Alex-V

Διαδρομη vs διαμετρος

11 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Yamaha T80 (80cc) Max Yamaha R6 (600cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Μια εγκυκλοπαιδικη ερωτηση θελω να κανω. Τι ειναι προτιμοτερο? Η διαδρομη να ειναι μεγαλυτερη απο την διαμετρο, η η διαμετρος να ειναι μεγαλυτερη? Σε ποια απτις 2 περιπτωσεις με λιγα λογια βλεπεις μεγαλυτερη επιδοση σε ενα μηχανακι?

Τροποποιήθηκε από τον Alex-V

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Dax (72cc) Aprilia Dorsoduro (750cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση εξαρτάται σε τι μηχανή εφαρμόζεις τις αλλαγές και σε τι αποσκοπείς λέγοντας 'μεγαλύτερη επίδοση'.Συνήθως η μεγαλύτερη διάμετρος μάς δίνει πολυστροφία και απόδοση της ιπποδύναμης πιο ψηλά στο στροφόμετρο,μπορεί να χάνεις όμως σε ροπή χαμηλά.Είναι ο οικονομικότερος τρόπος να αυξησεις κυβικά.

Το αντίστροφο συμβαίνει μεγαλώνοντας τη διαδρομή του πιστονιού.εκεί όμως επεμβαίνεις στο στρόφαλο για να την πετύχεις.

Τροποποιήθηκε από τον karellen
Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha T80 (80cc) Max Yamaha R6 (600cc)

Δημοσιεύτηκε

πριν 2 λεπτά, το μέλος karellen έγραψε:

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση εξαρτάται σε τι μηχανή εφαρμόζεις τις αλλαγές και σε τι αποσκοπείς λέγοντας 'μεγαλύτερη επίδοση'.Συνήθως η μεγαλύτερη διάμετρος μάς δίνει πολυστροφία και απόδοση της ιπποδύναμης πιο ψηλά στο στροφόμετρο,μπορεί να χάνεις όμως σε ροπή χαμηλά.Είναι ο οικονομικότερος τρόπος να αυξησεις κυβικά.

Το αντίστροφο συμβαίνει μεγαλώνοντας τη διαδρομή του πιστονιού.εκεί όμως επεμβαίνεις στο στρόφαλο για να την πετύχεις.

Σε ευχαριστω παρα πολυ!

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Να συμπληρώσω σε αυτό που ρωτάς, όταν ένας κινητήρας έχει μεγαλύτερη διαδρομή από διάμετρο, λέγεται υποτετράγωνος. Όταν έχει ίση διαδρομή με διάμετρο λέγεται τετράγωνος και όταν έχει μικρότερη διάμετρο από διαδρομή λέγεται υπερτετράγωνος.

Το τι είναι προτιμότερο, κάθε φορά, εξαρτάται από το τι θέλουμε να πετύχουμε σε ένα κινητήρα.

Τι σημασία έχει η διαδρομή; Η διαδρομή είναι ευχή και κατάρα που λέμε. Φαντάσου τον ευατό σου να κάνεις ποδήλατο. Ή να σπρώχνεις ένα μοχλό, ακόμα πιο εύκολο. Όσο πιο μεγάλο το πετάλι, ή το μήκος του μοχλού σου, τόσο πιο πολύ σου ενισχύει την δύναμη που βάζεις. Ένας μοχλός διπλάσιος, θα ενισχύσει δυο φορές την δύναμη που ασκείς. Αυτό γίνεται και με την διαδρομή του κινητήρα, όσο πιο μεγάλη η απόσταση του κομβίου πάνω στον στρόφαλο από τον άξονα, τόσο πιο μοχλός είναι και τόσο πιο ''ενισχύει'' την δύναμη του πιστονιού.

Επιπλέον, αν έκανες λίγη θερμοδυναμική στο σχολείο στην Φυσική, θα θυμάσαι ότι όσο πιο μεγάλη είναι η διαδρομή της εκτόνωσης, τόσο πιο πολύ αποδίδει χρήσιμο έργο αυτή. Όσο πιο ταξίδι κάνει το πιστόνι, τόσο πιο καλά εκμεταλεύεται την ενέργεια του καυσίμου. Και να μην το θυμάσαι, δεν πειράζει, ισχύει.

Οπότε αν θέλεις ένα κινητήρα που να εκμεταλεύεται ΚΑΛΑ την δύναμη που έχει, και να αποδίδει με καλή απόδοση την ενέργεια του καυσίμου, σχεδιάζεις τον κινητήρα σου, με μπόλικη διαδρομή.

Αυτή είναι η ευχή. Η κατάρα όμως ποιά είναι; Η κατάρα είναι ότι κερδίζεις μεν σε μεταφορά δύναμης και απόδοση καυσίμου, όπως και με τον μοχλό του παραδείγματος, χάνεις σε απόσταση. Ναι μπορείς να βάλεις ένα μοχλό 10 μέτρα, και να σηκώσεις μια πέτρα 500 κιλά, με την δύναμη των χεριών σου που είναι π.χ. 50 κιλά. Τι έχασες όμως; Πρέπει να κάνεις ολόκληρο ταξίδι την άκρη του μοχλού.

Αυτό ακριβώς είναι η κατάρα της διαδρομής στους κινητήρες. ¨Οταν το ζητούμενο είναι η υψηλή ιπποδύναμη, ο τρόπος να το πετύχεις, είναι να κάνεις όσο πιο πολλές καύσεις το δευτερόλεπτο. Άρα όσο πιο πολλές στροφές ανά λεπτό. Αν έχεις ένα κινητήρα με τεράστια διαδρομή, δεν μπορείς να δώσεις πολλές στροφές, γιατί η αδράνεια του πιστονιού να πηγαίνει πάνω κάτω σε μεγάλη διαδρομή, τα σπάει όλα. Αν όμως έχεις ένα κινητήρα με μικρή διαδρομή, η αδράνεια που δέχονται τα πιστόνια και οι μπιέλες στο μικρό πάνω-κάτω είναι κι αυτή πολύ λιγότερη, άρα αντέχουν περισσότερες στροφές, άρα υψηλή ιπποδύναμη.

Για αυτό ένας μονοκύλινδρος 400 κυβικών, με διαδρομή π.χ. 60 χιλιοστά, πάει με το ζόρυ 11000 στροφές, ζορίζεται για παραπάνω. Ένα τετρακύλινδρο όμως 400 κυβικών με διαδρομή 42 χιλιοστά, πάει για πλάκα 16000 στροφές. Το μονοκύλινδρο είναι οικονομικό και έχει ωραίο μπαμ χαμηλά βγάζοντας 35 ίππους, το τετρακύλινδρο δεν έχει και πολύ ζωντάνια χαμηλά, αλλά ψηλά τρελαίνεται και βγάζει 60 ίππους.

Ακόμα και παράδειγμα ίδιου κυβισμού-ίδιου αριθμού κυλίνδρων να πάρεις, πάλι δεν αλλάζει το συμπέρασμα, ισχύει το ίδιο.

 

Συνοψίζοντας

Θέλεις καλή ενεργειακή απόδοση καυσίμου(ουσιαστικά οικονομία δλδ) , δύναμη στις χαμηλές στροφές (αυτό που λέμε συνήθως λίγο λανθασμένα, ροπή); Μεγάλη διαδρομή, μικρή διάμετρος.

Θέλεις μεγάλη ιπποδύναμη, δεν σε νοιάζει η απόδοση καυσίμου και η απόδοση στις χαμηλές στροφές; Μικρή διαδρομή, μεγάλη διάμετρος.

 

Οι κινητήρες που σχεδιάζουν τα εργοστάσια, είναι πάντα ένας συμβιβασμός, τι θέλουμε να πετύχουμε.

Αυτά, αν έχεις πιο εξειδικευμένη ερώτηση, ρίχτην.

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
cc
Αρέσει σε 13 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Dax (72cc) Aprilia Dorsoduro (750cc)

Δημοσιεύτηκε

πριν 1 ώρα, το μέλος FlyingInADream έγραψε:

Να συμπληρώσω σε αυτό που ρωτάς, όταν ένας κινητήρας έχει μεγαλύτερη διαδρομή από διάμετρο, λέγεται υπερτετράγωνος. Όταν έχει ίση διαδρομή με διάμετρο λέγεται τετράγωνος και όταν έχει μικρότερη διάμετρο από διαδρομή λέγεται υπότετράγωνος.

 

Σωστότατος σε όλα,μόνο διόρθωσε τα bold γιατί λένε το ίδιο πράγμα! :tooth:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Ωχ, ανάποδα τα έγραψα; Δεν πρόλαβα. Αν το έχει κάποιος mod...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha WR125R (125cc) AGV Yamaha YZ (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Θα ήθελα να ρωτήσω και γω προσθέτοντας στην επεξήγηση και το βολάν. Το βολάν αποθηκεύει ενέργεια για να ξανά παλινδρομισει το έμβολο στους αεργους χρόνους. Γιατί στα καθαρά παρόλο που έχουμε μεγάλη διαδρομή και μικρότερο έμβολο κοινώς υποτετραγωνικο έχουμε τρελό στροφαρισμα? Μήπως οφείλεται στο βολάν που είναι μικροσκοπικό άρα έχει λιγότερο φορτίο το έμβολο και κινείται πιο ελεύθερα? Η δεν παίζει κάποιο τρομερό λόγο το συγκεκριμένο και οφείλεται ας πούμε σε μεγαλύτερα βυθισματα και πιο πλούσια μείγματα? Γενικά όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι όλα παίζουν τον ρόλο τους (βάρος εμβολου, στρόφαλοφορου και τα λοιπά) απλώς αν ισχύει κάτι τέτοιο με το βολάν γιατί δεν χρησιμοποιεί η εταιρία πχ μεγαλύτερο έμβολο μιας και τα αγωνιστικά μηχανάκια λειτουργούν σε υψηλές στροφές? 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Του σκοτωμου υπερτετραγωνα ειναι π.χ. crf450r εχει 96 διαμετρο 62 διαδρομη. Μπας κ εννοεις τα πολυ παλιοτερα διχρονα;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha WR125R (125cc) AGV Yamaha YZ (250cc)

Δημοσιεύτηκε

Βασικά ναι διχρονα είχα στο νου μου αλλά για κάποιο λόγο ανέφερα και βυθισματα μετά. Τουλάχιστον το yz 250 του 18 είναι 66.5 x 72. Ποιος ο λόγος να έχεις υποτετραγωνικο όμως αφού θες ψηλές στροφές και πως το επιτυγχάνεις το στροφαρισμα από την στιγμή που έχεις μακριά διαδρομή? 

 

Υσ. Δεν το είχα ψάξει αρκετά με τα καθαρά τα τετράχρονα μιας και από το εντουρακι μου θέλω να πάω στο yz :P και πίστευα ότι θα έχουν ίδια φιλοσοφία βλακεια μου αν και κάποια χασκι και κτμ έχουν έμβολα από πλοία παρόλο που νε διχρονα. 

Υσ2. Ρωτάω γιατί από ενδιαφέρον θα ήθελα να μάθω πως μπορώ να επιτύχω στροφιλικι σε μακριά διαδρομή με μικρό έμβολο.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε

Τα 250 2Τ mx δε στροφαρουν, αν ψαξεις δυναμομετρησεις θα καταλαβεις τι εννοω, τα 125 2T πανε πιο ψηλα αλλα η δυναμη τους ειναι μονο ψηλα, στα χαμηλα ειναι χειροτερα και απο crypton Χ.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

πριν 1 ώρα, το μέλος MxLover έγραψε:

Βασικά ναι διχρονα είχα στο νου μου αλλά για κάποιο λόγο ανέφερα και βυθισματα μετά. Τουλάχιστον το yz 250 του 18 είναι 66.5 x 72. Ποιος ο λόγος να έχεις υποτετραγωνικο όμως αφού θες ψηλές στροφές και πως το επιτυγχάνεις το στροφαρισμα από την στιγμή που έχεις μακριά διαδρομή? 

Ο δίχρονος κινητήρας έχει λίγο άλλες τιμές σε αυτά τα θέματα.

Θες γιατί ο χώρος κάτω από το πιστόνι, παίζει κι αυτός ρόλο, αφού στην ουσία είναι αεραντλία το κάρτερ;

θες γιατί το πιστόνι έχει μεγάλο ύψος, για να κλείνει ανοίγει τις θυρίδες το ίδιο;

θες γιατί μιλάμε έτσι κι αλλοιώς για διπλάσιες εκρήξεις από τον τετράχρονο, άρα είναι σαν να έχεις κατά κάποιο τρόπο διπλάσιες στροφές από ότι δείχνει το νούμερο;

Οι περισσότεροι δίχρονοι επιδόσεων π.χ. NSR250 είναι τετράγωνοι ή σχεδόν τετράγωνοι παρά λίγο. Για τον δίχρονο, αυτό είναι ας πούμε το υπερτετράγωνό του για ευστροφία ψηλά.

 

Είναι λίγο άλλο πράγμα ο δίχρονος.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα