apostat

GPS, και τι κάνουμε με αυτό.

261 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Υπάρχουν πολλοί συμφορουμίτες που θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν κάποιο σύστημα GPS, αλλά δεν το ξεκινάνε καν, επειδή τους φαίνεται βουνό.

Εκτός αυτού οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν σε τι μπορεί να τους βοηθήσει κάτι τέτοιο.

Αυτό το τόπικ, θα προσπαθήσει να παρουσιάσει μερικές από τις δυνατότητες που προσφέρει το σύστημα συνδυάζοντας διάφορες τεχνολογίες.

Αρχίζουμε λοιπόν από τα βασικά:

Τι είναι το GPS.

Το GPS είναι ένα πλέγμα δορυφόρων που εκπέμπουν κάθε δευτερόλεπτο την ακριβή ώρα. Τίποτε άλλο. Ο δέκτης GPS δέχεται το σήμα από περισσότερους δορυφόρους, υπολογίζει την καθυστέρηση του σήματος από τον καθένα και βγάζει ένα συμπέρασμα για το που ακριβώς βρίσκεται. Αυτό το σημείο στον χάρτη που καθορίζει την θέση μας λέγεται στίγμα. Είναι ένα ζευγάρι αριθμών, που περιγράφουν την γωνιακή απόσταση μας από τον ισημερινό στον κάθετο άξονα, και την γωνιακή απόστασή μας από την κάθετη γραμμή που περνάει από το Greenwich της Αγγλίας στον οριζόντιο άξονα.

Αφού έχουμε λοιπόν το στίγμα μας, κάτι πρέπει να κάνουμε με αυτό. Η πιο απλή εφαρμογή είναι να δείξουμε την θέση μας πάνω σε έναν χάρτη. Εκτός από την θέση μας, η πληροφορίες που μας δίνει ο δέκτης μας επιτρέπουν να ξέρουμε και το υψόμετρο, την κατεύθυνση στην οποία κινούμαστε, όπως και την ταχύτητα μας.

Αφού λοιπόν έχουμε ανά πάσα στιγμή αυτά τα στοιχεία, μπορούμε να βάλουμε ένα πρόγραμμα να μας τα δείξει.

Στο παράδειγμα βλέπουμε ένα κομμάτι μιας διαδρομής από την Ανδρίτσαινα Πελοποννήσου προς τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα. Εμείς είμαστε την κορυφή του βέλους. (Πρόγραμμα OziExplorerCE)

post-275-1161166375_thumb.jpg

Πιο έξυπνα προγράμματα μπορούν να μας βοηθήσουν να πάμε και από τον σωστό δρόμο, να κάνουν δηλαδή πλοήγηση. Αυτά τα προγράμματα έχουν έναν χάρτη μέσα τους, όπου είναι καταγεγραμμένοι όλοι οι δρόμοι, καθώς και οι ονομασίες των δρόμων/περιοχών. Το GPS μας δίνει το στίγμα μας, το πρόγραμμα μπορεί να υπολογίσει την κατάλληλη διαδρομή για να πάμε εκεί που θέλουμε, και να μας βοηθήσει να το πράξουμε. Αυτά τα προγράμματα μας δίνουν φωνητικές και οπτικές οδηγίες. Όταν πλησιάζουμε σε κάποιο σημείο που θα πρέπει να διαλέξουμε δρόμο, μας το δείχνουν και μας το λένε: "Σε 500 μέτρα στρίψτε δεξιά".

Μια άλλη πολύ καλή εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων είναι και η υποστήριξη που μας παρέχουν όταν οδηγούμε σε έναν άγνωστο ορεινό δρόμο. Βλέπουμε στο βάθος μια στροφή, δεν βλέπουμε όμως πως εξελίσσεται, τι μας περιμένει μετά. Μια γρήγορη ματιά στο display, και ο κόσμος φαίνεται πιο καθαρός. Χρησιμοποιώ κατά κόρον αυτήν την δυνατότητα, ειδικά όταν οδηγώ νύχτα με βρώμικη από τα κουνούπια ζελατίνα. Κάνει την ζωή εύκολη.

Να και ένα παράδειγμα για το τι βλέπουμε: (Πρόγραμμα Destinator PN)

post-275-1161166404_thumb.jpg

Πολύ όμορφη εφαρμογή είναι και η αρχειοθέτηση των διαδρομών μας, η οποία μπορεί να μας βοηθήσει πάρα πολύ στον προγραμματισμό της επόμενης βόλτας. Εδώ βλέπουμε τον χάρτη της Πελοποννήσου με τις διαδρομές που έκανα το φετινό καλοκαίρι.

post-275-1161166438_thumb.jpg

Μια άλλη χαριτωμένη εφαρμογή είναι η μεταφορά των διαδρομών μας στο GoogleEarth. Το αρχείο που εισάγουμε αποτυπώνει την διαδρομή μας και μπορεί να αναπαρασταθεί από το GoogleEarth σαν να πετάμε με αεροπλάνο χαμηλά από πάνω. Αν η περιοχή έχει καλή ανάλυση, μπορεί κανείς να ξαναδεί την βόλτα του αυτούσια. Εδώ είναι μια μικρή διαδρομή από την Ανδρίτσαινα προς τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα, την οποία μπορεί ο καθένας να δει στο PC του. Κάνουμε double click πάνω στο αρχείο apollon.klm (που είναι εδώ μέσα Apollon.zip, αλλάξτε το όνομα σε Apollon.kml) , ανοίγει το GooogleEarth και ζουμάρει στην διαδρομή που φαίνεται με κίτρινο χρώμα. Ανοίγουμε πάνω αριστερά το Temporary Places, το GPS2GE document, τον GPS2GE folder, μαρκάρουμε το LINE και πατάμε το εικονίδιο για play. (Ενεργοποιήστε και το terrain για να φαίνονται σωστά τα βουνά και τα λαγκάδια.)

Αυτό είναι που βλέπουμε:

post-275-1161166577_thumb.jpg

Γενικά ο GoogleEarth προσφέρεται για διάφορα παιχνίδια, σοβαρά και ευτράπελα. Μπορούμε για παράδειγμα να προσθέσουμε στις πληροφορίες EXIF που έχουν όλες οι φωτογραφίες από ψηφιακές μηχανές το στίγμα, από το οποίο τραβήχτηκε η φώτο, και να το βάλουμε μέσα στον GoogleEarth. Θα μας βγάλει ένα σημαδάκι πάνω στον χάρτη, που αν το πατήσουμε, θα μας δείξει την φωτογραφία που τραβήξαμε σε αυτό το σημείο.

Αυτά τα ολίγα για την ώρα. Αν έχει κανείς ενδιαφέρον, μπορούμε να προχωρήσουμε και στα ενδότερα της τεχνολογίας και των προγραμμάτων που χρειάζονται για αυτήν.

Τροποποιήθηκε από τον apostat
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Για ανάλυσε Στάθη γιατί πορώθηκα........

:_rock-on:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda xl1000v (1000cc) HJC HQ-1 Carbon MV Agusta f4750 (749cc)

Δημοσιεύτηκε

...δώσε πράμα στο λαό...Δώσε!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

Κάντε πρώτα μια ... μαζική παραγγελία με απορίες. :D

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200GS ADV Αλλος

Δημοσιεύτηκε

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟΠΙΚ....ΑΦΟΥ ΤΟ ΑΡΧΙΣΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,ΑΝ ΤΙΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Η ΣΥΝΝΕΦΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Η ΚΑΚΟΚΑΡΙΑ,ΜΕ ΤΙ ΚΡΗΤΙΡΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΙΔΟΥΣ ΣΥΣΚΕΥΗ .ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ,ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΝ ΚΛΠ..... :ok:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟΠΙΚ....ΑΦΟΥ ΤΟ ΑΡΧΙΣΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,ΑΝ ΤΙΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Η ΣΥΝΝΕΦΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Η ΚΑΚΟΚΑΡΙΑ,ΜΕ ΤΙ ΚΡΗΤΙΡΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΙΔΟΥΣ ΣΥΣΚΕΥΗ .ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ,ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΝ ΚΛΠ..... :ok:

Ακριβώς :_thumbsup: +1

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

A και Σταθη το apollon.zip ειναι corrupted λει..... :(

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Africa Twin

Δημοσιεύτηκε

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟΠΙΚ....ΑΦΟΥ ΤΟ ΑΡΧΙΣΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,ΑΝ ΤΙΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Η ΣΥΝΝΕΦΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Η ΚΑΚΟΚΑΡΙΑ,ΜΕ ΤΙ ΚΡΗΤΙΡΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΙΔΟΥΣ ΣΥΣΚΕΥΗ .ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ,ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΝ ΚΛΠ..... :ok:

Μια συνηθισμενη συσκευη δουλευει με περιπου 5 μετρα ακριβεια, πραγμα το οποιο σημαινει οτι γι'αυτες τις εφαρμογες ειναι μια χαρα ακριβεια. Υπαρχουν και ποιο ακριβης συσκευες, αλλα το κοστος ανεβαινει εκθετικα :_thumbsup:

Γενικα οι καιρικες συνθηκες δεν τις επηρεαζει. Δεν αποκλειεται βεβαια λογω συννεφιας ή υγρασιας καποια μερα να μην εχεις και τοσο καλο στιγμα, αλλα σπανια.....

Με κριτηριο τι θελεις να κανει. Μονο GPS? GPS και Windows? Και φωτογραφικη? Και τηλεφωνο? Και ασυρματο δικτυο? Υπαρχουν πολλες επιλογες.....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Και κατι αλλο...

Το λογισμικό που παίζει είναι μονο το destinator??? ή υπαρχουν και άλλα..

Το destinator ειναι το ποιο αξιόλογο ετσι?

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200GS ADV Αλλος

Δημοσιεύτηκε

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕΥΗ GPS ΔΕΝ ΛΕΩ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟ 'Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΛΠ....ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΣΥΣΚΕΥΕΣ...ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΩ ΠΩΣ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ...

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Yamaha TDM (900cc) HJC FG-ST CRUCIAL MC1 Yamaha ??? (<1000cc)

Δημοσιεύτηκε

πολυ καλο ποστ...more please!!!

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

A και Σταθη το apollon.zip ειναι corrupted λει..... :(

Σόρυ, το διόρθωσα. Άλλαξε το όνομα σε Apollon.kml. Επειδή δεν μπορώ να το ανεβάσω απ΄ευθεία σαν kml, το έβαλα σαν zip.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

Σόρυ, το διόρθωσα. Άλλαξε το όνομα σε Apollon.kml. Επειδή δεν μπορώ να το ανεβάσω απ΄ευθεία σαν kml, το έβαλα σαν zip.

Thanx :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Africa Twin

Δημοσιεύτηκε

Η αποψη μου ειναι η εξης.....Προτιμησε ενα Pocket PC που να εχει και GPS. Με αυτο θα πετυχεις καλη ακριβεια για την δουλεια που το θελεις, παρα πολλα προγραμματα και ολο και καποια αλλη χρηση θα του βρεις εφ'οσον προκειται για ενα μικρο υπολογιστη με windows. Αν ψαξεις θα βρεις απο 300 ευρω τετοιο μηχανημα. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

Ας αρχίσουμε με το εξοπλισμό σε Hardware.

Υπάρχουν δύο μεγάλες ομάδες: Τα μηχανάκια της Garmin, και τα PocketPC. Τα πρώτα φημίζονται για την στιβαρή κατασκευή τους και τον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, τα δεύτερα τρέχουν λειτουργικό της Microsoft, με ότι αυτό συνεπάγεται. Υπάρχουν και άλλα μηχανάκια, όπως τα κινητά που τρέχουν symbian, αλλά είναι πολύ περιορισμένα στις εφαρμογές τους, γι αυτό τα αφήνουμε. (Εκτός αν έχει κάποιος και θέλει να μας πει)

Για τα Garmin θα σας πούνε άλλοι που τα έχουν και τα ξέρουν. Εγώ θα σας πω για τα PocketPC.

Με πια κριτήρια διαλέγουμε ένα μηχανάκι: Αφήνοντας την τιμή τελευταία, πιάνουμε πρώτα τις δυνατότητες.

Όλα τα PocketPC με Windows mobile λειτουργικό τρέχουν τα ίδια προγράμματα. Έχουν το λειτουργικό και κάποιες στάνταρ εφαρμογές ενσωματωμένες στο ROM του μηχανήματος, και εγκαθιστούν οποιαδήποτε άλλη στο RAM. Πρέπει να κατανοήσουμε, ότι όλα τα προγράμματα μαζί με τα δεδομένα βρίσκονται κατʼαρχήν στο RAM του PocketPC, που σημαίνει ότι το PC δεν σβήνει ποτέ. Απλά το βάζουμε να δουλεύει σε ένα πολύ αργό και οικονομικό modus όταν το κλείνουμε. Αυτό σημαίνει, ότι ότι έχουμε εγκαταστήσει θα χαθεί, αν το ξελιγώσουμε χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Είναι λοιπόν ένα σοβαρό κριτήριο η τροφοδοσία. Τα φθηνά PocketPC δεν προσφέρουν την δυνατότητα να αλλάζουμε μπαταρίες. Τα ακριβότερα μπορούν να το κάνουν, επειδή έχουν μία επιπλέον εσωτερική μπαταρία που κρατάει το σύστημα ζωντανό όσο αλλάζουμε την εξωτερική. Ένα τέτοιο σύστημα έχει μια απεριόριστη αυτονομία, ανάλογα από τον αριθμό μπαταριών που κουβαλάμε μαζί μας. Εγώ έχω μία εφεδρική, και μπορώ να το έχω ανοικτό περίπου 12 ώρες συνεχόμενα μέχρι να χρειαστώ πρίζα.

Κάρτες μνήμης: Σχεδόν όλα παίρνουν SD κάρτες, κάποια παίρνουν επιπλέον και CF. Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε μερικά μηχανάκια ως προς το μέγεθος των καρτών που δέχονται. 1GB κάρτα είναι όμως σχεδόν απαραίτητη. Πάνω στην κάρτα μπορούμε να εγκαταστήσουμε τα προγράμματα και να καταγράφουμε τα αρχεία μας, είναι δηλαδή κάτι σαν τον σκληρό δίσκο του PC. Προσοχή! Η κάρτα δεν μας σώζει σε περίπτωση αδειάσματος της μπαταρίας, επειδή έτσι σβήνει και το εγκατεστημένο πρόγραμμα. Το πρόγραμμα υπάρχει μεν στην κάρτα, πρέπει όμως να ξαναστιθεί (για να καταχωρηθεί στην registry, για τους μυημένους)

Αν μπορούμε να βρούμε βέβαια μια άλλη πηγή ρεύματος (αναπτήρας αυτοκινήτου, εξωτερικό πακέτο με μπαταρίες κλπ.) τότε η αξιολόγηση αλλάζει, αφού κατά τα άλλα τα μηχανάκια είναι ισάξια.

H κεραία GPS: Υπάρχουν πολλά μηχανάκια εν τω μεταξύ που έχουν ενσωματωμένη κεραία. Άλλα που δεν έχουν, μπορούν να συνδέσουν μία είτε μέσω Bluetooth, είτε με σειριακό καλώδιο. Το πλεονέκτημα των πρώτων είναι η ευκολία στην χρήση, αυτό των δεύτερων, το ότι δεν τροφοδοτούν και την κεραία με την μπαταρία τους, αφού αυτή έχει δικιά της.

Το σύστημα GPS έχει μεγάλη ακρίβεια, όταν το χρησιμοποιεί ο αμερικάνικος στρατός. Στην πολιτική του έκδοση έχει μια ενσωματωμένη ανακρίβεια μερικών μέτρων, η οποία όμως μπορεί να μας χαλάσει την δουλειά, όταν ήμαστε μέσα σε πόλη. Δεν θέλει και πολύ να νομίσει, ότι βρισκόμαστε στον παράλληλο δρόμο και να μας στείλει έτσι αλλού για αλλού. Τα προγράμματα πλοήγησης προσπαθούν να κάνουν μια αξιολόγηση του στίγματος, θωρώντας μάλλον απίθανο να πηδήξαμε πάνω από τις πολυκατοικίες μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, και τα καταφέρνουν αρκετά καλά. Αν όμως ξεκινήσουμε με λάθος στίγμα μπορεί να χρειαστεί αρκετή ώρα για να καταλάβει το πρόγραμμα ότι πάμε αλλού. Περισσότερα πάνω σε αυτό όταν πιάσουμε τα προγράμματα πλοήγησης.

Ο επεξεργαστής: Όσο πιο γρήγορος, τόσο πιο ρευστή θα είναι η λειτουργία. Τα προγράμματα δουλεύουν και με αργούς επεξεργαστές, είναι όμως λίγο δύσχρηστα και εκνευριστικά. Οι επεξεργαστές που παίζουν αυτήν την στιγμή είναι οι XScale της Intel, και είναι κατάλληλοι για όλες τις δουλειές όταν λειτουργούν με πάνω από 300MHz.

Η μνήμη: Η ROM μας λεει μόνο πόσα ενσωματωμένα προγραμματάκια προσφέρει το σύστημα από μόνο του. Το βασικό είναι η RAM, επειδή ανεξάρτητα που έχουμε εγκαταστήσει τα προγράμματα, αυτά φορτώνονται πάντα στην RAM για να τρέξουν. 32MB είναι το ελάχιστο που χρειαζόμαστε κάνοντας διάφορα κόλπα για να τα αφήσουμε όλα ελεύθερα, πάνω από 64MB είναι υπεραρκετό για τα πάντα.

Οθόνη: Υπάρχει η κλασική οθόνη με ανάλυση ένα τέταρτο την VGA, και τα πιο χλιδάτα μοντέλα με ανάλυση VGA. Τα τελευταία δεν σημαίνει ότι σου δείχνουν περισσότερα πράγματα, απλά σου τα δείχνουν με μεγαλύτερη ευκρίνεια. Αν το πρόγραμμα που τρέχουμε το υποστιρίζει, μπορεί και να τρέχει σε καθαρό modus VGA, το οποίο ανάλογα την εφαρμογή μπορεί να είναι από πολύ εύχρηστο μέχρι αδιάφορο.

Επικοινωνία: Τα PocketPC ξέρουν ένα σωρό τρόπους επικοινωνίας με τον έξω κόσμο. Αυτό που έχουν όλα εκ των πραγμάτων, είναι η δυνατότητα να συνδεθούν με καλώδιο με ένα PC για να ανταλλάξουν στοιχεία και να εγκαταστήσουν προγράμματα. Αυτή η μορφή επικοινωνίας καλύπτει και σχεδόν όλες τις ανάγκες. Από εκεί και πέρα, υπάρχει το Bluetooth (ασύρματη επικοινωνία με άλλα μηχανάκια, κεραίες GPS, κινητά ή το PC), το WiFi (ασύρματο δίκτυο), GSΜ (κινητό τηλέφωνο), GPRS (σύνδεση data μεσω κινητού). Τα μηχανάκια με περισσότερες από μία υποδοχές για κάρτες, μπορούν π.χ. στην θήρα CF να κολλήσουν και διάφορα άλλα μηχανήματα, όπως barcode scanner, μικρόφωνα, κάρτες κινητών κλπ.

Αν το μηχανάκι έχει ενσωματωμένη κεραία GPS, τότε η στάνταρ σύνδεση με το καλώδιο είναι αρκετή. Αν δεν έχει, καλό είναι να έχει Bluetooth για να συνδέσουμε μια εξωτερική κεραία.

Βάσεις στήριξης: Υπάρχουν ένα σωρό για αυτοκίνητα και μερικές για μηχανές. Η πιο σωστή βάση, η οποία καθιστά ένα PocketPC ισάξιο με ένα Garmin από άποψη προστασίας από βροχή, χτυπήματα κλπ, είναι η Palm Armor. Αν είναι κάποιος λίγο καμικάζι, μπορεί να κάνει και κάτι αυτοσχέδιο και να ελπίζει ότι η μοίρα κοιτάει αλλού. Σε εμένα λειτουργεί το κόλπο εδώ και 3 χρόνια.

Στο επόμενο κεφάλαιο θα μιλήσουμε για τα προγράμματα που έχουν να κάνουν με το GPS

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200GS ADV Αλλος

Δημοσιεύτηκε

ερωτηση.....

εχω ενα κουνιστο νοκια Ν70...υπαρχει ενα προγραμμα route66 το οποιο "παρεα" με μια κεραια μπλε δοντιου μετατρεπετε σε gps...γνωριζει κανεις αν υπαρχουν τετοιου ειδους προγραμματα για ολη την χωρα ....;

και αν αξιζει να μετατρεψεις το κινιτο σε gps απο το να παρεις ενα Palm.... :_w00t:

σιγουρα μειονεκτημα αποτελει η μικρη οθονη αλλα....αλλο 300 αλλο 30€(τοσο εχει η κεραια)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

:respekt::worthy::worthy::worthy::worthy::worthy::worthy:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

ερωτηση.....

εχω ενα κουνιστο νοκια Ν70...υπαρχει ενα προγραμμα route66 το οποιο "παρεα" με μια κεραια μπλε δοντιου μετατρεπετε σε gps...γνωριζει κανεις αν υπαρχουν τετοιου ειδους προγραμματα για ολη την χωρα ....;

και αν αξιζει να μετατρεψεις το κινιτο σε gps απο το να παρεις ενα Palm.... :_w00t:

σιγουρα μειονεκτημα αποτελει η μικρη οθονη αλλα....αλλο 300 αλλο 30?(τοσο εχει η κεραια)

Το route66 ήταν το πρώτο πρόγραμμα πλοήγησης που αγόρασα λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες. Είχε μόνο την Αθήνα μέσα και είχε σχεδόν όλους τους μονόδρομους λάθος. Ήταν μια αρπαχτή της route66 για να πουλήσουν στους καλομαθημένους και πανικοβλημένους βορειοευρωπαίους. Από τότε και μετά δεν έγινε καμία εξέλιξη.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Africa Twin

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνω απολυτως με τον apostat. 2 παρατηρησεις μονο.....

1) αν το pocket pc εχει windows 2005 δεν χανει τα δεδομενα και ας μεινει απο μπαταρια!! Ειναι κατι που διορθωθηκε!

2) Εγω προτειμω τα ενσωματομενα GPS γιατι δεν κουβαλαω ενα καρο συσκευες...και ενα καρο φορτιστες.

Κινητο, φωτογραφικη, pda και gps παει πολυ, αφου μπορω να γλυτωσω το τελευταιο το κανω... Αποψη μου παντα :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Africa Twin

Δημοσιεύτηκε

ακομα ετσι ειναι......η λεξη αρπαχτη ειναι οτι ποιο ευστοχο μπορει να πει καποιος. :_thumbsup:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW R 1200GS ADV Αλλος

Δημοσιεύτηκε

νομίζω Στάθη πως εχει γινει καποια αναβαθμιση στο προγραμματακι αυτο...παντω σε εμενα δουλεψε μια χαρα,με μονη εξαιρεση την μικρη οθονη και την επεξεργασια δεδομενων ...λογω κινιτου(μικρος επεξεργαστης)...αν υπαρχει προγραμμα τυπου DESTINATOR για κινιτο πιστευω πως θα ειναι καλο διοτι ειναι θφηνη λυση....οχι τοσο αξιοπιστη οσο η συσκευη gps αλλα.... αλλο 300+ αλλ0 30...

και απο οσο ξερω ,μπορει να κανω λαθος, gps 300€.... δεν ειναι και οτι καλυτερο....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημοσιεύτηκε

:respekt:

Στάθη προχωρα σε θέλει όλη χώρα.

:ok:

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

Τα προγράμματα GPS.

Υπάρχει μια πληθώρα προγραμμάτων που χρησιμοποιούν το στίγμα του GPS για να μας δείξουν κάτι. Τα πιο απλά είναι κάτι σαν ηλεκτρονικές πυξίδες και δείχνουν τα βασικά: Υψόμετρο, ταχύτητα, προσανατολισμό, στίγμα κλπ.

Τα πιο προχωρημένα χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία και έναν χάρτη, οπότε μας δείχνουν και που βρισκόμαστε.

Θα συζητήσουμε λίγο για αυτά τα προγράμματα παίρνοντας σαν παράδειγμα το OziExplorerCE, επειδή πρώτον το γνωρίζω καλά, και δεύτερον είναι αρκετά αντιπροσωπευτικό για τις δυνατότητες αυτού του τύπου προγραμμάτων.

Χρειαζόμαστε κατ΄αρχήν έναν χάρτη, ο οποίος να είναι ακριβείας ως προς την απεικόνιση του. (Οι περισσότεροι δεν είναι, ακόμα και αυτοί που σαν χαρτί φαίνονται φοβεροί)

Τον χάρτη αυτό μπορούμε ακόμα και να τον σκανάρουμε από χαρτί, ή να τον ζωγραφίσουμε οι ίδιοι, αν έχουμε τέτοια λόξα. Μπορούμε να κλέψουμε και να ράψουμε κάτι και από το GoogleEarth.

Όταν τον έχουμε λοιπόν σε ψηφιακή μορφή, πρέπει να τον καλιμπράρουμε, δηλαδή να πούμε στο πρόγραμμα τι μας δείχνει αυτός ο χάρτης. Αυτό το κάνουμε, σημαδεύοντας 2 τουλάχιστον σημεία του χάρτη και δίνοντας τις συντεταγμένες αυτών των σημείων στο πρόγραμμα. Τα σημεία αυτά τα βρίσκουμε από αλλού, π.χ. από το GoogleEarth, ή τα καταγράφουμε οι ίδιοι με το GPS και ένα από τα απλά προγραμματάκια που είπαμε στην αρχή.

Το πρόγραμμα μετά υπολογίζει μόνο του σε πιο σημείο του χάρτη αναφέρεται το στίγμα του GPS και μας το δείχνει. Το OziExplorerCE προσφέρει και πολλά άλλα ωραία πράγματα εκτός από το στίγμα μας. Μπορούμε να προγραμματίσουμε μία διαδρομή και να το βάλουμε να μας ειδοποιεί κάθε φορά που πρέπει να αλλάξουμε πορεία, φτιάχνοντας έτσι ένα δικό μας σύστημα πλοήγησης.

Ανάλογα τον χάρτη που έχουμε, μπορεί ένα τέτοιο πρόγραμμα να είναι πάρα πολύ εύχρηστο. Σκεφτείτε έναν πολύ λεπτομερειακό χάρτη ενός βουνού (υπάρχουν πάρα πολύ καλοί στην Ανάβαση www.mountains.gr ), όπου μπορούμε να αλωνίσουμε με το KTM μας όλα τα μονοπάτια με ασφάλεια. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί επίσης να καταγράψει και την διαδρομή που κάναμε σε αρχείο. Αυτό το αρχείο μπορούμε να το ξαναπαίξουμε μετά σε πραγματικό χρόνο στο OziExplorer στο PC μας, και να κάνουμε και διάφορες αναλύσεις και διαγράμματα (ταχύτητα, υψόμετρα κλπ)

Η πιο εξεζητημένη εφαρμογή του GPS είναι τα προγράμματα πλοήγησης. Αυτά είναι αρκετά σύνθετα προγράμματα που εκ των πραγμάτων φέρουν και έναν διανυσματικό χάρτη μεγάλης ακριβείας. Ο χάρτης αυτός δεν απεικονίζει απλά τον χώρο, αλλά έχει και άπειρες πληροφορίες ως προς τον τύπο του δρόμου, ονόματα οδών και αριθμούς σπιτιών, συνήθεις ταχύτητες που μπορούμε να πετύχουμε σε κάθε δρόμο, που έχει βενζινάδικα, φαρμακεία, νοσοκομεία κλπ (τα λεγόμενα σημεία ενδιαφέροντος, ή αλλιώς POI). Μπορούμε επίσης να γεμίσουμε τα αρχεία του με δικές μας πληροφορίες. Πού φάγαμε τον καλύτερο γύρο πίτα, ποιους δρόμους δεν θέλουμε με τίποτα να χρησιμοποιήσουμε κλπ.

Αυτά τα προγράμματα ξέρουν που βρισκόμαστε, χρησιμοποιώντας το στίγμα του GPS. Όταν λοιπόν πούμε που θέλουμε να πάμε, υπολογίζουν την διαδρομή και μας πάνε μόνα τους. Η πλοήγηση γίνεται με τη διαδρομή που βλέπουμε στο display του PocketPC, αλλά και με φωνητικές οδηγίες. Αν για κάποιον λόγο αγνοήσουμε την πρόταση και πάμε από αλλού, το πρόγραμμα υπολογίζει εκ νέου μια εναλλακτική διαδρομή για να μας πάει στον προορισμό μας. Η μεγαλύτερη χρηστικότητά τους είναι βέβαια όταν είμαστε μέσα σε μια άγνωστη πόλη και δεν έχουμε ιδέα πως θα πάμε.

Όπως είναι απλό να φανταστεί κανείς, ένα πρόγραμμα πλοήγησης ζει κυρίως από τον χάρτη του. Ένας και μοναδικός μονόδρομος που είναι καταχωρημένος λάθος μπορεί να μας ξινίσει την σούπα, αν και τις περισσότερες φορές απλά πας στον επόμενο και αφήνεις το πρόγραμμα να το παίξει ήρωας και να σου βρει άλλον δρόμο.

Υπάρχουν πολλά προγράμματα πλοήγησης, πολλά από αυτά έχουν φανταστική τεχνολογία και το ενοχλητικό χαρακτηριστικό, ότι δεν έχουν χάρτες για την Ελλάδα! Με λίγα λόγια, την Ελλάδα την έχουνε όλοι στο φτύσιμο. Το μοναδικό πρόγραμμα που προσφέρει την δυνατότητα να κάνεις σοβαρή πλοήγηση στην Ελλάδα είναι ο Destinator. Σαν πρόγραμμα πλοήγησης είναι κάτω του μετρίου συγκρινόμενο με άλλα (τουλάχιστον μέχρι την έκδοση PN), έχει όμως την ιδιαιτερότητα ότι υπάρχει μία ελληνική εταιρία που προμηθεύει χάρτες για την Ελλάδα (η NGI, www.ngi.gr), και αυτό το καθιστά μονόδρομο.

Άλλα χρήσιμα προγραμματάκια για GPS είναι αυτά που συλλέγουν τις πληροφορίες του στίγματος με κάποιο τρόπο. Ένα πολύ καλό είναι το GPS2GE (GPS to GoogleEarth), το οποίο δημιουργεί τα κατάλληλα αρχεία για εισαγωγή της διαδρομής στο GoogleEarth (Παράδειγμα το apollon.zip στην αρχή του τόπικ).

Ένα επίσης απαραίτητο κατά την γνώμη μου πρόγραμμα είναι το Francon GPSGateCE. Αυτό κάνει το εξής: Πιάνει για τον εαυτό του την θήρα επικοινωνίας με την κεραία GPS και εμφανίζει διάφορες εικονικές θήρες, όπου στην κάθε μία μπορεί κανείς να βάλει κάποιο άλλο πρόγραμμα GPS να τρέχει. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί έτσι να τρέχει π.χ. ο Destinator και το OziExplorerCE παράλληλα, προσφέροντας έτσι το μάξιμουμ χρηστικότητας του συστήματος. Επί πλέον, το GPSGateCE μπορεί να καταγράψει αυτούσια την ροή των πληροφοριών του GPS, οπότε μπορεί κανείς να το βάλει να ξαναπαίξει τα στοιχεία και να είναι σαν να πηγαίνει εκείνη την στιγμή την διαδρομή. Με αυτόν τον τρόπο έγιναν τα διάφορα παραδείγματα στην αρχή του τόπικ, από μία και μοναδική καταγραμμένη διαδρομή.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda VFR VTec, XR650 HJC HQ-1 Carbon

Δημοσιεύτηκε

αν υπαρχει προγραμμα τυπου DESTINATOR για κινιτο πιστευω πως θα ειναι καλο διοτι ειναι θφηνη λυση.

Νομίζω πως υπάρχει μόνο για smartphone (Gmeles;).

Αν κατάλαβα καλά το Nokia που έχεις εσύ είναι symbian OS.

Αν σε καλύπτει το route66, γιατί να το αλλάξεις;

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Africa Twin

Δημοσιεύτηκε

Υπαρχει το Destinator SP οπου SP=SmartPhone, αλλα δεν εχει βγει καινουριος χαρτης απο προπερσυ!

Το motorola mpx220 που εχω εγω εχει destinator πανω.

Η destinator δεν το πολυ-υπολογιζει γιατι οι τιμες των PDA's εχουν πεσει τοσο που δεν υπαρχει λογος να πληρωσει κανεις SmartPhone και να μην παρει μια δευτερη συσκευη μονο για πλοηγηση.

Επισης ειχαμε δοκιμασει μια εκδοση για Symbian απιστευτα καλη, αλλα και αυτη στο ντουλαπι λογω των παραπανω λογων.

Υπαρχουν οντως πολυ καλυτερα software πλοηγησης απο το destinator αλλα την ελλαδα την εχουν λιγο γραμμενη.....ή λιγο χαρτογραφημενη αν προτιματε.....

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα