Jump to content

Recommended Posts

Επισκευη tubeless ελαστικου.

Πως επισκευαζουμε ενα tubeless ελαστικο οταν μεινουμε καπου στην μεση του πουθενα εχοντας φυσικα το αναλογο κιτ επισκευης

[3-recipe]Repair_tyre_kit.jpg

Mαγκες ειναι απλο.

Το κορδονι ειναι οντως σαν κορδονι...(αυτο που πουλιεται ευρεως στην αγορα)

Για να το "περασεις" αυτο θελει λιγο τεχνη

Εννοειται βεβαια οτι εχεις αγορασει και το ειδικο σουβλι που κανει αυτη την δουλεια.(μοιαζει με βελονα αλλα εχοντας ενα ανοιγμα.

Βαζεις την ειδικη κολλα πανω στο σουβλι και κανεις ενα μεσα/εξω στην τρυπα.

Μετα περνας το κορδονι στην τρυπα του σουβλιου και το αλοιφεις και αυτο με κολλα.

Στην συνεχεια χωνεις το σουβλι μεσα στην τρυπα εως το τερμα του και αυτο παρασερνει μεσα στην τρυπα και το κορδονι.Κανεις κανα δυο-τρεις περιστροφες στο σουβλι για να στριψει το κορδονι και να "κεφαλωσει" στην μεσα μερια του ελαστικου και μετα τραβας το σουβλι εξω σιγα σιγα.

Μολις βγαλεις το σουβλι κοβεις οτι προεξεχει απο απο το κορδονι στο πελμα του ελαστικου και τελειωσες.

Αν εισα σε βενζιναδικο βαζεις αερα εκει μετα απο κανα δεκαλεπτο (να τραβηξει λιγο η κολλα πρωτα) αν δεν εισαι σε βανζιναδικο πρεπει να εχεις μαζι σου τα ειδικα φιαλιδια με το CO2 που θα σου φουσκωσουν το λαστιχο.(Χρειαζονται τουλαχιστον δυο για να "σηκωθει" το λαστιχο)

To κλασσικο κορδονι που ανεφερα με το ειδικο κορδονι της BMW δεν εχει καμμια σχεση.

Της BMW ειναι σαν ενα χοντρο λαστιχακι

Το οποιο μπαινει πολυ ποιο ευκολα απο το αλλο μεσα στο λαστιχο με πολυ μικρες πιθανοτητες λαθους.Αφηστε που κολλαει τελεια σε σχεση με το κλασσικο και μπορεις να κανεις και πολλα χιλιομετρα πριν το αντικαταστησεις με το "μανιταρι" που ειναι το σωστο πλεον μπαλωμα και γινεται μονο σε βουλκανιζατερ.

Αφου ρωτησατε και γι αυτο ,σκεφτειτε απλα πως ειναι ενα μανιταρι,απλα αυτο ειναι απο ειδικο ελαστικο και ο κορμος του εχει μεσα συρμα για να ειναι σκληρος.

Ο βουλκανιζατερας λοιπον αφου αφαιρεσει το καρφι που εχεις πατησει ή αφαιρεσει το κορδονι που ειχες βαλει,βαζει το μανιταρι απο την μεσα μερια του ελαστικου προς τα εξω.Περναει δηλαδη τον κορμο του μανιταριου μεσα στην τρυπα απο την μεσα μερια προς τα εξω (αφου του εχει βαλει και κολλα πριν...ετσι?)

Οτι περισεψει απο τον κορμο το κοβει στην ριζα και μετα βαζει το λαστιχο σε μια πρεσσα που θερμαινεται και πρεσαρει το μπαλωμα πανω στο λαστιχο.(φανταστειτε το λαστιχο σας μεσα σε τοστιερα )

Μετα απο κανα μισαωρο το μανιταρι εχει γινει ενα με το λαστιχο σας δινοντας μονιμο κολλημα.

Απλα για την ιστορια να αναφερω πως στην Ευρωπη και γενικως,ισχυει ενας νομος που λεει πως για να επισκευασεις ελαστικο μοτο με μανιταρι,πρεπει το ελαστικο να εχει δεικτη ταχυτητας το πολυ μεχρι Η (210χαω)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΩΣ να επισκευαστει λαστιχο μοτο με μεγαλυτερο δεικτη ταχυτητας (V)(και μιλαμε φυσικα για ελαστικα των Supersport μοτοσυκλετων)

Αν το κανει καποιος βουλκανιζατερας και τον ανακαλυψουν,χανει την αδεια του καταστηματος του!!!

Αν τρυπησει λοιπον λαστιχο supersport πας απευθειας για αλλαγη ελαστικου γιατι οποιαδηποτε επισκευη του κρινεται επικινδυνη για τον αναβατη κι αυτο γιατι οι πιεσεις και οι θερμοκρασιες που αναπτυσονται σε αυτα τα λάστιχα οταν πας με 250 280 300χαω ειναι τεραστιες και μπορει το τελευταιο πραγμα στην ζωη σου που θα ακουσεις να ειναι ενα ΜΠΑΜ.

Aπο κει και περα,η επιλογη δικη σου.(Οι εδω μαστορες θα στο μπαλωσουν)

Οσο για την δικη μου ζημια,κριθηκε και απο τον μαστορα αλλα και απο μενα επιβεβλημενο να αλλαχτει το λαστιχο οταν η προκα ειχε κοψει εσωτερικα τα λινα του ελαστικου αφου ειχε γυρισει και εξυνε εσωτερικα το προφιλ.Κατω απο φορτο και υψηλες ταχυτητες θα μπορουσε να σκασει αποτομα.Καλυτερα λοιπον 150 ευρω παρα την ζωη μου.

Και θυμηθειτε το κορδονι ειναι προσωρινο μπαλωμα,μεχρι να πας να το επισκευασεις κανονικα το λαστιχο και η BMW λεει max speed 60Km/h και 400Km Distance,και μπορει να χρησιμοποιηθει ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΣΑΜΠΡΕΛΑ ΛΑΣΤΙΧΑ (Tubeless)

Για τα αλλα με την σαμπρελα μονο κανα Fast.

Σημειωση: Το Fast δεν κολλαει ασαμπρελα λαστιχα!Ειδα χτες εναν με Varadero που το ειχε δεμενο στις βασεις της βαλιτσας του

Kι εδώ η εργασία σε σκίτσα από το μάνουαλ της BMW (from bmwbikers.gr by dounavis)

post-46-1190290628.jpg

post-46-1190290289.jpg

post-46-1190290559.jpg

post-46-1190290571.jpg

post-46-1190290579.jpg

post-46-1190290587.jpg

post-46-1190290594.jpg

post-46-1190290602.jpg

post-46-1190290609.jpg

post-46-1190290617.jpg

Kι εδώ βλέπουμε σε φωτό πως γίνεται.

Nail_in_tyre.jpg

Αφαιρούμε την πρόκα.

1_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Μεγαλώνουμε την τρύπα με το ειδικό σουβλί του κιτ για να χωρέσει το κορδόνι.

1_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Μετά βάζουμε κόλλα πάνω στο σουβλί

2_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

..και μετά βάζουμε πάνω και το ειδικό κορδόνι.

4_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

5_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Στη συνέχεια... βυθίζουμε το σουβλί με το κορδόνι στην τρύπα του ελαστικού.

6_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

7_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Και απλά τραβάμε έξω το σουβλί.

Περιμένουμε μερικά λεφτά να στεγνώσει η κόλλα και μετά βάζουμε αέρα (ή CO2 από τις αμπούλες να δεν έχουμε τρόμπα)

8_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Στη συνέχεια, κόβουμε ότι περισσεύει με το ειδικό ξυράφι που έχει μέσα το κιτ επισκευής.

9_r1200gs_tyre_puncture_repair.jpg

Δοκιμάζουμε το κόλλημα απλώνοντας νερό ή σάλιο πάνω στο επισκευασμένο σημείο.

ALX ©

Ανανεώθηκε Thu, Mar 9 2011 8:14 pm

Προβολή Οδηγού

Τροποποιήθηκε από τον ALX

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Περα λοιπον του Fast υπαρχουν πολλα αντιστοιχα σκευασματα και ισως καλυτερα απο αυτο και καλο θα ειναι οι σαμπρελομενοι να το εχετε μαζι σας.Μπορει να σας βγαλει απο τα δυσκολα....που ξερετε?...κι ας σας στοιχισει μια σαμπρελα ;)

Καλυτερα μια σαμπρελα (που δεν ξερω και ποσο κοστιζει αλλα...) παρα 50 ευρω στον "γερανο" που θα στο κουβαλισει στον βουλκανιζατερα... ;)

Αλεξ και παλι, το ποστ σου σηκωνει υποκλιση! :rolleyes:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ALX τα εχεις εφαρμοσει ολα αυτα που λες ή απλα κανεις μεταφραση το manual των οδηγιων του kit;

Και δεν το λεω για να σε προσβαλλω αλλα χθες μου ετυχε να χρησιμοποιησω αυτο το κιτ που δειχνεις αλλα το λαστιχακι δεν υπηρχε περιπτωση να χωρεσει στην τρυπα την οποια ειχε ανοιξει η προκα. Δεν εμπαινε με τιποτα και δεν γινοτανε να τεντωθει τοσο πολυ σημειο που να μοιαζει με το κλασσικο κορδονι. Εκτος αν υπαρχει καποιο αλλο εργαλειο που να τεντωνει το λαστιχακι. Επισης η κολλα δεν βοηθαγε καθολου στο να γλυστρησει. Αρα κατι συμβαινει.

Παντως σημερα θα παω σ ενα βουλκανιζατερ να μου δειξει (ετσι λεει) πως αυτο το λαστιχακι τεντωνεται τοοοοσο πολυ, ωστε να χωραει στην τοοοοσο πολυ μικρη τρυπιτσα απο την προκα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

πολύ καλο το τόπικ !!

με κουβέντα που έχω κανει με τον λαστιχά μου..

για κάποιες απορίες περι του θέματος.. μου είπε οτι γενικά η επισκεύη πρέπει να γίνεται μέσα απο το ελαστικό..

για τι με αυτο το σουβλί... κόβεις τα λίνα...

και ετσι αδυνατίζεις το πέλμα του ελαστικού...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ALX τα εχεις εφαρμοσει ολα αυτα που λες ή απλα κανεις μεταφραση το manual των οδηγιων του kit;

Και δεν το λεω για να σε προσβαλλω αλλα χθες μου ετυχε να χρησιμοποιησω αυτο το κιτ που δειχνεις αλλα το λαστιχακι δεν υπηρχε περιπτωση να χωρεσει στην τρυπα την οποια ειχε ανοιξει η προκα. Δεν εμπαινε με τιποτα και δεν γινοτανε να τεντωθει τοσο πολυ σημειο που να μοιαζει με το κλασσικο κορδονι. Εκτος αν υπαρχει καποιο αλλο εργαλειο που να τεντωνει το λαστιχακι. Επισης η κολλα δεν βοηθαγε καθολου στο να γλυστρησει. Αρα κατι συμβαινει.

Παντως σημερα θα παω σ ενα βουλκανιζατερ να μου δειξει (ετσι λεει) πως αυτο το λαστιχακι τεντωνεται τοοοοσο πολυ, ωστε να χωραει στην τοοοοσο πολυ μικρη τρυπιτσα απο την προκα.

Το έχω κάνει δύο φορές. Μία φορά σε ένα TDM (άγνωστο ζευγάρι που είχαν μείνει) που έτυχε να του μπαλώσω το λάστιχο στον δρόμο προς Ελαφόνησο, και μια φορά στο δικό μου. Η πρώτη μου φορά ήταν με το TDM που το έκανα με το κιτ της BMW και μπορώ να πω πως δεν δυσκολεύτηκα καθόλου. Το ίδιο εύκολα το έκανα και στο δικό μου. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δυσκολεύτηκες! Πάντως θέλει να βάλεις λίγο δύναμη και να μην το φοβηθείς όταν το κάνεις.

Μπαινόβγαλες το σουβλί μερικές φορές μέσα στην τρύπα πριν βάλεις την κόλλα και το κορδόνι ώστε να ανοίξει η τρύπα? Είναι σημαντικό αυτό και το λέει και το μάνουαλ. Το σουβλί δημιουργεί την απαιτούμενη διάμετρο της τρύπας για να περάσει το κορδόνι. Μην περιμένεις δηλαδή να περάσεις το κορδόνι σε μια τρύπα που σου έκανε ένα μικρό καρφάκι χωρίς να μεγαλώσεις την τρύπα! (κακό για το λάστιχο αλλά αναγκαστικό)

πολύ καλο το τόπικ !!

με κουβέντα που έχω κανει με τον λαστιχά μου..

για κάποιες απορίες περι του θέματος.. μου είπε οτι γενικά η επισκεύη πρέπει να γίνεται μέσα απο το ελαστικό..

για τι με αυτο το σουβλί... κόβεις τα λίνα...

και ετσι αδυνατίζεις το πέλμα του ελαστικού...

Αυτό λέω κι εγώ. Το κορδόνι είναι λύση ανάγκης αλλά όχι η σωστή αποκατάσταση της βλάβης (τρυπήματος) Ποτέ δεν έχω αφήσει μέσα κορδόνι χωρίς να το φτιάξω σωστά ως τώρα. Πείτε με παράξενο, πείτε με ψείρα αλλά με αυτά δεν παίζω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Γνωστός μου λαστιχάς κάνει αυτή την εποχή όση δουλειά δεν κάνει όλο το χρόνο, γιατί με τη ζέστη και την καυτή άσφαλτο βγαίνουν στη φόρα όλα τα προβλήματα των ελαστικών...

Ωραίος οδηγός!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Γνωστός μου λαστιχάς κάνει αυτή την εποχή όση δουλειά δεν κάνει όλο το χρόνο, γιατί με τη ζέστη και την καυτή άσφαλτο βγαίνουν στη φόρα όλα τα προβλήματα των ελαστικών...

..Μας το εξηγεις λιγακι αυτο? :huh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ πάντος που είχα μια μικρή τρύπα στο πίσω πήγα στον λαστιχά και μου την έφτιαξε με κορδώνι και ούτε λόγος για μανιτάρι.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ε αυτά τα έχουμε πει. Οι Έλληνες μαστόροι τα ξέρουν αυτά καλύτερα απ όλους τους κατασκευαστές. Ειδικά όταν δεν πρόκειται για το μηχανάκι τους :whistling:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

..Μας το εξηγεις λιγακι αυτο? :huh:

Ένα λάστιχο που είναι σε οριακή κατάσταση αποτελειώνεται σε αυτές τις συνθήκες...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ένα λάστιχο που είναι σε οριακή κατάσταση αποτελειώνεται σε αυτές τις συνθήκες...

Γιατί σε συνθήκες νορμάλ οδήγησης τα λάστιχα φτάνουν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες από το κανονικό, πχ αν οδηγάς με 50-80 σε καυτή άσφαλτο θα πρέπει οι θερμοκρασίες να φτάνουν αυτές της οδήγησης με 130-150 km/h (λέμε τώρα), οπότε no problem. Το θέμα είναι τι γίνεται όταν πάμε με 200 σε καυτή άσφαλτο αν κατάλαβα καλα?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ένα λάστιχο που είναι σε οριακή κατάσταση αποτελειώνεται σε αυτές τις συνθήκες...

Α! Αν μιλαμε για τελειωμενα λαστιχα,Οκ! Αν και, με τετοια λαστιχα, γενικως! ειναι ρισκο!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δηλαδη εμενα που με επιασε προχθες λαστιχο και ακομα δεν το εχω χαρει πολυ πρεπει να το αλλαξω? :ranting::cry:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Άστα να πανε, μα καλά με την μπούσα για εντουριες πας? :yahoo: :yahoo: :shock: :shock:

Πλάκα κάνω έτσι, απλά για φαντάσου να πήγαινες!!

Κρίμα το λάστιχο, άντε όταν κάνεις μανιτάρι μέχρι 160km/h, κομμένες οι 300άρες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δεν έχω σετ επισκευής ελαστικών αν και μία φορά έμεινα από λάστιχο (να είναι καλά η οδική βοήθεια)

Πάντα είχα στο μυαλό μου να αγοράσω και σήμερα έπεσε στα χέρια μου φυλλάδιο από το ALEX PAK όπου από τις 16 Οκτωβρίου έχει σετ επισκευής ελαστικών που αποτελείται από 1 ανοιχτήρι, 1 βελόνα εισχώρησης, 4 ταινίες επισκευής και 1 κόλλα (ΣΕΤ 3,99 Ευρω)

Αξίζει λέτε να πάρω 1-2 σετ;

** Εχει και γιλέκο ασφαλείας φωσφοριζέ (που και αυτό είχα στο μυαλό μου να πάρω 4,99 Ευρώ)***

Πάλι σε έξοδα θα μπω!! :lol:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ALEX PAK???? Χχχμμμμ...Αστο καλυτερα..Δεν φημιζεται για την ποιοτητα του, και αν κρινω και απο την τιμη που αναφερεις, μαλλον για ψυχολογικους λογους θα το'χεις.. :/

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Λοιπον πηγα εχθες και πηρα ένα αφρο επισκευης , ο οποιος γραφει πανω ότι κανει και για λαστιχα χωρις αεροθαλαμο !!!!!!!!! Παιζει κατι τετιο??? Ξερω ότι ο αφρος είναι για σαμπρελες μονο!!!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ ξέρω πως όταν χρησιμοποιήσεις Fast σε ελαστικό με σαμπρέλα, μετά (και στην πρώτη ευκαιρία) την πετάς και βάζεις άλλη, γιατί το κόλλημα με Fast είναι προσωρινό μέχρι να σε πάει κάπου να το φτιάξεις σωστά. Όπως δηλαδή και στις περιπτώσεις των tubeless ελαστικών που τα επιδιορθώνεις με κορδόνι, μετά πας και τα επιδιορθώνεις σωστά με εσωτερικό μπάλωμα, τύπου μανιταριού. Στην περίπτωση του ασάμπρελου ελαστικού που το επιδιορθώνεις προσωρινά με αφρό, τι γίνεται? Εδώ σας θέλω!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ενα καλο κιτακι μαζεμενο και αρκετο ποιοτικο ειναι ΑΥΤΟ

tyre%20tubeless%20repair%20kit.jpg

Τροποποιήθηκε από τον Grehiel

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Στην περίπτωση του ασάμπρελου ελαστικού που το επιδιορθώνεις προσωρινά με αφρό, τι γίνεται? Εδώ σας θέλω!

Δεν νομιζω να αλλαζεται το λαστιχο παντως..

Απλα, οταν βγει το λαστιχο, αφαιρειται και ο αφρος, πριν την επιδιορθωση με το "μανιταρι"..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τις προάλλες νόμιζα ότι έπαθα λάστιχο και ο έξυπνος βουλκανιζατεράς μου βρήκε 2 και μου τα χρέωσε απο 5 ευρώ μόνο(?) για το σεφτέ.

Ήθελα να πάρω αυτό το σετ, αφού είδα τον μάστορα και αυτό το ποστ θα πάω να πάρω τώρα!!

Thanks ALX για τις πληροφορίες σου!

Τροποποιήθηκε από τον stantonop

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Αυτα εδω τα εχει δοκιμασει κανεις ?

558709.jpg

Μπενουν μεσα και λογο πιεσης βουλωνουν την τρυπα. Θεωρουνται καλυτερα απο τα κοινα "κωρδονια" ?

Καπου υπηρχε ενα βιντεο για επισκευη βημα βημα με αυτα τα τσιμπραγκαλα. θυματε κανενας που ειναι χαμενο στο φορουμ ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αυτα εδω τα εχει δοκιμασει κανεις ?

558709.jpg

Μπενουν μεσα και λογο πιεσης βουλωνουν την τρυπα. Θεωρουνται καλυτερα απο τα κοινα "κωρδονια" ?

Καπου υπηρχε ενα βιντεο για επισκευη βημα βημα με αυτα τα τσιμπραγκαλα. θυματε κανενας που ειναι χαμενο στο φορουμ ?

Τι ειν'αυτα? Εχεις κανενα link? :huh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...