ghostkon

Ροπή και ιπποδύναμη.

16 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Aprilia RSV4R HJC RPHA-10 Kawasaki Versys (650cc)

Δημοσιεύτηκε

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp 700ABS αργεί ακόμα ...

Δημοσιεύτηκε

Είναι δικό σου το κείμενο?

Αν ναι, μπράβο. Εχει ενδιαφέροντα στοιχεία.

Αν όχι, παράθεσε την πηγή.

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZX10R Nolan X802

Δημοσιεύτηκε

Είναι δικό σου το κείμενο?

Αν ναι, μπράβο. Εχει ενδιαφέροντα στοιχεία.

Αν όχι, παράθεσε την πηγή.

δεν ειναι δικο μου το κειμενο, την πηγη την παρεθεσε ο φιλος gkourv πιο πανω :P

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp 700ABS αργεί ακόμα ...

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Εχει ενδιαφέρον πάντως πόσο πιο ... δημοφιλές νούμερο είναι η ιπποδύναμη σε σχέση με τη ροπή.

Ρωτήστε ξαφνικά τους φίλους και τους γνωστούς σας (στην καφετέρια, για να μην μπορούν να ανατρέξουν σε διαδίκτυο ή αλλού) πόση ροπή έχει το μηχανάκι τους και σε πόσες σ.α.λ. αποδίδεται η μέγιστη ισχύς της. Θα εκπλαγείτε από το ποσοστό άγνοιας για τα θέματα ροπής.

Την ίδια στιγμή είναι όλοι πολύ "διαβασμένοι" στην ιπποδύναμη του κινητήρα τους. Με λίγα λόγια ξέρουν τα "άλογα" μόνο.

Κι όμως, όπως σωστά λέει το άρθρο, στη χρήση της μοτοσυκλέτας μας (πόλη, επαρχιακός, εθνική) είναι απείρως πιο σημαντικό μέγεθος η ροπή από ό,τι η ιπποδύναμη.

Γι' αυτό άλλωστε όταν ένας κινητήρας από superbike μπαίνει πάνω σε μια all around μοτοσυκλέτα, το πρώτο πράγμα που κάνει η κατασκευάστρια εταιρία είναι να ΜΕΙΩΣΕΙ την ιπποδύναμη και να ΑΥΞΗΣΕΙ τη ροπή, ώστε η δύναμη που παράγει η κινητήρας να είναι πιο αξιοποιήσιμη σε καθημερινές οδικές συνθήκες (δηλ. εκτός πίστας).

Τροποποιήθηκε από τον Αιγαιοπλόος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Για κάνε ένα παράδειγμα με τον τύπο που δίνεις παραπάνω για το δικό μου μηχανάκι... (κάνω κάτι λάθος και δεν μου βγαίνει?)

Ιπποδύναμη 85HP στις 6750

Ροπή 98Νm στις 5250RPM

...και κάτι σχετικό με το κείμενο. Η Ροπή δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι ανάλογη των κυβικών. Όσο περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη ροπή.

Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZX10R Nolan X802

Δημοσιεύτηκε

Για κάνε ένα παράδειγμα με τον τύπο που δίνεις παραπάνω για το δικό μου μηχανάκι... (κάνω κάτι λάθος και δεν μου βγαίνει?)

Ιπποδύναμη 85HP στις 6750

Ροπή 98Νm στις 5250RPM

...και κάτι σχετικό με το κείμενο. Η Ροπή δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι ανάλογη των κυβικών. Όσο περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη ροπή.

θα πρεπει να ξερεις το σημειο που συναντιεται η ροπη με την ιπποδυναμη στο μηχανακι σου...δυστηχως δεν ειναι παντα οι 5250rpm (το μοναδικο ισως λαθος του κειμενου)

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda Transalp 700ABS αργεί ακόμα ...

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Η Ροπή δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι ανάλογη των κυβικών. Όσο περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη ροπή.

Πέρα από τα κυβικά, που πράγματι παίζουν τον πρώτο ρόλο, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που σχετίζονται με τη ροπή.

- Π.χ. 1: Ο υποτετράγωνος κινητήρας (αν σε δύο ίδιας διάταξης και κυβισμού κινητήρες ο ένας είναι υποτετράγωνος και ο άλλος υπερτετράγωνος, τότε ο πρώτος θα έχει καλύτερη ροπή αλλά - προφανώς - χειρότερη ιπποδύναμη).

- Π.χ. 2: Το βύθισμα των βαλβίδων. Ήπιος χρονισμός του/των εκκεντροφόρου/ων σημαίνει ροπή. Αγριος, σημαίνει ιπποδύναμη (εις βάρος - φυσικά - της ροπής).

- Π.χ. 3: Η διάμετρος των σωμάτων των μπεκ του ψεκασμού. Μικρότερη διάμετρος ανεβάζει την τιμή της ροπής, μεγαλύτερη ανεβάζει την ιπποδύναμη.

Ακόμα και η διάμετρος του σωλήνα της εξάτμισης παίζει ρόλο στη ροπή, αν θυμάμαι καλά. Γι΄αυτό, ας πούμε, το VFR 1200 βγάζει τα καυσαέρια από τη μικρή τρυπούλα του τελικού (στο κάτω μέρος) και μόνο μετά τις 4,500 σ.α.λ. ανοίγει ένα διάφραγμα και τα καυσαέρια βγαίνουν και από την τεράστια τρύπα στο πάνω μέρος.

Τροποποιήθηκε από τον Αιγαιοπλόος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
BMW boGSer 1150

Δημοσιεύτηκε

Eμένα πάντως είναι 101 Χ 70,5

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Cagiva SuperCity (125cc) Shark S500 Air Suzuki GSX-R (600 K5cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Για κάνε ένα παράδειγμα με τον τύπο που δίνεις παραπάνω για το δικό μου μηχανάκι... (κάνω κάτι λάθος και δεν μου βγαίνει?)

Ιπποδύναμη 85HP στις 6750

Ροπή 98Νm στις 5250RPM

...και κάτι σχετικό με το κείμενο. Η Ροπή δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι ανάλογη των κυβικών. Όσο περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη ροπή.

Εμένα πάντως με τα νούμερα ροπής στον τροχό και μετρημένα σε ft/lbs, έβγαλε την ιπποδύναμη σωστά σύμφωνα με τη δυναμομέτρηση. Αν τα μετρήσω σε Nm, κλάφτα δε βγαίνει τίποτα

Τροποποιήθηκε από τον Messer

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Αλλος

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Mου εκαψε τον εγκεφαλο το κειμενο........................παει απο δω,απο κει.

Τελικα τι εννωει,οτι η ιπποδυναμη δεν ειναι το ζητουμενο,αλλα η ροπη?

Λεει πχ,οτι οι αλλαγες γινωνται στην ροπη και οχι στην ιπποδυναμη?Εαν πχ θελεις οικονομικη οδηγηση ναι.αλλα εαν πας κοντρα με αυτα τα δεδομενα θα μηνεις 3 κολωνες πισω...........Στο Καβασακι μου που το ξεζουμιζα,στις 8500 ειχα μαξ ροπη και ιπποδυναμη στις 10500.

Εκεςι που αρχιζε να σκυλιαζει το μοτερ ηταν απο τις 8-11000..............τελος παντων δεν το συμμεριζωμε το σκεπτικο του,εκτος εαν εχω κανει λαθος ερμηνεια στα γραφομμενα.

Τροποποιήθηκε από τον manosamos

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ideal hillmstr ola oraia einai (>600cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Horsepower(hp):The term was adopted in the late 18th century by Scottish engineer James Watt to compare the output of steam engines with the power of draft horses

Αν ισχυεί ακόμη ο ίδιος ορισμός της ιπποδύναμης, τότε η ροπή και η ιπποδύναμη θα έπρεπε να έιναι ανάλογες, αφού η ροπή που ασκείται στον τροχό ισούται με τη δύναμη(hp) που δέχεται η μηχανή επι τη διάμετρο του πίσω γραναζιού.

Τροποποιήθηκε από τον stairway

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
ideal hillmstr ola oraia einai (>600cc)

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Επίσης ομολογώ πως τόσα χρόνια που ψάχνω μηχανές και αμάξια κοιτάω δύο πράγματα,Ιπποδύναμη και επιτάχυνση.Δεν θυμάμαι ποτέ αυτά τα δύο να μη συμφωνούν μεταξύ τους.Κι όταν γίνεται αυτό οφείλεται κυρίως σε εξωτερικά χαρακτηριστικά που δεν αφορούν το κινητήρα με κύριο το βάρος του αυτοκινήτου ή της μηχανής.Δηλαδή το rallye 1.6(125 hp) κανει 0-100 σε 8,6 και το cherokee 3.7(210 hp) σε 10,5.Επιπλέον το cherokee έχει κατα 2 λίτρα μεγαλύτερο κινητήρα (πολύ μεγαλύτερη ροπή).

Σορρυ που φαίρνω παράδειγμα μ αμάξια.

Τροποποιήθηκε από τον stairway

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
VSX1T (VSE1Mcc) Κομμωτηρίου για περμαναντ Yamaha mt07 tenere cp2 (689cc)

Δημοσιεύτηκε

στεργουεη το παραδειγμα σου ειναι λιγο ακυρο επειδη συγκρινεις οχηματα με μεγαλη αποκλιση σε βαρος..οταν κοιταμε επιταχυνση,κοιταμε κιλα ανα ιππο,η ακομα καλυτερα κιλα ανα νιουτονομετρα( η χιλιογραμμομετρα) ροπης..

το αρθρο τα λεει καλα,αλλα σε θεωρητικο επιπεδο.οταν δλδ εχουμε ιδιο συνολικο βαρος οχηματος κ ιδια σχεση μεταδοσης.τοτε ενας κινητηρας με μεγαλυτερη ιπποδυναμη,θα εχει καλυτερη επιταγχυνση απο σταση,αλλα κ τελικη ταχυτητα,ενω ενας κινητηρας με μεγαλυτερη ροπη,θα εχει καλυτερες επιταγχυνσεις εν κινησει..

αυτα τουλαχιστον γνωριζω απο την φυσικη..

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Honda hornet

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Honda hornet 919

Max. Ισχύς εξόδου

81kW / 9.000 min-1 (95/1/ΕΚ)

Max. Ροπή

92Nm / 6.500 min-1 (95/1/ΕΚ)

HP = TORQUE x RPM ÷ χχχ

HP= 92* 6500/6500 => HP=92 αρα στις στροφές που αποδίδετε το μαχ της ροπής της μοτοσυκλέτας, εχουμε και την ίδια ισχύ.

Για να μην κουράζεστε με πράξεις :_thumbsup:

Τροποποιήθηκε από τον nikoskallithea

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες
Kawasaki ZX10R Nolan X802

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

ενα πολυ καλο αρθρο http://iceal.wikidot.com/ropi-strepsis

περιληπτικα: Η ιπποδύναμη εκφράζει το συνολικό έργο που αποδίδεται από τον αριθμό κύκλων του κινητήρα που επιτυγχάνονται στη μονάδα του χρόνου. Η μέγιστη ροπή στρέψης εκφράζει το σημείο όπου έχουμε την αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα, άρα και τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Η μέγιστη ιπποδύναμη εκφράζει την υψηλότερη δυνατή ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί από ένα αμάξωμα όταν ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυαστεί με το απολύτως «ταιριαστό» κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικό και διάμετρο τροχών. Η μορφή της καμπύλης ιπποδύναμης (μέχρι και το μέγιστο σημείο της) εκφράζει την ικανότητα του κινητήρα να επιταχύνει. Σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβώτιου ταχυτήτων, μας ενδιαφέρει απόλυτα η μορφή της καμπύλης ιπποδύναμης λίγο πριν και μετά το μέγιστο σημείο της, έτσι ώστε να επιλεχθεί ο αριθμός στροφών που θα πρέπει να «κρατηθεί» κάθε ταχύτητα πριν την αλλαγή της, ώστε να έχουμε τι ς καλύτερες επιταχύνσεις. Όλα τα παραπάνω ισχύουν (σαν αριθμοί και αποτελέσματα) μόνο στην περίπτωση της οδήγησης με τέρμα γκάζι. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, μόνο το σημείο της εμφάνισης της μέγιστης ροπής μένει - περίπου - σταθερό.

Τροποποιήθηκε από τον ghostkon
Αρέσει σε 1 μέλος

Μοιράσου αυτό το μήνυμα


Σύνδεσμος στο μήνυμα
Μοιράσου σε άλλες ιστοσελίδες

Δημιούργησε νέο λογαριασμό, ή συνδέσου, για να σχολιάσεις

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις σχόλιο

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Είναι πανεύκολο!


Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχεις ήδη λογαριασμό; Συνδέσου εδώ.


Σύνδεση τώρα