας αποφάσισαν πως βγάζουνε ντουμάνια ρύπους και βρωμίζουνε την ατμόσφαιρα περισσότερο από τας Τζιπούρας και δεν πρέπει η πλέμπα να μας προσπερνάει με χαμόγελο με το 1/10 του κόστους και βγάλε...

Τροποποιήθηκε από τον Mi_ka

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καλά όλα αυτά και μπράβο για την ενημέρωση, αλλά γιατί είναι **ΕΠΕΙΓΟΝ**?

Γιατί τώρα που γεράσανε οι τσιμούχες φεύγουν στα καλά του καθουμένου και αν στρίβεις μπορεί να σε σκοτώσουν. Πολλά Φρήγουιντ ακόμα σε κυκλοφορία (οι κάτοχοι DR θεωρώ ότι είναι πιο ενημερωμένοι :lipssealed: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ένα ευχαριστώ κι από εμένα (κάτοχο Freewind), δεν ήξερα ότι υπήρχαν αυτά τα προβληματάκια. Τόσα χρόνια στην άγνοια χωρίς πρόβλημα, ελπίζω να μην την πατήσω τώρα που ξέρω μέχρι να φιλοτιμηθώ να επιληφθώ. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το άλλο σημαντικό που πρέπει να φτιάξετε είναι να προσθέσετε λίγη κόλλα σπειρωμάτων (μπλε Loctite ή αντίστοιχη που επιτρέπει ξαναλύσιμο - όχι κόκκινη Loctite που θέλει ζέσταμα στους 300C για ξεβίδωμα!)

στις δύο βίδες που συγκρατούν τον εσωτερικό διακόπτη νεκράς πίσω από την καμπάνα του συμπλέκτη (ή αν είστε μερακλής να βάλετε συρματασφαλιζόμενες βίδες). Επειδή είναι πλαστικός, με τις συστολές-διαστολές χαλαρώνουν και κάποια στιγμή πέφτουν μέσα, τις μασάει το σαζμάν και κραααακ αν δε σας πετάξουν και κάτω...

....

ΑΝ ΤΟ ΛΑΜΠΑΚΙ ΤΗΣ ΝΕΚΡΑΣ ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΘΟΥΜΕΝΑ ΤΡΕΜΟΠΑΙΖΕΙ Ή ΑΝΑΨΕΙ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΣΒΗΝΕΤΕ ΤΟ ΜΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΨΑΧΝΕΤΕ - ΚΙΝΔΥΝΟΣ!

Κανονικά αυτές οι βίδες είναι έτσι:

8113462023_9795689f9a_o.jpg

Αλλά αν την κοπανήσουν γίνεται αυτό:

20150531_160730.jpg?psid=1

και στη συγκεκριμμένη περίπτωση οι πρότεροι Γερμανοί ιδιοκτήτες ήταν τυχεροί που η μαγνητική τάπα κάρτερ μάζεψε τις βίδες-ελατηριάκι-μπιλίτσα πριν τις μασήσει το σαζμάν μπαίνοντας στην οβάλ τρύπα ακολουθώντας την κυκλοφορία του λαδιού ...

Βγάζετε, καθαρίζετε καλά από λάδια και βάζετε μπλε Loctite. Αν δε καθαρίσετε καλά από λάδια το κόκκινο Loctite ίσως να είναι καλύτερη επιλογή μακροπρόθεσμα αν και μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη μανούβρα το πιθανό ξεβίδωμα τους γιατί το κόκκινο είναι για μόνιμη ασφάλιση και θέλει γερό τοπικό ζέσταμα αν έχει πιάσει καλά σε καθαρές επιφάνειες.

Η πιο σωστή και σίγουρα ασφαλής επιλογή είναι η συρματασφάλιση (τα αμερικάνικα μοντέλα έχουν 1 καλώδιο αντί για 3):

010-1.jpg

Εγώ επειδή δεν έχω δράπανο βάσης εδώ πάνω να κάνω σωστές τρύπες στις βίδες και είμαι και τεμπέλης, ζύγισα το πολύ μικρό ρίσκο να μην πιάσει καλά το κόκκινο Loctite μακροπρόθεσμα και τη δυσκολία επανεξαγωγής των βιδών και προτίμησα να βάλω μπόλικο κόκκινο Loctite σε όχι απόλυτα καθαρα σπειρώματα παίρνοντας τας ευθύνας μου...

Αποφασίστε υπεύθυνα, ε!

Τροποποιήθηκε από τον Mi_ka

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Α, σημειωτέον, το μηχανάκι από μαμά δεν έχει μαγνητική τάπα κάρτερ που σε πολλές περιπτώσεις έχει γραπώσει αδέσποτες βίδες πέρα από τα συνήθη γρέζια και φυσικά συνίσταται η τοποθέτηση της (όπως πάντα σε όλα τα οχήματα).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...