Jump to content
Sign in to follow this  
ArhoN

Κάψε Πετρέλαιο

Recommended Posts

Και μείωση του τέλους ταξινόμησης στα diesel TR.gif

TR.gifΡΕΠΟΡΤΑΖ TR.giftr.gifTR.gif

TR.giftr.gifTR.gifΨηφίστηκε χθες το βράδυ η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα μειώνονται οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης στα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel νέας τεχνολογίας με αποτέλεσμα να πέσουν οι τιμές τους μέχρι 7.000 ?. TR.gif

document.write(''); document.write(''); 817-grey.gif TR.giftr.gif diesp1.jpg Οι κινητήρες βενζίνης υπερισχύουν ως επί το πλείστον σε ισχύ, αλλά χάνουν σε ροπή, η οποία αποδίδεται σε υψηλότερες στροφές.

diesp2.jpg Τα μηχανικά σύνολα πετρελαίου διακρίνονται για την άφθονη ροπή τους και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

keni.jpg

diesp.jpg Suzuki SX4

diesp5.jpg BMW σειρά 1

diesp3.jpg Mitsubishi Outlander

Μόλις χθες δόθηκε το «πράσινο φως» για την απελευθέρωση των αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, μέσω της ψήφισης του σχετικού νόμου που έγινε στη Βουλή. Ύστερα από μελέτες που έγιναν διαπιστώθηκε, ότι τα νέας τεχνολογίας ντίζελ αυτοκίνητα είναι πιο φιλικά ως προς το περιβάλλον έναντι των βενζινοκίνητων, αφού εκπέμπουν χαμηλότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα και καταναλώνουν λιγότερες ποσότητες καυσίμου, συντελώντας με τη σειρά τους στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Χαμηλότερες τιμές

Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης συνοδεύεται και από μειώσεις τιμών (αναλυτικοί πίνακες στην τέταρτη σελίδα) σε όλα τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, η οποία προκύπτει από τα κατά 25% χαμηλότερα τέλη ταξινόμησης. Έτσι δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο αγοράς ντίζελ αυτοκινήτων, αφού η διαφορά τους σε τιμή, συγκριτικά με τα πιο προσιτά βενζινοκίνητα, είναι μειωμένη.

Στo 53,6% έφτασαν στην Ευρώπη οι πωλήσεις των ντίζελ επιβατικών το 2007

Στο σύνολο των χωρών της Δυτικής Ευρώπης παρατηρείται μία μεγάλη σταδιακή αύξηση των πωλήσεων των ντίζελ αυτοκινήτων, η οποία από το 2000 έως το 2007 σημείωσε άνοδο κατά 63,1%. Σε κράτη όπως είναι η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, η Πορτογαλία και η Ισπανία τα ποσοστά των πωλήσεων των μοντέλων με κινητήρες πετρελαίου ξεπερνούν το 70%. Στο αντίθετο άκρο βρίσκεται η Ελλάδα με μέγιστο ποσοστό μόλις 2,9%, το οποίο με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται νʼ αυξηθεί αισθητά, δεδομένου του γεγονότος ότι συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων. Για παράδειγμα, το περασμένο έτος στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη πωλήθηκαν συνολικά 160.848 αυτοκίνητα (134.586 στην Αθήνα και 26.262 στη Θεσσαλονίκη), συγκεντρώνοντας το 73,7% των πωλήσεων ολόκληρης της Ελλάδας.

Κινητήρας πετρελαίου VS βενζίνης

Μεταξύ τους τα δύο μηχανικά σύνολα παρουσιάζουν αισθητές διαφορές ως προς τη δομή τους, τα χαρακτηριστικά λειτουργία τους και τις αποδόσεις. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί ραγδαία εξέλιξη στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει αρκετά πιο ισχυροί (σε βαθμό που φτάνουν -ή ακόμα και ξεπερνούν- τα μηχανικά σύνολα βενζίνης), λιγότερο ρυπογόνοι και περισσότερο αθόρυβοι και ομαλοί στη λειτουργία τους. Βασικά πλεονεκτήματα των κινητήρων πετρελαίου έναντι των βενζίνης είναι η άφθονη ροπή από τις χαμηλές στροφές, στοιχείο το οποίο ευνοεί σημαντικά τις επιταχύνσεις εν κινήσει και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Από την άλλη πλευρά, τα μοτέρ βενζίνης έχουν ευρύτερο φάσμα λειτουργίας, είναι πιο ισχυρά και πιο ομαλά στη λειτουργία τους, ενώ και η τιμή των αυτοκινήτων με αυτούς τους κινητήρες παραμένει αισθητά πιο χαμηλή, ακόμα και μετά τις μειώσεις τιμών στα ντίζελ. Επίσης, όσον αφορά στους ρύπους, τα μηχανικά βενζίνης εκπέμπουν υψηλότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, αλλά δεν παράγουν τα σωματίδια καπνού, όπως οι ντίζελ, τα οποία, λόγω του εξαιρετικά μικρού τους μεγέθους (κάτω των 2,5 χλστ. του χιλιοστού), έχουν την ικανότητα να «φυλακίζονται» στους πνεύμονες, παρακάμπτοντας τις άμυνες του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα θετικά και τα αρνητικά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα πετρελαίου σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο

Θετικά

· Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου

· Σημαντικά υψηλότερη ροπή, η οποία αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές

· Καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει

· Χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

· Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα

Αρνητικά

· Κραδασμοί κυρίως στο ρελαντί

· Περισσότερο θορυβώδης λειτουργία

· Υψηλότερη τιμή αγοράς

· Περισσότερο «ευαίσθητοι» στο νοθευμένο καύσιμο

· Πιο χαμηλή κατά βάση ιπποδύναμη

· Εκπομπή βλαβερών σωματιδίων

Εκπομπές ρύπων

Η εφαρμογή της τεχνολογίας κοινής γραμμής τροφοδοσίας (common rail) με άμεσο ψεκασμό του καυσίμου μέσα στο θάλαμο καύσης σε υψηλές πιέσεις, σε συνδυασμό και με το μεταβλητό και πολλαπλό ψεκασμό, επιτρέπει στο καύσιμο να εισέρχεται στο θάλαμο καύσης από πολλά σημεία και σε διαφορετικά στάδια, χαρακτηριστικά τα οποία βελτίωσαν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των κινητήρων ντίζελ. Πρόσθετα, η προσθήκη του φίλτρου κατακράτησης καπνού (Particulate Matter Filter ή PDF) έχει μειώσει δραστικά το χαρακτηριστικό μαύρο καπνό, που εξέρχεται από την καύση του πετρελαίου, και κυρίως των βλαβερών σωματιδίων. Ωστόσο, ακόμα δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που φέρουν αυτό το φίλτρο, αν και αναμένεται να γίνει επιτακτική η χρήση του.

Τι θα ισχύσει με τις αλλαγές στα ποσοστά των τελών ταξινόμησης

Όπως αναφέραμε, τα ποσοστά των τελών ταξινόμησης μειώθηκαν κατά 25% σε όλα τα νέας τεχνολογίας ντίζελ αυτοκίνητα, που πληρούν τις νόρμες Euro IV και άνω. Πιο μεγάλο όφελος υπάρχει στα αυτοκίνητα με υψηλού κυβισμού κινητήρες, αφού, για παράδειγμα, στα μηχανικά σύνολα από τα 1.801 κ.εκ. έως τα 2.000 κ.εκ. και από τα 2.000 κ.εκ. και άνω, η μείωση του τέλους ταξινόμησης είναι 10% και 12,5%, αντίστοιχα (βλ. σχετικό πίνακα). Κατηγορίες οι οποίες -ούτως ή άλλως- συγκεντρώνουν περισσότερο ενδιαφέρον, αφού τα περισσότερα μικρομεσαία, μεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται με μοτέρ άνω των 1,8 λτ. Έτσι, για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, για παράδειγμα, με κινητήρα 1,8 έως 2,0 λτ., η μείωση της τιμής του κυμαίνεται από 1.000 έως 2.000 ευρώ περίπου, ενώ στα πιο ακριβά μοντέλα, με μεγάλης χωρητικότητας μηχανικά σύνολα, η τιμή μειώθηκε ακόμη και πιο πάνω από 7.000 ευρώ.

Αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή βενζίνης; Συγκρίνουμε 3 ζευγάρια

Suzuki SX4 1,6 4x4 VS 1,9 DDiS

Τις δύο εκδόσεις του SX4 τις χωρίζουν μεγάλες διαφορές σε επιδόσεις υπέρ του ντίζελ και σε τιμή υπέρ του μοντέλου βενζίνης. Πιο συγκεκριμένα, το μικρό 4x4 της Suzuki με τον κινητήρα 1,9 DDiS είναι σημαντικά πιο γρήγορο σε όλες τις μετρήσεις και κυρίως στις ρεπρίζ, όπου η διαφορά σε χρόνους φτάνει στα 11 δλ., ενώ το 1,6 είναι φθηνότερο κατά 5.440 ευρώ. Ωστόσο, η διαφορά που υπάρχει στην κατανάλωση είναι μικρή, ενώ ίδιο σχεδόν είναι το ετήσιο κόστος για τα καύσιμα μεταξύ των δύο μοντέλων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

SX4 1,6: Κυβισμός 1.586, Ισχύς 104/5.600, Ροπή 145/4.080, 0-100 χλμ/ώρα 11,9ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 13,4ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 21,8ʼʼ, τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα, κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 173 γρ./χλμ

Τιμή: 17.500 ?

SX4 1,9 DDiS: Κυβισμός 1.910, Ισχύς 120/3.500, Ροπή 280/2.000, 0-100 χλμ/ώρα 10,4ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 6,9ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 10,8ʼʼ, τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα, κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 174 γρ./χλμ

Τιμή: 22.940 ?

BMW 123d 3d VS 120i 3d και 130i 3d

Η Σειρά 1 της BMW με το 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου των 204 ονομαστικών ίππων (123d) αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση γι αυτούς που αναζητούν υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Έναντι της 120i είναι αισθητά πιο ισχυρή, γρήγορη και πιο οικονομική σε κατανάλωση, χαρακτηριστικά τα οποία καλύπτουν τα 2.650 ευρώ που κοστίζει παραπάνω. Από την άλλη πλευρά, η ακριβότερη κατά 7.150 ευρώ 130i (σε σχέση με την 123d) δεν έχει μεγάλη διαφορά σε επιδόσεις, ενώ και το ετήσιο κόστος σε καύσιμα είναι σημαντικά υψηλότερο, όπως φαίνεται και από το σχετικό πίνακα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

120i 3d: Κυβισμός 1.995, Ισχύς 163/6.640, Ροπή 209/4.460, 0-100 χλμ/ώρα 8,3ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 8,3ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 10,6ʼʼ, τελική ταχύτητα 224 χλμ/ώρα, κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 152 γρ./χλμ

Τιμή: 32.800 ?

123d 3d: Κυβισμός 1.995, Ισχύς 204/4.400, Ροπή 400/2.000, 0-100 χλμ/ώρα 7,3ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 6,4ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 8,3ʼʼ, τελική ταχύτητα 238 χλμ/ώρα, κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 138 γρ./χλμ

Τιμή: 32.800 ?

130i 3d: Κυβισμός 2.996, Ισχύς 265/6.600, Ροπή 315/2.500, 0-100 χλμ/ώρα 6,3ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 5,7ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 7,4ʼʼ, τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, κατανάλωση 8,3 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 197 γρ./χλμ

Τιμή:42.600 ?

Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D VS 2,4

Το Outlander με τον ντίζελ κινητήρα έχει αισθητά πιο υψηλή τιμή, η οποία στην αντίστοιχη έκδοση βενζίνης (Intstyle 7θέσιο) είναι χαμηλότερη κατά 4.520 ευρώ, ενώ, έναντι της βασικής 5θέσιας, η διαφορά φτάνει στα 6.520 ευρώ. Ο κινητήρας πετρελαίου των 2,0 λτ. έχει λιγότερη ισχύ και μέτριο τράβηγμα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ωστόσο το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι η χαμηλότερη κατά 2,6 λτ./100 χλμ. κατανάλωση, διαφορά η οποία σε χρήματα μεταφράζεται σε 346 ευρώ λιγότερα το χρόνο, ποσόν το οποίο και πάλι δεν είναι σε θέση να καλύψει τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει στην τιμή αγοράς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Outlander 2,4: Κυβισμός 2.360, Ισχύς 170/6.000, Ροπή 234/4.100, 0-100 χλμ/ώρα 9,3ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 9,9ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 14,8ʼʼ, τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα, κατανάλωση 9,4 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 225 γρ./χλμ

Τιμή:29.490 ?

Outlander 2,0 DI-D: Κυβισμός 1.968, Ισχύς 140/4.000, Ροπή 310/1,750, 0-100 χλμ/ώρα 11,6ʼʼ, 60-100 χλμ/ώρα 8,1ʼʼ, 80-120 χλμ/ώρα 11,9ʼʼ, τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα, κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ, εκπομπές ρύπων 180 γρ./χλμ

Τιμή: 36.010 ? TR.gifΟι νέες τιμές των diesel αυτοκινήτων με το μειωμένο κατά 25% τέλος

Αραγε θα δούμε και Diesel μηχανάκια??

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Σημερα οτι και να ακουσω....απο το ενα μπαινει απο το αλλο βγαινει...

Ειδικα οταν μιλαμε για κοσμοιστορικες αποφασεις, που τοσα χρονια, ενω ακουμε οτι ειναι θεμα χρονου να παρθουν απλως δεν...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Καιρος ηταν αφου εδω και χρονια ειναι γνωστο οτι οι ντιζελοκινητερες νεας γενιας ειναι λιγοτερο ρυπογονοι απο τους βενζινοκινητηρες. Παντως θα παιχτει μεγαλο προβλημα με την νοθεια, αφου το πετρελαιο στην ελλαδα δεν ειναι και το καθαροτερο...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Σημερα οτι και να ακουσω....απο το ενα μπαινει απο το αλλο βγαινει...

Ναι τα παλιοπαιδα... :lol: :lol: Κι εγω με επιφυλαξη διαβαζω(και γραφω...) :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αυτα ειναι πραγματικα ωραια νεα!

Ναι...μονο για χθες ομως...λογω ημερας επιτρεπεται...απο σημερα "μια απ'ολα χωρις κρεμμυδι"... :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...