Jump to content
ALX™

METZELER TOURANCE

Recommended Posts

Όσοι νομίζουν πως μπορούν να κάνουν ένα παρόμοιο τόπικ για το λάστιχο που χρησιμοποιούν , δίνοντας σαφή συμπεράσματα για το ελαστικό τους, ας το κάνουν. Όλοι βοηθιόμαστε από τέτοια τόπικ όταν βρισκόμαστε στο δίλημμα να αλλάξουμε αυτά τα ελαστικά που φοράμε συνήθως.

Πρόσεξα μάλιστα πως σε μεγάλα φόρουμ μοτοσυκλέτας στο εξωτερικό, είναι πολύ διαδεδομένο το feedback των ελαστικών κι όχι μόνο. Χτες διάβαζα 3 ώρες!!! τέτοια feedback στο Advrider.com

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

METZELER TOURANCE

Mετά από μια δεκαετία χρήσης του συγκεκριμένου ελαστικού και μάλιστα σε δύο μοτοσυκλέτες, νομίζω ότι μπορώ να δώσω το στίγμα και κάποιες πληροφορίες. Ίσως είναι ψιλοάκαιρο μιας και ακούστηκε ότι καταργούνται τα απλά Tourance και μένουν στην αγορά μόνο τα καινούρια Tourance EXP, αλλά δεν πειράζει. Πιθανότατα τα καινούρια να είναι λίγο καλύτερα από τα απλά, οπότε μιλάμε για ένα πολύ καλό ελαστικό.

Κι αρχίζω...

Ταχύτητα θερμοκρασίας

Δεν θεωρείται από τα λάστιχα που ζεσταίνονται εύκολα (ειδικά από μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού) αλλά όταν ζεσταθούν κάνουν όπως πρέπει την δουλειά τους, αναλόγως πάντα της ποιότητας του οδοστρώματος

Αντοχή στα χιλιόμετρα

Ένα μεγάλο προσόν του Tourance είναι η αντοχή του στις πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Αν δηλαδή δεν είσαι όλη την ώρα στο παντιλίκι, τα λάστιχα φτάνουν αξιοπρεπώς ακόμα και τα 20000χιλ. Αν αυτό συνδυαστεί με την καλή λειτουργία που έχουν σε όλο αυτό το φάσμα των χιλιομέτρων που αντέχουν, μιλάμε απλά για ένα πολύ καλό λάστιχο.Ίσως το δυνατότερο σημείο του ελαστικού που κρατάει αρκετά καλά, χωρίς να χρειάζεται να το αντικαθιστάς κάθε 10 με 12 χιλιάδες χιλιόμετρα. Ιδανικό λοιπόν για μεγάλα ταξίδια με μεγάλο φόρτωμα.

Αυτό που ονομάζουν οι ξένοι "Handling"

Δεν μπορώ να πω πως είναι από τα κορυφαία του χαρακτηριστικά, όμως δεν είναι και κακό. Θα το τοποθετούσα πάνω από τον μέσο όρο, αφού το κράτημα που έχει σε συνδυασμό με την λιγάκι γρήγορη κορώνα, το κάνουν να μπορεί να ανταπεξέρχεται εύκολα τον ανταγωνισμό. Οι εναλλαγές της κατεύθυνσης είναι σχετικά εύκολες και δεν σε τρομάζει ακόμα κι αν επιχειρήσεις να πιέσεις να γίνουν ακόμα πιο γρήγορα και απότομα.

Ποιότητα κύλισης

Κι αυτή θα την έβαζα κάπου λιγάκι πάνω από τον μέσο όρο κι αυτό γιατί δεν είναι και το πιο ήσυχο ελαστικό. Ίσως αυτή η αντοχή που έχει στα πολλά χιλιόμετρα του οδομετρητή, να το κάνουν λίγο πιο θορυβώδες κατά την κύλιση. Όπως επίσης και η απαλότητα που νιώθεις όταν το οδηγείς δεν είναι από τις καλύτερες, λόγω της πιο σκληρής γόμας.

Στεγνό καλό οδόστρωμα

Το Tourance κρατάει άψογα με οποιονδήποτε τρόπο οδηγάς την μοτοσυκλέτα σου. Έχει μεγάλα περιθώρια κλήσης και κρατάει πολύ καλά ακόμα και ξύνοντας μαρσπιέ. Δεν σε τρομάζει πουθενά, και σου δίνει σιγουριά και αυτοπεποίθηση όταν οδηγείς.

Στεγνό αλλά όχι καλό οδόστρωμα.

Μιλάμε για πολυκαιρισμένη άσφαλτο που έχει εκείνο το γνωστό άσπρο χρώμα. Σε τέτοιου είδους οδοστρώματα, κι αναλόγως που βρίσκονται αυτά (ορεινά ή πεδινά) το λάστιχο δουλεύει από καλά έως αρκετά καλά. Εκτός από κείνους τους δρόμους που είναι εντελώς χωρίς πρόσφυση όπου εκεί όσο και να προσπαθούν δεν βρίσκουν όπως κάποια άλλα. Στους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους και παρόλη αυτήν την ασπρίλα που βλέπεις στο οδόστρωμα, κατά περίεργο τρόπο κρατάει πολύ καλύτερα απ ότι στους αντίστοιχους πεδινούς δρόμους.

Βρεγμένο οδόστρωμα με ικανοποιητική άσφαλτο

Κρατάει αλλά όχι πολύ καλά. Κάποια άλλα πιστεύω μπορούν και καλύτερα απ το Tourance. Σε βρεγμένη άσφαλτο που γλιστράει χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή και όχι απότομες κινήσεις. Το πλάγιασμα το ξεχνάμε και οδηγούμε όσο πιο απαλά μπορούμε. Ίσως το πιο αδύνατο σημείο του ελαστικού.

Χώμα

Όπως τα περισσότερα λάστιχα της κατηγορίας, έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό και σχεδίαση. Οπότε δεν περιμένουμε πολλά πολλά στο χώμα. Έτσι οι χωμάτινες διαδρομές δεν είναι δυνατό σημείο για το ελαστικό. Μπορείς όμως να κάνεις άνετες διαδρομές χωρίς τον φόβο να σου πάθει κάτι, καθώς έχει πολύ ενισχυμένο σκελετό σε σχέση με άλλα.

Λάσπη

Στην λάσπη είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα, γιατί ο ασφάλτινος προσανατολισμός και χάραξη του πέλματος δεν βοηθούν καθόλου. Έτσι όταν βρεθείς σε τέτοιες καταστάσεις θέλει πολύ προσοχή γιατί το λάστιχο μετατρέπεται πολύ εύκολα σε "σλικ" αφού η λάσπη γεμίζει τα αυλάκια του πέλματος και έτσι δεν έχεις καθόλου πρόσφυση πια.

Αυτές ήταν σε γενικές γραμμές οι εντυπώσεις μου από τα απλά Metzeler Tourance.

Μπορεί όποιος θέλει, να προσθέσει την δικιά του γνώμη για τα συγκεκριμένα λάστιχα ώστε να μαζευτούν πολλές γνώμες και να γίνει το feedback όσο γίνεται καλύτερο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για τα EXP που εχω εδω και 1000 χιλ. συμφωνω με τα παραπανω χαρακτηριστικα που τα βλεπω και στα δικα μου.

Εγω δυστυχως ηθελα λαστιχο με γρηγορη κορωνα,να ζεσταινεται αμεσως,να κραταει πολυ καλα

και να πεθαινει στις 8 με 10χιλ.χιλ

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ, το μόνο καλό που είδα από αυτά είναι πως βγάζουν κάμποσα χλμ.

Εξάλλου νομίζω πως το θέμα "λάστιχο" είναι εντελώς υποκειμενικό.....

εδιτ: σβήστικε κάτι άσχετο....

Τροποποιήθηκε από τον Πόρθος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Εγώ, το μόνο καλό που είδα από αυτά είναι πως βγάζουν κάμποσα χλμ.

Εξάλλου νομίζω πως το θέμα "λάστιχο" είναι εντελώς υποκειμενικό.....

εδιτ: σβήστικε κάτι άσχετο....

Συμφωνούμε. Αλλιώς δουλεύει το ίδιο ελαστικό σε δύο διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Όπως επίσης παίζει πάρα πολύ ρόλο ο τρόπος οδήγησης του καθενός.

Ίσως στο Vara να μην δουλεύουν τόσο καλά όσο στο GS. Πάντως για την ιστορία έχω ακούσει πως το Varadero club έχει γονατίσει την αγορά της Bridgestone αφού κάνουν μαζικές παραγγελίες τα μέλη του :lol: (του BW 501-502)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

και εγω τα φοραω 6 μηνες στο KLE μου και εχω παρατηρησει οτι αν δεν ειναι ζεστα κανεις κορυφεα drift!!!!!!!(χαχαχα) ,παντος σε μεγαλο δρομο με ταχυτητες πανω απο 90 ζεστενονται γρηγορα και σωστα ,και σου δινουν σιγουρια στην στροφη...το μονο που σημειο που εχω παρατηρησει να "ακουγονται'' ειναι γυρο στα 40-60 km/h και αυτο σε ζεστη ασφαλτο ή πολυ λεια.

αυτα και απο εμενα

ειμαι πιο ευχαριστιμενος απο τα pirrelli scorpion που ειχα...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

ALX, εφόσον δεν πηγαίνεις χώμα σχεδόν καθόλου βάλε τα pilot road που είναι στρητάδικα.... (και να περάσεις καμιά φορά από χώμα δεν τρέχει τίποτε)

Τα BW ήταν καλά αλλά δεν έβγαζαν χλμ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
...Ίσως είναι ψιλοάκαιρο μιας και ακούστηκε ότι καταργούνται τα απλά Tourance και μένουν στην αγορά μόνο τα καινούρια Tourance EXP, αλλά δεν πειράζει. Πιθανότατα τα καινούρια να είναι λίγο καλύτερα από τα απλά, οπότε μιλάμε για ένα πολύ καλό ελαστικό...

Πάντως, η αντιπροσωπεία εξακολουθεί να τα έχει στον κατάλογο του 2008 και να τα διαθέτει κανονικά... ;)

Κατά τα λοιπά...ωραίο θέμα και ωραία κατάθεση εμπειριών... :thumbsup1::thumbsup1::thumbsup1:

Έχοντας σαφώς μικρότερη εμπειρία (δύο χρόνια), από τα συγκεκριμένα λάστιχα, στο...ΥΠΕΡ-μηχάνημα (φυσικά), γενικά, συμφωνώ με αυτές τις εκτιμήσεις... :yes:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για στρομα δεν βγενουν πλεον εκτος κι'αν ειναι παλια. Τα EXP βγενουν μονο σε V για το 650 μαλλον δεν κανουν απο αυτα που διαβασα μαλλον για bridgestone ειμαι ευχαριστω για τα φωτα σας :_unsure:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Για στρομα δεν βγενουν πλεον εκτος κι'αν ειναι παλια. Τα EXP βγενουν μονο σε V για το 650 μαλλον δεν κανουν απο αυτα που διαβασα μαλλον για bridgestone ειμαι ευχαριστω για τα φωτα σας :_unsure:

Για διάβασε λίγο ΕΔΩ γιατί τελικά ίσως δεν υπάρχει πρόβλημα με τον δείκτη ταχύτητας.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Η διαφορα δεικτη στα ΟΝ-ΟΦ δεν εχει μονο με την ταχυτητα αλλα και το βαρος το οποιο ως γνωστων

παιζει ρολο στο ζεσταμα.Π.Χ Εγω στα 145 κιλα και ο City στα 70 φοραμε το ιδιο λαστιχο στο Στρωμα

και παμε με 120χιλ ποιος εχει πιο ζεστο λαστιχο? οεο

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Εγω στα 145 κιλα και ο City στα 70 φοραμε το ιδιο λαστιχο στο Στρωμα

και παμε με 120χιλ ποιος εχει πιο ζεστο λαστιχο? οεο

Aυτός που έχει μικρότερη πίεση στα λάστιχα :P

ή αν προτιμάς,

..αυτός που αναγκάζει το λάστιχο του να πατάει με περισσότερο πέλμα στον δρόμο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ τα φοράω σε GS1200, τα πρώτης τοποθέτησης έβγαλαν 12.000km και τα άλλαξα όχι γιατί είχαν λιώσει αλλά μετά από μια ΄΄σβέλτη΄΄ βόλτα και πίεση του μπροστινού στράβωσε ο σκελετός.

Εγώ έμεινα πολύ ευχαριστημένος και γι αυτό τα ξαναέβαλα και έχω κάνει άλλα 16.000km και βλέπουμε.

Και τα 2 ζευγάρια έχουν κάνει πολλά χλμ σε χώματα τα οποία τα περνάμε χωρίς φόβο και πάθος καθώς και λασπολακούβες και light λάσπη.

Ακατάλληλα εντελώς για λάσπες και χιόνι μπουκώνει στα πρώτα μέτρα, τα επόμενα θα είναι karroο μάλλον αφού εθνική δεν το τρέχω κιόλας.

Τροποποιήθηκε από τον Tigas

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

παιδες καλησπερα...εχω ενα xt 600, φοραω καποια dunlop τωρα (οχι τακουνακια) κινουμαι 80% ασφαλτο και θελω ασφαλεια και 20% χωμα, θελω να μπουκαρω και σε χωματακι....τι προτεινεται?!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Για τα EXP που εχω εδω και 1000 χιλ. συμφωνω με τα παραπανω χαρακτηριστικα που τα βλεπω και στα δικα μου.

Εγω δυστυχως ηθελα λαστιχο με γρηγορη κορωνα,να ζεσταινεται αμεσως,να κραταει πολυ καλα

και να πεθαινει στις 8 με 10χιλ.χιλ

Πάρε Metzeler Z6.

Τέλος.

ζεσταίνεται ακόμα και σταματημένο.

στα νερά άψογο.

πολύ ελεγχόμενο χωρίς απότομα ξεκολήματα.

12000 άνετα με τρακντεις μέσα.

χώμα ξέχνα το.

σε ταξίδι με πολύ βροχή και 140+ ίσως σου κουνήσει λίγο το πίσω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Έχετε υπόψιν σας, ότι αυτό το feedback ΔΕΝ είναι για τα Tourance EXP, αλλά για τα παλιά Tourance. Μην μπερδευτεί κανείς το λέω.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Παιδιά ποιά η γνώμη σας για τα ΑΝΕΚΕΕ της MISHELEN; μου ρότειναν το africa twin ή αυτά η τα tourance της Μετζελε. Ποια να επιλέξω;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Από το γειτονικό transalp forum ψάρεψα το εξής ενδιαφέρον:

"Μετά απο πρωτοβουλία του συλλόγου, ήρθαμε σε επαφή με την INTRAMOTO, εισαγωγέα των ελαστικών METZELER στην Ελλάδα,

και συγκεκριμένα τον Τεχνικό υπεύθυνο το τομέα των ελαστικών, όπου μας διαβεβαίωσαν οτι για τα ελαστικά που παρουσίασαν αυτό το χαρακτηριστικό :

1. Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας μέχρι την αντικατάσταση του

2. Αυτοί που έχουν πρόβλημα να επικοινωνήσουν μαζί μου με pm ώστε να τους ενημερώσω για τη διαδικασία

με την οποία αν το ελαστικό είναι σχετικά νέο αντικαθίσταται , αν έχει φυσιολογική φθορά αντικαθίσταται με παροχή έκπτωσης για αλλαγή νέου μέχρι του ποσού που αντιστοιχεί στο χρόνο ζωής του. Φυσικά θα πρέπει να ελεγχθεί και να συμπληρωθεί μια ειδική φόρμα.

Δόθηκε σύσταση για τους κατόχους ΤΑ700 που επιλέγουν Metzeler tourance , να ζητούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ελαστικά με ένδειξη Η."

Τα παραπάνω προς βοήθεια όσων έχουν πρόβλημα με τα ελαστικά τους.

Τροποποιήθηκε από τον gkourmoul1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Σημαντικος παραγοντας να δουλευει το λαστιχο στις χαμηλες θερμοκρασιες. Εχω τα EXP σε XTR και ειναι οπως τα λεει το παληκαρι στο πρωτο ποστ για τα παλια Tourance. Δουλευουν μονο ζεστα, και σε βρεγμενο δρομο ξεχνας πλαγιασματα η οδηγηση με πανω απο 120.. τα εβαλα λογο που τα επελεξαν απο yamaha ως μαμα αλλα δεν βλεπω να τα ξαναβαζω. Σε καθημερινες διαδρομες, μεχρι να ζεσταθουν εχεις φτασει.. :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το πρώτο ποστ μιλάει για τα πρώτα Tourance κι όχι τα EXP. Τα EXP είναι ένα από τα καλύτερα ελαστικά που έχω βάλει. Η διαφορά τους όμως είναι ότι στα ελαφριά μηχανάκια δεν δουλεύουν το ίδιο καλά με τα βαριά. Γι' αυτό ίσως έχεις πρόβλημα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

E αυτο λιγο ειναι? Αυτο ειναι το θεμα. Δεν δουλευουν για τα συγκεκριμενα μηχανακια που τα προτεινει η yamaha. Απλα. Εγω παντως οποιος με ρωταει για λαστιχακι σε XT660 δεν τα προτεινω με τιποτα.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Εγώ έχω μια απορία. Εάν στο ΧΤ βάλεις το EXP με δείκτη ταχύτητας 150-160χαω και του βάζεις 2 λίμπρες λιγότερο (εάν χρειαστεί ώστε να ζεσταίνεται εύκολα) δεν θα δουλεύει σωστά?

Αυτοί που έχετε ελαφριά μηχανάκια και δεν σας εντυπωσιάζουν τα EXP, τι δείκτη ταχύτητας επιλέγετε και τι πιέσεις βάζετε? Ρωτάω διότι εάν επιλέγετε δείκτη 200+χαω και βάζετε και λίγο παραπάνω αέρα στα λάστιχα είναι λογικό να μην δουλεύει το ελαστικό σχεδόν ποτέ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Τα λάστιχα έχουν ανάλογους δείκτες με την διάστασή τους. Δεν μπορεί ας πούμε το 130άρι πισινό ον οφ ελαστικό να έχει δείκτη V. Όλα αυτά είναι με δείκτη το πολύ σε Τ (μέχρι 190χαω) Eπίσης ο δείκτης δεν έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα ζεσταίνεται ένα ελαστικό, αλλά με την πλέξη του σκελετού τους. (πιο μεγάλος δείκτης, ισχυρότερος σκελετός για να αντέχει στις δυνάμεις) Η γόμα του ελαστικού όμως μπορεί να είναι θεόσκληρη και να κάνει 2 τέρμινα να ζεσταθεί ή να είναι σαν μαστίχα και να ζεσταίνεται στα πρώτα 500 μέτρα.

Τέσπα... το θέμα είναι το πως οδηγάει ο καθένας. Εγώ στο pegaso 650 που είχα και του έβαζα τότε τα απλά Tourance (δεν υπήρχαν ακόμα τα EXP) μια χαρά πήγαινα και έστριβα μέχρι ξυσίματος μαρσπιέ στις ορεινές διαδρομές. Στη πόλη απλά ήμουν προσεκτικός γιατί δεν ζεσταινόντουσαν εύκολα. Πιστεύω με τα EXP στο pegaso θα ήμουν ακόμα καλύτερα απ' ότι με τα απλά Tourance.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...