Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/10/2015 in all areas

  1. 9 points
    Ατλαντικός 2014, με πορεία για Κόλπο του Μεξικού
  2. 9 points
    Φωτογραφικές ανησυχίες σήμερα το πρωί.. Cam: Kodak AZ421
  3. 8 points
    Καλησπερα σε ολα τα μελη του φορουμ Το φορουμ προσφερει πολυ καλες γνωσεις σε οτι αφορα διαφορα ζητηματα για τα αγαπημενα μας δικυκλα αλλα ψαχνοντας θα ηθελα να υπαρχει ενας πληρης οδηγος για το πως να επιλεξουμε, ρυθμισουμε και τοποθετησουμε στην αγαπημενη μας παπια νεα αναρτηση (ειτε μπρος ειτε πισω) ΠΡΟΣΟΧΗ: ολα αυτα που θα διαβασετε παρακατω στηριζονται κυριως σε ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ γνωσεις και αυτοπειραματισμους στο δικο μου παπακι αλλα και σε παπακια φιλων μου. ΠΑΝΤΑ ανατρεχετε στο Service Manual του οχηματος σας για αναλυτικοτερες και πιο εξιδεικευμενες λυσεις ΑΝΑΡΤΗΣΗ Η αναρτηση ειναι το συστημα ελατηριων και πνευματικου συστηματος που επιτρεπει κατα την κινηση του οχηματος να μην περνανε οι ανωμαλιες στο πλαισιο και συναμα στον επιβατη του οχηματος ενω ταυτοχρονα βοηθα τους τροχους να πατουν καλα και σωστα στο οδοστρωμα προσφεροντας καλυτερη προσφυση σε στροφες αλλα και σε φρεναρισματα και βοηθα να βγαινει στο δρομο οσο το δυνατον περισσοτερη και ομαλα η δυναμη απο την κινηση των τροχων. Υπαρχουν πολλων ειδων αναρτησεις. Συνηθως στα παπακια χρησιμοποιειται το τηλεσκοπικο πηρουνι εμπρος και συστημα ελατηριου στο πισω μερος. Βεβαια σε πιο παλια μηχανακια (βλεπε Honda C50) χρησιμοποιειται συστημα ελατηριων με μπρατσα συγκρατησης μπρος και πισω συστημα ελατηριων που βεβαια δεν ειναι και οτι το καλυτερο... Τωρα οσο εξελισεται η τεχνολογια βλεπουμε και αλλου ειδους αναρτησεις οπου καταργειται το ελατηριο και την θεση του παιρνουν μαγνητικα συστηματα ειτε λαδιου-ρινισματων ειτε μαγνητες με καποιο υγρο αναμεσα τους (πχ λαδι ή αζωτο) αλλα συνηθως χρησιμοποιουνται σε μεγαλου κυβισμου μηχανες και ειναι κατα κυριο λογο ανταλλακτικα κατα παραγγελια οπως και πολυ ακριβα για το μεσο μισθο...Μεγαλη σημασια στο συστημα αναρτησης της παπιας μας παιζει το βαρος μας και το μηκος της αναρτησης. Πολλα ατομα παιρνουν αβιαστα την αλλαγη της αναρτησης με μια οποιαδηποτε χωρις να πολυσκεφτονται οσο θα επρεπε πραγμα λαθος καθως αντι να βελτιωνουν το μηχανακι τους τις περισσοτερες φορες εχει ακριβως το αντιθετο αποτελεσμα η παρεμβαση τους... Μπροστινο συστημα ελατηριου και μπρατσου για την εμπροστια αναρτηση του Honda C90 απο την Kawata Θα δειξουμε πως μπορουμε να ελεγξουμε και να αλλαξουμε την πισω αναρτηση μας και πως να ελεγξουμε την μπροστα αναρτηση και σε περιπτωση επισκευης της εαν ειναι χαλασμενη. Πως να επιλεξω τι αναρτηση θα βαλω; Δυσκολη ερωτηση. Στο εμποριο κυκλοφορουν πολλα ειδη και οι κατασκευαστες διαφερουν και σε ποιοτητα αλλα και σε σκληροτητα. Εαν το παπι μας εχει ηδη τηλεσκοπικο μπροστα η μονη βελτιωση που μπορει να δεχθει ειναι ειτε αλλαγη των ελατηριων εσωτερικα με αλλα πιο σκληρα ειτε αλλαγη του λαδιου εσωτερικα με αλλο παχυτερο ή πιο ρευστο για αλλαγη της σκληροτητας και του τροπου πληροφορησης μας μεσω του τιμονιου. Βεβαια υπαρχει και η ακριβη λυση της αντικαταστασης του τηλεσκοπικου με πηρουνι up-side down με ανεστραμενο τηλεσκοπικο δηλαδη αλλα το κοστος ξεφευγει αρκετα και ισως να βρειτε και καπως δυσκολο την πληθωρα ανταλλακτικων... Συνηθως στο μπροστινο αλλαζονται τα λαδια με αλλα και πισω αλλαζεται ολο το συστημα με πιο σκληρο. Δικη μου επιλογη ειναι η συντηρηση του εργοστασιακου τηλεσκοπικου και μετριες προς σκληρες αναρτησεις πισω. Τηλεσκοπικο πηρουνι για Honda παπακι Τα μερη που αποτελειται το τηλεσκοπικο πηρουνι Τομη ενος συμβατικου τηλεσκοπικου πηρουνιου οταν ειναι συναρμολογημενο (το συγκεκριμενο ειναι απο CX500 αλλα η διαφορα ειναι μονο στην τρομπα λαδιου εσωτερικα) Up-side down πηρουνι ή ανεστραμενο τηλεσκοπικο πηρουνι Λυμενο Upside down πηρουνι για παπι Παμε να δουμε πλεον αφου επιλεξουμε τον κατασκευαστη και την ποιοτητα των ανταλλακτικων μας πως θα αλλαξουμε τις εργοστασιακες αναρτησεις. Στο παραδειγμα μας θα χρησιμοποιησουμε το συστημα που εχει το HONDA ASTREA δηλαδη τηλεσκοπικο πηρουνι μπροστα ελατηρια πισω. Υλικα που θα χρειαστουμε Για την μπροστα αναρτηση Διαφορα σετ εργαλειων Ενα σετ Allen Ισιο κατσαβιδι Πλαστικο σφυρι (ματσολα) Καρυδακια Καθαρη βενζινη Καινουργια ανταλλακτικα Καινουργιο λαδι αναρτησης Locktite μετριας δυναμης Διαφορα καθαρα πανακια με μικροινες Δοσομετρητη Βουρτσα καθαρισμου μικρων σωληνων Δυναμη αλλιως μεγγενη Δοχειο πλαστικο και ενα χωνι σχετικα λεπτο (προαιρετικα) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αρχικα θα πρεπει να στηριξουμε το μηχανακι μας σε ισιο σταθερο επιπεδο και στο διπλο σταντ ωστε να μην τουμπαρει και το κλαιμε. Καλα θα ειναι να βαλετε και ενα πλαστικο ή ξυλινο αντικειμενο κατω απο την κεφαλη ωστε να στηριζεται καλυτερα το παπι οταν θα ειναι εκτος η αναρτηση. Τωρα θα πρεπει να ελευθερωσουμε τις μπουκαλες απο οτιδηποτε μπορει να ειναι συνδεδεμενο επανω τους. Συνηθως ειναι η δαγκανα του δισκοφρενου και ο τροχος αλλα σε καποια παπια μπορει να υπαρχει γεφυρα που να τις κραταει σταθερα καθως και κλιπακι συγκρατησης καλωδιου κοντερ ή για το σωληνακι υγρων φρενων. Λυνουμε την δαγκανα και την δενουμε με ενα σχοινακι σε καποιο σημειο (πχ τιμονι) χωρις να τσακιζουμε το σωληνακι υγρων.Εαν το σωληνακι στηριζεται με κλιπακι στις μπουκαλες το αφαιρουμε και αυτο. Λυνουμε το παξιμαδι του αξονα του τροχου και τραβαμε τον αξονα να βγει τελειως. Αφαιρουμε τον τροχο μαζι με το φρενο του (εαν εχει ταμπουρο) καθως και τον μηχανισμο του κοντερ και τους αποστατες. Ξαναπερναμε μονο τον αξονα και βιδωνουμε ελαφρα το παξιμαδι. Σκοπος μας εδω ειναι να κρατησουμε τις μπουκαλες σταθερες στο κατω μερος. Με ενα Allen «σπαμε» την κοντρα που εχουν οι δυο βιδες ακριβως απο κατω στα καλαμια. Ειναι εσωτερικα οι βιδες οποτε εαν ειναι γεματο σκουπιδια εκει καλα ειναι να το καθαρισετε πριν βαλετε καποιο εργαλειο. Κανουμε το ιδιο και για τις πανω βιδες Allen μιας και εχουν Locktite μετριας δυναμης και με την πολυκαιρια σφιγγουν αρκετα. Αφαιρουμε τον αξονα του τροχου και λυνουμε τις μπουκαλες απο τον σταυρο. Συνηθως κρατιουνται με 2 βιδες εκαστο και εχουν εσωτερικα πατουρα ωστε να μην γλυστρανε και βγουν απο την θεση τους. Πλεον εχετε τις μπουκαλες εκτος σταυρου και ειμαστε ετοιμοι να τις ελενξουμε και να τις κανουμε την επισκευη που πρεπει. Εδω πρεπει να προσεξουμε για τυχον βαθουλωματα στα καλαμια της αναρτησης, τυχον κοψιματα στις τσιμουχες των καλαμιων, τυχον ραγισματα σε μποτες και καλαμια, τυχον βαθιες γρατσουνιες στα καλαμια και τυχον παραμορφωσεις Κολλημενα σκουπιδια κατα την διαρκεια λειτουργιας της αναρτησης επεφεραν αυτη την καταστροφη Σε ολες τις περιπτωσεις εκτος απο τις τσιμουχες το καλαμι ή η μποτα της αναρτησης θα πρεπει ειτε να επισκευαστει σε μηχανουργειο ειτε να αλλαχθει με καινουργιο. Συνηθως οταν εχει γρατσουνιες ή παραμορφωσεις αξιζει μια βολτα απο το μηχανουργειο ενω στις αλλες περιπτωσεις καλυτερα να προβειτε σε αντικατασταση. Παμε τωρα να αφαιρεσουμε τα σωθικα στο εσωτερικο της μπουκαλας. Λυνουμε αρχικα την βιδα-ταπα στο πανω σημειο της και σε ενα πλαστικο δοχειο γυρναμε την μπουκαλα ωστε να αδειασει τελειως. Συνηθως με το που την γυρισουμε πεφτει και ενα μεγαλο ελατηριο. Κρατηστε το στην ακρη. Γυρναμε τα λαδια που βγαλαμε στον δοσομετρητη για να δουμε ποσο θα χρειαστουμε. Στην αναρτηση του ASTREA χρειαζομαστε 62cc λαδιου αναρτησης Συνεχιζουμε το λυσιμο της αναρτησης. Με ενα κατσαβιδι και με ΑΠΑΛΕΣ κινησεις αφαιρουμε το προστατευτικο της τσιμουχας και τη αφαιρουμε απο το καλαμι. Πλεον βλεπουμε την κυρια τσιμουχα του πηρουνιου μας. Γυρναμε αναποδα την μπουκαλα μας. Λυνουμε την βιδα Allen στον πατο εσωτερικα στην μποτα. Αυτην η βιδα ειναι που κραταει την τρομπα της αναρτησης μας. Θα πεσει η τρομπα μαζι με το ελατηριο επαναφορας. Τα τοποθετουμε στην ακρη μαζι με το μεγαλο ελατηριο που αφαιρεσαμε προ ολιγου για να τα καθαρισουμε μετα Με το κατσαβιδι και προσεκτικα αφαιρουμε την ασφαλεια που συγκρατει το καλαμι και την τσιμουχα. Τραβοντας πλεον το καλαμι θα πρεπει να αφαιρειται. Την τσιμουχα μεσα εαν ειναι σχισμενη ή κατεστραμενη χρειαζεται εξολκεα ειδικο. Εαν δεν τον εχετε καλα ειναι να πατε σε ενα συνεργειο να σας την αφαιρεσει. Εξολκεας τσιμουχας μποτας. Μετα την αφαιρεση της ειναι 100% αχρηστη για ξανατοποθετηση και θα πρεπει να αγοραστει νεα Η τσιμουχα εσωτερικα της μποτας. Εδω εχουμε βγαλει και την ασφαλεια που την κρατα σταθερα κατω κατα την κινηση του καλαμιου Αφου εχουμε αφαιρεσει τα παντα παιρνουμε ενα πανακι με μικροινες και το «ποτιζουμε» με καθαρη βενζινη. Με το καλαμι ανα χειρας καθαριζουμε το καλαμι με κυκλικες κινησεις και ταυτοχρονα με καθετη κινηση σε ολο το μηκος του καλαμιου. Ξαναελεγχουμε το καλαμι. Ισως καποιες βρωμιες ή ανωμαλιες στο εξωτερικο του να εξαφανιστηκαν. Παιρνουμε την βουρτσα και την μποτα στο χερι μας και ταπωνοντας την τρυπα απο κατω με το δαχτυλο μας ριχνουμε καθαρη βενζινη εσωτερικα. Με την βουρτσα και με κυκλικες και καθετες κινησεις σε ολο το μηκος της μποτας καθαριζουμε εσωτερικα. Εαν καποιος εχει κιτ καθαρισμου απο καραμπινα μπορει να χρησιμοποιησει την βεργα καθαρισμου με ενα πανακι που θα το εχει «ποτισει» με καθαρη βενζινη. Κανουμε το ιδιο και για το καλαμι εσωτερικα Παμε τωρα στα σωθικα. Βιδες και ελατηρια εγω τα αφησα μεσα σε καθαρη βενζινη σε ενα πλαστικο δοχειο και τα καθαρισα με ενα πανακι. Η τρομπα θελει λιγο περισσοτερη δουλεια καθως οσο την καθαριζετε αλλο τοσο θα βγαζει μεχρι που καποια στιγμη θα βγαινει μονο καθαρη βενζινη απο μεσα. Με αυτον τον τροπο καθαριζουμε τα παντα απο το παλιο λαδι που ενδεχομενως να εχει και ρινισματα καθως και ξενα σωματιδια μεσα του και ετσι παρατεινουμε την ζωη απο τα καινουργια ανταλλακτικα μας. Αφηστε τα παντα να στεγνωσουν πολυ καλα ή εαν βιαζεστε «χτυπηστε» τα με συμπιεσμενο αερα Σε αυτο το σημειο εαν θελετε μπορειτε να βαψετε και την μποτα της αναρτησης εαν θελετε αφοβα μιας και δεν υπαρχει κατι που θα πρεπει να καλυψετε. Τωρα παμε να κανουμε την αρμολογηση των επιμερους ανταλλακτικων Παιρνουμε την μποτα και βαζουμε την τσιμουχα στην αρχη της. Με ενα πλαστικο σφυρακι και με ενα καρυδακι την χτυπαμε να τερματισει. Βαζουμε το καλαμι μεσα. Βαζουμε την ασφαλεια της τσιμουχας με λιγη δυναμη και πατωντας την με ενα ισιο κατσαβιδι ωστε να βεβαιωθουμε οτι πατησε καλα επανω στην τσιμουχα. Ακολουθως βαζουμε το μικρο ελατηριο (ελατηριο επαναφορας) και μετα την τρομπα λαδιου της αναρτησης. Μετα βαζουμε το μεγαλο ελατηριο και βιδωνουμε λιγο την ταπα απο πανω ωστε να κραταει τα σωθικα απο το να βγουν εξω. Η μπουκαλα της αναρτησης μας σε exploded view Γυρναμε την μπουκαλα αναποδα και τοποθετουμε την βιδα Allen παλι στην θεση της προσθετοντας λιγη Locktite μετριας δυναμης στα σπειρωματα. Αυτην ασφαλιζει την τρομπα λαδιου στο εσωτερικο του καλαμιου. Ισως να σας παιδεψει λιγο μιας και δεν καθεται παντα με την μια. Γυρναμε κανονικα την μπουκαλα πλεον λαδωνουμε με λαδια αναρτησης καινουργια λιγο την τσιμουχα μαζι με την ασφαλεια της αλλα και το προστατευτικο της τσιμουχας και περναμε κανονικα μεχρι να πατησει τελειως κατω.Ριχνουμε 62cc λαδιου εσωτερικα του καλαμιου. Εδω θα πρεπει να βεβαιωθουμε οτι η τρομπα δουλευει κανονικα και οτι τα λαδια μετα την λειτουργια της τρομπας ειναι στην σωστη σταθμη και ποσοτητα. Παιρνοντας το προστευτικο της τσιμουχας Βιδωνουμε κανονικα την ταπα μαζι με το O-ring που εχει. Αρχιζουμε να πιεζουμε το καλαμι πανω κατω ωστε να δουμε εαν οντως δουλευει σωστα. Εαν κολλαει το καλαμι μας κατω το τραβαμε με το χερι παλι πανω. Αυτο γινεται γιατι η τρομπα δεν εχει γεμισει ακομα με λαδι. Μολις γεμισει θα επαναφερεται μονο του. Μολις γινει αυτο ξαναλυνουμε την ταπα. Με ενα φακο και μια μετροταινια κοιταμε να μετρησουμε το υψος της σταθμης ωστε να ειναι ενταξει. Η σταθμη του λαδιου θα πρεπει να ειναι στα 9,2cm ή στα 92mm εαν προτιματε. Εαν δεν ειναι συμπληρωνουμε με λαδι μεχρι να φτασουμε στο υψος. Αυτο γινεται γιατι η τρομπα πλεον εχει γεμισει με λαδι αναρτησης και επεσε η σταθμη. Βαζουμε το O-ring μαζι με την ταπα προσθετοντας λιγη Locktite μετριας δυναμης στα σπειρωματα και σφιγγουμε στα 23Nm. Βαζουμε λιγη Locktite μετριας δυναμης στις 4 βιδες που θα κρατησουν τις μπουκαλες στον σταυρο. Λιγη προσοχη εδω μιας και η επανω βιδα θα πρεπει να «πεφτει» μεσα στην εγκοπη που εχουν τα καλαμια ωστε να σφιξξει σωστα επανω στον σταυρο. Περναμε το καλαμι και τοποθετουμε τις βιδες στην θεση του σφιγγοντας στα 74Nm. Ξαναβιδωνουμε οτι ηταν βιδωμενο επανω στις μπουκαλες και περναμε τον τροχο μαζι μετα παρελκομενα του (αποστατες, μηχανισμο, κοντερ, αξονα, δαγκανα φρενου) και ειμαστε ετοιμοι για βολτες! ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εδω τα πραγματα ειναι πιο περιπλοκα στην επιλογη αλλα πιο ευκολα στον ελεγχο και αντικατασταση τους. Δυστυχως λιγες αναρτησεις γινονται να επισκευαστουν και κυριως ειναι αυτες που εχουν εξωτερικο δοχειο αεριου. Πισω απλη αναρτηση ελατηριου Τα μερη απο τα οποια αποτελειται μια αναρτηση (non-serviceable) Εδω χρειαζομαστε μονο 2 πραγματακια να ξερουμε. Το συνολικο μηκος της αναρτησης (χωρις καποιο βαρος να ασκειται σε αυτην οπως δηλαδη ειναι στο κουτι της) και το βαρος το δικο μας (ποσα κιλα ειμαστε, για τις κυριες μια πικρη αληθεια θα βγει στην φορα) Το πρωτο μας χρειαζεται για να καθορισουμε την συμπεριφορα της. Συνηθως μια κοντη αναρτηση μας δινει καλυτερο ελεγχο σε στροφες μιας και το κεντρο βαρους πλησιαζει προς το εδαφος αλλα κανει το μηχανακι μας καπως «νευρικο» σε λακουβες, κοπαναει πιο ασχημα απο τις εργοστασιακες αναρτησεις και σε γλυστερους δρομους (πχ οι δρομοι γυρω απο την πλατεια Συνταγματος) θα ειστε υποψηφιοι για την καλυτερη τουμπα της χρονιας! Το βαρος μας δεν ειναι και τοσο πολυ απαραιτητο αλλα ειναι (τι εχω πει τωρα;!) Εμπειρικα εχω καταλαβει οτι ενα μηχανακι που εχει εναν οδηγο βαρυτερο απο το κανονικο δεικτη μαζας σωματος καλα ειναι να εχει λιγο ψηλοτερες αναρτησεις πισω μιας και το βαρος το οδηγου θα τις «καθησει» στο σωστο σημειο που θα καθονταν οι εργοστασιακες με το σωστο βαρος οδηγου. Το αντιθετο για τους ελλιποβαρεις. Πιο χαμηλη αναρτηση μιας και το βαρος δεν «πιεζει» τις αναρτησεις πολυ. Ετσι εχουμε την γεωμετρια της αναρτησης οσο το δυνατον γινεται πιο κοντα στο εργοστασιακο. Πχ εγω που ειμαι 101kg (πηραμε πολλα πλεον) θα χρησιμοποιησω 340mm αναρτηση πισω λογω υπερβολικου βαρους (330mm ειναι το κανονικο). Οταν ημουν 85kg (λιγο πανω απο το κανονικο μου) χρησιμοποιουσα 335mm αναρτηση (5mm ψηλοτερη) ενω σαν πιτσιρικακι χρησιμοποιουσα 300mm αναρτηση (κοντητερη απο την εργοστασιακη). Τουλαχιστον σε μενα δουλευε η αναρτηση σχεδον οπως η εργοστασιακη ακομα και με δικαβαλο! Στο ελεγχο της θα πρεπει να προσεξουμε για τυχον χτυπηματα στο σωμα της αναρτησης, τυχον λασκαρισμενα παξιμαδια, τυχον στραβομενες βασεις, τυχον διαρροες και τυχον χαλασμενα τσιμουχακια. Με εξαιρεση τα τσιμουχακια και τα παξιμαδια ολα τα αλλα συνηθως δεν εχουν επισκευη και πανε καρφι για αλλαγη με καινουργια αναρτηση Τι αναρτηση ομως να επιλεξω; Εδω τα πραγματα ειναι πιο ευκολα. Καλα θα ειναι να ειναι ιδιου τυπου με την εργοστασιακη και να ειναι μια καλη και αξιοπιστη μαρκα και οχι τιποτα κινεζικες noname γιατι θα αρχισουν πολυ γρηγορα να σταζουν λαδια απο το εσωτερικο τους. Εαν το πορτοφολι το επιτρεπει μπορουμε να βαλουμε και αναρτησεις με εξωτερικο δοχειο αζωτου-λαδιου μιας καλης εταιριας (πχ της GAZ) αλλα το κοστος ξεφευγει αρκετα Ohlins πισω αναρτηση με εξωτερικο δοχειο αζωτου-λαδιου Πισω αναρτηση της YSS των 330mm για Honda C50/C70/C90 Παμε να δουμε τι θα χρειαστουμε για να τοποθετησουμε τις νεες πισω αναρτησεις Στο παραδειγμα μας θα χρησιμοποιησουμε το συστημα του Honda C90. Παντως ειναι το ιδιο σε ολα τα μηχανακια απλα σε καποια θα χρειαστει αφαιρεση των πλαινων πλαστικων ΥΛΙΚΑ Διαφορα γερμανοπολυγωνα (συνηθως ειναι 15-17) Παχυμετρο Πλαστικο σφυρακι (ματσολα) Δυναμοκλειδο Locktite μετριας δυναμης ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Στηνουμε το μηχανακι μας σε σταθερο και ισιο επιπεδο στο διπλο σταντ. Ξεβιδωνουμε τα παξιμαδια πανω και κατω και αφαιρουμε τις ροδελες τους. Βαζουμε το ποδι μας κατω απο την ροδα και την σηκωνουμε ελαχιστα (μερικα χιλιοστα) ωστε να φυγει η δυναμη πανω απο τις βασεις της αναρτησης. Τραβαμε πρωτα το κατω μερος και μετα το πανω γιατι συνηθως εχει μια ελαφρα κλιση το κατω προς τα μεσα. Με το παχυμετρο μετραμε τις βασεις της αναρτησης ωστε να περασουμε στις καινουργιες τα νεα σωστα τσιμουχακια. Αφου βρουμε ποσο ειναι μετραμε και τα τσιμουχακια που εχουν οι νεες αναρτησεις μας. Συνηθως ειναι σωστα αλλα καλου κακου ας κανουμε και αυτον τον ελεγχο για να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο. Συνηθως στα GLX ειναι 10mm πανω κατω αλλα πιθανον αυτο να διαφερει. Εαν χρειαζεται αλλαγη καποιο με ενα καρυδακι και με μια ματσολα το χτυπαμε να βγει. Με ενα πλαστικο σφυρακι χτυπαμε να μπει το νεο τσιμουχακι στην θεση του. Εδω μπορειτε τωρα να ρυθμισετε την σκληροτητα της αναρτησης σας πιεζοντας το κομβιο ρυθμισης προς τα πανω και περιστρεφοντας το ειτε δεξια ειτε αριστερα ωστε να πεσει στις προκαθορισμενες εγκοπες που εχει. Οσο πιο ψηλα ειναι το κομβιο τοσο πιο σκληρη η αναρτηση ενω οσο πιο χαμηλα ειναι τοσο πιο μαλακη γινεται Περναμε τις αναρτησεις παλι στην θεση τους βαζοντας πρωτα το πανω και μετα το κατω. Στα σπειρωματα που υπαρχουν στις βασεις περναμε τις ροδελες και βαζουμε λιγη Locktite μετριας δυναμης και ακολουθως βιδωνουμε τα παξιμαδια στην θεση τους με 35Nm δυναμη με το δυναμοκλειδο. Πλεον ειμαστε ετοιμοι με τις νεες αναρτησεις μας στην θεση τους! Καλη επιτυχια σε οποιον το προσπαθησει και καλες βολτες!
  4. 7 points
  5. 7 points
    Και συνεχίζω κάπως έτσι... (χαίρομαι που αρέσουν οι φώτο :) )
  6. 7 points
    Απο την χθεσινή βολτούλα ...
  7. 6 points
  8. 6 points
    Ας ρωτήσουμε τον Μητσοτάκη που τα έζησε
  9. 6 points
  10. 5 points
  11. 5 points
    Εξόρμηση Θεσσαλονίκη μεριά...
  12. 5 points
    μαλακες δλδ ελεος εγω μεγαλυτερα βυζια εχω
  13. 4 points
    Για ένα διήμερο (7-8 Νοεμβρίου) στο ΣΕΦ θα διεξαχθεί το Bazaar με προϊόντα για δύο τροχούς.Ωράριο: 10.00- 22.00. Η δημοσίευση αναφέρει διάφορα από τα γνωστά που λέγονται σε τέτοιες περιπτώσεις...κράνη από 18€,μπουφάν από 50€,δερμάτινα στη μισή τιμή κτλ...περισσότερες πληροφορίες εδώ . Υποστηρίζεται από το scootermoto festival και μεγάλος χορηγός είναι το MrΚΤΕΟ.
  14. 4 points
    Κατ΄αρχήν να ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε στο νέο θέμα να είναι δική μου η 1η ανάρτηση!
  15. 4 points
  16. 4 points
    Μπήκες στον μέγα κόπο να κάνεις copy-paste όοολο αυτό το κατεβατό (γιατί,βάζω στοίχημα,τίποτα δεν είναι δικό σου)παραθέτοντας πηγές από μερικά αμφιβόλου αξιοπιστίας μπλογκ τα οποία απλώς αναπαράγουν ''έγκυρες πηγές'' ή ''διασταυρωμένες πληροφορίες'' ή ''αναφορές επιστημονικών κύκλων'' και άλλα πομπώδη. Επί της ταμπακέρας θα αναφερθώ αργότερα γιατί τώρα είμαι στον τρύγο.
  17. 4 points
    Και εγώ το διάβασα όλο. Έχει πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο φίλος απορρίπτει την "επιστήμη" όπως το γράφει γιατί έχει μέσα της αναπόδεικτα κομμάτια, ενώ υιοθετεί με πολύ ευκολία την ύπαρξη Θεού και ότι γράφουν οι γραφές χωρίς καμία απόδειξη! Επίσης, σαν φυσικός, θα απαντήσω σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι που αναφέρεται. Η φυσική πάντοτε λειτουργούσε με τον τρόπο που περιγράφεις ως "λανθασμένο". Φυσικά και θα γίνουν λάθη. Προχωρώντας όμως τα ανακαλύπτεις και τα διορθώνεις. Στην αρχή θεωρούσαν ότι η Γη είναι επίπεδη, παρατηρήσεις όμως αργότερα έδειξαν ότι δεν είναι. Έτσι ήταν και έτσι θα είναι πάντα η Φυσική. Ξεκινάς από ένα κομμάτι που θεωρείται επικρατέστερο να ισχύει και δουλεύεις πάνω σε αυτό. Στην πορεία μπορεί να ανακαλύψεις ότι κάποιες παρατηρήσεις δεν συμβαδίζουν οπότε θα πρέπει να αναθεωρήσεις κάποια πράγματα. Επιπλέον αν περιμένεις να κατανοήσεις τα πάντα μάλλον άδικα το κάνεις. Αν διαβάσεις τα βασικά της Κβαντομηχανικής θα δεις ότι υπάρχουν παράδοξα μέσα που όμως έχουν παρατηρηθεί. Χαρακτηριστική είναι και η φράση του Feynman "όποιος νομίζει ότι έχει κατανοήσει την Κβαντομηχανική τότε δεν την έχει κατανοήσει καθόλου". Για να κλείσω, είναι πολύ εύκολο να περιμένουμε από μια υπερφυσική οντότητα να δώσει όλες τις απαντήσεις. Ας σκεφτούμε όμως αν δεν υπήρχε η "επιστήμη" πόσα πράγματα δεν θα υπήρχαν σήμερα, συμπεριλαμβανομένου αυτού του φόρουμ που διαβάζεις τώρα...
  18. 4 points
    απο τη χθεσινη βολτα
  19. 4 points
  20. 4 points
  21. 4 points
    Για όποιον αναρωτιέται, ναι, έκατσα και το διάβασα ΟΛΟ! Kostas σε έχει πατήσει κάτω ρε μάν...
  22. 3 points
    - 6 ημέρες... - 1500 χλμ... - 2 Suzuki DRZ 400S... - 1 ΒMW F650GS Dakar... - 7 (τουλάχιστον) βουνά... - 1 Vvag... - 1 Φυσικός (ο γνωστός)... - 1 Αργύρης... - Μερικά άλογα, αρκετές αγελάδες, πολλά πρόβατα και κάποια, εξαιρετικά "πειστικά" αρκουδοτσομπανόσκυλα... Stay tuned!!
  23. 3 points
    Χμ να μαι λοιπον. 2 χρονια μετα την κλοπη της μηχανης μου, που με αφησε να ποδηλατω για τη ζωη μου. Μετα απο θησειες, δανεικα και ΠΟΛΥ βοηθεια απο φιλους, επανερχομαι στην οικογενεια των 2 τροχων(ΜΕ μοτερ). Η χαρα μεγαλη, οπως και τα αγχη για το μελλον, αλλα δεν πειραζει, μπορω να καβαλαω και να γουσταρω τη ζωη μου, μπορω να εχω επιτελους δικη μου μηχανη που τη βλεπω και μου τρεχουν τα σαλια, μπορω να μην παθαινω καταθλιψη καθε φορα που βλεπω μηχανη στο δρομο. Γενικα... αααλλη φαση Η φαση λοιπον... απλα εκατσε. Δε θα μπορουσα ποτε να φανταστω οτι θα καταφερω να παρω παλι KTM, πιο πολυ για κανα σαπακι απο τα παλια με εβλεπα, ισα ισα για να λεω οτι εχω μηχανη. Κι' ομως, το θηριο ηρθε και ειναι ολο δικο μου Ειναι σε αριστη κατασταση, ουτε ιχνος γρεζιου δεν ειχε οταν αλλαχτηκαν τα λαδια. Χιλιομετρα αρκετα, δε θα πω καν ποσα, αλλα κατα γενικη ομολογια οσων ασχοληθηκαν(μαστορων και μη), θα βγαλει πολλα ακομα. Γενικα μηχανολογικα δεν εχει τιποτα ανησυχητικο, εκτος απο ενα θεματακι μαλλον με τη μιζα που το κανει να μην παιρνει με τη μια μπροστα καποιες φορες οταν ειναι ζεστο. Που θα παει θα το φτιαξουμε. Οδηγικα σχολια θα κανω αλλα λιγα. Δυνατο γκαζι, δυνατη(ισως λογω παρεμβασεων) συμπιεση, σουζες κανει πολυ πιο δυσκολα απ' οτι το εντουρο που τις εκανε με δικη του πρωτοβουλια. στριβει με τη σκεψη, λακουβες καταπινει αλλα οχι οσο το εντουρο, χωμα μπαινει αλλα τα λαστιχα με αγχωνουν(παιζει να σκιστουν), ο 17αρης μπροστα κανει θαυματα στο δρομο αλλα εφιαλτες στο χωμα, κραδασμοι απο αλλο κοσμο, ειναι μονο για αντρες. Νομιζω μετα απο 10-15 βολτες που το εχω παρει δε τους νιωθω πλεον. Η Remus σε αυτο το μηχανακι ειναι ο ορισμος της ηχορυπανσης. Μιλαμε για ΠΟΛΥΥΥ φασαρια(στο βιντεο δεν ακουγεται τοσο). Ισως αλλαχτει καποια στιγμη με κατι πιο ηρεμο, οταν υπαρχουν λεφτα. Τελοσπαντων εχω ακομα πραγματα να μαθω. Το προηγουμενο το εκανα 20 βολτες και μου το εκλεψαν, πριν απο αυτο οδηγουσα κατα βαση μονο παπια και σκουτερακια, οποτε οσο πιεζω βλεπω καινουργια πραγματα, πραγμα που γουσταρω ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ. Περι εμφανισης: Τα αυτοκολλητα Jagermeister ειναι προικα απο τον προηγουμενο, οπως ηταν και τα παλια του πλαστικα τα οποια ηταν σε κακη κατασταση. Γι' αυτο και εβαλα καινουργια και τωρα λαμπει και λαμπω(απο χαρα). Το Jagermeister θα παραμεινει για την ωρα. Δε με εκφραζει, αλλα νομιζω ειναι συνολικα ωραιο. Αν και μαλλον το βασικο κινητρο ειναι το ποσο κοστιζει το να αλλαξω αυτοκολλητα και τεποζιτο(ειναι ξεθωριασμενο). Ισως σε κανα χρονο να γινει και αυτο. Ατελειες υπαρχουν. Θελει καινουργια αυτοκολλητα στις αναρτησεις, μιας και το δεξι ειναι καμενο, θελει τα LC4 αυτοκολλητα επειδη αυτο της δεξιας μεριας ειναι επισης καμενο, θελει ενα ΚΑΛΟ πλυσιμο, θελει διαφορα ψιλολοϊδια αισθητικης σημασιας(πορτοκαλι καπακια υγρων φρενου/συμπλεκτη κτλπ.) και μετα θα ειναι τοσο ωραιο που μαλλον θα το κανω αφισα για τον τοιχο μου. Τελοσπαντων αρκετα ειπα. Οριστε οι φωτογραφιες. Ξερω ειναι λιγες, αλλα φανταζομαι οτι θα εχω την ευκαιρια για περισσοτερες στο μελλον Εβγαλα και ενα βιντεακι. Δεν ειναι κατι ιδιαιτερο, εχει καποια ψιλοhighlights αλλα δεν πεφτεις και κατω. Το βαζω για οποιον θελει να δει τι λεεϊ γενικα το μηχανακι, οποιος θελει να δει πραγματικη δραση, μπορει απλα να το προσπερασει. Ηθελα να κανω τιποτα πιο extreme αλλα τελικα δε μου βγηκε(δεν ημουν τοσο σε φαση). Οι κοτρονες στο "bonus 2" ειναι πραγματικα αστα να πανε. Δε φαινεται τιποτα στο βιντεο. Οποιος θελει ας παει απο τα νταμαρια στο Ψυχικο και ας προσπαθησει να κατεβει απο τη μερια της οικοδομης και θα καταλαβει. Με το εντουρο το ειχα βγαλει. Ο 17αρης δεν το ειχε καθολου. Με καθε φρεναρισματακι γλιστρουσε και πηγαινε οπου να ναι, οποτε το εκανα τελειως συντηρητικα. Πιο πολυ για χαβαλε το εβαλα. Επισης φοβομουν μη σκισω κανα λαστοιχο. ΠΡΟΣΟΧΗ, για πολλους και διαφορους λογους(κυριως οικονομικους) που δεν εχω ορεξη να αναλυσω ή συζητησω, δε φοραω ιχνος εξοπλισμου περα απο το κρανος. Θερμη παρακληση να μη γινει συζητηση/διαμαχη γι' αυτο και χαλασουμε το θεμα. Καποια στιγμη θα τσιμπησω καποια πραγματα που θελω καιρο, αλλα για την ωρα ειμαι semi-squid. Καλους δρομους να 'χουμε
  24. 3 points
  25. 3 points
    Χαιρετώ τη μπουγάτσα!! Προχθές δεν καταφέραμε να μαζευτούμε αλλά εγω έκανα μια μικρή βόλτα στο Σειχ Σου. Δοκίμασα κ την νεα κάμερα που πήρα (τώρα θα σας τραβάω και εγω χεχεχε) και παραθέτω από κάτω βιντεάκι! Στο βίντεο θα δείτε και τον Γιώργο, πρώην Μανιβέλα! https://www.youtube.com/watch?v=tYVLKrh0FiY&ab_channel=NorthernRide
  26. 3 points
    Surf girls.........................last summerrrrrrrrrrrrrrrrr..........................
  27. 3 points
    Απόσπασμα από την αγαπημένη σειρά "Cyanide and Happiness" στο 2:16 όλο το ζουμί, και ο νοών νοείτω!
  28. 3 points
    Τώρα κατάλαβα πως το εννοείς! Υπάρχει η επιστήμη η οποία καλά κάνει και μας δίνει τεχνολογικά επιτεύγματα και εξηγεί γιατί πχ ο ουρανός είναι μπλε. Την επιστήμη αυτή την αναγνωρίζει η εκκλησία καθώς δεν έρχεται σε σύγκρουση μαζί της. Από την άλλη υπάρχει η "επιστήμη" η οποία σκέφτεται out of the box και πατάει σε απαγορευμένα χωράφια της εκκλησίας. Αυτή δεν την αναγνωρίζουμε, οι άνθρωποι που δουλεύουν πάνω σε αυτήν είναι κομπογιανίτες και για αυτό όταν αναφερόμαστε σε αυτήν χρησιμοποιούμε τα "". Λυπάμαι πολύ αλλά η επιστήμη είναι μια σαν έννοια. Όλο αυτό που αναφέρεις σαν "επιστήμη" μπορούν να θεωρηθούν και τα μαθηματικά σύμφωνα με την λογική σου καθώς και αυτά στηρίζονται σε τεράστιο βαθμό στην εις άτοπον απαγωγή και σε αυθαιρεσίες.
  29. 3 points
    Εδώ είναι η σούπερ ειδική με slic λάστιχο κάνοντάς την και βλέποντάς την για πρώτη φορά!!!!
  30. 3 points
    Και η πιο πετυχημένη και άμεσα σχετική με το σκάνδαλο της VW...... Ειρωνεία........ VW, well done!!!!!!
  31. 3 points
    Τσαγκαροδευτερλα ρε πστμ. Φτάνω καθυστερημένος στην δουλειά και διαπιστώνω ότι στην διαδρομή μέχρι εδώ ήταν ανοιχτό το φερμουάρ στο τσαντάκι και μοίραζα λεφτά στον δρόμο Και εκεί που προσπαθώ να το χωνέψω και να υπολογίσω πόσα λεφτά πέταξαν στον δρόμο, βγάζω το ηλεκτρονικό τσιγάρο να τραβήξω τζούρα και βλέπω ότι έχει πέσει η στάθμη του υγρού το οποίο ........το ξέχασα στο σπίτι. Μπουχουχουχου
  32. 3 points
    Το abs σε λίγους μήνες θα μπαίνει αναγκαστικά σε όλα τα νέα μοντέλα που θα πωλούνται με νόμο που θα ισχύει για όλη την Ευρώπη,αν δεν κάνω λάθος. Εννοείται πως δεν πρέπει να το παραλείψεις, κατά την άποψή μου.
  33. 3 points
    λιμνη κερκινη με ενα φιλο
  34. 3 points
    Με επιασε μια νοσταλγια σημερα, και κοιταζα παλιες φωτογραφιες απο βολτες. Και βρηκα μια ξεχασμενη, τραβηγμενη απο τον Ηλια, Ιουλιο του '13, που δεν θυμαμαι γιατι δεν την ειχα προσεξει νωριτερα!
  35. 3 points
    Το ξαναβαλα οπως ηταν κ βλεπουμε :)
  36. 2 points
    Michelin Road 2 - 58.6cmPirelli Rosso 2 - 60cmBridgestone S20 - 62.9cmDunlop Q2 - 63.42cmDunlop Q3 - 63.6cm Αυτό είναι η διάμετρος των ελαστικών στις ίδιες διαστάσεις . Τροφή για σκέψη σε όσους ρύθμισαν αναρτήσεις και μετά άλλαξαν ελαστικά, η ρύθμισαν και σκέφτονται να αλλάξουν...
  37. 2 points
  38. 2 points
    Ρε αιδοία, κοιμόμουν και ήταν κλειστό το pc. Ουστ κόπροι !!!
  39. 2 points
    Ο κλάμπ, θα'χει ξεχασει ανοιχτό τον Η/Υ.....(και μας πάει καρότσα όλους....)
  40. 2 points
  41. 2 points
  42. 2 points
    Ευγενικοί συμπολίτες μας που σε αφήνουν να περάσεις στην κίνηση. Πολύ τους χαίρομαι
  43. 2 points
    Κοιμησου στη δουλειά, μεχρι τα μεσάνυχτα. Ασε τη μοτό, μεσα στο μαγαζί. Πάρε ΚΤΕΛ Ν.Αχαίας, να επιστρεψεις. Ουτε αστικό, μην ρισκάρεις....
  44. 2 points
    Θα συμφωνήσω με τον πολυλογά από πάνω!!! Θα την αγοράσεις ΜΕ ABS, αποκλείεται δε να πληρώσεις τόσο πολύ παραπάνω....... Και αν πληρώσεις, θα «φταίει» κάτι άλλο (καλύτερη κατάσταση, καλύτερος εξοπλισμός συνολικά κοκ)
  45. 2 points
    Παιδιά, λίγη ακόμα υπομονή..!! Ο κύριος καθηγητής μας έχει βγει πολυάσχολος και δεν προλαβαίνει λέμε..!!! :D Μέχρι τότε... (¨Ετσι, για να' χουμε και μία γεύση απ' το BMW!!)
  46. 2 points
  47. 2 points
    Τη βρηκε τη φθηνη λυση που ψαχνετε ο ανθρωπος. Ουτε steering dumper ουτε μλκιες, απλα κρατηστε το στη μια ροδα και δεν θα 'χετε προβλημα
  48. 2 points
  49. 2 points
    Μερικες φωτο απο το μαγικο φαράγγι του Δημοσάρη στη Νοτια Ευβοια.Αξιζει να το επισκεφθειτε!Ειναι σε πολλα σημεια λιθοστρωτο απο την εποχη του Μεσαιωνα,1500χρονια μετα κανοντας τη διαδρομη νιωθεις ετσι οπως ενιωθε ενας περιηγητης εκεινης της εποχης καθως εκει μεσα δεν εχουν αλλαξει και πολλα... Ανεβαίνοντας...στο βαθος η Κάρυστος Στην εναρξη του μονοπατιου οπου αφησα το μηχανακι!Διακρινεται η αρχη του φαραγγιου μεσα στα Συννεφα Μερικες μαγικες εικονες μεσα απο το Φαράγγι Ενα δρακόσπιτο στην αρχη της διαδρομης πολλα υπεραιονωβια δεντρα μετα απο 10 km πεζοποριας εφτασα στην Παραλια των Καλιανων Γυρνωντας ομως ειχε ηδη ξεκινησει η βροχη σε συνδυασμο με ομιχλη και το τοπιο εγινε αγριο αλλα ταυτοχρονα ομορφο! Φτανοντας στο σημειο που ξεκινησα ολα ηταν διαφορετικα
  50. 2 points
    Κάτσε να το δει αυτό ο ΠαναγιώτηςΚ κλπ από το κόμμα των Αφρικάνων και θα σε κάνουν μάγκα, μοντερέητορ της συμφοράς.
×
×
  • Create New...