Jump to content
ziki

Aερόψυκτος vs Υδρόψυκτος (κινητήρας)

Recommended Posts

Επειδη ειμαι αρχαριος γνωριζω τις εννοεις αυτες μονο ακουστα, μηπως μπορει καποιος να αναφερθει πανω σε αυτες και επιγραματικα να υποστηριξη το ρολο τους και τις διαφορες που επιφερουν σε μια μηχανη?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Στους αεροψυκτους για να ψυχεται το μοτερ πρεπει να το χτυπαει αερας, δηλαδη να βρισκεται σε κινηση. Επισης εχει μηδενικη συντηρηση αφου ουσιαστικα δεν "υπαρχει" συστημα ψυξης αρα και δεν χαλαει.

Οι υγροψυκτοι ειναι πιο πολυπλοκη κατασκευει μιας και εχει και ψυγεια και σωληνες και βεντιλατερ και αλλα διαφορα που αμα δεν τα φροντισεις την εχεις βαψει γιατι θα χαλασει το μοτερ.

Στους περισσοτερους κινητηρες την καλυτερη ψυξη την προσφερει η υδροψυξη αλλα υπαρχουν και μηχανες στις οποιες ειναι πιο βολικα να ψυχονται με τον αερα (πχ BMW GS ή παπακια).

Εαν κανω λαθος ας με διορθωσουν οι γνωστες

:)

Τροποποιήθηκε από τον ozfrox

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Στους αεροψυκτους για να ψυχεται το μοτερ πρεπει να το χτυπαει αερας, δηλαδη να βρισκεται σε κινηση. Επισης εχει μηδενικη συντηρηση αφου ουσιαστικα δεν "υπαρχει" συστημα ψυξης αρα και δεν χαλαει.

Οι υγροψυκτοι ειναι πιο πολυπλοκη κατασκευει μιας και εχει και ψυγεια και σωληνες και βεντιλατερ και αλλα διαφορα που αμα δεν τα φροντισεις την εχεις βαψει γιατι θα χαλασει το μοτερ.

Στους περισσοτερους κινητηρες την καλυτερη ψυξη την προσφερει η υδροψυξη αλλα υπαρχουν και μηχανες στις οποιες ειναι πιο βολικα να ψυχονται με τον αερα (πχ BMW GS ή παπακια).

Εαν κανω λαθος ας με διορθωσουν οι γνωστες

:)

Ναι αλλα με τι τροπο ψυχουν τον αερα οι αεροψυκτοι? Αν οδηγεις καλοκαιρι που ο αερας ειναι καυτος, πρεπει το συστημα με καποιο τροπο να τον ψηξει να υποθεσω.

Η τεχνολογια της αεροψηξης ποσο καινουρια ειναι? Τα καινουρια παπια δηλαδη ολα φορανε αεροψυκτους?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

είναι παμπάλαια, όχι καινούρια. Σχεδόν όλα τα παπιά είναι αερόψυκτα, μειώνοντας έτσι το βάρος, κόστος και πολυπλοκότητα κατασκευής. Μόνο κάποια "γρήγορα" παπια χρειάζονται υδρόψυξη.

Το αν θα αποφασίσει μια εταιρεία να βάλει ή όχι υδρόψυξη εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, και από το που προβλέπεται να λειτουργεί ο κινητήρας. Πχ πολλά εντούρο είναι αερόψυκτα, αν και είναι φτιαγμένα για να καταπονούνται, αλλά τους ενδιαφέρει ελάχιστο βάρος. Τα μεγάλα BMW καλύπτονται από αερόψυξη και μια ψύκτρα λαδιού (το λάδι ψύχει και αυτό τον κινητήρα) και ας βγάζουν περι τα 100 άλογα!

Είναι 2 διαφορετικές λύσεις σε ένα πρόβλημα, έκαστη με τα πρωτερήματα και μειονεκτήματά της.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν νομιζω να εχουν προβλημα με το ζεστο αερα, ουτος η αλλος οι θερμοκρασιες που αναπτυσει το μοτερ οταν δουλευει ειναι κατα πολυ μεγαλυτερες οποιαδηποτε φυσιολογικη θερμοκρασια περιβαλλοντος στο οποιο οδηγουμε. Αμα βεβαια κολλησεις στην κινηση (μποτιλιαρισμα) τοτε νομιζω υπαρχει προβλημα. Το μονο παπι μεχρι τωρα που δεν εχει αεροψυξη ειναι το Crypton X αλλα δεν ξερω κατα ποσο ειναι πρακτικο γιατι το παπι το παιρνεις για το χαμηλο κοστος συντηρης του και η υδροψυξη προσθετει μονο και αλλα πραγματα για τα οποια πρεπει να ανησυχεις.(Στα παπια)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΕΠΙΣΗΣ τα scooter nrg,runner,gp1,sr,speedfight,aerox ειναι ΟΛΑ υδροψυκτα μερικα ομως απο αυτα εχουν και αεροψυκτες εκδοσεις

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

τα αερόψυκτα έχουν μεγαλλύτερη επιφάνεια εκτεθιμένη στον αέρα έτσι ώστε να ψύχεται περισσότερη επιφάνεια (τις λεγόμενες ψύκτρες),

το βλέπεις όταν οι κύλινδροι αφενώς δεν είναι καλυμένοι με πλαστικά και φαίρινγκ, αφετέρου είναι γεμάτοι αυλακώσεις.

όταν η μάζα των κυλίνδρων είναι πολύ συμπαγής η θερμοκρασία αποθηκεύεται και δεν φεύγει εύκολα.

σημαντικό στοιχείο για τους αερόψυκτους κινητήρες είναι και η καλή λίπανση αφού αυτή με το σωστό ιξώδες και την καλή της σύσταση "ψύχει" τον κινητήρα.

οι υγρόψυκτοι έχουν ένα ολόκληρο δίκτυο (αγωγοί μέσα στις μάζες του κινητήρα) στο οποίο διαπερνά το λεγόμενο παραφλού, ψύχει, μεταβιβάζει την θερμαινόμενη μάζα του μέχρι το ψυγείο με το βεντιλατέρ όπου ψύχεται και συνεχίζει πάλι την πορεία του μέσω αντλιών.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για να μην ανοιγω νεο τοπικ guys, επαναφερω προσωρινα το ηδη υπαρχον, για να ρωτησω το εξης.

Επειδη πηρα 300αρι σκοοτερ και το στρωνω, κανω καλα που παω με 40-60, ή πρεπει να αναπτυξω και αλλο για να ψυχεται επαρκως ο κινητηρας? Σε μια αντιπροσωπια μου χαν πει καποτε πως πρεπει "να ανοιγουν (γκαζι)" οι αεροψυκτοι για να μην μπουκωνουν...

Τελικα τι ισχυει?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τελικα εκανα λαθος στο πιο πανω μου ποστ, καθως το σκοοτερ μου φοραει υδροψυκτο κινητηρα, αλλα διαβασα με ενδιαφερον το παραπανω παρατεθειμενο μυνημα, ευχαριστω. :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ρε παιδια μπορει παντως κανεις να μου πει γιατι ενω το στρωνω νορμαλ με 40-60 ο δεικτης θερμοκρασιας ανεβαινει στην μεση και αρχιζει να δουλευει το ψυγειο?

Τροποποιήθηκε από τον ziki

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ο κύριος λόγος που χρειαζόμαστε να ψύχουμε στους κινητήρες μας είναι επειδή τα υλικά κατασκευής όπου γίνεται η καύση (στους κυλίνδρους) φτάνουν σε σημείο τήξης, λόγο της υψηλής θερμοκρασία που αναπτύσσεται εκεί μέσα. Οπότε για να αποφύγουμε μια μεγάλη ζημιά π.χ. να κολλήσει κάποιο έμβολο στον κύλινδρο, έχουμε εφεύρει δυο τρόπου ψύξεις των κινητήρων.

1.       Την υγρόψυκτη ψύξη:

Αν δούμε την κυλινδροκεφαλή ενός υδγόψυκτου κινητήρα θα έχει οπές. Από αυτές τις οπές περνάει το ψυκτικό υγρό και ψύχη τους κιλύνδρους. Τι είναι το ψυκτικό υγρό; Είναι μίγμα που αποτελείται από απιονισμένο νερό και χημικές ουσίες σε αναλογίες όπου επιτρέπουν στο διάλυμα να αντέχει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες χωρίς να εξατμίζεται όπως επίσης και σε πολύ χαμηλές χωρίς να παγώνει.

xmpmh5.jpg

Κατ’ επέκταση και ο κορμός έχει οπές για να περνάει το ψυκτικό υγρό δίπλα από τους κυλίνδρους έτσι ώστε η ψύξη να είναι αποτελσματική και άμεση.

1r457s.jpg

Ένα υδρόψυκτο σύστημα αποτελείται από: Έναν αισθητήρα θερμοκτασίας (τις πληροφορίες τις βλέπουμε στο καντράν), θερμοστάτη, αντλία, ένα δοχείο διαστολής (η υψηλή θερμοκρασία δημιουργήσει πίεση οπότε πρέπει από κάπου να εκτονώνεται) και το ψυγείο μαζί με την τάπα. Όλο το σύστημα είναι αεροστεγώς κλειστό. Ο θερμοστάτης ουσιαστικά είναι μια αντίσταση η οποία ρυθμίζει την ροή του ψυκτικού υγρού. Οπότε όταν η θερμοκρασία στον κινητήρα κανονική ο θερμοστάτης εμποδίζει την ροή του ψυκτικού υγρού, όταν όμως ο κινητήρας αρχίζει και αποκτά θερμοκρασία μεγαλύτερη από την κανονική (υπερθέρμανση), τότε ο θερμοστάτης ξεκινάει την ροή του υγρού και ξεκινάει η ψύξη κανονικά.

2.       Αερόψυκτος κινητήρας

Ο τρόπος αυτό χρησιμοποιεί μόνο τον αέρα για να ψύχει τον κινητήρα. Οπότε έχει πτερύγια ψύξης, και αυτό διότι ο σκοπός είναι η αύξηση της επιφάνεια στην οποία θα συγκρούεται ο αέρας κατά την κίνηση του οχήματος.

2hhdp5i.jpg

Δεν γνωρίζω να σας διαφωτίσω με περισσότερες πληροφορίες για έναν αερόψυκτο κινητήρα.

 

Τροποποιήθηκε από τον Ηρώ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Έψαχνα κάτι σχετικά με το θέμα ψύξης και είχα ανοίξει πολλές ιστοσελίδες μαζί, μια από αυτές έτυχε να είναι το παρόν θέμα. Το διάβασα και σκέφτηκα "αα ωραία θα απαντήσω" δεν πρόσεξα χρονολογία του θέματος αχαχαχ sorry :2funny:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...