Μπα;
Από Απρίλιο έχει να γραφτεί κάτι εδώ μέσα; Anyways, σήμερα έκατσα έκανα έναν έλεγχο στις βαλβίδες. Και γιατί να μην βάλω και υλικό; Πάμε!
(Note: το μοτέρ είναι τίγκα στην βρωμιά, αλλά δυστυχώς έτσι όπως είναι οι δρόμοι του Βόλου ακόμα και να το καθαρίσεις πάλι κ*λος θα γίνει σε 1-2 μέρες...)
Για αρχή ξεβιδώνουμε αυτή τη βίδα, στο καπάκι του βολάν. Πάνω και δεξιά από το φίλτρο λαδιού:
Αυτό είναι το "παραθυράκι" για να μπορέσουμε να βρούμε το Τ μας. Παράλληλα βγάζουμε και το μπουζί για να πέσει λίγο η συμπίεση και να γυρίσουμε το μοτέρ λίγο πιο εύκολα. Τώρα...υπό ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ συνθήκες βγάζουμε και αυτό το πλαστικό καπάκι:
Όταν το βγάλουμε με ένα καρυδάκι γυρνάμε τον κινητήρα μέσω του βολάν. Επειδή όμως δεν είχα το κατάλληλο εργαλείο, έστησα το μηχανάκι στο διπλό στάντ, έβαλα 4η και γύρισα τον πίσω τροχό. Same thing.
Παράλληλα αφαιρούμε και το καπάκι του εκκεντροφόρου
Περιστρέφουμε σιγά σιγά την μηχανή, μέχρι να εμφανιστεί το Τ:
Ταυτόχρονα φροντίζουμε τα δυο σημαδάκια στην κεφαλή μας να είναι ευθυγραμμισμένα:
Από την εσωτερική μεριά της κεφαλής υπάρχει μια εγκοπή. Το γρανάζι του εκκεντροφόρου έχει ένα σημαδάκι πάνω. Σε κάποια είναι μια γραμμή, στο Suzuki έχει ένα κυκλάκι. Αν αυτά τα δυο είναι ευθυγραμμισμένα και βλέπουμε σωστά και το Τ, στο "κέντρο" από το παραθυράκι, τότε βρήκαμε το ΑΝΣ και μπορούμε να ρυθμίσουμε.
Σε περίπτωση που το Τ φαίνεται, αλλά τα σημάδια στην κεφαλή δεν κάθονται σωστά, τότε το μοτέρ έχει λάθος χρονισμό.
Αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας εισαγωγής:
Το ελέγχουμε για τυχόν φθορές. Αν χρειαστεί αλλάζουμε και το o-ring του με ένα καινούριο για να μην χάνει λάδια το μοτέρ.
Και τελικά φτάνουμε στην βαλβίδα
Ο εκκεντροφόρος δίνει κίνηση στο κοκοράκι το οποίο με την σειρά του "σπρώχνει" (ανοίγει δηλαδή) την βαλβίδα και εισέρχεται το μείγμα στον θάλαμο καύσης. Τα ελατήρια φροντίζουν για την σωστή επαναφορά της βαλβίδας. Στο δικό μου ο εκκεντροφόρος και τα ελατήρια είναι αλλαγμένα. Και πάλι, η διαδικασία παραμένει η ίδια είτε το μοτέρ είναι εργοστασιακό είτε με aftermarket πράματα.
Παίρνουμε ένα σετ φιλεράκια
Ξελασκάρουμε το παξιμάδι μέχρι να έχει αρκετό κενό. Τοποθετούμε το φίλερ εδώ ανάμεσα:
Αν το φίλερ περνάει εύκολα, κοινώς "κολυμπάει" εκεί μέσα, τότε περιστρέφουμε τον ρεγαλουτόρο (με τα χέρια σας, γυρνάει πανεύκολα) ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΑ για να πάρουμε τα κενά. Ο σκοπός είναι το φίλερ να μην κολυμπάει, αλλά ούτε και να "μαγκώσει". Να έχει δηλαδή μια φυσιολογική αντίσταση, οπότε καλό είναι να δώσουμε προσοχή στην κίνηση του φίλερ.
Μόλις βρούμε το σωστό διάκενο, σφίγγουμε ξανά το παξιμάδι. Δεν θέλει να το καργάρουμε τέρμα! Απλά να σφίξει θέλουμε!
Τέλος, ξαναβάζουμε το καπάκι πίσω στην θέση. Επαναλαμβάνουμε την ακριβώς ίδια διαδικασία και στην βαλβίδα εξαγωγής....προσοχή μόνο γιατί με το που βγει το καπάκι της εξαγωγής θα τρέξει και λίγο λάδι.
Αφού τα κάνουμε όλα αυτά, ελέγχουμε τις βίδες να είναι σωστά σφιγμένες. Τώρα είστε έτοιμοι για βόλτα!
Τιμές για διάκενα Suzuki Address 125 βάση του κατασκευαστή:
Εισαγωγής: 0.03mm - 0.08mm
Εξαγωγής: 0.08mm - 0.13mm
Μέσες τιμές πήρα εγώ...0.05 για εισαγωγής και 0.10 για εξαγωγής.
Εννοείται ρυθμίζουμε με κρύο κινητήρα!
Αυτά