Jump to content
HLIAS

Λάδια ανάρτησης (fork oil ). Θέλει μόνο fork oil ή οποιοδήποτε τύπο λαδιου?

Recommended Posts

Στις μπουκαλες μας συνηθιζουμε να βαζουμε το λεγομενο fork oil.

Συνηθως το βρισκουμε-βαζουμε ιξωδες, 5W,10W, 15W. Μαλιστα τα πληρωνουμε αρκετα ακριβα σε σχεση με ενα αντιστοιχο λαδι πχ sae 10w.

Ερωτηση λοιπον.

Βλεποντας σε ξενη ιστοσελιδα tips συγκεκριμμενα για το tdm, καπου αναφερει οτι μπορεις να βαλεις και 5-40 συνθετικο λαδι, με μονο μειονεκτημα, οτι στις χαμηλες θερμοκρασιες θα ειναι ακομα πιο σκληρο.

Ας το αφησουμε ομως αυτο.

Γενικα, μπορω να βρω απλο SAE 15W και να βαλω στις μπουκαλες? Θα εχω καποιο προβλημα?

Επισης, τα χρονια εχουν περασει. Λεω αντι για 10αρι λαδι, να βαλω 15αρι και 20-30 ml παραπανω ποσοτητα.

Να το κανω?

:)

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Προσθήκη ετικετών.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν το βάζεις φωτιά καλύτερα, να πάρεις ένα σκούτερ;

:lipssealed:

Αμα το βαλω φωτια, δεν θα εχω φραγκα για σκουτερ....(Ωχ παναηαμ... τι λεω)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μηπως να ρωτηξεις καποιον που ξερει απο τετοια;

Τι να πω ρε φιλαρακι, δεν ξερω.. Απο οσο εχω ψαξει παντως τα φορκ οιλ τα βαζουμε γιατι και καλα προσφερουν και μειωμενες τριβες..

Για τον διπλοτυπο του λαδιου ( νομιζω ετσι το λενε )( 5-40w) το εχοω ξαναακουσει απο το μοτομαρκετ, οπου και πουλαει και τετοια λαδια ths motorex.

Απλα ειναι για αγωνιστικη χρηση, κατι που δεν κανω, φυσικα, εγω....

Δεν ξερω..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν είναι καμία πυρηνική επιστήμη. Να το κάνεις.

Το πολύ πολύ να μην δουλέψει όπως το θες, και να το ξαναλλάξεις το λάδι.

Τώρα από την άλλη, πόσο διαφορά έχει στην τιμή; 10w fork oil πάνω κάτω στο 10-12 ευρώ το λίτρο έχει στις περισσότερες μάρκες, άμα του βάλεις λάδι μοτέρ, πόσο θα κερδίσεις δλδ;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ποσοτητα παραπανω μη βαλεις για να μην εχει προβλημα (μη κλ@σει καμια τσιμουχα)

Αν βαλεις πιο χοντρο λαδι απλα θα ειναι πιο σκληλο, θα δουλευει πιο αργα, αν ειναι ρυθμιζομενο το μπροστινο ισως βρεις μια ακρη, ειχα βαλει σε παπι 20-50 και ηταν πιο σκληρο, το χειμωνα στα πολλα κρυα (Βορρας εδω!) ηταν κουτσουρο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν θελεις να το κανεις για να πειραματιστεις γιατι οχι..??

Αν θελεις να το κανεις για οικονομια νομιζω οτι δεν αξιζει τον κοπο, σκεψου καθε ποτε αλλαζεις τα λαδια στις μπουκαλες..

Επισης καμια φορα το φθηνο σου βγαινει ακριβο αν δεν ταιριαξει η δοκιμη με το sae 15w θα διπλοπληρωσεις τα λαδια..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν είναι καμία πυρηνική επιστήμη. Να το κάνεις.

Το πολύ πολύ να μην δουλέψει όπως το θες, και να το ξαναλλάξεις το λάδι.

Τώρα από την άλλη, πόσο διαφορά έχει στην τιμή; 10w fork oil πάνω κάτω στο 10-12 ευρώ το λίτρο έχει στις περισσότερες μάρκες, άμα του βάλεις λάδι μοτέρ, πόσο θα κερδίσεις δλδ;

Δεν ειναι τοσο το χρηματικο φιλε μου. Πιο πολυ ρωταω για να μαθουμε κατι παραπανω. :) Οντως τα λαδια κανουν 12-14 ευρω. Μαξιμουμ με λιγα λογια ενα 25€

Ποσοτητα παραπανω μη βαλεις για να μην εχει προβλημα (μη κλ@σει καμια τσιμουχα)

Με 20-30 ml, ρε Τασο, δεν πιστευω να κλ@σει η τσιμουχα. Δεν θυμαμαι αν το ttr ειχαμε βαλει παραπανω ποσοτητα.

(Gee θυμασαι εσυ?)

Οσο για ρυθμιση, εχω μονο επαναφορα στο TDM ( και προφορτιση αλλα δεν μας νοιαζει τωρα)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Με 20-30 ml, ρε Τασο, δεν πιστευω να κλ@σει η τσιμουχα. Δεν θυμαμαι αν το ttr ειχαμε βαλει παραπανω ποσοτητα.

(Gee θυμασαι εσυ?)

Οσο για ρυθμιση, εχω μονο επαναφορα στο TDM ( και προφορτιση αλλα δεν μας νοιαζει τωρα)

Χαχαχα.. καλα σιγουρα για 20-30 ml δε θα εχεις θεμα, το μυαλο μου πηγε στα ακρα, καμια 200ml παραπανω :rotfl:

τοσο που ειπες εβαλα και γω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να βάλεις fork oil και μόνο.

Να βάλεις ένα νούμερο παραπάνω στο ιξώδες ΑΝ θέλεις να αυξήσεις τις αποσβέσεις σε συμπίεση και επαναφορά (αίσθηση πιο αργού και πιο σκληρού).

Αν σε ικανοποιούν οι αποσβέσεις, βάλε πάλι δεκαράκι.

ΜΗ βάλεις παραπάνω λάδι, θα πετάξεις τσιμούχες στο τάκα τάκα.

Αυτά τα λίγα Ηλία.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω παντως Λιακο μετα απο 1 χρονο παω ξανα για αλλαγη του fork oil, η μπροστινη αναρτηση ξαναεγινε σουπα. Δεν ξερω αν φταινε τα λαδια ή τα ελατηρια, παντως θα ξεκινησω με το φθηνο (αλλαγη λαδιου με αλλης μαρκας) και μετα βλεπουμε...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ρε παιδια λαδι στις απλες αναρτησεις(μπροστινα),τυπου παπιου,πως αλλαζουμε λαδι; πρεπει να λυθει ολο το μπροστινο ή ειναι κατι πιο απλο;

γιατι στο μηχανακι μου το μπροστινο παραεινε μαλακο...

Τροποποιήθηκε από τον Bobakias

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω παντως Λιακο μετα απο 1 χρονο παω ξανα για αλλαγη του fork oil, η μπροστινη αναρτηση ξαναεγινε σουπα. Δεν ξερω αν φταινε τα λαδια ή τα ελατηρια, παντως θα ξεκινησω με το φθηνο (αλλαγη λαδιου με αλλης μαρκας) και μετα βλεπουμε...

υπαρχει μια πολυ ενδιαφερουσα αποψη πανω σε αυτο. Πρν λιγο διαβασα σε ενα αλλο φορουμ οτι τα φορκ οιλ δεν τα μετραμε σε ιξωδες αλλα στα centistokes του.

Με λιγα λογια, αλλες ιδιοτητες εχει το fork oil motul, αλλες το fork oil της torco κλπ. και ας ειναι στο ιδιο ιξωδες.

Ο Gee-ης μου το εστειλε.

Τι λετε να το πεταξω εδω μεσα?

ρε παιδια λαδι στις απλες αναρτησεις(μπροστινα),τυπου παπιου,πως αλλαζουμε λαδι; πρεπει να λυθει ολο το μπροστινο ή ειναι κατι πιο απλο;

γιατι στο μηχανακι μου το μπροστινο παραεινε μαλακο...

Εσενα αν θυμαμαι καλα ειναι λιγο περιεργο το μπροστινο του μπομπου. Δεν ειναι ακριβως σαν του παπιου.

Σε γενικες γραμμες το να αλλαξεις λαδακια ειναι ευκολη διαδικασια. Λυσε την βιδα που εχεις πανω στην πλακα με 13 ή 14 κλειδι. και νομιζω την περνεις στο χερι μετα.

αν την γυρισει αναποδα θα βγαλεις τα παλια λαδια. Επειδη δεν ξερουμε ποσα λαδια περνει η μπουκαλα σου, θα προτεινα να αδειασεις σε ενα αλλο δοχειο τα παλια, ετσι ωστε να μπορεις να τα μετρησεις και να βαλεις την αντιστοιχη ποσοτητα σε καινουργια.

Αν θες βγαλε 2-3 φωτο απο το μπροστινο σου, αριστερα-δεξια, πανω κατω να σου πουμε ακριβως το πως να το κανεις.

Γενικα παντως αν σε εχω ''κοψει καλα'', το εχεις ανετα :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να βάλεις fork oil και μόνο.

Να βάλεις ένα νούμερο παραπάνω στο ιξώδες ΑΝ θέλεις να αυξήσεις τις αποσβέσεις σε συμπίεση και επαναφορά (αίσθηση πιο αργού και πιο σκληρού).

Αν σε ικανοποιούν οι αποσβέσεις, βάλε πάλι δεκαράκι.

ΜΗ βάλεις παραπάνω λάδι, θα πετάξεις τσιμούχες στο τάκα τάκα.

Αυτά τα λίγα Ηλία.

1) Τα...προαναφερθέντα απο τον Γιάννη.

2) Αν οι αποσβέσεις δεν σε ικανοποιούν, τότε πάρε 0.5 lt 10w + 0.5 lt 15w και ανάμιξε τα ωστε να 'χεις 12.5 ιξώδες.

Σχετικά με την ερωτηση σου για απλό 15w, ΔΕΝ κάνει για λειτουργία πηρουνιού. Είναι απλώς ενα μονότυπο 15w.

Δεν εμπεριέχει κανένα πρόσθετο υψ. πίεσης που έχουν τα φορκ-οιλ.

Σε 1-2 μηνες θα έχουν ''κλατάρει'' όλες οι ιδιότητες του.

Το ίδιο και το λάδι μοτέρ 5w/40. Έχει άλλα πρόσθετα που ΔΕΝ θα ''δουλέψουν'' στο πηρούνι, και απουσιάζουν τα βασικά συστατικά

ενος λαδιού αναρτήσεων.

Μπορεί χρονικά να αντέξει παραπάνω απο το απλό 15w, αλλά θα σου μεταδίδει λάθος πληροφορίες.

Δεν έχει σχεδιασθει για τέτοια χρήση, ούτε εχει τις ιδιότητες ενος φορκ-οιλ.

Και στις 2 περιπτώσεις θα χρειαστεί να ξαναλύσεις πηρούνια κλπ... :shock:

υγ. έχεις μυρίσει λάδια απο φρεσκο-ανοιγμένο πηρούνι ?

Η μπόχα είναι απερίγραπτη, αλλά υπάρχει λόγος που βρωμοκοπάει... :afro:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

υπαρχει μια πολυ ενδιαφερουσα αποψη πανω σε αυτο. Πρν λιγο διαβασα σε ενα αλλο φορουμ οτι τα φορκ οιλ δεν τα μετραμε σε ιξωδες αλλα στα centistokes του.

Με λιγα λογια, αλλες ιδιοτητες εχει το fork oil motul, αλλες το fork oil της torco κλπ. και ας ειναι στο ιδιο ιξωδες.

Ο Gee-ης μου το εστειλε.

Τι λετε να το πεταξω εδω μεσα?

Καλα ρε το συζητας? Βαλ'το αγορι μου εδω μεσα να ξεστραβωθουμε... Τουλαχιστον την επομενη φορα να βαλω κανα λαδι της προκοπης.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καλα ρε το συζητας? Βαλ'το αγορι μου εδω μεσα να ξεστραβωθουμε... Τουλαχιστον την επομενη φορα να βαλω κανα λαδι της προκοπης.

Η στάθμη του λαδιού δεν επηρεάζει τις αποσβέσεις (εκτός και αν έχουμε τραγικά λίγο λάδι στο πιρούνι). Δηλαδή δεν επηρεάζει το πόσο γρήγορα/αργά συμπιέζεται ή εκτείνεται η ανάρτηση. Ουσιαστικά αυτό που ρυθμίζουμε με τη στάθμη του λαδιού είναι η ποσότητα του αέρα μέσα στο πιρούνι μας. Ο αέρας αυτός λειτουργεί ως ένα έξτρα ελατήριο που επηρεάζει το τελευταίο τρίτο της διαδρομής της ανάρτησης.

Αναλυτικά διαβάστε εδώ: http://www.peterverdone.com/archive/oilheight.htm

Στο ίδιο site εξηγεί και τα υπόλοιπα σχετικά με τις αναρτήσεις (ελατήρια, αποσβέσεις κλπ) αν έχετε όρεξη διαβάστε τα, έχουν ενδιαφέρον.

Οπότε για να ρυθμίσουμε τη στάθμη του λαδιού και αφού έχουμε σωστά ελατήρια για το βάρος μας και έχουμε ρυθμίσει σωστά τα sag, βάζουμε ένα tie-wrap στο καλάμι και βγαίνουμε βόλτα. Στόχος είναι να χρησιμοποιούμε την περισσότερη διαδρομή της ανάρτησης μας αφήνοντας ένα περιθώριο ασφαλείας. Οπότε αν δούμε ότι τερματίζει η ανάρτηση θέλουμε μικρότερη στάθμη λαδιού (περισσότερο λάδι, λιγότερο αέρα) ενώ αν παρόλο που έχουμε σωστά sag δεν χρησιμοποιούμε την περισσότερη από τη διαδρομή μας θέλουμε μεγαλύτερη στάθμη (λιγότερο λάδι, περισσότερο αέρα).

Σχετικά με τα λάδια, τα ιξώδη κλπ. Τα νούμερα 10, 15 κλπ δεν έχουν άμεση σχέση με το ιξώδες του λαδιού. Είναι μια κατηγοριοποίηση, δεν είναι ένα νούμερο που έχει προκύψει μετά από μια πειραματική διαδικασία στην οποία υποβάλαμε το εκάστοτε λάδι. Αυτό που πραγματικά μας λέει το ιξώδες του λαδιού είναι τα centistokes (cSt) που είναι μονάδα μέτρησης του ιξώδους και συνήθως δίνεται για τους 40 και τους 100 βαθμούς κελσίου.

Για να καταλάβετε το πρόβλημα δείτε τα ιξώδη για λάδια πιρουνιού τριών κατασκευαστών:

Red Line: http://www.redlineoil.com/content/files ... 20Data.pdf

Silkolene: http://www.silkoleneusa.com/downloads_t ... 2af02d.PDF

Torco: http://www.torcousa.com/technology/RFF.pdf

Αν λοιπόν εγώ που έχω ίδια μηχανή με κάποιον άλλο πάω και πάρω το 10άρι της Torco που έχει ιξώδες 19,9cSt @40 θα απορώ γιατί η ανάρτηση μου είναι σώβρακο ενώ ο άλλος μου έλεγε τα καλύτερα, και αυτό επειδή ο άλλος θα έχει πάρει το 10άρι της Silkolene που έχει ιξώδες 47,4cSt @40. whistling.gif

Οπότε αν ψάχνεστε για λάδια πιρουνιού μην αρκεστείτε στα 10, 15 αλλά βρείτε τα cSt του κάθε λαδιού μιας και αυτό που μας ενδιαφέρει στα λάδια των αναρτήσεων δεν είναι η λίπανση αλλά κυρίως το ιξώδες. Γι' αυτό και οι σοβαροί κατασκευαστές δεν τα αναφέρουν ως suspension oil αλλά suspension fluid. sm-hp9a.gif

Επίσης όταν κάνουμε μίξη λαδιών για να πετύχουμε το ιξώδες που θέλουμε χρησιμοποιούμε λάδια του ίδιου κατασκευαστή.

Δείτε εδώ έναν calculator για τις αναλογίες που θα χρειαστείτε για να πετύχετε το ιξώδες που θέλετε: http://www.provire.com/index.php/mtb/ (είναι για Red Line και Silkolene) αλλά αν ψάξετε υπάρχουν και έτοιμοι υπολογισμένοι πίνακες και για άλλες εταιρείες.

Αχιλλεα, πες μας αν ειναι για παπι ή για τον μπομπο, γιατι αυτα που εγραψα, δεν πολυταιριαζουν στον μπομπο :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Fork oil

• Recommended oil Yamaha 10 WT or equiv

• Quantity (each leg) 545 cm3

• Level (*) 127 mm

Hints :

• Oil level matters more than quantity.

• Change the fork oil at least every 20 000 Km. I do it every 10 000km.

• Change the break-in fork oil as soon as possible (poor quality / wrong level inside legs).

• New fork oil improves braking performance.

• Clean all parts after removal : spring, rod, spacer, washers.

• Use different oil viscosity depending of your needs / weight : 12.5W, 15W or 20W.

• Full synthetic oil 5W40 (Mobil) is OK but is harder when the weather is cold.

• ATF D III G (Dextron III) oil gives excellent performance for a very low cost !

I changed recently the fork oil (tdm900-2003 model) and i noticed that the required quantity to reach the 133mm level was about 450cc per leg. I did good drain of the oil

Για αυτό πρόσεχε...

Απο JBX

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για αυτό πρόσεχε...

Απο JBX

Ρε Μητσακο, τα ιδια δε λεμε? Με μπερδεψες τωρα

Εντομεταξυ το dextron III ειναι σασμανολαδο ( σχετικα) το φορανε οι μειωτηρες που εχω στο μαγαζι :wallbash:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω που εχω βαλει ελατηρια της OHLINS

πρεπει να βαλω κ τα λαδια ohlins??

Εν πασει περιπτωσει ενα κορυφαιο λαδι αναρτησεων ποιο ειναι

κατα την γνωμη σας??

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

2) Αν οι αποσβέσεις δεν σε ικανοποιούν, τότε πάρε 0.5 lt 10w + 0.5 lt 15w και ανάμιξε τα ωστε να 'χεις 12.5 ιξώδες.

12.5..........σκέτο.

Είναι συντελεστης / ονομασία / κατάταξη το 12.5 !

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...