Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 13/08/2015 in all areas

  1. 15 points
    Ημέρα 11 Πρωινό ξύπνημα και σε έναν ψυχρό και ανάποδο χώρο τρώμε ένα ψυχρό και ανάποδο πρωϊνό...Ο Χαρούλης λέει ότι ο καφές είναι τούρκικος φιλτραρισμένος και όντως έχει γεύση άστα να πάνε...Αποχαιρετούμε το Σαράγεβο με ανάμικτα συναισθήματα αφού σήμερα είναι η τελευταία διανυχτέρευση εκτός συνόρων... Η διαδρομή μέχρι το Βίσεγκραντ είναι υπέροχη...ο δρόμος περνάει στο πλάι του ποταμιού μέσα από τούνελ και η φύση είναι υπέροχη... Οδηγούμε χαλαρά με ωραίο ρυθμό και η διαδρομή μας αποζημιώνει έως το Cacak αλλά η ζέστη είναι υπερβολική και ταλαιπωρούμαστε...Συχνές στάσεις λοιπόν όπως αυτή έξω από την Uzice… Αργά το απόγευμα φτάνουμε στη Νις και αφού ξεκουραζόμαστε λίγο στο χοτέλ βγαίνουμε στη γνώριμη πια πόλη για βόλτα και φαγητό... Τα τοπικά δείγματα πανίδας είναι όπως πάντα απίστευτου κάλλους!!! Βάζουμε το τζιπιες να μας πάει στο πρώτο ρεστοράν που είναι πιο κοντά μας και οδηγούμαστε σε έναν πεζόδρομο τίγκα στα μπαράκια και στα ρεστοράν γεμάτα από αιθέριες υπάρξεις...Ναι, είμαστε και πάλι στη Σερβία... Μας έχουν μείνει δηνάρια από προχθές και έτσι μπορούμε να κάτσουμε κάπου και να φάμε σχετικά αξιοπρεπώς...Μερικές μπύρες μετά σέρνουμε τα σαρκία μας σε ένα παγκάκι δίπλα στο ποτάμι (Κάπα Κάπα Χαρούληηηηη) και σκάμε στα γέλια λέγοντας ότι κοτσάνα μας έρχεται στο κρανίο...Μερικά χιχιχιχι και χεχεχεχε μετά πάμε για ύπνο...Αύριο είναι η τελευταία ημέρα Χαρούλη, πάει το παραμύθι και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα... Ημέρα 12 Πρωινό ξύπνημα και σκεφτόμαστε τα 700 χλμ που έχουμε να διανύσουμε σήμερα μέχρι τη Λαμία...τα 3 σύνορα που πρέπει να περάσουμε, τη μία ώρα που θα χάσουμε έτσι κι αλλιώς λόγω επιστροφής στην Ελλάδα και τη ζέστη που βαράει κόκκινο... Με τα πολλά αργούμε πολύ να φύγουμε από την πόλη... Σταματάμε πριν τα σύνορα με τα Σκόπια για να βάλουμε βενζίνη με τα δηνάρια που μας έχουν απομείνει και αναπληρώνουμε τα υγρά με αναψυκτικά και νερά...Πολύ ζέστη λέμε! Διασχίζουμε τα Σκόπια και επιτέλους να τα Ελληνικά σύνορα μπροστά μας...Για άλλη μια φορά τα καταφέραμε Χαρούλη, να η Ελλαδίτσα μας...Κουρασμένοι, σταματάμε κάθε λίγο και λιγάκι για διόδια και έχουμε νευριάσει...Ευτυχώς στο παρατσάκ γλυτώνουμε να μείνει ο Χαρούλης από βενζίνη, βγαίνοντας στην έξοδο του Αλμυρού... Πέφτει η νύχτα και φτάνουμε στη Λαμία...Η κουμπάρα μου έχει φτιάξει γιουβετσάκι και το τσακίζουμε συνοδεία μπυρών και ιστοριών από το ταξίδι, το ταξίδι που τέλειωσε Χαρούλη.... Ημέρα 13 Άλλο ένα ταξίδι τελειώνει σήμερα...Σε λίγες ώρες είμαι σπίτι μου και πέφτω στην αγκαλιά των δικών μου ανθρώπων που ανακουφισμένοι με υποδέχονται από άλλη μια περιπέτεια...Το κοντέρ του μοτοσακό έχει δείξει 4.360 χλμ και το κοντέρ του μυαλού μου μηδένισε για άλλη μια φορά...Τα συναισθήματα είναι ανάμικτα...Ανακούφιση που γύρισα πίσω σώος και αβλαβής, κούραση αλλά ωραία κούραση, ανησυχία για την κατάσταση που πρέπει τώρα να αντιμετωπίσω στη χώρα μου που τόσο αγαπώ αλλά που την έχουν καταστρέψει πια τα λαμόγια και οι πολιτικοί... Θα υπάρξει επόμενο ταξίδι με ρωτούν; Δεν ξέρω πια, νοιώθω ότι έχω κλείσει ένα μεγάλο κεφάλαιο με αυτό το ταξίδι, το 4ο στη σειρά....22.000 χλμ και βάλε σε 18 χώρες (Σκόπια, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Βοσνία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουκρανία, Μολδαβία) μου έχουν αλλάξει τη ζωή αλλά δε νοιώθω πια ότι υπάρχει κάποια πρόκληση εδώ γύρω...Θα περιμένω λοιπόν έως να μπορέσω να πραγματοποιήσω κάποιο ιδιαίτερο και μακρυνό ταξίδι...Τουρκία, Γεωργία, Αρμενία, Αζερμπαιτζάν, Ιράν, Καζακστάν, Ρωσία, Μογγολία, Σιβηρία, να τι με στοιχειώνει εδώ και χρόνια... Δεν ξεκαβαλάμε λοιπόν ποτέ! Το Ταξίδι συνεχίζεται!!! ΤΕΛΟΣ για τώρα!!!
  2. 7 points
    Back to base. Καλή φάση ήταν. 385 χιλιόμετρα στο σύνολο Πετάει το versys.... Μετά την Αγ.Άννα Ο χώρος που θα γίνει το φεστιβάλ Αρβανίτσας (καμάυ ο χώρος και για κανένα mybike πικ-νικ) Γαλαξίδι Δελφοί Ακολούθησε τυρόπιτα στην Αράχοβα και καφέ στη Λιβαδειά. Υ.Γ. Τι γαμάτο το κομμάτι Αγ. Άννα-Κυριάκι.... Στροφιλίκι να γουστάρεις μέσα στη φύση που οργιάζει.
  3. 5 points
    Καλησπερα επιτελους αγορασα την παπια μου! Σημερα ηρθε το Honda Supra X κατω απο το σπιτι μου και με την πρωτη βολτα που εκανε μεχρι τον ασφαλιστη ειναι απλααα φοβερο! Απο αυριο ολοι μερα εξω θα με χασουν απο το σπιτι!! :P Ειμαι πολυ χαρουμενος γιατι αγορασα το πρωτο μου "μηχανακι" με δικα μου λευτα και τα συναισθηματα δεν περιγραφονται! μια ερωτηση την αδεια κυκλοφ. μπορω να την βγαλω φωτοτυπια και να εχω αυτην μαζι μου αντι την κανονικη η θα εχω προβλημα??
  4. 5 points
  5. 4 points
    Μόλις επιστρέψαμε στα σπίτια μας μετά από ένα καταπληκτικό δεκαήμερο. Φώτο κλπ θα ακολουθήσουν.
  6. 4 points
    Ναι απλα δεν υπαρχει αυτη η ευχαριστηση που νιωθεις οταν το βλεπεις και ξερεις ειναι δικο σου!! Ευχαριστω! σιγα σιγα τωρα που ειναι και στο στρωσιμο να με μαθει και να το μαθω! Και βεβαια επιβαλεται μια φωτο!! Αυριο το πρωι θα βαλω κι αλλες!
  7. 4 points
  8. 4 points
  9. 3 points
  10. 3 points
  11. 2 points
  12. 2 points
    Tης ... τα φόρεσα! Εντυπώσεις σε κανα-δυο βδομάδες.
  13. 2 points
  14. 2 points
    Getting slowly ready... MMMMM κάτι λείπει... η πινακίδα... ήρθε η δύσκολη στιγμή να γίνουμε ένα με το γράμμα του νόμου... και ένα τελευταίο πράγμα να φτιάξω την σέλα ποιο.... αναπαυτικη....
  15. 2 points
    Count me in.. Tο νωρίς πιο είναι?Να βγει το μεροκάματο πρώτα για να πληρωθεί η μπύρα μετά .
  16. 2 points
    Ναι τον βρηκα την κυριακη και την δευτερα τον πηγα σε μια κλινικη στον γερακα προληπτικα
  17. 2 points
    Μη ζηλεύεις ανασυντάξου για την επόμενη από βδομάδα!
  18. 2 points
    Με καλυψες 100%. Τι να γραψω εγω τωρα;;; Βαλκανια θελουν...
  19. 2 points
  20. 2 points
    |-----χ----χ----χ---χ----χ----χ----| | | | | L=φαση Ν=ουδετερος L1. N. L2. (καλωδια απο ταβανι) αν βαλεις το L ειτε στο L1 ειτε στο L2 κ το Ν στο Ν που θα ανιχνευσεις τοτε πρεπει με οσα λες να αναψουν κ οι 6 λαμπες πατωντας μονο το ενα απο τα δυο πληκτρα.. η συνεχεια δικη σου...
  21. 2 points
    περιμενουμε φοτο? πολύ ωραιές! Σε σχέση δηλαδη με αυτό που περιμενεις να δεις όταν ακούσεις SD με βαλιτσες.. και οι βασεις πολύ διακριτικές. Μπορεί να έδωσες κάτι παραπάνω και να έκανες κάποιους συμβιβασμούς σε θέματα χωρητικότιτας, αλλά είναι νωμίζω η καλυτερη δυνατή λύση που να σέβεται και την αισθητική της μοτοσυκλέτας. Καλοτάξιδες11
  22. 2 points
    Το καθένα έχει την χρήση του, Σε σχέση με το να αφεθεί τελείως unprotected, σαφώς είναι καλύτερο οποιοδήποτε μέτρο ασφάλειας. Ένας συναγερμός σε συνδυασμό με κάτι από τα παραπάνω που ανέφερες είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις. Αλλά άμα είναι να στο lift 'n go δεν πας να έχεις βάλει όλον τον στολισμό του epitaph So πάρε ότι θες και σε βολεύει σαν χρήση και σαν χρήματα.. ΥΓ Μου θύμισες τα περίοδο που τα είχα με την Joanne. no hard feelings για το χιουμοράκι ε;
  23. 2 points
    Άκυρη η ώρα συνάντησης αφού μιας και είναι σόλο βόλτα 8 θα έχω περάσει Βοιωτία.
  24. 2 points
    Πολλά ζητάς :P και μόνο που υπάρχουν για τέτοιο μηχανάκι και μπαίνει και 2ο άτομο μη το πεις όυτε του τραγό...
  25. 2 points
  26. 2 points
    Το ακρωτήρι λοιπόν είναι το νότιο-δυτικό άκρο του νησιού. Στο τέλος του δρόμου δεσπόζει ένας φάρος και βλέπεις το καλύτερο ηλιοβασίλεμα που παίζει στην Λευκάδα μαζί με τα νησάκια και την Κεφαλλονιά στο βάθος. Από κει φημολογείται ότι φούνταρε και η Σαπφώ επίσης, αδιασταύρωτη πληροφορία. Από τουρίστες ελάχιστοι και όλοι ξένοι, τουλάχιστον όταν πήγαμε εμείς, οι δικοί μας μάλλον μπιτσομπαραζιόντουσαν ακόμα. Αυτά πάνω κάτω από την Λευκάδα, μερικές μπόνους φωτογραφίες ακόμα. γάτες παντού και μεις με ντου όχι δεν έχει πολύ κόσμο εδώ, μην σκας πάμε αλλού μεσογειακή διατροφή μας κρατάει υγιείς (και χοντρούς) κάψε λίγο λάδι ρε άτιμο, κουβαλάω τσάμπα 1 λίτρο μαζί χιούστον έχουμε πρόβλημα τα επίπεδα χιπστερισμού φτάσανε υπέρυθρο Αυτά τα ολίγα προς το παρών. 1102 χλμ μετά την εκκίνηση φτάσαμε Πύλο από την πλατεία της οποίας σας γράφω, αλλά αυτή είναι μια ιστορία για άλλη μέρα...
  27. 2 points
    Τώρα το καλοκαίρι που έχω χρόνο, μου αρέσει να κάνω επανάληψη στην αριθμητική... 1 2 3 4 5
  28. 2 points
    Σε οποιο και να το βαλεις το ιδιο ειναι...
  29. 2 points
    Οκ δεν έγινε και τίποτα...Βρήκα τις φωτό που μου έλειπαν από Βελιγράδι...Πριν προχωρήσουμε λοιπόν, να ακόμα λίγο Βελιγράδι... Kalemegdan! SVETI SAVA! Βελιγράδι-απομεινάρι του πολέμου... Ada Ciganlija!
  30. 2 points
  31. 2 points
  32. 2 points
    Βγάζουμε επίσης και χρήματα από ντόπια τράπεζα, όλα καλά, όλα ανθηρά…Με λέβα στα χέρια συνεχίζουμε για Ντιμίτροβγκραντ και έξω από τη Στάρα Ζαγορά πέφτουμε στην εθνική οδό για Μπουργκάς που μας επιφυλάσσει μπουρίνι…Αδιάβροχα λοιπόν μέχρι το Μπουργκάς …Αισίως μετά από λίγο μπαίνουμε στη χερσόνησο του Νέσεμπαρ, παλιά Ελληνική αποικία, κληρονομιά της Ουνέσκο κτλ…μέχρι εκεί ξέρω ο φωστήρας…
  33. 1 point
    Καλημέρα σας. Στα μέσα Ιουνίου είχα ανοίξει αυτό ( http://www.mybike.gr/forums/topic/78279-θεσσαλονίκη-σαγιάδα-λευκάδα-πύλος-με-ax-1/ ). Τελικά η Σαγιάδα αφαιρέθηκε από τους προορισμούς λόγω μπάτζετ και μη δυνατότητας να κουβαλάμε σκηνές και sleeping bags οπότε... Τετάρτη 5 Αυγούστου 4:30 το πρωι (με ελάχιστο ύπνο λόγω υπερέντασης) και αυτό ( https://www.youtube.com/watch?v=ytpX_v2dPq4 ) να μου έχει κολλήσει από την προηγουμένη, ξύπνημα και αναχώρησις-δικάβαλο μετά της δεσποινίδος και φόρτωμα νταλίκας. Δρόμο πάμε δρόμο αφήνουμε, φτάνουμε στα Μαλγαρα όπου πετυχαίνουμε και ανατολή (ελπίζαμε σε κάτι πιο.. ειδυλλιακό αλλά μάλγαρα it was) Bαρετή Εγνατία μέχρι την Βέροια, ταχύτητες 90-100 (είχαμε βάλει όρο να μην πάμε πάνω από 110 για ασφάλεια και οικονομία) οπότε μπαίνουμε στην Βέροια για φουλάρισμα και πρωινό καφέ. Φουλάρουμε στον μεγαλύτερο ΚΛΕΦΤΗ όλων των εποχών (74κμ - 6ε) και καρφί για τις ανηφόρες. Εκεί ζοριστήκαμε λίγο με το χρέπι να αγκομαχάει με 4η και 70-80 αλλά με ψυχή βαθιά και υπομονή γαιδουριού φτάνουμε Κοζάνη όπου ο δρόμος γίνεται ίσιος-κατηφορικός και τα 120 έρχονται για πλάκα στο κοντέρ. Πιστοί στις αρχές μας κόβουμε στα 100 και τιμώντας το πρώτο μπάργκινγκ που βρήκαμε στην Εγνατία κάνουμε και την στάση μας. Επόμενη στάση Γρεβενά για βενζίνη (χωρίς φοβερό κλέψιμο για βενζινάδικο πάνω στην Εγνατία) Από κει και πέρα η Εγνατία γίνεται όντως ένα τεράστιο τεχνικό έργο με γέφυρες-τούνελ-ΠΑΣΟΚ-φύση, σταθερά 100 - 110 για τις νταλίκες και μετά πάλι δεξιά. Μου έκανε φοβερή αίσθηση ότι όσοι οδηγούσαν επί της Εγνατίας, οδηγούσαν σαν πολιτισμένοι άνθρωποι - δεν μας πέρασε κανείς με 300, όλα καλά. Δρόμο πάμε, δρόμο αφήνουμε, φτάνουμε στο Γιάννενο, αφήνουμε και την Εγνατιάρα πίσω και στρίβουμε για Άρτα - Πρέβεζα με σκοπό να κάνουμε γκράντε στάση στον Λούρο. Οι πηγές του Λούρου κυρίες & κύριοι, ο,τι πιο γαλαζοπράσινο έχω δει ποτέ μου: Εγώ ήθελα να φάω και πρωινή πέστροφα αλλά η δεσποινίς δεν με άφησε δυστυχώς, οπότε αρκεστήκαμε σε καφεδάκι και σαντουιτσάρες που χαμε φτιάξει από το σπίτι Καμιά ώρα και μετά αφήσαμε τον Λούρο να συνεχίσει να κυλάει, μια πέστροφα συνέχισε την ζωή της ευτυχισμενη μακριά από το στομάχι μου και μεις συνεχίσαμε τον κωλόδρομο που τελικά θα μας έβγαζε στην Λευκάδα. Υποθαλάσσια 0,7ε, μια στάση αμέσως μετά και... επιτέλους Λευκάδα, άλλα 10 χλμ κακού δρόμου μέχρι το χωριό. 400 χλμ μετά είχαμε φτάσει επιτέλους στην Λευκαδάρα που θα μας φιλοξενούσε μέχρι και την Δευτέρα... (to be continued - )
  34. 1 point
    αν ειναι αυτο αλλαζεις το μπουζι και ολα μια χαρα! κοστος κανα 5ευρω! αν επεσε η σταθμη λαδιου βαλε λαδι! μετα αναψε το λαμπακι λαδιου εεε? δεν πιστευω να ητανε αναμενο τιποτα μερες και να μην εβαζες?
  35. 1 point
    Κώστα δεν υπάρχει blue έκδοση αλλά όλες οι Nightbraker έχουν λίγο μπλεδάκι απαλό στο τζάμι του για να δείχνει (στο μάτι) πio λευκό το φως τους. Λογικά φοράς την Nightbraker (απλή ή plus αν την έχεις πάρει τα τελευταία χρόνια) Η Nightbraker Unlimited που λέει ο George Triple είναι νέο μοντέλο πιο αναβαθμισμένο από την plus. Από μακροζωία δεν ξέρω τι λένε οι καινούργιες, οι απλές είχαν πολύ μικρή διάρκεια με το ζόρι 6-7 μήνες, είχα βαρεθεί να αλλάζω λάμπες. Οι plus 1+ χρόνο τώρα είναι μια χαρά.
  36. 1 point
    Καλορίζικο, καλές βόλτες, κράνος και τα μάτια 14... Ο νόμος λέει πως υποχρεούσαι να έχεις μαζί σου το πρωτότυπο της άδειας κυκλοφορίας και όχι αντίγραφο.
  37. 1 point
    οτι λαδι και να βαλεις, εναι 2χρονο, καποια καταλυπα μενουν. Εγω ομως δεν καταλαβα κατι. Η μηχανη εχει καποιο προβλημα ενοεις? Η κατι δεν σου αρεσει οπως δουλευει απλα? Ειναι μαμα?
  38. 1 point
    κατι μας μπερδευεις στην περιγραφη, λες οτι.το νεο φωτιστικο εχει δυο καλωδια,φαση/ουδετερο (γη τον μπουλο...) συνεπως αν σε οποια απο τις 2 επιστροφες του διακοπτη συνδεσεις ττην τροφοδοσια του φωτιστικου θα πρεπει ν' αναψουν κ οι 6 λαμπες.. εκτος αν... -οι 3 ειναι καμενες -εχουν φθαρμενο καλωδιο εσωτερικα/κακη επαφη -το νεο φωτιστικο εχει κ 3ο καλωδιο το οποιο ειναι κομενο κ δεν βλεπεις κ τελος εκτος αν η γειωση την εχουν ως καλωδιο τροφοδοσιας των υπολοιπων 3...(ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΩ..) παντως αν δοκιμασεις να το συνδεσεις θα πεσει το ρελε διαφυγης -αν εχεις- αφου βεβαια δεις λιγο φως... αν δεν εχεις ρελε αστο... εννοειται οτι θα βρεις κ τον ουδετερο που λεει ο Γιωργης ωστε να κλεισεις κυκλωμα
  39. 1 point
    Άξιος ο Χρηστάρας και η σκουτεράρα. Χόνδα είπαμε είναι? Αυτή η σκέση φιλίας (μέχρι ειλικρινούς αγάπης πολλές φορές) και αλληλοβοήθειας μεταξύ μελών είναι για μένα η μεγαλύτερη αξία και όφελος που αποκομίζεις ανήκοντας σ' ένα φόρουμ σαν αυτό.
  40. 1 point
  41. 1 point
    Ημέρα 10 Πρωινό ξύπνημα και ετοιμαζόμαστε για αναχώρηση...Αποχαιρετούμε το Βελιγράδι και μπαίνουμε στη βαρετή εθνική οδό...ευτυχώς η απόσταση είναι μικρή έως την έξοδο που θα μας οδηγήσει στη Βοσνία... Περνάμε την Tuzla... Η φύση της Βοσνίας είναι εκπληκτική...Μικρά χωριά, τακτοποιημένα χωράφια με θημωνιές, απλοί άνθρωποι που εκτελούν αγροτικές εργασίες, φτωχική ζωή αλλά τόσο πλήρης... Με το κεφάλι μου γεμάτο οικείες εικόνες φτάνουμε πια στο Σαράγεβο, την τόσο ιδιαίτερη πόλη και βρίσκουμε με το ζόρι το χοτέλ που είναι σκαρφαλωμένο στη πλαγιά με φοβερή θέα στην πόλη... Μακάβρια υπενθύμιση του τι κάνει ο πόλεμος και η μισαλλοδοξία... Την πόλη που έχω επισκεφτεί πάλι 5 χρόνια πριν...τότε δε μου έφτασε η επίσκεψη και θέλω να την ξαναδώ...Ο Χαρούλης έρχεται για πρώτη φορά και θα του κάνω τον ξεναγό...χιχιχι δεν ξέρω τίποτα, δες Χαρούλη πως καπνίζει το κέντρο...Με τόσα κεμπαπτζίδικα το ένα δίπλα στο άλλο, το κέντρο της πόλης είναι μια γιγάντια ψησταριά που σου σπάει τη μύτη... Βελζεβούλια... Ναργιλε-μπάρ, ένα από τα πολλά! Τούριστ? Τουριστ? Είναι Κυριακή απόγευμα και τα στενάκια είναι γεμάτα κόσμο...Θέλουμε να βγάλουμε ντόπιο νόμισμα (μπάμιες εκ του ΒΑΜ) από την τράπεζα αλλά εννοείται ότι δεν μας κάνει τη χάρη το ΑΤΜ...Ψάχνουμε για ανταλλακτήριο συναλλάγματος αλλά είναι όλα κλειστά σύμφωνα με τον μπάτσο που ρωτάμε...Χιχιχι Χαρούλη ούτε ννερό δε θα πιούμε και ο Χαρούλης έχει τη φαεινή ιδέα να ρωτήσουμε σε κάποιο μεγάλο χοτέλ που συνήθως κάνουν ανεπισήμως και αλλαγή συναλλάγματος...Η ιδέα αποδίδει και με μπάμιες στα χέρια αράζουμε για καφέ και γλυκό... Η περατζάδα είναι πάντως διαφορετική από τη Ρουμανία και τη Σερβία...Πολλές μαντήλες και κακουμούτσουνη πανίδα σε συνδυασμό με μίνι φούστες και έντονα βαψίματα, μας μπερδεύει λίγο...Ο Χαρούλης διαμαρτύρεται αφού καλόμαθε από την ομορφιά της πανίδας στο Βελιγράδι και έχει δίκιο... Στο κεντρικό τζαμί έχει λειτουργία και οι γυναίκες χωριστά από τους άντρες εκτελούν απολύτως συγχρονισμένα τις απαραίτητες επικύψεις... Προσέξτε την παπουτσοθήκη... Βολτάρουμε λίγο ακόμα και αράζουμε σε ένα κεπαμπτζίδκο για κεμπάπ και μπύρες... Ε ρε γέλια η ονομασία του μαγαζιού... Με τα στομάχια γεμάτα προσπαθούμε να περπατήσουμε λίγο για να χωνέψουμε και σε λίγο τα βήματα μας μας οδηγούν στα μοτοσακά...Ψόφιοι πάμε για νάνι...Αύριο έχει εκπληκτική διαδρομή μέχρι το Βίσεγκραντ και το βραδάκι βόλτα στη Νις! Συνεχίζεται...
  42. 1 point
    Όπως πολύ σωστά θα έλεγε ο Ksino1400 με 600 euro που έχει η Ohlins κάνεις σχολειό Level 1+2 και πας καλύτερα ακόμα και αν έβαζες το καλύτερο πίσω αμορτισέρ. Κατά την γνώμη μου αν η πρώτη σκέψη δεν είναι η πίστα μην αλλάζεις τίποτα ούτε τις ρυθμίσεις! Τα ίδια σκεφτόμουν και εγώ αλλά είδα στην πράξη όσο μάθαινα την μηχανή ότι δεν χρειάζεται τίποτα συγκρινόμενη με άλλες σε κόντρα σε στενούς επαρχιακούς, όπως tuono, gsxr1000, multi, Tiger κτλ. Σε ανταλλαγή που κάναμε σε βόλτα με φίλο μου έδωσε τίγρη 1050 μονόμπρατσο του 14 και πήρε το δικό μου, που αποδεδειγμένα έχει υποδεέστερες αναρτήσεις από τα κορυφαία της κλάσης του και αυτός έβγαλε χέρια και εγώ κουλάθηκα... Τώρα από όσα διαβάζω οι SC είναι πολύ ελεύθερες και θέλουν επανάπρογραμματισμούς η κουτάκια. Φορούσα mivv σε μηχανή και ήμουν πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητα και φυσικά από την τιμή, αν δεν είναι κάποια που σου κάνει κλικ οπτικά να βάλεις μια χαρά είναι η mivv που πόσταρες.
  43. 1 point
    O πνιγμός δε μοιάζει με πνιγμό…22.08.2014, 11:54 Διαβάστε πως μοιάζει ένας πραγματικός πνιγμός. Είναι ένα άρθρο που ανατρέπει όσα ξέραμε ή όσα νομίζαμε ότι ξέραμε για τον πνιγμό. Στην ουσία εξηγεί πώς ένας άνθρωπος μπορεί να πνίγεται δίπλα σου και εσύ να μην παίρνεις είδηση...Kείμενο: Mario Vittone, Διασώστης – ειδικός σε θέματα θαλάσσιας ασφάλειας Ο καινούριος καπετάνιος πήδηξε από το κατάστρωμα με τα ρούχα και άρχισε να κολυμπάει με ταχύτητα. Πρώην ναυαγοσώστης, κρατούσε τα μάτια του πάνω στο θύμα καθώς κατευθυνόταν προς το ζευγάρι που κολυμπούσε μεταξύ του αγκυροβολημένου σκάφους και της παραλίας. «Νομίζω ότι νομίζει ότι πνίγεσαι» είπε ο άντρας στη σύζυγό του. Λίγο πριν κατάβρεχαν ο ένας τον άλλον και εκείνη είχε βάλει μια φωνή αλλά τώρα πια πάτωναν σε μία λωρίδα άμμου μέσα στη θάλασσα – το νερό τους έφτανε μέχρι το λαιμό. «Είμαστε εντάξει, τι στο καλό κάνει;» ρώτησε, λίγο ενοχλημένη. «Είμαστε εντάξει!» φώναξε ο σύζυγος, κάνοντάς του νόημα να φύγει αλλά ο καπετάνιος συνέχισε να κολυμπάει γρήγορα. «Κουνηθείτε!» φώναξε καθώς πέρασε μεταξύ των έκπληκτων ιδιοκτητών του σκάφους. Ακριβώς πίσω τους, ούτε καν στα τρία μέτρα, η εννιάχρονη κόρη τους πνιγόταν. Ασφαλής πάνω από την επιφάνεια του νερού, στα χέρια του καπετάνιου, ξέσπασε σε δάκρια. «Μπαμπά!» Πώς ο καπετάνιος ήξερε – από 15 μέτρα απόσταση – αυτό που ο πατέρας δεν μπορούσε να αναγνωρίσει από τα 3 μόνο; Ο πνιγμός δεν είναι η βίαιη κραυγή βοήθειας με το χτύπημα των χεριών στο νερό, όπως νομίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι. Ο καπετάνιος ήταν εκπαιδευμένος από ειδικούς να αναγνωρίζει τον πνιγμό και είχε μακροχρόνια εμπειρία. Ο πατέρας από την άλλη, είχε μάθει πώς μοιάζει ο πνιγμός βλέποντας τηλεόραση. Αν περνάτε χρόνο στο νερό ή κοντά στο νερό (όπως όλοι μας) τότε θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τόσο εσείς, όσο και το πλήρωμά σας, γνωρίζετε τι να προσέχετε όταν κάποιος μπαίνει στο νερό. Μέχρι τη στιγμή που είπε εκείνο το γεμάτο δάκρυα «μπαμπά», το κορίτσι δεν είχε κάνει κανέναν θόρυβο. Καθώς είμαι κι εγώ πρώην ναυαγοσώστης, η ιστορία αυτή δεν με εξέπληξε καθόλου. Ο πνιγμός είναι σχεδόν πάντα ένα απατηλά ήσυχο περιστατικό. Το κούνημα των χεριών, το χτύπημα του νερού, οι φωνές και οι «εντυπωσιακές» ενδείξεις που έχουμε εκπαιδευτεί μέσω τηλεόρασης να περιμένουμε, σπάνια συναντώνται στην πραγματική ζωή. Η Ενστικτώδης Αντίδραση Πνιγμού (Instinctive Drowning Response) – όπως ονομάστηκε από τον Francesco A. Pia, Ph.D. είναι αυτό που κάνουν οι άνθρωποι για να αποφύγουν την πραγματική ή την εκλαμβανόμενη ως πραγματική ασφυξία μέσα στο νερό. Και δε μοιάζει με αυτή που περιμένουν οι περισσότεροι. Υπάρχει ελάχιστο πιτσίλισμα, καθόλου κούνημα χεριών ή φωνές ή κάλεσμα για βοήθεια οποιουδήποτε είδους. Για να πάρετε μια ιδέα από το πόσο ήσυχος και ήρεμος μπορεί να φαίνεται απ’ έξω ο πνιγμός, σκεφτείτε το εξής: Είναι η υπ’ αριθμόν δύο αιτία θανάτου από ατύχημα στα παιδιά 15 ετών και κάτω (αμέσως μετά από τα ατυχήματα με αυτοκίνητα). Από τα 750 παιδιά που θα πνιγούν μέσα στην επόμενη χρονιά, τα 375 από αυτά θα βρίσκονται σε απόσταση 23 μέτρων από κάποιον γονέα ή άλλον ενήλικα. Στο 10% από αυτούς τους πνιγμούς, ο ενήλικας παρακολουθεί χωρίς να έχει ιδέα τι συμβαίνει. Ο πνιγμός δε μοιάζει με πνιγμό. Ο Dr. Pia, σε ένα άρθρο του περιοδικού On Scene της Ακτοφυλακής, περιέγραψε την ενστικτώδη αντίδραση πνιγμού ως εξής: 1. Εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, οι άνθρωποι που πνίγονται δεν είναι σωματικά σε θέση να φωνάξουν για βοήθεια. Το αναπνευστικό σύστημα έχει σχεδιαστεί για την αναπνοή. Η ομιλία είναι δευτερεύουσα λειτουργία. Πρέπει να επιτελείται η αναπνοή, πριν λάβει χώρα η ομιλία. 2. Το στόμα των ανθρώπων που πνίγονται βουλιάζει και βγαίνει πάνω από την επιφάνεια του νερού εναλλάξ. Το στόμα των ανθρώπων που πνίγονται δε μένει αρκετή ώρα πάνω από το νερό ώστε να μπορέσουν να εκπνεύσουν, να εισπνεύσουν και να φωνάξουν για βοήθεια. Όταν το στόμα των ανθρώπων που πνίγονται είναι πάνω από την επιφάνεια του νερού, εκπνέουν και εισπνέουν γρήγορα ενώ το στόμα τους αρχίζει να βυθίζεται κάτω από την επιφάνεια του νερού. 3. Οι άνθρωποι που πνίγονται δεν μπορούν να κουνήσουν τα χέρια για βοήθεια. Η φύση τους αναγκάζει ενστικτωδώς να εκτείνουν τα χέρια τους πλαγίως και να πιέσουν προς τα κάτω την επιφάνεια του νερού. Πιέζοντας προς τα κάτω την επιφάνεια του νερού χρησιμοποιούν το σώμα τους ως μοχλό ώστε να μπορέσουν να βγάλουν το στόμα τους έξω από το νερό για να αναπνεύσουν. 4. Κατά τη διάρκεια της Ενστικτώδους Αντίδρασης Πνιγμού, οι άνθρωποι που πνίγονται δεν μπορούν να ελέγξουν τις κινήσεις των χεριών τους. Από άποψη φυσιολογίας οι άνθρωποι που πνίγονται και αγωνίζονται στην επιφάνεια του νερού δεν μπορούν να σταματήσουν να πνίγονται και να εκτελέσουν τις κινήσεις που θα ήθελαν, όπως να κουνήσουν τα χέρια για βοήθεια, να κινηθούν προς έναν διασώστη ή να απλώσουν τα χέρια για να πιάσουν εξοπλισμό διάσωσης. 5. Από την αρχή ως το τέλος της Ενστικτώδους Αντίδρασης Πνιγμού τα σώματα των ανθρώπων παραμένουν σε όρθια θέση στο νερό, χωρίς κανένα ίχνος υποστηρικτικών λακτισμάτων με τα πόδια. Αν δεν διασωθούν από έναν εκπαιδευμένο ναυαγοσώστη, οι άνθρωποι που πνίγονται μπορούν να παλέψουν στην επιφάνεια του νερού μόνο από 20 ως 60 δευτερόλεπτα πριν να βουλιάξουν. [Πηγή: On Scene Magazine: Fall 2006 (page 14)] Αυτό δε σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που φωνάζει για βοήθεια και κάνει απότομες και σπασμωδικές κινήσεις δεν αντιμετωπίζει σοβαρό θέμα – βρίσκεται σε αγχώδη κατάσταση στο νερό. Χωρίς να είναι πάντα παρούσα πριν την ενστικτώδη αντίδραση πνιγμού η αγχώδης κατάσταση στο νερό δε διαρκεί πολύ – αλλά αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στον πραγματικό πνιγμό, τα θύματα αυτά είναι ακόμα σε θέση να βοηθήσουν στη διάσωσή τους. Μπορούν να πιάσουν σκοινιά διάσωσης, σωσίβια, κ.λ.π. Δώστε επίσης προσοχή τα εξής σημάδια πνιγμού: Κεφάλι χαμηλά στο νερό, στόμα στο επίπεδο της επιφάνειας του νερού Κεφάλι που γέρνει προς τα πίσω, στόμα ανοιχτό Βλέμμα παγωμένο και άδειο, που δεν μπορεί να εστιάσει Μάτια κλειστά Μαλλιά πάνω στο μέτωπο ή στα μάτια Δε χρησιμοποιούν πόδια – σε κάθετη θέση Ασθμαίνουν ή αγκομαχούν Προσπαθούν να κολυμπήσουν προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση αλλά δεν τα καταφέρνουν Προσπαθούν να γυρίσουν ανάσκελα Φαίνεται σαν να προσπαθούν να σκαρφαλώσουν σε μία αόρατη σκάλα Έτσι αν κάποιος από το πλήρωμα πέσει στη θάλασσα και όλα φαίνονται ΟΚ – μην είστε τόσο σίγουροι. Καμιά φορά η πιο συνηθισμένη ένδειξη ότι κάποιος πνίγεται είναι ότι δεν μοιάζει να πνίγεται. Μπορεί να φαίνεται σαν να κολυμπά όρθιος κουνώντας χέρια και πόδια κοιτάζοντας προς στο κατάστρωμα. Ένας καλός τρόπος για να σιγουρευτείτε; Ρωτήστε τον «Είσαι εντάξει;» Αν είναι σε θέση να απαντήσει, προφανώς είναι. Αν σας κοιτάξει με ένα άδειο βλέμμα, μπορεί να έχετε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα για να τον φτάσετε. Και γονείς – τα παιδιά που παίζουν στο νερό κάνουν φασαρία. Αν τυχόν ησυχάσουν, τα πλησιάζετε για να μάθετε γιατί. Πηγές: superdad.graspaonline.gr
  44. 1 point
  45. 1 point
  46. 1 point
  47. 1 point
    Μετά τα σχετικά διαδικαστικά και αφού ξεβρωμίζουμε βγαίνουμε για βόλτα…Πολύ μικρό το μέρος, πραγματικά το γυρνάς σε μια ωρίτσα γύρω γύρω …οκ έχει μια ατμόσφαιρα γραφική με τις παλιές εκκλησίες, τα παλιά σπίτια, τα σοκάκια κτλ αλλά οι κράχτες στα κιτσάτα ρεστοράν και τα μαγαζιά με μπιχλιμπίδια χαλούν την αισθητική… Με το lonely planet ανά χείρας και με το τζιπιές του τηλεφώνου οδηγούμαστε στο topchoise… Ο Σερβιτόρος κάνει χορευτικές φιγούρες για να μας ευχαριστήσει, ο Χαρούλης-Ονούφριος έχει ξεσκιστεί να αναπαραγάγει τις κινήσεις του σερβιτόρου σκασμένος στα γέλια και εγώ να ρουφώ τις κρύες μπύρες κάνοντας ανάρμοστα σχόλια εννοείται… Μετά από τις πάμφθηνες fungisoup, τα γιγάντια φιλέτα τίγκα στη σάλτσα και μερικές μπύρες, σύραμε τα σαρκία μας στο χοτέλ…Η 1η μέρα εκτός συνόρων έλαβε τέλος με σχετική επιτυχία! Συνεχίζεται...
  48. 1 point
    ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ζαχαρωνετε με τις ωρες τα site του εξωτερικου με τα μεταχειρισμενα; Θελατε να αγορασετε μηχανη απο Γερμανια αλλα φοβοσασταν τα τελωνεια και τις διαδικασιες; Τοτε αυτος ο οδηγος ειναι για εσας! Εχοντας προσφατα αγορασει μηχανη απο Γερμανια, αποφασισα να φτιαξω ενα οδηγο με συμβουλες και οδηγιες βημα-βημα για ολους οσους θελουν να κανουν το ιδιο αλλα φοβουνται. Καταρχας να σημειωσω κατι σημαντικο: ποτε μην αφησετε το συναισθημα να παραμερισει τη λογικη! Ναι, μπορει αυτο το λαχταριστο GPXZXRRR να μοιαζει τελειο στις φωτογραφιες, αλλα αν ο τυπος που το πουλαει δεν απανταει σε emails, δεν στελνει φωτογραφιες κοντινες της μηχανης και στο τηλεφωνο δεν μιλαει γρυ αγγλικα τοτε καλυτερα να κανετε περα... Το κυριο site που κοιταζει κανεις για μεταχειρισμενα στη Γερμανια ειναι το mobile.de. Υποθετω οτι ολοι το ξερετε και εχετε φαει ωρες χαζευοντας ενα σωρο αγγελιες, με τιμες φανταστικες... ΟΜΩΣ τα πραγματα δεν ειναι ολα ροδινα! Σε συνομιλιες με 2-3 ατομα που ειναι στο χωρο των εισαγωγων οχηματων απο Γερμανια μου ειπαν οτι το mobile.de εχει ΠΟΛΛΕΣ παγιδες! Αρκετοι εχασαν λεφτα βαζοντας τα σε λογαριασμους "εμπορων" η ιδιωτων και μετα μην τον ειδατε τον Παναγη... ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΤΟ ΟΤΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΗΧΑΝΗ ΗΤΑΝ ΟΚ, ΗΡΘΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΛΠ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ! YOU HAVE BEEN WARNED! Σκοπος μου δεν ειναι να σας φοβησω, αλλα να σας υπενθυμισω οτι μια τετοια διαδικασια θελει Π-Ρ-Ο-Σ-Ο-Χ-Η! Οπως ΟΛΕΣ οι αγορες εξ αποστασεως, το θεμα θελει ψυχραιμια, λογικη, μελετη, οργανωση, σταθερα βηματα και πανω απο ολα ΥΠΟΜΟΝΗ! Αν πατε ακολουθωντας τα παραπανω τοτε μειωνετε κατα πολυ τις πιθανοτητες να συμβει κατι απροοπτο. Το mobile.de εχει πολλους τιμιους εμπορους και πολλα καλα μηχανακια -αρκει να προσεχετε και να πατε υποψιασμενοι! ;) Παμε στο παρασυνθημα; Η διαδικασια της αγορας μιας μηχανης απο Γερμανια ειναι προφανης. 1. Βλεπουμε τη μοτο που μας αρεσει. 2. Κανονιζουμε τα περι τιμης. 3. Πληρωνουμε. 4. Μεταφερουμε. 5. Εκτελωνιζουμε.
  49. 1 point
    5. ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΣ Καταρχας, ο εκτελωνισμος ως διαδικασια εντος κρατων της ΕΕ ειναι παρανομος. Η Ελλαδα πληρωνει προστιμα σχετικα εδω και χρονια, αλλα προφανως τα εσοδα ειναι μεγαλυτερα απο τα οποια προστιμα, οποτε.... Οποτε πρεπει να παιξουμε μπαλα. Η διαδικασια ΔΕΝ ειναι περιπλοκη, απλα χρονοβορα και ενδεχομενως να υπαρχουν "παραθυρακια" για τους γνωριζοντες.... Αξιζει να σημειωσω οτι σημερα το πρωι μιλησα με εναν εκτελωνιστη. Αυτος μου ζητησε μεταξυ αλλων μια εξουσιοδοτηση οπου του δινω το ΟΚ να εκτελωνισει αυτος τη μηχανη μου! Αυτο σημαινει οτι ο υπευθυνος για τον εκτελωνισμο κατα νομο ειναι ο ιδιοκτητης και ΟΧΙ ο εκτελωνιστης. Ο τελευταιος ειναι απλα ενας μεσαζοντας, αλλα επειδη ο εκτελωνισμος ειναι χοντρο κυκλωμα με τοσο τους τελωνες οσο και τους μεσαζοντες μεσα στο κολπο, οι μεν στηριζουν τους δε, οποτε ενας ιδιωτης που θα παει μονος του ενδεχομενως να βρει και τον μπελα του! Οσοι εχουν διαθεση και χρονο να το παλεψουν τοτε μπορουν να το κανουν. Αλλιως -και αν κρινουν την αμοιβη του εκτελωνιστη συμφερουσα (συνηθως ζητανε 100 ευρω)- τοτε μπορουν να αφησουν τον εκτελωνιστη να κανει τα χαρτια. Ο καθενας κρινει και πραττει αναλογως! Σε περιπτωση που θελει καποιος να προχωρησει τον εκτελωνισμο μονος του, η διαδικασια για μεταχειρισμενη μοτοσυκλετα απο ΕΕ ειναι η ακολουθη. Ο νομος οριζει: "Πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων." Η διαδικασια εχει ως εξης: 1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο. ---> 2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ---> 3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ---> 4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ Ας τα παρουμε ενα ενα. 1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο. Υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Υπόχρεος στη δήλωση αυτή είναι ο ιδιοκτήτης ή ο παραλήπτης των οχημάτων. • Για τα οχήματα που μεταφέρονται έμφορτα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στη τελωνειακή αρχή του πρώτου τόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης). • Για τα οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή κατά την είσοδο στη χώρα. Το ΔΑΟ θα το υποβαλλει ο μεταφορεας μπαινοντας στο λιμανι της Πατρας λογικα τη Δευτερα. Εκει θα δηλωνεται ο παραληπτης του οχηματος (εγω) καθως και σε ποια υπηρεσια θα πρεπει να απευθυνθω. 2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ Κοινοτικά Οχήματα Ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, το αργότερο μέχρι την 15 η μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της άφιξης του οχήματος, Ειδική Δήλωση για τη βεβαίωση και καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Διασαφηση εισαγωγης δεν μας ενδιαφερει γιατι αφορα οχηματα απο τριτες χωρες (εκτος ΕΕ). Εχοντας τα Γερμανικα χαρτια της μηχανης ανα χειρας και το ΔΑΟ, θα πρεπει να παω στο τελωνειο για να υποβαλλω την Ειδικη Δηλωση και να μου χρεωθουν τα αναλογα χαρατσια, τα οποια θα δουμε παρακατω. 3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής: Οχήματα προερχόμενα από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καινουργή • Ο Φ.Π.Α. • Το τέλος ταξινόμησης Μεταχειρισμένα • Το τέλος ταξινόμησης Εμας μας ενδιαφερει η δευτερη περιπτωση, οποτε και θα πληρωσουμε μονο το τελος ταξινομησης και ΟΧΙ το ΦΠΑ. 4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ Μετά την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, εκδίδεται πιστοποιητικό ταξινόμησης που χρησιμοποιείται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση πινακίδων. Εχοντας πλεον πληρωσει τα αναλογα τελη, μπορουμε να παρουμε το πιστοποιητικο για την εκδοση αδειας κλπ. ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ Κανονικα σε καινουργιο οχημα πληρωνουμε ΦΠΑ και Τελη Ταξινομησης, ενω αν ειναι και απο 3η χωρα τοτε πληρωνουμε και εισαγωγικο δασμο. Στην περιπτωση μας ομως (ως μεταχειρ. ΕΕ) εχουμε μονο τα Τελη Ταξινομησης. Οι μοτοσικλέτες της δασμολογικής κλάσης 87.11 υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως: Μέχρι και 125 κ.ε. --> 0% Από 126 μέχρι 249 κ.ε. --> 2% Από 250 μέχρι 900 κ.ε. --> 7% Από 901 μέχρι 1400 κ.ε. --> 12% Από 1401 μέχρι 1600 κ.ε. --> 14% Από 1601 μέχρι 1800 κ.ε --> 17% Από 1801 κ.ε. και πάνω --> 25% ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία: 1. Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τις καινούργιες μοτοσικλέτες, ενώ για τις μεταχειρισμένες λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά, αφού η τιμή αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης: Από 1 χρόνο έως και 2 --> 14% Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη --> 21% Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη --> 25% Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη --> 32% Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη --> 35% Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη --> 39% Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη --> 42% Πάνω από 8 έτη --> 46% Η τεκμαρτή αξία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας. Το VFR750 το 1996 κοστιζε καινουργιο 8,699 USD. (Ξερω οτι θα επρεπε να βρω σε Yen αλλα δεν τα καταφερα. Και ετσι ομως εχουμε μια ενδειξη κοστους.) Λογω ηλικιας (12 ετη) η αξια της μηχανης ειναι 8,699 - (8,699 Χ 46%) = 4,698 USD (σε σημερινες αξιες 3,670 ευρω). Το τελος ταξινομησης λοιπον ειναι 3,670 Χ 7% = 329 ευρω. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Ενδεικτικά, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομιστούν κατά τον τελωνισμό, τόσο για την επιλογή του συντελεστή τέλους ταξινόμησης, όσο και τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας, είναι τα εξής: • Πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς ή άλλος τίτλος κυριότητας • Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας (προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα) • Δ.Α.Ο. (αντίτυπο για τον παραλήπτη) καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που θα κριθεί απαραίτητο για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ανάλογα με την αντιμετωπιζόμενη κάθε φορά περίπτωση (το είδος του οχήματος, τον τρόπο μεταφοράς κ.τ.λ.) Το Πιστοποιητικό συμμόρφωσης και έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου για τη διαπίστωση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δεν χρειάζονται για τις μοτοσυκλέτες. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Παιρνοντας το πιστοποιητικο ταξινομησης, το παμε στην αρμοδια Νομαρχια οπου και το καταθετουμε μαζι με τα κατωθι: Α.1. 'Αδεια κυκλοφορίας της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής από την τελωνειακή αρχή που την παρακράτησε. Α.2. Πιστοποιητικό θορύβου σύμφωνα με Οδηγία της Ε.Ε. ή ισοδύναμου κανονισμού της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ ή πρακτικού δοκιμών μέτρησης θορύβου από Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Α. Σε περίπτωση που στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται η στάθμη θορύβου τότε δεν προσκομίζεται πιστοποιητικό θορύβου. Β. Επιπλέον των παραπάνω σε περίπτωση μοτοσικλετών που είχαν ταξινομηθεί στη χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ εντός διετίας από την ημερομηνία εισαγωγής τους, απαιτείται και βεβαίωση της αρχής ταξινόμησης της χώρας Ε.Ε. ή του ΕΟΧ στην οποία θα αναφέρεται ότι το όχημα κυκλοφόρησε στη χώρα αυτή ως καινούργιο. Η βεβαίωση αυτή δεν απαιτείται σε περίπτωση που το όχημα είναι κατασκευής εργοστασίου χώρας Ε.Ε. ή ΕΟΧ ή καλύπτεται από έγκριση τύπου που εκδόθηκε σύμφωνα με την Οδηγία 92/61 ΕΟΚ ή μεταγενέστερη αυτής. (ΠΗΓΕΣ http://www.gsis.gr/teloneia/xrisimes_pliro...ia/efk/efk5.htm https://www-auth.cs.wisc.edu/lists/vfr/1995.../msg00034.shtml http://www.audi-club.gr/forums/index.php?showtopic=536 )
  50. 1 point
    1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΗΧΑΝΗΣ Καταρχας, ψαχνοντας για μηχανη πρεπει να εχουμε κατασταλλαξει στο τι θελουμε... Κοιταζοντας 3-4 μοντελα ψαχνουμε για μπελαδες, γιατι καθε μοντελο εχει τις ιδιαιτεροτητες του και πρεπει να τις γνωριζουμε πριν ψαξουμε συγκεκριμενα. Αν ψαχνουμε αναμεσα σε 3-4 μοντελα θα χαθουμε και ο κινδυνος να καταληξουμε σε μια κακη αγορα αυξανεται... Η δικη μου προταση ειναι να κατασταλλαξουμε πρωτα στο μοντελο που θελουμε να παρουμε. Ετσι μπορουμε να συγκρινουμε αγγελιες μεταξυ τους και βεβαια να προσεξουμε τα σημεια που χρηζουν προσοχης ανα μοντελο. Και αυτο με φερνει στην επομενη συμβουλη: ΜΕΛΕΤΗ! Διαβαστε οτι μπορειτε σχετικα με το μοντελο... Τυχον προβληματα που εβγαζε, προτερηματα και μειονεκτηματα, πραγματα που χαλανε εν καιρω.... Αυτο θα επιτρεψει να ρωτησουμε συγκεκριμενα πραγματα τον πωλητη και να ζητησουμε συγκεκριμενες φωτογραφιες επιμαχων σημειων κλπ... Και παμε στην επιλογη αγγελιας... BUDGET Καθοριστε το budget που θελετε να δωσετε και ΜΗΝ πατε στα τυφλα ψαχνοντας για "ευκαιριες". Ο χρυσος κανονας οτι πληρωνεις παιρνεις ΙΣΧΥΕΙ! Προσπαθηστε να επιλεξετε αγγελιες κοντα η στο οριο του budget που εχετε θεσει! ΙΔΙΩΤΗΣ Η ΜΑΓΑΖΙ; Προσωπικα προτιμω ενα μαγαζι... Ακομα και αν εχει τη μηχανη πιο ακριβη απο εναν ιδιωτη, εχω μια παραπανω ασφαλιστικη δικλειδα σε περιπτωση στραβης... Ενα μαγαζι κατοχυρωμενο στη Γερμανια, με στοκ μηχανων και χρονια στην αγορα ειναι δυσκολο να αποφασισει να φαει τα λεφτα σας και να φυγει για Μπαχαμες! Βεβαια και παλι ισχυει ο κανονας οτι καθε περιπτωση διαφερει. Τα 3 χιλιαρικα που εδωσα εγω δεν θα ενδιεφεραν και πολλους, αλλα τα 15 που μπορει να θελει να δωσει καποιος αλλος μπορει να αλλαζαν τα πραγματα. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Το Α και το Ω της υποθεσης! Πριν οτιδηποτε αλλο παρτε τηλεφωνο τον εμπορο και ζητηστε να μιλησετε! Αν ξερετε Γερμανικα ακομα καλυτερα, αλλιως ζητηστε να μιλησετε στα Αγγλικα. Εμποροι σωστοι στη δουλεια τους θα προσπαθησουν να μιλησουν ακομα και με "σπαστα" αγγλικα. Αν ο εμπορος δεν ειναι συζητησιμος, συνεργασιμος, η αρνειται να μιλησει αγγλικα τοτε κοιταξτε αλλου... ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Μια φωτογραφια λεει 1000 λεξεις. Ζητηστε φωτογραφιες της μηχανης σε μεγαλη αναλυση και απο διαφορα σημεια. Επισης ζητηστε φωτογραφιες η FAX απο οτι χαρτι εχει η μηχανη. Service book, αναλυση των service, καρτες καυσαεριων, χαρτια ΚΤΕΟ (TUV)... Οσο περισσοτερα τοσο καλυτερα! Αν στις φωτογραφιες κατι δεν σας αρεσει, τοτε οι πιθανοτητες ειναι οτι αυτο το κατι ειναι στραβο... ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΑΛΛΟΥ! Αν δεν βρειτε τιποτα που να σας αρεσει στις διαθεσιμες αγγελιες, τοτε ΥΠΟΜΟΝΗ μεχρι να βρεθει κατι καλυτερο! ΔΕΝ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ! 2. ΕΛΕΓΧΟΣ Ωραια! Βρηκαμε λοιπον μια αγγελια που δειχνει να ειναι καλη. Ο εμπορος ειναι συνεργασιμος, το μαγαζι ειναι αντιπροσωπεια (πχ στην περιπτωση μου ηταν αντιπροσωπος Honda), η μηχανη δειχνει να ειναι καλη ευκαιρια. Πως την ελεγχουμε; Εδω υπαρχουν 2 επιλογες: ειτε βρισκουμε εναν ανεξαρτητο μηχανικο να την ελεγξει, ειτε ζηταμε απο καποιο φιλο μας στην περιοχη να την δει (αν αυτο βεβαια ειναι δυνατον). Να ξερετε οτι οπως και να εχει, παιρνετε καποιο ρισκο διοτι αν δεν την δει καποιος τη μηχανη ο ιδιος, τοτε οτι και να μας πουνε οι αλλοι ειναι απλα μια βοηθεια αλλα ΟΧΙ και εγγυηση! Απλα με το να την δει ενας μηχανικος τη μηχανη μειωνουμε τις πιθανοτητες να εχουμε απροοπτα στη συνεχεια. Παντως αν η μηχανη δειχνει φροντισμενη στις φωτογραφιες και τα λεγομενα του μηχανικου/φιλου μας ειναι καλα τοτε οι πιθανοτητες ειναι οτι προκειται για καλη περιπτωση...
×
×
  • Create New...