Jump to content

Recommended Posts

Μιας και με πιάσανε οι προκοπές και επειδή σκέφτομαι να κάνω την πρώτη μεγάλη βόλτα με την Άφρικα το Σ/Κ, πιάστικα να αλλάξω και τα "νερά" της.

Απλή διαδικασία αλλά χρονοβόρα αν θέλεις να γίνει σωστή δουλειά.

  • Αφήνουμε την μηχανή να κρυώσει
  • Λύνουμε την ποδιά και τα δεξιά καπάκια
  • Προσεκτικά χαλαρώνουμε την τάπα του ψυγείου στο πρώτο κλίκ. Αφήνουμε να ξεθυμάνει η πίεση του αέρα και την βγάζουμε τελείως.
  • Αφαιρούμε την τάπα της αντλίας νερού και φροντίζουμε να μην αστοχήσουμε στην μάζωξη των βρώμικων υγρών.DSC02688.jpgDSC02687.jpg
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Το υγρό που βγαίνει δεν το πετάμε ούτε στην αποχέτευση, ούτε στο δρόμο, ούτε στην αυλή του γείτονα. Το κρατάμε μέσα στη λεκάνη και όταν βάλουμε το φρέσκο μέσα στην μηχανή, τότε στο άδειο δοχείο βάζουμε το παλιό υγρό και το πάμε στο συνεργείο. Εκείνοι ξέρουν τί να το κάνουν.
  • Όσο αδειάζουν τα ψυγεία βγάζουμε και το δοχείο διαστολής και το τραβάμε ένα καλό καθάρισμα και αυτό, κακό δεν κάνει.........DSC02689.jpg
  • Ρίχνουμε λίγο νερό στο ψυγείο ώστε να φύγουν τα "χοντρά" κατακάθια και μετά σπρώχνουμε το μηχανάκι σε έναν χώρο που δεν μας πειράζει να γίνει μούσκεμα. Βάζουμε ένα λάστιχο στο στόμιο του ψυγείου και αρχίζουμε τα ξεπλύματα
  • DSC02690.jpg
  • Βιδώνουμε την τάπα όσο πάει με το χέρι, γεμίζουμε καλά νερό και βάζουμε μπρός. Αφήνουμε το μηχανάκι να δουλέψει μέχρι να ανοίξει ο θερμοστάτης και να κυκλοφορήσουν τα νερά. Κάνουμε μερικά ανοίγματα στις 4-5χιλ. στροφές να βεβαιωθούμε πώς έχουν κάνει μερικούς κύκλους. σβήνουμε και αφήνουμε να κρυώσει η μηχανή, βγάζουμε πάλι την τάπα και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία άλλη μία φορά. ΠΡΟΣΟΧΗ, η όλη διαδικασία θέλει υπομονή (και για τον λόγο αυτό είναι καλό να το κάνουμε εμείς και όχι το συνεργείο). Πρέπει να αφήνουμε την μηχανή να κρυωσει καλά πριν βάλουμε φρέσκο και δροσερό νεράκι. Οι απότομη συστολή βλάπτει τα μέταλλα και έχει και το κακό συνήθειο να κολλάει θερμοστάτες, όπως κάποιοι έχουν διαπιστώσει λίγο μετά που πήραν την μηχανούλα τους απο γενικό σέρβις. DSC00575.jpg
  • Αφού τελειώσουμε με τα ξεπλύματα κλπ, βάζουμε καινούργια ροδέλλα στην τάπα και την σφίγγουμε. Ξανατοποθετούμε το δοχείο διαστολής στη θέση του, βεβαιωνόμαστε πως όλα τα σωληνάκια, λαστιχάκια κλπ είναι στη θέση τους και προσεκτικά συμπληρώνουμε και το ψυγείο και το δοχείο στο max. Κλείνουμε τάπες και βάζουμε μπρος, αφήνουμε ξανά το μηχανάκι να δουλέψει και ξαναελέγχουμε την στάθμη, αν χρειαστεί συμπληρώνουμε.
  • Κλείνουμε καπάκια, ποδιές σέλλες και φεύγουμε για βόλτα. Αντίο σας............

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Ετικέτες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπραβο Πανο. :_thumbsup:

Πρωτη παρατηρηση...........................................................ωραια γαμπα-γυμνασμενη!!! :_innocent:

Δευτερη παρατηρηση

Αφου νερο της βρυσης εβγαλες,σε ποια ανακυκλωση να θα το πας το παλιο? :tooth:

Και τριτον.......αφου εισαι μερακλης,τι βαζεις νερο της βρυσης και γ@μεις το μοτερ στα άλατα?

Αν βαζεις νερο,βαλε και ενα ανωδιο!!! :smoke:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Και τριτον.......αφου εισαι μερακλης,τι βαζεις νερο της βρυσης και γ@μεις το μοτερ στα άλατα?

Το αυτό και από μένα. Εκτός αν μου πεις ότι δε σε νοιάζει η ζημιά που σου προκαλεί καθώς τα αποτελέσματα της θα φανούν πολύ μετά. Στο hayabusa παντως που έβαζα πάντα καλής ποιότητας paraflu, το εσωτερικό (ψυγείο-κινητήρας-κλπ) ήταν σαν καινούργια. :_thumbsup:

Αν βαζεις νερο,βαλε και ενα ανωδιο!!! :smoke:

Μάλλον σε πείραξε και σενα ο καπνός απ'το τσιγαρο! :P Το ανοδιο βοηθά στο φαινομενο της ηλεκτρολυσης κι οχι της συσσωρευσης των αλατων. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μάλλον σε πείραξε και σενα ο καπνός απ'το τσιγαρο! :P Το ανοδιο βοηθά στο φαινομενο της ηλεκτρολυσης κι οχι της συσσωρευσης των αλατων. :_thumbsup:

Και των αλατων γιε μου Γεωργιε.....και των αλατων. :smoke:

Αν δεις εσωτερικο ανοδιο πλοιου(σε double bottom πχ)ειναι καλλυμενο απο άλατα. :winking:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Και των αλατων γιε μου Γεωργιε.....και των αλατων. :smoke:

Αν δεις εσωτερικο ανοδιο πλοιου(σε double bottom πχ)ειναι καλλυμενο απο άλατα. :winking:

Μπαμπακουλη μεταφερω απο το φορουμ φουσκωτο.νετ τη δημοσιευση του μελους akistain

ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΟΔΙΩΝ

Διάβρωση στην περίπτωσή μας λέγεται κάθε αυθόρμητη αλλοίωση ηλεκτροχημικής και κατ’ επέκταση χημικής φύσεως της επιφάνειας των μετάλλων και των κραμάτων που οδηγεί σε απώλεια υλικού. Η διάβρωση των μετάλλων και των κραμάτων που οφείλεται σε ηλεκτροχημικά ή χημικά φαινόμενα επηρεάζεται από τις εξής επιδράσεις:

Α) επίδραση της τριεπιφάνειας

Β) επίδραση της αγωγιμότητας του διαβρωτικού περιβάλλοντος

Γ) επίδραση της εναλλαγής του διαβρωτικού περιβάλλοντος η των ιδιοτητων του

Δ) επίδραση της παρουσίας οξυγόνου στο νερό

Ε) επίδραση της θερμοκρασίας

Στ) επίδραση άλλων μετάλλων σε επαφή (η περίπτωσή μας)

Αν δύο διαφορετικά μέταλλα ή κράματα βρίσκονται σε επαφή, το ένα υφίσταται μεγαλύτερη διάβρωση και το άλλο λιγότερη, από ότι αν βρίσκονταν χωριστά στο ίδιο διαβρωτικό περιβάλλον. Το φαινόμενο εξηγείται με τη δημιουργία μεταξύ τους γαλβανικού στοιχείου.

Ο κινητήρας μας στο μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων του είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, υλικό που δε διαβρώνεται από τη θάλασσα, όπως ο σίδηρος (σκούριασμα – χημική διάβρωση). Επειδή όμως στον κινητήρα υπάρχουν και τμήματα που δέχονται μεγαλύτερες καταπονήσεις αυτά κατασκευάζονται από ανοξείδωτο χάλυβα ή άλλα μέταλλα ή κράματα. Αυτά ερχόμενα σε επαφή μεταξύ τους και σε συνδυασμό με το θαλασσινό περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται, υφίστανται ηλεκτροχημική διάβρωση που οφείλεται σε γαλβανική δραστηριότητα. Η γαλβανική δραστηριότητα έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία ρεύματος μέσα σε ηλεκτρολύτη από κάποιο μέταλλο που αποτελεί άνοδο σε γειτονικό μέταλλο που αποτελεί κάθοδο. Όταν δηλαδή δύο μέταλλα (αλουμίνιο και ανοξείδωτος χάλυβας) και ένας ηλεκτρολύτης (θάλασσα) έρχονται σε επαφή δημιουργείται ηλεκτρολυτικό δυναμικό που προκαλεί μεταφορά ηλεκτρονίων του μετάλλου που εμφανίζει χαμηλότερο (πιο αρνητικό) δυναμικό ως προς το άλλο μέταλλο.

Παρακατω φαίνονται μερικά στοιχεία ηλεκτρολυτικού δυναμικού σε κατιούσα σειρά από το μεγαλύτερο θετικό μέχρι το μεγαλύτερο αρνητικό.

Χρυσός…………Υψηλότερο θετικό δυναμικό

Άργυρος……………………. θετικό δυναμικό

Χαλκός……………………… θετικό δυναμικό

Υδρογόνο…………………….μηδέν δυναμικό

Μόλυβδος…………………… αρνητικό δυναμικό

Κασσίτερος……………………αρνητικό δυναμικό

Σίδηρος………………………… αρνητικό δυναμικό

Ψευδάργυρος………………….. αρνητικό δυναμικό

Αλουμίνιο……………………… αρνητικό δυναμικό

Μαγνήσιο…..........χαμηλότερο αρνητικό δυναμικό

Οι μεδοδοι προστασιας κατα του φαινομενου εναι

α) Μεθοδος θυσιαζομενων ανοδων

β) Μεθοδος εμβαλομενου ρευματος (χρηση κυριως σε πλοια γιατι απαιτει χρηση εξωτερικης πηγης ρευματος )

Από τον παραπάνω πίνακα συμπεραίνουμε ότι για να προστατέψουμε μία σύνθετη χαλύβδινη και μπρούτζινη κατασκευή θα πρέπει για να προστατέψουμε το χάλυβα από την ηλεκτροχημική διάβρωση να τοποθετήσουμε θυσιαζόμενες ανόδους ψευδαργύρου ή αλουμινίου ή μαγνησίου. Για μία σύνθετη κατασκευή απο καθαρο αλουμινίο και χάλυβα βλέπουμε ότι ο ψευδάργυρος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θυσιαζόμενη άνοδος γιατί έχει λιγότερο αρνητικό δυναμικό σε σχέση με το αλουμίνιο που θέλουμε να προστατευτεί. Άρα η θυσιαζόμενη άνοδος πρέπει να είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο που έχει χαμηλότερο αρνητικό δυναμικό από το αλουμίνιο.

Για να βάλουμε τα πράματα σε μια σειρά ο ψευδάργυρος χρησιμοποιείται ως θυσιαζόμενη άνοδος σε πλοία κατασκευασμένα από χάλυβα στα οποία οι προπέλες είναι μπρούτζινες και θα είχαμε σαν αποτέλεσμα ηλεκτροχημική διάβρωση του χάλυβα. Στις εξωλέμβιες που είναι κατασκευασμένες από κραματα αλουμινιου με εξαρτήματα από χάλυβα,μπρουτζο, ανοξειδωτο χαλυβα ,και αλλα κραματα τα ανόδια είναι κατασκευασμενα απο μαγνησιο ,ανοδιομενο αλουμινιο, ψευδαργυρο ,η αλλο κραμα . Αυτο διαφερει απο εταιρεια σε εταιρεια (γιατι χρησιμοποιουν και διαφορετικα κραματα αλουμινιου) γιαυτο και ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΟΔΙΑ ΜΕ ΓΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Τα μη γνησια σιγουρα θα ειναι ιδια στην οψη αφου δεν ειναι δυσκολο να βγαλει καποιος καλουπι αλλα ποιος εγγυαται οτι το υλικο θα θυσιαζεται για να προστατευση τα υπολοιπα μεταλλα του κινητηρα μας . Στην περίπτωση του σκάφους μας τα ανοξείδωτα συνήθως εξαρτήματα του κινητήρα (ανοξειδωτη προπελα ,αξονας ) ή άλλων κατασκευών( ανοξειδωτα πτερυγια φλαπς , σκαλα ,βαση βοηθιτικης ) κοντά στον κινητήρα παρουσιάζουν θετικότερο ηλεκτρολυτικό δυναμικό από την αλουμινένια ύφαλη κοντινή μάζα του κινητήρα ή του κυκλώματος ψύξεως του μπλοκ που κυκλοφορεί θαλασσινό νερό και δρα ως ηλεκτρολύτης. Αυτά συγκροτούν ηλεκτρολυτικό στοιχείο με σημαντική διαφορά δυναμικού. Καθώς τα παραπάνω μέταλλα έρχονται σε σχεδόν τέλεια επαφή, το στοιχείο θεωρείται ως εξωτερικά βραχυκυκλωμένο και έτσι μέσα στο θαλάσσιο νερό κυκλοφορεί ρεύμα ιόντων, το οποίο διαβρώνει επικίνδυνα τις αλουμινένιες επιφάνειες του κινητήρα μας. Ο ρυθμός διάβρωσης είναι ανάλογος με την ένταση του ρεύματος ιόντων. Εξαρτάται από την αλμυρότητα και τη θερμοκρασία του νερού (ηλεκτρολύτη) και από την ταχύτητα του σκάφους μεγεθος επιφανειας μετταλων επειδή αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν την ένταση του ρεύματος ιόντων.

Δηλαδή σε ζεστα αλμυρα νερά (λιμάνι) έχουμε μεγαλυτερη διαβρωση, χειροτερα αν έχουμε και ανοξειδωτη προπελα φλαπς κ.α.

<<O BAT FALCON ΕΓΡΑΨΕ>>

<<2. Οσο είχα προπέλλα AL, δεν είχα παρατηρήσει τα παρακάτω. Η προπέλλα που έχω τώρα (ατσάλι) όσο η βάρκα ταξιδεύει παραμένει γυαλιστερή. Τουλάχιστον σε ταξίδια από 50 μέχρι 120 μίλια μονοκοπανιά. Αν όταν σταματήσω, την αφήσω μέσα στην θάλασσα, πιάνει πάνω της μια στρώση άλατα. Ομοιομερώς ΠΑΝΤΟΥ. Το ξέρω ότι είναι άλατα διότι την καθαρίζω με ξύδι πανεύκολα. Αν την αφήσω έξω από το νερό παραμένει ως είχε >>

Το γιατι δεν συνεβενε κατι με την αλουμινενια το καταλαβενεις φυσικα

με την inox αυτο το θαμπωμα που βλεπεις δεν ειναι αλατα αλλα μαγνησιο που επικαθεται πανω στην προπελα , το ιδιο παρατηρω εγω και στα φλαπς τα οποια εχουν πανω τους δικα τους ανοδια , οντως φευγει με ξυδι αλλα εγω για ποιο γρηγορα χρησιμοποιω ακουα φορτε. Συμβαινει οτι

ακριβως γινεται και στις μεθοδους γαλβανισματος μονο που εκει χρησιμοποιητε και διαφορα δυναμικου ταση απο εξωτερικη πηγη για να επιταχυνθει η διαδικασια .

Για την παρατηρηση σου οτι αυτο δεν συμβαινει οταν ταξιδευεις , αυτο συμβαινει γιατι η επιφανεια της προπελας κινειται πολυ γρηγορα και σε συνδυασμο με ενα αλλο φαινομενο που λεγεται ΣΠΗΛΑΙΩΣΗ δεν προλαβαινει να επικαθησει υλικο απο τα ανοδια ασχετα αν ο ρυθμος που

φθειρονται ειναι μεγαλυτερος λογω μεγαλυτερης ταχυτητας κινησης των μεταλων μεσα στη θαλασσα

Αρα βλεπουμε οτι αν απο τα δυο μεταλλα που ειναι σε επαφη αφαιρεσουμε τον ηλεκτρολυτη (σηκωνουμε τις μηχανες απο τη θαλασσα στην περιπτωση μας) μειωνουμε σημαντικα το φαινομενο γιατι και στον αερα να ειναι το ποδι υπαρχει μεγαλο ποσοστο υγρασιας

Ανοιγω μια παρενθεση εκτος θεματος σχετικα με την σπηλαιωση .

ΣΠΗΛΑΙΩΣΗ δεν ειναι αυτο που οι ποιο παλιοι ισως θυμηθουν οτι αναγκαστικα απανταγαν(ετσι εγραφε το βιβλιο του λιμεναρχειου) στις εξετασεις για διπλωμα οτι ειναι το μπουκωμα της μηχανης (ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑ ΠΟΤΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ !!!!) αλλα ειναι ενα ειδος διαβρωσης που ονομαζεται ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΠΗΛΑΙΩΔΗΣ ΔΙΑΒΡΩΣΗ .Δημιουργηται υποπιεση

κατα την περιστροφη της προπελας που οδηγει σε εξαχνωση του μεταλλου

Η ταχυτητα απωλειας του υλικου ειναι συναρτηση της υποπιεσης και της τασης ατμων του μεταλλου ,της θερμοκρασιας ,της ταχυτητας περιστροφης κ.α.

Φυσικα δεν μπορουμε οι περισοτεροι απο εμας να δουμε τετοια ιχνη διαβρωσης στις inox προπελες λογω μικρης σχετικα χρησης ,αυτο παρατηρειται στις προπελες των πλοιων που γυριζουν μηνες συνεχομενα.

Ισως να το παρατηρησει καποιος σε αλουμινενια που λογω χαμηλοτερης αντοχης υλικου μετα απο αρκετη χρηση αρχιζει και φθειρεται το χρωμα πρωτα στην πισω ακμη του πτερυγιου και υστερα αρχιζει και η αφαιρεση μεταλλου ,χωρις αυτο να οφειλεται σε χτυπημα .

Οι κατασκευαστές έχουν υπολογισει το μεγεθος και την θέση των ανοδιων για να προστατευτει ο κινητηρας με βαση τα δικα του εξαρτηματα ,σε περίπτωση υπαρξης inox φλαπς που έχουν αρκετή επιφανεια αυτά θα πρέπει να έχουν τοποθετημενα πάνω τους δικα τους ανοδια .Ενα απλο κολπο για ειναι απο το ιδιο υλικο με τα ανοδια που χρησιμοποιει ο κινητηρας ειναι να χρησιμοποιουμε τα παλια ανοδια (αν δεν ειναι τελειως λειωμενα) που βγαζουμε απο τον κινητηρα πανω σε αυτες τις επιφανειες . Προστασια προσφερει και ο χρωματισμος του ποδιου γιατι με το χρωμα μωνωνεται το αλουμινιο ,γιαυτο θα πρεπει να επισκευαζονται οι φθορες του στα επιμαχα σημεια Οι οδηγιες των κατασκευαστων γραφουν για αντικατασταση των ανοδιων μολις φτασουν στα 2/3 του αρχικου τους ογκου .Κατα την αλλαγη θα πρεπει να καθαριζεται το σημειο επαφης σχολαστικα για να εχουμε τελεια επαφη των ανοδιων με το σωμα του κινητηρα .

Το κόστος και η αντικατασταση τους είναι μηδαμινο σε σχέση με το τι θα παθουμε αν τα αμελησουμε . Εχω φωτο από ποδαρι εξωλεμβιου που δουλευε συνέχεια σε λιμάνι δεν σηκωθηκε ποτε δεν αλλαχθηκαν ανοδια ποτε και τελικα φανηκαν τα γραναζια και ότι περιεχει η ρεβερσα . Δυστυχως δεν ξερω να τι ανεβασω

Αν θελει κάποιος να του τις στειλω και να τις ανεβασει, αξιζει να τις δειτε και τοτε κανεις σιγουρα δεν θα βαψει ανοδια ουτε θα αφηνει το ποδαρι στο νερό αλλά σιγουρα δεν θα παραμελησει την αντικατασταση των ανοδιων του!!!!!!!!!!

Πολύ καλό και ακρως κατατοπιστικο, νομιζω. (κατα τα αλλα myBIKE, μεχρι και για εξωλεμβιες-σκαφη γραφουμε... :uglystupid2: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Συγχαρητήρια για το ωραίο θέμα και ευχαριστούμε κατ' αρχάς που το μοιράστηκες μαζί μας.

Θα σου πρότεινα την χρησιμοποίηση αντιπηκτικού και όχι σκέτου νερού και μάλιστα κατάλληλου για το είδος του ψυγείου που φορά το εργαλείο γιατί το αντιπηκτικό είναι και αντιθερμικό ταυτόχρονα και κάνει και για το καλοκαίρι και διαθέτει και αντισκωριακές δυνατότητες. Τα νερά που βγήκαν από την κούκλα μάλλον έχουν σκουριά φίλε μου.

Θα σου πρότεινα να της βάλεις αντιπηκτικό δεν θα το μετανιώσεις, είναι πάμφθηνο και πάντα για να μην το ξεχάσω με την χρήση απεσταγμένου νερού (μετά το ξέπλυμα με το λάστιχο που πολύ καλά έκανες).

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να κάνω μια ερώτηση για τους γνωρίζοντες;

Αν σε παλιό μοντέλο το μανουάλι λέει 50% νερό και 50% παραφλού,πειράζει

να βάλω σκέτο παραφλού;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να κάνω μια ερώτηση για τους γνωρίζοντες;

Αν σε παλιό μοντέλο το μανουάλι λέει 50% νερό και 50% παραφλού,πειράζει

να βάλω σκέτο παραφλού;

Κανενα προβλημα ...το παραφλου το βαζεις παντα σκετο δεν αραιωνεται ειναι ετοιμο προς χρηση ,το αντιψυκτικο αραιωνεται μονο 50-50... περιπου.

Τροποποιήθηκε από τον vagelisv

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κανενα προβλημα ...το παραφλου το βαζεις παντα σκετο δεν αραιωνεται ειναι ετοιμο προς χρηση ,το ντιψυκτικο αραιωνεται μονο 50-50...

Ωραίος ο Βαγγέλης!Ευχαριστώ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να κάνω μια ερώτηση για τους γνωρίζοντες;

Αν σε παλιό μοντέλο το μανουάλι λέει 50% νερό και 50% παραφλού,πειράζει

να βάλω σκέτο παραφλού;

Ναι πειραζει. Αλμπανικη περιγραφη:

Το σκετο (καθαρο) παραφλου δεν μπορει να τραβηξει ολη τη θερμοτητα απο τον κινητηρα (εχει μικροτερη θερμοχωρητικοτητα) με αποτελεσμα να δουλευει σε θερμοκρασιες μεγαλυτερες απο τις κανονικες ο κινητηρας. Ιδανικα θα επρεπε να βαζαμε σκετο νερακι, αλλα κατι τετοιο θα ειχε καταστρεπτικες συνεπειες για το εσωτερικο του κινητηρα μας, κι οχι μονο. (ψυγεια κλπ)

Τη διαφορα στη θερμοχωρητικοτητα ενδεχομενως να μην της καταλαβεις σε κινητηρα μικρων-μεσαιων επιδοσεων, αλλα στους μεγαλυτερους σιγουρα. Με την ιδια λογικη με τη δικη σου, οταν αλλαξα παραφλου στο hayabusa ελεγε (αν θυμαμαι καλα) 60%νερο αποσταγμενο και 40%παραφλου (καθαρο) και σκεφτηκα εγω "μα τι μαλακιες τωρα, οικονομια θα κανω?? ας βαλω καθαρο παραφλου!" και το αποτελεσμα ηταν οτι ακομα και με τα βεντιλατερ σε λειτουργια ο κινητηρας δεν κρυωνε και για να εχει νορμαλ θεμοκρασια επρεπε να κινουμε πιο γρηγορα απο οτι συνηθως. Μολις εφτιαξα το σωστο μειγμα, μαντεψε!

Προσοχη στο παραφλυο που θα επιλεξεις, αλλα ειναι ετοιμα προς χρηση κι αλλα θελουν αραιωμα. Αν παρεις ετοιμο προς χρηση, το ριχνεις οπως ειναι. Αν παρεις αυτα που θελουν αραιωμα, μονο με αποσταγμενο νερο. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπραβο Πανο. :_thumbsup:

Πρωτη παρατηρηση...........................................................ωραια γαμπα-γυμνασμενη!!! :_innocent:

Δευτερη παρατηρηση

Αφου νερο της βρυσης εβγαλες,σε ποια ανακυκλωση να θα το πας το παλιο? :tooth:

Και τριτον.......αφου εισαι μερακλης,τι βαζεις νερο της βρυσης και γ@μεις το μοτερ στα άλατα?

Αν βαζεις νερο,βαλε και ενα ανωδιο!!! :smoke:

1. Η γάμπα δεν είναι δική μου, είναι ΑΛΛΟΥ. Που ακριβώς μετά απο σέρβις, του κόλλησε ο θερμοστάτης..........

2. Στην ανακύκλωση πάμε το παραφλού που είχε μέσα ο κινητήρας.

3. Βρε Μάνο, το λάστιχο είναι για το ξέπλυμα μόνο, θεωρώ αυτονόητο πως όλοι βάζουμε κάποιο ειδικό ψυκτικό υγρό.........

  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Το υγρό που βγαίνει δεν το πετάμε ούτε στην αποχέτευση, ούτε στο δρόμο, ούτε στην αυλή του γείτονα. Το κρατάμε μέσα στη λεκάνη και όταν βάλουμε το φρέσκο μέσα στην μηχανή, τότε στο άδειο δοχείο βάζουμε το παλιό υγρό και το πάμε στο συνεργείο. Εκείνοι ξέρουν τί να το κάνουν.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Προσοχη στο παραφλυο που θα επιλεξεις, αλλα ειναι ετοιμα προς χρηση κι αλλα θελουν αραιωμα. Αν παρεις ετοιμο προς χρηση, το ριχνεις οπως ειναι. Αν παρεις αυτα που θελουν αραιωμα, μονο με αποσταγμενο νερο. :_thumbsup:

Ακριβως. Στο μανουαλ του αμαξιου πχ λεει εναν τυπο παραφλου που δεν αραιωνεται. Μπαινει αυτουσιο. Στο μανουαλ της μηχανης λεει 50:50 και σε πολυ κρυο μπορεις να φτασεις ως 60:40 (παραφλου-νερο (παντα αποσταγμενο βεβαια). Πανω απ αυτο το απαγορευει

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μπαμπακουλη μεταφερω απο το φορουμ fouskoto.net/"]φουσκωτο.νετ τη δημοσιευση του μελους akistain

Καλα ρε Γιωργη,που ξερουνε οι ''φουσκωτοι'' απο ανοδια? :smoke:

Αυτοι για κανενα αμινοξεο ειναι.......... :tooth:

Τροποποιήθηκε από τον manosamos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

3. Βρε Μάνο, το λάστιχο είναι για το ξέπλυμα μόνο, θεωρώ αυτονόητο πως όλοι βάζουμε κάποιο ειδικό ψυκτικό υγρό.........

Α,οκ Πανο,νομιζα οτι φουλαρες με νερο βρυσης. :_thumbsup:

Με την ευκαιρια.

Η ταπα αυτη που εβγαλες που την εχει το αφρικα?

Στο Βαρα ειναι στον δεξι κυλινδρο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ακριβως. Στο μανουαλ του αμαξιου πχ λεει εναν τυπο παραφλου που δεν αραιωνεται. Μπαινει αυτουσιο. Στο μανουαλ της μηχανης λεει 50:50 και σε πολυ κρυο μπορεις να φτασεις ως 60:40 (παραφλου-νερο (παντα αποσταγμενο βεβαια). Πανω απ αυτο το απαγορευει

Εγώ έβαλα αυτούσιο το ψυκτικό υγρό της μαμάς Χόντα, όπως ορίζει ο κατασκευαστής.

Α,οκ Πανο,νομιζα οτι φουλαρες με νερο βρυσης. :_thumbsup:

Με την ευκαιρια.

Η ταπα αυτη που εβγαλες που την εχει το αφρικα?

Στο Βαρα ειναι στον δεξι κυλινδρο.

Η τάπα Μάνο είναι στο κάτω μέρος της αντλίας νερού, μπροστά απο τον επιλογέα ταχυτήτων.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι πειραζει. Αλμπανικη περιγραφη:

Το σκετο (καθαρο) παραφλου δεν μπορει να τραβηξει ολη τη θερμοτητα απο τον κινητηρα (εχει μικροτερη θερμοχωρητικοτητα) με αποτελεσμα να δουλευει σε θερμοκρασιες μεγαλυτερες απο τις κανονικες ο κινητηρας. Ιδανικα θα επρεπε να βαζαμε σκετο νερακι, αλλα κατι τετοιο θα ειχε καταστρεπτικες συνεπειες για το εσωτερικο του κινητηρα μας, κι οχι μονο. (ψυγεια κλπ)

Τη διαφορα στη θερμοχωρητικοτητα ενδεχομενως να μην της καταλαβεις σε κινητηρα μικρων-μεσαιων επιδοσεων, αλλα στους μεγαλυτερους σιγουρα. Με την ιδια λογικη με τη δικη σου, οταν αλλαξα παραφλου στο hayabusa ελεγε (αν θυμαμαι καλα) 60%νερο αποσταγμενο και 40%παραφλου (καθαρο) και σκεφτηκα εγω "μα τι μαλακιες τωρα, οικονομια θα κανω?? ας βαλω καθαρο παραφλου!" και το αποτελεσμα ηταν οτι ακομα και με τα βεντιλατερ σε λειτουργια ο κινητηρας δεν κρυωνε και για να εχει νορμαλ θεμοκρασια επρεπε να κινουμε πιο γρηγορα απο οτι συνηθως. Μολις εφτιαξα το σωστο μειγμα, μαντεψε!

Προσοχη στο παραφλυο που θα επιλεξεις, αλλα ειναι ετοιμα προς χρηση κι αλλα θελουν αραιωμα. Αν παρεις ετοιμο προς χρηση, το ριχνεις οπως ειναι. Αν παρεις αυτα που θελουν αραιωμα, μονο με αποσταγμενο νερο. :_thumbsup:

+1

:worshippy: :worshippy: :worthy: :worthy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Α,οκ Πανο,νομιζα οτι φουλαρες με νερο βρυσης. :_thumbsup:

Με την ευκαιρια.

Η ταπα αυτη που εβγαλες που την εχει το αφρικα?

Στο Βαρα ειναι στον δεξι κυλινδρο.

Και επειδη παιζει να εχω γεροντικη άννοια,να διορθωσω οτι η ταπα ειναι δεξια στον εμπρος κυλινδρο και οχι στον δεξι κυλινδρο....

Γερονταματα........ :smoke:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μετά την πρώτη βόλτα έγινε έλεγχος της στάθμης των υγρών και συμπληρώθηκε (πολύ λίγο) στο δοχείο διαστολής. winking.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Μετά την πρώτη βόλτα έγινε έλεγχος της στάθμης των υγρών και συμπληρώθηκε (πολύ λίγο) στο δοχείο διαστολής. winking.gif

Μπράβο κούκλε..!

:_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να κάνω μια ερώτηση για τους γνωρίζοντες;

Αν σε παλιό μοντέλο το μανουάλι λέει 50% νερό και 50% παραφλού,πειράζει

να βάλω σκέτο παραφλού;

Άν και πρόλαβαν και οι άλλοι φίλοι παραπάνω, ναι πειράζει.

Προσοχή, το αυτούσιο οι περισσότεροι κατασκευαστές αν όχι όλοι το απαγορεύουν. Μπορείς να φτάσεις σε μίξη ορισμενη που το γράφει ο κατασκευαστής. Π.χ. μέχρι 50% αντιπηκτικό-αντιθερμικό και 50% νερό απεσταγμένο.

Πολλά από τα κυκλοφορούντα στην αγορά είναι ήδη αραιωμένα αλλά το γράφουν στην συσκευασία τους οπότε πρέπει να προσέχουμε και τι γράφει στην συσκευασία του αυτό που αγοράσαμε. Μερικά επίσης , όπως το G12 ++ (VW-AUDI-SEAT-SKODA)θέλουν απλό νερο βρύσης γιατί περιέχουν πρόσθετοπου αντιδρά εξουδετερώνοντας τα άλατα. Επίσης προσοχή αν το ψυγείο είναι αλουμινένιο να κάνει το αντιπηκτικό - αντιθερμικό για αυτό.

Ανακεφαλαιώνοντας, βλέπουμε τι λέει ο κατασκευαστής στο εγχειρίδιο χρήστη και στο εγχειρίδιο συντηρήσεως αν τόχουμε και το ακολουθούμε ευλαβικά.

Οι περισσότερες HONDA βγάζουν τα νερά από την συγκεκριμένη βίδα της αντλίας νερού αλλά και αυτό φαίνεται από το servise manual γιατί υπάρχουν και εξαιρέσεις όπως έγραψε ο Μάνος παραπάνω για το δικό του.Και το δικό μου πάντως από την ανλία νερού βγάζει τα νερά του ψυγείου από την ίδια βίδα.

Τα ανόδια, υπάρχουν σε κινητήρες θαλάσσης οπότε μην τα μπερδεύουμε, άλλη νοοτροπία - συνθήκες λειτουργίας (έχω φουσκωτό και το ξέρω το άθλημα).

Και φυσικά +1 και από εμένα για το ωραίο θέμα !

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...