Sign in to follow this  
Παρακολουθητές 0
HLIAS

Yamaha WR250 2016 2T

34 μηνύματα σε αυτό το θέμα

EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Yamaha my love. 

Νεο μοτορι

 

2016_Yamaha_WR250_Enduro_2-stroke_002.jp

 

2016_Yamaha_WR250_Enduro_2-stroke_001.jp

News of Yamaha’s WR250 for 2016 will be warmly welcomed by the majority of two-stroke enduro fans.

After the successful launch of the WR250F last year and the announcement of the brand new WR450F, two-stroke fans will have something to favour in 2016 with Yamaha rolling out their new WR250 for the coming season.

With demand increasing for the Japanese manufacture to announce something fresh in the pre mix department, Yamaha have answered that call with the WR250 for the European market while North America gets the YZ250X cross-country version.

Closely based on their motocross YZ250, the WR250 features enough enduro modifications to keep the consumer happy. However, those hoping for an electric start version will have to wait a little bit longer as the 2016 model appears to be kick start only.

Engine

The YZ250 motor has always been a popular base for those converting a motocross bike to enduro. For 2016, Yamaha have adapted that engine for enduro with the fitment of a modified cylinder head, new power valve system and CDI unit.

The WR250 2-stroke is also equipped with a wide ratio 5-speed transmission as well as an enduro friendly exhaust system.

 

Chassis

The WR250 keeps the YZ250 lightweight aluminium frame, while the KYB® air-oil separation (AOS) type front forks and the link-type Monocross rear suspension feature enduro-specific settings. The new WR250 2- stroke is fitted with an 18-inch rear wheel and Metzeler 6 Days Extreme tyres, while the latest.

WR250 Technical Highlights

  • Liquid cooled 250cc YPVS equipped engine
  • Optimised compression ratio, YPVS, ignition and exhaust system
  • MX derived lightweight aluminium frame
  • Wide ratio 5-speed transmission
  • Enduro clutch
  • Enduro exhaust system
  • Latest KYB® air-oil separation (AOS) type front forks
  • KYB® Link-type Monocross rear suspension
  • Metzeler 6 Days Extreme tyres
  • Enduro equipment

2016_Yamaha_WR250_Enduro_2-stroke_003.jp

 

2016_Yamaha_WR250_Enduro_2-stroke_05.jpg

 

 

Αρέσει σε 6 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

Αντε αντε.... Το ειχαν ετοιμο το μηχανακι απο το '90κατι. Απλα μερικες προσθηκες ηθελε το yz και ηταν ετοιμο εντουρο...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε

Βρηκα το επομενο εντουρο που θα παρω το 2020.

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Κριμα που το καλοκαιρι στα test ride της ΥΑΜΑΗΑ δεν πηρα το ΥΖ 250 για δοκιμη.

παντως αν κρινω απο τα YZ 125   τοτε το συνολο θα ειναι ωραιο πιστευω.

Το μονο που δεν μ αρεσε στα YZ,YZF kai WRF ηταν το τιμονι.. Αλλα αυτο φτιαχνεται

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

Το μονο που δεν μ αρεσε στα YZ,YZF kai WRF ηταν το τιμονι.. Αλλα αυτο φτιαχνεται

Κι εμενα μου εκατσε λιγο περιεργα το τιμονι απο ενα yzf που οδηγησα, εδινε την εσθηση οτι ηταν πολυ στενο.  Αλλα πιστευω οτι για πιστα ειναι αρκετα καλο...

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZF-R1 MV Agusta F4

Δημοσιεύτηκε

Αντε αντε.... Το ειχαν ετοιμο το μηχανακι απο το '90κατι. Απλα μερικες προσθηκες ηθελε το yz και ηταν ετοιμο εντουρο...

κακίες...

 

in YAMAHA we trust:worshippy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
VSX1T (VSE1Mcc) Κομμωτηρίου για περμαναντ Yamaha mt07 tenere cp2 (689cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Φήμες λενε οτι εχει ένα τρέμουλο στο τιμόνι στα πολλα χλμ,για να διατηρήσει το ιδιο ύφος η εταιρια σε ολα τα μοντέλα της..:rolleyes:

Τροποποιήθηκε από τον c.l.a.b.
ξέχασα την φατσουλα
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Κι εμενα μου εκατσε λιγο περιεργα το τιμονι απο ενα yzf που οδηγησα, εδινε την εσθηση οτι ηταν πολυ στενο.  Αλλα πιστευω οτι για πιστα ειναι αρκετα καλο...

Το αυτο.. 

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki καζερ Ducati 1098

Δημοσιεύτηκε

na βγαλει και τιμοκαταλογο η γιαμαχα να κλασουμε στα γελια , με τον εμετο 15ετιας που μας κανει πασα...μαθανε οτι γαμιομαστε και πλακωσανε και οι γυφτοι

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

:tooth: kλασικος Νικος 

Δεν νομιζω να ειναι ακριβο παντως

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
DT125X

Δημοσιεύτηκε

επιτέλους αυτή την επιστροφή περιμένουμε πολύ καιρό!καλή αρχή και εύχομαι ο δίχρονος να επιστρέψει και σε πολιτικά δίκυκλα

υ.σ.δεν είδα πουθενά μίζα   

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
k8 600 gsxr 1000 L7

Δημοσιεύτηκε

πιστολι θα ειναι! :kill: αν και εχω αλλεργια στη μαρκα, τα enduro-mx που βγαζει τα επαιρνα ανετα:biggrin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

12188981_827302347388894_379616425264689

12063439_827302350722227_121588351325255

12195788_827302330722229_384170603735787

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki καζερ Ducati 1098

Δημοσιεύτηκε

τι μουναρα 

:blink:

Αρέσει σε 2 μέλη

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

τι μουναρα 

:blink:

Η yamaha δεν μπηκε καν στον κοπο να του δωσει το γ@ματο look που εχουν τα τελευταια yzf-wrf... μλκια... Ας εχει χαμηλη τιμη τουλαχιστον.

Τροποποιήθηκε από τον Νικολακης_Husq

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε

Θα ερθει ευρωπη ή θα ειναι για αλλη αγορα? ξερουμε κατι, ακουσαμε?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki καζερ Ducati 1098

Δημοσιεύτηκε

nai θα ερθει 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε

nai θα ερθει 

Δεν ειναι οτι φοβαμαι τα ευρωπαϊκα εντουρο που εχουν κατακλισει τα βουνα αλλα εχω λιγο παραπανω εμπιστοσυνη στα ιαπωνικα και με κανει χαρουμενο που ξαναμπαινουν στο παιχνιδι, ελπιζω να διευρυνουν τη γκαμα τους σε κυβισμους και μελλοντικα να ερθει καποιο στα χερια μου.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

Δεν ειναι οτι φοβαμαι τα ευρωπαϊκα εντουρο που εχουν κατακλισει τα βουνα αλλα εχω λιγο παραπανω εμπιστοσυνη στα ιαπωνικα και με κανει χαρουμενο που ξαναμπαινουν στο παιχνιδι, ελπιζω να διευρυνουν τη γκαμα τους σε κυβισμους και μελλοντικα να ερθει καποιο στα χερια μου.

Υπαρχουν τα χοντα της HM χρονια τωρα... 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε

Υπαρχουν τα χοντα της HM χρονια τωρα... 

ποσα κυλοφορουν στην Ελλαδα και τα βρισκεις στο car σε μια νορμαλ τιμη?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

ποσα κυλοφορουν στην Ελλαδα και τα βρισκεις στο car σε μια νορμαλ τιμη?

Ρε συ, νταξει δεν ειναι ΚΤΜ (περισσοτερα κι απ'τα glx εχουν γινει), αλλα εμφανιζονται κατα καιρους, υπαρχουν και τωρα στο car... 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda XR400R (426cc) Honda CRF1000L

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Ρε συ, νταξει δεν ειναι ΚΤΜ (περισσοτερα κι απ'τα glx εχουν γινει), αλλα εμφανιζονται κατα καιρους, υπαρχουν και τωρα στο car... 

ισως να εκανα λαθος ψαχτικη αλλα εχει 7 τετραχρονα μονο.

τα HM σε ευρωπη δεν πατενταρονται?

Τροποποιήθηκε από τον Tasos Meli

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

Yep. Ααα μιλας αποκλειστικα για 2t. τοτε ναι, μονο ενα 125 ετυχε να δω πριν λιγο καιρο στο car...

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
EXC-Address Beta Enduro RR (350cc)

Δημοσιεύτηκε

Συμδωνω παντως οτι εμφανησιακα δεν λενε και πολλα....

Ιταλικα ειναι και αυτα σαν τα hm

 

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha YZ (250cc) Airoh Aviator 2.1 Husqvarna sm 570r (576cc)

Δημοσιεύτηκε

When Yamaha announced details of their WR250 and YZ250X last month it was warmly welcomed by two-stroke fans. But it also opened up a lot of questions too. Mostly, is this a complete comeback to enduro for Yamaha and what else can we expect to see? Wanting to dig a little deeper, it was time to contact Leon Oosterhof, Product Manager Off-Road at Yamaha Motor Europe and find out more…

Firstly, why a two-stroke enduro from Yamaha and why now?

Leon Oosterhof: “During the past few years Yamaha decided to re-intensify their commitment in off-road. We put in a lot of effort to update and renew our off-road line-ups both in the motocross and enduro departments. Our four strokes were a success so the next step for Yamaha was to create a suitable solution for two-stroke cross-country fans, since in the US and Australia there’s a great interest for two-stroke off-roaders. The Yamaha YZ250X, with the letter X standing for ‘Cross Country’, was later taken as the base for a two-stroke enduro bike that’s focused on the European market. And that’s actually how the WR250 was born. The bike is developed and distributed by MOTO SPA, an external off-road specialist working directly with Yamaha off-road dealers. They are responsible for adding all required components like the headlight, the taillight, the brake lights, the electronic speedometer etc.”

How long have you been working on this project? How different is the WR250 to the YZ250 motocross model?

“We always considered the YZ250 a very good base for off-road riding, so for us the WR250 project wasn’t that complicated. Most of the refinements made focused on the engine and chassis. To get the torquey and smooth engine characteristics necessary for enduro riding, we made some important modifications to the engine. The WR250 has an updated cylinder head, a new set-up for the power valve system (YPVS), new ignition timing and a modified exhaust system. Additionally the gearing ratio is now wider and the clutch has been adjusted to make it more progressive. In the chassis area the suspension got refinements and the bike now features an 18-inch rear wheel. It also has a fuel reserve function and comes as standard with Metzeler’s Six Days Extreme tyres and a rivet-link chain.”

 

How would you define the target market for the new WR250? Is it more of a competition-focused machine or an overall enjoyable off-road bike?

“Yamaha’s off-road machines have always been known for their versatility and this was also what we were aiming to achieve with the WR250. The engine is both smooth and powerful. The KYB suspension has a plush firmness that offers high comfort, stability and optimum control at high speed. The aluminium frame has always been an advantage. Overall the bike has a lightweight feeling. We believe it’s one both recreational and competition riders can enjoy.”

Is the WR250 a limited edition model? Will it be available all-over Europe and what will its price be?

“The WR250 will be available through selected Yamaha off-road dealers all-over Europe. It’s true that the quantities are limited. With EU4 emission regulations approaching, it’s true that the future of two-stroke enduro bikes are still in doubt. Right at this moment, our short-term goal is to satisfy Yamaha fans looking for a great two-stroke machine. We’re not interested in topping any sales lists with the WR250. The recommended retail price for the UK market is £6,749.”

Are there any plans to expand the two-stroke enduro range with a 300cc bike or maybe add an electric starter to the WR250?

“We are very confident that Yamaha’s current line-up is strong and we hope will satisfy a lot of off-road customers!  Of course we are constantly considering possibilities for future improvements.”

 

Is this the start of a new two-stroke enduro era for Yamaha? In your opinion how much could this affect other Japanese manufacturers?

“As I mentioned before, the greatest hurdle for two-stroke machines is EU4 regulations. It will be a big challenge for most manufacturers to launch two-stroke models able to comply with the very strict European rules soon to be applied to all production bikes. And that’s the reason I think that the chances for any other Japanese brand to come with a two stroke enduro model are slim.”

Finally, will we see the new four-stroke WR450F enter the Enduro 2 World Championship class in 2016?

“I believe everyone would expect to see our brand new WR450F take on the Enduro 2 class of the world championship. Needless to say, motorsports has always been a big passion for us at Yamaha and it’s the best platform to prove performance and reliability. So our aim is to have both our bikes and riders compete in both E1 and E2 classes of the 2016 Enduro World Championship.”

 

http://enduro21.com/index.php/40-general/245-yamaha-s-wr250-why-now-what-else

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα
Sign in to follow this  
Παρακολουθητές 0