Sign in to follow this  
Παρακολουθητές 0
exppii

Βοήθεια για μπαταρία

11 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Honda c50c (49cc)

Δημοσιεύτηκε

Χαιρετώ τα παλικάρια (και τις κοπέλες)

 

Απ'ευθείας στο θέμα. Αγόρασα πρόσφατα ένα μηχανάκι Χόντα (φωνή από τη γαλαρία: ας πρόσεχες :laugh:) ψεκαστό, ABS, όλα τα κομφόρ. Δυστυχώς είναι από τη φουρνιά που αναρωτιέσαι όχι αν θα κάψει πηνία αλλά πότε θα τα κάψει, και γενικότερα έχει μάο μάο ηλεκτρικά, cbf1000 πρώτης γενιάς. Από όταν πήγα να το δω μου έκανε εντύπωση ότι δεν έχει και πολύ όρεξη στο μιζάρισμα, αλλά ήταν σε ακινησία και είχε και ψοφόκρυο. Παίρνει, δεν ανάβουν λαμπάκια abs/ψεκασμού κτλ αλλά δεν παίρνει ορεξάτα μπρος.

 

Τώρα που το έχω πλέον στα στοργικά μου χέρια έκανα μια απόπειρα μετρήματος/φόρτισης της μπαταρίας. Η οποία μπαταρία παρεμπιπτόντως είναι μάρκας haijiu από τα βάθη της Κίνας. Λέω εξ'αρχής ότι θα τη σουτάρω, δεν είναι για πειράματα με ψεκασμούς, abs, εγκεφάλους, και δε συμμαζεύεται. Παρουσιάζει την εξής συμπεριφορά: Τάση ηρεμίας 12,5 βολτ, τάση με τη μηχανή σε λειτουργία 13,6 βολτ. Βάζω τον καταπληκτικό φορτιστή από το lidl και μου τη φορτίζει (από μηδέν "κουτάκια" στο φουλ) μέσα σε ένα τέταρτο. Αλλά μόλις αποσυνδέσω και ξαναμιζάρω μου την ξαναβγάζει άδεια, πράγμα που με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πάει για ανακύκλωση, δεν κρατάει φορτίο. Για να αποφύγουμε λοιπόν ζόρια σε ανορθωτές/πηνία/μίζες και λοιπά ακριβά εξαρτηματάκια, την αλλάζουμε. Ελπίζω να συμφωνούμε ως εδώ :yes:

 

Το ζήτημα είναι τι να βάλω. Το site της yuasa λέει ytz10s non spillable. 110 euro αν αγοραστεί από τη yamaha σαν ανταλλακτικό, 120 από την αντιπροσωπεία και κάπου εκεί και από το εμπόριο. Είναι η μανίσια, είναι ορίτζιναλ ιαπωνίας, την φτιάχνουν γιαπωνέζες παρθένες στην κορυφή του όρους φούτζι αλλά είναι ακριβή :laugh:. Αυτό είναι το ένα κώλυμα. Το άλλο είναι ότι επειδή οι ορίτζιναλ εμ δεν είναι φτηνές, εμ είναι factory activated, άπαξ και είναι μπαγιάτικη την έκατσες, δεν θα σου βγάλει χρόνο. Και επειδή στην ελλάς του 2016 δεν νομίζω να είναι ιδιαίτερα εμπορεύσιμες οι "καλές" υπάρχει καλή πιθανότητητα να είναι τζούφια εξ'αρχής, τζάμπα τα 120.

 

Δεύτερη εναλλακτική. Yuasa με υγρά, όχι από τις κλασσικές με τις τάπες, αλλά από αυτές που τις γεμίζεις, τις φορτίζεις και τις σφραγίζεις. Κανένα 60αρι πάνω κάτω. Εγγυημένα φρέσκια γιατί κάθεται χωρίς υγρά. Δεν την φτιάχνουν γιαπωνέζες αλλά ταϊβανέζες που δεν είναι και τόσο όμορφες αλλά είναι και μισοτιμής :winking:. Το κώλυμα εδώ; Στο συγκεκριμένο μηχανάκι η μπαταρία είναι σε κλίση. Η μαμά yuasa λέει ότι δεν εγγυώμαστε ότι δεν θα χάσει υγρά. Ο ανταλλακτικατζής το εγγυάται, τις βάζει λέει και σε ΚΤΜ, ουδέν πρόβλημα. Έλα όμως που άμα χάσει θα τα κάνει πτανα όλα και θα ξεβάψει το σύμπαν... και τότε ααα, δεν ξέρω φιλαράκι, πρώτη φορά το βλέπω... Εδώ μία μικρή περιγραφή των περιορισμών στις γωνίες μονταρίσματος, από τον κατασκευαστή.

 

Τρίτη εναλλακτική, haijiu και το κακό συναπάντημα, από στραβοκάνες κινέζες, 30-40 ευρώ, τα ξέρετε, ότι πληρώνεις παίρνεις κτλ. Όμως: είναι κλειστού τύπου και δεν χάνουν, και λόγω εμπορευσιμότητας κατά πάσα πιθανότητα θα είναι φρέσκιες. Εξ ου νομίζω και οι μαρτυρίες "έβαλα yuasa και τα έφτυσε στη διετία, έβαλα κινέζικια πριν από τρία χρόνια και ακόμα κρατάει". Προσωπικά η εμπειρία μου αυτή είναι, αλλά σε πιό απλά, καρμπυρατεράτα μηχανάκια άνευ ηλεκτρονικών.

Κατά τη γνώμη και την εμπειρία σας και δεδομένων των υπέρ και κατά, πού πρέπει να κινηθώ;

 

Ευχαριστώ για το χρόνο σας :thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW Ρ1200ΓΣ

Δημοσιεύτηκε

Ξεκίνα από το ότι 13.6 είναι χαμηλά για τάση φόρτισης. 

Η μπαταρία, αν είναι ψόφια, μπορεί να έχεις ως συνέπεια τη χαμηλή τάση και να σε παραπλανήσει. 

Αν η μπαταρία είναι παλιά, αντικατέστησέ την. Με ποια? Εσύ πληρώνεις, εσύ αποφασίζεις. Δε νομίζω ότι θα σου πει κανείς "βάλε ανοιχτού τύπου, μη φοβάσαι".

 

Επίσης, ο φορτιστής των lidl δεν είναι battery tester για να κρίνεις με ασφάλεια την κατάσταση της μπαταρίας. Ίσα-ίσα το γεγονός ότι στη δείχνει πλήρως φορτισμένη σε 15' δείχνει πως ΜΑΛΛΟΝ είναι ήδη καλά φορτισμένη και για αυτό το λόγο φουλάρει τόσο γρήγορα.

Το νωχελικό μιζάρισμα μπορεί να οφείλεται ακόμα και σε προβληματική μίζα να ξέρεις. Έχουν γραφτεί αρκετές φορές θέματα για το πώς ελέγχεις ολοκληρωμένα την μπαταρία (ώραες φόρτισης, τάσεις, σύστημα φόρτισης κλπ) ώστε αν έχεις τη διάθεση να ασχοληθείς να καταλήξεις πιο σίγουρα τι συμβαίνει.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Όπως το λες... Είναι πολλά τα λεφτά και δεν ξέρεις πόσο φρέσκια είναι (!#$$#@ μς την κωδικοποιημένη ημερομηνία τους...) ή αν έχει συντηρηθεί σωστά από τον έμπορο...

Η Yuasa είναι ξεκάθαρη: οι bottle supplied (επίθεμα -BS στον κωδικό) σφραγίζουν αλλά όχι εντελώς και μπορεί να έχεις διαρροή. Ας λένε ό,τι θέλουν τα μαγαζιά...

Μπορείς να βάλεις με Yuasa YTZ10S αλλά όχι made in Japan αλλά Taiwan ή ROC. Πάνε στα μισά λεφτά και θεωρητικά πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας...

 

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda c50c (49cc)

Δημοσιεύτηκε

Θενξ για τις άμεσες απαντήσεις:

@hayabusas: Διαθέτομεν και πολύμετρο :laugh: Πάντως και μένα χαμηλά μου φάνηκε, λέω μήπως επηρεάζει η οριακή μπαταρία την τάση. Μου έχει τύχει σε αυτοκίνητο, τη φόρτιζα μιά χαρά, 2 μιζιές και πάπαλα. Την ξαναφόρτιζα, τα ίδια. Συνάμα όμως, το δυναμό φόρτιζε χαμηλά. Μία καινουρια μπαταρία, και ανεβήκαμε στα 14,3 βολτ. Μπακάλικο, το ξέρω, αλλά έχει ξανατύχει.

@Ste7ios: YTZ10S δηλαδή factory activated σε ταϊβάν/κίνα δεν έχει, μόνο τύπου που έρχονται μαζί με τα μπουκαλάκια. Τουλάχιστον εγώ δεν μπόρεσα να βρω.

 

Δεν με πειράζει να δώσω για την γιαπωνέζικια, μόνο που δεν θέλω να είναι τζούφια. Κανένα καλό σάιτ, όσο γίνεται εγγυημένο για παραγγελία έχουμε; Ή μαγαζί στη Θεσσαλονίκη;

Α, και μια τελευταία ερώτηση: Οι κλειστές κινέζικες είναι non spillable ή συμπληρώνεις υγρά και φορτίζεις;

 

Ευχαριστώ και πάλι :smile:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Επίσης 12.5V σημαίνει ότι βρίσκεται στο 50% (SoC) του ονομαστικού της φορτίου. Επίσης με SoC 50% με χαμηλές θερμοκρασίες μια μπαταρία μολύβδου δεν έχει αρκετή δύναμη να ξεκινήσει τον κινητήρα. Σε γενικές γραμμές όταν φτάσεις σε αυτό το SoC η μπαταρία θέλει άλλαγμα. Αναφέρεται σε όλα τα εγχειρίδια...

Η μέτρηση της OCV βέβαια είναι ενδεικτική και δεν δείχνει πάντα την πραγματική κατάσταση της μπαταρίας. Θα πρέπει να γίνει και έλεγχος φόρτου / ρεύματος αιχμής... Αν μετρήσεις την τάση την ώρα που μιζάρεις πρέπει να πέφτει κάτω από τα 9.5V στους 20°C.  Λόγο της τρέχουσας θερμοκρασίας (5-6°C)  θα είναι ακόμη πιο χαμηλή. Δες το τεχνικό εγχειρίδιο της Yuasa. (Αν και η σωστή μέτρηση γίνεται κατά το πρότυπο της BCI με την μπαταρία στους -18°C).

 

Η μπαταρία επιρεάζει την τάση που μετράς. Για αυτό και στα service manual σου λέει ο έλεγχος του συστήματος φόρτισης πρέπει να γίνεται πάντα με μπαταρία σε καλή κατάσταση. Αλλιώς δεν ισχύουν οι τιμές αναφοράς που πρέπει να συγκρίνεις...

Εφόσον μιλάμε για κωδικό YTZ10S δεν μπορεί να μην είναι factory activated. Η αντίστοιχη που συμπληρώνεις υγρά θα ήταν π.χ. YTX10-BS. Επίθεμα BS... Αλλά ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στον κατάλογο της Yuasa δεν βλέπω κάτι που να αντιστοιχεί στην YTZ10S.

Δες τον Κυριαζή. Για Θεσ/νίκη δυστυχώς δεν ξέρω...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda astrea HJC RPHA-10 PLUS Εξ Αρ Χιλιαρ

Δημοσιεύτηκε

Δες και αυτην.....

Ειμαι πολυ ευχαριστημενος  τον ενα χρονο περιπου που την εχω.

Με περιοδους ακινησιας 15-20 μερες,ενω με την yuasa που ειχα πριν ειχα δυσκολια στην εκκινηση και ειχα μεινει και 2 φορες με την motobatt δεν εχω κανενα θεμα.....να φανταστεις την βαζω στον φορτιστη μετα απο 20 μερες να δω αν φορτισει και με πεταει στο πρασινο σε λιγα δευτερολεπτα.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki SV650A (650cc) HJC IS-17

Δημοσιεύτηκε

Αγόρασε την Yuasa που ταιριάζει στην μοτοσυκλέτα σου, αλλά την Made in Taiwan! Υπάρχουν να ξέρεις Yuasa Κίνας, Ταϊβάν και Ιαπωνίας, αλλά η καλύτερη λύση είναι η Ταϊβάν! Ούτε πανάκριβη, αλλά ούτε και φτηνιάρικη.

 

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Suzuki Inazuma 250 AGV K3 Ducati Monster 796

Δημοσιεύτηκε

Στα μτχ θεωρω στανταρ εξοδο λαστιχα μπαταρια λογω καθησιου.Τα 12.5 volt ειναι νομιζω πιο κοντα στο 70% της πληρους φορτισης αρα δεν θα επρεπε να εχει προβλημα...Τουλαχιστον σε οσα οχηματα ειχα εγω το 12.5 δεν δημιουργουσε θεμα(αμεσα). Ομως το θεμα ειναι να εχεις 12.5 αφου εχεις αφησει την μηχανη μια μερα αδουλευτη...Μην την πατησεις οπως ενας φιλος που το μετρησε μια ωρα μετα και του εδειχνε 12.6 και μετα απο 2 μερες ακινησιας εμεινε απο μπαταρια..

 

Παντως για μπαταρια εγω ειμαι και στην κατηγορια Χαιτζου και 3 χρονια χωρις προβλημα σε μονοκυλινδρο μηχανακι Honda με εγκεφαλο και ιντζεκτιον...Αλλα στο αμαξι  (Αλφα 147) εβαλα GM για να ειμαι σουπερ σιγουρος οτι για την επομενη μλκια(σιγουρακι) δεν θα φταιει η μπαταρια

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Κάθε μπαταρία έχει τα δικά της και πρέπει να συμβουλεύεσαι τους πίνακες του κάθε κατασκευαστή.

Για τις VRLA της Yuasa (YTZ, YTZ κλπ) στα 12.5V βρίσκεται στο 50% που είναι και το όριο της δύναμης της. Το 75% είναι στα 12.8V και σε πλήρη φόρτιση με παύση θειϊκωσης στα 13.0V. Ok με καλές θερμοκρασίες μπορεί να έχουν ακόμη κάποια ζωή αλλά στα κρύα βλέπετε...

Το 12.5V για το 50% ισχύει για του ανοιχτού τύπου Yumicro/Yumicron CX, και 12.4V για τις συμβατικές της...

(Όλα τα νούμερα που αναφέρω ισχύουν στους 25°C και θέλουν προσαρμογή σε άλλες θερμοκρασίες).

 

Μετρήσεις κάνουμε τουλάχιστον μια-δυο ώρες μετά από οποιαδήποτε φόρτιση ώστε να απομακρυνθούν τα επιφανειακά φορτία.

Επίσης όταν είναι πάνω στο όχημα καλό είναι κάνουμε και άλλες μετρήσεις για να έχουμε μια αίσθηση τι γίνεται με τα παρασιτικά φορτία (ακόμη και στο off μπορεί να έχουμε μια μικρή κατανάλωση από ECU, και άλλα μπλιμπλίκια). Ακόμη καλύτερα μετράμε την κατανάλωση (amperes) ώστε να μπορούμε να κάνουμε τους υπολογισμούς μας με ακρίβεια...

Γενικά μπαταρία σε άριστη κατάσταση, που θα κρατήσει τον μέγιστο προβλεπόμενο χρόνο (5 έτη περίπου) σημαίνει μια πάντα ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ φορτισμένη μπαταρία.

Πράγμα δύσκολο για τους περισσότερους...

 

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda c50c (49cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Λοιπόν μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με κάνα-δυό μπαταριάδες (δυστυχώς αττικής), μου εξήγησαν οι άνθρωποι ότι σε κεκλιμένη τοποθέτηση πάω υποχρεωτικά σε τζελ. Οι άλλες (bottle supplied) έχουν το μειονέκτημα ότι δεν αποκλείεται να χάσουν. Μάλλον απίθανο αλλά πάντα υπάρχει πιθανότητα. Και με κεντρικές ασφάλειες, ασφάλειες abs εκεί κοντά λέω να μην το ρισκάρω. Οπότε η λύση είναι ή μαμά στα 110 ή κινέζικη gel στα ~35.

 

Επειδή δεν είμαι τσίπης :laugh: θέλω να βάλω την ορίτζιναλ ΑΝ τη βρω φρέσκια. Οι κατοικοεδρεύοντες εις Λεκανοπέδιο Αττικής ξέρουν ποιό μαγαζί έχει πολύ κίνηση και έχουμε καλύτερες πιθανότητες να πετύχουμε φρέσκια;

Αλλιώς haijiu και πάλι μας βλέπω...

 

Α, μία παρατήρηση, με το πολύμετρο πάνω και με φρεσκοφορτισμένη μπαταρία, άνοιγμα του διακόπτη (δηλαδή φως, αντλία βενζίνης και τσεκ εγκεφάλου κτλ) συνεπάγεται βουτιά από τα 12,8 στα 12,1-12 βολτ. Τζάμπα παιδεύομαι να φορτίζω :laugh:

Τροποποιήθηκε από τον exppii
Πρόσθεση

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda NC700XD '12

Δημοσιεύτηκε

Επίσης... Μια μαλακία που λένε οι μπαταρίαδες: Οι μπαταρίες μας ΔΕΝ είναι Gel cell. Είναι κανονικές AGM (Absorbed Glass Mat) απλά πλήρως σφραγισμένες. Οι πραγματικές Gel cell είναι ασύμβατες με τις AGM καθώς θέλουν χαμηλότερη τάση φόρτισης δηλ. άλλο ανορθωτή.

Τα δίκυκλα που δέχονται Gel είναι ελάχιστα, ούτε το 1%. Κάποια παλιά... Και οι Yuasa και οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν βγάζουν Gel αλλά AGM.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα
Sign in to follow this  
Παρακολουθητές 0