Jump to content
Motard.&.Vermouda

Μοντελα που να οδηγουνται με Α2 διπλωμα

Recommended Posts

Γεια σε ολους πρωτα απ΄ ολα. Νεο μελος αναρωτιεται...

Λοιπον ειδα την αλλαγη στην νομοθεσια για τα διπλωματα και ξενερωσα απιστευτα μιας και δεν θα προλαβω να βγαλω διπλωμα

Α. Τον Γεναρη γινομαι 20 οποτε θα βγαλω διπλωμα Α2 (δεν εχω Α1). Στο ΦΕΚ λεει πως με διπλωμα Α2 μπορεις να οδηγησεις

"Μοτοσικλέτες μέγιστης ισχύος 35 kW και με μέγιστο λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,2 kW/kg" Επειδη δεν πολυ

σκαμπαζω θα ηθελα την βοηθεια σας σχετικα με το τι σημαινει αυτο. Μπορει αυτο να μεταφραστει σε hp? Αν δινατε

χειροπιαστα παραδειγματα μηχανων που επιτρεπει το διπλωμα Α2 θα βοηθουσατε πολυ. Ενδιαφερομαι για πολιτικα

Μοταρντ μηχανακια.

Ευχαριστω!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

35 kw = 46 αλογα

οποιαδηποτε μηχανη ειναι μεχρι και αυτα τα αλογα μπορεις να την οδηγησεις

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οποιαδήποτε μηχανή είναι μέχρι και αυτά τα άλογα ΑΛΛΑ ΚΑΙ μέχρι 0.28 άλογα ανά κιλό. Δηλαδή αν θες ντε και καλά 46 άλογα, τότε το μηχάνημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 160 κιλά.

Εν ολίγοις, μέχρι να βγεί κάτι καινούργιο σε motard, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε:

HONDA

XR 250/400

FMX 650

YAMAHA

XT 400/500/600

KAWASAKI

D tracker

KLR 650

SUZUKI

DRZ 400

Με μια πρόχειρη έρευνα αυτά τα μοτάρντ βρήκα. Αν θέλετε βαράμε όλοι σε μια λίστα όλα τα μηχανάκια για να μην γίνεται πάλι πανικός και ανοίγει θέμα για δίπλωμα κάθε 3/4 της ώρας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οποιαδήποτε μηχανή είναι μέχρι και αυτά τα άλογα ΑΛΛΑ ΚΑΙ μέχρι 0.28 άλογα ανά κιλό. Δηλαδή αν θες ντε και καλά 46 άλογα, τότε το μηχάνημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 160 κιλά.

Εν ολίγοις, μέχρι να βγεί κάτι καινούργιο σε motard, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε:

HONDA

XR 250/400

FMX 650

YAMAHA

XT 400/500/600

KAWASAKI

D tracker

KLR 650

SUZUKI

DRZ 400

Με μια πρόχειρη έρευνα αυτά τα μοτάρντ βρήκα. Αν θέλετε βαράμε όλοι σε μια λίστα όλα τα μηχανάκια για να μην γίνεται πάλι πανικός και ανοίγει θέμα για δίπλωμα κάθε 3/4 της ώρας.

Ωραιος φιλε σε ευχαριστω.

Τα καινουργια τα ΧΤ 660 δεν γινεται?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ωραιος φιλε σε ευχαριστω. Νά'σαι καλά

Τα καινουργια τα ΧΤ 660 δεν γινεται?

Με 0.19 KW/kg είσαι οριακά μωλόφαρδος.

Για να μην παιδεύεστε πάντως, στο ίντερνετ υπάρχουν μετατροπείς μονάδων μέτρησης, ούτωσώστε να μπορείς άνετα να κάνεις μετατροπή από ΗΡ σε KW και το αντίθετο. Πας σε ένα σάιτ που να λέει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτό και παίρνεις τα δεδομένα σου. Στη συνέχεια βουτάς το κομπουτεράκι και διαιρείς την ιπποδύναμη με το βάρος και βγάζεις και την αναλογία. Π.χ.: Για το ΧΤ 660 δίνουν 33.8KW. Άν τα διαιρέσεις με το βάρος που είναι 173kg σου βγαίνει 33.8/173=0.1953757.

Η πράξη είναι Universal και ταιριάζει σε όλους τους τύπους μοτο.

μια ευγενική χορηγία της ΑΧ_ΕΝΑ_HONDA logistics inc. :crazy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Με 0.19 KW/kg είσαι οριακά μωλόφαρδος.

Για να μην παιδεύεστε πάντως, στο ίντερνετ υπάρχουν μετατροπείς μονάδων μέτρησης, ούτωσώστε να μπορείς άνετα να κάνεις μετατροπή από ΗΡ σε KW και το αντίθετο. Πας σε ένα σάιτ που να λέει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτό και παίρνεις τα δεδομένα σου. Στη συνέχεια βουτάς το κομπουτεράκι και διαιρείς την ιπποδύναμη με το βάρος και βγάζεις και την αναλογία. Π.χ.: Για το ΧΤ 660 δίνουν 33.8KW. Άν τα διαιρέσεις με το βάρος που είναι 173kg σου βγαίνει 33.8/173=0.1953757.

Η πράξη είναι Universal και ταιριάζει σε όλους τους τύπους μοτο.

μια ευγενική χορηγία της ΑΧ_ΕΝΑ_HONDA logistics inc. :crazy:

Φιλε εισαι αρχοντας... Σε ευχαριστω με κατατοπισες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φιλε εισαι αρχοντας... Σε ευχαριστω με κατατοπισες.

Βασικα νομιζω πως εχεις κανει καποιο λαθος αδερφε. Μολις κοιταξα τα στοιχεια και την ΧΤ660R την δινουν 35.3 KW και την ΧΤ660Χ την δινουν 35.8 KW.

Οποτε μαλλον τα @@ πηρα. :wallbash:

Εσυ που βρηκες αυτα τα στοιχεια, γιατι εγω σε 2-3 μερη που κοιταξα αυτα εδιναν.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βασικα νομιζω πως εχεις κανει καποιο λαθος αδερφε. Μολις κοιταξα τα στοιχεια και την ΧΤ660R την δινουν 35.3 KW και την ΧΤ660Χ την δινουν 35.8 KW.

Οποτε μαλλον τα @@ πηρα. :wallbash:

Εσυ που βρηκες αυτα τα στοιχεια, γιατι εγω σε 2-3 μερη που κοιταξα αυτα εδιναν.

Τα πραγματα ειναι ακομα χειροτερα νομιζω.

Για την ΧΤ 600 δινουν 33.57 KW και 156 κιλα που μας κανει 0.21 KW/kg.

Το ιδιο και για το drz 400 (τελικο αποτελεσμα πανω απο 0.2).

Μονο το ψοφημι το FMX γινεται και το KLR 650, αλλα δεν υπαρχουν και πολλα τετοια για να βρεις καλο και φθηνο.

D-tracker ειναι λιγα κυβικα και εγω θελω και ταξιδακια, τα ΧR δεν μ'αρεσουν καθολου, οποτε μαλλον για FMX με βλεπω... :wallbash:

Τα στοιχεια για τα μηχανακια τα βρηκα στο motorcyclenews.com.

Γ@μω την τυχη μου... Θα μπω σε κανα υπουργειο και :shoot: ....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παιδια βοηθεια... :this:

Μπορει καποιος να ξεκαθαρισει λιγο τα πραγματα γιατι εχω αρχισει και αγχωνομαι...

Τι αλλες επιλογες υπαρχουνε...?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

DR-Z 400 :shoot: :shoot: :shoot:

Δυστηχως ουτε το DRZ γινεται. Τα κυβοικα του ειναι 39.4 = 29.4 KW. Ενταξει ως εδω. Αλλα,

το βαρος του ειναι 134 κιλα. 29.4/134 μας κανει 0.22. Το οριο ειναι 0.2. Βασικα νομιζω οτι τα ΧΤ 600 97-2002 γινεται. Αλλα δεν ειμαι σιγουρος.

Οποιος ξερει κατι παραπανω ας πει...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

αραξε αδερφε εχεις παρα πολλες επιλογες και αν εχεις τα φραγκα εφυγες για ninja 300 που πραγματικα κανει τα παντα αλλα ειναι σσ και οχι σαν και αυτα που κοιτας επισης σε λιγο θα βγει δουκας 400αρις κτλ παντως οδηγας ολες τις μηχανες κατω των 500 κυβικων πανε στο car.gr βαλε τα κριτηρια που θες και θα δεις πανπολλες μηχανες καλο ψαξιμο

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το FMX μπορεί να είναι ψόφιο αλλά έχει καλή γεωμετρία, καλά φρένα, ροπή και θα το βρεις σχετικά φθηνά. Αν είναι και καλοσυντηρημένο θα σου βγει και σχετικά οικονομικό γιατί έχει απλά service (2 λίτρα λάδι κάθε 3000 χλμ). Η μανούρα είναι ο έλεγχος βαλβίδων κάθε 6000, αλλά είναι με κοκκοράκια και μπορείς να μάθεις να το κάνεις μόνος σου κι αυτό αν έχεις κάποιον να σου δείξει.

Ε και μετά άμα το μάθεις και θες πιο πολλές επιδόσεις, μάλλον μπορείς με σχετικά λίγα χρήματα να το ανεβάσεις. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που στο dominator έβγαζε 45 άλογα, απλά είναι κατεβασμένος για να πιάνει προδιαγραφές ρύπων. Με άλλα λόγια, ξέρεις ότι έχει περιθώριο για παραπάνω από το εργοστάσιο, οπότε δε θα θέλει και τρελές μετατροπές.

Αν είναι πρώτη σου μηχανή μη το σνομπάρεις, κι εγώ πριν το πάρω έλεγα ότι οκ, δεν είναι πολύ δυνατό, αλλά μετά είδα ότι δε μπορώ να το "τερματίσω" το μηχανάκι μέσα σε μερικούς μήνες.

Το βασικό κακό που έχει το FMX είναι ο συνδυασμός καρμπυρατέρ/μικρού τεπόζιτου. Τσιμπάει λίγο παραπάνω η κατανάλωση και σε ταξιδάκια με πάνω από 120 θα θες πιο συχνά γεμίσματα. Πάντως έχω γυρίσει και απο Χαλκιδική στις 14 Αυγούστου με 140 και τέρμα ζέστη και το μηχανάκι δεν έπαθε τίποτα, ούτε έκαψε λάδια κλπ.

Πιστόλι δεν είναι σε καμία περίπτωση, απλά είναι τίμιο μηχανάκι που κάνει λίγο απ'όλα χωρίς να βγάζει προβλήματα. Επίσης συγχωρεί λάθη, αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία είναι καλή "δασκάλα" γιατί σε ψήνει να περάσεις λίγο τα όρια σου κάθε φορά, αλλά δεν χάνει απότομα τον έλεγχο αν το παρακάνεις, και σιγά σιγά μαθαίνεις έτσι να οδηγάς καλύτερα. Προσωπικά έχω γύρω στα 5-6 παρατρίχα συμβάντα απ'όταν το πήρα, αλλά καμία πτώση/ατύχημα.

Αν ήδη έχεις προηγούμενη εμπειρία με μηχανάκια τέτοιων κυβικών τότε οκ, θα θες να κοιτάξεις κάτι λίγο πιο δυνατό. Απλά λάβε υπόψη σου ότι και το ΧΤ δεν είναι κανένας πύραυλος. Τα άλογα είναι παραπάνω, αλλα έχεις και επιπλέον βάρος από την υδρόψυξη (ψυγείο, ψυκτικό υγρό, κλπ) και στην τελική αυτό που μετράει είναι τα άλογα ανά κιλό.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το FMX μπορεί να είναι ψόφιο αλλά έχει καλή γεωμετρία, καλά φρένα, ροπή και θα το βρεις σχετικά φθηνά. Αν είναι και καλοσυντηρημένο θα σου βγει και σχετικά οικονομικό γιατί έχει απλά service (2 λίτρα λάδι κάθε 3000 χλμ). Η μανούρα είναι ο έλεγχος βαλβίδων κάθε 6000, αλλά είναι με κοκκοράκια και μπορείς να μάθεις να το κάνεις μόνος σου κι αυτό αν έχεις κάποιον να σου δείξει.

Ε και μετά άμα το μάθεις και θες πιο πολλές επιδόσεις, μάλλον μπορείς με σχετικά λίγα χρήματα να το ανεβάσεις. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που στο dominator έβγαζε 45 άλογα, απλά είναι κατεβασμένος για να πιάνει προδιαγραφές ρύπων. Με άλλα λόγια, ξέρεις ότι έχει περιθώριο για παραπάνω από το εργοστάσιο, οπότε δε θα θέλει και τρελές μετατροπές.

Αν είναι πρώτη σου μηχανή μη το σνομπάρεις, κι εγώ πριν το πάρω έλεγα ότι οκ, δεν είναι πολύ δυνατό, αλλά μετά είδα ότι δε μπορώ να το "τερματίσω" το μηχανάκι μέσα σε μερικούς μήνες.

Το βασικό κακό που έχει το FMX είναι ο συνδυασμός καρμπυρατέρ/μικρού τεπόζιτου. Τσιμπάει λίγο παραπάνω η κατανάλωση και σε ταξιδάκια με πάνω από 120 θα θες πιο συχνά γεμίσματα. Πάντως έχω γυρίσει και απο Χαλκιδική στις 14 Αυγούστου με 140 και τέρμα ζέστη και το μηχανάκι δεν έπαθε τίποτα, ούτε έκαψε λάδια κλπ.

Πιστόλι δεν είναι σε καμία περίπτωση, απλά είναι τίμιο μηχανάκι που κάνει λίγο απ'όλα χωρίς να βγάζει προβλήματα. Επίσης συγχωρεί λάθη, αν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία είναι καλή "δασκάλα" γιατί σε ψήνει να περάσεις λίγο τα όρια σου κάθε φορά, αλλά δεν χάνει απότομα τον έλεγχο αν το παρακάνεις, και σιγά σιγά μαθαίνεις έτσι να οδηγάς καλύτερα. Προσωπικά έχω γύρω στα 5-6 παρατρίχα συμβάντα απ'όταν το πήρα, αλλά καμία πτώση/ατύχημα.

Αν ήδη έχεις προηγούμενη εμπειρία με μηχανάκια τέτοιων κυβικών τότε οκ, θα θες να κοιτάξεις κάτι λίγο πιο δυνατό. Απλά λάβε υπόψη σου ότι και το ΧΤ δεν είναι κανένας πύραυλος. Τα άλογα είναι παραπάνω, αλλα έχεις και επιπλέον βάρος από την υδρόψυξη (ψυγείο, ψυκτικό υγρό, κλπ) και στην τελική αυτό που μετράει είναι τα άλογα ανά κιλό.

Σε ευχαριστω πολυ αδερφε. Η αληθεια ειναι οτι το FMX το ζαχαρωνα λιγο παλιοτερα και τωρα που μαλλον αναγκαστικα αυτο θα παρω εχω αρχισει παλι και το γουσταρω πολυ. Τωρα με το ΧΤ η διαφορα ειναι 3 αλογα. Δεν ειναι και τοσο μεγαλη. Και η αληθεια ειναι οτι μου αρεσει απιστευτα εξωτερικα.

Μηχανη μεγαλη εχω οδηγησει αλλα πολυ λιγο (δεν ειχα ποτε δικια μου). Οποτε αυτα που λες ειναι + για το FMX.

Μια ερωτηση. Σε ταξιδια ειναι σχετικα ανετο (οσο ανετο μπορει να ειναι ενα Μοταρντ). Ταξιδι με δικαβαλο εχεις κανει ποτε? Η σελα του τι λεει?

Επισης απο καγκουριες πως παει :lipssealed: ? Παντες και σουζες κανει ή ειναι καμια μαουνα? :_innocent:

αραξε αδερφε εχεις παρα πολλες επιλογες και αν εχεις τα φραγκα εφυγες για ninja 300 που πραγματικα κανει τα παντα αλλα ειναι σσ και οχι σαν και αυτα που κοιτας επισης σε λιγο θα βγει δουκας 400αρις κτλ παντως οδηγας ολες τις μηχανες κατω των 500 κυβικων πανε στο car.gr βαλε τα κριτηρια που θες και θα δεις πανπολλες μηχανες καλο ψαξιμο

Σε ευχαριστω αδερφε αλλα νομιζω δεν ειναι ακριβως ετσι. Το DRZ 400 ας πουμε δεν μπορω να το οδηγησω γιατι η αναλογια KW προς κιλα ειναι μεγαλυτερη απο οσο επιτρεπει το διπλωμα. Επισης ψαχνω για μοταρντ αποκλειστικα. Για δουκα λεφτα δεν υπαρχουν. Μαλλον για FMX με κοβω. Και μολις αρχισω να το βαριεμαι κανω και καμια μετατροπουλα. Αληθεια τι παιζει με τις μετατροπες του FMX? Υπρχουν πραγματα που μπορεις να κανεις?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να σου πω κάτι και ας πέσουν όλοι μετά να κατακρίνουν.

Γράψτους στον πο@@σο σου και πάρε αυτό που θες.

Καταρχήν τα στοιχεία που βρίσκεις δεν νομίζω να είναι σωστά ειδικά σε θέμα βάρους.

Μέχρι το 09 αν δεν κάνω λάθος ανακοίνωναν βάρος άδειο το οποίο καμία σχέση δεν είχε με το πραγματικό

Και στην τελική έλεος αν το drz θέλει A για να οδηγηθεί

τα 1000 ss θα πρέπει να θέλουν 3Α.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τις απορίες σου σχετικά με το FMX:

Από τον κατασκευαστή δίνει 37 άλογα στον στρόφαλο (σε σχέση με τα 45 που βγάζει ο κινητήρας με τις παλιές ρυθμίσεις, όπως τον φορούσε το dominator).

Για ταξίδι τώρα έχεις 3 θέματα να προσέξεις:

1) Να έχεις συνηθίσει λίγο το πώς καίει, γιατί δεν έχει δείκτη βενζίνης. Έχει διακόπτη ρεζέρβας, αλλά απο τη στιγμή που αρχίσει να "βήχει" έχεις 30 δευτερόλεπτα να το γυρισεις στη ρεζέρβα. Το καταλαβαίνεις γιατί ενώ μαρσάρεις και ακούς τις στροφές να ανεβαίνουν, το μηχανάκι δεν "αρπάζει", λες και εχεις νεκρά μέσα. Εκεί αλλάζεις σε ρεζέρβα. Με νορμάλ οδήγηση/κατανάλωση σε ταξιδι (5-5.5 λίτρα στα 100χλμ), θα σου βγάλει 200 χλμ στο τεπόζιτο (140-160 πριν την αλλαγή και άλλα 40-50 με τη ρεζέρβα). Θέλει να κοιτάς δηλαδή το χιλιομετρητή και να υπολογίζεις.

2) Ανεμοκάλυψη μηδέν. Από τα 120 και πάνω πρέπει να αρχίσεις να μαζεύεσαι. Αν είναι να το τρέξεις, τότε τρέξτο για να γλιτώσεις χρόνο, γιατί είναι πιο κουραστικό να πηγαίνεις σταθερά με 110-120 για περισσότερη ώρα. Αυτό είναι και θέμα συνήθειας όμως. Πηγαίνοντας Χαλκιδική ας πούμε, κουράστηκα ενώ πήγαινα με 90-110 όλη τη διαδρομή. Στην επιστροφή με το που πέρασα τα Μουδανιά και βγήκα στον καλό δρόμο άνοιξα 140. Πιο κουραστική οδήγηση αλλά λιγότερη ώρα, οπότε συνολικά κουράστηκα λιγότερο.

3) Τα όρια βάρους της μηχανής και των ελαστικών σου. Ο φίλος από τον οποίο το πήρα έχει πάει πολλά καλοκαίρια δικάβαλος και μάλιστα φωρτομένοι και οι 2 και χωρίς βαλίτσες μοτοσυκλέτας. Απλά η γυναίκα του ήταν με σαμάρι πλάτης και αυτός με σακίδιο πλάτης που όμως το φορούσε μπροστά. Δεν είναι και το καλύτερο και προφανώς εκεί πας πιο αργά. Γενικά, το συγκεκριμένο μηχανάκι νομίζω δίνει 150-155 κιλά μέγιστο φορτίο (επιβάτες και πράγματα). Βέβαια τα όρια επιδέχονται και ένα περιθώριο και συνήθως είναι και για οριακή οδήγηση, αλλά δεν είναι και να τα παίρνεις αψήφιστα.

Έχω ανεβάσει φίλους σχετικά ευτραφείς για μικρές αποστάσεις με αποτέλεσμα να υπερβούμε το όριο (75 κιλά εγώ και 120 ο πίσω) και είναι αλήθεια ότι επηρρεάζεται αρκετά η οδική συμπεριφορά, με τόσο βάρος πίσω το τιμόνι στις μικρές ταχύτητες (μέχρι τα 30) παίζει λίγο. Οπότε αν ξέρεις από πριν ότι θα πρέπει να το φορτώσεις και θες να κάνεις κάποια απόσταση, καλό είναι να ανεβάσεις την πίεση του πίσω ελαστικού (γράφει πιέσεις στο μπράτσο του ψαλιδιού), να ανεβάσεις λίγο την προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ (είναι το μόνο που ρυθμιζεται, αλλά ακόμα δε ξέρω πώς γίνεται :D) και να υπολογίσεις ότι θα πηγαίνεις με μικρότερες ταχύτητες.

Η σέλα δεν είνα κακή για τέτοιο μηχανάκι (είναι πιο φαρδιά από άλλα πιο καθαρόαιμα μηχανάκια), τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι σε πολύ καλή θέση και αν και η σέλα δεν είναι πολύ μακρυά, δεν είναι τελείως στον αέρα ο πίσω. Απλά είναι σχετικά σκληρή για ταξίδι και σε αποστάσεις πάνω από μια ώρα είναι καλό να κάνεις 5-10 λετπά στάση για να τεντωθείς, γιατί σε συνδιασμό με τους μονοκύλινδρους κραδασμούς ίσως σε μουδιάσει λίγο.

Για καγκουριές τώρα, σούζα δε σηκώνει μόνο με γκάζι. Το ξέρω γιατί το πήγαινα αρκετά άτσαλα στην αρχή μέχρι να το συνηθίσω και ποτέ δε με τρόμαξε να σηκώσει μούρη. Μπορείς όμως να το σηκώσεις εσύ ανοιγοκλείνοντας συμπλέκτη. Έχει και 2 βιντεάκια στο youtube με έναν Τσέχο που καβαλάει ένα μανίσιο εντελώς και το σκίζει, σούζες, έντο, κλπ. Απλά δεν είναι το μηχανάκι που έχει τόση δύναμη που θα σηκώσει σούζα μόνο με κλείσε/άνοιξε στο γκάζι.

Πάντες έκανε πολλές τον πρώτο καιρό. Πρόσφατα άλλαξα λάστιχα και δεν κάνει τόσες, το πάω και κάπως πιο πολιτισμένα τώρα που ηρέμησα λίγο μετά από ένα εξάμηνο συμβίωσης :)

Αν θέλεις πάντως, κάνει. Έχει πολύ κοντή πρώτη και δυνατή δευτέρα με το μανίσιο γρανάζωμα. Απλά σπάς το γκάζι απότομα από τα 20 χιλιόμετρα και θα αρχίσει να κάνει εσάκια μέχρι τα 40-50.

Για μετατροπές τώρα, εξαρτάται τι λεφτά θες να δώσεις. Μπορεί ας πούμε να ρίξεις λεφτά που αν τα έβαζες από την αρχή να έπαιρνες ΚΤΜ. Ο verbal kint μου είπε ότι τύπος σε άλλο φόρουμ το δικό του το είχε πάει 60+ άλογα, αλλά εκείνος είχε κάνει παραγγελία δικές του εξατμίσεις/λαιμούς, ανάλυση καυσαερίων, κλπ κλπ.

Αν θες απλά να είναι λίγο πιο ζωντανό, κάνεις τα γνωστά. Αρχικά μπορείς να πας για εξατμίσεις. Το βασικό είναι ότι κερδίζεις βάρος, όχι τόσο επιδόσεις. Πχ εμένα φοράει τελικά remus τα οποία θεωρητικά δίνουν 2 άλογα, μεγάλη δουλειά, αλλά πρέπει να είναι πιο ελαφριά από τα μανίσια. Κάποιες εξατμίσεις δουλεύουν απευθείας,κάποιες θέλουν και ρύθμιση καρμπυρατέρ για να λειτουργήσει σωστά, οπότε δες τι λέει η κάθε μια.

Μετά μπορείς να αλλάξεις φίλτρο αέρα και να βάλεις ένα με καλύτερη ροή. Επειδή αυτό θα επηρρεάσει την αναλογία καυσίμου/αέρα μέσα στον κινητήρα, θα πρέπει να κάνεις απαραίτητα τη ρύθμιση καρμπ. Αν αλλάξεις και λαιμούς εξαγωγής, ίσως δεις κοντά στα 50 άλογα.

Γενικά, παίρνεις ένα μηχανάκι κατεβασμένο που ταλαιπωρεί ελάχιστα τον κινητήρα και αν έχεις όρεξη και χρήματα, έχεις περιθώριο να ανεβείς καμιά 10αριά αλόγατα και πάλι να μην είσαι πολύ πάνω από τις αντοχές του. Απλά υπολόγισε ότι θα χρειαστείς βελτιώσεις και σε αναρτήσεις και φρένα για να το οδηγήσεις με ασφάλεια αν πας για τέτοιες μετατροπές, οπότε το κόστος θα ανέβει.

Το μηχανάκι πάντως σε καθημερινή οδήγηση είναι πολύ διασκεδαστικό, αρπάζει ωραία από χαμηλά, έχει καλά φρένα για τα γκάζια που έχει μανίσιο και ακούει όταν θες να αλλάξεις κατεύθυνση. Δεν είναι ούτε ασταθές, αλλά ούτε και τραίνο, σχεδόν με τη σκέψη στρίβει αλλά δεν σε τρομάζει. Θα ήθελα να είχε και μια έκτη στο κιβώτιο για το ταξίδι, γιατί από πάνω από τα 120 κάνει φασαρία και τρέμει, αλλά γενικά δεν έχω παράπονο πέρα από τη μικρή του αυτονομία.

Για πρώτη μηχανή είναι καλή επιλογή. Υπάρχουν φυσικά κι άλλες πολλές, απλά σε αυτά τα κυβικά δε θα βρεις εύκολα κάτι που να οδηγείται με σχετική άνεση από κάποιον άπειρο, πέρα από αυτό, τα XT και κάποια on/off.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τις απορίες σου σχετικά με το FMX:

Από τον κατασκευαστή δίνει 37 άλογα στον στρόφαλο (σε σχέση με τα 45 που βγάζει ο κινητήρας με τις παλιές ρυθμίσεις, όπως τον φορούσε το dominator).

Για ταξίδι τώρα έχεις 3 θέματα να προσέξεις:

1) Να έχεις συνηθίσει λίγο το πώς καίει, γιατί δεν έχει δείκτη βενζίνης. Έχει διακόπτη ρεζέρβας, αλλά απο τη στιγμή που αρχίσει να "βήχει" έχεις 30 δευτερόλεπτα να το γυρισεις στη ρεζέρβα. Το καταλαβαίνεις γιατί ενώ μαρσάρεις και ακούς τις στροφές να ανεβαίνουν, το μηχανάκι δεν "αρπάζει", λες και εχεις νεκρά μέσα. Εκεί αλλάζεις σε ρεζέρβα. Με νορμάλ οδήγηση/κατανάλωση σε ταξιδι (5-5.5 λίτρα στα 100χλμ), θα σου βγάλει 200 χλμ στο τεπόζιτο (140-160 πριν την αλλαγή και άλλα 40-50 με τη ρεζέρβα). Θέλει να κοιτάς δηλαδή το χιλιομετρητή και να υπολογίζεις.

2) Ανεμοκάλυψη μηδέν. Από τα 120 και πάνω πρέπει να αρχίσεις να μαζεύεσαι. Αν είναι να το τρέξεις, τότε τρέξτο για να γλιτώσεις χρόνο, γιατί είναι πιο κουραστικό να πηγαίνεις σταθερά με 110-120 για περισσότερη ώρα. Αυτό είναι και θέμα συνήθειας όμως. Πηγαίνοντας Χαλκιδική ας πούμε, κουράστηκα ενώ πήγαινα με 90-110 όλη τη διαδρομή. Στην επιστροφή με το που πέρασα τα Μουδανιά και βγήκα στον καλό δρόμο άνοιξα 140. Πιο κουραστική οδήγηση αλλά λιγότερη ώρα, οπότε συνολικά κουράστηκα λιγότερο.

3) Τα όρια βάρους της μηχανής και των ελαστικών σου. Ο φίλος από τον οποίο το πήρα έχει πάει πολλά καλοκαίρια δικάβαλος και μάλιστα φωρτομένοι και οι 2 και χωρίς βαλίτσες μοτοσυκλέτας. Απλά η γυναίκα του ήταν με σαμάρι πλάτης και αυτός με σακίδιο πλάτης που όμως το φορούσε μπροστά. Δεν είναι και το καλύτερο και προφανώς εκεί πας πιο αργά. Γενικά, το συγκεκριμένο μηχανάκι νομίζω δίνει 150-155 κιλά μέγιστο φορτίο (επιβάτες και πράγματα). Βέβαια τα όρια επιδέχονται και ένα περιθώριο και συνήθως είναι και για οριακή οδήγηση, αλλά δεν είναι και να τα παίρνεις αψήφιστα.

Έχω ανεβάσει φίλους σχετικά ευτραφείς για μικρές αποστάσεις με αποτέλεσμα να υπερβούμε το όριο (75 κιλά εγώ και 120 ο πίσω) και είναι αλήθεια ότι επηρρεάζεται αρκετά η οδική συμπεριφορά, με τόσο βάρος πίσω το τιμόνι στις μικρές ταχύτητες (μέχρι τα 30) παίζει λίγο. Οπότε αν ξέρεις από πριν ότι θα πρέπει να το φορτώσεις και θες να κάνεις κάποια απόσταση, καλό είναι να ανεβάσεις την πίεση του πίσω ελαστικού (γράφει πιέσεις στο μπράτσο του ψαλιδιού), να ανεβάσεις λίγο την προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ (είναι το μόνο που ρυθμιζεται, αλλά ακόμα δε ξέρω πώς γίνεται :D) και να υπολογίσεις ότι θα πηγαίνεις με μικρότερες ταχύτητες.

Η σέλα δεν είνα κακή για τέτοιο μηχανάκι (είναι πιο φαρδιά από άλλα πιο καθαρόαιμα μηχανάκια), τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι σε πολύ καλή θέση και αν και η σέλα δεν είναι πολύ μακρυά, δεν είναι τελείως στον αέρα ο πίσω. Απλά είναι σχετικά σκληρή για ταξίδι και σε αποστάσεις πάνω από μια ώρα είναι καλό να κάνεις 5-10 λετπά στάση για να τεντωθείς, γιατί σε συνδιασμό με τους μονοκύλινδρους κραδασμούς ίσως σε μουδιάσει λίγο.

Για καγκουριές τώρα, σούζα δε σηκώνει μόνο με γκάζι. Το ξέρω γιατί το πήγαινα αρκετά άτσαλα στην αρχή μέχρι να το συνηθίσω και ποτέ δε με τρόμαξε να σηκώσει μούρη. Μπορείς όμως να το σηκώσεις εσύ ανοιγοκλείνοντας συμπλέκτη. Έχει και 2 βιντεάκια στο youtube με έναν Τσέχο που καβαλάει ένα μανίσιο εντελώς και το σκίζει, σούζες, έντο, κλπ. Απλά δεν είναι το μηχανάκι που έχει τόση δύναμη που θα σηκώσει σούζα μόνο με κλείσε/άνοιξε στο γκάζι.

Πάντες έκανε πολλές τον πρώτο καιρό. Πρόσφατα άλλαξα λάστιχα και δεν κάνει τόσες, το πάω και κάπως πιο πολιτισμένα τώρα που ηρέμησα λίγο μετά από ένα εξάμηνο συμβίωσης :)

Αν θέλεις πάντως, κάνει. Έχει πολύ κοντή πρώτη και δυνατή δευτέρα με το μανίσιο γρανάζωμα. Απλά σπάς το γκάζι απότομα από τα 20 χιλιόμετρα και θα αρχίσει να κάνει εσάκια μέχρι τα 40-50.

Για μετατροπές τώρα, εξαρτάται τι λεφτά θες να δώσεις. Μπορεί ας πούμε να ρίξεις λεφτά που αν τα έβαζες από την αρχή να έπαιρνες ΚΤΜ. Ο verbal kint μου είπε ότι τύπος σε άλλο φόρουμ το δικό του το είχε πάει 60+ άλογα, αλλά εκείνος είχε κάνει παραγγελία δικές του εξατμίσεις/λαιμούς, ανάλυση καυσαερίων, κλπ κλπ.

Αν θες απλά να είναι λίγο πιο ζωντανό, κάνεις τα γνωστά. Αρχικά μπορείς να πας για εξατμίσεις. Το βασικό είναι ότι κερδίζεις βάρος, όχι τόσο επιδόσεις. Πχ εμένα φοράει τελικά remus τα οποία θεωρητικά δίνουν 2 άλογα, μεγάλη δουλειά, αλλά πρέπει να είναι πιο ελαφριά από τα μανίσια. Κάποιες εξατμίσεις δουλεύουν απευθείας,κάποιες θέλουν και ρύθμιση καρμπυρατέρ για να λειτουργήσει σωστά, οπότε δες τι λέει η κάθε μια.

Μετά μπορείς να αλλάξεις φίλτρο αέρα και να βάλεις ένα με καλύτερη ροή. Επειδή αυτό θα επηρρεάσει την αναλογία καυσίμου/αέρα μέσα στον κινητήρα, θα πρέπει να κάνεις απαραίτητα τη ρύθμιση καρμπ. Αν αλλάξεις και λαιμούς εξαγωγής, ίσως δεις κοντά στα 50 άλογα.

Γενικά, παίρνεις ένα μηχανάκι κατεβασμένο που ταλαιπωρεί ελάχιστα τον κινητήρα και αν έχεις όρεξη και χρήματα, έχεις περιθώριο να ανεβείς καμιά 10αριά αλόγατα και πάλι να μην είσαι πολύ πάνω από τις αντοχές του. Απλά υπολόγισε ότι θα χρειαστείς βελτιώσεις και σε αναρτήσεις και φρένα για να το οδηγήσεις με ασφάλεια αν πας για τέτοιες μετατροπές, οπότε το κόστος θα ανέβει.

Το μηχανάκι πάντως σε καθημερινή οδήγηση είναι πολύ διασκεδαστικό, αρπάζει ωραία από χαμηλά, έχει καλά φρένα για τα γκάζια που έχει μανίσιο και ακούει όταν θες να αλλάξεις κατεύθυνση. Δεν είναι ούτε ασταθές, αλλά ούτε και τραίνο, σχεδόν με τη σκέψη στρίβει αλλά δεν σε τρομάζει. Θα ήθελα να είχε και μια έκτη στο κιβώτιο για το ταξίδι, γιατί από πάνω από τα 120 κάνει φασαρία και τρέμει, αλλά γενικά δεν έχω παράπονο πέρα από τη μικρή του αυτονομία.

Για πρώτη μηχανή είναι καλή επιλογή. Υπάρχουν φυσικά κι άλλες πολλές, απλά σε αυτά τα κυβικά δε θα βρεις εύκολα κάτι που να οδηγείται με σχετική άνεση από κάποιον άπειρο, πέρα από αυτό, τα XT και κάποια on/off.

Τι εννοείς ανοιγοκλείνοντας συμπλέκτη? Συγνώμη που ρωτάω αλλά δεν σκαμπάζω πολλά από συμπλέκτες :blush2::crazy:

Και κάτι άκυρο: Γιατί παίζει τόσο σημαντικό ρόλο τα κιλά της μηχανής στο δίπλωμα? :huh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ο συμπλέκτης απομονώνει τη μετάδοση. Αν έχεις πατημένο συμπλέκτή είναι σαν να έχεις νεκρά.

Οπότε, κρατώντας σταθερό γκάζι πατάς το συμπλέκτη. Αποτέλεσμα, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές σαν να μαρσάρεις με νεκρά.

Αμέσως μετά, τον αφήνεις και όλες οι στροφές που ανέβασε ο κινητήρας περνάνε στη μετάδοση. Ο πίσω τροχός επιταχύνει απότομα και λόγω φυσικής αδράνειας, η μηχανή τείνει να περιστραφεί ολόκληρη γύρω από το κέντρο του πίσω τροχού-->σούζα.

Εϊναι σαν να μαρσάρεις σε πάπια και να καρφώνεις 1η, με τη διαφορά ότι με το συμπλέκτη μπορείς να το κάνεις σε κάθε ταχύτητα αυτό και με κάποια ρέγουλα (ανάλογα πόσο απότομα τον αφήνεις είναι και το πόσο θα "πηδήξει" το μηχανάκι). Οπότε βρίσκεις τη σχέση στην οποία το μηχανάκι σηκώνει σούζα εύκολα αλλά χωρίς να γυρνάει και καπάκι, και ξεκινάς.

Υπ'όψην ότι δε το έχω δοκιμάσει, μόνο το έχω δει, και ουδεμία ευθύνη φέρω για όποιον ραγίσει το καινούριο του κράνος προσπαθώντας να τα εφαρμόσει αυτά :D

Χρησιμοποιείται και σε κανονική οδήγηση αυτό το ανοιγοκλείσμο του συμπλέκτη, αλλά για άλλους λόγους.

Πχ στο δικό μου που έχει πολύ κοντή 1η και δε θέλω να κατεβάζω συνέχεια όταν κινούμαι σε στενά ή φρενάρω για να τσεκάρω διασταυρώσεις, αντί να κατεβάζω και σε 5 μέτρα να πρέπει να ανεβάσω ξανά, δίνω λίγο γκάζι με τον συμπλέκτη πατημένο για να γυρίζει το μοτέρ και μετά απλά αφήνοντας συμπλέκτη μπορείς να συνεχίσεις: το μοτέρ έχει "μαζέψει" κάποιες στροφές παραπάνω, με αποτέλεσμα να μη σκορτσάρει όταν ξαναεμπλέξεις τη μετάδοση ακόμα και από λίγα χιλιόμετρα για τη συγκεκριμένη ταχύτητα που έχεις μέσα.

Για τα κιλά τώρα που λες. Δεν είμαι 100% σίγουρος αλλά νομίζω ότι και η επιτάχυνση και η τελική ταχύτητα (σίγουρα ένα από τα δυο πάντως! :) ) εξαρτάται από αυτό που λέμε αναλογία δύναμης προς βάρος. Αυτό χρησιμοποιείται παντού, και στα αεροπλάνα ας πούμε υπάρχει λόγος ώσης/βάρους στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.

Τραβηγμένο αλλά αληθινό παράδειγμα για να δούμε γιατί είναι τόσο σημαντικό: αν ένα αεροπλάνο έχει λόγο ώσης/βάρους μεγαλύτερο από 1 (δηλαδή αν ο κινητήρας βγάζει πιο πολύ δύναμη από όλο το βάρος του αεροπλάνου), τότε το αεροπλάνο μπορεί να είναι τελείως κάθετα και να επιταχύνει κιόλας ταυτόχρονα. Ένα οποιοδήποτε σημερινό μαχητικό με "τσίτα γκάζια" (χρήση μετάκαυσης) και χωρίς να είναι πολύ φορτωμένο το πετυχαίνει αυτό.

Αντίστοιχα είναι και στα επίγεια οχήματα. Γιατί ένα 600 SS αφήνει πίσω του σπορ αμάξια με τα τριπλάσια κυβικά; Ας πούμε ότι το 600 έχει 100 άλογα και το αμάξι έχει 200. Το 600 όμως είναι 170 κιλά και το αμάξι είναι 1500. Το αμάξι έχει 2 φορές τα άλογα, αλλά αυτά τα άλογα πρέπει να κινήσουν σχεδόν δεκαπλάσιο βάρος.

Η αναλογία για τη μηχανή είναι 100/170 = 0,59 άλογα για κάθε κιλό βάρους

και για το αμάξι είναι 200/1500 = 0,13 άλογα για κάθε κιλό βάρους.

Αν τώρα θεωρήσουμε ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία ατυχημάτων, αντίστοιχα παίζει ρόλο και πόσο γρήγορα μπορεί ένα όχημα με άπειρο/νέο οδηγό να αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα. Αν η αναλογία αυτή είναι μικρή, τότε από φανάρι σε φανάρι στην εγνατία θα πιάνεις τα 50, αν είναι μεγαλύτερη θα πιάνεις τα 100 και δε θα προλαβαίνεις να σταματήσεις. Ακόμα και το δικό μου που είναι ψοφιο, αν πω να το ανοίξω καλά πιστεύω θα πιανει 80 σε τέτοιο σενάριο (τα 60 φανάρι με φανάρι τα έχει για πλάκα, με απλές αλλαγές από χαμηλά και χωρίς πολύ γέμισμα).

Ο περιορισμός λοιπόν με βάση την αναλογία ισχύος/βάρους είναι ίσως ο πιο λογικός, περισσότερο ακόμα κι από τον περιορισμό των κυβικών. Θα ήταν πολύ πιο λογικό να είναι ο μόνος περιορισμός στα διπλώματα, ώστε ένας νέος οδηγός να μπορεί να πάρει ένα μηχανάκι σαν το δικό μου που δεν τρέχει πολύ αλλά λόγω κυβισμού μπορεί να ταξιδέψει και με μια σχετική ασφάλεια σε εθνική οδό, αντί να πρέπει να περάσει από πάπια σε 250 και μετά σε μεσαίου κυβισμού και να χάνει λεφτά στην μεταπώληση κάθε φορά.

Επίσης, θα ήταν εξίσου λογικό ο ίδιος περιορισμός να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα. Δε βγάζει νόημα το να μην αφήνουμε τον πιτσιρικά να οδηγήσει ένα απλά αξιοπρεπές μηχανάκι, αλλά να του δίνουμε τη δυνατότητα να οδηγήσει αμάξι 180 ίππων με το καλημέρα. Λες και άμα χτυπήσει είναι σίγουρο ότι θα πάθει ζημιά μόνο αυτός, οπότε ο νόμος βάζει περιορισμό μόνο για τα δίκυκλα που δεν έχουν παθητική ασφάλεια. Στην πραγματικότητα, αν πέσει πάνω σε άλλο όχημα ή σε πεζό, το αμάξι θα κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά απ'ότι η μηχανή, απλά και μόνο λόγω αυξημένης μάζας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ο συμπλέκτης απομονώνει τη μετάδοση. Αν έχεις πατημένο συμπλέκτή είναι σαν να έχεις νεκρά.

Οπότε, κρατώντας σταθερό γκάζι πατάς το συμπλέκτη. Αποτέλεσμα, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές σαν να μαρσάρεις με νεκρά.

Αμέσως μετά, τον αφήνεις και όλες οι στροφές που ανέβασε ο κινητήρας περνάνε στη μετάδοση. Ο πίσω τροχός επιταχύνει απότομα και λόγω φυσικής αδράνειας, η μηχανή τείνει να περιστραφεί ολόκληρη γύρω από το κέντρο του πίσω τροχού-->σούζα.

Εϊναι σαν να μαρσάρεις σε πάπια και να καρφώνεις 1η, με τη διαφορά ότι με το συμπλέκτη μπορείς να το κάνεις σε κάθε ταχύτητα αυτό και με κάποια ρέγουλα (ανάλογα πόσο απότομα τον αφήνεις είναι και το πόσο θα "πηδήξει" το μηχανάκι). Οπότε βρίσκεις τη σχέση στην οποία το μηχανάκι σηκώνει σούζα εύκολα αλλά χωρίς να γυρνάει και καπάκι, και ξεκινάς.

Υπ'όψην ότι δε το έχω δοκιμάσει, μόνο το έχω δει, και ουδεμία ευθύνη φέρω για όποιον ραγίσει το καινούριο του κράνος προσπαθώντας να τα εφαρμόσει αυτά :D

Χρησιμοποιείται και σε κανονική οδήγηση αυτό το ανοιγοκλείσμο του συμπλέκτη, αλλά για άλλους λόγους.

Πχ στο δικό μου που έχει πολύ κοντή 1η και δε θέλω να κατεβάζω συνέχεια όταν κινούμαι σε στενά ή φρενάρω για να τσεκάρω διασταυρώσεις, αντί να κατεβάζω και σε 5 μέτρα να πρέπει να ανεβάσω ξανά, δίνω λίγο γκάζι με τον συμπλέκτη πατημένο για να γυρίζει το μοτέρ και μετά απλά αφήνοντας συμπλέκτη μπορείς να συνεχίσεις: το μοτέρ έχει "μαζέψει" κάποιες στροφές παραπάνω, με αποτέλεσμα να μη σκορτσάρει όταν ξαναεμπλέξεις τη μετάδοση ακόμα και από λίγα χιλιόμετρα για τη συγκεκριμένη ταχύτητα που έχεις μέσα.

Για τα κιλά τώρα που λες. Δεν είμαι 100% σίγουρος αλλά νομίζω ότι και η επιτάχυνση και η τελική ταχύτητα (σίγουρα ένα από τα δυο πάντως! :) ) εξαρτάται από αυτό που λέμε αναλογία δύναμης προς βάρος. Αυτό χρησιμοποιείται παντού, και στα αεροπλάνα ας πούμε υπάρχει λόγος ώσης/βάρους στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.

Τραβηγμένο αλλά αληθινό παράδειγμα για να δούμε γιατί είναι τόσο σημαντικό: αν ένα αεροπλάνο έχει λόγο ώσης/βάρους μεγαλύτερο από 1 (δηλαδή αν ο κινητήρας βγάζει πιο πολύ δύναμη από όλο το βάρος του αεροπλάνου), τότε το αεροπλάνο μπορεί να είναι τελείως κάθετα και να επιταχύνει κιόλας ταυτόχρονα. Ένα οποιοδήποτε σημερινό μαχητικό με "τσίτα γκάζια" (χρήση μετάκαυσης) και χωρίς να είναι πολύ φορτωμένο το πετυχαίνει αυτό.

Αντίστοιχα είναι και στα επίγεια οχήματα. Γιατί ένα 600 SS αφήνει πίσω του σπορ αμάξια με τα τριπλάσια κυβικά; Ας πούμε ότι το 600 έχει 100 άλογα και το αμάξι έχει 200. Το 600 όμως είναι 170 κιλά και το αμάξι είναι 1500. Το αμάξι έχει 2 φορές τα άλογα, αλλά αυτά τα άλογα πρέπει να κινήσουν σχεδόν δεκαπλάσιο βάρος.

Η αναλογία για τη μηχανή είναι 100/170 = 0,59 άλογα για κάθε κιλό βάρους

και για το αμάξι είναι 200/1500 = 0,13 άλογα για κάθε κιλό βάρους.

Αν τώρα θεωρήσουμε ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία ατυχημάτων, αντίστοιχα παίζει ρόλο και πόσο γρήγορα μπορεί ένα όχημα με άπειρο/νέο οδηγό να αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα. Αν η αναλογία αυτή είναι μικρή, τότε από φανάρι σε φανάρι στην εγνατία θα πιάνεις τα 50, αν είναι μεγαλύτερη θα πιάνεις τα 100 και δε θα προλαβαίνεις να σταματήσεις. Ακόμα και το δικό μου που είναι ψοφιο, αν πω να το ανοίξω καλά πιστεύω θα πιανει 80 σε τέτοιο σενάριο (τα 60 φανάρι με φανάρι τα έχει για πλάκα, με απλές αλλαγές από χαμηλά και χωρίς πολύ γέμισμα).

Ο περιορισμός λοιπόν με βάση την αναλογία ισχύος/βάρους είναι ίσως ο πιο λογικός, περισσότερο ακόμα κι από τον περιορισμό των κυβικών. Θα ήταν πολύ πιο λογικό να είναι ο μόνος περιορισμός στα διπλώματα, ώστε ένας νέος οδηγός να μπορεί να πάρει ένα μηχανάκι σαν το δικό μου που δεν τρέχει πολύ αλλά λόγω κυβισμού μπορεί να ταξιδέψει και με μια σχετική ασφάλεια σε εθνική οδό, αντί να πρέπει να περάσει από πάπια σε 250 και μετά σε μεσαίου κυβισμού και να χάνει λεφτά στην μεταπώληση κάθε φορά.

Επίσης, θα ήταν εξίσου λογικό ο ίδιος περιορισμός να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα. Δε βγάζει νόημα το να μην αφήνουμε τον πιτσιρικά να οδηγήσει ένα απλά αξιοπρεπές μηχανάκι, αλλά να του δίνουμε τη δυνατότητα να οδηγήσει αμάξι 180 ίππων με το καλημέρα. Λες και άμα χτυπήσει είναι σίγουρο ότι θα πάθει ζημιά μόνο αυτός, οπότε ο νόμος βάζει περιορισμό μόνο για τα δίκυκλα που δεν έχουν παθητική ασφάλεια. Στην πραγματικότητα, αν πέσει πάνω σε άλλο όχημα ή σε πεζό, το αμάξι θα κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά απ'ότι η μηχανή, απλά και μόνο λόγω αυξημένης μάζας.

Τι να πω.. μπράβο για τον κόπο που έκανες για να γράψεις όλο αυτό.. :lol:

Να 'σαι καλά μου έλυσες τις απορίες μου και με το παραπάνω :victory:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τις απορίες σου σχετικά με το FMX:

Από τον κατασκευαστή δίνει 37 άλογα στον στρόφαλο (σε σχέση με τα 45 που βγάζει ο κινητήρας με τις παλιές ρυθμίσεις, όπως τον φορούσε το dominator).

Για ταξίδι τώρα έχεις 3 θέματα να προσέξεις:

1) Να έχεις συνηθίσει λίγο το πώς καίει, γιατί δεν έχει δείκτη βενζίνης. Έχει διακόπτη ρεζέρβας, αλλά απο τη στιγμή που αρχίσει να "βήχει" έχεις 30 δευτερόλεπτα να το γυρισεις στη ρεζέρβα. Το καταλαβαίνεις γιατί ενώ μαρσάρεις και ακούς τις στροφές να ανεβαίνουν, το μηχανάκι δεν "αρπάζει", λες και εχεις νεκρά μέσα. Εκεί αλλάζεις σε ρεζέρβα. Με νορμάλ οδήγηση/κατανάλωση σε ταξιδι (5-5.5 λίτρα στα 100χλμ), θα σου βγάλει 200 χλμ στο τεπόζιτο (140-160 πριν την αλλαγή και άλλα 40-50 με τη ρεζέρβα). Θέλει να κοιτάς δηλαδή το χιλιομετρητή και να υπολογίζεις.

2) Ανεμοκάλυψη μηδέν. Από τα 120 και πάνω πρέπει να αρχίσεις να μαζεύεσαι. Αν είναι να το τρέξεις, τότε τρέξτο για να γλιτώσεις χρόνο, γιατί είναι πιο κουραστικό να πηγαίνεις σταθερά με 110-120 για περισσότερη ώρα. Αυτό είναι και θέμα συνήθειας όμως. Πηγαίνοντας Χαλκιδική ας πούμε, κουράστηκα ενώ πήγαινα με 90-110 όλη τη διαδρομή. Στην επιστροφή με το που πέρασα τα Μουδανιά και βγήκα στον καλό δρόμο άνοιξα 140. Πιο κουραστική οδήγηση αλλά λιγότερη ώρα, οπότε συνολικά κουράστηκα λιγότερο.

3) Τα όρια βάρους της μηχανής και των ελαστικών σου. Ο φίλος από τον οποίο το πήρα έχει πάει πολλά καλοκαίρια δικάβαλος και μάλιστα φωρτομένοι και οι 2 και χωρίς βαλίτσες μοτοσυκλέτας. Απλά η γυναίκα του ήταν με σαμάρι πλάτης και αυτός με σακίδιο πλάτης που όμως το φορούσε μπροστά. Δεν είναι και το καλύτερο και προφανώς εκεί πας πιο αργά. Γενικά, το συγκεκριμένο μηχανάκι νομίζω δίνει 150-155 κιλά μέγιστο φορτίο (επιβάτες και πράγματα). Βέβαια τα όρια επιδέχονται και ένα περιθώριο και συνήθως είναι και για οριακή οδήγηση, αλλά δεν είναι και να τα παίρνεις αψήφιστα.

Έχω ανεβάσει φίλους σχετικά ευτραφείς για μικρές αποστάσεις με αποτέλεσμα να υπερβούμε το όριο (75 κιλά εγώ και 120 ο πίσω) και είναι αλήθεια ότι επηρρεάζεται αρκετά η οδική συμπεριφορά, με τόσο βάρος πίσω το τιμόνι στις μικρές ταχύτητες (μέχρι τα 30) παίζει λίγο. Οπότε αν ξέρεις από πριν ότι θα πρέπει να το φορτώσεις και θες να κάνεις κάποια απόσταση, καλό είναι να ανεβάσεις την πίεση του πίσω ελαστικού (γράφει πιέσεις στο μπράτσο του ψαλιδιού), να ανεβάσεις λίγο την προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ (είναι το μόνο που ρυθμιζεται, αλλά ακόμα δε ξέρω πώς γίνεται :D) και να υπολογίσεις ότι θα πηγαίνεις με μικρότερες ταχύτητες.

Η σέλα δεν είνα κακή για τέτοιο μηχανάκι (είναι πιο φαρδιά από άλλα πιο καθαρόαιμα μηχανάκια), τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι σε πολύ καλή θέση και αν και η σέλα δεν είναι πολύ μακρυά, δεν είναι τελείως στον αέρα ο πίσω. Απλά είναι σχετικά σκληρή για ταξίδι και σε αποστάσεις πάνω από μια ώρα είναι καλό να κάνεις 5-10 λετπά στάση για να τεντωθείς, γιατί σε συνδιασμό με τους μονοκύλινδρους κραδασμούς ίσως σε μουδιάσει λίγο.

Για καγκουριές τώρα, σούζα δε σηκώνει μόνο με γκάζι. Το ξέρω γιατί το πήγαινα αρκετά άτσαλα στην αρχή μέχρι να το συνηθίσω και ποτέ δε με τρόμαξε να σηκώσει μούρη. Μπορείς όμως να το σηκώσεις εσύ ανοιγοκλείνοντας συμπλέκτη. Έχει και 2 βιντεάκια στο youtube με έναν Τσέχο που καβαλάει ένα μανίσιο εντελώς και το σκίζει, σούζες, έντο, κλπ. Απλά δεν είναι το μηχανάκι που έχει τόση δύναμη που θα σηκώσει σούζα μόνο με κλείσε/άνοιξε στο γκάζι.

Πάντες έκανε πολλές τον πρώτο καιρό. Πρόσφατα άλλαξα λάστιχα και δεν κάνει τόσες, το πάω και κάπως πιο πολιτισμένα τώρα που ηρέμησα λίγο μετά από ένα εξάμηνο συμβίωσης :)

Αν θέλεις πάντως, κάνει. Έχει πολύ κοντή πρώτη και δυνατή δευτέρα με το μανίσιο γρανάζωμα. Απλά σπάς το γκάζι απότομα από τα 20 χιλιόμετρα και θα αρχίσει να κάνει εσάκια μέχρι τα 40-50.

Για μετατροπές τώρα, εξαρτάται τι λεφτά θες να δώσεις. Μπορεί ας πούμε να ρίξεις λεφτά που αν τα έβαζες από την αρχή να έπαιρνες ΚΤΜ. Ο verbal kint μου είπε ότι τύπος σε άλλο φόρουμ το δικό του το είχε πάει 60+ άλογα, αλλά εκείνος είχε κάνει παραγγελία δικές του εξατμίσεις/λαιμούς, ανάλυση καυσαερίων, κλπ κλπ.

Αν θες απλά να είναι λίγο πιο ζωντανό, κάνεις τα γνωστά. Αρχικά μπορείς να πας για εξατμίσεις. Το βασικό είναι ότι κερδίζεις βάρος, όχι τόσο επιδόσεις. Πχ εμένα φοράει τελικά remus τα οποία θεωρητικά δίνουν 2 άλογα, μεγάλη δουλειά, αλλά πρέπει να είναι πιο ελαφριά από τα μανίσια. Κάποιες εξατμίσεις δουλεύουν απευθείας,κάποιες θέλουν και ρύθμιση καρμπυρατέρ για να λειτουργήσει σωστά, οπότε δες τι λέει η κάθε μια.

Μετά μπορείς να αλλάξεις φίλτρο αέρα και να βάλεις ένα με καλύτερη ροή. Επειδή αυτό θα επηρρεάσει την αναλογία καυσίμου/αέρα μέσα στον κινητήρα, θα πρέπει να κάνεις απαραίτητα τη ρύθμιση καρμπ. Αν αλλάξεις και λαιμούς εξαγωγής, ίσως δεις κοντά στα 50 άλογα.

Γενικά, παίρνεις ένα μηχανάκι κατεβασμένο που ταλαιπωρεί ελάχιστα τον κινητήρα και αν έχεις όρεξη και χρήματα, έχεις περιθώριο να ανεβείς καμιά 10αριά αλόγατα και πάλι να μην είσαι πολύ πάνω από τις αντοχές του. Απλά υπολόγισε ότι θα χρειαστείς βελτιώσεις και σε αναρτήσεις και φρένα για να το οδηγήσεις με ασφάλεια αν πας για τέτοιες μετατροπές, οπότε το κόστος θα ανέβει.

Το μηχανάκι πάντως σε καθημερινή οδήγηση είναι πολύ διασκεδαστικό, αρπάζει ωραία από χαμηλά, έχει καλά φρένα για τα γκάζια που έχει μανίσιο και ακούει όταν θες να αλλάξεις κατεύθυνση. Δεν είναι ούτε ασταθές, αλλά ούτε και τραίνο, σχεδόν με τη σκέψη στρίβει αλλά δεν σε τρομάζει. Θα ήθελα να είχε και μια έκτη στο κιβώτιο για το ταξίδι, γιατί από πάνω από τα 120 κάνει φασαρία και τρέμει, αλλά γενικά δεν έχω παράπονο πέρα από τη μικρή του αυτονομία.

Για πρώτη μηχανή είναι καλή επιλογή. Υπάρχουν φυσικά κι άλλες πολλές, απλά σε αυτά τα κυβικά δε θα βρεις εύκολα κάτι που να οδηγείται με σχετική άνεση από κάποιον άπειρο, πέρα από αυτό, τα XT και κάποια on/off.

Σε ευχαριστω πολυ ρε φιλε, πραγματικα μου ξεκαθαρισες πολλα πραγματα.

Οσο αναφορα το βαρος δεν νομιζω να εχω προβλημα. Εγω ειμαι γυρω στα 65 και η κοπελα μου (που θα εχω δικαβαλο στα περισσοτερα ταξιδια) γυρω στα 55.

Και για τα ταξιδια, γενικα θα μπαινω ελαχιστα εθνικη. Θα κανω πολλα χιλιομετρα αλλα σε επαρχιακους δρομους πιο πολυ (Ξερεις διαδρομες στα βουνα και τετοια) οποτε δεν θα αναπτυσω και μεγαλες ταχυτητες.

Για σουζα με γκαζι μονο ειναι γενικα δυσκολο. Πρεπει να ξερεις αρκετα καλα για να το σηκωσεις με γκαζι (και να μην φας καπακι). Για σουζες και παντες σε ρωτησα για να παρω ετσι μια γενικη ιδεα για το ποσο νευρο εχει... Μου το περιεγραψες καλα νομιζω (εξαλλου αν δεν το οδηγησεις μονο σου δεν μπορει κανενας να στο εξηγησει τελεια με λογια).

Τωρα για τις μετατροπες στην αρχη μεχρι να το μαθω καλα δεν προκυτε να κανω τιποτα (γενικα δεν μου αρεσει πολυ να πειραζω μηχανακια). Μετα απο καιρο αν δω οτι θελω κατι παραπανο μπορει και να αρχισω να το ανεβαζω λιγο.

Σε ευχαριστω πολυ φιλε μου και αντε με το καλο σε κανα 3μηνο να το εχω το μηχανακι... :pray: .

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Με το καλό και άπεφτο.

Να σου κανω αλλη μια ερωτηση ρε φιλε...?

Μηπως μπορεις να μου πεις περιπου ποσα λεφτα ξοδευεις σε σερβις και μικροεπισκευες? Επισης ποσο ειναι η ασφαλεια περιπου.

Και κατι τελευταιο. Ανταλακτικα βρισκεις ευκολα ή οχι, γιατι δεν βγαινουν πλεον FMX.

Γενικα δωσε μου αν μπορεις μια γενικη ιδεα στα εξοδα που εχει το μηχανακι και την αξιοπιστια του.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παιδες μπορει καποιος να μου απαντησει με το διπλωμα που βγαζω στα 18 (το Α1 ειναι??????) τι μοτοσυκλετες μπορω να οδηγησω? (μοτοσυκλετες οχι παπια και σκοοτερ)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...