stamatisx

GRIPONE LEONE - Triumph Daytona 675

5 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Triumph Daytona '14 (675cc) BELL PRO STAR

Δημοσιεύτηκε

Έφτασε λοιπόν και η δική μου ώρα για να βάλω traction και anti wheelie control...

θα πει τώρα κάποιος, σε 600άρι βρε αδερφέ πας και του βάζεις traction control? Χρειάζεται? Η αλήθεια είναι πως κατά κύριο λόγο δε χρειάζεται, ιδίως σε ένα τόσο γραμμικό μηχανάκι σαν το 675 που δε βγάζει και τόσα άλογα που να μην κρατιέται όπως ένα χιλιάρι... αλλά οδηγώντας κοντά στο όριο το παραμικρό λάθος κοστίζει και μπορεί να μη σου χρειαστεί ποτέ, μπορεί όμως όπως και σε μένα καλή ώρα σε αυτήν εδώ την περίπτωση να το έσωζε και είπα τέλος το βάζω...

 

 Έχουμε και λέμε λοιπόν: GRIPONE LEONE http://www.gripone.com/products/kit-gripone-leone/

Είναι η τελευταία γενιά traction control με προηγούμενη το S4 (δες το αντίστοιχο thread εδώ ) όπως του φίλου @giorgos.boun με κύρια διαφορά ότι πλέον δεν κάνει χρήση αισθητήρων στους τροχούς και αντ' αυτού χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο με ορίσματα από την IMU και την ανάφλεξη του μπουζί για να ανιχνεύσει πιθανή ολίσθηση του πίσω ή ανύψωση του εμπρός τροχού. Πόσο καλύτερο είναι αυτό θα το δούμε στο επόμενο επεισόδιο. 

Συσκευασία και Περιεχόμενα

I8kzzOp.jpg lDhbaWN.jpg

4t7RlrT.jpg bjU8efv.jpg

zl1Kc1m.jpg https://i.imgur.com/FhDhhFi.jpg

(Την καλωδίωση δεν την έβγαλα φώτο ξέχασα... :D )

Προεργασία και εύρεση της σωστής θέσης για την τοποθέτηση

Σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, η IMU πρέπει να τοποθετηθεί όσο πιο μπροστά, όσο πιο κέντρο, όσο πιο οριζόντια και όσο πιο κάθετα γίνεται σε σχέση με το μηχανάκι και να τυλιχθεί αν γίνεται με απορροφητικό υλικό για όσο το δυνατό λιγότερους κραδασμούς. Η ECU πρέπει να είναι και αυτή μακριά από πηγές θερμότητας όπως ο κινητήρας και προστατευμένη και αυτή από κραδασμούς. 

IMU - Υποψήφια θέση #1 

NfrosPL.jpg

Δυστυχώς η θέση αυτή στο RAM AIR δεν είναι ούτε flat ούτε είναι κάθετη ως προς το έδαφος, ούτε οριζόντια και δε δείχνει ευθεία (ανοίγει σαν χωνί).

ECU - Υποψήφια θέση #1

lvnR1A8.jpg Εδώ η θέση μεταξύ μπαταρίας κ ανορθωτή μας κάνει μιας είναι μακριά από τη θερμότητα του κινητήρα και από τους πολλούς κραδασμούς αλλά δυστυχώς η καλωδίωση αποδείχθηκε ότι είναι κοντή (universal για όλα τα μηχανάκια) και δε φθάνει για να τοποθετηθεί η IMU μπροστά.

ECU και IMU - Υποψήφια θέση #2

7v8SRz3.jpg

Στα πλάγια μπροστά από το ψυγείο υπήρχε τελικά αρκετός χώρος που σε μαμά μηχανάκι είναι ο ανορθωτής και έτσι με αφρολέξ για προστασία από τους κραδασμούς τοποθετήθηκε η ECU.

BaNxawm.jpg

To σημείο κάτω από την είσοδο του Ram Air ήταν υποψήφιο και για την IMU αλλά δεν επιλέχθηκε ως θέση μιας κ μπήκε όμως ακριβώς πάνω στο Ram Air!

5ey82pI.jpg

Επιστρατεύτηκε λοιπόν velcro της 3Μ κ σιλικόνη για να γεμίσει το κενό και να είναι οριζόντια με το έδαφος μιας και το Ram Air έχει μια κλίση προς τα εμπρός. 

Αφού βρέθηκαν λοιπόν τα δυο πιο σημαντικά σημεία ήρθε και η ώρα για τα επιμέρους.

yvjIkbF.jpg

Το λαμπάκι μπήκε στη θέση που πάει το κλειδί και οι διακόπτες για την επιλογή της ευαισθησίας του traction μπήκαν στην προβλεπόμενη θέση από τον κατασκευαστή. Η ποιότητα όμως της βάσης των κουμπιών δε με γέμισε το μάτι και έτσι αποφάσισα να χρησιμοποιήσω έναν φθηνό διακόπτη με 3 κουμπιά που τα 2 θα τα χρησιμοποιούσα για το GRIPONE και το άλλο για την επιλογή χάρτη στο Bazzaz.

BzwycgD.jpg

Αφού μπήκε κ αυτό σειρά είχε η συνδεσμολογία των κουμπιών.

52Nx3eh.jpg Έτσι βρήκα και ποιά καλώδια αντιστοιχούν σε ποιό κουμπί... 

και συνδέθηκαν με τους αντίστοιχους καινούργιους διακόπτες

(Momentary action button για το traction control)

UBWqjKD.jpg

(Latching action button για το Bazzaz)

00t82yy.jpg

Εγκατάσταση και σύνδεση καλωδίωσης ECU

Είναι πραγματικά plug & play. Σηκώνεις ντεπόζιτο, βγάζεις φιλτροκούτι, βρίσκεις το τρίτο ignition coil

s4NpnK5.jpg

και συνδέεις τα παρακάτω καλώδια

oTkWS95.jpg

Το άλλο πάει στη γείωση, επέλεξα την μπαταρία (btw ίσα που έφτασε)

PAHccH8.jpg

Δοκιμή

 

 

Αρέσει σε 10 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Triumph Daytona '14 (675cc) BELL PRO STAR

Δημοσιεύτηκε

Και ένας διαγνωστικός έλεγχος για να δούμε αν όντως το traction δουλεύει. 

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Triumph daytona 675r (675cc)

Δημοσιεύτηκε

Εγώ πραγματικά δεν μπορω να καταλάβω πως μπορεί να καταλαβει ότι ο πίσω τροχός ότι γλυστραει.... 

πως το κάνει ρε γαμωτο απορία μου έχει μείνει.... το imu μετράει την κλίση και η μονάδα είναι συνδεμένη στο μπουζί. 

Τουλαχιστον το bazzaz έχει και άλλους αισθητήρες συνδεόμενους... tps, στροφαλοφορου....

εχεις καθολου ιδέα Σταμάτη;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Triumph Daytona '14 (675cc) BELL PRO STAR

Δημοσιεύτηκε

πριν 11 λεπτά, το μέλος giorgos.boun έγραψε:

Εγώ πραγματικά δεν μπορω να καταλάβω πως μπορεί να καταλαβει ότι ο πίσω τροχός ότι γλυστραει.... 

πως το κάνει ρε γαμωτο απορία μου έχει μείνει.... το imu μετράει την κλίση και η μονάδα είναι συνδεμένη στο μπουζί. 

Τουλαχιστον το bazzaz έχει και άλλους αισθητήρες συνδεόμενους... tps, στροφαλοφορου....

εχεις καθολου ιδέα Σταμάτη;

Αυτό που υποθέτω και θα έκανα αν ήμουν στη θέση του προγραμματιστή θα ήταν να συλλέξω με το datalogger όσες περισσότερες πληροφορίες μπορώ από τους αισθητήρες τη στιγμή που επεμβαίνει το traction και να δω ταυτόχρονα τι έχει καταγράψει και η IMU. Έχοντας συλλέξει λοιπόν όσα περισσότερα patterns μπορώ σε όσο μεγαλύτερο εύρος συνθηκών γίνεται, θα τα εισήγαγα σε ένα νευρωνικό δίκτυο το οποίο θα το εκπαίδευα να ανιχνεύει αυτά τα πρότυπα και στη συνέχεια θα καθόριζα το ποσοστό και τον τύπο επέμβασης στην ανάφλεξη. Το καλό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι όσο πιο πολύ το εκπαιδεύεις τόσο πιο καλά ανταποκρίνεται.

Στη συνέχεια και αφού ήμουν σίγουρος ότι μπορώ να αναγνωρίσω επιτυχώς από ένα ποσοστό και πάνω όλα τα πρότυπα στις αλλαγές της επιτάχυνσης θα καταργούσα τους αισθητήρες στους τροχούς και θα άφηνα μόνο την IMU. Και θα συνέχιζα την εκπαίδευση μέχρι να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό πιστεύω ότι έχει κάνει και ο τύπος στην περίπτωση του LEONE. Για να φτάσει όμως σε αυτό το σημείο έπρεπε να έχει συλλέξει πληροφορία από όλους τους υπόλοιπους αισθητήρες και πόσο μάλλον αυτούς των τροχών.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki GN250 (249cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

πριν 54 λεπτά, το μέλος giorgos.boun έγραψε:

Εγώ πραγματικά δεν μπορω να καταλάβω πως μπορεί να καταλαβει ότι ο πίσω τροχός ότι γλυστραει.... 

πως το κάνει ρε γαμωτο απορία μου έχει μείνει.... το imu μετράει την κλίση και η μονάδα είναι συνδεμένη στο μπουζί. 

Τουλαχιστον το bazzaz έχει και άλλους αισθητήρες συνδεόμενους... tps, στροφαλοφορου....

εχεις καθολου ιδέα Σταμάτη;

Λογικά η IMU μπορεί να μετρήσει G (επιτάχυνση). Φαντάζομαι πως όταν βλέπει να ανεβαίνουν γρήγορα οι στροφές χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αντίστοιχη επιτάχυνση της μηχανής καταλαβαίνει πως αυτή η δύναμη πάει κάπου "αλλού".

Τροποποιήθηκε από τον pitapola
Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα