Dennis_K

Απόδοση Μοτοσυκλέτας MotoGP

8 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Kawasaki '05 KLR (685cc) KTM SMR (990cc)

Δημοσιεύτηκε

Απορία:

Έτυχε να διαβάσω σε ένα άρθρο ότι οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται στο MotoGP έχουν απόδοση άνω των 180 KW, δηλαδή άνω των 240 ίππων με βάρος περίπου μόλις 160 κιλά (στεγνό). Τα 160 κιλά είναι ένας λογικός αριθμός αν σκεφτούμε έλλειψη περιττών αξεσουάρ (φανάρια, φλας, καταλύτες, σχαρίτσες κλπ) καθώς και τα αντίστοιχα fairing από ανθρακονήματα και πολλά άλλα.

Αλλά τα 240+ άλογα πως προκύπτουν ρε παιδιά? Δηλαδή πως γίνεται ας πούμε ένα R1 του 2019 1000cc και τα αντίστοιχα χιλιάρια της κατηγορίας να βγάζουν 170-180 άλογα και τα αγωνιστικά 800cc να υπερτερούν σε τόσο μεγάλο βαθμό? Μιλάμε για τουλάχιστον 70 άλογα διαφορά σε εξίσου ατμοσφαιρικό μοτέρ.

Πως καθίσταται κάτι τέτοιο εφικτό εφόσον δε μιλάμε για υπερτροφοδότηση, νιτρομπούκαλα κλπ?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBF 600s

Δημοσιεύτηκε

Τα MotoGP έχουν επιστρέψει στα 1000cc εδώ και αρκετά χρόνια. Επίσης, οι δυνάμεις έχουν ξεπεράσει τα 270+ άλογα.

Το μόνο κοινό ανάμεσα στο μοτέρ του R1 και της M1, είναι ο κυβισμός. Απο εκεί και πέρα, είναι τελείως διαφορετικά. Το R1 πρέπει να κρατήσει για μια ζωή, αντέχοντας δεκάδες εκαντοντάδες χιλιόμετρα. Αντίθετα το αγνωιστικό έχει ζωή μόλις μερικά εκαντοντάδες χιλιόμετρα. Επίσής, το μοτέρ παραγωής, έχει νορμάλ & πολιτισμένη λειτουργία, σε αντίθεση με το αγωνιστικό. Ακόμα και τα υλικά που χρησιμοποιούνται και οι τεχνολογίες που εφαρμόζονται είναι αρκετά διαφορετικά.

Το σημαντικότερο πάντως είναι αυτό που ανέφερα. Πόσο πολύ πιεσμένο είναι το αγωνιστικό για αυτό και τυχαίνει κάποιες φορές να βλέπεις τα μοτέρ να "σκάνε".

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki Schuberth βουμ βουμ!

Δημοσιεύτηκε

Στην πραγματικότητα όπως είχαν πει σε συνέντευξη μέσω του MotoGP είναι πως, ότι βλέπεις αυτή την στιγμή τώρα στην οθόνη σου, στην πραγματικότητα η παραγωγή είναι 10-15 χρόνια πίσω σε σχέση με τα αγωνιστικά. Λάστιχα / μοτέρ / αναρτήσεις κλπ κλπ.

Εννοείται πως δεν απευθύνομαι καθαρά στις επιδόσεις του κινητήρα αλλά στην τεχνολογία που χρησιμοποιούν γιατί όπως πολύ σωστά προαναφέρθηκε "" Το R1 πρέπει να κρατήσει για μια ζωή, αντέχοντας δεκάδες εκαντοντάδες χιλιόμετρα. Αντίθετα το αγνωιστικό έχει ζωή μόλις μερικά εκαντοντάδες χιλιόμετρα "".

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Σαν να ρωτάς, γιατί το F16 πιάνει 2 μαχ ταχύτητα, ενώ το προσωπικό μου τζετ, με το ζόρι 1. Εεεε, γιατί είναι ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ας πούμε;

Διάβαζε πιο συχνά άρθρα, αν έχει αλλάξει ο κυβισμός εδώ και μια 10ετία, και εσύ μιλάς ακόμα για 800ρια, μάλλον δεν πρέπει να ενημερώνεσαι και πολύ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CB300R (287cc)

Δημοσιεύτηκε

Επίσης τα 160 κιλά στεγνό είναι λόγω κανονισμών, τα κάνουν και πιο ελαφριά αν θέλουν :tooth:

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda xr (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Καλα ρε παιδια, μην το αποπαιρνετε τον ανθρωπο.. Επισης εδω λεει "MotoGP™ up to 800cc = 150 kg ; from 801 to 1000cc = 157 kg"

Επι του πρακτεου τωρα, ξερει κανεις κατι παραπανω; Οντως μιλαμε για 270+ αλογα απο 1000cc;

Χοντρικα, αφου μιλαμε για ατμοσφαιρικο μοτερ, τα κυριοτερα χαρακτηριστικα που παιζουν ρολο για την ιπποδυναμη ειναι το στροφαρισμα και η σχεση συμπιεσης.

MotoGp

Για το MotoGp, λεει "maximum bore of 81 mm", οποτε αν παρουμε εναn 4κυλινδρο 1000ρη κινητηρα, έχουμε πολυ κοντα στα 48,5mm διαδρομη.

Εδω λεει οτι 29 m/s ειναι οι ταχυτητα του πιστονιου σε εναν κινητηρα motogp, αναφερει 18000 στροφες και 48mm διαδομη.

Αν υποθεσουμε οτι ενα μοτερ motogp βγαζει 270 αλογα στις 180000 στροφες σημαινει 106 περιπου Nm ροπης. Υποθετουμε παλι χοντρικα οτι η καμπυλη ροπης ειναι μια ευθεια γραμμη, άρα στις 13000 rpm βγαζει 195 αλογα περιπου και 210 στις 140000, που ειναι ΟΚ σαν νουμερο.

Σχεση συμπιεσης αν δεν χρησιμοποιουν καποιο σουπερ καυσιμο, μαλλον θα ειναι πολυ κοντα στο 14:1. Ένα τυχαιο αρθρο εδω, μιλαει για 100 οκτανια, οποτε ας παμε με αυτο.

R1M

Εδω η R1M λεει 50.9mm και 13,0:1 σχεση συμπιεσης. Άρα με το καλημερα έχουμε ενα handicap εδω. (BTW η καινουρια bmw s1000rr διαβαζω εχει συμπιεση 14:1)

Αν πουμε οτι εχει 13,750 κοφτη, υπολογιζουμε ταχυτητα πιστονιου κατω απο 24m/s.

BTW, το honda s2000 ειχε ταχυτητα πιστονιου 25,2m/s.

Και εδω που τα λεμε, μηπως και η εκαστοτε yamaha "κρατιεται" λιγο πισω στο τι μπορει να φτιαξει, για να εχει εναν buffer για το επομενο μοντελο;

Αρα εγω θα ελεγα οτι το καταφερνουν μονο και μονο απο την αυξηση του μεγιστου αριθμου περιστροφης, με αντυστοιχο σχεδιασμο τηε κεφαλης, πιστονιων κτλ για να υπαρχει σωστη ροη. Το θεμα προχωραει παρακατω λογο των 18000 στροφων και δεν ξερω πως το εχουν λυσει. Πχ ειναι οι βαλβιδες αρκετα ελαφριες ωστε να υπαρχουν καταλληλα ελατηρια να τις επαναφερουν με ακριβεια στη θεση τους και να αντεχουν; Πνευματικες βαλβιδες κτλ. Όπως επισης επιλεγμενα υλικα και αλλοι τροποι παραγωγης (δεν χρειαζεται να μπει σε γραμμη παραγωγης) των εξαρτηματων.

 

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha FZ1/Husky610sm BMW S1000 RR

Δημοσιεύτηκε

@kalimera8764 στο motogp χρησιμοποιουντα πνευματικες βαλβιδες  για να απαντησω στο ερωτημα σου στο τελος

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBF 600s

Δημοσιεύτηκε

Το γράφημα επιτάχυνσης στο τέλος του άρθρου είναι εξωπραγματικό!

https://www.mcnews.com.au/motogp-bike-acceleration-figures/

 

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα