Jump to content
ALX™

Εξαέρωση του συστήματος φρένων. ©

Recommended Posts

Μιας και ζητήθηκε wink.gif

Για να κάνουμε εξαέρωση στο σύστημα των φρένων (μπροστινό ή πισινό) χρειαζόμαστε:

Ένα μπουκαλάκι υγρών φρένων για το απαραίτητο συμπλήρωμα από αυτά που θα χαθούν κατά την εξαέρωση.

Ένα κομμάτι πανί που θα τυλίξουμε γύρω από το δοχείο των υγρών ώστε να μην πέσει υγρό φρένων στις βαμμένες επιφάνειες.

ΠΡΟΣΟΧΗ αν πέσει υγρό στις βαμμένες επιφάνειες, καταστρέφεται το χρώμα. Όμως αν συμβεί, σκουπίστε γρήγορα με ένα υγρό πανί.

Ένα διαφανές λαστιχένιο σωληνάκι με εσωτερική διάμετρο περίπου σαν καλαμάκι του φραπέ.

Ένα οποιοδήποτε δοχείο που θα μαζεύει τα υγρά που θα φεύγουν κατά την εξαέρωση.

Επίσης θα χρειαστούμε τα εργαλεία που χρειάζονται για το άνοιγμα του καπακιού του δοχείου φρένων (άλεν ή σταυρωτό κατσαβίδι)

Γερμανοπολύγωνα κλειδιά Νο 10 Νο11 ή Νο12 για τον εξαερωτήρα.

Η εργασία πρέπει να γίνει σε επίπεδο έδαφος χωρίς κλίσεις για να μπορέσουμε να βάλουμε σωστή ποσότητα υγρών στο δοχείο, όταν θα συμπληρώσουμε. Καλό θα είναι να γίνει από δύο άτομα γιατί με έναν είναι δύσκολο.

Αφαιρούμε το καπάκι του δοχείου υγρών αφού πρώτα το έχουμε καθαρίσει καλά γύρω γύρω για να φύγουν τυχόν σκόνες και βρωμιά και αφήνουμε στην θέση της την ελαστική μεμβράνη (πάνω στο δοχείο δηλαδή) για να αποφύγουμε αναπηδήσεις υγρών προς τα έξω. Προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι πάνω στον εξαερωτήρα και την άλλη του άκρη την βάζουμε στο δοχείο που έχουμε βρει για να μαζεύονται τα υγρά που θα φεύγουν.

Στην συνέχεια βάζουμε τον φίλο που μας βοηθά να τρομπάρει μερικές φορές την μανέτα (ή το πεντάλ αν πρόκειται για πισινό φρένο) και στο τελευταίο πάτημα, του λέμε να κρατήσει πατημένη την μανέτα (ή το ποδόφρενο αν κάνουμε στα πισινά φρένα εξαέρωση) το γνωστό "πατημένος" που λέγανε (και λένε) τα μαστόρια. biggrin.gif

Καθώς είμαστε με πιεσμένη την μανέτα, ξεσφίγγουμε στιγμιαία τον εξαερωτήρα και αφήνουμε να τρέξει λίγο υγρό το οποίο θα παρασύρει μαζί του και τον εγκλωβισμένο αέρα που υπάρχει στο κύκλωμα και ξανασφίγγουμε.Ο αέρας θα φαίνεται σε μορφή φυσαλίδας μέσα στο διάφανο σωληνάκι. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία από την αρχή, αρκετές φορές. Δηλαδή τρομπάρισμα της μανέτας που στο τελευταίο πάτημα μένει δυνατά πατημένη, και στιγμιαίο άνοιγμα του εξαερωτήρα τον οποίο ξανασφίγγουμε πάντα. Την ώρα που εμείς ξεσφίγγουμε τον εξαερωτήρα, ο φίλος μας θα αισθανθεί την μανέτα να κατεβαίνει καθώς την κρατάει πατημένη.Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, αφού χάνεται η πίεση από τον εξαερωτήρα που άνοιξε.

Σημαντικό είναι να ελέγχουμε κάθε φορά, (και να συμπληρώνουμε αν έχει κατέβει) το ύψος των υγρών μέσα στο δοχείο, ανασηκώνοντας την μεμβράνη, ώστε να μην αδειάσει και πάρει ξανά αέρα.

Όταν δούμε σε διαδοχικά ανοίγματα του εξαερωτήρα ότι πλέον βγαίνει μόνο υγρό χωρίς να παρεμβάλλονται φυσαλίδες (το βλέπουμε μέσα στο διάφανο σωληνάκι που έχουμε προσαρμόσει στον εξαερωτήρα) είμαστε ΟΚ. Σφίγγουμε καλά τον εξαερωτήρα και συμπληρώνουμε τα απαιτούμενα υγρά στο δοχείο υγρών.

Αν έχουμε δύο δισκόπλακες, κάνουμε εξαέρωση με τον ίδιο τρόπο και στην δεύτερη δαγκάνα.

Στο τέλος κι αφού έχουμε συμπληρώσει τα απαιτούμενα υγρά που χάθηκαν, τοποθετούμε σωστά την μεμβράνη στο δοχείο και κλείνουμε καλά το καπάκι σκουπίζοντας τυχόν υπολείμματα υγρών γύρω από το δοχείο smile.gif

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτός ο τρόπος εξαέρωσης δεν ισχύει σε συστήματα φρένων με ABS. Η εξαέρωση του συστήματος φρένων με ΑBS προϋποθέτει εξαέρωση και του δοχείου του ABS με ειδική τρόμπα.

ALX©

  • Like 3

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Επίσης να συμπληρώσω ένα tip σ αυτόν τον οδηγό.

Υπάρχουν αυτόματα εξαεριστηράκια τα οποία βοηθούν να πραγματοποιήσουμε την εξαέρωση των φρένων μας μόνοι μας.

Τα είχε παραγγήλει από εξωτερικό ένας φίλος και ήταν πραγματικά σωτήρια για την διαδικασία της εξαέρωσης χωρίς να χρειάζεται δεύτερο άτομο ή να ξεχυλώνουμε τα χέρια μας μόνοι μας με κίνδυνο να μας ξεφύγει λίγο και να εισέλθει αέρας στο κύκλωμα. Προσωπικά πάντω θεωρώ τον παραδοσιακό χειροκίνητο τρόπο πιο σίγουρο γιατί οτιδήποτε έχει κινούμενα μέρη κάποια στιγμή μπορεί να χαλάσει.

Επίσης φίλε ALX έχω κάνει εξ ολοκλήρου αλλαγή υγρών σε αρκετές μοτοσυκλέτες με ABS χωρίς να χρειαστεί να βάλω χέρι στην αντλία του abs. Βέβαια αν σου κάτσει να κρατήσει αέρα στην αντλία και να πρέπει να την εξαερώσεις καλό είναι να γνωρίζει κανείς το τι πρέπει να κάνει. Γι αυτό όποιος δεν είναι σίγουρος για τον εαυτό του(και η μοτοσυκλέτα του έχει abs) καλό είναι να αποφεύγει να αλλάζει εξ ολοκλήρου υγρά σε μοτοσυκλέτες με abs, απλά αυτό που αναφέρεις δεν είναι κανόνας αλλά μάλλον η εξαίρεση.

Τροποποιήθηκε από τον J.K

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το speed bleeder το έχω αγοράσει κι εγώ, μόνο που δεν το πήρα για τα φρένα, αλλά για τον συμπλέκτη μου :shades: (κι είπα αν μου αρέσει, θα πάρω και για τα φρένα μου, αλλά το αμέλησα. :blush2: )

Νάτο, πάνω στο ρεζερβουάρ του GS μαζί με τα υγρά.

img7733small.jpg

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ενταξει εχει περασει καιρος απο τοτε που γραφτηκε αυτος ο οδηγος αλλα εγω τωρα το ειδα whistling.gif

Μερικες παρατηρησεις λοιπον:

-Δεν ανοιγουμε το δοχειο των υγρων οταν υπαρχει αυξημενη υγρασια στην ατμοσφαιρα Τα υγρα των φρενων ειναι ιδιαιτερα υγροσκοπικα! Για τον ιδιο λογο παντα χρησιμοποιουμε υγρα απο σφραγισμενο μπουκαλι που μολις ανοιχτηκε!

-Δεν συμπληρωνουμε υγρο με αλλη προδιαγραφη απο αυτη που ηδη υπαρχει στο κυκλωμα Η οποια φυσικα ειναι αυτη που προτεινει ο κατασκευαστης (πχ DOT4) Η αναμειξη με αλλη μαρκα αλλα της ιδιας προδιαγραφης δεν μας πειραζει

-Οταν αφου γινει η εξαερωση συμπληρωσουμε υγρα και εφοσον τα τακακια μας ΔΕΝ ειναι καινουρια πρεπει να ειμαστε πολυ προσεκτικοι μην γεμισουμε το δοχειο με μεγαλυτερη ποσοτητα απο οσο πρεπει Και αυτο γιατι στην επομενη αλλαγη τακακιων οταν πιεστει η δαγκανα προκειμενου να υποχωρησουν το/τα εμβολατης τοτε υπαρχει κινδυνος -αν εχει ανοιχτει το καπακι του δοχειου υγρων (οπως κανονικα πρεπει)- να ξεχειλισει το υγρο των φρενων! Αν παλι δεν εχει ανοιχτει το καπακι του δοχειου -οπως πολλες φορες γινεται απο τα συνεργεια τοτε το/τα εμβολατης δαγκανας δεν μπορουν να υποχωρησουν τελειως μεσα στην δαγκανα και αν πιεστουν ιδιαιτερα μπορει να προκληθει ζημια!!

-Αν βαλουμε περισσοτερο υγρο στο δοχειο μπορουμε να απομακρυνουμε την περισσια ποσοτητα βυθιζοντας μεσα σε αυτο λιγο χαρτι κουζινας

-Ακομα καλυτερα αντι να σκουπισουμε με βρεγμενο πανι -αν τυχον πεσει υγρο σε βαμενη επιφανεια- ειναι να σαπουνισουμε τοπικα την περιοχη ή/και να ξεπλυνουμε με αφθονο νερο Και επειδη λοιπον τα υγρα των φρενων ειναι ιδιαιτερα καυστικα αποφευγουμε την επαφη με το δερμα Για τα ματια μας δεν το συζηταμε καν! Πολυ προσοχη!!

-Αντι του αδειου δοχειου οπου θα συλλεξουμε το υγρο που βγαινει απο τον εξαερωτηρα της δαγκανας καλυτερα ειναι να τοποθετησουμε ενα δοχειο που περιεχει ηδη υγρο φρενων Κατα αυτον τον τροπο και βυθιζοντας το σωληνακι μεσα στο υγρο δεν υπαρχει καμια περιπτωση να γινει επιστροφη αερα στο κυκλωμα

-Η καλυτερη εξαερωση γινεται οταν αντικαθιστουμε τα υγρα Απο την μια βαζουμε απο την αλλη βγαζουμε!

Καλα μαστορεματα!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

×
×
  • Create New...