Jump to content
Vito Varadero

Τα χιλιόμετρα και πως να τα καταβροχθίσετε

Recommended Posts

TA ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ KAI ΠΩΣ NA TA ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΣΕΤΕ

ΠΕΡΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ O ΛΟΓΟΣ

Ετοιμάζετε το μεγάλο GT αυτοκίνητό σας για τουρισμό στην

Ευρώπη; Γεμάτο με τις ειδικές Σαμσονάιτ, Πρινς Όλιβερ και

Αρμάνι; Προετοιμάζετε το 15άμετρο μοτοργιότ σας για Μεσόγειο

μετά τη χειμερία του νάρκη; Ή μήπως σήμερα το πρωί δώσατε

εντολή στη γραμματέα σας να επικοινωνήσει με τον κ. Κανένα

πρόβλημα - θα το κανονίσουμε αμέσως, του Φάνος Τουρς για ριλάξ

στη Νήσο Πουκέ του Ινδικού; Αν ναι, τότε μη σπαταλάτε άδικα το

σίγουρα πολύτιμο χρόνο σας. Στα χέρια σας κρατάτε λάθος

έντυπο. Το συγκεκριμένο περιοδικό πραγματεύεται με το άρθρο

του το ταξίδι αποκλειστικά με μοτοσικλέτα και αυτούς που το

πραγματοποιούν. Τα 15 χρόνια εμπειρίας του γράφοντος στο σπορ,

από το _ελεεινό_ Σίμσον 50 του _78 έως την απαστράπτουσα

Καβασάκι ZZR 1100 του σήμερα, τον έχουν βοηθήσει στην απόσταξη

και στη συλλογή κάποιων εμπειριών χρήσιμων για τον ίδιο αλλά

και για κάποιον πρωτάρη ή νεοβαπτιζόμενο. Όλοι υπήρξαμε κάποτε

σ_ αυτή την κατηγορία, έτσι δεν είναι;

XAPOYMENO ΞΕΚΙΝΗΜΑ.

Πώς ξεκινά όμως ένα ταξίδι με μοτοσικλέτα; Μα από τον εγκέφαλο

του αναβάτη της, και χωρίζεται σε τρεις φάσεις. Πριν, κατά τη

διάρκεια και μετά (από το ταξίδι εννοείται)_ ΠΡΙΝ; Υπάρχει και

πριν; Φυσικά. Μία κατ_ εξοχήν αγαπημένη συνήθεια στους

μίζερους και μελαγχολικούς χειμώνες ήταν η σκέψη και ο

σχεδιασμός της καλοκαιρινής ή ανοιξιάτικης φυγής. Τόποι,

άνθρωποι, δειλινά σε αυτοκινητόδρομους, ξημερώματα σε υγρούς

βουνίσιους δρόμους, παραλίες και δάση με ποτάμια να κρατούν

ζεστή την καρδιά και την _Ελλάδα του Χαρδαβέλα_ μακριά_

ΠΡΟ_ΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ KAI... ΧΑΡΑΞΗ

Να υπολογίσετε κάτι παραπάνω από τα απολύτως προβλεπόμενα

έξοδά σας. Όλο και κάτι απρόοπτο συμβαίνει, ενώ μην αγνοήσετε

την καταναλωτική σας επιθυμία σε τόπους μακρινούς και στη

συνέχεια χαράξτε τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε ανάλογα με

τον διαθέσιμο χρόνο ,τη μοτοσικλέτα και φυσικά το προσωπικό

σας γούστο. Αυτοκινητόδρομοι ή δευτερεύοντες επαρχιακοί

δρόμοι; Προτιμήστε τους δεύτερους (αν δε βιάζεστε, υπάρχει

λόγος; Διακοπές πάτε). Θα δείτε πολλά περισσότερα πράγματα, θα

γευθείτε άλλες χάρες, θα ευχαριστηθείτε οδήγηση (που δεν είναι

μονάχα τέρμα γκάζι) και σίγουρα θα σας κοστίσει λιγότερο

(ιδιαίτερα εάν σκεφτεί κανείς τα πανάκριβα ευρωπαϊκά διόδια

των αυτοκινητόδρομων).

ΣΩΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Αν και είναι καθαρά δική σας υπόθεση, προγραμματίστε να φύγετε

μια-δυο μέρες μετά το τέλος της εργασίας σας, ώστε και να

κάνετε τις τελευταίες ετοιμασίες με την ησυχία σας, αλλά και

να προετοιμαστείτε ψυχολογικά. Επιστρέψτε μια-δυο μέρες πριν

ξαναγυρίσετε στη ρουτίνα. Έτσι ξεκουράζεστε και προσγειώνεστε

ομαλά.

Προσπαθείστε να αποφύγετε Αύγουστο σε πηγμένες τουριστικές

περιοχές κυρίως στην ελληνική επικράτεια. Θα υποστείτε

πλαστικά τάπερ, κακομαθημένους κλώνους με κουβαδάκια και

χιλιάδες Ματσαμπάσι 1400 GLXi Katalysator, ενώ και οι

_επαγγελματίες_ γκρικ φέτα και μουζάκα θα σας βλέπουνε σαν

_ζωντανό πεντοχίλιαρο__

ΠΑΡΕΑ - ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ

Εσείς γνωρίζετε καλύτερα, πόσους και ποιους. Σχετικός κανόνας

εδώ: πολύχρονα δοκιμασμένοι κολλητοί και λίγοι. Μπορεί τα

κομβόι μοτοσικλετών το σούρουπο με τα φώτα αναμμένα στην

κοκκινωπή αχλή να σας γοήτευαν πάντα, αλλά η πραγματικότητα

είναι τελείως διαφορετική απ_ ότι στον κινηματογράφο.

Αποδεδειγμένα και ειδικά σε μεγάλο ταξίδι μια μεγάλη παρέα

μπορεί να χαλάσει τα όποια σχέδια σας. Εδώ πολλές φορές

είμαστε μόνοι μας και δεν τα βρίσκουμε με τον εαυτό μας, πόσο

μάλλον με τους άλλους. Διαφορετικές γνώμες για ύπνο, στάσεις,

ανεφοδιασμούς, αξιοθέατα, μουαγιέν θα υπάρχουν πάντα. Το

αποτέλεσμα το φαντάζεστε. Το καλύτερο; Ένας αλλά αδελφή ψυχή

με παρεμφερή σε δυνατότητες μοτοσικλέτα.

Τα ίδια περίπου ισχύουν και για τον/την συνεπιβάτη σας. Αν δεν

είναι _μυημένος_ εκπαιδεύστε τον/την. Εσείς ξέρετε αν αξίζει

τον κόπο. Πάνω στη μοτοσικλέτα και σε οποιαδήποτε κατάσταση

λειτουργείτε σαν ένα σύνολο, σφιχταγκαλιασμένοι για ευνόητους

λόγους ασφαλείας. Σε _μη μου άπτου_ καταστάσεις του στιλ:

κουράζομαι κάθε δύο χιλιόμετρα, πεινάω κάθε τρία, ξεραίνεται

το δέρμα, με ενοχλούν τα έντομα, χαλάει το μαλλί κ.τ.λ.

θυμήστε τους ότι υπάρχουν και τα αυτοκίνητα, ξεκαθαρίζοντας

από την αρχή τις προθέσεις σας. Και κάτι για ενδοσυνεννοήσεις.

Μόνο οι πολύ ακριβές και έως κάποια χιλιόμετρα (100-120

χ.α.ω.) δουλεύουν. Από κει και πάνω τηρείται αναγκαστική σιγή

ασυρμάτου λόγω υπερβολικών παρασίτων.

XPEIAZETAI ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Όταν λέμε συντήρηση, εννοούμε εξονυχιστική. Μην πηγαίνετε για

σέρβις τελευταία στιγμή στο μηχανικό σας. 5-6 μέρες πριν είναι

καλύτερα. Έτσι μπορείτε σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά να

το διορθώσετε. Ακόμη καλύτερα: μάθετε να τα κάνετε σχεδόν όλα

μόνοι σας. Τι γνήσιοι μοτοσικλετιστές είστε; Υπάρχει καλύτερο

πράγμα από το να φροντίζεις προσωπικά τη _σύντροφό_ σου;

Κανένας δε θα το κάνει με μεγαλύτερη στοργή απ_ ότι εσείς.

Υπάρχει μεγαλύτερη ηδονή από το να βλέπεις τα φρέσκα συνθετικά

λαδάκια να χύνονται στα κάρτερ ως άλλο ελιξίριο ζωής, τα

_χρυσά_ μπουζί να βιδώνονται από τα στοργικά καθαρά σας χέρια

και όχι τη μούργα του μαστρο-Μήτσου, το εδώ κι ένα χρόνο

κατάμαυρο φίλτρο σας να γίνεται ξανά κίτρινο σαν καινούριο;

Μεγαλείο. 'σε που δε νοείται τουρίστας-μοτοσικλετιστής να μην

έχει στοιχειώδεις γνώσεις μηχανικού. Μιλάμε για απλά πράγματα

και όχι για αλλαγή ρουλεμάν στροφάλου.

ΠΡΟΛΗΨΗ. OXI ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Όπως στην Ιατρική ισχύει το Πρόληψη και όχι Θεραπεία, έτσι και

στις μοτοσικλέτες ισχύει το Συντήρηση και όχι Επισκευή. Μην

τσιγγουνεύεστε τίποτα, αλλάξτε, λαδώστε και ρυθμίστε οτιδήποτε

χρειάζεται κάτι τέτοιο ή μπορεί να χρειαστεί. Είναι χρήματα

που επιστρέφονται ξανά σε σας υπό μορφή ευχαρίστησης και

απαλλαγής από προβλήματα. Ενίοτε και ασφάλειας. Λάδια (κατά

προτίμηση συνθετικά: δε χάνουν τις λιπαντικές τους ικανότητες

για μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων), φίλτρο λαδιού, φίλτρο αέρα

και βενζίνης, βαλβίδες, μπουζί, συντήρηση μπαταρίας,

σφιξίματα, λιπάνσεις και αντισκωριακά σπρέι σε ντίζες,

κλειδαριές, διακόπτες, ρύθμιση-λίπανση αλυσίδας κ.τ.λ. Γι_

αυτή την τελευταία: αν είναι κανονικά τεντωμένη και τραβώντας

την από τη μέση του πίσω γραναζιού αποκαλύπτεται από μισό

δόντι και πάνω, πετάξτε την κατά προτίμηση μαζί με τα

γρανάζια. Αν έχετε άξονα, μην αμελήσετε τις βαλβολίνες. Κάντε

μία καλή ακτινολόγηση ιδίως σε ψευτοεντούρο αποφεύγοντας έτσι

περιττές ελαστικότητες αλλά και σπασίματα ή τρύπιες σαμπρέλες.

Για τα φρένα, τα δέοντα: αλλαγή υλικών τριβής όπου χρειάζεται

και, αν δε βαριέστε, κάντε και μια αλλαγή των υγρών. Αν η

πλώρη σας σκοπεύει Ευρώπη, υπολογίστε τη φθορά των φρένων

ιδίως πίσω για να μην ψάχνετε τακάκια και σιαγόνες στο

Γκαγκενάου ή στον Ποδονίφτη του N. Σερρών.

TO NEO TO ΠΑΤΟΥΜΕΝΟ!

Βασικότατος τομέας στα ελαστικά ο έλεγχος του βάθους του

πέλματος. Ιδίως για εκτός Ελλάδας ταξίδια ο συνδυασμός μεγάλη

μοτοσικλέτα, υψηλή θερμοκρασία, μεγάλες ταχύτητες και

οδόστρωμα ευρωπαϊκών προδιαγαφών, είναι ικανός να κάνει τα

λινά του σπορ ελαστικού σας να δουν το φως της δημοσιότητας.

Κατά τα άλλα ισχύει ό,τι και στα φρένα. Προτιμήστε σκληρές

γόμες ιδίως πίσω που θα βγάλουν τουλάχιστον 6-7.000 χιλ. και

αποφύγετε λάστιχα τύπου TX 11/23. Δεν πάτε ούτε

Αθήνα-Θεσ/κη-Αθήνα.

ΑΝΑΡΤΗΘΕΙΤΕ ΣΩΣΤΑ

Αναρτήσεις. Γνωστές και μη εξαιρεταίες στη συμβολή τους στην

καλή ή όχι συμπεριφορά της μοτοσικλέτας μας. Φροντίστε τις.

Αλλάξτε τα λάδια στο πιρούνι και επί τη ευκαιρία αλλάξτε

προληπτικά τις τσιμούχες του. Αν έχετε μεγάλη μοτό δρόμου,

βρείτε έναν τρόπο και καλύψτε τα καλάμια (διακριτικά ε; όχι

γυφτιές). Θα με θυμηθείτε. Ένα πολύ μικρό χαλικάκι με 200 στην

Εθνική είναι ικανό να χαράξει ανεπανόρθωτα το καλάμι

δημιουργώντας _νυχιά_, με αποτέλεσμα τη διαρροή.

Χρησιμοποιήστε γράσο γραφιτούχο για τις πίσω αρθρώσεις. Ξέρω,

φοβερά σπαστική δουλειά, λύνεις το μισό μηχανάκι, αν δεν έχει

γρασαδόρους. Κάντε μια φορά την αγγαρεία, ανοίξτε σπειρώματα

και περάστε τους. Κάντε ρύθμιση των αναρτήσεων τέτοια, ώστε με

το πλήρες φορτίο που θα έχει η μοτοσικλέτα και τα άτομα πάνω

σ_ αυτήν, να μη χάνουν πάνω από το μισό ή και λιγότερο της

διαδρομής τους. Αν είναι πολυρυθμιζόμενες, προτιμήστε κάτι

προς το σφικτό. Σαφώς καλύτερος έλεγχος και όχι πολύ χειρότερη

άνεση. Στην προφόρτιση του πιρουνιού (αν υπάρχει) μην το

παρακάνετε, χάνει πολύ σ_ ευαισθησία. Το ίδιο ισχύει και για

το αμορτισέρ τιμονιού, αν ρυθμίζεται. Χαλαρά. Ιδιαίτερη

προσοχή στα ρουλεμάν του λαιμού. Αν το τιμόνι μαγκώνει ελαφρά

στην ευθεία, πετάξτε τα. Ιδίως με φορτωμένη μοτό είναι

κίνδυνος-θάνατος. Τελειώστε με γενικά σφιξίματα (όχι μέχρι

τελικής πτώσεως, έτσι;) και αντικαταστήστε τυχόν καμένες

λάμπες. Τέλος προσοχή στις μικροδιαρροές λιπαντικού. Μπορούν

να ματαιώσουν και τα πιο μεγαλεπήβολα σχέδια.

NA ΦΟΡΤΩΣΟΥΜΕ

Το τι θα πάρετε μαζί είναι τελείως υποκειμενικό θέμα (σχεδόν).

Οι βασικοί κανόνες εδώ είναι απλοί. Συγκεντρωμένες μάζες όσο

το δυνατόν κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Αν δεν

αντέχετε οικονομικά ένα καλό σετ μπαγκαζιέρες, προτιμήστε τα

πολύ φθηνότερα _σαμάρια_ με τα βαριά αντικείμενα τοποθετημένα

χαμηλά. Σακίδιο ρεζερβουάρ: (Αν και οι σύγχρονες μοτό

δυσκολεύουν πολύ τη χρήση του) πολύ πρακτικό. Πολλά αλλά

ελαφρά πράγματα. Βάλτε τα είδη πρώτης ανάγκης πάνω-πάνω.

Προτιμήστε να έχει ζελατίνα για χάρτες ή σημειώσεις. Παχύ

στρώμα κεριού θα προφυλάξει το ρεζερβουάρ σας από ελαφρύ

θόλωμα του χρώματος ή μικρές γρατζουνιές. Αποφύγετε διάφορα

τριώροφα, τετραώροφα κ.τ.λ. Προτιμήστε τα λογικά μεγέθη.

Διαφορετικά βάλτε ένα κιβώτιο εμπρός σας! Ογκώδεις αλλά μικρής

μάζας αποσκευές (π.χ. υπνόσακοι) στη σχάρα. Όσο λιγότερο βάρος

βρίσκεται πίσω από τον πίσω άξονα της μοτό, τόσο καλύτερη

συμπεριφορά θα έχετε. Αν είστε σόλο, φορτώστε στη σέλα

ασυζητητί. Παράδειγμα προς αποφυγήν: Τίποτε πάνω στο τιμόνι

π.χ. σκάρες τιμονιού σε ψευτοεντούρο, βέσπες κ.τ.λ. Ακόμη και

ένα κιλό επιδρά δραματικά στη συμπεριφορά της αγαπημένης σας.

Ασφαλίστε με χταπόδια, δίχτυα, ιμάντες κ.λπ. Όλα _συμπαγή_ και

όχι φτερά στον άνεμο. Μια λάθος φορτωμένη μοτοσικλέτα είναι

παγίδα καραμπινάτη. Είπαμε θα οδηγήσουμε για την _Ιθάκη_ μας

(που μεταξύ μας είναι η πρόφαση, η όλη ιστορία γίνεται για το

ταξίδι, τη διαδρομή. Αυτοσκοπός!). Φροντίστε για επαρκή

αδιαβροχοποίηση των αποσκευών και προσοχή στις εξατμίσεις. Για

τους μετοικούντες: βρείτε το μάξιμουμ επιτρεπόμενο βάρος και

αφήστε και ένα περιθώριο ασφαλείας. Υπάρχει στο βιβλίο

ιδιοκτήτη. Σημείωση: σε μερικές μοτοσικλέτες ιδίως

ψευτοεντούρο το υποπλαίσιο (το τριγωνικό πλαίσιο που στηρίζει

σέλα, φτερό κ.τ.λ.) δεν έχει την απαιτούμενη αντοχή για

πολυήμερες καταπονήσεις δύο ατόμων και αποσκευών με αποτέλεσμα

ρωγμές και σπάσιμο. Μεριμνήστε για ενισχύσεις σε τέτοια

περίπτωση. Στην περίπτωση του φορτώματος του ρεζερβουάρ

προσοχή οι ιμάντες του να μην εμποδίζουν ντίζες, σωληνάκια και

_καυτά_ σημεία κάτω απ_ αυτό.

ΝΤΥΘΕΙΤΕ KAI ΣΤΟΛΙΣΤΕΙΤΕ

Αρχίζουμε από το κεφάλι. Δε βαρεθήκατε να τ_ ακούτε; Κράνος.

Ναι, αλλά ποιο; Ευάερο, με πολλούς αεραγωγούς που ελέγχονται

από εσάς. Κάτι πολύ σημαντικό σε συνθήκες ελληνικού

καλοκαιριού. Ζελατίνα που έρχεται _πρόσωπο_ με το κέλυφος και

βγαίνει εύκολα χωρίς εργαλεία. Το πρώτο σημαίνει λιγότερο

θόρυβο από αέρα, το δεύτερο μεγάλη ευκολία στον καθαρισμό της

ζελατίνας. Αντικαθιστούμενες ζελατίνες σε αυτοκόλλητο φιλμ

είναι μάλλον δυσεύρετες και οι ωτοασπίδες απαγορευτικές.

Συμπέρασμα: νερό και τακτικό καθάρισμα - ιδίως το βράδυ. H

ελληνική επαρχία είναι γεμάτη από εκατομμύρια πετούμενα

πρόθυμα να αυτοκτονήσουν για πάρτη σας. Αποδεδειγμένα και με

ταχύτητα άνω των 120 χ.α.ω. κάθε 30-40 χιλ. ο ορίζοντάς σας

γεμίζει από μικρά μαύρα στίγματα (και πράσινα και κίτρινα) με

χαρακτηριστικό ήχο. Εκνευριστικό και αντιοικολογικό. Κατά

γενική ομολογία το καλό και ακριβό κράνος πάντα δημιουργεί τη

διαφορά!

ΜΕΣΑ KAI ΕΞΩ ΑΝΕΣΗ

H δερμάτινη φόρμα κατά προτίμηση να είναι διαιρούμενη

τουρισμού. Αν δεν αντέχει η τσέπη σας, δερμάτινο μπουφάν και

χοντρό τζιν παντελόνι. Και στις δύο περιπτώσεις ενδείκνυται

ένα κλικ μεγαλύτερο νούμερο, ώστε να φοράτε ανάλογα με τη

θερμοκρασία περισσότερα ρούχα με άνεση και να μην αισθάνεστε

σαν φασκιωμένα κρεμμύδια. Μεγέθη και τύποι μπουφάν και τζάκετ

που σακουλιάζουν ή παίρνουν αέρα και γίνονται σαν μπαλόνι

είναι επικίνδυνα, αντιοικονομικά σε κατανάλωση και αστεία σαν

θέαμα. Φορέστε και δοκιμάστε οτιδήποτε αγοράζετε, γενικώς να

μη σας ενοχλεί πουθενά και ιδίως στο λαιμό. Ζαλάδες και

πονοκέφαλοι εγγυημένα. Ζώνη μέσης (που φοριέται απευθείας σε

γυμνό δέρμα) απαραίτητη. Ισοθερμικά εσώρουχα ή στρατιωτικές

σκελέες επίσης απαραίτητα για τουρισμό στην Ευρώπη. Εκεί η

_έννοια_ καλοκαίρι είναι σχετική σ_ αυτήν και οι θερμοκρασίες

καμιά φορά ιδιαίτερα χαμηλές με υψηλή υγρασία. Προτιμήστε

περισσότερα λεπτά βαμβακερά ρούχα από λιγότερα χοντρά μάλλινα

σ_ αυτή την περίπτωση. Πανάκριβα γάντια από εξωτικά υλικά και

αλουμίνιο με λεπτά ισοθερμικά από μέσα θα κρατήσουν τα χέρια

σας ζεστά, αλλά έως κάποια ώρα. Χούφτες σε ψευτοεντούρο

χρησιμότατες. Για πολλή ζέστη τα καλύτερα γάντια είναι τα

χάι-τεκ χωματερά. Δοκιμάστε τα. Τρυπητά και με κομμένα δάκτυλα

δεν κάνουν για μοτοσικλέτα. Λεπτές μπότες με ψιλές βαμβακερές

κάλτσες και λίγη πούδρα θα κρατήσουν τα κάτω άκρα άνετα και

χωρίς ιδρώτα. Μακριά από χοντρές ποδοσφαιρικές και _πλαστικές_

κάλτσες. Μυρίζουν και σε συνθήκες έλλειψης αέρα και ζέστης

αναπτύσσουν μύκητες στα πόδια. Το κεντρικό νόημα της ένδυσης

είναι ασφάλεια και άνεση. Όπου και τα δύο είναι αναπόσπαστα

συνδεδεμένα μεταξύ τους. 'νεση και λιγότερη κούραση σημαίνει

καλύτερα αντανακλαστικά και φυσικά ασφάλεια και ευχαρίστηση.

Παραδείγματα προς αποφυγήν: σαγιονάρες, σορτσάκια, διάφορα

μακό και ζελέ στα μαλλιά! Ευνόητο ότι ο συνεπιβάτης, αν

υπάρχει, θα αποτελεί πιστό αντίγραφό σας.

Γυαλιά ηλίου με καλούς φακούς και όχι μεταλλικό σκελετό είναι

απαραίτητα. Τα μάτια είναι πολύτιμα. Καλό αδιάβροχο με οπές

για την άδηλη αναπνοή και ανάλογη μέριμνα για άνω και κάτω

άκρα αποτελούν αναπόσταστο κομμάτι εξοπλισμού για σοβαρό

μοτοτουρισμό. Προτιμήστε φωτεινά χρώματα για να φαίνεστε

καλύτερα σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Αν ο προορισμός σας

είναι η βόρεια Ευρώπη, πάρτε τα καλύτερα χειμερινά σας ρούχα.

Θα σας χρειαστούν οπωσδήποτε. Ένα καλό σκουφί για τις στάσεις

επίσης. Ρούχα από πολαρτέκ και φλις (στα ορειβατικά

καταστήματα) καταπληκτικής απόδοσης και πανάλαφρα. Δοκιμάστε

τα, αν και τα καλά πράγματα κοστίζουν. Πολύ χρήσιμο και ένα

τσαντάκι μέσης. Χαρτιά και χρήματα σ_ αυτό και πάντα μαζί. Μην

ξεχάσετε δεύτερα κλειδιά της μοτοσικλέτας ασφαλισμένα στον

πάτο κάποιας βαλίτσας με μονωτική ταινία.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ

Για πολυήμερα ταξίδια πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων, φροντίστε

και λίγο τον εαυτό σας, αν δεν το κάνατε ήδη από παλιά. Απλές

ασκήσεις με λίγα κιλά και αρκετές επαναλήψεις κυρίως για

τρικεφάλους, δελτοειδείς στον ώμο και πόδια που είναι και τα

κυρίως σημεία που αισθάνεστε την κόπωση σε μεγάλες αποστάσεις.

Κάποιο είδος επίσης καλύτερης διατροφής με περισσότερα φρούτα

και χορταρικά (πράσινες σαλάτες) και άσπρο κρέας (ψάρι) και

λιγότερα λίπη σε τροφές -σκουπίδια τύπου φαστ φουντ- θα

βοηθούσε τον ταλαίπωρο εαυτό σας να λειτουργήσει καλύτερα. Ένα

πολυβιταμινούχο σκεύασμα καλό θα ήταν να το χρησιμοποιείτε

καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Την όλη ιστορία δείτε την και

σαν μια ευκαιρία αποτοξίνωσης που μόνο θετικά αποτελέσματα θα

έχει για σας.

ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΟΝΤΑΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

Αν σκοπεύετε σε αρκετά χιλιόμετρα, προσπαθήστε να διανύσετε

πολλά απ_ αυτά σε ώρες που η θερμοκρασία δεν είναι ιδιαίτερα

υψηλή. Όπως οι πρώτες πρωινές και φυσικά από το απόγευμα και

μετά. Αποφύγετε συνθήκες καύσωνα και για σας και τη

μοτοσικλέτα σας. Ό,τι χειρότερο. Για τους έχοντας πλώρη σε

χώρες της Βορείου Ευρώπης δεν τίθεται τέτοιο θέμα, οι όροι

αντιστρέφονται. Για Αφρική και Ασία υποστείτε τη ζέστη και

αποφύγετε τη νύχτα για λόγους ασφαλείας. Ειδικά για

μουσουλμανικά κράτη, σεβαστείτε ήθη και έθιμα και συνήθειες

του εκάστοτε λαού. Θα γλιτώστε από πολλά και σοβαρά

μπλεξίματα. Μην επιμένετε σώνει και καλά να καλύψετε το πλάνο

της ημέρας, προσπαθώντας να πετύχετε υψηλές μουαγιέν με

αποτέλεσμα κούραση και άγχος. Υπάρχουν τόσα όμορφα μέρη να

ξεκουραστείτε και να δείτε, που δεν υπάρχει λόγος να

τρελαίνεστε και να ακολουθείτε το πρόγραμμά σας με στρατιωτική

ευλάβεια. Έντεκα μήνες το χρόνο το κάνετε αυτό, χαλαρώστε και

λίγο. Αυτή είναι η ουσία των διακοπών. Είναι σχεδόν μύθος να

πιστεύετε ότι τσίτα στον αυτοκινητόδρομο θα σας κάνει να

φτάσετε πολύ γρηγορότερα στον προορισμό σας. Οι στάσεις που θα

αναγκαστείτε να κάνετε για ξεκούραση και πιο συχνό ανεφοδιασμό

λόγω αυξημένης κατανάλωσης θα είναι περισσότερες, οπότε και ο

χρόνος που θα χρειαστείτε για δεδομένη απόσταση θα είναι

σχεδόν ο ίδιος! Είναι ιατρικά αποδεδειγμένο ότι ο οργανισμός

καταπονείται πολύ περισσότερο στις υψηλές ταχύτητες και οι

ικανότητές σας ως αναβάτης μειώνονται δυσανάλογα.

Αν παρόλα αυτά δε συμφωνείτε και έχετε ψηφιακό εγκέφαλο και

ατσάλινα οπίσθια, αφήστε τα ταξίδια κατά μέρος... πάτε

χαμένος. Υπάρχουν και τα Μάραθον Ραλλύ που δεν έχουμε και

ελληνική εκπροσώπηση!

KAI OI ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ!

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας μην ξεχνάτε να έχετε τα φώτα

αναμμένα και να αποφεύγετε τις μεγάλες ποσότητες λιπαρών ιδίως

φαγητών. Αν δεν μπορείτε να γλιτώσετε τη μεγάλη ζέστη, πίνετε

άφθονα υγρά κατά προτίμηση νερό και χυμούς με λίγη ζάχαρη.

Αντισταθείτε στον πειρασμό που λέγεται παγωμένη μπύρα στο

λιοπύρι. Αν μάλιστα την συνδυάσετε με ένα πλούσιο γεύμα και

έχετε άλλα 500 χιλ. να φτάσετε στον προορισμό σας, ξεχάστε το.

H πιο έξυπνη κίνηση είναι να βρείτε μια σκιά σε κανένα χωράφι

και _να το κόψετε_ στον ύπνο για κάνα δίωρο. Για τη νυχτερινή

οδήγηση φοράτε για λίγο τα γυαλιά ηλίου σας πριν

ξαναξεκινήσετε από μία στάση. Θα βοηθήσετε την κόρη των

οφθαλμών σας να προσαρμοστεί καλύτερα στο σκοτάδι. Γυαλιά

νυχτερινής οδήγησης με ελαφριά κίτρινους φακούς είναι χρήσιμα,

πεντακάθαρη και χωρίς γρατζουνιές ζελατίνα κράνους... εκ των

ων ουκ άνευ. Ιδιαίτερη προσοχή τις πρώτες πρωινές ώρες και τις

προχωρημένες νυχτερινές για την ύπαρξη υγρασίας στο οδόστρωμα.

Στην Ευρώπη αλλά και σε πολλά μέρη της B. Ελλάδας η ομίχλη

είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο. Έλεγχος της ολισθηρότητας με

την μπότα κλασικός και αλάνθαστος τρόπος. Προσοχή στα ημέτερα

εδάφη και στα ζώα. Τα αιγοπρόβατα είναι συνήθως ελεύθερης

βοσκής και πάντα υπάρχουν αγριεμένα τσομπανόσκυλα. Μην ξεχνάτε

ποτέ -ιδίως το βράδυ- τα φονικά αγροτικά μηχανήματα χωρίς φώτα

και τους μεθυσμένους συνήθως πιτσιρικάδες με τα άθλια αγροτικά

ημιφορτηγά. Όση σχέση είχε η γιαγιά σας με τα κινέζικα άλλη

τόση έχουν και αυτοί με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς.

Μακριά και πάντα σε άμυνα.

H ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ TOY ΑΣΩΤΟΥ

Πρώτα ασχοληθείτε με τη μοτοσικλέτα σας, ώστε να είναι

ετοιμοπόλεμη για την επόμενη έξοδο. Εμφανίστε τα φιλμ σας

γρήγορα, γιατί διαφορετικά χάνουν σε ποιότητα. Γράψτε μας ένα

καλό ταξιδιωτικό. Πάντα κρατάμε κάποιες σελίδες για τέτοιου

είδους άρθρα και είναι πάντα ενδιαφέροντα. Για τέτοια

προοπτική τραβήξτε σλάιντ. Βολεύουν αφάνταστα στην εκτύπωση.

Διηγηθείτε τα πάντα στους φίλους σας που πήγαν με τα πεθερικά

στη Σαλαμίνα για να σκάσουν από τη ζήλεια τους. Σχεδιάστε το

επόμενο ταξίδι σας. Σκεφτείτε τώρα που γυρίσατε (αυστηρά και

μόνο μετά την επιστροφή) τις όποιες υποχρεώσεις σας. Συνήθως

έχετε μείνει ρέστοι. Το ευχαριστηθήκατε όμως. Οπότε χαλάλι

σας. 'ντε και καλό καλοκαίρι._

ΥΣ.: MHN ΞΕΧΑΣΕΤΕ

* Μια σειρά εργαλείων (πένσα, μυτοτσίμπιδο, μικρή σκύλα,

γερμανοπολύγωνα κ.τ.λ.). Καλά εμπορίου και όχι τα στάνταρ της

μοτό που συνήθως είναι φτιαγμένα από βούτυρο.

* Πάρτε μαζί: Λαμπάκια (σε άδεια κουτιά από φιλμ) ασφάλειες,

ασφάλεια αλυσίδας, μπουζί, μονωτική ταινία, φακό, σωληνάκι,

σιλικόνη υψηλών θερμοκρασιών, αφρό ελαστικών ή σετ επισκευής,

σπρέι αλυσίδας, ντίζες ανταλλακτικές, μανέτα και έξτρα

χταπόδια. Μερικές βίδες δε ίσως σας φανούν χρήσιμες. Σπρέι

σιλικόνης επίσης.

* Μικρό φαρμακείο με τ_ απαραίτητα. Παυσίπονα, αντιηλιακό.

Χάπια κατά της διάρροιας. Για αφρικανικά και ασιατικά κράτη

ειδοποιείται πάντα πρεσβεία ή προξενείο και αποφεύγετε μη

εμφιαλωμένο νερό και όχι πλυμένα φρούτα και λαχανικά.

* Εξοικειωθείτε με τη συμπεριφορά της φορτωμένης μοτό.

Επιταχύνει και φρενάρει σε περισσότερο χρόνο ενώ αν η κατανομή

των πραγμάτων είναι λάθος γίνεται επικίνδυνη.

* Μεριμνήστε πάντα για αντικλεπτική προστασία. Χαρτιά και

χρήματα πάντα επάνω σας.

post-112-1131885735.jpg

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πράγματι οι συμβουλές είναι εκπληκτικές και το μόνο που μένει είναι να τις ακολουθήσουμε. Αλήθεια στην νότια Ευρώπη (Ισπανία - Ιταλία ) τα πράγματα πρέπει να είναι λίγο καλύτερα απο θέμα κλίματος. Εχω διαβάσει σε κάποια ταξιδιωτικά για τα hostel. Τι είναι και πως μπορούμε να πάρουμε κάποιες πληροφορίες γι αυτά;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τα hostels και τις περισσοτερες φορες ειναι δωματια των 2,3,4,5,8,και ισως παραπανω ατομων.Επισης πολλες φορες η τουαλετα ειναι κοινοχρηστη.Τα δωματια που εχουν τουαλετα αντε να τα βρεις.Πολλα δεν σερβιρουν φαγητο και το κυριοτερο δεν εχουν παρκινγκ.Σου λενε οτι υπαρχουν αυτα στην περιοχη.Οι τιμες παιζουν απο 15 ευρω. Ισως και πιο φτηνα. Πολλες φορες τα δινουν σε φοιτητες (εχουν και τα youth hostel)Η φασαρια ειναι μεγαλη γιατι μαζευονται διαφορα groups.Ειναι ρισκο να κλεισεις απο το internet γιατι θα δεις μεγαλη διαφορα προς το χειροτερο αν πας εκει.

Εγω τα εχω παρει με κακο ματι αφου ειδα τι κατασταση επικρατει.

Ειναι ομως φτηνη λυση αν προκειτε για ενα υπνο (που δε θα τον κανεις γιατι θα εχεις το μυαλο σου στην μοτοσυκλετα σου) ή αν θες να κανεις λιγη οικονομια.

Aν καπου κανω λαθος διορθωστεμε.

παρε μια ιδεα

http://www.hostels.com/en/es.ba.html

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Όλα καλά.

Αυτό με τα μηχανολογικά με άγχωσε λίγο.

Δηλαδή αν δεν ξέρεις απ' αυτά δεν πας ταξίδι;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΙΣ που πας αν δεν γνωριζεις κα την τελευταια βιδα της μοτο σου. :tease::tease::tease::tease: :D :D :D

οι οδικες βοηθειες θα κλεισουν?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

...καλοοοο!!! :_thumbsup: (...και.ισως λιγο "αγχωτικο" για τους "μη εχοντες" την εμπειρια.. :blush: )

(.....και προσπαθω να θυμηθω, που το'χα διαβασει,πριν αρκετο καιρο!..ΜΟΤΟ?2TROXOI?0-300?"σκαστο"ρε vara το μυστικο, γιατι εχω "σκασει"!!!! :D -και δεν κανω πλακα!! :yes: :D )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

κι εγω που πηγα πρωτο ταξιδι με μοτο....ενα vespa 50l απο Πατρα Λευκαδα-Ηγουμενιτσα...και επιστροφη;;;Τι δεν ειμαι μηχανοβοιος;;; :blush::blush:

...Τα ιδια μου πε(@#$Ρ%$#@!@#%%$@@!@#$$#@#)και ο πατερας μου...μετα... :surrender:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΙΣ που πας αν δεν γνωριζεις κα την τελευταια βιδα της μοτο σου. :tease:  :tease:  :tease:  :tease:  :D  :D  :D

οι οδικες βοηθειες θα κλεισουν?

<{POST_SNAPBACK}>

Εσύ Γιάννη θα πρέπει πρώτα να αποφοιτήσεις από την σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών της NASA και μάλιστα με άριστα για να κατανοήσεις πλήρως τις λειτουργίες του διαστιμόπλοιου που πιλοτάρεις.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Όλα καλά.

Αυτό με τα μηχανολογικά με άγχωσε λίγο.

Δηλαδή αν δεν ξέρεις απ' αυτά δεν πας ταξίδι;

<{POST_SNAPBACK}>

Σνίφφφφφφφφφ....

Κατάλαβα! :P

Έξω γιόκ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πολύ καλό άρθρο.

Ωστόσο πρέπει να πω ότι στις μικρές εξορμήσεις που έχω κάνει ως τώρα δεν σκέφτηκα ποτέ να πάρω μισό συνεργείο μαζί μου, αλλά και να το παιρνα δεν έχω ούτε τις γνώσεις ούτε την διάθεση για να το χρησιμοποιησω. Πάντα δίνω περισσότερη βαρύτητα στην πρόληψη. (βέβαια έχω και το τηλέφωνο της οδικής βοήθειας πρόχειρο καλού-κακού).

kostas

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

επίσης για... τους χιλιομετροφάγους,

σε πολυήμερο ταξίδι, ( δικάβαλος ) πρέπει να προγραμματίζεις σωστά τα χλμ ( ποσοτικά ) που θές να διανύσεις....

μελέτες έχουν δείξει οτι όσο θεός και να είσαι,

την πρώτη μέρα βγάζεις γύρω στα 600 χλμ

και μετά αρχίζει η κάτω βόλτα...

την δεύτερη 450, την τρίτη 300 και σταθεροποιείται εκεί.

δλδ κάθε μέρα πάνω απο 300 χλμ είναι δύσκολο...

αν είναι να γράψετε 3000 χλμ με ασφάλεια, υπολογίστε 6-7 μέρες λοιπόν...

βέβαια, μπορείς να κάνεις 1300 χλμ την πρώτη μέρα, μα την επόμενη θα είσαι τόσο κουρασμένος, που οι αντιδράσεις σου πάνω στην μοτό θα είναι μάλλον μειωμένης αποτελεσματικότητας λόγω κούρασης.

οπότε λογαριάζουμε σωστά τον δρόμο και τα χλμ που χρειαζόμαστε...

ωραίο πόστ!

Τροποποιήθηκε από τον V4.2R.XX

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

1.300 χλμ την πρώτη μέρα μπορεί να βγάλεις εσύ.

Την συνεπιβάτη (αν είναι γυναίκα) τη ρώτησες;

Άποψή μου πάντως είναι ότι με μιά μηχανή με μέτριες τουριστικές δυνατότητες για ένα μακρύ ταξίδι δύσκολα πάνω από 300 - 350 χλμ κάθε μέρα με σταθερό ρυθμό.

Με την προϋπόθεση βέβαια ότι κάνεις εκδρομή και δεν τρέχεις λες και σε κυνηγάνε.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

...Οσα ταξιδια εχω κανει της ταξης των 3000 χλμ,τα εχω "βγαλει" σε 6-7 μερες..(βεβαια,εννοω και επαρχιακους δρομους,ορεινα περασματα κλπ..)Συνηθιζω να ξεκιναω χαλαρα,γυρω στις 10-11 π.μ.και να σταματαω λιγο πριν βραδιασει(γυρω στις 8 μ.μ. αν μιλαμε για Μαη-Ιουνη..)

αρα..συμφωνω με τον ΧΧ(αδυνατω να συγκρατησω τηνπληρη αλληλουχια γραμματων και αριθμων!! :grin: )

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
1.300 χλμ την πρώτη μέρα μπορεί να βγάλεις εσύ.

Την συνεπιβάτη (αν είναι γυναίκα) τη ρώτησες;

Με την προϋπόθεση βέβαια ότι κάνεις εκδρομή και δεν τρέχεις λες και σε κυνηγάνε.

<{POST_SNAPBACK}>

όταν τα έβγαλα, τα 1300 χλμ ήταν ανάγκη να τα βγάλω, ήμουν εξωτερικό έπρεπε να προλάβω .... και δεν έπαιζε να καθυστερώ με την καμία...

μα αφενώς την επόμενη ήμουν ρετάλι, αφετέρου ήμουν μονοκάβαλος...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Οταν εχω πολλα χλμ. μπροστα μου προσπαθω να κανω προγραμματισμενες στασεις,

μικρες ( 1 τσιγαρο) καθε 100χλμ. (45λεπτα)

μεσες (γκαϊφε) καθε 300χλμ.

μεγαλες (φαϊ) καθε 500χλμ.

οποτε εισαι αρκετα ξεκουραστος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Οταν εχω πολλα χλμ. μπροστα μου προσπαθω να κανω προγραμματισμενες στασεις,

μικρες ( 1 τσιγαρο) καθε 100χλμ. (45λεπτα)

μεσες  (γκαϊφε) καθε 300χλμ.

μεγαλες (φαϊ) καθε 500χλμ.

οποτε εισαι αρκετα ξεκουραστος

<{POST_SNAPBACK}>

θα συμφωνήσω!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ανάλογα το χρόνο τα κέφια και το δρόμο συνήθως όμως στα 150 χλ έχει αναγκαστική στάση για τσιγάρο όσο και να βιαζομαι.Το χειμώνα όμως και ειδικά αν βρέχει δε σταματώ καθόλου πάω Λαμία χωρίς σταση.Σ επαρχιακό δρόμο και αν είναι άνοιξη είναι αμαρτία να μη κάνω συχνές στάσης για χάρη της φύσης :)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...