Jump to content
black_hawk

ΡΕΠΡΙΖ!

Recommended Posts

Ειναι πολυ συνηθισμενο "test" ειδικα στα περιοδικα αυτοκινητων, οι δοκιμες "επιταχυνσης εν κινησει" (κοινως και επι το ελληνικοτερον, "ρεπριζ".. :P) που γινονται με διαφορες ταχυτητες (3η,4η,5η κλπ) και σε διαφορα χλμ (συνηθως 90-120 αλλα και παραπανω) και αφορουν την δυνατοτητα επιταχυνσης ενος οχηματος ενω αυτο βρισκεται ΗΔΗ! εν κινησει (δλδ, ηδη εχει καποια χιλιομετρα..)

Πολλοι, κοιτανε τα "0-100" (σε χιλιομετρα), "0-400" 'η "0-1000" (σε μετρα, απο την εκκινηση)

Και ομως!.. Οι "ρεπριζ" ενος οχηματος, αφορουν το ζωτικοτερο ισως στοιχειο ενεργητικης ασφαλειας του, μιας και αφορα κυριως προσπερασεις! (Το πιο επικινδυνο σημειο, οδηγησης σε δρομο!

Εκει που, οσο και αν φαινεται ασημαντο, παιζουν ρολο και τα δεκατα! του δυτερολεπτου!)

Για παραδειγμα..

Ας συγκρινουμε δυο οχηματα, που κινουνται με 90 χλμ/ωρα και θελοντας να προσπερασουν, γρηγορα και με ασφαλεια! ενα προπορευομενο οχημα, πρεπει να αναπτυξουν 130 χλμ/ωρα.. (Το αναφερω αυτο, γιατι ειναι "κλασσικη" μετρηση..)

Αν τα δυο οχηματα (auto-moto κλπ, δεν εχει σημασια) εχουν μια διαφορα, ας πουμε 0,3 sec (π.χ. 5,4 το ενα και 5,1 το αλλο) αυτο, μπορει να φαινεται ασημαντο.. ΕΙΝΑΙ, ΟΜΩΣ???

Υπολογειστε: Σε αυτες τις ταχυτητες το "γρηγοροτερο" οχημα, θα ειναι μπροστα απο το αλλο, κατα περιπου 12 μετρα!!! *

Δλδ, το ενα, (ας πουμε) μολις θα εχει προσπερασει το λεωφορειο, ενω το αλλο (το πιο.. "αργο") μολις θα μπαινει στο αντιθετο ρευμα!! :_scare:

Ειναι λιγο??? Προφανως οχι..

Ειναι πολλα τα 0.3 sec στις ρεπριζ??? ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΝΑΙ!!

Το εχετε κοιταξει ποτε αυτο, κατα την επιλογη της μηχανης?? (Ναι, ξερω.. Ελαχιστα ασχολουνται μ'αυτο, στα μηχανακια..Περισσοτερο ασχολουνται στα αυτοκινητα (μιας και γενικως, ειναι πιο αργοκινητα), αλλα μηπως θα'πρεπε να το κοιταμε και μεις λιιιιγο παραπανω??)

Περιμενω απαντησεις και σιγα-σιγα θα τα πουμε, οσο αναφορα τις "ρεπριζ".. (Απο τι ακριβως εξαρτωνται, βασικα..)

:)

* Mε 90 χλμ/ωρα, τα χλμ ειναι 8, αρα κατα μεσο ορο, 10 μετρα, αλλα δεν νομιζω οτι "κολλαμε" εδω..)

Τροποποιήθηκε από τον black_hawk

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Aυτό που χρειάζεσαι είναι κυβικά (άρα και ροπές)

Τα μικρότερα σε κυβικά μηχανάκια, αν και δυνατότερα ίσως αν είναι πχ 600 I4, χάνουν κατά κράτος από μια μεγάλου κυβισμού δικύλινδρη V2 ή Boxer ή Ι2.

Άρα για μεγάλες ρεπρίζ, μεγάλα δικύλινδρα κυβικά. (κατά προτίμηση boxer που υπερτερούν σε ροπές στις χαμηλομεσαίες)

Άρε Θανάση με τα θέματα "γκολ από τα αποδυτήρια" :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Aυτό που χρειάζεσαι είναι κυβικά (άρα και ροπές)

Τα μικρότερα σε κυβικά μηχανάκια, αν και δυνατότερα ίσως αν είναι πχ 600 I4, χάνουν κατά κράτος από μια μεγάλου κυβισμού δικύλινδρη V2 ή Boxer ή Ι2.

Άρα για μεγάλες ρεπρίζ, μεγάλα δικύλινδρα κυβικά. (κατά προτίμηση boxer που υπερτερούν σε ροπές στις χαμηλομεσαίες)

Άρε Θανάση με τα θέματα "γκολ από τα αποδυτήρια" :D

Επετρεψε μου να.. "δυσανασχετισω", για δυο λογους..

1. Ενα "κοκκινιασμενο" 1000ρι SS, μας κανει "αλοιφη" (!) ΚΑΙ! σ'αυτον τον τομεα.. (Για να μην πω και 600αρι.. :whistling: )

2. Επετρεψε μου να εχω τους λογους μου, για το θεμα.. :rolleyes: :rolleyes: )

:grin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

μου αρεσει να τα διαβαζω μεσα στα συγκριτικα αλλα εννοειται πως δεν τα θυμαμαι την αλλη μερα....

σιγουρα ειναι σημαντικες αν σκεφτουμε την αποσταση που πρεπει να καλυψουμε πανω στην προσπεραση, αλλα δεν νομιζω οτι μας περναει απο το μυαλο οταν βαραει ο καμπανακι του ερωτα και παμε για αγορα μο/τας._thumbsup.gif

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Επετρεψε μου να.. "δυσανασχετισω", για δυο λογους..

1. Ενα "κοκκινιασμενο" 1000ρι SS, μας κανει "αλοιφη" (!) ΚΑΙ! σ'αυτον τον τομεα.. (Για να μην πω και 600αρι.. :whistling: )

2. Επετρεψε μου να εχω τους λογους μου, για το θεμα.. :rolleyes: :rolleyes: )

:grin:

κάτι ξέρει.........κάτι ξέρει........ :secret:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγω παντως οταν ειναι να κανω προσπεραση, δεν αφηνω την τελευταια σχεση στο κιβωτιο. Κατεβαζω και την κανω την προσπεραση.

Για μενα οι ρεπριζ βοηθουν αλλου οπως στην πολη, να μην χρεαιζεται καθε τρεις και λιγο να αλλαζεις σχεση στο κιβωτιο για να κινηθεις, μια γρηγορη βολτα σε στροφες που μου αρεσει ρε αδερφε να μην αλλαζω 3 ταχυτητες για μια στροφη αλλα να εχω τη γλυκια ροπουλα να κανει ολη την καλη δουλεια. Η σε περιπτωσεις, που μεσα στην πολη μου εχει τυχει αρκετες φορες, που θελω αμεσα δυναμη να ξεφυγω απο μια "κατασταση".

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ,ούτε που το είχα στο μυαλό μου αυτό το πράγμα.Και είναι λίγα τα άτομα που θα το θέσουν ως κριτήριο για την αγορά μιας μηχανής.

Γενικά πιστεύω ότι μια μηχανή μεγαλύτερη ή και ίση με 600cc,έχει αυτό που λέμε "άρπαγμα" και δεν είναι ανάγκη να είναι ss.

Στην δικιά μου ας πούμε έχει ροπή στις χαμηλο-μεσσαίες,χωρίς βίαιες επιταχύνσεις.Πάντα μιλάμε σε νορμάλ ταχύτητες (90χλμ)...προσπέρασμα πχ στα 150..εε εκεί αρχίζει να φαίνεται η αδύναμια του κινητήρα μου.

Tα ss μαζί με τα motard,έχουν το περισσότερο άρπαγμα.Τα μοτάρντ βέβαια έχουν ένα θέμα στα πολλά χλμ..

Τροποποιήθηκε από τον nestro

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ναι τις κοιταω πολυ τις ρεπριζ ,αλα οχι στους πινακες των περιοδικων ,αυτο που κοιταω ειναι η ροπη στις χαμηλομεσαιες ,το ευρος στροφων που δουλευει ο κινητηρας και το ποσο μακριες ειναι οι σχεσεις

και αυτος αλλωστε ειναι ενας απο τους λογους που επελεξα το τωρινο μου μηχανακι ,οπως και το προηγουμενο (ttr600)

σε καθημερινες συνθηκες κινησης αυτη ειναι η επιταχυνση που ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ στον δρομο ,εκει που πηγαινεις αμεριμνος ,ανοιγεις γκαζι και εφυγες ,ουτε κατεβασματα ουτε τιποτα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εξαρταται.

Αν ψαχνεις ενα μεταχειρω 125 σκουτερ να κανης τις αστικες δουλειες σου δεν σε απασχολει πιθανως το θεμα.

Αν εχεις καποια διαδρομη σε μοτοσυκλετες και σκοπευεις να διαθεσεις κανα 16-17000 για αγορα μηχανης κοιτας και ψυριζεις πολλα.Τα χαρακτηριστικα του κινητηρα δυσκολα ,εως αδυνατον να σε αφησουν αδιαφορο

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η άποψή μου,

Εάν το ρεπρίζ το δούμε από την οπτική γωνία του μετρητή ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος σε περίπτωση προσπέρασης τότε ο οδηγός πρέπει πρώτα από όλα να έχει επιλέξει τη σωστή σχέση μετάδοσης έτσι ώστε για παράδειγμα εάν κινείται με 80km/h και ανοίξει το γκάζι σχεδόν τελείως να είναι εφικτό ώστε να φτάσει τα 120 km/h με την ίδια σχέση. Δηλαδή να βρίσκεται κάπου στην θετική κλίση των καμπύλων ισχύος και ροπής σε σχέση με τις RPM και να καταλήξει σχεδόν στην «πίκα» της καμπύλης ισχύος. Τώρα εάν δύο ίδια οχήματα σχήματος και βάρους (ίδιες δυνάμεις αεροδυναμικής αντιστάσεως και αδράνειας) τότε πιστεύω ότι η μεγαλύτερη ισχύς θα δώσει μικρότερο χρόνο ρεπρίζ και όχι η μεγαλύτερη ροπή. Το μεγαλύτερο παραγόμενο έργο (στη μονάδα του χρόνου) είναι αυτό που θα δώσει και τη μεγαλύτερη ενέργεια (δύναμη προώθησης) στον τροχό.

Αυτά από μένα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εξαρταται.

Αν ψαχνεις ενα μεταχειρω 125 σκουτερ να κανης τις αστικες δουλειες σου δεν σε απασχολει πιθανως το θεμα.

Αν εχεις καποια διαδρομη σε μοτοσυκλετες και σκοπευεις να διαθεσεις κανα 16-17000 για αγορα μηχανης κοιτας και ψυριζεις πολλα.Τα χαρακτηριστικα του κινητηρα δυσκολα ,εως αδυνατον να σε αφησουν αδιαφορο

Ειναι προφανες οτι εδω, συζηταμε για μηχανες, ε? ;)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε Θανάση...τι κοκκινισμένο 1000SS μου λες? Αφού μιλάμε για ταχύτητες 90-130 όπως είπες στο παράδειγμα (εκτός κι αν δεν κατάλαβα σωστά) και βάση αυτού του παραδείγματος κάνω μια υποτιθέμενη σύγκριση. Εκτός κι αν το 1000 είναι ακόμα με πρώτη σε αυτά τα χιλιόμετρα :P (που τα 90 τα έχει με 1η)

Εκεί λογικά έχεις μια σχέση μέσα πχ 4η. Με αυτά τα χαω είναι κοκκινισμένο ένα 1000άρι SS?

Εγώ κατάλαβα ότι πάμε πορεία με μια σχέση και απλά ανοίγουμε τέρμα το γκάζι. Ε, με αυτή τη λογική, πιο γρήγορα θα ανταποκριθεί ένα μεγάλου κυβισμού δικύλινδρο κι όχι ένα τετρακύλινδρο που οι στροφές του είναι σχεδόν στον πάτο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε Θανάση...τι κοκκινισμένο 1000SS μου λες? Αφού μιλάμε για ταχύτητες 90-130 όπως είπες στο παράδειγμα (εκτός κι αν δεν κατάλαβα σωστά) και βάση αυτού του παραδείγματος κάνω μια υποτιθέμενη σύγκριση. Εκτός κι αν το 1000 είναι ακόμα με πρώτη σε αυτά τα χιλιόμετρα :P (που τα 90 τα έχει με 1η)

Εκεί λογικά έχεις μια σχέση μέσα πχ 4η. Με αυτά τα χαω είναι κοκκινισμένο ένα 1000άρι SS?

Εγώ κατάλαβα ότι πάμε πορεία με μια σχέση και απλά ανοίγουμε τέρμα το γκάζι. Ε, με αυτή τη λογική, πιο γρήγορα θα ανταποκριθεί ένα μεγάλου κυβισμού δικύλινδρο κι όχι ένα τετρακύλινδρο που οι στροφές του είναι σχεδόν στον πάτο!

Η συγκριση, γινεται παντα με την ιδια σχεση, στην ιδια ταχυτητα (π.χ. εχεις 90 και 3η εσυ, το ιδιο και ο αλλος..)

Αν και, βεβαια.. στα μηχανακια ειναι διαφορετικα, απ'οτι στα αυτοκινητα..

Εδω συνηθως δοκιμαζουμε 120-150 και με τελευταια σχεση..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η συγκριση, γινεται παντα με την ιδια σχεση, στην ιδια ταχυτητα (π.χ. εχεις 90 και 3η εσυ, το ιδιο και ο αλλος..)

Αν και, βεβαια.. στα μηχανακια ειναι διαφορετικα, απ'οτι στα αυτοκινητα..

Εδω συνηθως δοκιμαζουμε 120-150 και με τελευταια σχεση..

και πάλι όμως αφήνεις ένα σημαντικό παράγοντα έξω,το πως βγάζει η μηχανή τα άλογα στον δρόμο.Αν πχ πάρω την bmw σου και ένα ss 1000αρι,με το που ανοίξουμε την γκαζέρια το ss θα σηκώσει τροχό..αυτό σε πίστα είναι καλό..στον δρόμο όμως?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

και πάλι όμως αφήνεις ένα σημαντικό παράγοντα έξω,το πως βγάζει η μηχανή τα άλογα στον δρόμο.Αν πχ πάρω την bmw σου και ένα ss 1000αρι,με το που ανοίξουμε την γκαζέρια το ss θα σηκώσει τροχό..αυτό σε πίστα είναι καλό..στον δρόμο όμως?

Περιμενω απαντησεις και σιγα-σιγα θα τα πουμε, οσο αναφορα τις "ρεπριζ".. (Απο τι ακριβως εξαρτωνται, βασικα..))

:winking:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε Θανάση...τι κοκκινισμένο 1000SS μου λες? Αφού μιλάμε για ταχύτητες 90-130 όπως είπες στο παράδειγμα (εκτός κι αν δεν κατάλαβα σωστά) και βάση αυτού του παραδείγματος κάνω μια υποτιθέμενη σύγκριση. Εκτός κι αν το 1000 είναι ακόμα με πρώτη σε αυτά τα χιλιόμετρα :P (που τα 90 τα έχει με 1η)

Εκεί λογικά έχεις μια σχέση μέσα πχ 4η. Με αυτά τα χαω είναι κοκκινισμένο ένα 1000άρι SS?

Εγώ κατάλαβα ότι πάμε πορεία με μια σχέση και απλά ανοίγουμε τέρμα το γκάζι. Ε, με αυτή τη λογική, πιο γρήγορα θα ανταποκριθεί ένα μεγάλου κυβισμού δικύλινδρο κι όχι ένα τετρακύλινδρο που οι στροφές του είναι σχεδόν στον πάτο!

Ειλικρινά σχεδόν αποκλείω κάποιος να έχει SS600 ή 1000 και να ταξιδεύει με 90-130......

Ακόμα και τα 600αρια μπορούν τα ταξιδεύουν πολύ γρηγορότερα τόσο γιατί έχουν επιδόσεις που τα 2c on-off δεν φθάνουν ούτε στο όνειρό τους, όσο και γιατί οι αναβάτες λόγω «πολεμικής θέσης οδήγησης» βολεύονται καλύτερα σε μεγάλες ταχύτητες παρά στα 90-130. Η σκυφτή θέση επιβάλλει να φθάσεις γρήγορα και οι μοτοσυκλέτες αυτού του τύπου κουράζουν λιγότερο στα πολλά γιατί οι αναρτήσεις τους δουλεύουν καλύτερα!

Διόρθωση: Alx με πρώτη τα 1000άρια χτυπούν πάνω από 140km/h οπότε άσε καλύτερα.....:_thumbsup:

Από την άλλη, η λογική της γρήγορης οδήγησης που σε σπρώχνει μια SS κατασκευή, δεν αφήνει τον αναβάτη να οδηγεί σαν συνταξιούχος.

Σε κάθε ευκαιρία θα παίξει με το σασμάν, θα κατεβάσει 2-3 σχέσεις και θα συνεχίσει να πηγαίνει γρήγορα.

Είναι δε λάθος να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα: ένα GS πχ, στα καλύτερά του θα βγάλει τελική όση βγάζει ένα 1000άρι με......3η!

Δηλαδή οι ρεπρίζ της Μπέμπας σου με τελευταία σχέση στο κιβώτιο θα πρέπει να συγκριθεί με τις ρεπρίζ μιας 1000άρας με 3η!!

Με άλλα λόγια, αν είχα SS600 και ταξίδευα χαλαρός με 100km/h μάλλον θα έπαιζα με το σασμάν σε προσπεράσεις ή ρεπρίζ παρά θα περίμενα πότε θα φορτώσει την 6η.....

Η συγκριση, γινεται παντα με την ιδια σχεση, στην ιδια ταχυτητα (π.χ. εχεις 90 και 3η εσυ, το ιδιο και ο αλλος..)

Αν και, βεβαια.. στα μηχανακια ειναι διαφορετικα, απ'οτι στα αυτοκινητα..

Εδω συνηθως δοκιμαζουμε 120-150 και με τελευταια σχεση..

Το ανέφερα και παραπάνω.....

Αν πχ συγκρίνω ρεπρίζ 80-120 ενός XTX με τελευταία σχέση (ταχύτητα κίνησης που έχει το XTX με rpm ιδανικές, μέσα στις ροπές του) και ενός ZZR ή Busa με 6η που δουλεύει στις 2000rpm (με κόφτη στις 12.500) θα αποδείξω τι?

Η σύγκριση ρεπρίζ σε μηχανάκια ίδιας κατηγορίας έχει λογική όταν συγκρίνουμε αντίστοιχες σχέσεις μετάδοσης.

Σε διαφορετικής κατηγορίας μηχανάκια οφείλουμε να κοιτάξουμε βαθύτερα το θέμα

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

και πάλι όμως αφήνεις ένα σημαντικό παράγοντα έξω,το πως βγάζει η μηχανή τα άλογα στον δρόμο.Αν πχ πάρω την bmw σου και ένα ss 1000αρι,με το που ανοίξουμε την γκαζέρια το ss θα σηκώσει τροχό..αυτό σε πίστα είναι καλό..στον δρόμο όμως?

στον δρομο αμα εχεις σωστα αξιοποιησημα και λιγα αλογα ουτε σουζες ουτε τιποτα και εισαι και πιο μπρωσρτα...πχ το ducati εχει ροπη απο χαμηλα και αμα το προσεξεις το ανοιγμα βγαζεις ολα τα αλογα χωρις σουζα...τωρα στα πιο δυνατα υπαρχει ενα θεματακι

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οι ρεπρίζ και η συμπεριφορά και η ροπή του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες με ενδιαφέρει για τους λόγους που είπε κι ο gee

σε καθημερινες συνθηκες κινησης αυτη ειναι η επιταχυνση που ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ στον δρομο ,εκει που πηγαινεις αμεριμνος ,ανοιγεις γκαζι και εφυγες ,ουτε κατεβασματα ουτε τιποτα...

Συγκρίσεις όμως δεν μπορούμε να κάνουμε μεταξύ όλων των μοτοσικλετών, αλλά μόνο μεταξύ μηχανών ίδιας κατηγορίας. Αλλιώς θα πέσουμε στο λάθος που επισήμανε ο ksino1100

Με άλλα λόγια, αν είχα SS600 και ταξίδευα χαλαρός με 100km/h μάλλον θα έπαιζα με το σασμάν σε προσπεράσεις ή ρεπρίζ παρά θα περίμενα πότε θα φορτώσει την 6η.....

Αλλιώς είναι σαν να συγκρίνει κανείς τις ρεπρίζ ενός Lada Niva & ενός Honda S 2000.... Απλά δεν έχει νόημα... :uglystupid2:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το ρεπρίζ είναι αυτό που με χαλάει στο δικό μου το μοτόρι. Και εξηγούμαι:

Δεν είναι πως το φάζερ δεν έχει γκάζι για τις επιταχύνσεις που χρειάζονται στην καθημερινή μετακίνηση.

Κάθε άλλο, με όποια ταχύτητα και αν είμαι σπάνια θα ανοίξω τέρμα το γκάζι όταν οδηγάω σε "normal mode".

Αλλά μερικές φορές εκεί που ρολάρω θέλω απλά να γυρίσω το γκριπ και η μηχανή να τα σκάσει. Ε, αυτό δεν το κάνει.

Θα δώσω ένα σενάριο για να καταλάβετε τι εννοώ. Όποτε ρολάρω με 100-120 κατά 99% θα έχω 6η. Εκεί αν ανοίξω το γκάζι λίγα πράγματα θα συμβούν. Αν είχα 3η όμως θα χαιρόμουν επιτάχυνση, γιατί η τρίτη σπαστή βγάζει μέχρι 180 :_zeppelin: . Μιλάμε δηλαδή για όχι ένα ούτε δύο, αλλά για τρία κατεβάσματα. Ε, αυτό ποτέ δεν το κάνω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν αρχίσουμε τώρα να λέμε για κατεβάσματα κτλ... δεν βγάζουμε άκρη. Την ρεπρίζ την μετράς με το άνοιγμα του γκαζιού σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα, με συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο. Αν τώρα σου λέει ο άλλος με το 600SS κατεβάζω δυο ταχύτητες και φεύγω πύραυλος... ε τι να του πεις, αφού άλλο είναι το ζητούμενο του τεστ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Κατά την γνώμη μου η ρεπρίζ είναι το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα όσον αφορά την καθημερινή χρήση και οδηγησιμότητα εκτός πίστας. Παράμετροι που την επηρρεάζουν είναι η ροπή (τις συγκεκριμένες στροφές που έχει το κάθε μηχανάκι όταν αρχίζει η μέτρηση) και το βάρος, καθώς και ο λόγος μετάδοσης. Ρόλο επίσης παίζουν και τα "ιδιαίτερα χαρακτηριστικά" της κάθε διάταξης κινητήρα, με τους V2 (και ο boxer V 180 μοιρών είναι) να έχουν ένα θεωρητικό προβάδισμα στην συγκεκριμένη μέτρηση, όταν αυτή γίνεται στις μεσαίες περίπου στροφές.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν αρχίσουμε τώρα να λέμε για κατεβάσματα κτλ... δεν βγάζουμε άκρη. Την ρεπρίζ την μετράς με το άνοιγμα του γκαζιού σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα, με συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο. Αν τώρα σου λέει ο άλλος με το 600SS κατεβάζω δυο ταχύτητες και φεύγω πύραυλος... ε τι να του πεις, αφού άλλο είναι το ζητούμενο του τεστ?

Ναι αλλά αν τώρα μιλάς για IL4 1000 με 6η και 100 χιλιόμετρα πάλι δεν θα βγάλεις άκρη...

Η επιτάχυνση έχει να κάνει με τη ροπή που βγαίνει στον τροχό. Όσο μεγαλύτερη ροπή έχεις ( και σε τι φάσμα στροφών την βγάζεις ) τόσο καλύτερη επιτάχυνση θα έχεις.

Άλλο ροπή μηχανής όμως και άλλο η ροπή που βγαίνει στον τροχό.

Χοντρικά (ροπή τροχού) = (ροπή μηχανής) * (σχέση ταχύτητας).

Γιαυτό μια μηχανή πχ έχει καλύτερη επιτάχυνση με μικρότερη σχέση από ότι σε μεγαλύτερη...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αν αρχίσουμε τώρα να λέμε για κατεβάσματα κτλ... δεν βγάζουμε άκρη. Την ρεπρίζ την μετράς με το άνοιγμα του γκαζιού σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα, με συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο. Αν τώρα σου λέει ο άλλος με το 600SS κατεβάζω δυο ταχύτητες και φεύγω πύραυλος... ε τι να του πεις, αφού άλλο είναι το ζητούμενο του τεστ?

Ναι, αλλά η συγκεκριμένη σχέση που λες είναι υποκειμενική για τον κάθε οδηγό και κάθε μηχανή σου δίνει διαφορετικές δυνατότητες. Στο φάζερ πχ είναι πολύ εύκολο να το οδηγάς με δύο ταχύτητες κάτω χωρίς να θεωρείται πως το πας σπαστό. Έχει μεγάλο εύρος στροφών και οι σχέσεις του μετά την τρίτη είναι πολύ κοντές μεταξύ τους. Σε αυτό το πνεύμα έγραψα τα παραπάνω και όχι στο πνεύμα "αν κατεβάσω γκαζώνει πολύ" . Προφανώς συμβαίνει αυτό.

Στην συζήτηση θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβουμε και την παράμετρο πως δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε τα ρεπρίζ με την ίδια σχέση χωρίς να κοιτάζουμε τίποτα παραπέρα. Όταν σε μια μοτοσυκλέτα η 5η βαράει κόφτες στα 200 και σε μια άλλη στα 250, προφανώς μια σύγκριση από ίδια χιλιόμετρα είναι άκυρη και άσκοπη.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

To ότι συγγρίνονται πάντα με ίδια ταχύτητα στο κυβώτιο είναι για να αποφεύγονται συζητήσεις όπως η παραπάνω. Στην πράξη εγώ πχ με το fazer κάνω πάντα μια κατεβασιά όταν κάνω προσπέραση, γίνεται αυτόματα πλέον. Όταν ρολάρεις με 6η απλά διανύεις απόσταση και συνήθως δεν κάνω προσπεράσεις τότε. Όταν πχ έχει ψιλοκινηση και πάω γρήγορα συνήθως πάω με 5η και κάνω μια κατεβασιά όταν προσπερνάω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ναι ρε συ... μαζί σου αλλά... όταν θέλει κάποιος να κάνει ένα τεστ, παίρνει σταθερά δεδομένα.

Δηλαδή... πηγαίνω εγώ με 5η και με 90χαω στο κοντέρ. Εσύ με 5η και 90χαω στο μοτέρ... ένα R1 με 5η και 90χαω στο κοντέρ και μας λένε ΤΩΡΑ ανοίξτε το γκάζι τέρμα και περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί μέχρι τα 130χαω που πρέπει να φτάσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται. Μην αρχίζουμε να βάζουμε ΑΝ στη μέση όπως είπες ότι εσύ μπορείς να κρατάς μικρότερη σχέση μέσα επειδή έχει μεγάλο εύρος στροφών.

Το άδικο σε αυτή τη σύγκριση είναι ότι συγκρίνουμε εντελώς διαφορετικές μοτοσυκλέτες που έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις,σχέσεις, στροφές.

Όταν κάποιος σκεφτεί αυτά τα δεδομένα για να επιλέξει μια μοτό, σίγουρα θα συγκρίνει μόνο μοτοσυκλέτες μιας κατηγορίας κι όχι από δέκα διαφορετικές, γιατί απλά μία κατηγορία τον ενδιαφέρει.

Άρα θα συγκρίνουμε R1-ZX10-GSXR1000 κτλ κι όχι 1200GS,R1 και HD Fat boy.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...