ALX™ 3013 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 ANTIKATAΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΤΕΝΤΩΤΗΡΑ ΚΑΔΕΝΑΣ χωρίς να χρειάζεται επαναρύθμιση της ντίζας του γκαζιού. *********** Κατ' αρχήν και πριν ξεκινήσουμε πρέπει να κάνουμε την καδένα του εκκεντροφόρου να τεντώσει από την πάνω μεριά. ΓΙα να το πετύχουμε αυτό, βάζουμε την μοτοσυκλέτα στο κεντρικό σταντ και επιλέγουμε στο κιβώτιο την 6η ταχύτητα. (εννοείται με σβηστό κινητήρα) Κατόπιν και χωρίς να πατάμε συμπλέκτη γυρίζουμε με το χέρι μας τον πίσω τροχό προς τα εμπρός (στην φορά δηλαδή που γυρίζει όταν κινείται η μοτοσυκλέτα), μέχρι να συναντήσουμε αντίσταση από την συμπίεση. Εκεί σταματάμε να γυρίζουμε τον τροχό. Η καδένα τώρα έχει τεντώσει. *********** Ο ορίτζιναλ τεντωτήρας έχει ελατήριο. Ξεβιδώνοντας τον τεντωτήρα και φτάνοντας στην άκρη του σπειρώματος, το ελατήριο θα πιέσει το σώμα του τεντωτήρα έξω από τον κύλινδρο της μοτοσυκλέτας. Η δύναμη του ελατηρίου είναι περίπου διπλάσια της δύναμης ενός ελατηρίου από στυλό διαρκείας. Έτσι λοιπόν δεν έχει την ικανότητα να πετάξει το σώμα του τεντωτήρα και να το ψάχνεις :D To σώμα του τεντωτήρα, θα πεταχτεί προς τα πάνω και στα σταματήσει κάτω από το τελελεβερ (εκεί περίπου που εδράζεται στον κινητήρα) Σε αυτή την φάση το σώμα του τεντωτήρα έχει βγεί μόλις κατά τα 2/3 του μήκους του από τον κύλινδρο. Βγάζοντας το σώμα του τεντωτήρα από τον κύλινδρο, πιθανότατα θα νομίζετε πως το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς έχει τελειώσει. Καλό θα ήταν αυτό, αλλά το ελατήριο του τεντωτήρα, δεν αφήνει το σώμα να βγεί έξω. *********** Κανένα κομμάτι του τεντωτήρα δεν μπορεί να πέσει μέσα στον κινητήρα.Οπότε μην φοβάστε ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Την ίδια στιγμή τα χέρια σας θα δουλεύουν σε πολύ περιορισμένο χώρο, προσπαθώντας να ξεβιδώσετε, να πιάσετε και να τραβήξετε έξω το ελατήριο του τεντωτήρα. Θυμηθείτε πως δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει κάτι μέσα στον κινητήρα από τα κομμάτια που απαρτίζουν τον τεντωτήρα. Προχωράτε άφοβα λοιπόν. *********** Εδώ βλέπουμε τον ορίτζιναλ τεντωτήρα αλλά και την πρώτη έκδοση του εναλλακτικού (που κόστιζε περίπου 200?) όπως εμφανίστηκε στην αγορά από την BMW τον Φεβρουάριο του 2005. Εδώ βλέπουμε τον ορίτζιναλ τεντωτήρα και την τωρινή έκδοση του εναλλακτικού τεντωτήρα όπως παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2006 και κοστίζει 65?. Ξεκινάμε λύνοντας τις δύο βίδες των σφιγχτήρων που κρατάνε τον σωλήνα εισαγωγής αέρα από το φιλτροκούτι όπως βλέπουμε στην φωτό.Δεν λύνουμε τον σφιγχτήρα που είναι στο λαστιχένιο κομμάτι δίπλα στην κεφαλή! Το o-ring της εισαγωγής στην δική σας μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι πατημένο ή και κομμένο. Αυτό πάντως δείχνει να είναι μια χαρά. Το ο-ring αυτό δεν αφήνει να διαρρεύσουν αναθυμιάσεις από το εσωτερικό του κινητήρα, όπως δεν αφήνει να διαρρεύσουν λάδια από τις επιστροφές προς το φιλτροκούτι από την κεφαλή. Αυτά τα λάδια θα τα δείτε μάλιστα όταν κοιτάξετε μέσα στον πλαστικό σωλήνα. Πιθανόν να τρέξουν στο πάτωμα αν είναι πολλά. BMW O-ring p/n 13 54 1 341 797 ___ 52mm x 2mm ___ 2,50? Βγάλτε το βίσμα του ρεύματος του injection πατώντας προς τα μέσα την συρμάτινη ασφάλεια που το κρατάει. Αφαιρέστε την μεταλλική ασφάλεια (κλιπ) που κρατάει το σωληνάκι καυσίμου,τραβώντας το προς εσάς. Αφαιρέστε τις δύο άλεν βίδες που κρατάνε τον σωλήνα του καυσίμου πάνω στην εισαγωγή. Τραβήξτε προσεκτικά προς τα πίσω το σωληνάκι του καυσίμου (για να μην τσακίσει) ώστε να φύγει πάνω από το μπεκ. Υπάρχει περίπτωση το o-ring που στεγανοποιεί το καύσιμο πάνω στο μπεκ, να μείνει μέσα στο σωληνάκι του καυσίμου. Βγάλτε το αν έμεινε εκεί με την βοήθεια ενός μικρού άλεν κλειδιού που θα το χρησιμοποιήσετε σαν γάντζο. Ξαναβάλτε το πάνω στο μπεκ (πίσω στην θέση του δηλαδή) Αποσυνδέστε το βίσμα του ρεύματος προς το TPS πατώντας την συρμάτινη ασφάλεια προς τα μέσα. Κόψτε το δεματικό που κρατάει το καλώδιο του σώματος αλλά και του ρεύματος προς το TPS. Λύνουμε την αλενόβιδα κάτω από την εισαγωγή που κρατάει το σώμα.(το λεπτό καλωδιάκι) Ξεβιδώνουμε τις δύο αλενόβιδες που συγκρατούν το λαστιχένιο κομμάτι της εισαγωγής πάνω στην κεφαλή. Εδώ βλέπουμε την άκρη της λαστιχένιας εισαγωγής. Τώρα θα χρειαστείτε ένα κομμάτι καλώδιο ή ένα κομμάτι σύρμα για να κρεμάσετε την εισαγωγή στο τιμόνι για να μην σας ενοχλεί κατά την αλλαγή του τεντωτήρα. Χωρίς να κάθεστε με τις ώρες να χαζεύετε τις φωτογραφίες, θα χρειαστείτε 10 λεπτά να φτάσετε σε αυτό το σημείο. Με ένα 17άρι Γερμανοπολύγωνο (χρησιμοποιώντας το πολύγωνο) ξεβιδώνουμε το σώμα του τεντωτήρα. Πάρτε τώρα ένα μεγάλο συνδετήρα και φτιάξτε τον όπως στην φωτογραφία, δημιουργώντας έναν μικρό γάντζο. Χρησιμοποιήστε τον μικρό γάντζο ώστε να πιάσετε από το πάνω πάνω μέρος (ή όσο πιο κοντά προς την κορυφή τέλος πάντων) το ελατήριο του τεντωτήρα Πρώτα τραβήξτε προς τα κάτω το ελατήριο και μετά προς τα έξω μόλις βγει η κορυφή του από το σώμα του τεντωτήρα :) Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ALX™ 3013 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Εδώ φαίνονται τα στάδια της εξαγωγής του ελατηρίου.Πρέπει να είστε τυχεροί αν το πιάσετε και το τραβήξετε έξω με την πρώτη. :D Χρησιμοποιήστε την άλλη άκρη του συνδετήρα για να πιάσετε τώρα το έμβολο του τεντωτήρα. Φτιάξτε την άκρη του συνδετήρα πάλι σαν γάντζο, σε τέτοιο μέγεθος ώστε να εφαρμόσει μέσα στην τρύπα του εμβόλου του τεντωτήρα ώστε να μπορέστε να το τραβήξετε έξω. Μην σας τρομάζει.Είναι εύκολο. Τα παλιά μέρη του τεντωτήρα τώρα, κρατήστε τα για ενθύμιο. Τώρα ήρθε η ώρα να εγκαταστήσουμε τον καινούριο τεντωτήρα. Αρχίζουμε ρίχνοντας το καινούριο έμβολο μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου με το λεπτό μέρος του προς τα πάνω. (Δεν υπάρχει διαθέσιμη φωτό γι αυτό το βήμα) Το έμβολο λοιπόν θα πέσει μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου χωρίς να πάει οπουδήποτε αλλού εκτός από το σημείο που πρέπει. Το παλιό έμβολο δεν είχε πέσει μέσα στον κινητήρα, άρα δεν θα πέσει ούτε κι αυτό.Απλά ρίξτε το μέσα! Το δύο καινούρια εξαρτήματα του τεντωτήρα θα εφαρμόσουν όπως στην φωτό. Είναι ευκολότερο να ρίξουμε πρώτα το έμβολο μέσα στον κύλινδρο και κατόπιν να βάλουμε από πάνω το σώμα του τεντωτήρα και να βιδώσουμε, παρά να προσπαθήσουμε να συναρμολογήσουμε τα δύο εξαρτήματα απ έξω και να προσπαθήσουμε μετά να τα βάλουμε μέσα και τα δυο μαζί. Θυμηθείτε!!! Για να βάλουμε το σώμα του τεντωτήρα στην θέση του και να βιδώσει, πρέπει η πάνω άκρη του να πάει πάνω και πίσω από το σημείο που εδράζεται το τελελέβερ πριν προσπαθήσετε να βάλετε την κάτω άκρη του μέσα στην τρύπα του κυλίνδρου για να τον βιδώσετε! Πιέζετε ελαφρά προς τα κάτω το σώμα αφού το έχετε βάλει στην τρύπα, ώστε να αρχίσει να βιδώνει. Θα νιώσετε μια ελαστικότητα που οφείλεται στην αντίσταση της γλίστρας. Μην το φοβηθείτε και συνεχίστε να βιδώνετε μέχρι να σφίξει ο τεντωτήρας και να πατήσει καλά το χάλκινο o-ring (Πουλιέται χωριστά από τον τεντωτήρα γι αυτό θυμηθείτε να το αγοράσετε! ) Κατόπιν αρχίζουμε την ανάποδη εργασία για να ξαναδέσουμε την εισαγωγή του injection. Προσέξτε τις γραμμές πάνω στην εισαγωγή αλλά και στον πλαστικό σωλήνα. Μας δείχνουν πως πρέπει να ενωθούν σωστά αυτά τα δυο. Βάλτε το μπεκ στην μεταλλική εισαγωγή όπως ήταν και μετά στην άλλη του άκρη, βάλτε ξανά το σωληνάκι του καυσίμου. Αν σας δυσκολεύουν τα o-ring κατά την τοποθέτηση, μην τα ζορίσετε, αλλά κάντε τους μια επάλειψη με λίγο λάδι ώστε να γλιστρήσουν εύκολα και να πάνε στην θέση τους.Αφού βάλετε το σωληνάκι στην θέση του, ασφαλίστε το με την μεταλλική ασφάλεια που είχατε βγάλει. Προσέξτε να πιάσει σωστά κι από τις δύο πλευρές.Βιδώστε και τις δύο αλενόβιδες που κρατάνε την βάση του σωλήνα πάνω στην εισαγωγή.Βιδώστε επίσης και το λεπτό καλωδιάκι που είχαμε βγάλει από το κάτω μέρος της εισαγωγής και δέστε το μαζί με το καλώδιο του TPS με ένα καινούριο δεματικό. Αν η μεταλλική ασφάλεια δεν σας κάνει τον χαρακτηριστικό ήχο του κουμπώματος (κλικ) πάει να πει πως δεν έχετε σπρώξει αρκετά μέσα το σωληνάκι του καυσίμου στο μπεκ. Περιστρέψτε το μπεκ ώστε να έρθει πρόσωπο με την μεταλλική ασφάλεια που βάλαμε πριν στο σωληνάκι του καυσίμου. Βάλτε το φις του ρεύματος πάνω στο μπεκ, πατώντας ταυτόχρονα την μεταλλική του ασφάλεια. Όταν μπει το φις σωστά, θα προσέξετε ότι ταυτόχρονα ασφαλίζει και την μεταλλική ασφάλεια του σωλήνα του καυσίμου για να μην βγεί ;) Και η δουλειά τελείωσε!!! Όταν θα βάλετε για πρώτη φορά μπροστά, ίσως ακούσετε ένα δυνατό τικ τικ τικ που είναι φυσιολογικό επειδή ο τεντωτήρας δεν έχει πάρει ακόμα μέσα του λάδι. Μέσα σε δυο δευτερόλεπτα θα σταματήσει και δεν θα το ξανακούσετε. ;) *Ο οδηγός αλλαγής του τεντωτήρα είναι clopy/paste από τον Poolside του advrider.com με δική μου μετάφραση. Κάποια σημεία που δεν αναφέρει ο κατά πολύ κατατοπιστικότατος οδηγός του φίλου, τα συμπλήρωσα εγώ βλέποντάς τα κατά την αλλαγή του δικού μου τεντωτήρα. ;) Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ 0 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 4 , 2008 Εισαι απαιχτος μπραβο ρε ALX Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
kostas_patra 1 Αναφορά μηνύματος Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2008 κλαπ κλαπ Μοιράσου αυτό το μήνυμα Σύνδεσμος στο μήνυμα Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες