GavriilVet

Τακακια ντιζα συμπλέκτη, διακοπτης μιζας, τα αλλαζω μονος μου;


8 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Kawasaki ZR7(S) (750cc) Αλλος ποιος ξερει

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Οτι θελει βγαλσιμο τεποζιτου δε το χω.. ουτε οτι θελει βγαλσιμο τροχου.. .

Τα απο πανω μπας και τα χω να τα κανω μονος μου;

Δηλαδη τακακια πισω που ειναι τελειωμενα, ντιζα συμπλεκτη, διακοπτη μιζας;

Αν ναι, μολις τα αγορασω θα παμε και στο χαου του...

:afro:

Καλησπερες

Τροποποιήθηκε από τον innova 04
Ετικέτες

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda ANF (125cc) Airoh S4

Δημοσιεύτηκε

Οτι θελει βγαλσιμο τεποζιτου δε το χω.. ουτε οτι θελει βγαλσιμο τροχου.. .

Αν δεν εχεις κανα θεμα με μέση, τοτε οκ.

Παντως η αλλαγη τακακιων, δεν ενδείκνυται σαν αρχική εργασία (εννοω αν δεν τα εχεις ξανα-αλλαξει μόνος.)

Μπηκαν ετικετες στο θεμα, πάτα τες και θα σε ανακατευθυνουν σε παρόμοια τόπικ.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda FMX 650

Δημοσιεύτηκε

Για τακάκια και διακόπτες δεν ξέρω, αλλά η ντίζα είναι πολύ εύκολη δουλειά αν δεν περνάει από δυσπρόσιτα σημεία. Το πέρασμά της είναι 5 λεπτά υπόθεση, ο όποιος χρόνος που ίσως θα σου φάει είναι στο ρεγουλάρισμα.

Μπορείς να δεις βιντεάκια στο youtube για να πάρεις μια ιδέα (εγώ έτσι το είχα κάνει), ψάξε για "changing motorbike clutch cable".

Αρχικά, κοιτάς πόσο παίζει η μανέτα σου, ώστε να εχεις έναν "μπούσουλα" για το ρεγουλάρισμα της καινούριας ντίζας. Πχ, εμένα το manual λέει να έχει μισό με ένα πόντο κενό μεταξύ της μανέτας και της βάσης της, που μεταφράζεται σε μια διαδρομή 2 πόντους πάνω-κάτω στην άκρη της μανέτας. Δες λοιπόν πόσο τζόγο έχει η τωρινή σου ρύθμιση. Αν σου έχει κοπεί η ντίζα και δε μπορείς να μετρήσεις μη χαλιέσαι, θα το βρεις μετά με δοκιμές στην καινούρια. Μετά, χαλαρώνεις την παλιά ντίζα και από τις 2 άκρες για να έχει λίγο τζόγο να κινείσαι πιο άνετα. Μετά απλά την ξεβιδώνεις τελείως και από τις 2 άκρες και τη βγάζεις. Παρακολούθα τη διαδρομή που κάνει ώστε να τη θυμάσαι και να περάσεις και την καινούρια έτσι, για να έχει σωστό τέντωμα. Π.χ, αν η ντίζα πρέπει να περνάει από κάποιους οδηγούς και δεν το κάνεις, τότε θα είναι ελεύθερη να "παίζει", με αποτέλεσμα όταν στρίβεις το τιμόνι δεξιά να είναι πιο τεντωμένη και όταν στρίβεις αριστερά να είναι πιο χαλαρή. Αυτό σημαίνει ότι με το τιμόνι αριστερά θα συμπλέκει σε μεγαλύτερη διαδρομή της μανέτας από ότι με το τιμόνι δεξιά.

Εγώ δεν το έχω ακολουθήσει εντελώς αυτό και έχω παρακάμψει έναν οδηγό, γιατί την περνάει πολύ κοντά στο μοτέρ και στην παλιά είχα παρατηρήσει ότι έλιωνε το προστατευτικό της πλαστικό που περιβάλλει το σύρμα. Επειδή όμως η υπόλοιπη διαδρομή της είναι όπως προβλέπεται,, το καταλαβαίνεις μόνο σε μικρές ταχύτητες και επιτόπιες μανούβρες που το τιμόνι στρίβει πολύ (σχεδόν στον τερματισμό του), οπότε εν κινήσει δεν έχει διαφορά. Προφανώς, αυτά πάνε ανάλογα με το μηχανάκι και θα πρέπει να πειραματιστείς λίγο για να δεις τι σε βολεύει.

Επιπλέον, ανάλογα το μηχανάκι, μπορεί να έχει κάποια παξιμαδάκια ή δαχτυλίδια στο σημείο που πιάνει στη μανέτα ώστε να τη σταθεροποιεί και μην "παίζει" στο σημείο εισόδου της μανέτας. Μη τα πετάξεις, γιατί ίσως το ανταλλακτικό της ντίζας να μην τα έχει και να τα χρειάζεσαι.

Περνώντας τώρα την καινούρια ντίζα, ακολουθείς την αντίστροφη διαδικασία. Η ντίζα έχει "ποτηράκια" στις άκρες που μπαίνουν σε υποδοχές στις βάσεις της, μια στη μανέτα και μία κάτω στο λεβιέ που κινεί τους δίσκους. Γενικά, το βγάλε-βάλε είναι πολύ εύκολο. Πάμε τώρα στη ρύθμιση.

Εδώ το κόλπο είναι να ρεγουλάρεις σωστά πρώτα από την κάτω άκρη και όχι από τη μανέτα. Ο λόγος είναι διπλός. Πρώτον, ο ρεγουλατόρος της μανέτας έχει μικρότερη ωφέλιμη διαδρομή. Δεύτερον, τουλάχιστον στο δικό μου μηχανάκι η ντίζα σφίγγει με την ίδια φορά που ξεβιδώνει. Συνεπώς, αν δεν έχεις ρυθμίσει σωστά τον κάτω ρεγουλατόρο και πρέπει να σφίξεις από τον πάνω, η ντίζα σου ίσως να παίζει στα όρια με κίνδυνο να βγει. Και αντίστροφα να είναι στο δικό σου, πάλι το σωστό είναι να ρυθμίζεις πρώτα από κάτω.

Οπότε, αυτό που κάνεις είναι αφήσεις όσο περισσότερο τζόγο μπορείς από τον κάτω ρεγουλατόρο και να βιδώσεις τέρμα τον πάνω ρεγουλατόρο ώστε η ντίζα να είναι σταθερή στη μανέτα. Έχοντας σταθερό το πάνω άκρο, μπορείς να καταλάβεις πιο εύκολα και πώς δουλεύει το κάτω. Έχοντας σταθεροποιήσει τη ντίζα στο πάνω άκρο, μπορείς τώρα να μαζέψεις τα "μπόσικα" ρυθμίζοντας μόνο τον κάτω. Ο κάτω ρεγουλατόρος συνήθως έχει 2 κόντρα παξιμαδάκια. Αρχικά, σφίγγεις-ξεσφίγγεις τα κάτω παξιμαδάκια ώστε να αποκτήσουν ένα κενό μεταξύ τους. Μετά, πειράζεις μόνο το ένα παξιμάδι ωστε να πάει δίπλα στο άλλο και βλέπεις αν αυτό που κάνεις τεντώνει ή χαλαρώνει τη ντίζα.

Οπότε τώρα ξέρεις τι κάνεις για να "μαζέψει" και τι για να χαλαρώσει, άρα απλά το πειράζεις μέχρι να δεις στη μανέτα τα ίδια διάκενα που είχες πριν την αλλαγή. Αν δεν είχες μετρήσει γιατί πχ η παλιά ντίζα ήταν ήδη κομμένη, απλά παίξε με μισό ως ένα πόντο κενό μεταξύ της μανέτας και της βάσης της για αρχή. Έτσι κι αλλιώς, θα κάνεις κάποιες δοκιμές για να δεις αν σε βολεύει. Όταν λοιπόν τα κάνεις όλα αυτά, βάζεις μπροστά, κάθεσαι πάνω και με πατημένο (καλού κακού) το μπροστινό σου φρένο βάζεις μια πρώτη. Εφόσον δεν κλωτσήσει (δεν μπήκε καρφωτή η ταχύτητα αλλά κανονικά), με το μηχανάκι στο ρελαντί αφήνεις το φρένο και αρχίζεις να αφήνεις σταδιακά μανέτα συμπλέκτη για να συμπλέξεις, και βλέπεις πού αρχίζει να τραβάει και πάει να ξεκινήσει. Οπότε έχουμε την εξής διάγνωση:

  • Αν κουμπώνει σκληρά το κιβώτιο σε σχέση με πριν, τότε δεν αποσυμπλέκει τελείως. Πρέπει να τεντώσεις λίγο τη ντίζα για να τραβάει πιο καλά τον λεβιέ που κινεί τους δίσκους.
  • Αν η διαδρομή της μανέτας που πιάνει ο συμπλέκτης είναι μικρή, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύει να τον ελέγξεις με ακρίβεια, τότε πάλι η ντίζα είναι πιο χαλαρή από ότι πρέπει και θέλει λίγο τέντωμα.
  • Αν η μανέτα πιάνει πολύ ψηλά, με αποτέλεσμα στο κάτω της μέρος (όσο πας προς το γκριπ) να μην κανει πλέον τίποτα (άρα το καλώδιο είναι ήδη τραβηγμένο τέρμα), τότε σε παίρνει να την χαλαρώσεις λίγο.

Αυτές τις τελικές ρυθμίσεις μπορείς να τις κάνεις και από τον πάνω ρεγουλατόρο, αρκεί να μη θέλουν πάνω από 1-2 στροφές του παξιμαδιού.

Φαίνονται πολλά όταν τα βλέπεις γραμμένα, αλλά στη χειρότερη είναι μισή ώρα δουλειά για κάποιον που δεν το έχει ξανακάνει. Απλά να ξέρεις ότι όσο οδηγάς θα παρατηρείς μικροδιαφορές τον πρώτο καιρό, μέχρι να κάτσει τελείως η ντίζα και να πάρει τη φόρμα της, οπότε ίσως χρειαστεί να κάνεις 3-4 μικρορυθμισούλες τις πρώτες βδομάδες.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZR7(S) (750cc) Αλλος ποιος ξερει

Δημοσιεύτηκε

Αν δεν εχεις κανα θεμα με μέση, τοτε οκ.

Παντως η αλλαγη τακακιων, δεν ενδείκνυται σαν αρχική εργασία (εννοω αν δεν τα εχεις ξανα-αλλαξει μόνος.)

Μπηκαν ετικετες στο θεμα, πάτα τες και θα σε ανακατευθυνουν σε παρόμοια τόπικ.

Γρήγορη ανταποκρισή, οπως και για το χτεσινο 3πλο ποσταρισμα, thnx

Ευχαριστω πολυ για την απαντηση, και για τον κοπο που εκανες να τη γράψεις.. :grin:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZR7(S) (750cc) Αλλος ποιος ξερει

Δημοσιεύτηκε

Aσχετο-σχετικο ερώτημα, εκτος απο το ebay, ανταλλακτικάδικα με μεταχειρισμένα μέρη, εχει κανενα σε αθήνα; ειναι πιο φτηνα σε γενικές γραμμές, η απο το e bay μονο;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda FMX 650

Δημοσιεύτηκε

Για Αθήνα δεν ξέρω, αλλά σε ότι αφορά το internet εκτός από το ebay υπάρχουν και online μοτομάγαζα με ΟΕΜ ανταλλακτικά. Εμένα όταν μου κόπηκε η ντίζα και μίλησα με την αντιπροσωπεία της Θεσσαλονίκης, μου είχαν πει ότι θα έπρεπε να περιμένω να έρθει απο Αθήνα το ανταλλακτικό και έκανε και καμιά 30φεύγα γιούρια.

Επειδή πλησίαζε και το service μου και είχα κάτι μαζεματάκια σε αναλώσιμα, είπα να τα πάρω όλα μαζί από Internet. Τελικά πήρα ντίζα, ένα πλαστικό για το μαρσπιέ του συνεπιβάτη, μπουζί ιριδίου και φίλτρο λαδιού, με τα ίδια λεφτά συν κάτι ψιλά παραπάνω.

Τσέκαρε πχ εδώ: http://www.wemoto.com/

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda CBF250 '07 Honda NC750X ABS DCT (745cc)

Δημοσιεύτηκε

μεταχειρισμένες ντίζες δεν θα έπερνα με τίποτα...

τώρα, για μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (μασπιέ, βάσεις, φλας κλπ) ναι...:

έχει έναν στην Θηβών 109 (Ζωγας)

και κάπου έχω ακούσει και για Γέρακα, από σταυρό αριστερά "στον κεντρικό δρόμο"

αλλά δεν κατάλαβα αν εννοούν στρίβοντας αριστερά πάνω από τη γέφυρα,

αν μετά στο 1 φανάρι πας αριστερά ή δεξιά προς Παίδων Πεντέλης...

και οι δύο κατευθύνσεις / δρόμοι θεωρούνται κεντρικοί.....

για καινούργια....

Σε αντιπροσωπίες, και στον Μίχα επί της Μιχαλακοπούλου στην άνοδο (από κέντρο προς Κατεχάκη) στο δεξί σου χέρι μετά το φανάρι του Παίδων στο Γουδί

και κάποτε έπαιζε και ο Γαλέος αλλά από όσα έχω ακούσει έχει κλείσει οριστικά (αν κάνω λάθος ας διορθώσει κάποιος, να ξέρω κι εγώ τι παίζει)

α !! - για μεταχειρισμένα, είχε κάποτε και ένα στην Ηλιουπόλεως (προέκταση της Βουλιαγμένης από τα Lidl προς κέντρο)

στο δεξί σου χέρι...με ένα παπάκι κρεμασμένο αντί για ταμπέλα απ'έξω...αλλά πλέον δεεεεεν......

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZR7(S) (750cc) Αλλος ποιος ξερει

Δημοσιεύτηκε

Ωραιοι, ψαχνω γενικα να αλλαξω διακοπτες, καποια στιγμη να κολλησω-επισκευασω κουστουμι, γενικα σε δουλεια να βρισκομαστε..

Αυτο που λες originalsd στο γερακα ξέρω που ειναι, ειναι στη κλεισθενους αριστερά, ανεβαινοντας, πριν βρεις τη γεφυρα..

Το ειχε προσεξει πριν παρω τη μηχανη, και τωρα περναω σπανιως απο κει λογω μετακομισης, καλα που μου το θυμισες!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα