achilleasv

Χειροποίητη πρέσα αλυσίδας ('κόφτης' αλυσίδας)

14 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Honda innova injecion (125cc) AGV K1 pinlockED Honda CB1000RRR KTM (3000cc)

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα στο φόρουμ.

Πριν λίγες εβδομάδες ήμουν άρρωστος και δεν πήγα για δουλειά. Ωστόσο ήταν αρκετά δημιουργικές ημέρες (κάνανε και κατάληψη στο ΤΕΙ) στο χωριό..

Από όταν πήρα το μηχανάκι ήθελα να έχω ένα τέτοιο εργαλείο για να κόβω τις αλυσίδες (τις αλλάζω και συχνά). Μετά από 3+ χρόνια αξιώθηκα να φτιάξω έναν στα γρήγορα.. Κάποια στιγμή ίσως φτιάξω έναν πιο της προκοπής..

Χρειάστηκα 2 παξιμάδια, έναν κοχλία, λίγα κομμάτια μπετόβεργα (είχα μια 12αρα) έναν τροχό, μια ηλεκτροσυγκόλληση και 1/2 ηλεκτρόδιο.

Πάμε στο εργαστήριο λοιπόν (φαίνεται μια μπετόβεργα με κολλημένο μπουζόνι κεφαλής λιφαν)
BIXgyGZ.jpg

 

Ετοιμάζουμε και την ηλεκτροκόλληση. Πάντα με τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό (μάσκα γάντια τουλάχιστον)

1XSA3wF.jpg

 

Αρχικά έφαγα, με τον τροχό, την άκρη της βίδας ώστε να της κάνω μία μύτη για να πρεσάρει τον πύρο της αλυσίδας προς τα έξω.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Αν κάποιος κάνει την ίδια δουλειά απαραίτητα στο κεφάλι να αναγράφεται ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 8.8 και όχι κάτι λιγότερο από αυτό γιατί δεν θα αντέξει την πίεση. Όταν λέω λιγότερο εννοώ το γινόμενο 10*8*8 να είναι το ελάχιστο.. Ένας κοχλίας 4.8 (=10*4*8)δύσκολα θα αντέξει για αρκετές χρήσεις.. Λίγο μας ενδιαφέρει βέβαια.. θα τον αλλάξουμε αν χρειαστεί. (Δεν θα πω τι είναι αυτοί οι αριθμοί εδώ. Όποιος θέλει να μάθει περισσότερα υπάρχουν αρκετές πληροφοριες στο διαδίκτυο πχ http://www.sinter-hellas.gr/index.php/information/poiothtes-koxliwn.html )

KJbGKAT.jpg

 

Και ξεκινάμε την κόλληση

095WFyq.jpg

Αφού κόλλησα και τα 2 παξιμάδια έφαγα εμ τον τροχό τα κεφάλια 2 πύρων στην αλυσίδα και κάνω την 1η δοκιμή

D63rt8C.jpg

Επιβεβαιώθηκα και όπως ήταν λογικό η μακριά μύτη λύγισε κατά το σφίξιμο. Πριν χαλάσει εντελώς την κόντεψα 

Ξεκίνησα να σφίγγω και ακούω αυτό το ανακουφιστικό κλακ που περίμενα τόση ώρα!!!

XluQPkL.jpg

Ο πύρος βγήκε από την άλλη 

k13X9A0.jpg

Και επιτέλους με λίγο κόπο και χρόνο μπορώ να κόβω μόνος την αλυσίδα.. χωρίς να την πάω σε κάποιον άλλο, χωρίς κοπανήματα με σκεπάρια κτλ..

oVWqyhL.jpg

 

Θα μπορούσε κάποιος να πετύχει το ίδιο με το να έσφιγγε 2 παξυμάδια στη μέγγενη αλλά σίγουρα είναι πιο στιβαρή κατασκευή από το να σφίξεις απλά τα παξιμάδια

 

Ήθελα απλά να σας δείξω αυτό που έκανα και ίσως κάποιος που χρειάζεται κάτι παρόμοιο να κατασκευάσει ένα τέτοιο εργαλειάκι.

 

Αρέσει σε 10 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZL 750 (750cc) Noloan N100 Blak Kawasaki ZL (750cc)

Δημοσιεύτηκε

Μπραβο!

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Μπραβο για την σκεψη σου και την υλοποιηση. 

Ναι θέλει  δουλεια και βελτίωση  απο αισθητικης αποψης,  αλλα μπραβο. 

Βεβαια...  Υπηρχε και πιο απλος τροπος. 

Τροχος,  δισκος κοπης ή λειανσης καλύτερα.  

Τροχισμα στον πειρο και με ενα ζουμπαδακι και σφυρι τον βγαζεις ευκολα. 

Το "δυσκολο"  ειναι να φτιαξεις πρεσσακι για αυτη την δουλεια. 

Καντο στο επομενο project 

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda innova injecion (125cc) AGV K1 pinlockED Honda CB1000RRR KTM (3000cc)

Δημοσιεύτηκε

Να σαι καλά Ηλία και σε ευχαριστώ! 

Ήθελα να γλυτώσω από τα κοπανήματα με τους ζουμπάδες ή τα καρφιά.. οπότε, μιας και μου αρέσει αν ασχολούμαι, παιδεύτηκα και από εδώ και πέρα θα βγάζω τον πύρο με ένα κλειδί γερμανικό και μόνο.. Θα προσπαθήσω να φτιάξω ένα πιο όμορφο εννοείται και θα σας ενημερώσω!

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
k8 600 gsxr 1000 L7

Δημοσιεύτηκε

μπραβο αχιλλεα!

μη μου πεις οτι την ειχες στο ιννοβα αυτη την αλυσιδαρα? :laugh:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Triumph Daytona

Δημοσιεύτηκε

Φίλε μπράβο για την προσπάθεια. Και την σκέψη αλλά και την υλοποίηση.

αλλα έχω μια ερώτηση. Αν η αλυσίδα δεν είναι ήδη κομμένη πως περνάει μέσα για να κοπεί?

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε

Like για τον κόπο και την προσπάθεια. 

Το αποτέλεσμα είναι πολύ κακό από όλες τις απόψεις. Πρώτα απ' όλα δε δουλεύει σε αλυσίδα που δεν είναι ήδη κομμένη όπως λέει κι ο από πάνω μου. 

Τα κολλήματα είναι Θεός να σε φυλάει. Δεν πρόκειται να αντέξουν το απαραίτητο ζόρι. 

Η βίδα που έβαλες (απλή μαύρη) δεν πρόκειται ποτέ να πιέσει σωστά και με επαρκή δύναμη τον πείρο. Αν και μάλλον το είδες ήδη αυτό. 

 

 

Θα έλεγα ότι είσαι σε καλό δρόμο αρχικά αλλά θες δουλειά στα χέρια σου ώστε να είναι τα αποτελέσματα πιο λειτουργικά και καλαίσθητα. 

Αν σου αρέσει η τσίμπλα, ο μόνος τρόπος για να βελτιωθείς είναι να δεις 2-3 βίντεο (τι πρέπει να κάνεις και πώς) και στη συνέχεια να κάνεις μόνος σου εξάσκηση. 

 

Τέσπα, ελπίζω να μη με παρεξηγήσεις. Καλή συνέχεια. 

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda innova injecion (125cc) AGV K1 pinlockED Honda CB1000RRR KTM (3000cc)

Δημοσιεύτηκε

Την 2/12/2018 at 8:01 ΠΜ, το μέλος koukou έγραψε:

Φίλε μπράβο για την προσπάθεια. Και την σκέψη αλλά και την υλοποίηση.

αλλα έχω μια ερώτηση. Αν η αλυσίδα δεν είναι ήδη κομμένη πως περνάει μέσα για να κοπεί?

Σε ευχαριστώ! Δυστυχώς δεν έχει την αντοχή και το σχεδιασμό κατάλληλο ώστε να πετάξει τον πύρο χωρίς κατεργασία.

Την 2/12/2018 at 0:25 ΜΜ, το μέλος hayabusas έγραψε:

Like για τον κόπο και την προσπάθεια. 

Το αποτέλεσμα είναι πολύ κακό από όλες τις απόψεις. Πρώτα απ' όλα δε δουλεύει σε αλυσίδα που δεν είναι ήδη κομμένη όπως λέει κι ο από πάνω μου. 

Τα κολλήματα είναι Θεός να σε φυλάει. Δεν πρόκειται να αντέξουν το απαραίτητο ζόρι. 

Η βίδα που έβαλες (απλή μαύρη) δεν πρόκειται ποτέ να πιέσει σωστά και με επαρκή δύναμη τον πείρο. Αν και μάλλον το είδες ήδη αυτό. 

 

 

Θα έλεγα ότι είσαι σε καλό δρόμο αρχικά αλλά θες δουλειά στα χέρια σου ώστε να είναι τα αποτελέσματα πιο λειτουργικά και καλαίσθητα. 

Αν σου αρέσει η τσίμπλα, ο μόνος τρόπος για να βελτιωθείς είναι να δεις 2-3 βίντεο (τι πρέπει να κάνεις και πώς) και στη συνέχεια να κάνεις μόνος σου εξάσκηση. 

 

Τέσπα, ελπίζω να μη με παρεξηγήσεις. Καλή συνέχεια. 

Σε ευχαριστώ Γιώργο και εννοείται πως δεν σε παρεξηγώ (το θέμα το έκανα ΚΑΙ για να πάρω συμβουλές)! Άλλωστε εγώ ήθελα ένα εργαλειάκι τέτοιο ώστε να κόβω τις αλυσίδες για το innova, και θα κάνω τη δουλειά μου.

Σίγουρα δεν έχει την αντοχή για να βγάλει πύρο χωρίς να το φας.. Αλλά όλοι αν δεν έχουν τροχό, μια λίμα θα τη βρούν. Δεν τραυματίζεις την αλυσίδα.

Όσο για τον κοχλία, υπάρχουν για αυτή τη δουλιεά.

Για τις κολλήσεις: Σε μακριές ραφές είμαι αρκετά καλός και έχω φτιάξει διάφορα πράγματα. Αλλά στις ΄΄τσίμπλες΄΄ που λέμε, θέλω αρκετή εξάσκηση γιατί μου κολλάει το ηλεκτρόδιο όσο είναι κρύο..(Φαίνεται ότι ξεκίνησα τη ραφή από αρκετά μακριά για να κολλήσω τα παξιμάδια).

Ο σκοπός μου ήταν να κάνω το εργαλείο όσο πιο τζάμπα γίνεται ώστε να βάζω τις αλυσίδες στο δικό μου και μηχανάκια φίλων.. Το έκανα έτσι για το χαβαλέ περισσότερο. 

Έχω μια ιδέα για τον καινούριο χρόνο με ποιοτικά κομμάτια ώστε να φτιάξω έναν πιο γερό 'κόφτη' ισάξιο αυτών που αγοράζουμε (σε ποιότητα αλλά με χαμηλότερο, κατά πολύ, κόστος)

Και κάτι ακόμα. Νομίζω πως συμφέρει αυτό που έκανα εγώ σε σχέση με έναν εξολκέα των 15 ευρώ, που και αυτός δε θα αντέξει πολύ περισσότερο από το δικό μου..

Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις! Με βοηθάτε να κάνω κάτι καλύτερο και δεν υπάρχει περίπτωση να παρεξηγώ τέτοιου είδους απαντήσεις που δεν έχουν ίχνος ειρωνείας (μόνο αυτό με πειράζει). 

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda ANF (125cc) Airoh S4

Δημοσιεύτηκε

Την 24/11/2018 at 8:29 ΜΜ, το μέλος achilleasv έγραψε:

 ξεκινάμε την κόλληση

095WFyq.jpg

 

1. Βάζε το σώμα, κατευθειαν πανω στη βίδα ή στην σιαγώνα της μέγγενης = όσο πιο κοντα γίνεται.

2. Τα κοινά ατσαλόκαρφα, κάνουν την εξαγωγη του πείρου παιχνιδι. Το θεμα ειναι πως θα το βάλεις στη βίδα. Μπορεις να την τρυπήσεις στο κέντρο μια μεγαλη Μ12-Μ14 και μετα να κολλησεις το ατσαλόκαρφο = εχεις μεγαλύτερη ροπη συσφιξης και δεν θα κλωτσησει ευκολα.

1755.jpg

10.18.221c-800x800.jpg

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda innova injecion (125cc) AGV K1 pinlockED Honda CB1000RRR KTM (3000cc)

Δημοσιεύτηκε

πριν 3 λεπτά, το μέλος innova 04 έγραψε:

1. Βάζε το σώμα, κατευθειαν πανω στη βίδα ή στην σιαγώνα της μέγγενης = όσο πιο κοντα γίνεται.

2. Τα κοινά ατσαλόκαρφα, κάνουν την εξαγωγη του πείρου παιχνιδι. Το θεμα ειναι πως θα το βάλεις στη βίδα. Μπορεις να την τρυπήσεις στο κέντρο μια μεγαλη Μ12-Μ14 και μετα να κολλησεις το ατσαλόκαρφο = εχεις μεγαλύτερη ροπη συσφιξης και δεν θα κλωτσησει ευκολα.

 

Ωραία ιδέα και αυτή!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε

Σε συνεχεια αυτων που σου ειπε ο Θανάσης, καλό είναι σε "τσίμπλες" να ζεσταίνεις το ηλεκτρόδιο πριν κάνεις το κόλλημα που θες. 

Έχε πάνω στη μέγγενη ένα παλιοσίδερο και ζέστανέ το εκεί. Όσο είναι πυρακτωμένο, κάνε τις τσίμπλες που θέλεις. 

 

Επίσης οι πρόκες με καρφί (ρομπότ τα λένε, ήμαρτον :tooth:  ) είναι πολύ καλή ιδέα. Κάτι που αξίζει να δοκιμάσεις είναι η DIY βαφή μετάλλων. Θα τρελαθείς πόσο εύκολο είναι και τι αποτελέσματα έχεις. 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda ANF (125cc) Airoh S4

Δημοσιεύτηκε

πριν 8 λεπτά, το μέλος achilleasv έγραψε:

Ωραία ιδέα και αυτή!

δοκιμασε το ατσαλοκαρφο αν περνα μεσα απο τα βαρελακια της 420. Παλια κοβαμε ετσι τις 520.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda innova injecion (125cc) AGV K1 pinlockED Honda CB1000RRR KTM (3000cc)

Δημοσιεύτηκε

πριν 17 λεπτά, το μέλος innova 04 έγραψε:

δοκιμασε το ατσαλοκαρφο αν περνα μεσα απο τα βαρελακια της 420. Παλια κοβαμε ετσι τις 520.

Εννοείται αυτό πριν την υλοποίηση! Αλλά με το μάτι φαίνεται να περνάει

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda c50c (49cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Να συμπληρώσω:

 

Τρύπημα τη βίδα ώστε να να μπει μέσα το ατσαλόκαρφο με κομμένο το κεφάλι, και κόλλημα περιμετρικά.

Καθάριζε όσο μπορείς τα μέταλλα από σκουριές και βρωμιές, κάνει μεγάλη διαφορά στα τσιμπήματα. Στα μεγάλα γαζιά έτσι κι αλλιώς η θερμότητα τα καίει πριν φτάσει το ηλεκτρόδιο εκεί.

Βρες βίδες με ψιλό πάσο, να βγαίνει πιο άνετα.

Πάρε μια inverter, έστω φτηνή, αν και πλέον έγιναν τζάμπα. Θα σε κάνει "μάγκα", εμένα αν μου δώσεις την κλασική, τα καντήλια είναι εγγυημένα.

Όπως είπε και ο @hayabusas ζέσταμα το ηλεκτροδιο σε ένα παλιοσίδερο, διευκολύνει πολύ.

 

Έντιτ: Αν και τίποτα δεν ξεπερνά τη μέθοδο ατσαλόκαρφο, πένσα (μη φάμε κανένα δάχτυλο), 2 παξιμάδια Μ10 και πολλά καντήλια :laugh:

Τροποποιήθηκε από τον exppii

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα