Jump to content
Vito Varadero

Φιλικές συμβουλές για ασφαλές ταξίδι με μοτοσικλέτ

Recommended Posts

Φιλικές συμβουλές για ασφαλές ταξίδι με μοτοσικλέτα

Το κείμενο που ακολουθεί συντάχθηκε από το μέλος της Λ.E.MOT.

Nίκο Mπένο.

Ένα ασφαλές ταξίδι

είναι εγγύηση για επιστροφή.

Οι πιο κάτω απλές φιλικές συμβουλές αφορούν όλους εκείνους που ταξιδεύουν με την μοτοσικλέτα τους παρέα με άλλη μηχανή ή είναι μέλη παρέας με πολλές μηχανές.

Είναι μεταφορά εμπειρίας που έχει αποκτηθεί μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σκοπό έχει την κατανόηση από κάθε μοτοσικλετιστή της έννοιας «συντροφικότητα στο ταξίδι».

1. Συνηθίζουμε να βάζουμε μπροστά τον οδηγό με την μεγαλύτερη πείρα ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει την διαδρομή καθώς και την σύσταση της παρέας.

2. Αν τα μέλη της παρέας έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον τύπο της μηχανής ή τις οδηγικές ικανότητες τότε χωριζόμαστε σε μικρότερες παρέες.

3. Βάζουμε όλοι μαζί βενζίνη και ο αρχηγός κάθε παρέας καθορίζει με την εμπειρία του που και πότε θα γίνει η επόμενη στάση.

4. Στην διαδρομή κρατούμε την θέση που έχουμε πίσω ή μπροστά από τον κολλητό μας και δεν προσπερνάμε ποτέ.

5. Διατηρούμε κοντινή απόσταση με τον μπροστινό μας δεν αυξομειώνουμε ταχύτητα και φροντίζουμε να είμαστε σε θέση που να μας βλέπει από τους καθρέφτες του.

6. Ο αρχηγός με την εμπειρία του καθορίζει τον ρυθμό του ταξιδιού ελέγχοντας με τους καθρέφτες του τακτικά την γενική εικόνα πίσω του. Κάθε μέλος της παρέας έχει την φροντίδα του πίσω του και σταματά ή κόβει ταχύτητα αν δει ότι αυτός μένει πίσω αισθητά.

7. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα, σε όποια θέση και αν είμαστε ενημερώνουμε μόνο τον μπροστινό μας, μόλις η πληροφορία φτάσει στον αρχηγό αυτός θα επιλέξει το ασφαλέστερο σημείο για στάθμευση.

8. Στο ταξίδι φροντίζουμε να ενημερώνουμε τον πίσω μας, κάνοντας σήματα με το αριστερό χέρι, για ότι βλέπουμε στον δρόμο και θα μπορούσε να τον βλάψει, όπως νερά, λάδια, μεγάλο αντικείμενο, λακκούβα ή ότι άλλο.

9. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και μικρή ορατότητα μόλις προσπεράσουμε κάποιο όχημα κάνουμε νόημα με το αριστερό χέρι στον πίσω μας να ακολουθήσει ή όχι στην προσπέραση.

10. Σε πολύ κλειστή διαδρομή ο αρχηγός πρέπει να κάνει σήμα στα αντίθετα ερχόμενα οχήματα, να κόβουν ταχύτητα.

11. Όταν διασταυρωνόμαστε με άλλη μηχανή πάντα πρέπει να χαιρετάμε και καλό είναι ο χαιρετισμός να γίνεται με το χέρι και όχι με το φως, γιατί αυτό μπορεί να βάλει σε σκέψεις τον μπροστινό μας.

12. Παρατηρούμε πάντα την μοτοσικλέτα του μπροστινού μας και τον ενημερώνουμε για ότι κακό, όπως έλλειψη αέρα στα λάστιχα, καπνός, κούνημα, κάποια λάμπα που δεν ανάβει και ότι άλλο.

13. Αν ταξιδεύουμε μόνοι και κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα μας αναγκάσει να σταματήσουμε και χρειαζόμαστε την βοήθεια κάποιου άλλου, τοποθετούμε το κράνος κάτω στην άσφαλτο λίγο πίσω από την μηχανή.

Αυτό είναι ένα σημάδι που όταν το βλέπουμε πρέπει να σταματάμε για παροχή βοήθειας.

14. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές ελαττώνουμε την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, έτσι ελέγχουμε ό,τι μπορεί να μας πεταχτεί αλλά κάνουμε και καλό όνομα σαν οργανωμένοι μοτοσικλετιστές.

15. Σε κάθε στάση ελέγχουμε το δέσιμο των πραγμάτων πάνω στη μηχανή για χαλαρώματα και ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε ότι έχει σχέση με την ασφάλειά μας (λάστιχα, φρένα, διαρροές).

16. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε του υπόλοιπους, τότε ζητάμε από κάποιον να μείνει μαζί μας και ακολουθούμε διαφορετικό ρυθμό. Αν όμως θέλουμε να ταξιδέψουμε μόνοι, φροντίζουμε να ενημερώνουμε κάποιον από την παρέα για το πού είμαστε.

17. Όταν βρισκόμαστε σε χωματόδρομους φροντίζουμε να κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από τον μπροστινό μας, να μη σηκώνουμε άσκοπα σκόνη (σπινάροντας) και σε καμία περίπτωση δεν προσπερνάμε.

18. Στο χώμα ο αρχηγός πρέπει σε κάθε πονηρή (?) διασταύρωση να σταματά και να περιμένει να μαζευτούν όλοι.

19. Γενικός κανόνας είναι ότι ποτέ δεν σταματάμε (για φωτογραφίες - τσιγάρο ή ό,τι άλλο) αν πρώτα δεν ενημερώσουμε τον μπροστινό μας. Όταν επανέλθουμε στην παρέα δεν καταλαμβάνουμε την θέση που είχαμε (κάνοντας προσπεράσματα) αλλά παραμένουμε στο τέλος.

20. Όλοι οι οδηγοί δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες στο στεγνό, στο βρεγμένο ή στο χωμάτινο οδόστρωμα, δεν είναι υποτιμητικό να ακολουθούμε κατά περίπτωση την παρέα που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς.

Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτα,

πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

PictureΈνα ασφαλές ταξίδι

είναι εγγύηση για επιστροφή.

Οι πιο κάτω απλές φιλικές συμβουλές αφορούν όλους εκείνους που ταξιδεύουν με την μοτοσικλέτα τους παρέα με άλλη μηχανή ή είναι μέλη παρέας με πολλές μηχανές.

Είναι μεταφορά εμπειρίας που έχει αποκτηθεί μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σκοπό έχει την κατανόηση από κάθε μοτοσικλετιστή της έννοιας «συντροφικότητα στο ταξίδι».

1. Συνηθίζουμε να βάζουμε μπροστά τον οδηγό με την μεγαλύτερη πείρα ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει την διαδρομή καθώς και την σύσταση της παρέας.

2. Αν τα μέλη της παρέας έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον τύπο της μηχανής ή τις οδηγικές ικανότητες τότε χωριζόμαστε σε μικρότερες παρέες.

3. Βάζουμε όλοι μαζί βενζίνη και ο αρχηγός κάθε παρέας καθορίζει με την εμπειρία του που και πότε θα γίνει η επόμενη στάση.

4. Στην διαδρομή κρατούμε την θέση που έχουμε πίσω ή μπροστά από τον κολλητό μας και δεν προσπερνάμε ποτέ.

5. Διατηρούμε κοντινή απόσταση με τον μπροστινό μας δεν αυξομειώνουμε ταχύτητα και φροντίζουμε να είμαστε σε θέση που να μας βλέπει από τους καθρέφτες του.

6. Ο αρχηγός με την εμπειρία του καθορίζει τον ρυθμό του ταξιδιού ελέγχοντας με τους καθρέφτες του τακτικά την γενική εικόνα πίσω του. Κάθε μέλος της παρέας έχει την φροντίδα του πίσω του και σταματά ή κόβει ταχύτητα αν δει ότι αυτός μένει πίσω αισθητά.

7. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα, σε όποια θέση και αν είμαστε ενημερώνουμε μόνο τον μπροστινό μας, μόλις η πληροφορία φτάσει στον αρχηγό αυτός θα επιλέξει το ασφαλέστερο σημείο για στάθμευση.

8. Στο ταξίδι φροντίζουμε να ενημερώνουμε τον πίσω μας, κάνοντας σήματα με το αριστερό χέρι, για ότι βλέπουμε στον δρόμο και θα μπορούσε να τον βλάψει, όπως νερά, λάδια, μεγάλο αντικείμενο, λακκούβα ή ότι άλλο.

9. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και μικρή ορατότητα μόλις προσπεράσουμε κάποιο όχημα κάνουμε νόημα με το αριστερό χέρι στον πίσω μας να ακολουθήσει ή όχι στην προσπέραση.

10. Σε πολύ κλειστή διαδρομή ο αρχηγός πρέπει να κάνει σήμα στα αντίθετα ερχόμενα οχήματα, να κόβουν ταχύτητα.

11. Όταν διασταυρωνόμαστε με άλλη μηχανή πάντα πρέπει να χαιρετάμε και καλό είναι ο χαιρετισμός να γίνεται με το χέρι και όχι με το φως, γιατί αυτό μπορεί να βάλει σε σκέψεις τον μπροστινό μας.

12. Παρατηρούμε πάντα την μοτοσικλέτα του μπροστινού μας και τον ενημερώνουμε για ότι κακό, όπως έλλειψη αέρα στα λάστιχα, καπνός, κούνημα, κάποια λάμπα που δεν ανάβει και ότι άλλο.

13. Αν ταξιδεύουμε μόνοι και κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα μας αναγκάσει να σταματήσουμε και χρειαζόμαστε την βοήθεια κάποιου άλλου, τοποθετούμε το κράνος κάτω στην άσφαλτο λίγο πίσω από την μηχανή.

Αυτό είναι ένα σημάδι που όταν το βλέπουμε πρέπει να σταματάμε για παροχή βοήθειας.

14. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές ελαττώνουμε την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, έτσι ελέγχουμε ό,τι μπορεί να μας πεταχτεί αλλά κάνουμε και καλό όνομα σαν οργανωμένοι μοτοσικλετιστές.

15. Σε κάθε στάση ελέγχουμε το δέσιμο των πραγμάτων πάνω στη μηχανή για χαλαρώματα και ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε ότι έχει σχέση με την ασφάλειά μας (λάστιχα, φρένα, διαρροές).

16. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε του υπόλοιπους, τότε ζητάμε από κάποιον να μείνει μαζί μας και ακολουθούμε διαφορετικό ρυθμό. Αν όμως θέλουμε να ταξιδέψουμε μόνοι, φροντίζουμε να ενημερώνουμε κάποιον από την παρέα για το πού είμαστε.

17. Όταν βρισκόμαστε σε χωματόδρομους φροντίζουμε να κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από τον μπροστινό μας, να μη σηκώνουμε άσκοπα σκόνη (σπινάροντας) και σε καμία περίπτωση δεν προσπερνάμε.

18. Στο χώμα ο αρχηγός πρέπει σε κάθε πονηρή (?) διασταύρωση να σταματά και να περιμένει να μαζευτούν όλοι.

19. Γενικός κανόνας είναι ότι ποτέ δεν σταματάμε (για φωτογραφίες - τσιγάρο ή ό,τι άλλο) αν πρώτα δεν ενημερώσουμε τον μπροστινό μας. Όταν επανέλθουμε στην παρέα δεν καταλαμβάνουμε την θέση που είχαμε (κάνοντας προσπεράσματα) αλλά παραμένουμε στο τέλος.

20. Όλοι οι οδηγοί δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες στο στεγνό, στο βρεγμένο ή στο χωμάτινο οδόστρωμα, δεν είναι υποτιμητικό να ακολουθούμε κατά περίπτωση την παρέα που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς.

Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτα,

πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Νομιζω οτι πρεπει να μπει στα tutorials

<{POST_SNAPBACK}>

ΣΥΜΦΩΝΩ. ΝΑ ΤΟ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΕΥΚΟΛΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΥ ΨΑΞΙΜΟ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Ωραιος ο νεος αλλα ο παλιος ειναι αλλιως...

Μια χαρα παντως,ενδιαφεροντα ολα !! :_thumbsup::_thumbsup::_thumbsup:

Ωραιοι ωραιοι

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Το ίδιο ακριβώς θέμα είχα ανεβάσει ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΗΝΑ και δεν το είχε προσέξει κανείς...

ΑΡΧΙΖΩ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΩ...DIK...ΔΕ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ :(

http://www.mybike.gr/index.php?showtopic=1221&hl= :rtfm:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Επιτρέψτε μου να ενώσω λοιπόν τα 2 topics, για να μείνει το "αυθεντικό" του Vara, και οι απαντήσεις στου HOSS...

Κάνουμε κι ένα search πριν το new topic, προς αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων ;)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ΑΡΧΙΖΩ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΩ...DIK...ΔΕ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ

Βρε Κωστα... εσυ το ειχες ποσταρει μεν ...

Αλλα μαζι με αλλα 30-40 τοπικς που ΟΛΑ αξιζαν αναγνωση ... οποτε οτι προλαβαινει ο καθενας ;)

Κανε και συ λιγο ρεγουλα :lol: :lol: :lol:

:_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βρε Κωστα... εσυ το ειχες ποσταρει μεν ...

Αλλα μαζι με αλλα 30-40 τοπικς που ΟΛΑ αξιζαν αναγνωση ... οποτε οτι προλαβαινει ο καθενας ;)

Κανε και συ λιγο ρεγουλα :lol: :lol: :lol:

:_thumbsup:

<{POST_SNAPBACK}>

έχεις δίκιο Νικόλα.... θα ξεκινήσω ''δίαιτα'' στα topic :lol: :lol: :lol:

Τροποποιήθηκε από τον Varadero

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Φίλε VARADERO είναι πολύ σημαντικά αυτά που γράφεις και μπράβο που μας λες και σε εμας τους λάτρεις των ταξιδιών κάποια πράγματα που πρέπει να ξέρουμε. :_thumbsup::_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Για να μην ανοίγω νέο topic και επειδή νομίζω ότι πριν ξεκινήσουμε για ταξίδι πρέπει να "βλέπουμε" τον καιρό, ιδού μερικά σχετικά sites:

Meteo.gr

Poseidon

Wether.com

Wetherunderground.com

Εγώ τα συμβουλεύομαι και τα τέσσερα για πιο σίγουρα :yes:

Τροποποιήθηκε από τον zero_one

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Βγάζεις το μέσο όρο από τα τέσσερα και είσαι σίγουρος! :grin:

Εξ' άλλου την τοπική πρόγνωση την κάνω μόνος μου. Έχω μάθει να διαβάζω τα "σημάδια" :_shifty: ποσοστό επιτυχίας 97% !! :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
εγώ αρέσκομε στην αξιοπιστία του πρώτου (www.meteo.gr)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

...Μη βαζεις και στοιχημα ομως...(εχω φαει ΒΡΟΧΗ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ!εξ'αιτιας του,και ΟΧΙ μια φορα,ενω μου'δειχνε κατι ηλιους ΝΑ! :angry::grin: )

Βγάζεις το μέσο όρο από τα τέσσερα και είσαι σίγουρος!  :grin:

Εξ' άλλου την τοπική πρόγνωση την κάνω μόνος μου. Έχω μάθει να διαβάζω τα "σημάδια"  :_shifty:  ποσοστό επιτυχίας 97% !!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

:_thumbsup: ...Εμεις οι νησιωτες ξερουμε!!.. :P :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

1)Ωραίο, ωραίο :) :) :) (ο οδηγός)

2)Σόρρυ, αλλά για τον καιρό, o poseidon είναι ότι χειρότερο υπάρχει

Τροποποιήθηκε από τον zikos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Πάντως κακά τα ψέματα τώρα που ανοίγει σιγά σιγά ο καιρός και όλο και περισσότερα ταξίδια θα αρχίσουν να γίνονται καλό είναι να ακολουθούνται αυτές οι συμβουλές που μόνο τυχαίες δεν είναι. Καλά ταξίδια να έχουμε. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Να ρωτήσω εδώ κάτι, για να μην ανοίγω θέματα;

Μοναχικό ταξίδι, Αθήνα-Βόλος. Φτάνω Πειραιά φορτωμένος, πάω ΚΤΕΛ και αφήνω το σάκκο και ξεκινάω για Βόλο.

Έχω ήδη σκεφτεί ορισμένα πράγματα να πάρω, gps, κιτ ελαστικών, φαρμακείο. Η μηχανή έκανε σέρβις πριν 400 χιλιόμετρα περίπου. Θα της λαδώσω αλυσίδα με το σπρέι της motul που κρατάει περισσότερο απ' όσο η βαλβολίνη.

Μπορείτε οι πιο έμπειροι να μου πείτε τι άλλο να κοιτάξω/πάρω μαζί μου/φροντίσω/τακτοποιήσω σας παρακαλώ;

Τη διαδρομή την ξέρετε; Έχει τίποτα πολύ παράξενο; Με λογικούς ρυθμούς χαλαρής οδήγησης (120-150 χαω φαντάζομαι είναι εφικτό, ε; ), θα την κάνω με ασφάλεια;

Ό,τι μου πείτε, θα το εκτιμήσω ιδιαίτερα!

Φεύγω την Τρίτη 7/8 από Ηράκλειο και 8/8 πρωί ξεκινάω για Βόλο.

Ευχαριστώ πολύ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...