Jump to content
Παναγιώτης Κ.

Μπαταρίες Λιθίου - Έχει δοκιμάσει κανείς;

Recommended Posts

Τον τελευταίο καιρό σε Αμερική και Αγγλία γίνεται αρκετή κουβέντα για τις μπαταρίες λιθίου.

etx12a.front_-429x425.png512x_LFX14A2-BS12_Shorai_LiFePO4_Lithium_Motorcycle_Battery_lg.jpg

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα αναφέρουν:

  • 70% - 80% χαμηλότερο βάρος
  • Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
  • Περισσότερα CCA (cold cranking Amps)
  • Μεγαλύτερο θερμοκρασιακό εύρος λειτουργίας
  • Φιλικότερα προς το περιβάλλον υλικά κατασκευής - μη τοξικά
  • Ταχύτερη φόρτιση

Βασικό (και εμφανές) μειονέκτημα η τιμή, σχεδόν διπλάσια από μια "καλή" κανονική μπαταρία.

Τις έχει δοκιμάσει κανείς;

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Προσθήκη ετικετών.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Λογική εξέλιξη το βρίσκω, προφανώς και σε λίγο καιρό που θα πέσουν οι τιμές θα έχουμε καλύτερη εικόνα..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γενικά στο DRZ Forum του Thumpertalk πολλοί αναφέρουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Σε ένα μονοκύλινδρο μάλιστα όπου το βάρος της μπαταρίας είναι μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού βάρους μία τέτοια βελτίωση ακούγεται καλή περίπτωση. Στην περίπτωση του DRZ μιλάμε για μία μείωση βάρους της τάξεως των 2 κιλών αφού η μαμά μπαταρία πρέπει να ζυγίζει 2,5-3 κιλά ενώ η Lithium Polymer [LiPo] γύρω στα 700 γραμμάρια, αποδίδοντας και καλύτερα μάλιστα.

Εκτός από το μεγαλύτερο κόστος τους ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι χρειάζονται εξειδικευμένο φορτιστή.

Είναι ένα προϊόν το οποίο σιγά σιγά βγαίνει στην αγορά από μικρές εταιρείες, οι μεγάλοι δεν έχουν μπει ακόμα στο παιχνίδι. Αρχικά θυμάμαι ήταν ένας τύπος που τις έφτιαχνε σπίτι του και τις πουλούσε στους DRZάδες, τώρα παίζει η Shorai και πιο πρόσφατα η Balistic η οποία έχει καλύτερη φήμη.

group5-12clip.jpg

http://youtu.be/Genq4CzE73Q

http://www.ballistic...s.com/index.php

ΥΓ. Ο Smias φοράει μία Shorai, ή αν δεν την φοράει την έχει στο ράφι του [το Β3 με τα υπόλοιπα DRZο-ηλεκτρο-μπλιπλίκια].

Τροποποιήθηκε από τον tzoutz

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
...................

Εκτός από το μεγαλύτερο κόστος τους ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι χρειάζονται εξειδικευμένο φορτιστή.

................

Για ποιό λόγο Ευγένη;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για ποιό λόγο Ευγένη;

Όντως. Αν θέλει ειδική φόρτιση δεν θα θέλει μετά και ειδικά ηλεκτρικά στη μοτό? Ή είπα τιτανομέγιστη βλακεία?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν θέλει ειδικό φορτιστή (που νομίζω ότι θέλει, αλλά δεν είμαι σίγουρος) τότε στην μοτό λογικά θα μπαίνει κάποιο κύκλωμα πριν την μπαταρία.

Το παραπάνω αποφεύγεται εύκολα, αν το κύκλωμα είναι μέσα στην μπαταρία ;)

Αν θυμάμαι καλά, οι κοινές μπαταρίες, απλά τις βάζεις ρεύμα 13.8V και είσαι κομπλε (χοντρικά πάντα). Στις Λιθίου, παίζεις με τα V, και προς το τέλος, ο φορτιστής στέλνει Ριπες απο ρεύμα (δεν το αφήνει να περνάει συνεχώμενα, αλλά κόβει επιτρέπει - κόβει - επιτρέπει ΚοΚ..

Αυτά, αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για ποιό λόγο Ευγένη;

Από μπαταρίες δεν σκαμπάζω και πολλά. Αναφέρω αυτά που διάβασα από 'έγκυρα' μέλη του Thumpertalk.

Τα χαρακτηριστικά φόρτισης τους είναι διαφορετικά από αυτά των συμβατικών, αυτό καταλαβαίνω.

You are wrecking that Li Ion battery by using a trickle charger.

Run the bike, turn it off walk away.

Shorai is the bottom of the pile for this new type battery.... so ya get what ya pay for.

http://www.thumperta...__hl__%20shorai

Γενικά πάντως μοιάζει να χρειάζονται λιγότερη συντήρηση και σίγουρα δεν απαιτούν κάποια μετατροπή στο ηλεκτρικό σύστημα της μοτ/ας [nuntius διαβάζει;].

Η Balistic απ΄όσο βλέπω πουλάει δύο φορτιστές, έναν απλό κι έναν ο οποίος ισοσταθμίζει την τάση στα κελιά της μπαταρίας.

200-003_0003.jpg

The Ballistic EVO2 Standard Charger is the simple, inexpensive way to charge your EVO2 battery. This simple charger will display a red light on the charger body if the battery is in need of a charge. Once the battery is charged, the light changes from red to green and then shuts off. Simple and to the point.

balancecharger_2980.jpg

The Ballistic Performance Components EVO2 Battery Management System Balance Charger is the only charger on the market designed specifically to work with the Ballistic Performance Components EVO2 battery. The primary advantage to the Ballistic Performance Components BMS Blance Charger is the balance charging function. The Balance mode balances the voltage of each cell or cell pack while charging. By balance charging your Ballistic Performance Components Battery you insure that the battery is operating at its maximum power. Periodic balance charging can also double the expected life of your battery. This charger is not required to operate your EVO2 Battery, but it is highly recommended.

  • The only charger made to work with the EVO2 Battery Management System.
  • Plugs directly into the batteries BMS port.
  • Able to balance charge all the cells individually for max power and durability.
  • Can double the expected life of the EVO2 battery.
  • Has Charge, Fast Charge, Balance Charge, and Storage Charge Functions.
  • Available in 120V (US) and 240V (EUR).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

φορτιζουν κανονικα και με κανονικο συντηρητη-φορτιστη.απλως εχουμε την μπαταρια συνδεμενη στη μοτο.η διαφορα βαρους ειναι πολυ μεγαλη και το CCA τους σωζει τα κρυα πρωινα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Θα αργήσουμε αρκετά να τις δούμε σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.

Είναι καλή περίπτωση με βασικούς λόγους το CCA και το βάρος.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

φορτιζουν κανονικα και με κανονικο συντηρητη-φορτιστη.απλως εχουμε την μπαταρια συνδεμενη στη μοτο.η διαφορα βαρους ειναι πολυ μεγαλη και το CCA τους σωζει τα κρυα πρωινα.

Αρκεί ο φορτιστής να είναι απλός και να μην κάνει αποθειήκωση, δηλαδή να μην έχει την δυνατότητα να αναστήσει μια χαλασμένη μπαταρία (recover mode). Πάντως ένα εξειδικευμένος φορτιστής είναι σίγουρα προτιμότερος.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

http://www.ebay.com/itm/A123-battery-4s3p-13-2V6-9AH-motorcycle-start-battery/200538709020?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=010&category=48619&cmd=ViewItem

Την χρησιμοποιώ 2 χρόνια τώρα σε έκδοση 4s4p χωρίς κανένα πρόβλημα.

Αλλά πέρα από το βάρος ουσιαστικά δεν έχει άλλο υπέρ.

Για να την φορτίσεις γρήγορα θες ειδικό φορτιστή και γενικά θες ειδικό φορτιστή για να την balancαρεις.

Προτιμήστε τον Κινέζο λόγω χαμηλής τιμής, οι κολλήσεις του είναι λίγο για τον πο@τσο, αλλά η τιμή του πολύ λογική.

Εξάλλου όλοι τα κελιά από Κίνα τα παίρνουν η συναρμολόγηση γίνεται αλλού

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι εχω την Shorai , για την ακριβια τη δευτερη στη φωτογραφια στο πρωτο ποστ .

Μια χαρα λειτουργουσε , στο δικο μαλιστα δεν υπαρχει πια αποσυμπιεστης και εχει και σχετικα μεγαλη συμπιεση(12μιση-13παρα:1) και επερνε αμεσως .

Καταφερα και την εριξα δυο φορες , μια απο πολλες μιζιες και μπουκωμα του μοτο και αλλη μια τωρα το καλοκαιρι οπου τελικα αποδειχθηκε οτι ειχαν θεμα τα πηνεια μου και πριν το ψαξω καλα και μαθω πηρα μια μαμα/κανονικη μπαταρια και την εχω καβα τωρα πια την Shorai .

Παντως με εναν απλο φορτιστη που εχουμε στη δουλεια φορτισε κανονικα και την εβαλα στο ktm690sm του αδερφου μου και δουλεψε χωρις κανενα θεμα .

Το κακο τους ειναι οτι ακομα ειναι σχετικα ακριβες , 130-140ευρω μου ειχε στοιχισει με τα μεταφορικα το καλοκαιρι του '11 , βεβαια η αντιστοιχη της κανονικη κοστιζει απο 80ε μεχρι 120ε και ειναι και αρκετα βαρυτερη (ΥΤΖ10)..

Ξερω δυο παιδια απο εδω οι οποιοι φτιαχνουν τετοιες μπαταριες κατα παραγγελια , ο ενας μαλιστα εχει τη δυνατοτητα να τις βαλει και σε πλαστικο κουτι με διαστασεις οσο ειναι οι λιθιου ή οσο ηταν το μεγεθος της παλιας μπαταριας .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν δεν κάνω λάθος το μόνο μειονέκτημα (εκτός τιμής) είναι ότι ξεφορτίζουν αρκετά πιο γρήγορα σε περίοδο ακινησίας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Σε περίοδο ακινησίας δεν ξεφορτίζουν καθόλου

Τότε λάθος θα το είχα καταλάβει όταν έψαχνα για μπαταρία.. :blush2:

Εδιτ:

1) εδώ είναι και ένα από τα φόρουμ που είχα διαβάσει.. ο τύπος τα εξηγεί πολύ καλά http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=757934

2) ξεφορτίζουν απλά λιγότερο, αλλά έχουνε ψιλο-θέμα με τις χαμηλές θερμοκρασίες, και τότε πρέπει να πάρεις μεγαλύτερης χωρητικότητας κτλ.. τα εξηγεί το παλικάρι στο λίνκ από πάνω.

Τροποποιήθηκε από τον Drtzekos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις, είμαι αρκετά, έως πολύ επιφυλακτικός. Ενέχονται αρκετοί κίνδυνοι για την ίδια την μπαταρία ή ακόμη και για περαιτέρω προβλήματα στα υπόλοιπα ηλεκτρικά της μοτό μου.

Δεν γνωρίζω κάτι για να τεκμηριώσω αυτά που γράφω, αλλά θα προτιμούσα να κάνει άλλος τις δοκιμές για τυχών παιδικές αρρώστιες που ίσως θα μπορούσαν να έχουν, τόσο νέα προϊόντα.

Ιδίως μάλιστα, την στιγμή που δεν έχουν μπει στο παιχνίδι, μεγάλες εταιρίες οι οποίες θα είχαν και την ευχέρεια να εξελίξουν το προϊόν και να προλάβουν διάφορες καταστάσεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τι τα θελετε; Εδω ολοκληρη Boeing πηγε να πειραματιστει και να γλιτωσει βαρος και τα 787 εχουν να πεταξουν εναν μηνα λογω μπαταριας :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

εχω φτιαξει μονος μου για το εντουρο μου πριν 5 μηνες και ακομα δουλευει τελεια παρα τα οσα περναει σε καθε βολτα ή αγωνα .

ειμαι ηλεκτρονικος και εχω και τις γνωσεις και τα εργαλεια φυσικα ...

τωρα ετοιμαζομαι να φτιαξω μια για το duke , 1,5 κιλο λιγοτερο βαρος στην περιοχη του λαιμου κατω απο το τεποζιτο πιστευω οτι ειναι ενας καλος λογος να ασχοληθω .

shorai ή ballistic πολυ καλες ετοιμες λυσεις για οποιον δεν εχει τις γνωσεις ή την ορεξη για πειραματα .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Τι τα θελετε; Εδω ολοκληρη Boeing πηγε να πειραματιστει και να γλιτωσει βαρος και τα 787 εχουν να πεταξουν εναν μηνα λογω μπαταριας :D

Μόλις το διάβασα.

Στο θέμα της Boeing βέβαια, μιλάμε για Li-Ion κι όχι για Li-Po.

εχω φτιαξει μονος μου για το εντουρο μου πριν 5 μηνες και ακομα δουλευει τελεια παρα τα οσα περναει σε καθε βολτα ή αγωνα . ειμαι ηλεκτρονικος και εχω και τις γνωσεις και τα εργαλεια φυσικα ... τωρα ετοιμαζομαι να φτιαξω μια για το duke , 1,5 κιλο λιγοτερο βαρος στην περιοχη του λαιμου κατω απο το τεποζιτο πιστευω οτι ειναι ενας καλος λογος να ασχοληθω . shorai ή ballistic πολυ καλες ετοιμες λυσεις για οποιον δεν εχει τις γνωσεις ή την ορεξη για πειραματα .

Μπορείς να μας δώσεις μερικά στοιχεία παραπάνω για τις Li-Po. Όπως μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα "κατά τη χρήση". Φόρτιση, αποφόρτιση, αποθήκευση, σχέση της μπαταρίας με τα καιρικά φαινόμενα, με τις θερμοκρασίες, τα DIN που ίσως να μπορεί να δώσει, τι Ah μπορείς να πετύχεις, το βολτάζ ή ότι άλλο μπορείς ;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

lipο μπορει να λαμπαδιασει βασικα.. ποιο σταθερες ειναι οι li-fe λιθιου σιδηρου.Δεν εχω δοκιμασει να ασχολιθω με τετοια ποτε αλλα καποια στιγμη θα χρειαστει (οχι για μοτορι αλλα για αλλη δουλεια)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μόλις το διάβασα.

Στο θέμα της Boeing βέβαια, μιλάμε για Li-Ion κι όχι για Li-Po.

Μπορείς να μας δώσεις μερικά στοιχεία παραπάνω για τις Li-Po. Όπως μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα "κατά τη χρήση". Φόρτιση, αποφόρτιση, αποθήκευση, σχέση της μπαταρίας με τα καιρικά φαινόμενα, με τις θερμοκρασίες, τα DIN που ίσως να μπορεί να δώσει, τι Ah μπορείς να πετύχεις, το βολτάζ ή ότι άλλο μπορείς ;

μιλαμε για lifepo4 μπαταρια, οχι li-po ,

μια αναζητηση στο wikipedia θα σου λυσει ολες τις αποριες .

εγω αντικατεστησα την 12v 4ah μπαταρια μου με μια 12,8v 4,5ah 30c χειροποιητη .

κατω απο 30c λιγο δυσκολο να γυρισει μιζα σε 500αρι εντουρο παρα τα πολλα αμπερωρια της .

υπαρχουν 2 ειδη στοιχειων , κυλινδρικα σαν αλκαλικη μπαταρια και ορθογωνια σαν... σοκολατα .

μισο βαρος και μεγεθος απο την μανισια , χρειαστηκε να φτιαξω ειδικη συσκευασια για να την προστατευσω απο νερα και κραδασμους και μεχρι τωρα το εχω καταφερει παρα την ακραια χρηση . μπορω να πω οτι σε ακραιες συνθηκες οπου η μανισια κολωνε , αυτη δεν χαμπαριαζει .

αντοχη στον χρονο ... θα δειξει , 5 μηνες και ακομα ειναι τελεια .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μιας και πιάσαμε το θέμα μ αυτές τις μπαταρίες τελικά θέλουν ειδικό φορτιστή η κάνουμε δουλειά και με κάποιοναπλό φφορτιστή μπαταριών γενικού τύπου όπως αυτοί που βρίσκουμε σε καταστήματα ηλεκτρονικων ειδών τύπου Ράδιοκατουμας κα ;

Έχω παροπλισμενη τη Shorai από τον Ιούλιο και στάνταρ θα χρειαστεί φόρτιση αλλά δεν έχω κάποιον φορτιστή μπαταριών για μοτο/auto ή όπως αλλιώς λέγονται παρά μόνο κάτι απλούς , να δοκιμάσω ;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...